• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Max • Rhinos • Onbekend
    • Peter • Rhinos • Onbekend
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 23 april 2020 - 8:23 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester grijnsde. "Wie had gedacht dat jij zo'n lichtgewicht bent wat drank betreft? Oprecht, ik kan drie keer zoveel drinken als jij en nog steeds in een rechte lijn blijven lopen." Hij ving Onyx blik en stak even zijn tong uit. "Je lag stomdronken op je bed en na mijn subtiele poging om eens van jou te horen wat jij nu het verschil tussen vriendschap en verliefdheid vond — waar ik nog altijd niet wijzer van werd, trouwens — vond je het wel een goed idee om me eens uit te horen over het úitgebreide seksleven dat ik achter de rug heb." Jester grinnikte. "Maar niet getreurd, je bent geen smeuïge verhalen vergeten. Vooral omdat het er maar eentje was en ik het hield bij de samenvatting dat seks met mij fantastisch was, toen je ernaar vroeg."
          Hij dacht terug aan het gesprek en begon te lachen. "Daarna vroeg je trouwens of ik ondertussen weer een nieuwe crush had en je was voor verscheidende minuten vastbesloten om wingman voor jezelf te gaan spelen en vond het heel onsportief dat ik niet vertelde op wie ik nou verliefd was."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone

    Ze was vlak na het avondeten wakker geworden Het was ongeveer twee uurtjes slaap, maar Fersephone voelde zich toch al beter. Fayr had haar wat te eten gebracht, gelukkig wat lichts. Fersephone zat net aan haar broodje toen precies op dat moment haar iNet oplichtte. Nieuwsgierig keek ze naar het bericht in haar scherm. Ai, die was raak. Ze had goed geraden waarom hij gekomen was. Wat moest ze hier nu mee?

    Het was niet mijn bedoeling ze te verspreiden. Laat me het uitleggen. Vanavond? Er is namelijk nog iets anders wat ik je moet vertellen.

    Ze besefte zich opeens wat Vienna haar verteld had en dat het misschien ook wel handig was dat Fire dat wist. Dit ging een leuk gesprek worden, maar niet heus. Eigenlijk had ze er al geen zin in. Ze wist dat ze het al verpest had, waarom zou ze het überhaupt nog proberen? Maar om een of andere reden was Fire anders, hun eerste keer samen over de vuilstort was gezellig geweest en hij had haar uitgedaagd om over dingen na te denken, dingen die haar nu niet loslieten. Voor deze ene keer... Hij kreeg de uitzondering.


    It's never gonna happen, Guys.

    Agami

    Ze zette haar tas naast het tafeltje neer, trok een nieuw notebook tevoorschijn en legde dat alvast neer. Het werd eens tijd om zich eens goed in haar eigen gave te gaan verdiepen en dat begon ermee dat ze moest begrijpen wat ze zag. Waar ze was. Waarom ze hier was. Nu vond ze zichzelf ook niet zó naïef en de onderzoekers hadden vast geen grote blauwdruk van het terrein hier ergens liggen, maar mensen die trots waren op hun werk wilden dat graag delen, toch? Zeker als ze met iets ambitieus bezig waren als het ontwikkelen van gaven - die bij sommige aangeboren waren en bij anderen gemáákt.
          Dus stap één was het vinden van informatie over Experium zelf.
          Agami liet haar tas en notebook op het tafeltje liggen en richtte haar aandacht op de boekenplanken. De bibliotheek leek verdeeld in twee secties. Eentje met algemene kennis over geschiedenis, wiskunde, pinguins, planeten, erfelijkheid en al die dingen die men zou kunnen gebruiken voor werkstukken en huiswerk. Gewoon, kennis, zoals je in een schoolbibliotheek zou verwachten.
          De tweede helft was anders. Niet alleen kleiner, maar ook veel minder monogaam. De boeken werden dunner en de titels vreemder. Sommigen gingen over emoties, anderen over Het sturen van de geest of Telepathie: feit of fabel?. Agami liet haar vingers langzaam over de kaften glijden. De planken waren nu ook niet langer ingedeeld op alfabet, maar op onderwerp. Uiteindelijk kwam ze een wit boek tegen. De titel las enkel Experium Scolae.
          Bingo.
          Ze trok het boek tevoorschijn en sloeg het voorzichtig open.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ——


    Adam had de paniek wel op Michiels gezicht gezien, maar zijn gezicht was zich langzaam weer wat meer gaan ontspannen. Na een korte aarzeling schoof hij zijn hand over het matras tot hij Michiels hand had bereikt en begon hij een beetje afwezig met zijn vingers te spelen. 'Vind je het fijn om me erover te vertellen? Of liever niet?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Hij keek even aarzelend naar Adam. "We mochten er niet over praten toch? Ik wil het je wel vertellen, maar je zei dat ik niet mocht praten over herinneringen van.. van voor school." Hij nam dankbaar het eten van Adam over dat de jongen voor hem meegenomen had. Hij nam een eerste hap. En zei toen toch; "Ik had een herinnering van Marisse - Vienna. Van de dag dat ze verdween... Geen leuke dag om te herinneren."


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    Onyx kneep zijn ogen ietsje samen alsof de herinneringen daardoor makkelijker door zouden terugkeren. ‘Oh, daar staat me iets van bij. Zei ik toen niet dat ik dan wel seks met je wilde? Of dacht ik dat alleen?’ Hij trok een niet-wetend gezicht. Er waren alleen vage indrukken, hij kon zich niet echt exacte woorden herinneren. ‘Volgens mij zei je toen dat je dat liever met anderen deed dan mij.’ Zijn ogen sperden zich weer ietsje open. ‘Met Ednoces? Je zei iets over Ednoces. Maaya’s ex. Smaak heb je niet.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Dat zei je zeker hardop." Jester voelde nog de absolute schok van toen Onyx dat gezegd had. "En toen zei ík dat ik dat alleen bewaarde voor een heel select groepje mensen en dat het niet zo makkelijk ging als alleen zeggen dat je wel seks met me wilde. Wat trouwens weer bij de gemixte signalen telde, want daarvoor had je nog gezegd dat je absoluut niet deed aan verliefd zijn en zoals je je wel kan voorstellen had ik je graag door elkaar gerammeld op dat moment, maar dat kon niet zonder dat je wist dat ik op jou verliefd was. En het leek me geen goed moment om dat aan je te bekennen terwijl je stond te zwaaien op je benen."
          Hij bestudeerde Onyx gezicht. "Jaren geleden had ik even een crush op Ed, inderdaad. Vraag me niet waarom, gelukkig duurde het niet lang en is mijn smaak ondertussen stúkken verbeterd," grijnsde hij.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    ———


    Fires ogen schoten naar zijn iNet toen deze opnieuw oplichtte. Haar antwoord luchtte hem een beetje op, hij vond het wel fijn dat ze hem toch liever vanavond wilde spreken, dat betekende dat het haar in ieder geval iets kon schelen. Zal ik nu naar je toe komen dan? Straks hebben we een afdelingsfeestje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———


    'Met mij mag je er wel over praten,' antwoordde Adam. 'Ik ehm — ik heb soms ook herinneringen en ik weet nu dat we niet de enigen zijn. Maar als de onderzoekers erachter komen, zullen ze de herinneringen opnieuw willen wissen. Dus daarom moet je het maar voor je houden.' Hij sloeg zijn ogen neer. 'En om die reden moet ik je ook maar geen Michiel meer noemen. Misschien weten zij wel dat dat je echte naam is en worden ze er argwanend door.' Hij wreef met zijn duim langs de knokkel van Michiels — Merrins, moest hij zichzelf nu maar aanleren, wijsvinger. 'Wat gebeurde er op die dag?' vroeg hij voorzichtig. 'Was ze gewoon... van het ene op het andere moment weg?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    Ai... Dit maakte haar opeens wel nerveus. Hij kwam met haar praten, en dan?

    Sure. Ik ben op mijn kamer, boven links. Eerste kamer. Ik ben geruild vanwege Merrin.


    It's never gonna happen, Guys.

    Agami

    Met het boek open geslagen op de inhoudsopgave, liep ze langzaam terug naar haar tafeltje. Pas toen ze haast over iemand anders struikelde, keek ze op uit het boek en recht in twee vlammende ogen. Agami zette acuut een stap achteruit en het duurde even voordat ze de jongen herkende en zich kon overtuigen dat hij een vriend was. Of in ieder geval geen vijand. Over haar netvlies trokken de beelden van een tornado van vlammen en een poel van lava en er liep een rilling langs haar rug.
          Fire was nog steeds eng. "Sorry," zei ze vlug.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    Onyx grinnikte om het eerste deel van zijn verhaal. Jester had gemixte signalen opgepikt — nou Onyx had helemaal geen signalen opgepikt. Niet van Jester en niet van hemzelf. Een crush op Ed dus. Nou, dat vergat hij voor het gemak maar even. Iedereen maakte fouten, enzo. 'Enne... wie behoren er nog meer tot dat heel selecte clubje mensen?' Als hij nou Fox zei dan ging hij binnenkort iemand verdrinken...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    "Nee," zei hij bleek. "Ze waren met zeven man. Drie boven, vier bij ons in de kamer. Ze hebben haar gewoon met geweld meegenomen. Ik hoorde haar gillen. Ik... Ik kon niets voor haar doen. Ze namen haar gewoon mee." Hij sidderde bij de herinnering die zo vers nu in zijn geheugen stond. "Ik heb er vier jaar over gedaan haar te zoeken. En ik had haar gevonden. Ik wilde proberen in de school te komen, tot de school mij vond en me hierheen bracht." Hij keek met een flauwe glimlach naar Adam naast hem. Hij verstrengelde zijn hand met die van Adam, wat toch wel goed voelde. "Moeder zei altijd dat het het beste was. We wisten al van Ma- Vienna haar gave, ze zou leren omgaan met haar gave op deze school. Maar ik geloofde daar niets van. Als het een gewone school was geweest, waren ze haar niet met geweld komen halen." Hij keek even verdrietig naar hun handen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    ———


    Eigenlijk voelde Fire zich niet echt op zijn gemak om naar haar slaapkamer te komen. Hij kwam doorgaans niet bij anderen op de slaapkamer, ook niet bij de meisjes van zijn afdeling, en zeker nu er zo'n roddel rondging vond hij het helemaal geen prettig idee om haar dan ook nog eens daar te bezoeken. Toch zei hij er maar niets over, ze was tenslotte ziek en hij vond zijn seksleven — dat al bar weinig voorstelde voor een jongen van vierentwintig — niet echt een onderwerp dat hij in de woonkamer van de Panthers wilde bespreken. In gedachten verzonken was hij opgestaan, waardoor hij ook niet goed oplette en bijna over een klein meisje heen viel. Het was de naamloze Panther.
          'Ik zat niet op te letten,' zei hij. 'En ik zie op het moment niet zo goed,' voegde hij er met een scheve grijns aan toe. 'Te veel hitte op mijn oogbollen gehad. Ben je alweer een beetje van de schrik in de arena bekomen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Momenteel jij, Onyx en de gozer hier naast me," zei Jester, zo serieus als hij maar kon. "Verder niemand, idioot. Ik ben wel van het type eentje-tegelijk-anders-vallen-er-gewonden."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.