• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemands stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren
    Vision Elephants Met zintuigen spelen
    Nish Elephants Aanwezigheid verbergen
    Kijo Elephants Veranderen in een Oni.
    Stella Elephants Licht ombuigen.
    Vera Elephants Leugendetector.
    Helene Elephants Genezing.
    Romeo Rhinos Emoties manipuleren
    Damon Rhinos Dementor
    Peter Rhinos Spiderman
    Azrael Rhinos Krachten afnemen en aanvullen van anderen.
    Darian Rhinos Objecten materaliseren
    Maaya Rhinos Hallucinates.
    Melissa Rhinos Fauna manipulatie.
    Naamloos Rhinos Gedachtenlezer.
    Ednoces Buffalos Tijd bevriezen voor 10 sec
    Dalit Buffalos Immuniteit voor gaven
    Rai Buffalos Electriciteit
    8034 Buffalos Gevarensonar
    Goliath Buffalos Groei manipuleren

    Sarah Buffalos Onbekend



    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi




    'Ik weet niets meer,' antwoordde ze braaf. 'Alleen dat ik op een school zit voor mensen met een gave en dat ik een draak kan worden.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Niet dat Jester daar echt aan twijfelde, aan haar reacties te zien, maar het voelde goed om dit gecheckt te hebben. Haar pols bleef rustig en kalm, geen onverwachte sprongetjes of versnellingen. "Awesome. Of nouja, niet dus, maar het voelt als de waarheid. Fijn dat je mee wil werken aan deze paranoia bullshit." glimlachte hij terwijl hij zijn gave aanzette. Sorry hoor, maar dit wilde hij wel met honderd procent zekerheid aan Adam kunnen verkondigen. "Nog even een dubbelcheck voor de zekerheid, hoewel ik eigenlijk wel zeker ben hoor, dat je me de waarheid ook wil vertellen, maar je bent alles echt vergeten?" Toen Dezi het ook die keer bevestigde en er niets gebeurde, liet hij haar pols weer los en bedankte haar. "Dan is het nu mijn beurt, niet?" glimlachte hij en hij stak zijn eigen pols uit.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2020 - 23:04 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi




    Dezi wist niet echt of ze in deze methode geloofde. Liever veranderde ze in een draak, dan kon ze zijn hartslag horen. Tegelijkertijd wist ze niet wat ze moest vragen. Wat wílde ze weten? Blijkbaar had ze een hoop op haar kerfstok.
          'Bedankt voor het aanbod,' zei ze uiteindelijk. 'Maar op dit moment heb ik al genoeg dingen om te overdenken. Ik zou alleen willen weten wie mijn gezicht open heeft gesneden - hoe diegene eruit ziet - zodat ik op mijn hoede kan zijn als ik hem of haar zie. Heb je misschien een foto?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Ik heb gewoon zo het gevoel alsof ik er weer ingetrapt ben," zei ze ademloos. De tranen waren op, ze kwamen niet meer. Ze voelde alleen een droog, leeg gevoel. En een angst, een verschrikkelijke angst die aan haar knaagde. Haar gave reageerde direct op die angst, want ze voelde hoe haar tas al zwevend tegen de bank aantikte. En ook de tas van Fayr zweefde ongecontroleerd de lucht in. Ze hadden geluk dat ze buiten zaten, waardoor weinig zijn gang kon gaan.
          "Gisteravond met het feestje maakte hij een opmerking, ik weet dat hij het niet zo bedoelde, maar die hakte erin. Hij zei..." Ze haalde even adem om de opmerking goed te herhalen. "Wacht maar tot je mijn sexy dansmoves ziet, dan snap je wel dat Vienna als een blok voor me gevallen is." De opmerking bezorgde haar nog steeds de kriebels. Ze wendde haar blik af van Fayr. "Het klonk als iets dat Thor zou hebben gezegd, alsof ik maar gewoon zijn volgende verovering was. Alsof het een hele prestatie was dat ik voor hem gevallen was." Opnieuw rilde ze, proberend niet te denken aan haar ex.
          "Thor was de laatste tijd sowieso alweer meer in mijn hoofd. Maar met Fox zijn gedrag, het feit dat hij iemand anders datete, terwijl wij aan het daten waren. Het feit dat hij voor me neus flirtte met anderen, die opmerking. Hij begon in mijn ogen steeds meer op Thor te lijken. En toen kwam er de kus" Er kwam een kleine glimlach op haar gezicht. Waarom begreep ze niet zo goed, de kus had haar niets goeds gebracht. "Fox kuste me gisteravond, maar zei al heel gauw dat het eigenlijk niets voor hem betekende. Hij wilde me zoenen als hij verliefd op me was, maar ik zag al direct in dat dat niet ging gebeuren. Ik was belangrijk voor hem, maar..." Ze haalde haar schouders op en liet haar benen weer zakken. "Ik was overtuigd dat hij daarmee een einde maakte aan ons daten, tot hij vandaag ineens in het zwembad vroeg hoe het zat tussen ons en of ik niet verder wilde daten."
          "Ik was bang, Fayr," zei ze met een verstikte stem. "Ik ben zo bang dat hij net als Thor is. En ik weet dat dat voor een groot gedeelte bij mij ligt, maar het lukt me nu even niet om hem anders te zien. Ik probeerde hem duidelijk te maken dat ik alleen wilde horen dat ik het waard ben om te daten, dat hij me het gevoel gaf dat ik het niet waard was. Net als Thor altijd deed. Ik heb geprobeerd hem uit te leggen dat een groot gedeelte bij mij ligt, maar hij begreep het niet. Hij hoorde alleen de kritiek die ik uitte." Ze zuchtte. "En ik zal toegeven dat ik misschien wel een beetje te hard voor hem ben geweest. Ik heb hem pijn gedaan. Fayr. En ik voel me zo schuldig. Maar ik ben gewoon zo bang een tweede Thor tegen te komen en hij doet bijna alles wat mijn ex ook deed."
          Alleen het vreemd gaan nog niet. Maar soms in de manier van zijn praten. In zijn houding, het flirten herkende ze Thor. De jongen waar ze ooit jaren geleden voor gevallen was, niet de jongen die haar op het laatst in de steek had gelaten. Maar de jongen waar ze echt van gehouden had, al hadden ze soms ruzie. Ze durfde Fayr niet zo goed aan te kijken. Dit was gewoon weer haar schuld, niet waar? Zoals alles dat was.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2020 - 21:03 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester aarzelde. Zichtbaar. "Op je hoede zijn is verstandig," zei hij langzaam. "Maar het is niet zomaar voor de lol gebeurd. Ik heb geprobeerd het tegen te houden en dat is dus... niet gelukt, maar het is een half wonder dat hij je niet uit wraak gewoon vermoord heeft." Hij keek haar doordringend aan. "Als je mij ondertussen ergens een beetje vertrouwt, geloof me dan als ik zeg dat wat hij je aangedaan heeft erg is, maar dat wat jij gedaan had nóg afschuwelijker was."
          Ergens had hij de neiging om wat ineen te duiken- hier had hij gefaald, immers. Eerst Adam, maar daarna Dezi ook. Hij had Onyx moeten stoppen, moeten inzien dat hij niet zou luisteren en hem met zijn gave moeten opdragen om niet zo te reageren. Maar diep vanbinnen bespotte Smaug die reactie zo erg dat hij het niet deed. Hij keek het ooit moordzuchtige meisje voor hem recht aan.
          Gedane zaken namen geen keer. Op haar hoede was verstandig. Uit voor wraak was problematisch en dan zou hij er iets aan doen om het te stoppen. "Het was Onyx, mijn kamergenoot. Dezelfde die jij daarna probeerde te vermoorden." Hij viste zijn iNEt uit zijn zak en liet een foto zien.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2020 - 23:29 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi




    Dat had ze wel begrepen ja. Dat ze dat litteken verdiend had. Maar dat betekent niet dat ze zin had om dood te gaan vandaag. Ze wierp een blik op de foto die hij hem liet zien. Die Onyx zag er niet bepaald als een zonnetje in huis uit, ze vond hem er wel uitzien als een messenzwaaier.
          ‘Wat een knappe jongens hebben we op onze afdeling.’ Ze trok een mondhoek op. ‘Je hebt mazzel met zo’n kamergenoot.’ Ze wiebelde haar wenkbrauwen. ‘Of hij.’
          Het was zoveel zware kost geweest… ze moest even relativeren. Zich even wat lichter voelen. Dit was misschien niet het moment om eens te onderzoeken wie ze wel en niet aantrekkelijk vond, maar ze wilde ook graag even niet denken aan de bijna-moorden die ze gepleegd had en afschuwelijke wraakacties die haar bijna een oog hadden gekost.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Wat een knappe jongens hebben we op onze afdeling.
          Dat moest ze maar beter niet nog eens hardop herhalen, trouwens. In ieder geval niet waar de musketiers of Yrla bijwaren. Of Onyx. Of Fer- gewoon niet herhalen, dat was het veiligst.
          Bij het horen van haar laatste opmerking - en het zien van haar gezicht - trok hij perplex een wenkbrauw op. "Uh-huh," zei hij alleen, en bewees zich daarmee succesvol in het negeren van alle shit die bij Smaug de Verschrikkelijke in bewaring was gegeven. "Iedereen die bij mij op de kamer mag is per definitie een bofkont." Hij knipoogde en schudde zijn hoofd (met een glimlach om zijn lippen die hem verraste en die ook niet zomaar weer weg wilde gaan, tot zijn verbazing). "Zullen we onze tour eens af gaan maken? Kan je ook nog tussendoor dagdromen over nieuwe namen." Dat idee slingerde ook nog ergens rond, namelijk. "Dory," voegde hij aan die zin toe, haast zonder erbij na te denken.
          Wattefuck heb je nu een bijnaam voor fucking Dézi?!
          Jup. Een bijnaam die verwijst naar een vergeetachtige vis uit een Pixar kinderfilm voor de verkrachter en bijna-moordenaar met acuut geheugenverlies. Wauw, Jes.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2020 - 0:07 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    'Dory?' herhaalde ze. 'Dat klinkt als een oma-naam.'
          Eigenlijk vond ze Dezi wel mooi. Had ze die naam zelf bedacht? Ze zou eens gaan broeden op andere namen, want ze wilde inderdaad met een schone lei beginnen. Een teken dat Dezi dood was en zij in plaats daarvan was gekomen. Dan kon ze opnieuw beginnen, zonder dat ze vastzat aan herinneringen die ze niet had. Ze kwamen overeind en hervatten de tour. Ze dacht weer aan wat Jester gezegd had. Dat nieuwe leerlingen pas een naam kregen nadat ze een examen hadden gehaald. 'Betekent Jester iets? Heb je die naam zelf bedacht?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    "Tja, het blijft een reference Pixar en geen Disney." Jester haalde kort zijn schouders op. "Nee, hij Jester bedacht door mijn afdelingsgenoten toen. Zo werkt de ceremonie." Ze liepen rustig verder het pad af, langs de campus van de Buffalo's. Jester vertelde kort iets over de afdeling, over Ednoces en het verbond dat ze gesloten hadden met de Rhino's. Althans, tijdens de eerste opdracht van de Zuivering nog wel, maar je wist het maar nooit of dat ook stand zou houden.
          "Als je het basisexamen gehaald hebt, is het tijd voor een naam waarmee de rest je kan aanspreken," vertelde hij. "Je afdelingsgenoten verzinnen er allemaal eentje die ze goed bij je vinden passen, vaak toegespitst op je gave of wie je bent als persoon. Als alle ouderejaars zijn geweest mag je vervolgens zelf nog een naam voorstellen en daarna heb je zo'n negen opties vaak waar je eentje uit mag kiezen." Hij rechtte onbewust toch een beetje trots zijn rug en grijnsde. Hij hield van zijn namen. Er hadden nog meer echt mooie tussen gezeten, maar deze waren het best geweest. "Jester betekent zoveel als plaaggeest of grappenmaker en Madcap is zowel een sluw mythisch figuur als dat het staat voor roekeloos en impulsief."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    ‘Grappenmaker?’ herhaalde ze. ‘Dan houden je afdelingsgenoten wel heel erg van sarcasme of je bent vandaag in een pesthumeur.’ Ze grijnsde. ‘Zijn er nog andere dingen die ik moet weten voor ik de anderen ontmoet?’ Ze was even stil en staarde peinzend in de verte. ‘Willen ze überhaupt wel dat ik in hetzelfde huis slaap? Ik snap het wel als ze dat niet willen…’ Ze had tenslotte drie mensen geprobeerd te vermoorden. Dat was toch een groot deel van de afdeling. Erg prettig sliepen die vannacht vast niet. ‘Of kan ik ergens anders slapen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Wil je soms zeggen dat je me een stuk chagrijn vindt?" vroeg Jester met opgetrokken wenkbrauwen. "Lekker is dat." Hij schudde zijn hoofd en stak zijn handen in zijn zakken. Haar vraag over wat ze weten moest van de anderen stelde hij nog even uit om later in de rest van zijn uitleg te verwerken en hij dacht even na over de volgende. Wilden mensen wel dat ze op de campus sliep? Wilde hij dat wel?
          Goden, wat voor boodschap gaf hij dan af? Tony had nog niet eens iets gedaan en Jester had geholpen hem met een trauma op te zadelen, en nu liet hij iemand die wel iemand verkracht had én geprobeerd had ze te vermoorden gewoon weer vrolijk op de campus slapen? Dat wrong, dat voelde hij zelfs hier diep in de Lonely Mountain nog wel aan. Maar een alternatief was er niet. Ze kon moeilijk bij een andere afdeling of de ziekenzaal, Onyx' toren was al helemaal geen optie en de boomhut waar Jester in geslapen had wilde hij nog even met absoluut niemand delen en bovendien wist hij niet waar dat ding stond.
          "Ik weet het niet," zei hij eerlijk. "Er is niet echt een alternatief, behalve dat je ergens buiten slaapt en dat gaat ook wel heel ver. In theorie is het mogelijk dat je alleen op een kamer ligt, maar dan moet er dus wel wat geschoven worden en het is de vraag of iedereen daar akkoord mee gaat." Een allerlaatste optie was nog dat ze bij hem op de kamer kwam. Op Onyx' bed. Die had de kamer toch aan Jester gegeven, of niet? Bovendien was dat een prima manier om van het 'Onyx-gevoel' af te komen dat die kant van de kamer nog uitstraalde. Dan was Dezi er immers.
          Nog voordat hij die gedachte helemaal had afgemaakt, gooide hij die alweer aan de kant. Echt niet. Fersephone zou maar verkassen, of Agami.
          "We moeten zodadelijk maar even overleggen met zijn allen. Met jou erbij of niet, afhankelijk van wat ze willen." Misschien ook Fire even een belletje geven. Of hij nog geniale ingevingen had hoe dit opgelost zou kunnen worden en anders zou Jester maar zijn gave moeten gebruiken. Hij was de leider. Einde verhaal. De anderen schikten maar een beetje in, Dezi was terug en niemand kon daar iets aan veranderen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    Dezi knikte aarzelend. Ze zou moeten afwachten. Maar als ze haar echt niet binnen wilden hebben dan zou ze wel een andere plek zoeken totdat ze aan de anderen bewezen had dat ze niet meer dezelfde Dezi was. Ze kon vast wel de school binnenkomen, daar waren lokalen genoeg, of misschien de gymzaal ofzo. Er waren vast wel andere gebouwen met een dak.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Dezi bleef verder stil en Jester pakte de draad van de rondleiding weer op. De ETA die hij Adam gegeven had klopte uiteindelijk voor geen meter, maar dat vond de jongen vast ook niet compleet rampzalig. Hij had in ieder geval nog geen bericht teruggestuurd. Tot zijn eigen verbazing merkte Jester dat het hem haast een soort van rust gaf, om zo te vertellen over Experium en de dingen die belangrijk genoeg waren voor Dezi om te weten. Hij schepte er ergens zelfs wel plezier in om de hoofdzaken van de details te onderscheiden en het zo op een rijtje te zetten dat het klonk als een rustig verhaal. Geen infodumping en eindeloze exposition maar haast als een opgeschreven verhaal.
          De details van problemen liet hij achterwege. Het verbond met Fire was er gewoon, de oorlog met de Rhino's ook. Heel kort vertelde hij over de problemen van afgelopen woensdag en vrijdag (en vertelde daarbij niet ook nog dat Tony boos was omdat er aan beide kanten over de grens heen was gegaan, want als hij in zulk detail ging vertellen waren ze volgende week nog niet klaar). Alles Onyx was sowieso niet relevant en hij hield het liever bij de geschiedenis van vorige jaren. Voordat alles zo fucking ingewikkeld werd.
          Voor de campus van de Panthers bleef hij stilstaan. "Ik ga eens proberen of ik de anderen ergens vandaan kan toveren voor een meeting, wil je mee naar binnen of ga je liever terug naar de school?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    Dezi kon zich wel indenken dat ze liever overlegden zonder haar erbij. ‘Stuur me maar een berichtje als ik terug kan komen en jullie besloten hebben waar ik kan slapen. Het terrein is groot, er zijn vast plekken die je me nog niet hebt laten zien. Dan ga ik daarnaar op zoek. Het is toch mooi weer.’ Ze glimlachte naar hem. ‘Bedankt voor je tijd, Jester.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Waarschijnlijk was het inderdaad beter zonder haar erbij. Dat ze dat zelf ook inzag getuigde er wel van dat ze daarin al verschilde van de vorige Dezi. Die zou echt niet passief ergens gaan zitten wachten totdat hij haar kwam vertellen of ze überhaupt op de campus mocht slapen. Hij had nu behalve zijn eigen inschatting en mensenkennis haar verhaal nog gecheckt via haar hartslag (wat, truth be told niet een steekhoudend argument zou zijn) én met zijn gave. Dezi wist echt nergens meer vanaf en dat veranderde de boel.
          "Zal ik doen." Hij klikte met zijn tong en tikte bij wijze van groet weer met zijn wijsvinger tegen zijn slaap zoals hij eigenlijk altijd deed en stapte al achteruit richting de voordeur. "Het avondeten begint om zes uur, mocht de derde wereldoorlog uitbreken en ik ben verhinderd, dan weet je dat maar." Hij glimlachte kort. "En geen probleem." Hij draaide zich om en liep het trappetje op naar de voordeur.
          Binnen was het stil. De huiskamer was leeg. Jester wierp even een blik op de deur die toegang gaf tot de meidenvleugel. Eigenlijk zou hij er goed aan doen om de jongens op de hoogte stellen van Dezi's whereabouts. De ETA die hij Adam had gegeven was nu al helemaal niet meer up-to-date.
          Maar er trok een vermoeidheid aan zijn lichaam en hij deed het niet. Straks liep hij wel even langs. Als hij weer voldoende energie verzameld had om weer eventjes gevoelig te kunnen doen ofzo. Met Dezi was hij wel een uurtje of twee bezig geweest en hij merkte nu pas hoe hol en leeg hij zich eigenlijk voelde. Jester liet de huiskamer achter zich en liep naar zijn eigen kamer, waar hij met zijn iNet in hand neerplofte op zijn bed, het gesprek met Fire al open.

    Kan ik je even spreken?

    Jesters duim zweefde boven het groene telefoontje, tot hij het scherm met een zucht vergrendelde en hij zijn iNet ergens achter zijn hoofd op het bed liet neervallen. Als Fire ook hem spreken moest, werd dat vast ook niet een gezellig gesprek over koetjes en kalfjes. Het was toch al een uur geleden verstuurd. Als het belangrijk was had hij wel gebeld.
          En straks belde Jester hem alsnog en dan was er niets aan de hand. Geen plichten die hij ontliep ofzo, hij wilde enkel eventjes een momentje rust van alle fucking bullshit. Dezi liep het terrein toch vreugdevol te verkennen. Misschien dat ze de eerste nacht nog op de bank kon slapen. Of in de kelder, als Vienna daar even een matras heen kon laten zweven, als Fersephone of Agami echt moeilijk ging doen.
          Hij kreeg er hoofdpijn van, het nadenken.
          Na een tijdje draaide hij zich op zijn zij en probeerde er niet meer aan te denken. Aan niks meer te denken, want dat was allemaal veel te depressief. Zijn blik viel op het houten luik onder Onyx' bed, waar de planken net niet normaal doorliepen. Toen hij er jaren geleden stiekem in gekeken had, was hij op de gitaar van zijn kamergenoot gestuit. De laatste maanden stond het instrument in de hoek van de kamer op een standaard, maar toen nog niet. Destijds had Jester het nog wel een anti-climax gevonden, dat er alleen die gitaar lag.
          Hij had wel op wat spannenders gehoopt. Die spanning had hij wel gekregen trouwens, toen hij de voetstappen van Onyx herkend had op de trap en zijn bloed zo ongeveer in pure adrenaline was veranderd tot hij het luik weer veilig dicht gekregen had. Nu was de hoek in de kamer leeg, alleen de standaard stond er nog. Jester staarde naar het luik en het luik staarde terug en toen hij weer met zijn ogen knipperde zat hij ervoor op de grond en had hij het deksel opzij getrokken.
          Zonlicht viel schuin door het raam naar binnen op het glanzende zwarte hout van Onyx' gitaar.

    "Maaya en ik hebben destijds mijn instrumenten onderzocht, we wilden weten waarom de instrumenten die ik van mijn mentor kreeg veel beter werkten dan die uit het muzieklokaal. Uiteindelijk concludeerden we dat er onyx in verwerkt was en dat sommigen geloven dat die steen nachtmerries aantrekt."

    De herinnering galmde helder als glas door zijn hoofd. Als hij zijn ogen dichtdeed kon hij zich haast voorstellen dat zijn vr- kamergenoot achter hem stond, terwijl hij dit vertelde. Jester keek een tijdje bewegingsloos naar het meest kostbare bezit dat Onyx had. Hij wist hoe zuinig de jongen erop was.
          Het duiveltje op zijn schouder had genoeg plannetjes om eens een einde te maken aan het ding.
          Het engeltje verkondigde alleen saaie en stomme dingen, die veel redelijker klonken dan Jester zich voelde.
          Er krampte iets in zijn borst toen hij zijn hand ernaar naar uitstak. Het gladde hout voelde haast warm aan onder zijn vingers. De suggesties van het duiveltje waren simpel genoeg en toch was Jester uiterst voorzichtig toen hij de gitaar uit de holle ruimte tilde. Op een vreemde manier straalde er een soort rust van het instrument af, die ergens de eenzaamheid vanbinnen wat leek te verdrijven. Jester liet zich met gitaar en al op het randje van zijn bed zakken, terwijl zijn vingers haast gedachteloos langs de snaren streken.
          Hij kon spelen. Een beetje, lang geleden. Na vijf liedjes hield het ook echt wel op, maar het was een fijn tijdverdrijf geweest in zijn eerste jaar. Tussen alle lessen en het werken aan zijn gave in. Later pas was hij overgestapt op de sax, toen hij Ryan eindelijk echt eens een hak had gezet en voor zichzelf besloten had dat het hem geen flikker meer uitmaakte wat die gozer van zichzelf dacht. Of van hem.
          Zachtjes sloeg hij een akkoord aan. Het klonk nog wat wiebelig en niet zoals het bij Onyx deed, maar de warme klank deed hem zo'n goed dat hij even voorzichtig aan een van de knoppen draaide om de valse toon uit een snaar te krijgen, en het daarna nog eens deed.
          Twijfelend liet hij zijn vingers naar de juiste fret glijden. Zou hij het nog kunnen, dat stuk uit de Lion King? Het was het allereerste dat hij geleerd had, met eindeloos oefenen via de tutorials op zijn iNet. Het begin was altijd makkelijk, wist hij nog. Het was dan wel jaren geleden, maar hij had het zo vaak gespeeld dat hij de melodie zelfs nog uit zijn vingers zou moeten krijgen als hij diep in coma lag.
          De eerste paar noten klonken nog wat aarzelend, tot zijn muscle memory het overnam en zijn handen op automatische piloot verder gingen. De zachte melodie vulde de kamer, dreef omhoog door de lucht en alsmaar rond. Zijn keel schroefde zich dicht bij het horen van de vertrouwde tonen. De veilige tonen.
          Goden, wat miste hij zijn vriend.
          Hij was zo alleen zonder hem.
          Zijn ogen vulden zich langzaam met tranen terwijl hij verder ging. Met het treurige stukje, dat hem altijd deed denken aan Mufasa die Simba vertelde dat hij hem was vergeten. Er rolde iets warms over zijn wang, terwijl zijn vingers hem meenamen naar het volgende deel. Waar de hoop weer terugkwam, als de zon die weer achter de wolken vandaan scheen. Hij stopte voor het stuk voorbij was- het snelle gedeelte had hij altijd mee lopen kloten zonder veel succes. Maar desondanks krulde zich een glimlach om zijn lippen en verdween de zwaarte in zijn borst voor even en bleef alleen de hoopvolle melodie over.
          De laatste noot galmde door de kamer en daarna werd het weer stil. Jester bleef met zijn ogen dicht zitten, in een poging zo de klanken zo lang mogelijk vast te houden voor ze wegstierven. Herinneringen aan zijn eerste jaar kwamen naar boven, maar ook van de laatste weken aan Onyx. De leuke momenten samen. Het-
          Wattefuck ben je aan het doen?
          Het is alleen-
          Lul niet. Je míst hem? Die gozer heeft je hart gebroken- expres en alleen maar om je pijn te doen.
          Maar ik-
          Fuck off. We doen hier niet aan zeikerig gedoe over iemand die besloten heeft je erger te haten dan zijn aartsvijand. Het is voorbij. You fucked up and he's never coming back. Get. Over. It.

          De kilte was terug. Jester slikte en kwam overeind. Onyx' gitaar verdween weer in het verborgen luik en hij griste zijn iNet van zijn bed af en zette vervolgens koers naar de twee lovebirds die hier hopelijk beneden aan al aan het inpakken waren. Onderhand liep het tegen vijven en als hij die meeting nog wilde en Fire wilde spreken, mocht hij wel opschieten.
          Met een rechte rug stevende hij de gang in van de meisjesvleugel. De vroegere kamer van Dezi lag aan het einde en hij klopte twee keer luid op de deur. Jester telde in zichzelf tot drie, kwam maar tot twee en duwde daarna de deur open. Misschien waren ze er niet eens en als de twee loverboys gezellige dingetjes aan het doen waren hadden ze maar een waarschuwing moeten ophangen.
          "Update: Dezi gaat nu richting de school," zei Jester, die zijn hoofd zonder pardon om de hoek stak. "Met een halfuurtje wil ik graag even met zijn allen over deze hele situatie babbelen om eventuele moordpogingen aan beide kanten te kunnen voorkomen, dus alvast het verzoek of je dan ongeveer in de huiskamer kan zijn. Campus is tot zessen Dezi-veilig, als je in het komende halfuur alvast wat kan inpakken is dat vast chill."

    [ bericht aangepast op 4 juli 2020 - 0:24 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.