• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 sep 2020 - 20:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Fire schudde zijn hoofd. ‘Niet dat ik weet. Ik heb de film ook nooit gezien, voor zover ik me kan herinneren.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



          'Ah, dus het is voor jou dan nog even een verrassing.' Fayr keek met een brede lach naar haar zus en knipoogde. 'De film is een aanrader, trouwens. Het gaat over het verhaal over Mozes uit de Bijbel.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    "Hij krijgt de schok van zijn leven waarschijnlijk," antwoordde ze droog op haar zuster. "Ik die gaat zingen, dat gebeurt niet zo vaak. Maar ik ben in een goede bui vanavond," zei ze met een grijns. Ze had er inderdaad eigenlijk gek genoeg wel zin in. Zin om te zingen samen met haar zus, misschien kon ze toch Fire wel zo ver krijgen voor een nummertje. Na een aantal drankjes waarschijnlijk. "Wij doen er ook nog wel eentje samen vanavond," zei ze, terwijl ze hem plagend aanstootte met haar elleboog. "Net zoiets afschuwelijks als Onyx en Nish net deden."

    [ bericht aangepast op 4 okt 2020 - 22:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox had eigenlijk meer dan één liedje nodig om te geloven dat Onyx vreselijk goed kon zingen. Jester was duidelijk onder de indruk geweest en had zelfs naar hem gefloten. Toen hij naar voren was gestapt zodat Fox’ arm van zijn rug was gegleden, had hij even nergens anders meer oog voor gehad. Maar dat zegt niks, Fox. Ze zijn gewoon vrienden. Dat zorgde ervoor dat hij knikte en met Jester meeliep, allang blij dat zijn vriend hem meevroeg. Pas na een paar stappen herinnerde hij zich het laatste gesprek met Onyx – waar Nish bij was geweest – en dat maakte hem toch wel weer zenuwachtig. Normaal had hij er misschien een grapje tegenaan gegooid, nu liet hij het woord maar aan Jester over.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Met Fox achter zich aan glipte Jester door de menigte naar zijn vriend toe, nog altijd met een ongelovige grijns op zijn gezicht. In eerste instantie was hij niet zo enthousiast geweest over het karaoke idee--een veel te groot risico na alles wat ze al hadden moeten verduren--maar hierdoor veranderde hij echt wel van gedachten.
          'Britney Spears?' zei hij luid toen ze aankwamen en keek met grote ogen van de een naar de ander en lachte toen. 'Hot damn, wie ben jij en wat heb je met Onyx gedaan?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Darian


    Darian keek nog eens naar het berichtje dat hij van Vienna had gekregen. Hij wist ook niet helemaal of het verstandig was om hiermee door te gaan. Of een vriendschap de risico’s wel waard was. De laatste weken was het alsof er een nog hogere muur tussen hemzelf en zijn afdelingsgenoten gegroeid was. Peter had duidelijk de pik op hem omdat hij zijn zieke onderonsje met Vienna verstoord had en hoewel hij zich normaal afzonderde, had hij de afgelopen weken toch twee keer geprobeerd ’s avonds met de anderen mee te doen. Al heel snel had Peter kutopmerkingen gemaakt waar anderen om gelachen hadden en daarna had hij het maar opgegeven.
          De rest van zijn afdelingsgenoten was naar de karaoke gegaan. Zou hij ook gaan? Hij had niet zo veel zin om daar in zijn eentje te staan, maar hier een beetje op zijn bed zaten maakte hem ook niet vrolijker. Wat dat betreft wende de eenzaamheid nooit. Hij wierp een blik op de klok. Misschien dat hij straks even om een hoekje keek. Dan kon hij altijd weer weg gaan. Hij zou het leuk vinden om Vienna even te spreken, zelfs al bleef het bij een oppervlakkig gesprek. Hun race van afgelopen woensdag was misschien wel de leukste dag van het jaar geweest en hij had er naast veel twijfels ook een hoop energie uit gehaald. Misschien moest hij maar eerlijk zeggen waar hij mee worstelde, dan kon ze zelf haar keuzes maken. Ze wist als geen ander waar zijn afdelingsgenoten toe in staat waren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx grijnsde en keek opzij naar Nish. ‘Die Buffalo hier haalt gewoon het beste in me naar boven.’
          ‘Hé geef mij niet de schuld van jouw secret longings. Ik wilde hier niet eens naartoe en ik wilde al helemaal niet met je op een podium staan.’
          ‘Jij weet helemaal niet wat je wilt.’ Hij keek Jester weer aan en glimlachte. ‘Jullie hebben zeker een heel Disney-repertoir bedacht?’
          Even rustte zijn blik op Fox, die hem vermeed aan te kijken. Had hij spijt van wat hij een uur geleden had gezegd? Of voelde hij zich nu alleen opgelaten omdat Jester naast hem stond – was hij misschien bang dat Onyx er wat over zou zeggen?
          Het was verleidelijk. Maar nee – zijn humeur was veel te goed om nog energie aan Fox te besteden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emil

    ‘Dat dacht ik al. Ze blijft een griezel.’
          Oké, ze wilde een liedje zingen. Daar had hij niet echt op gerekend.
          ‘Wat – eh – wat voor soort liedjes vind je leuk?’

    [ bericht aangepast op 4 okt 2020 - 23:12 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester floot nog eens. 'Jullie waren awesome,' zei hij oprecht. Het was fijn dat Onyx zo kon groeien in wie hij was en dat Nish hem daarbij duidelijk hielp-- de goede kant op. Vanbinnen voelde hij zich een beetje schuldig dat hij eigenlijk het tegenovergestelde had gedacht en nam zich voor de komende tijd ervoor te zorgen dat hij dat weer een beetje rechttrok, ondanks dat Nish zelf het waarschijnlijk niet eens zo gemerkt had. De jongens waren echt goede vrienden geworden en Jester was daar blij mee.
          Echt. Misschien een piepklein beetje dat iemand anders nu zo hecht bevriend was met Onyx zoals hij ooit was geweest, maar Onyx verdiende een fijne vriendschap. Van wie het ook kwam. Die gedachte hielp om het vonkje jaloezie weer effectief te doven. Dat Nish nu haast closer was met Onyx dan hij maakte niet dat hij zijn vriend kwijt was ofzo. Alleen dat Onyx nu twéé awesome mensen had die heel veel om hem gaven.
          Hij grijnsde naar zijn vriend. 'Eerlijk is eerlijk, heel origineel zijn we niet. Maargoed, aan sommige verwachtingen moet je ook gewoon voldoen, toch? Tot nu toe is het nog maar één liedje, maar daar komt later vast nog wel verandering in. En als het goed is kan jij hem herkennen. Als je hebt opgelet.' Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen en keek vrolijk opzij naar Fox.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nenya Agami



          'Holding out for a hero,' zei Agami prompt en ze giechelde even. 'Grapje. Als je het liever niet doet is dat prima hoor. Alleen als je het leuk vindt. En ik kan niet zo heel goed zingen,' voegde ze er als laatste nog gauw aan toe. Ze sloeg verlegen haar ogen neer en keek daardoor weer naar het pakje in haar handen, dat ze al half vergeten was. 'Ohja, ik heb nog iets voor je.' Een glimlach vormde zich om haar lippen en ze stak het pakje naar hem uit. 'Ik hoorde dat je vandaag jarig was. Dus ik -eh- heb nog een cadeautje voor je.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Gezien de muziek die ik de afgelopen vijf jaar heb gehoord zou het een wonder zijn als ik het níét eens had gehoord, maar ik denk dat wij dan maar een rookpauze nemen,’ zei hij met een scheve grijns tegen Nish. ‘Die liedjes van jou gaan mijn hoofd niet meer uit en ik was nog meer van plan te gaan zingen vanavond,’ vervolgde hij verontschuldigend tegen Jester. Hij rustte even met zijn blik op Fox. ‘En dat kattengejank van hem maakt het er niet beter op.’
          Fox keek op maar zei niets.
          Ietwat uitdagend hief Onyx zijn kin, maar nu Jester naast hem stond was hij natuurlijk de vermoorde onschuld zelf.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emil


    Er kwam een blos op Emils wangen. ‘Oh, wat lief.’
          Hij keek haar vluchtig aan, daardoor kreeg hij het alleen maar warmer. Die constante hitteaanvallen begonnen een beetje vervelend te worden en hij durfde er niet zo goed over na te denken wat dat betekende. Hij vond haar in elk geval lief. Heel lief.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2020 - 23:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Hmm, deze is iets recenter dan "de afgelopen vijf jaar",' zei Jester mysterieus. Een betere tijdsaanduiding zou zijn de afgelopen week, maar dan zou het liedje wel al gespoiled zijn als hij dat zei. 'Rookpauze huh? Ik denk dat jouw muzikale hoofd wel in staat is om ook die andere liedjes weer op te vissen hoor,' plaagde hij. 'Maar als je dat risico niet wil nemen, dan lijkt me een veilige afstand wel gepast,' zei hij uitdagend. 'Met je vingers in je oren gaan staan is ook weer zo onbeleefd.'
          Hij trok een wenkbrauw op bij Onyx' laatste opmerking naar Fox, die een toon had die hij niet helemaal begreep. Fox reageerde ook niet, wat wel nogal onkarakteristiek was. Maargoed, zijn vriend aanmoedigen om iets terug te zeggen op een uitdaging ging Jester nu ook weer niet doen, want de stille vrede bewaren tussen de twee jongens was toch belangrijker dan dat Fox een keer een opmerking over zijn kant liet gaan.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nenya Agami



          'Je mag het best aanpakken hoor,' zei ze plagend. Er was een lichte blos over zijn wangen gekropen zag ze en dat maakte de hare natuurlijk nog weer iets erger. Ze hoopte maar dat hij het leuk vond. En er niet al eentje had. Omdat hij wiskunde zo leuk vond, had ze een rubikscube voor hem gekocht. Die waren er soms ook nog in allerlei gekke kleuren, maar ze had erop gelet om gewoon eentje te nemen met rood en oranje en blauw enzo, en vooral geen roze. Ook haar kleren hadden de kleur nergens. Zóveel roze had ze nu ook weer niet, en het had best gewoon zomaar zo kunnen zijn, maar ze had er specifiek aan gedacht. Vanwege zijn bijwerking. Gewoon aardig zijn, was dat toch?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx grinnikte om zijn woorden. ‘We zullen zien.’ Hij nam nog een slok van zijn drinken. ‘Zeg als jij nog iets wil zingen wat het niveau 6+ is dan kunnen wij ook wel iets uitzoeken?’


    Every villain is a hero in his own mind.