• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemands stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Vision • Elephants • Met zintuigen spelen
    •Nish • Elephants • Aanwezigheid verbergen
    • Kijo • Elephants• Veranderen in een Oni.
    • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera • Elephants • Leugendetector.
    • Helene• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Damon • Rhinos • Dementor
    • Peter • Rhinos • Spiderman
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen en aanvullen van anderen.
    • Darian • Rhinos• Objecten materaliseren
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Fauna manipulatie.
    •Naamloos • Rhinos • Gedachtenlezer.
    •Ednoces • Buffalos • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Dalit • Buffalos • Immuniteit voor gaven
    •Rai • Buffalos • Electriciteit
    •8034 • Buffalos • Gevarensonar
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren

    •Sarah• Buffalos • Onbekend



    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Dat kunnen best regelen hoor als je wilt." Hij trok grijnzend zijn shirt over zijn hoofd heen uit. "Misschien win ik dan wel het spel, aangezien je dan toch te afgeleid bent." Hij gaf Adam een knipoog en gooide zijn shirt op bed. "Wat voor spelletje gaan we doen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Fire was niet op het koude water berekend geweest en er trok een schok door zijn lijf. Hij peddelde een paar keer aan één kant zodat de kano draaide en de voorkant bijna tegen die van Fersephone aan kwam. Ze mocht dan proberen onschuldig kijken, maar er geloofwaardig zag het er niet uit.
          ‘Geen sorry zeggen als je het niet meent,’ zei hij. Na die woorden sloeg hij met zijn peddel door het water zodat hij het water naar haar toe schepte. Grinnikend omdat hij doel trof, voer hij achteruit om buiten haar bereik te blijven. Dat zou hij natuurlijk terugkrijgen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Hmm, dan win jij ook een keertje,’ zei Adam met een grijns. Zijn ogen zakten naar beneden, namen dat mooie lijf in zich op. Hij stak zijn handen naar voren, trok lichtjes met zijn vingertoppen strepen naar beneden vanaf zijn sleutelbeenderen tot zijn middel. Hij sloeg zijn ogen naar Merrin op, verlangde ernaar te zien hoe zijn aanraking hem plezierde net zoals het gisteravond andersom had gedaan. Hij bracht zijn lippen naar die van zijn vriend, maar vlak voor hij die raakte, begon hij hem in zijn zij te kietelen. ‘Wat zeg je van een kietelwedstrijd?!’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Ze kon een gil niet onderdrukken toen het koude water over haar heen kwam. Met een grijns zette ze de achtervolging op Fire in. Ze probeerde hem een aantal keer terug te pakken, maar Fire was veel handiger met zijn kano dan dat zij was. Uiteindelijk lag hij een klein eindje verderop, bijna nog helemaal droog. Terwijl zij kleddernat was. Haar witte Tshirt was doorweekt en ze was tot op haar onderbroek nat. Gelukkig was het heerlijk weer, waardoor ze er nauwelijks wat van merkte. Maar haar eigen idee had meer in haar nadeel gewerkt dat in het zijne.
          Vermoeid bleef ze liggen op haar plek met de kano. En bedacht zich toen met een grijns dat Fire had gezegd dat deze kano's oud waren. Het was zomaar mogelijk dat er gaten in sloegen... Ze zwaaide even kort met haar vingers, waardoor er een klein rond gat in de kano van Fire terecht kwam. Zwem ze, Fire, dacht ze met een grijns.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2020 - 13:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    ‘Welverdraaid,’ bromde Fire toen zijn kano opeens lek was en het water in rap tempo naar binnenstroomde. Hij zette zijn voet erop, maar daardoor werd het gat alleen maar groter. Hij wierp een blik op Fersephone, die een veel te grote grijns op haar gezicht had. Dit was haar werk. Het enige wat hij terug kon doen, was haar kano in de hens steken. Dat was wel weer erg drastisch. Het gat kon hij ook niet dichtschroeien en dus zag hij lijdzaam toe hoe de kano verder vol water liep tot hij geen keuze had dan te water te gaan. Zijn huid leek te bruisen toen hij door het koude water omringd werd. Meteen plakten zijn lange haar tegen zijn hoofd – en als hij ergens een hekel aan had, was het wel nat haar.
          ‘Ik zal je nog eens ergens mee naartoe nemen,’ zei hij hoofdschuddend, maar hij moest toch grinniken om haar gezicht. Hij zwom naar haar toe, greep de rand van haar kano beet en trok die naar beneden.
          ‘Denk maar niet dat jij droge voeten houdt, dame.’
          Terwijl hij op de rand leunde en zichzelf min of meer optrok, bevond zijn gezicht zich ter hoogte van haar torso. Haar doorweekte shirt kleefde tegen haar bovenlijf en liet niet heel veel meer aan de verbeelding over dan het jurkje dat ze gisteravond had aangehad. Door het wit kon hij haar rode beha zien en ondanks dat hij in het water hing, voelde hij zijn lichaamstemperatuur stijgen en kreeg hij er een droge mond van.
          Toen hij ook nog eens merkte dat hij aan het staren was, kon hij zichzelf wel voor zijn hoofd slaan. Vlug leunde hij met al zijn gewicht op de kano zodat hij omsloeg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Als een echte kapitein ging Fire met schip ten onder. Fersephone kon uiteindelijk niet haar lachen inhouden en lachte zachtjes om Fire die zich rustig het water in liet zakken. Op het moment dat hij op de kano leunde verloor ze zo erg haar evenwicht dat ze aan de zijkant moest vastgrijpen, om niet tegen Fire aan te vallen. Ze wilde een opmerking terug maken naar de jongen, maar viel stil toen ze merkte dat de jongen niet haar recht aankeek. Ze keek even naar beneden en voelde het schaamrood naar haar kaken stijgen. Ze had vandaag voor de verandering een keer een wit T-shirt aangetrokken en er niet bij stil gestaan dat dat misschien niet zo handig was in combinatie met water. Maar voor ze er verder echt bij stil kon staan, gooide Fire de kano al om.
          Proestend kwam ze boven water, omdat ze niet aan had zien komen dat Fire de kano om zou gooien. Ze pakte de rand van de kano vast om een beetje hou vast te hebben en hoestte het water wat ze ingeslikt had eruit. Toen ze haar ogen opendeed, keek ze recht in het gezicht van Fire. "Je vindt me wel aardig, anders had je me niet eens meegevraagd," maakte ze de opmerking alsnog. Haar stem klonk benauwd, kwam van ver. Maar ze wist een glimlach op haar gezicht te toveren.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2020 - 16:26 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    ‘Ik vond je in elk geval aardig vóórdat je mijn kano liet zinken,’ zei hij met een flauwe grijns. Zijn kleding trok aan hem. Hij keek opzij – het was nog best een stuk naar de kant. Daarna keek hij opzij, maar zijn kano was inmiddels onder het wateroppervlak verdwenen. ‘Laten we dit dan maar beschouwen als wraak op de Rhino’s.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij kreeg de rillingen van Adam zijn aanraking, de goede rillingen dan althans. Bijna automatisch sloot hij genietend zijn ogen, terwijl hij de vingertoppen van de jongen de sporen voelde trekken op zijn buik. Een glimlach kwam op zijn gezicht te staan. Het maakte dat hij andersom ook weer Adam aan wilde raken. Hij voelde Adam bijna dichterbij komt om hem een zoen te geven. Net op het moment dat hij dat wilde doen, begon Adam met een kietelaanval. "Hee! Oneerlijk!" zei hij lachend. Hij prikte Adam in zijn zijde en merkte dat die misschien niet zo goed tegen kietelen kon als hij in eerste instantie voordeed. Merrin deed absoluut zijn best om Adam terug te pakken, maar moest zich uiteindelijk overgeven. "Oke, stop! Jij wint," zei hij hijgend. Hij liet zich op het bed van Adam vallen en stak zijn armen uit in een vraag om een knuffel.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Ik vond dat je ook een nat pak verdiende," zei ze schouderophalend. Ze keek even naar de kano naast hem. "Zullen we hem omdraaien en kijken of we met zijn tweeën erop passen? Ik weet dat het officieel niet hoort, maar dan hoeven we niet dat hele eind te zwemmen." Ze glimlachte naar Fire naast haar. Het water was warmer in zijn buurt. Of was dat maar de verbeelding, omdat ze zichzelf opeens zo warm voelde worden zo dicht bij Fire?


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam liet zich naast Merrin op zijn bed zakken en gaf hem een knuffel. Vlinders tolden nog steeds door hem heen nu hij zo dicht naast hem lag en hij gaf hem deze keer wel een echte kus, hoewel ze allebei nog een beetje buiten adem waren van hun kietelpartij. Hij glimlachte naar zijn vriendje. Hij had het warm, zijn shirt plakte tegen zijn lijf aan.
          ‘Mijn kleren hebben binnenkort een wasbeurt nodig,’ bedacht hij zich. ‘Je bent onze weddenschap nog niet vergeten hè?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Yrla's woede liet zijn stem haast trillen en meer dan een paar lettergrepen kreeg de blonde jongen er niet uit voordat hij van het ene op het andere moment verdwenen was. Jester bleef even kijken naar de plotselinge lege plek naast hem. Daar zat hij dan. In zijn eentje aan tafel met een verkrachter (een echte) en een halve moordenaar (want ze had niet werkelijk iemand vermoord maar alleen omdat de rest van de Panthers capabel genoeg was geweest het op te lossen).
          "Ik had het erger verwacht," reageerde hij droogjes tegen niemand in het bijzonder, schoof zijn dienblad van zich af en wendde zijn blik richting Dezi. "Luister," begon hij onverstoorbaar. "Het verleden kan je niet uitwissen en dat zou ik ook niet proberen als ik jou was. Jij bent je herinneringen kwijt, maar de rest niet. Ernaar vragen is dus een no-go, want niemand wil er weer aan moeten denken. Maar ga ook niet doen alsof het nooit gebeurd is, want dat is het wel. Mensen gaan anders tegen je doen- en dat zul je merken.
          "De oude Dezi is misschien dood en ligt madeliefjes omhoog te duwen tien meter onder de grond, maar dat zal niet iedereen zo zien. Als je de komende dagen levend door wil komen, moet je er alles aan gaan doen om te bewijzen dat deze nieuwe Dory-Dezi het anders aan gaat pakken. Ik kan —en ga— je niet tegen iedereen beschermen."
          Zo lagen de zaken nou eenmaal. De hand kaarten die er dit rampenweekend weer gedeeld was. Het meisje nu opvangen en in de gaten houden ten opzichte van dat geheugenverlies-idee om te zien of het werkte was één ding, maar zich als háár moraalridder opstellen ging niet gebeuren. Jester draaide zich van het meisje af en begon zijn spullen (en na een korte seconde van twijfel ook maar die van Yrla) op elkaar te stapelen terwijl hij verder ging.
          "Een nieuwe naam is een goed idee, maar vergis je niet. Nieuwe studenten beginnen hier met een nummer en krijgen pas hun naam als ze een examen halen. Er is een ceremonie, een feest, het hele rattenplan. De persoon in kwestie helemaal in het zonnetje." Hij staakte zijn opruimen en keek Dezi nu recht aan. "Haal het niet in je hoofd het ook maar érgens zo te laten klinken als je dit idee aan anderen voorstelt, want dan lig je morgen in twee stukken ergens in het bos."
          Hij kon zich er niet toe zetten om zich druk te maken over het feit dat het misschien te scherp was voor iemand die niet meer wist welke gruweldaden ze verricht had, maar het was de waarheid. Ze konden Dezi niet opeens vertrouwen nu ze haar geheugen kwijt was. Nog veel minder vergeten en vergeven. Zeker Adam niet.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    Nou, dat waren nog eens woorden. Wat moest ze daar nou mee? Ze had dus helemaal geen vrienden en niemand ging haar een kans geven ook. Ze klemde haar kiezen op elkaar. Zijn bescherming had ze niet nodig, ze kon nota bene in een draak veranderen.
          ‘Nou, bedankt voor je peptalk. Gezellige boel hier.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Je moest eens weten. Heb ik al verteld over de school die er aan het einde van het jaar een afdeling in zijn geheel uitknikkert?" Jester stootte een lachje uit en kwam overeind. "We staan tweede, trouwens, dus daar hoef je je niet veel zorgen over te maken. Je zou kunnen proberen met Fersephone te praten- lang, blond en deel van een tweeling dus let op dat je niet zomaar Fayr te pakken hebt." Even hield hij zijn hoofd schuin, in gedachten verzonken. "Hoewel die vaker de betere van de twee is om tegen het lijf te lopen. Heeft vast ook wel advies hoe je het hele hallo-jongens-ik-ben-Dory-en-heb-long-term-memory-loss-en-ben-terug theater aan kan aanpakken. Dus, lang blond, blauwe ogen, wie van de twee het ook is zit je wel goed." Hij zag de blik op haar gezicht en de volgende woorden kwamen er min of meer zonder zijn toestemming uit. "Je was vrienden met Fersephone. Volgens mij heeft ze je gemist."
          Voordat er nog meer van zulke bullshit over zijn lippen kon komen pakte hij de stapel dienbladen op en stapte tussen de banken vandaan. "Oh, en voor ik het vergeet. Iedereen die zich voorstelt als Maaya, Romeo of iedere andere willekeurige Rhino, is per definitie een bitch of klootzak van hier tot ginder die het heel vermakelijk vinden om de wereld voor je te verpesten. Doe me een lol en check je feiten eerst effe bij mij als ze je lastig vallen."
          Zijn blik zwenkte naar de tafel van de Rhino's en hij trok een zuur gezicht. Maaya zat er nog. En éigenlijk wilde hij nog met haar praten. Onderhandelen. Jester rolde met zijn ogen, woog even zijn kansen af en zette de dienbladen toen weer neer. "Change of plans, yay. Ik ga even babbelen met mevrouw de psychopaat, als jij en Azumi een oogje in het zeil kunnen houden om ervoor te zorgen dat de bitch me geen loer draait, wordt dat erg op prijs gesteld."
          Vertrouwen op Dory-Dezi. Hij was benieuwd. Jester trok afwachtend een wenkbrauw op en besloot tegelijkertijd dat als ze weigerde hij gewoon op een solo-missie ging en dat Phone die speech van d'r kon steken waar de zon niet scheen. Moest ze maar niet weglopen, hij had verdorie haar willen vragen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    Jeetje, wat praatte die jongen veel. Ze had het gevoel dat hij zijn verhaal ook tot drie zinnen had kunnen beperken, maar misschien had hij niet voldoende hersencapaciteit om zijn woorden op een normale manier te formuleren. Maar goed, hij praatte in elk geval nog in volzinnen tegen elkaar, misschien moest ze op het moment maar niet te kieskeurig zijn.
          ‘Klinkt spannend. Wat moet ik precies doen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Zie je die chick met het worteloranje haar?" Jester gebaarde kort met zijn hoofd in Maaya's richting. "Ik wil met haar praten en gezien ik haar niet eens zover vertrouw als ik haar gooien kan, is het wel chill als jij hier op standby kan staan. Dus vooral: eet rustig je lunch en als ik eruit zie alsof ik doodga ofzo kan ze vast een prachtige kras over d'r arm gebruiken." Jammer voor Onyx, maar Jester stelde zijn mentale gezondheid best op prijs. Hij zocht even haar blik en overwoog nog eens bij zichzelf of hij wel echt nu op Dezi ging vertrouwen. Maargoed, ze zaten in de eetzaal en hij kon Maaya best hebben. Het was meer een voorzorgsmaatregel dan echt nood. Bovendien hadden de Rhino's de laatste slag gewonnen dus in principe hoefde hij zich nergens zorgen om te maken. "You in?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.