• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Rai Electriciteit
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah [Onbekend]

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia Vampier - overname gaves door bloed
    Casey Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 18 dec 2020 - 17:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Zodra Jester vroeg of het met hem ging, knapte er weer iets en begon hij weer te huilen. Hij trok zijn knieën op en sloeg zijn armen eromheen alsof dat een beetje houvast zou kunnen geven. Tevergeefs probeerde hij zijn adem onder controle te krijgen.
          ‘Het was allemaal een list,’ snikte hij. ‘Kris leeft helemaal niet. Het was alleen bedoeld om me weg te lokken.’
          Dat was wat het meeste pijn deed.
          Wat Zebediah ook gezegd had, wat hij ook gedaan had of zou kunnen hebben… Het contrast tussen de blijdschap dat Kris nog leefde en de realisatie dat dat een leugen was, scheurde hem bijna doormidden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    ”Oh,” Dat maakte het wel iets lastiger ze te vinden. Maar ze waren in ieder geval niet alleen. “Wel, dan bel ik zo Vienna wel. Loop je met ons mee terug? Jester wil ons in de campus hebben.” Hij keek even naar Nenya en Adam. “Leg ik zo wel uit waarom,” zei hij met een glimlach. “Denk jij dat jij je zus kan bellen en ook kan vragen of ze terugkomt?”


    It's never gonna happen, Guys.

    Safira



    Safira knikte braaf, benieuwd wat voor soort vragen hij haar zou gaan stellen nu hij dit wist.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester hoefde er niet eens een halve seconde over na te denken voordat hij al naast zijn vriend was geschoven en zijn armen om hem had heen geslagen. Als- als dit een list was ofzo van Zebediah dan.. dan was hij vast wel snel genoeg. Beter dat hij dat risico liep dan dat Fox voor zijn ogen in duizend stukjes uit elkaar viel. 'Wat is er gebeurd?' vroeg hij zachtjes, terwijl hij over Fox' rug wreef. Nenya had gezegd dat ze iets gezien had, maar de waarschuwing van Fire galmde ook nog door zijn achterhoofd. Echt zeker wist hij het niet, nu. En een tweede keer valse hoop... dat was nog erger dan de vorige.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



    Voordat ze daar antwoord op kon geven, begon haar iNet als vanzelf al te rinkelen. Het nummer op het scherm herkende ze niet en ze zond Merrin een dubieuze blik voor ze opnam. De persoon aan de andere kant van de lijn begon gelukkig al meteen te praten. 'Phone?' vroeg Fayr, die even niet begreep wat er gebeurde. 'Hi. Waarom bel je niet met je eigen iNet?' Ze schudde even haar hoofd. 'Ik ben nog in de zaal, met Merrin Adam en Nenya. Jester wilde ons terug op de campus hebben, volgens hen. Waar ben jij? Nog steeds met Fire?'

    [ bericht aangepast op 20 dec 2020 - 23:40 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    Een golf van opluchting ging door haar heen, toen ze Fayr gewoon rustig aan de andere kant van de telefoon hoorde antwoorden. Oke, ze was misschien een tikkeltje overprotective over haar zus. Maar het kon er nog mee door. "Omdat die waarschijnlijk nog ergens onder mijn kussen ligt," zei ze bloedserieus. Ze keek even naar Fire op, die er enorm ongeduldig uitzag. Ze wilde dit gesprek wel rekken, maar of het slim was? "Richting Buffalo's campus." Fersephone probeerde niet naar haar vriend te kijken en probeerde haar woorden hopelijk zo aan te passen dat ze zijn al ontvlambare bui niet nog erger maakte. "Ik ben nog wel even zoet. Maar ik ben niet alleen inderdaad."
          Ze was ergens wel blij te horen dat Jester inderdaad mensen gewaarschuwd had en ze nu teruggingen naar de campus. Het voelde veel veiliger als Fayr daar was, met waarschijnlijk alle Panthers om haar heen. Haar aanzien voor Jester als leider steeg direct en eigenlijk had dit belletje blijkbaar niet gehoeven. Maar ze vond het toch fijn dat haar vertrouwen in hun leider blijkbaar niet ongegrond was. "Zeg maar tegen hen dat ik er straks ook aan kom. Eerst even Fire helpen. Tot zo!" En met dat hing ze op en gaf ze de iNet terug aan Fire. "Dankjewel," zei ze oprecht tegen hem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze had eigenlijk verwacht dat Fayr wel op hun kamer zou zijn. Het was aardig laat geworden en ze had toch best wel wat tijd met Darian doorgebracht. Misschien wel iets teveel tijd en Vienna voelde zich lichtelijk schuldig dat ze zo weg was gelopen van haar beste vriendin. Ze plofte op bed neer en zocht in de telefoon naar het nummer van haar vriendin en liet de telefoon gaan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox leunde tegen zijn vriend aan. Hij wilde het helemaal niet opnieuw oprakelen, toch wist hij dat hij wel kwijt moest wat er was gebeurd. Hij haalde diep adem.
          ‘Eigenlijk begon het al twee weken terug, toen ik een roos kreeg met een lief briefje.’ Hij sloeg zijn ogen neer en voelde de schaamte naar zijn wangen trekken. ‘Ik dacht dat dat van jou was – dus ik zocht er verder niks achter. Na zaterdag begreep ik wel dat dat niet zo was, maar toen nam ik aan dat iemand gewoon een grapje uithaalde. Ik had nooit verwacht… Dat het van hem kwam.’
          Hij slikte moeizaam en negeerde de steek in zijn buik.
          ‘En toen vanavond… Was er iemand verkleed als Ringwraith. Bijna onherkenbaar – behalve de felgroene ogen.’ Hij deed even zijn ogen dicht, vocht tegen de tranen. ‘Hij vroeg me ten dans – zonder iets te zeggen en aan het einde van de dans gaf hij me een briefje waarop stond dat hij me om elf uur op het dak wilde ontmoeten.’
          Zijn onderlip trilde en hij had een tijdje nodig om zichzelf weer bij elkaar te rapen om verder te vertellen.
          ‘Ergens wist ik dat het niet waar kon zijn – maar ik wilde zo graag dat het Kris was. En samen op het dak – het… het leek me iets wat Kris echt zou doen. Op het dak zette hij zijn masker af – en toen bleek het Zebediah. In eerste instantie viel ik hem bijna aan en hij gebruikte zijn gave op me zodat ik me niet kon bewegen. Pas toen ik instemde mijn gave ook niet te gebruiken, haalde hij zijn gave weg.’ Hij beet op zijn wang, dacht terug aan dat gesprek boven op het dak. ‘Hij vertelde me dat hij me miste en dat hij spijt had van wat hij had gedaan. Natuurlijk geloofde ik hem niet, maar toen hij zei dat hij zijn leven riskeerde om mij te zien… ging ik me toch afvragen of het misschien waar was. Hij vertelde me dat het altijd zijn plan was geweest om mij te gebruiken om van school gestuurd te worden, maar dat hij wel echt gevoelens voor me had gekregen en dat het uiteindelijk Romeo was geweest die hem zo had bespeeld dat hij deed wat hij eigenlijk niet wilde doen. En natuurlijk wilde ik dat geloven.’ Hij beet op zijn wang. ‘Ik vroeg hem waarom hij de Naamlozen wilde uitschakelen en hij had overal een mooi antwoord op en ergens begon ik toch te twijfelen of hij misschien toch niet zo slecht was als ik dacht. Of hij gewoon… een beetje een positieve invloed nodig had. Zoals jij op Onyx,’ vervolgde hij bijna onhoorbaar. ‘Uiteindelijk zei hij dat hij me weg kon halen van Experium. Ik zei dat ik dat niet wilde en dat ik hem niet vertrouwde en ik zei… dat hij mijn vertrouwen wel kon winnen door Kris voor me op te sporen en een boodschap door te geven. Hij stemde uiteindelijk toe en liet me alleen zodat ik een filmpje op zijn telefoon kon opnemen. Uiteindelijk ging hij daarna weg, hij zou Kris gaan zoeken en hem het filmpje laten zien en hem ook iets laten opnemen. Ik dacht… het is mijn enige kans om contact met Kris te krijgen. Toen hij weg was, zat het me toch allemaal niet zo lekker. Zeker omdat ik wist dat die postduif door onze Naamloze was geïnstrueerd en ik vond het gek dat zij zoiets zomaar voor Zebediah zou doen. Dus ik zocht haar net op. En toen…’ Hij slikte moeizaam. ‘Toen vertelde ze uiteindelijk dat Zebediah haar een foto had laten zien van het dode Rhino-meisje en gedreigd had met haar hetzelfde te doen als ze niet meewerkte. Ze moest informatie aan hem doorspelen over onze afdelingen en mij mee naar het feest vragen. Maar de vogels kwamen niet van hem.’ Hij kon het niet opbrengen om Jester aan te kijken. ‘Het was Nish die het bericht namens Zebediah had verstuurd, net zoals het Nish was geweest die vanochtend over Kris begonnen was, zodat ik met Zebediah mee zou gaan.’ Hij keek opzij naar Jester en vervolgde zacht: ‘Nish werkt samen met Zebediah en ik denk dat hij alleen met Onyx bevriend is geworden zodat hij jou en Onyx in het oog kan houden voor Zebediah.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire stak zijn iNet weer weg en versnelde zijn pas. ‘Kun jij kijken of hij bij jullie campus is?’ vroeg hij Fersephone. Als ze met hem bleef oplopen was ze niet echt tot hulp. ‘Kijk vooral ook op het dak.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Ze wilde eigenlijk niet van hem losweken. Om een of andere reden had ze er geen goed gevoel bij. Als hij Fox alleen zou vinden, dan... Ze wilde maar gewoon even niet weten wat er dan gebeurde. Dus ze kon of met hem meelopen. Of hem de verkeerde kant opsturen. Hmm... Ze pakte de jongen weer bij zijn arm en hield hem de tweede keer tegen. "Wacht even. Fire. Denk even na voor je er weer vandoor stiert."
          De woedende blik die ze terugkreeg, werkte haar op de zenuwen. Ze moest maar snel zijn, voor zij in een gebraden kippetje veranderde. "Fox heeft met Zebediah gepraat," legde ze zichzelf uit. "Ik denk dat Fox ook heus wel weet dat als Jester of jij erachter komt dat jullie naar hem gaan zoeken en boos zullen zijn. Hij zal zich heus niet verstoppen op de gebruikelijke plekjes waar hij normaal gaat zitten als hij verdrietig is. Fox is slim. Hij gaat waarschijnlijk naar de enige plek waar jij niet zal zoeken en waar je nooit komt en het uren duurt voor je hem vindt." Denk na, Fire. En des noods stier naar het bos in woede, dan kan je daar even rustig het bos doorzoeken en je woede loslaten. Als Fox daar al was, dan vond Fire hem nog niet. Fox was te snel voor Fire daarvoor en een woedende vuurtoren kondigde zich wel stampend aan. "Ik ga mijn iNet wel halen, zodat ik je kan bellen en haal Yrla erbij. Die heeft in twee seconden het hele terrein voor je afgezocht." Ze hoopte dat ze met haar woorden in ieder geval iets indruk maakte.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2020 - 12:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    ‘Fox heeft wel andere dingen aan zijn hoofd dan zich voor mij of Jester te verbergen. En als hij zich wel verbergt is dat een héél slecht teken. Als Zebediah niks met hem gedaan had, was ie wel rechtstreeks naar mij of Jester toegekomen in plaats van de afzondering op te zoeken. Maar best, ga jij Yrla maar halen.’
          Niet dat hij daar veel vertrouwen in had. Hij mocht dan wel misschien als een wervelwind over het terrein kunnen razen, maar in het donker en met 400 kilometer per uur zag je geen ene moer en kon je alleen snel van A naar B komen.
          Hij was het discussiëren echter moe. Als Fersephone op die manier zou helpen, was hij daar blij mee. Alles was beter dan dat ze nu stonden te bekvechten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



          'Phone komt straks ook terug naar de campus,' zei ze tegen Merrin, terwijl ze ophing. 'Ze is nu buiten ergens, maar volgens mij is Fire bij haar dus dat zit wel goed.' Ze had de zin haast nog niet uitgesproken of haar iNet begon al voor de twééde keer te rinkelen en Fayr vroeg zich toch ergens af of dat gedoe allemaal niet even tien minuten eerder had kunnen gebeuren. Deze keer was het Vienna en ze liet het scherm even hoofdschuddend aan Merrin zien voordat ze opnam. 'Hi, Vie.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    Geds, hij hapte niet. Ze had haar eigen idee geniaal gevonden, maar natuurlijk moest Fire het beter weten. Ze merkte dat ze onderhuids woede voelde opkomen. Waarom zou hij ook naar haar luisteren? Het was niet dat haar ideeën zouden helpen of zoiets. Niet dat ze Fox op die manier sneller zouden vinden. Wat ergens eigenlijk ook niet moest. Wat baalde ze er nu van dat ze haar iNet niet bij zich had. Ze had prima een paar mensen op de hoogte kunnen stellen en dan had ze Fire zelf in de gaten kunnen houden. Ze wist alleen niet wat ze nu moest doen. Moest ze helpen zoeken naar Fox en proberen hem eerder te vinden dan Fire? Of kon ze beter haar vriend in de gaten houden en hem helpen? Fox eerder vinden dan Fire leek haar onmogelijk, aangezien Fire Fox beter kende dan haar. Ze had absoluut geen idee waar ze voor de jongen met de krulletjes moest kijken. Maar goed, er moest iemand naar hem zoeken, na wat er gebeurd was. Jester belde namelijk niet zomaar naar...
          Jester. Juist... Haar hoofd was echt niet aan het opletten. Ze was te gehaast aan het denken, omdat Fire zo rond aan het stieren was en misschien een tikkeltje te erg gewend dat ze alles zelf op moest lossen. Haar leider zou vast aan het zoeken zijn naar de jongen. Hij had Merrin gevraagd om de anderen naar de campus te leiden, dat betekende dat hij zelf een belangrijkere taak ging doen. Of Zebediah zoeken of Fox. En tja, als hij met de hele campus zocht, of waarschijnlijk Yrla zijn hulp in zou schakelen zoals zijzelf ook al bedacht had, dan had hij de jongen eerder dan zij. Dan had Fersephone nu alle tijd om hier te blijven. Haar woede zakte weer, blij om haar eigen conclusie. "Weet je wat?" vroeg ze vrij luchtig. "Laat maar. Jester regelt dat vast wel. Jij kent Fox vast het beste en hier staan discussiëren helpt ons niet. Kom op, Buffalos campus zei je toch?" Ze rende van Fire weg in de richting van de campus en rende dus voor hem uit in de richting die Fire had gewild. Als zij wel Fox vonden, dan was ze er in ieder geval bij.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2020 - 13:11 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Hee!" begroette ze haar vriendin een beetje ongemakkelijk. "Waar ben je? Ik dacht dat je al terug zou zijn op onze kamer, dus daar ben ik heen gegaan. Maar ik Uhm.." Ze voelde een blos op haar wangen ontstaan. Ze was zo in haar avontuur met Darian opgegaan dat ze helemaal vergeten was dat het eigenlijk meidenavond was. En dat Fayr haar date was en ze had haar beste vriendin zo best wel laten zitten. "Sorry, ik had niet zomaar weg moeten gaan. Zal ik je ophalen van het feest?" Dat was wel het minste wat ze kon doen toch?


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Ik lijk wel gek," fluisterde hij meer tegen zichzelf. Hij keek naar het draakje op zijn schoot en vroeg zich af wat hij wilde weten van Azumi. Wat vroeg je nou aan een draak? Hij keek even naar het draakje en lachte om zichzelf. "Nu heb ik alle kans iets te vragen en kan ik niets bedenken," zei hij grinnikend. Hij aaide Azumi even achter haar oren. "Je vind me vast een enorme sukkel."
          Terwijl hij Azumi aaide, begon er langzaam een besef te dalen. Het was een tijdje stil, terwijl zijn gedachten door zijn hoofd raasden. Azumi was er al die tijd geweest, al die jaren met Dezi. Ze had alles meegekregen, alles wat er gezegd was, alles wat hem verteld was. Begreep ze toen ook al wat er gebeurde? Het was eng dat hij ineens tot een bron van informatie toegang kreeg, maar de vragen die al weken in zijn hoofd schreeuwden kregen misschien nu de kans om beantwoord te worden. Ook vond hij het doodeng. "Denk je.." Hij aarzelde. Hij wist echt niet wat hij wilde vragen, alleen het idee al gaf een beklemmend gevoel om zijn nek. "Ben ik dom geweest Dezi te geloven?"


    It's never gonna happen, Guys.