• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 21:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    "Ik snap alleen niet zo goed wat ik gedaan heb. Alleen dat ik misschien in de verkeerde persoon ben veranderd." Hij keek Fire met een kleine glimlach aan. Hij vertelde maar niet dat geen enkele Panther ooit naar hem omgekeken had, op misschien Vienna na de laatste tijd. En Adam Maar de gedachte aan de jongen bande hij meteen weer uit zijn hoofd. "Dankjewel voor je hulp, Fire. Ik weet niet of het zonder jou me lukt." Hij meende het. Hij keek even met een glimlach opzij naar de jongen met het lange blonde haar en merkte dat hij Fire steeds meer begon te waarderen. Waarom zat er niet zo'n persoon als Fire bij hun in het house?


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Hij is uiteindelijk een jaar ouder dan jij." Jester haalde zijn schouders op. "En blijkbaar net zo opmerkzaam. Uiteindelijk heeft Creepy Chick inderdaad weer de banden met Ed aangetrokken, na de beschuldiging van Fox was het een kwestie van één en één bij elkaar optellen." Ze bleven stilstaan bij een bankje en Jester ging op de rugleuning zitten, met zijn armen steunend op zijn bovenbenen.
          "Fire heeft wel gelijk," zei hij toen. Hij keek naar Onyx. "Het is intern bij ons een zooitje. Niemand vertrouwt elkaar en iedereen gaat ijskoud zijn eigen gangetje. Een stelletje ongeleide projectielen, dat zijn we." Hij had eigenlijk de hoop dat als ze een gezamenlijk doel hadden, dat alles wel weer bij elkaar zou komen. Maar in de realiteit leek elke dag de Panthers een stukje verder uit elkaar te drijven. Yrla zat te kloten met 8102. Dezi vond verkrachting een goed idee en Onyx reageerde prompt met martelen. Adam en Merrin maakten hun vriendschap uit... Goed was anders.
          "Misschien hadden we die lessen sociale vaardigheden ietsje serieuzer moeten nemen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    ———


    'Waarschijnlijk niet. Fox kan nogal koppig zijn.' Hij vroeg niet verder, dwong zichzelf om ook niet te gaan gissen wat er aan de hand was. Fox zou het zelf wel vertellen. Als hij dacht dat hij eerst Merrin had uitgehoord, zou hij dat als een gebrek aan vertrouwen opvatten. Zonder verder nog iets te zeggen liep hij naar zijn eigen campus.
          'Wacht hier,' zei hij toen ze zijn kamer waren binnengegaan. 'En ga niet lopen rondneuzen.' Hij keek Merrin waarschuwend aan. Niet dat hij nou zoveel te verbergen had, maar hij hoefde zich niet té veel vrijheid toe te schrijven.
          Nadat de jongen geknikt had, deed Fire het raam open en klom er door naar buiten. Fox zat een paar meter verderop op het dak, zijn armen om zijn knieën geslagen, zijn blik op oneindig. Bij nare herinneringen, vermoedde hij. Hij ging naast zijn vriend zitten.
          'Wat is er gebeurd?'
          'Romeo,' bromde hij zonder Fire aan te kijken.
          Een zowel veel- als weinigzeggend antwoord. 'Ik heb wel íétsje meer context nodig.'
          Fox' kaak verstrakte. 'Romeo heeft Merrin op me afgestuurd. Leer ik het nou nooit? Ik dacht...' Hij zuchtte.
          'Je dacht dat je een vriend gevonden had.'
          De jongen boog zijn hoofd, haalde zijn schouders op.
          'Ik denk dat je een vriend gevonden hebt, Fox.'
          'Hij veranderde opeens in Romeo,' zei hij met een dierlijke grom die ervoor zorgde dat de paraatheid van zijn vlammen ietsje opflakkerde. 'Waarom zou hij dat doen als hij me niet in de zeik wilde nemen?'
          'Ik weet het niet. Vraag het hem.'
          Fox snoof.
          'Hij zit in mijn slaapkamer te wachten. Ik vind dat je met hem moet praten.'
          'Nee,' bromde hij. 'Ik hoef niet met hem te praten. Stuur hem maar weg.'
          Fire keek vanuit zijn ooghoeken naar zijn vriend. 'Ik kan geen belangrijk bondgenootschap verbreken zonder dat jij je beweringen staaft, Fox. Kom op, je bent zes jaar ouder dan die jongen, je hebt al vijfenhalf jaar je naam. Je hebt niets van hem te vrezen behalve nare herinneringen. Ik vertrouw op jouw oordeel over deze hele situatie, maar dan mag je je niet laten leiden door wat er in het verleden is gebeurd. Praat met hem. Kijk in zijn ogen om te zien of hij eerlijk is. Zijn emoties zitten veel te dicht op de vlakte om een goed toneelspeler te kunnen zijn.'
          'Dat zegt niks. Ik kan mijn emoties ook wegduwen als het moet.'
          'Ja,' beaamde Fire. 'Maar dat heeft je ook jaren gekost.' Hij was even stil. 'Hij is meer dan een jaar door zijn afdeling gepest, Fox. Te oordelen naar Dezi's gezicht vandaag, durf ik te stellen dat ze elkaar daar zelfs verminken. Denk je nou echt dat hij liever bevriend raakt met zo'n kwal als Romeo als hij jou als vriend kan krijgen?' Hij bewoog even plagend zijn hand door Fox' krullen zoals hij zich voorstelde dat hij bij een jonger broertje zou doen. Zoals Fox na al die jaren wel een beetje was gaan voelen. 'Als je hem niet vertrouwt, vertrouw mij dan. Ik zeg je dat je hem kunt vertrouwen.'
          Fox slaakte een zucht. 'Oké dan,' mompelde hij. 'Laat hem dan maar komen.'
          Fire gaf een kneepje in zijn schouder, daarna liet hij zich weer door het raam zakken.
          'De kust is veilig,' zei hij met een knipoog tegen de Panther. 'Klim het dak maar op.'

    [ bericht aangepast op 4 april 2020 - 17:31 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    ———


    'Ik had het over Fox. Dat ik niet denk dat hij bluft.' Hij keek zijn vriend kort aan. 'En vergeet niet dat het daar bij de Lions ook geen rozengeur en maneschijn is. Wij mogen dan wel een zootje ongeregeld zijn, maar ik vraag me af of hij weet dat twee van zijn jongens ons huis in zijn geslopen om iemand te verkrachten, terwijl een ander ons daarvoor waarschuwt, zonder ervoor te zorgen dat zoiets gewoon níét gebeurt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    merrin

    Hij durfde zich werkelijk waar geen centimeter te verplaatsen in Fire zijn kamer. Hij was veel te bang iets te verpesten en daarbij wilde hij de jongen absoluut niet tegen de haren instrijken. Toen hij Fire zag verschijnen, bedankte hij hem met een knikje. Merrin liep in de richting van het raam. Hij keek even naar beneden en slikte de brok in zijn keel weg. Daarna begon hij het dak op te klimmen en nerveus schoof hij dichterbij, zo dichtbij als hij durfde. "Hoi," zei hij zachtjes, niet wetende hoe te beginnen. "Fox, als ik iets verkeerd heb gedaan, dan spijt me dat." Hij wiebelde even nerveus met zijn billen heen en weer. "Maar om eerlijk te zijn, snap ik niet waarom je boos op me bent. Dus mag ik vragen waarom je boos bent?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    Fox voelde de boosheid weer oplaaien toen hij Merrins stem hoorde. Wat als Fire ernaast zat? Wat als hij en Romeo wel... Zijn maag verkrampte. Eigenlijk wilde hij stug vooruit blijven kijken, maar als hij de waarheid in zijn ogen wilde lezen moest hij toch zijn hoofd opzij draaien.
          'Waarom veranderde je in Romeo in plaats van mij?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Ze stond al een half uur op hem te wachten. Met een zucht ging Vienna in het gras zitten en trok verveeld de sprietjes uit het gras. Ze was zo dom geweest, zo dom. Dat ze hierin getrapt was, dat ze echt had gedacht dat hij met haar op date wilde. Natuurlijk kwam hij niet opdagen.... Het maakte haar dag er niet leuker op. Alles ging mis vandaag, alles! Misschien was het maar beter als de dag gewoon voorbij was. Dat ze straks in haar bed zou stappen en morgen hopelijk een nieuwe dag en een betere dag zou hebben. Ondanks het feit dat Fox had gezegd dat ze makkelijke kleding aan moest, had ze zich toch iets opgedoft, door in ieder geval haar haren een keer te vlechten en een leuk shirt uit te kiezen, ondanks de makkelijke kleding. En uiteindelijk was het gewoon een grote grap! Waarom voelde ze zich zo kut hierdoor? Vienna legde haar hoofd op haar knieën en zuchtte eens diep. Wat deed ze hier nog? Waarom ging ze niet gewoon terug naar de Panthers? De eerste reden; ze wilde niet opstaan. Tweede reden; ze had Fayr verteld dat ze een tijdje weg zou zijn. Ze had haar vriendin niet verteld dat ze op date ging, maar verteld dat ze haar gevoel eruit ging lopen. Vienna had Fayr vertrouwd met wat er op het bal gebeurd was, over waarom ze er voor Merrin vandaag had moeten zijn - de breuk tussen hem en Adam. Om een of andere reden had ze dit keer eruit gelaten dat Merrin op Adam viel. Ze vond het al erg genoeg voor de jongen. Fayr had echt super lief naar haar geluisterd. Misschien moest ze maar eens een keer wat ludieks doen voor Fayr, om hun vriendschap te vieren. Maar wat?


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    "Hij is de enige Rhino die ik ken. En ik dacht, als Rhino val ik minder hard door de mand dan als ik jou ben. Straks hebben jullie Lions een probleem, omdat jullie ervan verdenkt worden dat jullie spioneren in het andere house. Het leek me gewoon logisch." Merrin keek even peilend naar de jongen voor hem, voor hij voorzichtig zijn volgende vraag stelde. "Je mag hem niet, of wel?" vroeg hij zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    'Ik hang zo vaak bij andere Houses rond. Daar kijkt echt niemand van op man.' Zuchtend streek hij door zijn haren. Merrins blauwe ogen maakten hem niet argwanend, maar bij Zeb had hij ook nooit wat doorgehad... 'Ik haat Romeo,' zei hij toen, en hij kon de felheid niet helemaal uit zijn stem bannen. 'Ik háát hem. En toen je in hem veranderde, dacht ik dat dat een teken was dat jullie twee stiekem bevriend waren. Dat ik er wéér ingetrapt was.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Hij kán het niet weten. Maar drie mensen op de hele school weten er vanaf en afgezien van mij zijn jullie wel het minst geneigd om uit de school te klappen. Zo goed ken ik Creepy Chick niet, maar een extra Onyx-vormig zwakke plek vindt ze vast geen lolletje." Hij schudde zijn hoofd. "Er heeft zich ook iets afgespeeld tussen Merrin en Fox. Die zaten daarvoor nog vrolijk samen te eten, dan komt Merrin aanrennen met de mededeling dat hij Fox kwijt is en dat hij hem waarschijnlijk liet schrikken, en vervolgens komt Fox zelf aanvliegen om die bom te droppen. Als Fox al wist van het verbond tijdens het eten, waarom deed hij toen nog normaal tegen Merrin?"
          Het was alsof hij een puzzel probeerde te maken, zonder dat hij alle stukjes had en dat was uitermate frustrerend. Hij vertrouwde er echt wel op dat Onyx gelijk had en wat zijn eigen mensenkennis betrof; het had voor hem ook niet geklonken alsof Fox het verzonnen had. Maar het klopte gewoon niet.
          "Wat wil je doen dan? In de volgende meeting met dat als bom komen aanzetten?" Jester plukte aan zijn handen. "Bovendien, we doen het zelf niet veel beter, met Dezi..." Hij liet zijn handen met rust en keek opzij. "Of ik het nu leuk vind of niet, Fire had gelijk met zijn opmerking. Een beetje meer uniformiteit kan echt geen kwaad. Wanneer Merrin terugkomt moeten we hem maar eens vragen wat er gebeurd is. Als normale mensen, zonder gaven of dodelijke blikken." Hij trok een gezicht. "En eens een keertje proberen of Leuke Yrla zin heeft uit de dood op te staan. Dat moet vast ook helpen."

    [ bericht aangepast op 4 april 2020 - 18:17 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    "Vrienden met Romeo? Nee joh. Ik heb hem alleen op het bal gezien als date van Fayr." Hij keek met opgetrokken wenkbrauw naar Fox. "En dat wist ik niet dat je zoveel rond de andere houses hangt. Zo vaak hang je niet rondom die van ons namelijk, ondanks dat je met een aantal van ons omgaat." Hij keek naar de jongen naast hem en probeerde hem te peilen. "Je gelooft me niet helemaal of wel?" Even dacht Merrin koortsachtig na en bedacht zich toen iets. Hij liet zijn gave de vrije gang en liet hem helemaal openstaan.
          "Bij de Panthers hebben ze me een heel jaar lang gepest om dit," Hij voelde de somberheid over zich heen vallen en direct kleurde zijn haar blauw mee. "Voor ik mijn naam kreeg stond mijn gave altijd aan, daar kwam ik laatst achter. Je kon letterlijk op mijn hoofd zien hoe ik me voelde." Hij schudde de somberheid van zich af. "Dus stel me elke vraag die je wilt, je kunt nu letterlijk aan mijn hoofd zien hoe ik daar over denk." Zijn haar kleurde weer terug naar normaal, toen hij een grijns opzette.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    Fox keek hem even kort aan, maar staarde toen weer voor zich uit. Dat leverde hem ook weinig garantie op, hij had geen idee of hij de waarheid sprak of niet.
          'Ik ben even niet in de stemming voor geintjes,' mompelde hij. 'Je kunt maar beter gaan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    "Ik maak geen geintje," zei hij bloedserieus. "En ik ga niet weg voor dit goed zit tussen ons. Ik heb al een vriend verloren vandaag en ik ga er niet nog een verliezen." Hij keek Fox aan met enige ernst.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    'Zíj kan het ook aan iemand verteld hebben, of misschien heeft Fox of wie dan ook ons afgeluisterd, of is ergens iemand die in onze gedachten kan graven...' Hij liet het maar gaan, wist dat ze er nu toch niet veel meer aan konden veranderen. Ze moesten het bij een bondgenootschap met de Rhino's houden of ze moesten erop vertrouwen dat hij een manier kon vinden om die bloedband te breken. 'Maar ja, we moeten iets doen aan onze afdeling. Misschien moeten we Merrin en Adam gewoon in een kamer zetten en ze er pas uit laten als ze het uitgepraat hebben en wij ook meteen weten hoe de vork in de steel zit.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    ———


    'Dus dat is wat ik ben? Een vervanger? Omdat je liefje niet met je wil praten?' Hij snoof. Hij wist niet waar die plotse boosheid vandaan kwam. Hij had het prima gevonden om Adams vervanger te zijn — of toch niet? Hij had het oprecht leuk gehad met Merrin en nu zag hij de hele tijd Romeo's grijns voor zich. Hij balde zijn handen tot vuisten totdat zijn nagels in zijn vlees sneden. 'Sorry,' zei hij met een zucht. 'Dat is niet eerlijk. Romeo rommelt gewoon altijd met mijn hoofd en het heeft een paar hele nare herinneringen naar boven gehaald. Normaal ben ik het zonnetje in huis, maar als je op bepaalde knoppen drukt...' Hij trok zijn schouders op. 'Dan komt het beest in me naar boven.' Of in elk geval de herinneringen eraan.


    Every villain is a hero in his own mind.