• Rollentopic | Praattopic | Speeltopic
    It's not the broken dreams that break us. It's the ones we don't dare to dream.

    McKinley high school is een typische amerikaanse school gevestigd in Lima, Ohio. Net zoals op iedere school lopen er verschillende typetjes rond zoals jocks, cheerleaders, nerds en ook Gleeks. Alle leerlingen hebben een bepaalde status op de school, sommigen staan bovenaan de ladder en sommigen eronder (of zelfs nog daaronder). De cheerleaders en jocks staan over het algemeen het hoogst en de Gleeks staan op de laatste trede. Zouden ze ooit hun status kunnen opkrikken? Kunnen zij opboksen tegen de veroordelen die hun mede schoolgenoten hebben? Of zullen zij hun hele schooltijd misfits blijven?


    Inleiding
    In deze RPG kun je in de huid kruipen van je favoriete originele personage of er zelf een verzinnen. Dit verhaal is gebaseerd op Glee maar volgt daar verder geen plotlines van.


    Originele personages

    Het is toegestaan om een eigen draai te geven aan de originele personages. Een back story en andere love interests zijn toegestaan. Je hoeft voor het reserveren van originele personages geen lijstje in te vullen. Met elkaar mag er besproken worden welke (liefdes)relaties, vriendschappen en haatrelaties er zijn onder de personages. Je bent er ook vrij in om te bedenken in welk schooljaar je personage zit. Dit alles hoeft niet hetzelfde te zijn als in de serie.

    Je kunt kiezen uit bijvoorbeeld:

    Finn Hudson:
    Noah Puckerman:
    Sam Evans: BOOKWURM
    Rachel Berry: IrishNialler
    Tina Cohen-Chang:
    Mike Chang:
    Mercedes Jones:
    Kurt Hummel: BOOKWURM
    Santana Lopez: Breez
    Quinn Fabray:
    Brittany Pierce:RED3
    Artie Abrams:
    Blaine Anderson: Assy
    Will Schuester:
    Emma Pillsbury:
    Sebastian Smythe:
    Sue Sylvester:

    Uiteraard zijn alle originele personages mogelijk maar om alle opties te noemen is iets te veel. Dus staat de persoon die je zou willen spelen er niet bij? Zet hieronder neer wie je zou willen spelen en dan zetten we je erbij.

    Verzonnen personages

    Graag onderstaand lijstje invullen. Het hoeft van ons niet heel een boekwerk te zijn, zolang je maar duidelijk bent en anderen een goed beeld van je personage kunnen krijgen.

    • Naam:
    • Leeftijd: (15-19)
    • Status (bijv. jock, cheerleader, gleek etc.):
    • Innerlijk:
    • Uiterlijk: [graag ook met FC]
    • Familie en geschiedenis:
    • Extra:


    Zelfverzonnen vrouwen:
    • Avery June Marilyn Dakota • 16 • Cheerleader By Sommarmorgon
    • Katja Dupont • 16 • Muurbloempje By Assy
    • Nikia Willishka Marshall • 19 • Little rebel By Rionach
    • Luna Margaret Hale • 19 • Wallflower • Glee • president student council By Reeses
    • Ariel Hyde • 18 • Cheerleader By Mox
    • Effendi Rosa Jamora • 18 • Wild Child By Mandalorian
    • Diana Eleanor Boden • 18 • Tomboy By Rosay

    Gereserveerd:
    • BOOKWURM (ovb)

    Zelfverzonnen mannen:
    • Joey Christopher Morris • 18 • Jock/bully - By RED3
    • Chad Ryan Gus Dakota • 19 • Jock/bully - By Sommarmorgon
    • Daniël “Danny” Fabio Harrison • 18 • Jock/meeloper/later Gleek - By Breez
    • Elias Mousa • 31 • teacher - By Mox



    Regels

    • We hebben geen minimum aantal woorden, reageer wel inhoudelijk goed op elkaar;
    • Wees lief voor elkaar. Drama in de RPG is altijd welkom maar drama met elkaar niet;
    • We sluiten niemand buiten;
    • Meerdere personages per persoon zijn toegestaan;
    • 16+ is toegestaan;
    • Inspringen mag altijd en op ieder moment;
    • Heb veel plezier!

    [ bericht aangepast op 14 juni 2020 - 11:21 ]


    Love yourself

    Het is inderdaad wel handig als dit soort dingen even kortgesloten wordt met elkaar hier. Het moet natuurlijk leuk voor iedereen blijven! Dus misschien zou je dat de volgende keer hier kunnen aangeven, Mandalorian.

    Voor nu hebben we zo ver ik kan bedenken twee opties. Mandalorian heeft al voorgesteld om haar posts aan te passen dus mocht dit gewenst zijn kunnen we het zo doen.

    Of we laten het feest voor deze keer doorgaan.

    Maar dat we de volgende keer dit soort dingen wel even communiceren met elkaar. Dat is wel zo leuk voor iedereen!


    Love yourself

    Assy schreef:
    Het is inderdaad wel handig als dit soort dingen even kortgesloten wordt met elkaar hier. Het moet natuurlijk leuk voor iedereen blijven! Dus misschien zou je dat de volgende keer hier kunnen aangeven, Mandalorian.

    Voor nu hebben we zo ver ik kan bedenken twee opties. Mandalorian heeft al voorgesteld om haar posts aan te passen dus mocht dit gewenst zijn kunnen we het zo doen.

    Of we laten het feest voor deze keer doorgaan.

    Maar dat we de volgende keer dit soort dingen wel even communiceren met elkaar. Dat is wel zo leuk voor iedereen!


    Ik vind het erg jammer als het nu aangepast zou moeten worden, vooral omdat ik niet denk dat Mandalorian dacht echt iets verkeerd te doen. Ik heb meerdere RPGs gezien waar zulke dingen gewoon in het speeltopic zelf geplaatst konden worden zoals Mandalorian nu gedaan heeft. Dat dit hier niet toegestaan is hoor ook ik nu pas.

    Daarnaast zie ik zelf ook het probleem niet in van meerdere feesten. Dat gebeurd in het echte leven ook wel eens toch? Dan moeten mensen gewoon kiezen waar ze heen gaan of van het ene feest naar het andere. Ik zie sommige Glee kinderen bijvoorbeeld totaal niet naar een feest georganiseerd door een Cheerio gaan, die zouden wellicht blij zijn als er ook een feest is waar zij wel heen kunnen, aangezien Effendi een Gleek is?

    Daarnaast, een feest "de komende maand", is iets heel anders dan "komende zaterdag " toch? De "komende maand" zou voor zover ik weet de volgende dag tot over meer dan drie weken kunnen zijn?

    Het gaat er niet om of het is toegestaan of niet, het gaat om het principe dat je het even kort sluit met de ander — vooral als iemand anders al een hint heeft laten vallen. Mij part doe je dat op zijn minst onderling.

    En even serieus, denk je werkelijk dat in iets kleinschaligs als een RPG het gaat werken om meerdere feesten op één avond te geven? Dat werkt in de echte wereld misschien, omdat je dan praat over veel meer mensen als dat er nu mee doen aan de RPG.

    De posten aanpassen heeft sowieso geen nut meer, want het is door de meeste al opgepakt.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Sommarmorgon schreef:
    (...)

    Ik vind het erg jammer als het nu aangepast zou moeten worden, vooral omdat ik niet denk dat Mandalorian dacht echt iets verkeerd te doen. Ik heb meerdere RPGs gezien waar zulke dingen gewoon in het speeltopic zelf geplaatst konden worden zoals Mandalorian nu gedaan heeft. Dat dit hier niet toegestaan is hoor ook ik nu pas.

    Daarnaast zie ik zelf ook het probleem niet in van meerdere feesten. Dat gebeurd in het echte leven ook wel eens toch? Dan moeten mensen gewoon kiezen waar ze heen gaan of van het ene feest naar het andere. Ik zie sommige Glee kinderen bijvoorbeeld totaal niet naar een feest georganiseerd door een Cheerio gaan, die zouden wellicht blij zijn als er ook een feest is waar zij wel heen kunnen, aangezien Effendi een Gleek is?

    Daarnaast, een feest "de komende maand", is iets heel anders dan "komende zaterdag " toch? De "komende maand" zou voor zover ik weet de volgende dag tot over meer dan drie weken kunnen zijn?


    Voor nu lijkt mij ook het makkelijkst om het door te laten gaan, maar dat moeten we even gezamenlijk beslissen. Tuurlijk geloof ik dat Mandalorian dit niet verkeerd bedoelde, het kan gebeuren! Daarom moeten we er even samen uitkomen. En we hoeven niet elk woordje door te geven aan elkaar. Maar het is wel handig als we dit soort dingen even doorgeven aan elkaar.

    Voor Rionach voelt het nu alsof haar idee “weggekaapt” is omdat zij over een feest begint in haar post. Ze kon het nog niet in werking zetten of er was al een post over iemand anders die een feest begint. Het is natuurlijk prima om geïnspireerd te worden door elkaar, maar zo heeft Rionach niet de kans gehad om haar plan uit te werken. Dat is meer waar ze mee zit, geloof ik.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2020 - 8:58 ]


    Love yourself

    Hetgeen dat belangrijk is binnen een RPG is communicatie, en ik zie hier een groots gebrek van — die mening delen Rionach, Assy en ik. Het is misschien helemaal niet verkeerd bedoeld, maar wel verkeerd — simpel.

    Ariel is meer dan een Cheerio, die gaat letterlijk met iedereen om. Dat er bovenaan bij haar "Cheerleader" staat betekend niet dat ze niet meer inhoud heeft?

    Waar lees jij komende maand? "'Dus mijn favoriete Gleekje,' begint Ariel vervolgens op vrolijke toon, 'de echte vraag voor de komende weken blijft staan — wanneer zal ik mijn eerste feest organiseren?'" Dat zijn mijn letterlijke woorden, en Ariel kent haar vriendin — wist haar antwoord zowat al. Dus ja, dat zou die zaterdag zijn omdat ook Nikia daar niet op kan wachten. Sowieso voelt het idee gestolen en ineens abrupt weggekaapt onder mijn neus door.

    Ik wilde me hier niet mee bemoeien, maar het gebrek aan respect geeft me geen keus meer.


    I'm your little ray of pitch black.

    Mox schreef:
    Hetgeen dat belangrijk is binnen een RPG is communicatie, en ik zie hier een groots gebrek van — die mening delen Rionach, Assy en ik. Het is misschien helemaal niet verkeerd bedoeld, maar wel verkeerd — simpel.

    Ariel is meer dan een Cheerio, die gaat letterlijk met iedereen om. Dat er bovenaan bij haar "Cheerleader" staat betekend niet dat ze niet meer inhoud heeft?

    Waar lees jij komende maand? "'Dus mijn favoriete Gleekje,' begint Ariel vervolgens op vrolijke toon, 'de echte vraag voor de komende weken blijft staan — wanneer zal ik mijn eerste feest organiseren?'" Dat zijn mijn letterlijke woorden, en Ariel kent haar vriendin — wist haar antwoord zowat al. Dus ja, dat zou die zaterdag zijn omdat ook Nikia daar niet op kan wachten. Sowieso voelt het idee gestolen en ineens abrupt weggekaapt onder mijn neus door.

    Ik wilde me hier niet mee bemoeien, maar het gebrek aan respect geeft me geen keus meer.


    Wat zou jij hierin een fijne en geschikte oplossing vinden ?

    Er is aangeboden het te verwijderen / aan te passen , al werd aangegeven dat dit wellicht niet de handigste oplossing is omdat mensen erop gereageerd hebben.
    Ik snap jou daarintegen ook, al denk ik dat het geen bewuste zet was ..


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oké, misschien was het niet "de komende maand" maar "de komende weken". Daar zit naar mijn mening niet veel verschil in. Dat had, naar mijn mening, ook best vrijdagavond kunnen zijn bijvoorbeeld.

    Het lijkt mij nu inderdaad slim om dit soort dingen voortaan te bespreken, zodat het gelijk duidelijk is dat met "de komende weken" zaterdag wordt bedoeld, zodat we daar geen dubbele feesten kunnen hebben, maar dan denk ik dat het wellicht slim is om voor het eerste idee van het feestje geplaatst wordt in het speeltopic dit te bespreken in het praattopic, in plaats van plas als er meerdere ideeën zijn?

    IrishNialler schreef:
    (...)

    Wat zou jij hierin een fijne en geschikte oplossing vinden ?

    Er is aangeboden het te verwijderen / aan te passen , al werd aangegeven dat dit wellicht niet de handigste oplossing is omdat mensen erop gereageerd hebben.
    Ik snap jou daarintegen ook, al denk ik dat het geen bewuste zet was ..
    Ik ga niet liegen, natuurlijk wil ik het weghebben. Maar al teveel mensen hebben erop gereageerd, ondanks dat er een gesprek plaatsvond binnen het praattopic. Dus dat ga ik echt niet verlangen, of vragen. Van mij part gaat dat feest gewoon door, maar als de communicatie zo door blijft gaan werkt dit RPG niet. Dat is de reden dat zoveel RPG's sneuvelen.

    Wat het ook is, het idee is nu weggekaapt. Bedoeld of onbedoeld, bewust of onbewust.


    I'm your little ray of pitch black.

    Laten we inderdaad hier een niet te groot ding van maken. Er is van beide kanten geen opzet in het spel. Mandalorian bood meteen aan om het aan te passen en dat vind ik ook al een mooi gebaar en bewijst dat ze zich daar niet van bewust was. Als we gewoon afspreken dat we dit soort dingen de volgende keer overleggen is het goed toch? Laten we dan gewoon leuk blijven doen tegen elkaar.


    Love yourself

    Mox schreef:
    (...) Ik ga niet liegen, natuurlijk wil ik het weghebben. Maar al teveel mensen hebben erop gereageerd, ondanks dat er een gesprek plaatsvond binnen het praattopic. Dus dat ga ik echt niet verlangen, of vragen. Van mij part gaat dat feest gewoon door, maar als de communicatie zo door blijft gaan werkt dit RPG niet. Dat is de reden dat zoveel RPG's sneuvelen.

    Wat het ook is, het idee is nu weggekaapt. Bedoeld of onbedoeld, bewust of onbewust.


    Ik bgrijp zeker dat je het weg zou willen hebben, maar toch ook fijn dat je inziet dat dat nu niet handig is.
    How about: Vanaf nu spreken we af dat alle activiteiten die meer dAan 4 ? personen bevatten buiten de schoollessen en glee lessen worden even besproken?

    Is dat iets?
    Ik weet dat dit niet mijn taak is, dus excuses als ik iemand voor zijn voeten loopt maar zoals Assy aangeeft wil ik graag ook een gezellige rpg, gezien het zo lang geleden is en als we met een regel bv dit soort issues uit de weg kunnen gaan dan ben ik daar een voorstander van


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...)

    Ik bgrijp zeker dat je het weg zou willen hebben, maar toch ook fijn dat je inziet dat dat nu niet handig is.
    How about: Vanaf nu spreken we af dat alle activiteiten die meer dAan 4 ? personen bevatten buiten de schoollessen en glee lessen worden even besproken?

    Is dat iets?
    Ik weet dat dit niet mijn taak is, dus excuses als ik iemand voor zijn voeten loopt maar zoals Assy aangeeft wil ik graag ook een gezellige rpg, gezien het zo lang geleden is en als we met een regel bv dit soort issues uit de weg kunnen gaan dan ben ik daar een voorstander van


    Ik vind dit een heel goed idee! Alleen zou ik dan graag de andere clubjes ook toe willen voegen aan dit lijstje van wat wel kan net als Glee, aangezien die ook op het rooster staan

    Sommarmorgon schreef:
    (...)

    Ik vind dit een heel goed idee! Alleen zou ik dan graag de andere clubjes ook toe willen voegen aan dit lijstje van wat wel kan net als Glee, aangezien die ook op het rooster staan
    goede toevoeging :) stond ik niet bij stil


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Sommarmorgon schreef:
    (...)

    Ik vind dit een heel goed idee! Alleen zou ik dan graag de andere clubjes ook toe willen voegen aan dit lijstje van wat wel kan net als Glee, aangezien die ook op het rooster staan


    Voor mij ook prima! Dan lijkt het mij verder opgelost zo. :)


    Love yourself

    Even iets totaal anders, maar wie heeft er zin om de bully van Kurt te zijn?

    En gaat de rest van de glee club ook gebullied worden? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat Sam gesluchied word, en dat daarbij misschien ook Katja wat ondergespetterd word (met toestemming van assy natuurlijk)

    Zolang het niet te veel gebeurt mag Kurt trouwens random gesluchied worden net als in de serie


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    BOOKWURM schreef:
    Even iets totaal anders, maar wie heeft er zin om de bully van Kurt te zijn?

    En gaat de rest van de glee club ook gebullied worden? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat Sam gesluchied word, en dat daarbij misschien ook Katja wat ondergespetterd word (met toestemming van assy natuurlijk)

    Zolang het niet te veel gebeurt mag Kurt trouwens random gesluchied worden net als in de serie


    Joey wil het altijd wel hoor (: Ook kurt’s bully zijn. En Chad zou er misschien ook wel voor open staan 😇


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie