• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 20 okt 2020 - 11:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Eerlijk? Ik denk dat ze argwanend is als je haar nu opzoekt. Dat doe je immers nooit. En ik denk ook dat áls ze vandaag naar Maxwell wilde gaan, ze daar nu al zit en we te laat zijn. Daarmee wacht ze dan heus niet tot wij zijn langsgekomen. Dus het lijkt mij nog steeds slim om het tijdens het feest te doen. Dan is het heus niet zo gek als je even met álle dames uit je afdeling gedanst wil hebben. Voor de broederlijke band, blabla.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    'Ja tuurlijk. Als je écht een toekomstbeeld van de twee wil oproepen zou dat helemaal mooi zijn. Hij heet Kris. Fox heeft vast een telefoon vol foto's mocht dat helpen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'True,' vond Jester, die het niet een heel fijn idee vond dat Maxwell ondertussen een prachtige update kreeg van alle regels die Onyx, Yrla en hij gebroken hadden. 'Dan moet ik wel met haar dansen, grapjas. Ik kan wel wat leukers verzinnen. Maar oké, tijdens het feest dus.' Even viel hij stil. 'Oké en omdat ik echt niet op kan houden; wat doen we als ze inderdaad nu al bij Maxwell zit? Dan weet die alsnog van Merrins hoofdpijn af en ook dat wij meer weten dan zou moeten. Wat als hij verhaal komt halen?' Hij keek opzij en trok een verontschuldigend gezicht. 'Sorry.'

    [ bericht aangepast op 24 okt 2020 - 23:13 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nenya Agami



          Kris. Dat was een naam, maar geen persoon. Zolang had ze haar gave nog niet onder controle. Misschien dat ze over een aantal jaar als een soort zoekmachine meteen kon inzoomen op iemand als ze alleen een naam had, maar nu zou haar dat alleen grijs opleveren. 'Kende jij hem ook?' vroeg ze en vermeed de drang om nerveus aan haar handen te pulken. 'Een naam is maar één ding van een persoon. Normaal zoek ik op een plek, een bepaalde tijd en voor een bepaald iemand. Als ik maar één variabele heb en de anderen moet gokken, dan wordt het moeilijk. En met alleen een naam heb ik eigenlijk... niks. Misschien dat het lukt als ik meer over hem weet. Wie hij is, hoe hij is, enzovoort.' Ze keek naar hem op. 'Misschien kan ik zelfs eerst nog met iemand oefenen, voor ik die Kris probeer te vinden in het multiversum van tijdlijnen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Dan trek ik jullie allebei in een hallucinatie-achtige droom waar zijn waarheidsserum niets dan een lekker glaasje water is?’ brainstormde Onyx hardop. Hij grinnikte zacht. ‘Zou toch best awesome zijn als dat werkt. Maar ja – best tricky. Kan je het serum er niet van overtuigen dat het zijn werking verliest? Je hoeft maar zachtjes te fluisteren – oren heeft het toch niet. En ik – ben wel de lul, denk ik? Al denk ik dat ik hem gewoon in coma zing. Einde Maxwell.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Slaap verradertje slaap, klinkt best nice. Het enige nadeel is dat het een tikje apart is als een gezonde kerel van het ene op het andere moment in coma ligt, en dat gebeurt terwijl hij met jou praat en je mentor weet dat je mensen in slaap kan spelen-- he, kan je trouwens al mensen in slaap zingen? Zonder dat je zelf ook een middagdutje doet, bedoel ik?' Nieuwsgierig zocht Jester Onyx' blik. 'We hebben het een tijdje geleden geprobeerd, maar toen lukte het niet om jezelf genoeg te distantiëren van de melodie om er niet zelf aan ten onder te gaan.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    Kijk, nu begon het ergens op te lijken. ‘Wat voor soort herinnering? Ik hoef niet te weten hoe ik vier jaar geleden op een mooie donderdagochtend mijn tanden stond te poetsen.’
          Ze kende hem niet goed genoeg om te kunnen beoordelen of hij zoiets flauws zou doen, maar je wist het maar nooit. Hij moest niet denken dat ze dom was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Risico van het vak,’ reageerde Onyx schouderophalend. ‘Ik denk niet dat een hoop mensen zullen afweten van Maxwells zaakjes. Hij blijft vast zo veel mogelijk in de schaduwen en hij denkt dat ik toch geen moer met mijn gave kan. Maar ja – ik kan inmiddels ook in slaap zingen. Niet echt mijn hobby, maar als het moet…’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Dan zing ik als een nachtegaaltje.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Beter zelfs, wed ik.' Jester stootte zijn vriend zachtjes tegen zijn schouder en grijnsde. 'Ik wist wel dat je het kon. Awesome. Maar toch, Maxwell weet misschien niet wat je kan, maar Maneur wel. Als hij in coma ligt ben jij verdachte nummer 1.' Jester aarzelde even. 'Denk je dat het zou werken als ik een blokkade in je hoofd plaats? Dat je er alleen over kan praten met mij in een veilige omgeving?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    ‘Hij was mijn beste vriend,’ antwoordde Nish. ‘Luister – je bent vijftien, ik snap dat je het nog niet kan. Maar je kan Fox toch altijd nog geruststellen dat hij nog leeft als hij vanmiddag naar je toe komt? Fox weet dat hij Kris de komende vier jaar niet kan zien, niet zolang hij hier op Experium is. Tegen die tijd heb je je gave al onder de knie en kun je zeggen dat je destijds toch een fout maakte of van mij part zeg je dat ik het je gevraagd had omdat ik wist dat er anders iets ergs met hem zou gebeuren.’
          In die tijd was Zebediah allang met zijn zombieleger aan komen zetten en was Fox – als ze niets deden – waarschijnlijk gehersenspoeld door die creep.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maxwell



    Hij had haar interesse gewekt. "Wat je wil. Een deel van je verloren vriendschappen, je eerste dag op school. Dat is zo wat ik uit de losse pols kan bedenken, ik kan ook even kijken zelf om te zien of we een belangrijke kunnen vinden. Het enige wat ik niet terug kan brengen is de reden waarom ze gewist zijn. Maar wat ik terugbreng, ligt natuurlijk ook aan de informatie. Als je me nu gaat vertellen dat je buurman snurkt, kan ik je verzekeren dat daar het gat van de deur is." Hij wees met zijn hand in de richting waar het meisje dan heel snel heen mocht lopen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Maneur is echt niet zo’n wondervent hoor. Hij heeft geen flauw idee van wat ik tegenwoordig kan.’ Hij dacht over Jesters woorden na. ‘Een blokkade over wat precies? Het hele Zebediah en Maxwell gedoe? Stel dat jou wat overkomt dan kan ik er met niemand over praten. Lijkt me niet echt chill


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Dat... je er alleen de komende twaalf uur met alleen mij over kan praten?' Jester haalde zijn schouders op. 'Of gewoon niet, als je dat fijner vindt.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Dat klinkt beter ja. Een week is ook best. We kunnen het altijd langer maken. Al is het een plan B, als het echt zo ver komt dan kijk ik eerst of ik hem met een droom kan belazeren. Maar wat achter de hand hebben is nooit verkeerd.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi



    Dezi rolde met haar ogen. ‘U weet best dat ik meer dan dat te vertellen heb. En ik wil een herinnering van wie ik was vóór Experium.’ Dat was tenminste progress, dat had ze waarschijnlijk nooit geweten. Ze was benieuwd naar haar familie, of die ook in draken konden veranderen. Of ze haar afgestaan hadden of dat ze weg geroofd was. Ze wilde weten of ze broertjes en zusjes had, wie haar ouders waren. Wat haar náám was.


    Every villain is a hero in his own mind.