• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Het was alsof er kortsluiting in zijn hoofd plaatsvond zodra Jesters lippen die van hem raakten. Even verstarde hij volledig – daarna was hij compleet in de war. In een reflex duwde hij Jester van zich af en staarde hem met grote ogen. ‘Wat – wat doe je nou?’ Zijn stem sloeg over. ‘Ik heb een vriend. Wij zijn gewoon vrienden. Je kan me niet – je kan me niet opeens gaan zoenen?’
          Maar kon dat echt niet? Hij was toch op Jester verliefd?
          Er tolde iets in zijn maag rond dat te kennen gaf dat dit een hartstikke goede ontwikkeling was. Maar in zijn borst zat een beklemmend gevoel. Waar kwam dit opeens vandaan? Nish had met Jester gepraat en nu wilde Jester hem opeens zoenen? Wat had hij gezegd – dat hij net jankend achter de school zat, dat hij allemaal niet meer wist hoe het verder moest? Dat hij niets meer wilde voelen?
          Hij wankelde nog een pas naar achteren terwijl hij nog steeds onthutst naar zijn vriend staarde en hij opeens niet meer wist wat hij moest zeggen of doen. Wegvluchten, was zijn eerste ingeving. Naar de veiligheid van zijn kamer, naar de veiligheid van Nish. Maar het was alsof hij in een laag cement was gestapt en zijn voeten vast zaten – hij kon zich niet verroeren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jup. Geen sikkepit. Héél handig bezig, Jes.
          'Nish heeft me er zojuist op gewezen dat het een wonder is dat zo'n gigantische idioot als ik af en toe ook nog wat slims kan uitkramen,' zei Jester terug. Hij haalde een hand door zijn haar en keek Onyx een beetje schaapachtig aan. 'Ik wilde dat namelijk al doen sinds de boomhut. En waarschijnlijk begrijp je ondertussen niks meer van me, want ik had dit misschien moeten voorbereiden en dat heb ik niet gedaan en dat was wel handig geweest. Ik wil niet alleen je vriend zijn, Onyx. Ik dacht dat ik dat wel kon, maar zelfs dat is nog questionable als ik gemiddeld twee keer per dag op het punt sta je te zoenen en mijn gevoelens voor je op te biechten. Ik heb met Nish gepraat. En ik wílde daarmee bereiken dat mijn stomme verliefdheid voor jullie niet in de weg kwam te staan, tot Nish ongeveer m'n arm brak (dichterlijke overdrijving) en me vertelde dat ik het eens een keertje wél tegen je moest zeggen.
          'en eerst was ik ongeveer net zo in de war als jij nu eruit ziet, denk ik. Want toen jij had gezegd dat je gevoelens voor mij veranderd waren, heb ik mezelf eigenlijk heel vastberaden in de friendzone gezet? Ik had het je gewoon letterlijk moeten vragen, maar ik dacht dat jij niet meer verliefd was en ik wilde geen extra moeilijkheden creëren door je op te zadelen met het idee dat ik nog steeds heel erg verliefd op je was. Dat leek me niet zo handig, zegmaar? Bovendien leek het me beter om je te laten zien hoeveel ik van je hou in plaats van het te zeggen, want alles wat ik tegen iemand zeg kan door m'n gave in twijfel worden getrokken en dat wilde ik niet, want je bent al makkelijk genoeg onzeker. Sorry- ik wilde niet- dat was niet stom bedoeld ofzo. Maar Nish zei... hij zei dat jij ook nog op mij verliefd was.' De hoopvolle toon van die woorden klonk nog net niet wanhopig. 'Als- als Nish ernaast zat, dan weet je in ieder geval zeker dat hij echt gigantisch veel van je houdt. Hij wil je alleen maar gelukkig zien.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx kon zich wel voorstellen hoe dat voor hem geweest moest zijn. Horen dat Jester ook nog op hem verliefd was en dan evengoed nog steeds een relatie tussen hen supporten. Nish hield inderdaad van hem – en als hij eerlijk was, vond Onyx het lastig in te schatten wat Jesters gevoelens inhielden. Hij was al eerder verliefd geweest – en het was weggegaan, en nu weer teruggekomen. Wat als het straks weer wegging?
          Aarzelend zocht hij Jesters blik. ‘Ik – ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat ik ervan moet denken. Het voelt zo… cru nu ik net iemand anders heb gevonden. En hij – hij heeft me nooit pijn gedaan en…’
          Hij haalde diep adem. Hij wist het echt niet meer.
          Hij kon onmogelijk ontkennen dat hij hartstikke verliefd op Jester was, dat hij met iedere vezel naar de jongen verlangde. Dat Jester hetzelfde voelde, kwam niet binnen. Hij durfde het niet te geloven, bang dat hij dit hallucineerde, bang dat zijn hart straks weer uit elkaar spatte, bang dat Jester dit alleen maar zei omdat hij en Nish bang waren voor wat hij anders zou gaan doen.
          Hij wilde hier niet over nadenken, niet nu.
          Maar uitstellen had ook geen zin. Morgen moesten ze de hele dag samen doorbrengen om uit te vogelen hoe ze zich tegen Maxwell konden wapenen.
          ‘Hoe weet ik dat het blijft?’ vroeg hij zacht. ‘Zes weken lang wilde je me niet terug. En nu twee dagen wel en ik – ik begrijp niet waarom nu wel. Je dacht pas nog dat je verliefd op Fox was en dat was je niet. Hoe weet je dan dat dit wel echt is? Hoe… hoe weet ik dat?’
          Hij kneep zijn handen tot vuisten omdat hij aan zijn nagels zat te peuteren door de zenuwen.
          ‘Want ik kan…’ Hij slikte, voelde zijn keel dik worden. ‘Ik kan het niet weer. In dat gat vallen als je me… als je me niet meer wil.’

    [ bericht aangepast op 13 nov 2020 - 14:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Het was nooit weg,' zei Jester en hij keek naar de grond. De volgende woorden over zijn lippen krijgen voelde moeilijker dan een vuurtornado van Fire tegenhouden. 'Ik was bang.' Hij beet op zijn lip en zette nog een stap dichterbij. 'En als je écht zeker wil weten dat ik je niet voor de gek hou, of dat dit op de een of andere manier niet echt is... als jij met je gave me kon laten dromen dat ik de mijne niet meer had, kan je ook jezelf laten dromen dat je de mijne hebt. Dan kan je me opdragen de waarheid te vertellen. Want het is waar. Ik zou er een heel musicalnummer van kunnen maken, maar hoe je het ook wendt of keert... ik was bang en stom. Maar jij bent álles voor me, Scary Vibes.' Zijn stem klonk schor en hij wilde niets liever dan dichterbij stappen en de jongen in een knuffel trekken. 'Jij bent mijn Kris, Onyx,' fluisterde hij en plotseling voelde hij zijn ogen branden.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2020 - 14:09 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Jester was bang.
          Net zoals hij nu bang was. Net zoals iets in hem Jester nog steeds weg wilde duwen, zo had Jester hem weg willen duwen. Fox was een veilige uitvlucht voor hem geweest, net zoals Nish dat voor hem was.
          Het was alsof hij in een spiegel keek.
          Aan Jesters ademhaling hoorde hij dat hij gespannen was, dat hij ook nog steeds bang was.
          Je bent mijn Kris.
          Hij wist dat Jester daarmee naar Fox refereerde, die zichzelf niet was sinds hij zijn vriend was kwijtgeraakt. Zelf had hij echter hele andere herinneringen aan de jongen, die hem die nacht had laten zitten en hem uitgelachen wat. Op iets wat, eigenlijk, achteraf beschouwd, ook een date was geweest.
          Hij stak zijn hand uit, streelde Jesters kaak. Zijn huid was minder koud dan hij verwacht had hierbuiten. Zwijgend liet hij zijn vingers hun gang gaan. Iets warms bubbelde in hem op toen zijn duim langs het meest rechtse streepje over Jesters lippen streek.
          Hij wilde hem. Hij wilde hem nog steeds zo verschrikkelijk graag.
          Maar hij wilde ook dat het deze keer goed ging. Dat ze de tijd voor elkaar namen, en ook voor hun ingewikkelde gevoelens. Want zijn angst was er nog, en die van Jester misschien ook nog wel.
          ‘Ik wil je Kris niet zijn,’ zei hij schor. ‘En ik wil niet dat jij zoals hem bent. Al die jaren geleden liet hij me zitten, terwijl ik nerveus in het theater zat te wachten waar ik dacht dat we met zijn tweetjes film zouden gaan kijken.’ Hij slikte moeizaam, richtte zich weer op Jesters ogen voordat hij toegaf aan het verlangen om Jester te zoenen en niet te zeggen wat hij wilde zeggen. ‘Ik wil vooral dat je níét zoals hem bent, als ik… als ik een date verzin voor ons.’
          Zijn wangen brandden en hij voelde zich heel klein nu hij Jester min of meer mee uit had gevraagd. Iets waar ze de vorige keer niet eens aan gedacht hadden. Maar deze keer wilde hij het. Hij wilde een gewoon stel zijn, helemaal opnieuw beginnen samen. Alles anders doen dan de vorige keer. Zorgen dat alles nog beter voelde dan het toen had gedaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Hij zou zijn hoofd geschud hebben, maar onder Onyx' aanraking was zijn brein zó gelukkig dat het niet echt meer deed aan signalen doorgeven. 'Ik zal je niet laten zitten,' fluisterde hij. 'Al moet ik een berg ervoor overtuigen om op te flikkeren.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Het deed fysiek pijn om Jesters lippen nog langer te negeren. Of dat nu pas op een date hoorde of niet, hij wist niet eens of die date er daadwerkelijk zou komen of dat ze morgen hun geheugens kwijtraakten. Hij haalde een hand door Jesters krullen en toen de jongen daardoor zijn hoofd iets kantelde, plaatste hij zijn lippen op die van Jester. Ze trilden door alle emoties die hij voelde. Hun lippen weken van elkaar en het was alsof er lava door zijn aderen stroomde toen hun tongen tegen elkaar tikten. Zijn hart maakte rare sprongen en zijn maag deed enthousiast mee en stuurden tintelingen door zijn hele lijf. En voor het eerst voelden al die idiote vlinders fijn. Nog steeds gingen ze wild tekeer, maar af en toe was het alsof er eentje omhoog schoot, de oversteek naar Jester maakte en daar een vlindertje vond waar het al die tijd naartoe had gewild.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Onyx' lippen raakte de zijne, deze keer écht, en de hitte die door Jester's aderen joeg verdreef ieder stukje kou dat het tegenkwam met een overtuigingskracht die werkelijk bergen kon verzitten. Het was alsof de wereld na maanden eindelijk weer helemaal rechtop stond, in plaats van net scheef. Net verkeerd. Nu niet meer. Jester's gedachten verstomden terwijl hij tegen Onyx aansmolt en zijn vingers in zijn haren begroef en het gevoel had dat hij zweefde. Er glipte een warme traan uit zijn ooghoek vandaan en langs zijn wang naar beneden. Toen ze elkaar uiteindelijk weer loslieten volgde er al meteen een tweede.
          'Ik heb je gemist,' fluisterde hij, zijn stem gebroken maar een lach om zijn lippen. 'Ik heb je zo afschuwelijk gemist.' De kou van de avond sloeg weer tegen zijn rug en hij sloeg zijn armen om Onyx heen en gaf hem eindelijk die knuffel die hij al die tijd al van plan geweest was.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx sloeg zijn armen stevig om Jester heen. Toen hij de traan op zijn wang zag schitteren, ontglipte hem er ook een. Hij begroef zijn neus in Jesters krullen.
          ‘Ik voelde me zo ruk zonder jou,’ zei hij met een schorre stem. ‘En wat ik ook probeerde, mijn gevoelens werden alleen maar sterker in plaats van minder.’ Hij schiep wat meer ruimte tussen hen zodat Jester naar hem op kon kijken. ‘Ik hou van je, Jes. Zo veel.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij had Nish niet aan horen komen, waardoor hij de schrik over zijn rug voelde lopen. Hij was blij dat hij de schmink van zijn gezicht gewassen had, waardoor nu de traansporen niet meer zo duidelijk op zijn gezicht te zien waren. Hij keek even met een kleine glimlach over zijn schouder heen. "Maaya ligt nog bij Onyx op de kamer. Haar op een onzichtbaar bed laten slapen was niet heel handig."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Nee, dat bedacht ik me ook. Recept voor hysterie waarschijnlijk, morgenochtend.’ Hij zakte op de rand van het bed neer, plaatste zijn handen naast zich en trok zijn gave ervan weg. ‘Maar dat verklaart niet waarom jij hier zit. Zonder je schmink nog wel. Je was toch niet van plan om echt bij haar te blijven? Die slaapt nog wel een paar uur, hoor.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire luisterde met een flauw glimlachje naar de conversatie van de twee meiden. Voor zover hij wist, waren ze de enige twee die familie van elkaar waren en dat was toch wel bijzonder. Het was een band waar hij zich geen voorstelling van kon maken. Zijn blik dwaalde even rond en rustte op Fox, die toch een beetje als een jonger broertje was gaan voelen. Maar of dat echt in de buurt kwam van de band tussen Fersephone en Fayr, daar kon hij enkel naar gissen. Het was Fox gelukt om de wat stillere meisjes op de dansvloer te krijgen en het zicht ervan vergrootte zijn glimlach. Nu hij wist dat Kris nog leefde, zou hij misschien snel weer zijn oude zelf worden.
          Zijn biertje was inmiddels leeg en hij zette het weg. Hij mocht er nog wel een paar nemen, voordat hij werkelijk wat bij zichzelf gedaan kreeg. Gelukkig had ze hem niet uitgelachen om zijn kaarsen.
          ‘Misschien kun je helpen bij de vuurwerkshow met oud en nieuw,’ opperde Fire. ‘Met jouw hulp kunnen we van grotere afstand dingen de lucht in laten gaan, dus wie weet maakt dat het spectaculairder.’
          Het leek hem wel leuk om daar samen aan te werken en hij dacht terug aan een van de eerste keren dat ze samen optrokken en ze zijn vuurballen rond had geslingerd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Niemand mist me op het feest. Dus ik dacht een filmpje aan te zetten," zei hij schouderophalend. Hij had niet echt zin om terug te gaan. Phone en Vie waren bezig met hun bijna lovers en de rest hoefde hij niets van te hebben.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Klinkt goed," zei ze grijnzend. "Legaal dingen opblazen, ik ben in!" Dat was nu iets waar ze wel enthousiast voor kon worden. Oud en nieuw was meer haar feest dan de kerst. Al moest ze heel eerlijk bekennen dat ze Halloween ook altijd leuk had gevonden. Ze keek even naar Fire met een glimlach en voelde eindelijk haar nervositeit weer wat zakken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish fronste lichtjes. Nu hoorde hij niet de jongen spreken die zaterdag nog een karaokefeest voor de hele school had georganiseerd.
          ‘Normaal heb jij niemand nodig om je mee te vermaken.’ Hij aarzelde. ‘Net was je nog in een hele andere stemming. Komt het door mij? – Ik dacht dat je de grap wel kon waarderen, ik zag je in ons House. Maar misschien was het te vroeg.’
          Onzeker beet hij op zijn wang.


    Every villain is a hero in his own mind.