• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •8034 • Gevarensonar
    •[Onbekend] • Onbekend
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 13 aug 2020 - 20:37 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Hij keek een beetje geschrokken op van Onyx. Natuurlijk wist hij dat Onyx er was in de badkamer, maar hij had niet verwacht dat hij opeens er zou staan en dat hij hem nog zou aanspreken ook. Voor iemand die net die nacht zelfmoord had proberen te plegen en zojuist voor de tweede keer, zag de jongen er nog redelijk uit. Nu na een douche leek het net alsof hij gewoon een hele slechte nacht achter de rug had gehad. Een hele slechte nacht...
          Merrin veegde de laatste stukjes snel op, donderde de glasstukjes in de prullenbak en legde de stoffer en blik ernaast. Ietwat onzeker liep hij op Onyx af, maar bleef op veilige afstand van Onyx staan. Adam mocht dan zo dik met Onyx zijn dat hij de zwartharige jongen durfde te knuffelen. Maar Merrin had Onyx al eerder onvoorspelbaar gezien, en hij wist echt niet wat hij van de zwartharige jongen kon verwachten. "Wat is er?' vroeg hij zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘M’n hand is verlamd en de vingers van m’n andere hand zijn hartstikke stijf. Dus als jij me nou effe afdroogt, ben je de held van de dag.’ Hij gooide zijn handdoek naar de jongen toe en voor het eerst sinds wat eeuwig leek, kwam er een grijns op zijn gezicht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Een beetje verbluft stond hij met de handdoek in zijn hand, zijn mond vol tanden. Hij wist niet wat hij moest zeggen en ook niet wat hij moest doen. Merrin keek even op naar de zwart harige jongen. De grijns op Onyx zijn gezicht beviel hem niet. Misschien hield hij hem gewoon voor de gek.
          Wat moest hij doen? In eerste instantie wilde hij vragen of Jester hem niet kon helpen. Dat idee veegde hij meteen van tafel: uitkomst - rampzalig. Maar zelf aan Onyx zitten leek hem ook niets. Stel je voor dat Adam binnen kwam lopen en zag dat hij aan een andere naakte jongen zou zitten? Zou Adam boos worden? Al was het gewoon voor hulp? Hij wilde dat absoluut niet op zijn geweten hebben dat zoiets zou gebeuren!
          Merrin slingerde de handdoek terug naar Onyx gezicht. Onyx maakte gewoon een grapje. Dat kon hij vast ook. "Je kunt het best, Sunshine. Je hoeft de handdoek alleen maar vast te houden en een beetje wapperen ermee." Als hij kon gooien, kon hij ook afdrogen. Hij schonk een kleine glimlach naar Onyx. Het voelde vreemd om zo tegen de zwartharige jongen te praten. Vroeger zou hij meteen hebben gedaan hebben wat Onyx van hem vroeg, om maar niet in de problemen te komen. Maar dingen waren nu veranderd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx trok een mondhoek op terwijl hij de handdoek over zijn gezicht en borst wreef. Nee maar, Merrin beet van zich af. Al had hij het vermakelijker gevonden als hij rood uitgeslagen was. Zoals bij die kus, vorige week. ‘Hé serieus vriend. Ik heb maar echt één hand. Even m’n rug doen is toch niet te veel gevraagd?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Met een schoon puntje van de handdoek veegde hij heel voorzichtig de kleine splintertjes glas weg, die als madeliefjes in de lente nu tevoorschijn kwamen. Het bloedde nog steeds flink. Normaal zouden ze Fayr vragen, maar sinds die gisteren helemaal out ging, wilde Jester dat liever niet riskeren. Als hij nu flink zijn best deed, kon hij heel vaag de hoofdpijn voelen zitten. Anders niet.
          Hij ging straks nog wel even slapen ofzo. Het was toch zondag.
          "Het glas is er nu uit, dus we zijn op de helft. Pijn doet het wel, dus daarom gaan we dit snel oplossen. Tot voor die stomme splinters erbij kwamen, want die hoorden er niet te zijn. Het is alleen maar teruggaan naar de vastgestelde orde, piece of cake. Cellen, jullie gaan je weer aan elkaar hechten zoals het was en het enige wat daarvoor nodig is, is dit commando van mij."
          Met de laatste schone hoek veegde Jester het restje bloed weg en kwam overeind. "Done." Hij kon een trotse glimlach niet helemaal verbergen en het was het zeker waard. Nog altijd geen hoofdpijn. Wat was zijn beperking eigenlijk wel, nu hij die pijn gefixt had? Iedereen had íets dat hen tegenhield. Eén flaw in het design, de achillespees, maar dan soms letterlijk. De hoofdpijn was een rem, geen bijwerking. Het was apart om zich te realiseren dat hij nu niet wist wat hem tegenhield als hij te ver ging (behalve dat dan de pijn als een kanon terugkwam, maar dat telde niet).


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Adam keek hem vol bewondering aan. ‘Ik dacht dat je gave alleen op mensen werkte. Wauw zeg!’ Hij zat hier tenslotte pas een maand en er waren zo veel dingen gebeurd dat hij soms vergat hoe cool het eigenlijk was dat iedereen hier wat bijzonders kon.
          Zijn gezicht werd weer wat serieuzer toen hij het bloed op Jesters kleding zag. Hoe kwam dat er eigenlijk? Was Onyx vannacht nog een keer gaan bloeden? Fox had verteld dat hij degene was die Onyx had gevonden en hij had niet onder het bloed gezeten. Hij schudde het van zich af. Voor nu was het niet belangrijk.
          ‘Mag ik je wat vragen?’ vroeg Adam aarzelend. Hij wachtte even tot ze oogcontact hadden en vervolgde toen: ‘Ik denk dat ik degene moet zijn die Onyx nu een beetje opvangt. Dus ik vroeg me af eh, was er net iets wat Onyx getriggerd heeft? Weet je waarom hij… weer wilde? Als ik het onderwerp dan een keer moet bespreken, kan ik het heel voorzichtig benaderen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester grijnsde. "Ook na vijf jaar kan je nog nieuwe dingen leren over je gave," zei hij met een knipoog. Hij mieterde de handdoek maar in de prullenbak (met stukjes glas erin ging je dat echt niet proberen te wassen) en spoelde vlug zijn handen even af onder de kraan. "Natuurlijk," zei hij meteen, toen Adam vroeg of hij iets mocht vragen. Zo heel 'natuurlijk' was dat niet, maar het was zijn mond al uit voordat hij er echt over had nagedacht.
          "Ik denk dat- dat ik de trigger was." Jester keek de andere jongen niet aan en nam iets meer tijd voor het afdrogen van zijn handen dan nodig was. "Hij zei dat hij... nog steeds verliefd op me was. Dat hij daarom niet bij mij op de kamer kan blijven. En ik heb hem daarvoor soort van per ongeluk een knuffel gegeven?" Jester schudde zijn hoofd. "Dat zou het geweest kunnen zijn. Of misschien ook niet- ik weet het niet."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Wauw. Dat werkte. Hij had gewoon een soort Onyx-achtige opmerking terug gemaakt, inclusief bijnaam. Onyx was niet eens boos, al leek hij niet helemaal tevreden met zijn opmerking. Maar om een of andere reden voelde hij zichzelf er wel goed door dat hij zich niet helemaal uit het veld had laten slaan. Wel een beetje natuurlijk, maar hij deed dit voor Adam moest hij maar bedenken.
          Bij de volgende vraag kreeg Merrin wel het schaamrood op zijn kaken. "N- natuurlijk niet." Merrin liep dichterbij en nam de handdoek van Onyx over. Hij durfde niet te dicht bij te gaan staan en aaide een beetje aarzelend over Onyx zijn rug heen. Eenmaal droog gaf hij gauw de handdoek terug en zette weer een stap bij de naakte jongen vandaan. Hij stond een beetje op zijn tenen te dansen. Hij wist niet zo goed wat hij tegen de zwartharige jongen moest zeggen. "We hebben een mooie kamer voor je gevonden," zei hij maar om een beetje door de akward stilte heen te breken. "Ik ga hem vanmiddag voor je schoonmaken. Maar misschien dat de anderen nog willen helpen de gang schoon te krijgen."
          Hij noemde expres Jester maar niet. Er was een vaag vermoeden in hem omhoog gekomen dat hij over de roodharige jongen beter kon zwijgen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Dat Onyx liever niet bij Jester op de kamer wilde blijven, begreep hij wel. Toen hij zijn gevoelens voor Merrin probeerde te vergeten, had hij dat ook het lastigst gevonden.
          ‘Wil je zelf dat hij weggaat?’ vroeg Adam zich af.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx draaide zich naar de jongen om en grinnikte toen hij zijn rode wangen zag. ‘Als je niet wilt laten merken dat je je niet op je gemak voelt, moet je niet gaan ratelen. Bovendien zijn we stiekem best vertrouwd met elkaar. Ik kreeg tenslotte je eerste kus en jij mijn tweede. Dus wie weet, als Adam je nog eens gaat vervelen.’ Hij bewoog suggestief zijn wenkbrauwen op en neer en zakte toen op het bankje neer om zijn boxer aan te trekker, voordat de jongen helemaal een minderwaardigheidscomplex kreeg.
          Jester had hem dus al verteld over de kamer. Het was een raar idee dat er altijd extra kamers waren geweest terwijl hij met tegenzin vijf jaar bij Jester op een kamer had gelegen. Als hij dat geweten had… Toen hij naar deze campus was verhuisd, had hij gewoonweg gedacht dat dit huis minder kamers had. Ze achter een velletje behang verstoppen leek hem nogal stompzinnig. Maar goed. Af en toe wás Experium ook stompzinnig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Hij haalde een beetje ongemakkelijk zijn schouders op. "Ik... wil hem niet alleen laten."
          Dat was geen antwoord op Adam's vraag.
          Hij wilde Onyx niet alleen laten, zelf ook niet alleen achterblijven, maar of hij echt met Onyx een kamer wilde delen wist hij niet. Hij vond dat het antwoord 'ja' moest zijn, maar neigde eigenlijk ergens ook naar 'nee'. Iedere keer die spanning, de flashbacks naar vrijdag... En voor Onyx was dat vast ook niet leuk. Maar de jongen wegsturen kon hij niet over zijn hart verkrijgen. Als hij zelf wegging... dan was er nu weinig wat Jester daaraan kon doen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Adam dacht ook dat het heel onverstandig was om Onyx alleen te laten. Dat de jongen was gebroken toen Adam hem omhelsd had, wees wel uit hoe eenzaam hij zich voelde zonder Jester.
          ‘Ik kan wel bij hem op de kamer gaan slapen,’ stelde hij voor. ‘In die nieuwe kamer. Dat vind ik niet erg.’
          Een nieuwe omgeving zou Onyx wellicht goed doen om opnieuw te beginnen, om met een schone lei te starten.
          ‘Al vind ik het wel moeilijk om Merrin alleen te laten,’ gaf hij toe. ‘Met niet alleen Dezi die terug is, maar ook Zebediah.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij kreeg een rood hoofd bij het horen en zien van Onyx zijn suggestie. "Ik... Jij.." Hij kwam niet uit zijn woorden en dat was waarschijnlijk precies waar Onyx het over had. Hij moest niet gaat ratelen als hij niet wilde laten merken dat hij zich niet op zijn gemak voelde. Hij nam een diepe teug adem. "Eigenlijk probeerde ik gewoon een gesprek op te starten, maar ik zal het proberen," zei hij zachtjes, dapperder dan hij zich voelde. Niet gaan ratelen dus. Moest hij zich dan gewoon erdoorheen bluffen of gewoon zijn mond houden? Dat was dan weer stap 2.
          Misschien moest hij het gewoon maar eens proberen. Of misschien kon hij het aan Fox vragen. Fox was naar Merrin zijn idee nergens bang voor. En na de woorden van Adam gehoord te hebben, voelde hij zich toch wel een beetje schuldig. Jij durft me te beschermen. Hij wist dat Adam die zin niet zo bedoeld had, maar deed des te meer zeer dat het waar was. Merrin wist van zichzelf wel dat hij een angsthaas was. En dat was nooit verkeerd geweest, want hij had overal onderuit kunnen dansen. Hij had kunnen vluchten, het gevaar altijd uit de weg kunnen gaan. Maar nu was Adam er, hij was niet meer alleen. Adam zou nooit instemmen met onder alles uit vluchten, en daarnaast hij kon niet van Adam wegvluchten als er iets gebeurde. Hij moest dapper genoeg zijn om er ook voor Adam te kunnen zijn. Zeker nu Dezi teruggekeerd was, en Adam juist degene was die bang was. Merrin moest laten zien dat hij ook dapper kon zijn, zodat Adam naar hem toe kon komen. Samen bang zijn hielp niet. Merrin balde zijn hand tot een vuist. Hij wilde ook dapperder zijn dan dat hij zich nu voelde.
          Misschien kon hij het ook wel aan Onyx vragen hoe het was om niet bang te zijn. Maar het feit dat hij het aan Onyx moest vragen maakte hem juist weer bang, want Onyx leek soms wel onbevreesd. Die deed gewoon verschrikkelijke dingen zonder ooit bang te zijn voor de gevolgen, die ook soms nog best heftig waren. Zo wilde hij nu ook weer niet worden.
          "Kan ik je nog ergens mee helpen?" Hij vond het al best dapper van zichzelf dat hij dat aan Onyx vroeg. Maar goed, hij had Jester aangeboden te helpen. Het zou zwaar oneerlijk zijn als hij dat niet aan Onyx vroeg, toch?

    [ bericht aangepast op 5 aug 2020 - 11:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Nee hoor, het is goed zo, knul. Bedankt voor je hulp. Breng maar lekker de dag door met je vriendje.’ Hij glimlachte een beetje triest. ‘Je weet nooit hoelang het duurt.’
          Het laatste wat ze moesten doen, was hun kostbare tijd aan hem verspillen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij zag de trieste blik op Onyx gezicht. Ergens wilde hij ernaar vragen, maar het was zijn plek niet. En hij had niet het idee dat Onyx zijn medelijden wilde. "Wel, als je nog een keertje hulp nodig heb, vraag je het maar," zei hij met een kleine glimlach. Jester was er natuurlijk nu niet meer voor hem, wat zou betekenen dat Onyx weer alleen kwam te staan. Of nou ja, Adam was er nog. Maar alsnog. Van de enge Onyx waar hij ooit bang voor was geweest, zag hij nu niets meer van over. Het was nu een zielige jongen, die zelf het ook even niet meer wist wat hij moest doen.
          Merrin liep naar de deuropening en keek daar nog even achterom. Hij schonk Onyx een kleine glimlach, voor hij naar zijn eigen kamer terugkeerde om te kijken hoe het met Adam zijn voet was.


    It's never gonna happen, Guys.