• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 20 okt 2020 - 11:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx negeerde de opmerkingen over zijn wond en nam zich voor om niet meer te laten zien dat het pijn deed. ‘Wat is er mis met gewoon d’r kamer binnenlopen en zeggen wat we willen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Wat gáán we zeggen dan? Dat ze geheim moet houden wat er gebeurd is? Als ze weet dat we daarvoor komen en ze inderdaad niet aan onze kant staat, rent ze naar de eerste de beste docent zodra het effect van mijn gave ver genoeg is afgezwakt. En als ze wel aan onze kant stond, dan breken we haar vertrouwen en staat ze voortaan niet meer aan onze kant.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Maxwell



    Hij trok voor een lichte seconde zijn mondhoek op. Ze wond er in ieder geval geen doekjes omheen. "Ik kan meer bieden dan je denkt, maar de vraag is; voldoet de informatie ook aan de prijs?" Dat zei niet dat hij direct op haar voorstel zou ingaan - als hij dat überhaupt al zou doen wat zij wilde-, waarschijnlijk was het belabberde informatie en was het ook snel klaar met dit gesprek.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2020 - 22:28 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish had zich niet zo heel goed voorbereid op dit gesprek. Tenslotte was het nogal een impulsief besluit geweest.
          ‘Je zit hier niet zo lang op school,’ begon hij maar. ‘Dus grote kans dat je niet hebt meegekregen dat Fox drie jaar lang een relatie heeft gehad en dat zijn vriend daarna van school is verwijderd. Dat is nu drie jaar geleden en hij is er nog steeds kapot van – en ik… weet dat het niet goed met hem gaat de laatste tijd. Ik heb gezegd dat hij jou zou kunnen raadplegen om te horen of zijn vriend nog leeft – en ik wil je eigenlijk vragen om gewoon tegen hem te zeggen dat Kris nog leeft. Anders… ben ik bang dat hij mentaal écht instort en… een makkelijk doelwit is voor mensen die hem kwaad willen doen.’
          Hij haalde diep adem, hóópte dat ze hem deze gunst wilde verlenen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



          'Tegen hem liegen, bedoel je dus? Maar wat als het niet waar is en zijn vriend helemaal niet meer leeft? Dan geef ik hem valse hoop-- en als hij achter de waarheid komt is het al helemaal naar.'

    [ bericht aangepast op 24 okt 2020 - 22:24 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Merrin voelde een blos op zijn wangen komen bij de woorden van Adam en hij wist niet zo goed wat hij ermee moest. Daarom trok hij Adam maar dichter naar zich toe, om zijn lippen opnieuw op die van Adam te drukken. De jongen vroeg met zijn tong toestemming om de zoen intenser te maken, terwijl hij met zijn hand over de zij van Adam dwaalde. Toen hij bij de rand van Adam zijn shirt kwam, twijfelde hij voor een seconde, maar dook toen voorzichtig met zijn vingers onder de rand van het shirt door. Hij kriebelde heel zachtjes over Adam zijn rug, in de hoop dat hij daarmee niets verkeerds deed.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Nou Jes, ik denk niet dat dat kutwijf ooit aan onze kant heeft gestaan,’ mompelde Onyx. Verder had hij wel een punt. Jesters gave werkte niet zoals die van Zebediah en moest steeds opnieuw versterkt worden. ‘Kan je haar niet – weet ik veel, ervan overtuigen dat zij de oorzaak van Merrins toeval was – restschade van haar moordpoging ofzo – en dat het ook voor haar verstrekkende gevolgen kan hebben als het bestuur weet dat ze blijvende schade bij een leerling heeft veroorzaakt. Zoiets. Maak er een mooi verhaaltje van waarbij het lijkt alsof ze het voor haar eigen bestwil geheimhoudt. Of gewoon zo’n lang lulverhaal waardoor ze vergeet wáárom ze het niet mag zeggen maar dat de boodschap dát ze het niet kan vertellen wel blijft hangen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi



    'Fluister dan eerst maar in mijn oor wát je me te bieden hebt,' antwoordde ze met een zwoele blik.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Ja, dat is naar. Maar als hij het einde van het schooljaar niet meer meemaakt, is het nog veel naarder,’ zei Nish en hij keek haar nadrukkelijk aan. Want zo lagen de zaken wel. Als Fox weer toegaf aan Zebediah, haalde die lul hem hoe dan ook van school. Fox moest juist op zijn hoede blijven, afstand houden, en zich niet blind in de armen van de duivel werpen omdat hij dat dat de enige was die hem liefde kon geven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester luisterde zorgvuldig en keerde het idee een paar keer om in zijn hoofd. Gewoon net zo lang blijven lullen dat ze door de bomen het bos niet meer zag, of een lulverhaal ophangen dat het door haar kwam. Geen van beide opties sprak hem echt aan, maar een alternatief hadden ze niet. 'Denk je dat het bij haar zou werken?' vroeg hij peinzend. Hij keek opzij om Onyx' reactie te kunnen zien. 'En wat doen we met Cackle? Hij weet het ook. Ik heb een soort blokkade neergelegd en die onderbouwd, maar hij kent mijn gave beter dan de rest van Experium. Hij weet hoe het werkt dus dat kan hij ontkrachten. Dus dan is het uiteindelijk een kwestie van tijd tot ook die bom ontploft. Wat als ze er wel achterkomen, wat doen we dan? Stel dat Merrin handmatig wordt gewist, dan bekijken ze ook zijn huidige herinneringen om te zien wie ervan weet. Dat ben jij, ik, Vienna-- iedereen. En Adam had óók flashbacks, toch? Toen hij je mama noemde enzo? Als die het aan Merrin verteld heeft, wordt hij ook onder de loep genomen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nenya Agami



          Het voelde alsof die Nish haar niet alles vertelde, maar Nenya wist niet zo goed wat ze daarmee moest doen. 'Hoe heet zijn vriend?' probeerde ze. 'Misschien kan ik het gewoon echt proberen en dan hoeft er niemand te liegen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Zodra hij Merrins vingers langs zijn rug voelde gaan, schoof hij zijn hand ook onder Merrins shirt en streelde zijn buik. Hij lag op zijn andere arm, hoewel hij zijn vriendje daar het liefst ook mee zou aanraken. Het voelde lang geleden dat ze zo op bed hadden liggen zoenen en zijn opwinding nam al vlug toe. Ergens drukte de gedachte aan Rory tegen zijn geest, maar hij duwde die hard weg. Dat was voorbij. Dat hij het de jongen niet kon vertellen, was niet zijn schuld. Zijn zoen werd intenser door die vastberadenheid en hij liet zijn hand naar Merrins rug glijden zodat er behalve hun ietwat omhooggekropen shirts niets meer tussen hun bovenlichamen zat.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Weet ik veel. Ik snijd nog steeds het liefst haar tong eruit en haar vingers eraf, maar dat vind je ook niks. Als we niks proberen, gaat ze Merrin waarschijnlijk onder druk zetten óf ze hoopt wat bij Maxwell gedaan te krijgen. Dan vertelt ze vast ook dat ik gezegd heb dat Yrla moest blijven en dat jij Cackle moest ompraten. Dus veel meer verkloten kunnen we het niet. En wat Cackle zelf betreft – wat voor reden heeft hij om aan je te twijfelen? Merrin is heus niet de enige die tijdens zijn les in slaap dondert. Je mag best wat meer vertrouwen in je eigen kunnen hebben, Kleintje. Pas als iemand vragen over het voorval gaat stellen, komt er misschien wat los.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maxwell



    Hij keek even peilend over zijn handen naar het meisje dat op zijn bureau zo haar best deed hem in te pakken. Natuurlijk ving hij de zwoele blik, die hij beantwoordde met een klein glimlachje. Hij was absoluut niet van plan iets te vertellen aan het meisje, dan kon hij namelijk op het laatst niet halsoverkop zijn plannen wijzigen als haar informatie niet voldoende bleek te zijn. Toch kwam de man in beweging, stond op en leunde naar voren op zijn bureau. Daardoor zat hij met zijn gezicht vrij dicht bij die van het meisje. "Dan zou het geen verrassing meer zijn," zei hij zachtjes met een glimlach. Hij kon dit spelletje meespelen, tot een bepaalde hoogte. Het kon niet anders of hij was toch nieuwsgierig geworden naar wat voor informatie zo afdeling verradend was. En Maxwell hoopte toch stiekem dat hij haar zo ver kreeg het te vertellen. Maar dat was absoluut niet op zijn gezicht te zien. Hij schonk het meisje voor hem een charmante glimlach. Hij zakte terug in zijn stoel en tikte met zijn vinger tegen zijn neus aan. "Je speelt een gevaarlijk spelletje, jongedame. Maar ik heb een ding wat je vast graag wil hebben, als de informatie serieus aandoet aan de vraag," Hij viel stil voor een moment en trok even een mondhoek op.
          "Wat dacht je van een herinnering?"

    [ bericht aangepast op 24 okt 2020 - 23:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Onyx had een punt. Jester had zijn gave op volle kracht gebruikt en als alles goed was gegaan (en daar leek het wel op) dan was er voor Cackle geen enkele reden om hier twee keer over na te denken. Merrin wás ook eerder op de dag al ziek geweest, dus mocht hij gaan twijfelen was daar het keiharde bewijs wat Jesters woorden zou bevestigen.
          Jester glimlachte en haalde even diep adem in een poging om de stress wat kwijt te raken. 'Je hebt gelijk. Vragen komen er niet als verder niemand ervan hoort en hij deed precies wat ik zei.' Hij knikte. 'Thanks.'
          Dus dat liet alleen Dezi over. Na zijn eigen nachtje isolatie was hij zich er maar al te goed van bewust dat het opsluiten van Romeo voor zeven weken ook niet heel veel goede dingen deed voor de mentale gesteldheid, psychopaat of niet. Dus als hij de grijze gebieden qua moraliteit een beetje kon vermijden deed hij dat graag.
          'Professioneel lullen dus. Eigenlijk is het met Dezi hetzelfde als met Cackle. Als ik het goed doe, denkt ze er niet eens twee keer over na en komt Maxwell het ook nooit te weten. Dan kunnen we het terugval verhaal niet gebruiken omdat ze denkt dat er toch niks aan de hand was. Dus... misschien kunnen we gewoon doen alsof we komen vragen hoe het gaat? Dat we weer een nieuwe meeting hebben wat slaapplaatsen betreft enzo? Dat is een logische reden voor ons tweeën om Dezi op te zoeken. En ik spreek haar af en toe nog wel, dus heel raar is het niet.' Hij keek opzij. 'Klinkt dat als iets?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.