• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Max • Rhinos • Onbekend
    • Peter • Rhinos • Onbekend
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 23 april 2020 - 8:23 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Maaya
    ———


    Normaal gesproken kon ze Onyx moeiteloos lezen. Ze waren als twee zijden van één munt; ze waren onlosmakelijk met elkaar verbonden. Of ze het nu wilden of niet. Maar op de een of andere manier was het alsof die Jester zich er nu tussen aan het wringen was. In eerste instantie wilde ze Romeo’s suggesties dan ook afsnauwen; wat konden haar die andere Panthers schelen. Het was haar om Onyx te doen. Om Onyx en Jester. Toen zag ze in dat zijn gebrekkige leiderschap de aanzet was geweest tot zijn boosheid. Romeo had gelijk; dat moesten ze inderdaad uitbuiten. Hoe instabieler Jester werd, hoe instabieler Onyx zou worden… Een sluw glimlachje speelde om haar lippen. Nog even en ze ging op Romeo gesteld raken… Een lange tijd had ze er alleen voor gestaan. Dat Romeo dit om hele andere reden deed dan zij, kon haar niet schelen. ‘Ja… Dat klinkt wel als vermakelijk tijdverdrijf.’

    [ bericht aangepast op 26 april 2020 - 12:35 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo

    Romeo grijnsde ook. "Wel, laten we teruggaan en een plan bedenken. Waarschijnlijk wil je nu toch niet zien wat er daar gebeurd." Hij knikte met zijn hoofd over zijn schouder. Daarna gooide hij het woedeballetje van Maaya in de lucht. "Oh, en wil je deze terug of mag ik hem naar een random naamloze gooien?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ——


    'Geeft toch niets?' reageerde Adam hoofdschuddend. Hij nam zijn vriend even op; hij zag er vermoeid uit. 'Zal ik jouw bed eerst even opmaken? Dan kun je wat uitrusten terwijl ik mijn spullen van Agami's kamer haal en de jouwe opruim.' Hij legde het beddengoed op Dezi's — op Michiels nieuwe bed neer en begon het op te maken. Er zat een krampend gevoel in zijn buik, maar dat vervaagde toen hij het weer als Michiels bed herkende en zijn geur zelfs even zijn neus binnendrong toen hij zijn kussen neerlegde. Er ging een kriebel door hem heen toen hij zich afvroeg of ze binnenkort samen met hun hoofd op dit kussen zouden liggen. De hitte steeg naar zijn wangen en hij ging iets langer door met het gladstrijken van het bed dan nodig was, totdat hij zichzelf weer onder controle had.

    [ bericht aangepast op 26 april 2020 - 12:45 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maaya
    ———


    Maaya haalde haar schouders op. 'Doe er maar mee wat je wilt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    "Maaya vond me, net zoals 8102 gezien had," begon hij rustig. Hij keek over het water uit. "Ik wist dat ze er was. Ze maakte er niet bepaald een geheim van waar ze was, zelfs zonder het visioen had ik haar zien aankomen. Net als ik heeft ze een mentale gave en daardoor een verdediging die zich kan meten aan de beveiliging van Fort Knox. Dus ik had het nodig dat ze zelf de connectie naar haar geest open zette, net zoals jij dat deed als we oefenden in de droom."
          Nog voelde hij haar hand op zijn schouder, maar het leek alweer een stukje verder weg. Langer geleden. "Ze stuurde uiteindelijk inderdaad de hallucinatie dat ik levend verbrandde. Een soort voorproefje van wat er met Fire zou gebeuren, toch een cruel irony. Het lukte me de vlammen naar mij te laten luisteren. Blijkbaar wordt ik best pissig als mensen eerst luid fantaseren wat ze me gaan aandoen en vervolgens zo'n levensechte hallucinatie komen aanzetten, want ik besloot de vlammen eens niet te doven en in mijn voordeel te gebruiken. Ik zorgde ervoor dat het vuur met hun tengels van mij af zou blijven en zocht de connectie met Maaya weer op. Die beveiliging was er immers nog steeds, ondanks dat ik nu de achterdeur kon gebruiken en ze er niet op voorbereid was. Dus ik stuurde haar eigen vlammen tegen die verdediging aan en brak er vervolgens met mijn gave helemaal doorheen. Ze ging als een baksteen naar de grond."
          Jester glimlachte toen hij dat zei. Eerlijk was eerlijk, daar was hij toch best een beetje trots op. "Was ze niet zo blij mee, volgens mij. Terwijl ik toch haar een confrontatie met Fire bespaard heb, dus eigenlijk mag ze me wel dankbaar zijn, denk je niet?" Hij grinnikte. "Fire had oordoppen in, de smiecht. Dus ik kon zijn vuurtornado's wel blijven tegenhouden, maar uiteindelijk schoot ik daar niets mee op. Bovendien bedacht hij na de eerste keer dat multitasken waarschijnlijk niet mijn ding zou zijn, trok een rookgordijn uit de grond, liet het gezellig vonken regenen, gaf met een nieuwe vuurtornado het gebied aan en stuurde nog vlammen over de grond zodat ik daarin zou staan. Viervoudige dood ofzo," hij schudde zijn hoofd. De paniek kon hij nog proeven, achterin zijn keel, maar zelfs hij moest toegeven hoe slim het was geweest. Fire had zich goed voorbereid en zelfs toen dat niet genoeg bleek, had hij Jester zichzelf laten uitputten zodat hij daarna dichtbij genoeg kon komen om te winnen.
          "Het is magisch vuur, dus het zou snel helen, had hij gezegd. Volgens mij had hij me nog steeds onderschat. Zeg nou zelf, je verzint geen vier failsafes om iemand buiten westen te krijgen als je denkt dat het met eentje ook wel lukt. Tegen de tijd dat ik aan die nachtmerrie was ontsnapt was ik kapot. Fire liet toen de poel lava die hij om zich heen had verzameld — wat ikzelf trouwens nog als suggestie had gegeven gisteren, best zuur — het werk doen. Uiteindelijk ging ik door de pijn van m'n stokje en won Fire. Toen ik wakker werd heeft hij nog de ergste hitte uit de wonden getrokken. Volgens mij vond hij het einde van deze opdracht net zo afschuwelijk als ik. Uiteindelijk heeft Fayr met haar gave vrijwel alle wonden genezen. Wat je nu nog ziet zou met een paar uur weg moeten zijn. En het bondgenootschap blijft staan, trouwens. Hij kwam er zelf mee."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    Hij zette zijn rolstoel naast het bed neer en begon met het uittrekken van zijn schoenen, iets waar hij amper bijkwam. Adam wilde hem vast wel helpen, maar ergens wilde hij het zelf proberen om in zijn bed te komen. Al zou hij echt niet weten hoe. Uiteindelijk hielp Adam hem toch het bed op en Merrin voelde hoe de vermoeidheid hem overviel. Het was een heftige dag geweest vandaag, met ontzettend veel emoties. "Dankje, Adam. Je bent de beste, wist je dat?" zei hij zachtjes. Merrin sloeg de dekens over hem heen en voelde hoe zijn ogen dicht zakten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    Onyx liet Jester rustig vertellen. Aan de spanning op zijn gezicht merkte hij dat het voor hem een manier was om afstand te nemen van wat er was gebeurd. Het deed hem goed om te horen dat Fire hem had opgevangen. Het was een goeie gozer, een goeie bondgenoot. Misschien moesten ze hem binnenkort ook eens inlichten over wat er allemaal aan de hand was achter de schermen. Hij was wel benieuwd naar zijn mening erover.
          'Je hebt je zo te horen net zo goed verweerd als ik verwachtte. Fire is wel een waardige tegenstander om van te verliezen.' Hij trok een mondhoek op, sloeg een arm om Jester heen en trok hem in een soort headlock naar zich toe. 'Ik ben fucking trots op je, gast.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ——


    Met een vertederde glimlach keek Adam een tijdje naar Michiels gezicht. Het was alsof hij in slaap viel zodra zijn hoofd het kussen raakte. Terwijl hij zo min mogelijk geluid probeerde te maken, begon hij de kleren van Michiel in de kast op te stapelen en te hangen. Toen hij daarmee klaar was zette hij zijn schoolboeken op het bureau en zette wat andere spullen her en der neer. Uiteindelijk liep hij naar de kamer van Agami. Hij klopte aan en stapte naar binnen toen hij haar zachte stem hoorde.
          'Hé,' zei hij met een glimlach. Hij zakte op de rand van het bed neer waar hij gisterennacht geslapen had. 'Hoe voel je je?'
          Ze had een heftige dag gehad en hij had nog helemaal niet de tijd genomen om met haar te praten of haar een luisterend oor te bieden als ze die nodig had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester grijnsde van oor tot oor. Onyx' woorden zorgden dat zijn maag een sprongetje maakte en dat de vlinders weer eens hun karts naar zijn bloedbaan stuurden, om een nieuw record neer te zetten. En het stemmetje stuiterde van hot naar her en schreef de woorden in alle kleuren van de regenboog op post-its om ze prominent in het midden van het mentale prikbord te hangen. Dit moment wilde hij bewaren. Opslaan in zijn hoofd en nooit meer vergeten.
          Deze keer was Jester volledig losgeslagen.
          En voor het eerst was Onyx stabiel blijven staan.
          "Awh," zei hij lachend. "Nog even en ik moet je Softie Vibes gaan noemen."

    [ bericht aangepast op 26 april 2020 - 13:37 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    -

    [ bericht aangepast op 26 april 2020 - 13:49 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    ———



    Onyx gaf hem grinnikend een elleboogstoot. 'Er zijn grenzen hoor.'

    [ bericht aangepast op 26 april 2020 - 13:49 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester schoot lachend opzij. "Sneeuwwitje ook niet acceptabel?" vroeg hij, zo onschuldig als maar kon.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    'Alleen als je weer een soloplayer wilt worden,' zei hij terwijl hij Jester een plagend schouderduwtje gaf.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Agami

          "Hé," zei ze terug. Ze legde het boek dat ze aan het lezen was opzij. "Moe," zei ze eerlijk. "Vanavond maar vroeg naar bed. Morgen heb ik weer gaveles en sinds ik de eerste opdracht voor Jester heb voorspeld, hoop ik eigenlijk een om Naamexamen te kunnen vragen." Ze speelde nerveus met haar vingers. "Mijn mentor weet niet eens dat ik met Onyx en Jester heb geoefend, of dat ik de confrontatie tussen Jester en Maaya heb voorspeld. Op commando."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ——


    'Je hebt daardoor zelfs het toernooi kunnen beïnvloeden,' zei Adam onder de indruk. 'Als je daar je naamexamen niet door verdient dan weet ik het ook niet meer.' Hopelijk kon hij zich nu ook weer op zijn gave gaan focussen, nu dat gedoe met Yrla en Dezi achter de rug was. Hij had er zin in!


    Every villain is a hero in his own mind.