• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 20 okt 2020 - 11:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam grinnikte zacht. ‘We hebben ze helemaal niet nodig, ik krijg het al warm genoeg van jou.’ Zijn handen gleden over Merrins borst en zakten verder tot aan zijn middel. Ietwat stuntelig maakte hij Merrins knoop los. Toen hij daarmee bezig was zag hij dat zijn vriendje ook al opgewonden was. Het maakte hem zenuwachtig – maar het was een goede spanning. En eigenlijk niet eens nodig, aangezien ze al vaak genoeg samen gedoucht hadden. Ze stroopten hun broeken af en kropen weer in een warme omhelzing. Algauw zakten de zenuwen weer wat weg en voelde het gewoon fijn samen, zo dicht tegen elkaar aan. Zijn vingertoppen gleden door Merrins haar terwijl hij in zijn prachtige blauwe ogen keek. Zijn gedachten schoten toch weer even terug naar vanmiddag, toen Onyx en Jester zo fel gereageerd hadden op Cackles opdracht om Merrin naar Maxwell te brengen. Wisten ze soms iets over de herinneringen? Dat zou verklaren waarom Onyx en Jester zo gealarmeerd waren. Wat gebeurde er als ze er toch achter kwamen? Werd Merrins geheugen dan weer gewist – nu helemaal? Zou hij misschien zelfs helemaal van school gestuurd worden, net zoals met Fox’ vriendje was gebeurd? Nu hij hier zo lag met de liefde van zijn leven, voelde hij toch weer medelijden voor Fox omhoog komen. Die had ook zo met zijn vriendje gelegen en hij was hem kwijtgeraakt. Adams grootste angst.
          Misschien ook wel Rory’s grootste angst die werkelijkheid is geworden.
          Hij sloot zijn ogen en leunde met zijn voorhoofd tegen dat van Merrin. Soms haatte hij het hier, met alle onzekerheden, alle geheimen die niet aan hen verteld werden. Ze waren allemaal kinderen die van hun families waren weggerukt of waar ouders misschien niet voor konden zorgen. Zelfs de sterksten onder hen, zoals Fire en Jester en Onyx, zaten hier vast en konden niets anders doen dan hun lot passief afwachten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Jup. Met een codewoord dat alleen werkt als jij het zegt en geen een of andere rando ofzo. Dus, inspiratie?' Jester verbeet een gaap en schoof een stukje naar achteren zodat hij weer normaal tegen de muur kon leunen. 'En misschien niet per se stoppen met praten. Maar eerder... de plicht om te liegen? Soms is zwijgen toestemmen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Klinkt prachtig. Codewoord is wel een dingetje als het niet obvious moet zijn. Maar volgens mij ben jij daar een pro in.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester grinnikte. 'Je bent zelf anders ook heel creatief hoor.' Hij liet zijn hoofd naar achteren leunen. Wat was een woord dat Onyx in een zin zou kunnen verwerken zonder dat het opviel? Maar ook iets wat hij bijna nooit zelf zou gebruiken, zodat hij het commando niet per ongeluk zou activeren? Stel dat hij in een ondervraging zat en iemand stelde hem een vraag waar hij echt geen antwoord op kon geven. Het moest een manier zijn waar je tijd mee kon rekken voor je antwoord gaf, dus 'bananasplit' of iets dergelijks werkte voor geen meter. Het kon eventueel over Onyx zelf gaan...
          'Hé, wat vind je van IJskonijn?' Jester keek opzij. 'Ik ben serieus. Het is dan origineel een bijnaam van Fox, maar dat woord gebruik jij nóóit in normale omstandigheden. Je kan het verwerken in een zin als je een vraag krijgt waar je geen eerlijk antwoord op wil geven maar daar anders wel toe gedwongen wordt, door iets op te merken over dat je zenuwachtig zou worden als je niet zo'n ijskonijn was. Als ik het zo formuleer dat de blokkade alleen maar activeert als jij het zegt, heb jij de complete controle, het is een irritant woord want Fox ligt je niet dus je vergeet ook heus niet dat ik dat woord gekozen heb en je zegt het zelf nooit per ongeluk.' Toch wel een beetje trots wachtte hij Onyx' antwoord af.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Soms haat ik jouw slimheid,' bromde Onyx. Al was er heus een deeltje van hem dat trots wilde grijnzen omdat alleen Jester dit kon bedenken en het was verrekte slim. 'Dus. Operatie ijskonijn it is.' Het woord kwam met de grootste moeite over zijn lippen en de twinkeling in Jesters was al even irritant als het woord zelf.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    "Is er iets?" Waar hij eerder de warmte gevoeld had, voelde hij nu ook aan dat er iets in Adams aanrakingen veranderd was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Soms was het vervelend dat Merrin hem zo snel doorzag en hij daardoor steeds de stemming verpestte. 'Ik hou gewoon zoveel van je,' zei hij zachtjes. 'En soms... Ben ik gewoon bang dat wat Fox is overkomen ook mij overkomt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    "Dat ik er niet meer ben bedoel je?" Die gedachte bevroor hem even van binnen. Hij streek even een pluk haar uit Adam zijn gezicht. "Dat lijkt me verschrikkelijk," zei hij zachtjes. Hij glimlachte kleintjes naar Adam. "Maar er zal geen dag zijn dat ik niet naar je zou zoeken en net zoals mijn zus zal ik je gewoon vinden." Hij drukte een kus op Adams voorhoofd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze keek op toen haar telefoon een geluid af gaf. Ze moest eigenlijk alweer aan de slag, maar toch bekeek ze heel gauw het bericht dat ze van Darian had gekregen. En hoewel hij zei dat ze niet moest schrikken, deed ze dat toch lichtelijk. Ze moest zeggen dat ze het toch een vrij eng masker vond.

    Hij is toch wel een beetje eng. En betekent dat ik toch stiekem hoi mag komen zeggen vanavond?

    Vienna had zich er al op voorbereid het feest zonder Darian te doen. Het leek haar niet makkelijk, hem de hele avond te vermijden, terwijl de jongen al de hele dag in haar hoofd rondspookte. Maar als ze de kans kreeg, vulde haar maag zich weer met vlinders, die ze voor het eerst zichzelf toestond om ook echt te voelen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Je zult wel een paar keer moeten oefenen om het netjes in een zin te krijgen hoor,' plaagde hij. 'Het kan nog wel wat werk gebruiken.' In zijn hoofd liep hij de stappen al na van wat hij ging zeggen, zodat hij geen woord meer dan nodig hoefde uit te spreken. 'Oké, dus samenvattend: bij activatie van deze blokkade ben je enkel in staat te liegen, onder welke omstandigheden dan ook, als er om informatie wordt gevraagd met betrekking tot: Zebediah, diens praktijken, diens connecties en diens plannen. Je bent dan enkel in staat om te liegen als er om informatie wordt gevraagd met betrekking tot: het terughalen of terugkrijgen van herinneringen, zowel bij jezelf als bij anderen. Je bent dan enkel in staat om te liegen als er om informatie wordt gevraagd met betrekking tot deze blokkade. Je bent dan enkel in staat om te liegen als wordt gevraagd wie over dezelfde (of meer) informatie beschikt als jij. De enige uitzondering voor het bespreken van deze onderwerpen ten tijde van een actieve blokkade, bestaat voor de persoon die deze blokkade heeft aangelegd; Noah Cackle. De blokkade activeert zodra jij het woord "IJskonijn" uitspreekt, zolang je het zelf kan horen is het voldoende. Na activatie blijft de blokkade exact vierentwintig uur in werking en gaat daarna weer op non-actief.'
          Holy crap, dat was eigenlijk best veel.
          Jester ging de woorden in zijn hoofd na en staarde naar de muur voor hem. 'Betekent wel dat als je de blokkade geactiveerd hebt en ze bedreigen je leven, dan kan je niet alsnog de waarheid vertellen,' merkte hij stilletjes op.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx herhaalde Jesters uitleg nog eens in zijn hoofd. ‘Ik mag dan wel heel overtuigend liegen. Als ik vastloop trekt ie waarschijnlijk gewoon zelf de herinneringen uit mijn hoofd vandaan. Misschien dat ik hem toch maar gewoon in een coma terecht laat komen. Hem ergens opsluit zonder dat ie er uit kan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Zeggen dat je het niet weet is ook een leugen. En eentje die niet te traceren is naar jouw gave.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx trok een mondhoek op. ‘Als hij me vraagt waarom ik niet wilde dat Merrin naar hem ging en ik jou opdroeg om je pa te beïnvloeden, dan kom ik echt niet met een “weet ik niet” weg en als ik simpelweg zwijg gaat hij in mijn hoofd wroeten.’ Hij keek Jes aan. ‘Je mag het doen, als het je geruststelt en je niet op mijn eigen gave vertrouwt. Maar ik denk dat ik – als het puntje bij paaltje komt – het zekere voor het onzekere neem, zorg dat hij in slaap valt en hem daarna in de bunker naast Romeo dump.'

    [ bericht aangepast op 25 okt 2020 - 21:45 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Mad[color]cap



          'Dan vermoorden we hem.' Het was niet eens een vraag. 'Een comapatiënt zonder levensondersteuning achterlaten bij een psychopaat die al zeven weken in absolute isolatie zit. Drie dagen later zit Romeo daar met een lijk. En dan?' Het was geen beschuldiging en dat wist Onyx hopelijk ook. Jester slaakte een zucht en zocht naar Onyx' hand om er een zacht kneepje in te geven. 'Ik vertrouw op je gave,' zei hij oprecht en hij keek opzij zodat Onyx kon zien dat hij het meende. 'Maar wat gaan we doen als jouw plan werkt?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Zodra hij in die bunker zit, kan ik zorgen dat hij wakker wordt.’ Hij vouwde zijn vingers om die van Jester heen. ‘Die “coma” duurt zolang als ik wil dat hij duurt. Desnoods is hij elke dag een uur wakker om te eten en te drinken en zetten we daarna de muziek weer aan. Kan Romeo ook eens goed slapen,’ zei hij met een spottend glimlachje.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Every villain is a hero in his own mind.