• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 21:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    "Ai, ai, ai. En dat beschuldigd hij mij van liegen." Yrla kwam hoofdschuddend dichterbij en ging in de opening van zijn slaapkamer staan. Hij keek de jongen met de zwarte haren aan en daagde hem uit hem tegen te spreken. "Kom op, we hebben dit besproken. Je wilde de vriendschap met Merrin al verbreken voor dit hele gedoe met Dezi was gebeurd. Gebruik haar nu niet als een excuus." Hij keek met een grijns op de jongen neer. Al zou vanavond alles voor niets zijn, hij zou genieten van dit alles. "Ah, wees eens eerlijk tegen je vriend. Of -aangezien je mij van liegen beschuldigde - zal ik hem jou geheimpje vertellen? Maar je weet wat dat betekent toch?" Hij was blij dat Merrin hem niet kon zien, terwijl hij een wijsvinger langs zijn hals liet glijden.

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 18:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    'Als jij hebt gezegd dat het aan hém ligt dan lieg je, ja,' antwoordde Adam terwijl hij Yrla fel aankeek. 'Ik ben degene die — die...' Hij haalde diep adem. 'Die ziek is,' fluisterde hij met hangende schouders. Hij keek Merrin in de ogen. 'Maar ik zal beter worden. Zodat ik je vriend weer kan zijn. De vriend die je verdient.' Hij veegde langs zijn wang toen hij daar een druppel voelde lopen, daarna draaide hij zich om en beende weg.

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 18:36 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Hij keek Adam nogal verslagen achterna. Opnieuw voelde hij hoe iets naar zijn hart knauwde. Hij kon dit niet meer, hij kon niet elke keer zichzelf pijn blijven doen. Hij voelde hoe Yrla zijn armen over zijn schouders heen vouwde en daarmee op zijn nek leunde. Zijn fluisterstem liet elke haar op zijn huid overeind staan. "Hij schaamt zich ervoor, het feit dat hij van je walgt. Dat hij van je walgt, omdat je homo bent. Hij vertelde me in tranen dat hij het verschrikkelijk vond om vrienden met je te zijn. Hij walgde namelijk aan de ene kant van je, maar jullie waren al zo goede vrienden in het begin. Zo te zien heeft hij dus alsnog voor zichzelf gekozen." Merrin voelde hoe er opnieuw een huilbui op stond te komen. De spanning en paniek beukte zich als een vuist naar boven. Yrla had zich van hem afgewend, maar Merrin hoorde zijn stem nog vanuit de deur. "Nu weet je zijn geheim, Merrin. En hij heeft niet eens de ballen om het zelf eerlijk aan je te vertellen. En dat noemt zich een vriend." Hij had genoeg gehoord. Hij wilde niet meer horen. Hij had zijn antwoord gekregen, Fox had gelogen. Hij hoorde hoe de deur van Yrla achter zich sloot en voor luttele seconden staarde de jongen wiegend voor zich uit.

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 18:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    Het was waarschijnlijk geen garantie voor een leuke avond inderdaad. Maar door de manier waarop hij haar aankeek, voelde ze aan dat dit belangrijk voor hem was. Ze vond het eerlijk gezegd ook wel een hele eer om meegenomen te worden naar een plek, die hij in jaren niet bezocht had. "Wel, leidt de weg dan," zei ze met een glimlach. "Als het niet gaat, kan je me dat gewoon vertellen oké? Dan kijken we dan wel of je erover wilt praten of dat je liever omdraait." Ze stak haar arm naar buiten om voor hem een mogelijkheid te maken om bij haar in te haken. Ze was benieuwd wat hij voor haar in petto had.

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 19:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester

    Adam was regelrecht langs hem gelopen, Yrla had nog wat tegen Merrin gefluisterd en was verdwenen en nu stond alleen Merrin zelf nog in de gang. Jester keek nog een keer in de richting waarin Adam was verdwenen en stapte toen iets verder de gang op.
          Yrla had het gehad over een geheim van Adam, en vervolgens zijn vinger over zijn keel getrokken. Als dat geen bedreiging was, wist Jester het ook niet meer. En wat voor een geheim kon een nieuwbie ooit hebben dat het levensbedreigend was? Verdorie, was Onyx hier nu maar bij geweest. Die had er vast een hoop meer van begrepen dan hij nu.
          “Merrin?” vroeg hij voorzichtig, terwijl hij dichterbij kwam. Hij nam de jongen zacht bij de schouder en leidde hem richting Merrins kamer. “Wat is er aan de hand? Waar had Yrla het over?”

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 19:17 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    Hij ging zitten op zijn bed en was er maar vaag bewust van dat Jester naast hem zat. De zinnen bleven maar door zijn hoofd malen Hij walgt van je. Hij schaamt zich, hij is niet eerlijk. Hij kreunde, terwijl hij zijn ogen sloot en probeerde Yrla zijn stem uit zijn hoofd te krijgen. Hoe hij ook zijn best had gedaan, de jongen was toch in zijn hoofd gekropen. Nu moest hij waarheid van leugen onderscheiden, maar hij wist niet goed hoe. Het was aan de ene kant Adam zijn gedrag, aan de andere kant Yrla zijn woorden. Ze vlochten perfect in elkaar, maar wat was waar? Achterin zijn hoofd piepte nog een klein fox stemmetje dat hij het deed om hem te beschermen, nou daar was hij nu mooi ingestonken. "Merrin?"
          Merrin blikte op in de bruine ogen van Jester. Hij had zin om te schreeuwen, zin om zich op iemand af te reageren. En Jester was daar... "Rot op, Jester," beet hij hem toe.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester

    Dit werd heel erg op zijn tellen passen, anders ontplofte de jongen. Jester liet Merrin los en ging heel bewust op het andere bed zitten. Persoonlijke afstand, en van die dingen.
          “Adam probeert je wel heel hard weg te duwen, hè?” zei hij toen zacht. Volgens Onyx had Merrin al zoiets verteld, dat dit al eerder was gebeurd.
          “Dat voelt fucking kut, of niet?” zei Jester eerlijk. Hij hoorde Onyx het nog zeggen, en er trok een spiertje in zijn kaak. Hij hoopte maar dat er niet binnenkort nog zo’n ruzie aankwam, want, alle goden, wat haatte hij dat. De wereld was veel leuker als Onyx en hij vrienden waren (en af en toe zelfs meer dan dat, toch?) en op het moment dat Onyx vond van niet... Jester hield het erop dat hij het absoluut niet leuk vond dat hij wel begreep waar Merrin nu doorheen ging.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    ———


    Met een glimlach stak hij zijn arm door die van Vienna en begon in de richting van het bos te lopen. 'Ben je al eens in het bos geweest?' vroeg hij, benieuwd of ze een beetje avontuurlijk was ingesteld.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Hij volgde Jester zijn voorbeeld en ging met zijn rug tegen de muur aan zitten. Dat Jester niet gewoon opgerot was of boos was geworden op zijn plek had hem verward. Waar was iedereen toch mee bezig vanavond? Hij keek met samengeknepen ogen naar de overkant. Wat kwam Jester doen, precies op dit moment? Hij kon niet voorstellen dat de jongen daadwerkelijk voor een gesprek was gekomen. "Uitermate kut," zei hij wantrouwend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "In het bos?" vroeg ze verbaasd. "Nee, ik denk het niet..." Ze keek hem even peilend aan en zei toen met een glimlach. "Maar ik neem aan dat jij me dat nu gaan laten zien?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    'Jep! Dus ik hoop dat je niet bang aangelegd ben.' Hij gaf haar een knipoog. 'Over bang zijn gesproken en elkaar leren kennen... Waar ben je bang voor?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    "Ik ben niet heel snel ergens bang voor," zei ze met een grijns. Even haalde ze haar vlecht over haar schouder naar voren en plukte aan de onderkant. "Wel, zoals je al wist heb ik last van hoogtevrees. En uhm... Muizen. En jij?" Hun date begon heel luchtig zo. Vienna voelde zich alweer wat meer op haar gemak, terwijl ze aan zijn arm meeliep.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    'Oef, wat een vertrouwen dat je dat durft toe te geven aan iemand die in een muis kan veranderen,' zei Fox met een grijns. 'Mijn angst...' Hij wist niet hoe diep hij al wilde gaan maar besloot geen flauw antwoord te geven. 'Alleen zijn, denk ik. Of op een dag verdwijnen van hier.'

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 20:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    "Daar had ik helemaal niet aan gedacht!" zei ze met een rode blos. "Als je het waagt, ik ben bang dat ik dan op je hoofd trap!" zei ze waarschuwend, maar met een grijns. Toen hij over zijn angsten sprak, verdween de grijns van haar gezicht. "Wauw, mijn angsten lijken zo nietig tegenover die van jou," zei ze zachtjes. "Als ik eerlijk ben denk ik dat ik dat ook wel eng vind trouwens, om alleen te komen staan. Maar ik heb Fayr, dus dat zal niet zo snel gebeuren," zei ze met een kleine glimlach. "Heb je ook een droom?" vroeg ze ineens nieuwsgierig.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    'Hmm.' Hij dacht even na. 'Dat vind ik een lastige. Ik zou heel graag mijn familie eens ontmoeten, of gewoon... ontdekken wie ik ben. En de wereld buiten deze school ontdekken. ' En uitzoeken wat er met Kris is gebeurd. 'En jij?'


    Every villain is a hero in his own mind.