• De stelling van deze week luidt:
    Demonstraties rond BLM tijdens de coronacrisis doen meer kwaad dan goed

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het is toch al wetenschappelijk bewezen dat er geen nieuwe Corona-gevallen zijn gemeld na de protesten? Dus er is toch al een objectieve onderbouwing tegen deze stelling?

    Ik weet het niet, ik vind dit een beetje een gekke stelling van de week.


    Lekker aan het branden.

    Ik denk zeker niet dat de protesten rond BLM verkeerd zijn, want gelijke rechten zijn een heel belangrijk aspect om een goede samenleving te vormen. Ondanks ben ik het toch eens met de stelling. Het aantal gevallen nu geregistreerd, kan niet kloppen. Er zullen mensen zijn die zich niet laten testen, net als dat er overheden zijn die informatie achterhouden (geen kritiek naar een specifieke overheid, maar het gebeurt). Ik denk dus dat deze protesten beter kunnen wachten tot de coronacrisis voorbij is.


    NETFLIXER 4 LIFE

    Ik denk over het algemeen dat demonstraties, die zich zonder te houden aan de maatregelen, in de Covid crisis al een vraag is voor problemen. Dus eens.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2020 - 3:37 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Men kan ervan maken dat het meer goed dan kwaad doet. Het hangt er maar vanaf wat er na de demonstraties wordt gedaan ermee! Als er niets wordt gedaan, is het makkelijk te zeggen dat het meer kwaad doet natuurlijk. Gelukkig zie ik wel dat er meer bewustzijn is gecreëerd en er meer over wordt gepraat.

    Natuurlijk is er meer kans op besmetting als je met een hele horde bijeen gaat staan. Ik heb bij sommige demonstraties wel gezien dat ze netjes de 1,5m afstand namen, maar je kan niet 100% garanderen dat het virus niet verspreidt. Dus ja, in die zin kan het eens heel slecht uitpakken met besmettingen. Maar ik wijs graag terug naar mijn eerste alinea. Als het niet zo een probleem was, zouden er geen demonstraties gevoerd worden. Dit is een probleem dat al héél lang bezig is.


    Ik wil een tuin vol egels