• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 18 dec 2020 - 17:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Yrla deed achter Jester de deur dicht en knielde naast Nish neer. Alsof hij nooit gestoord was, ging verder waar hij mee bezig was geweest. "Relax, Hij draait zo wel bij. De situatie groeit hem nu gewoon boven zijn hoofd." Hij pakte het ijspack wat Azumi gemaakt had en legde het tegen Nish zijn hoofd aan. In de tussentijd ging hij gewoon verder met het schoonmaken van zijn gezicht.
          Onyx had Nish goed geraakt en Nish zag bont en blauw. "Ik zal zo Fayr even voor je bellen. Die heeft dit zo weer gefikst," zei hij met een glimlach. Hij keek even aarzelend naar de jongen voor zich. "Hoe voel je je?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Opeens was hij nog alleen met Onyx in zijn kamer. Zo woest als hij er nog had uitgezien, zo gebroken leek hij nu. Fox wist maar al te goed hoe hij zich voelde en hij zag ook wel in dat hij in zijn eigen emotie ontzettend onbezonnen had gehandeld. Even stond hij in tweestrijd, niet wetend wat hij moest doen. Maar de jongen zo achterlaten voelde ook niet goed. Niet na hoe Onyx hem zaterdag tot een steun was geweest. Hij liep naar de kraan en maakte de doek die daar hing nat, daarna liep hij naar de jongen toe en reikte hem de doek aan, waarmee hij zijn bebloede vingers kon schoonmaken. Hij zag dat het bloed niet allemaal van Nish was; zijn eigen knokkels waren ook dik en bloedden, misschien wonden die opnieuw waren opengegaan.
          ‘Sorry dat ik het zo naar je toe smeet,’ zei Fox zacht. ‘Ik… Vond het gewoon zo kut voor je. Dat je iemand beschermde die…’
          Hij deed er het zwijgen toe toen Onyx met een woeste blik opzij keek. Toch trok de Panther het doek uit zijn hand en wreef ermee langs zijn handen.
          Fox beet op zijn wang, zoekend naar woorden.
          Voor hij iets kon bedenken, stond Jester weer in de deuropening.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish voelde er weinig voor om zich door een of ander helertje te laten opknappen, maar hij wilde niet dat er straks weer allerlei wilde verhalen de school rondgingen waar Onyx weer voor een of ander gewelddadig vriendje werd uitgemaakt en protesteerde daarom niet.
          ‘Ik voel me ruk,’ antwoordde hij toen. ‘Het is maar de vraag of hij me ooit nog vertrouwt na dit. Fox drukte precies op de zere plek met zijn beweringen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Hij draait wel bij." Yrla glimlachte onzeker. Het voelde als een leugen om dat te zeggen, maar hij wilde niet dat Nish bij de pakken neer ging zitten, omdat Onyx hem geflipt was. "Je zult alleen een hoop geduld moeten hebben, ben ik bang. Mij had hij ook niet zomaar vergeven." Het zou vast wel goed komen, daar moest hij gewoon in geloven. Als Nish het niet deed, dan deed hij dat wel voor Nish. Iemand moest hoop daarop houden toch?
          "Wat heeft Fox gezegd?"

    [ bericht aangepast op 23 dec 2020 - 12:18 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Dat is niet echt met elkaar te vergelijken,’ zuchtte Nish. Hij kende Onyx inmiddels goed. Écht goed. Hij wist Fox’ woorden zo ongeveer zijn grootste angst lieten uitkomen. ‘Fox gelooft dat ik Onyx heb gebruikt om bij de Panthers te infiltreren, om van dichtbij te zien wat Jester en Onyx uitspookten.’ Hij was even stil. ‘Onyx is… behoorlijk getraumatiseerd door vrienden die hem eens in de rug hebben gestoken. Hij vindt het moeilijk om te geloven dat er mensen oprecht van hem kunnen houden, want iedereen die hij zijn vertrouwen schenkt smijt dat vroeg of laat terug in zijn gezicht waardoor hij alleen eindigt. En nu denkt hij dat ik dat ook heb gedaan en dat is iets wat zich in zijn gedachten gaat vastklitten, wat ik of wie dan ook nu nog tegen hem zegt. Het is het bewijs voor een angst die hij al de hele tijd voelde, namelijk dat niemand om hem geeft en dat hij er net zo goed niet kan zijn.’ Hij staarde naar zijn knieën. ‘En de band tussen Jester en Onyx is nog zo kort hersteld, dat ik denk dat hij zelfs dat weer in twijfel gaat trekken en we straks weer terug bij af zijn. Of erger,’ mompelde hij. Hij vond het moeilijk om het tegen iemand te zeggen, maar het was een reële angst en hij was echt bang dat hij zich straks weer in een soort cocon ging terugtrekken en niemand meer in de buurt liet. Eerder op de avond had Onyx hem al angst aangejaagd toen hij zei dat hij zich geen raad meer wist met zijn gevoelens en met Jesters afwijzing. Toen was hij al labiel geweest – en nu kwam dit er ook nog bovenop.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla knikte alleen maar, terwijl hij naar Nish luisterde. Dat Fox geloofde dat Nish verkeerd was, daar kon hij ergens bij inkomen op het moment, met de acties die Nish hadden gedaan. Onyx geloofde Fox waarschijnlijk in het moment, al vond hij het vreemd dat zelfs Onyx niet eens verhaal haalde. Nish en hij waren toch goede vrienden, dan veroordeelde je toch niet meteen iemand tot de galg? En waarom was Jester zo overstuur? Die was vaak de meest neutrale van hen al. Misschien kwam het door de explosie van Onyx. Hij ging er maar niet verder op in.
          Vrienden die hem in de rug hadden gestoken. Onbewust keek Yrla even naar het meisje in het andere bed. Blijkbaar hadden haar acties nog altijd invloed en wat zou ze ervan genieten als ze dit wist. Dat was nog het ergste. "Maak je geen zorgen. Jester en Onyx gaan echt niet om dit uit elkaar. Ze hebben al heftige dingen meegemaakt en je hebt Onyx meer geholpen dan je denkt. Plus als je hen de waarheid verteld, zal hij nog even boos zijn, maar dan blijkt dat zijn vertrouwen in jou niet misplaatst was toch?" Hij keek even op naar Nish, stopte de handdoek weg en glimlachte even naar de jongen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Hé,' zei Jester zacht, terwijl hij de kamer weer binnenliep. Hij zond Fox een voorzichtige glimlach en keek toen naar zijn vriend. Onyx zat op de rand van het bed en had een doek in zijn handen om het bloed weg te vegen. De woede was uit zijn figuur verdwenen en in plaats daarvan flitste er iets van schaamte over zijn gezicht. Omdat hij Nish zo had aangevallen? Goed was het niet, maar Jester begreep als geen ander waar dat vandaan was gekomen. En de eerste paar klappen had de klootzak verdiend ook, als je het hem vroeg.
          Onyx ontweek zijn blik. Vragen hoe het ging hoefde niet. Natuurlijk ging het niet, dat voelde Jester best aan. Dus in plaats daarvan ging hij naast hem zitten en trok zijn vriend in een stevige knuffel. Eentje die hij stiekem zelf ook goed gebruiken kon, misschien.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2020 - 13:24 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    ‘Dan moet hij mijn waarheid wel geloven,’ mompelde Nish. Hij was bang dat zelfs een waarheidsserum Onyx niet kon overtuigen, dat het stemmetje in zijn hoofd wel een manier wist om het belang daarvan af te zwakken. ‘Ik hoop dat je gelijk hebt,’ zuchtte hij. Dat de liefde tussen hen inderdaad sterker was dan Onyx’ lage zelfbeeld en paranoia. Ondanks dat zijn linkeroog amper open kon, zocht hij Yrla’s blik. ‘Thanks voor je hulp. Again.’ Het was bizar hoe close ze in twee dagen waren geworden. Hoe hij makkelijker zijn gedachten aan hem kwijt kon dan aan Damon, met wie hij al meer dan een jaar optrok.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx kon het niet helpen dat hij in eerste instantie verstijfde toen Jester hem omhelsde. Misschien omdat hij daar nog steeds aan moest wennen. Misschien omdat hij bang was geweest dat hij met zijn agressiviteit iets in Jester naar boven had gehaald wat zijn oude angst aanwakkerde. Of misschien wel omdat hij zich een idioot voelde doordat hij Nish had vertrouwd. Hij had geen enkel geheim meer voor hem gehad – en hij kon alles hebben doorgespeeld naar Zebediah. Alle nieuwe ontwikkelingen van zijn gave waarvan hij had gedacht dat die hem konden helpen om zich tegen Zebediah te wapenen. Alles wat ze over Merrin ontdekt hadden, hij had hem zelfs verteld hoe ze Maxwell morgen om de tuin wilden leiden. Nu hij terugdacht aan hoe Nish daar out of the blue over was begonnen, haatte hij zichzelf omdat hij niets had doorgehad. Hij liet zich door zijn vriend omhelzen, maar hij voelde zich te verdoofd om hem ook een knuffel terug te geven. ‘Ik heb hem alles verteld,’ zei hij schor. ‘Van mijn dossier tot wat we morgen willen doen en dat we weten wat Zebediah van plan is. Ik – ik voel me zo’n idioot.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Het komt vast wel goed. En anders, voor wat het waard is," zei hij aarzelend. "Ik geloof je." Het was zo vreemd, deze band met Nish. In het begin dat ze elkaar leerden kennen, had hij het ook altijd al zo gek gevonden hoe makkelijk ze elkaar gevonden hadden. Maar nu Nish weer tegenover hem zat, maakte hij zich toch echt zorgen om de jongen. En was alles waar hij net nog een vraagteken bij gezet had, als sneeuw voor de zon verdwenen. "Graag gedaan," zei hij glimlachend. "Al heb ik nog niet veel gedaan. Laat ik eerst Fayr maar eens bellen om te kijken of we dat knappe koppie van je kunnen oplappen."
          Yrla viste zijn iNet uit zijn broekzak en toetste het nummer van Fayr in. Het was gek iets om te doen, hij belde Fayr nooit. Maar hij zou het niet zomaar doen. Het meisje nam al snel op. "Hee Fayr. Sorry dat ik je zo laat nog bel. Ik hoop niet dat je al sliep, maar ik heb je hulp nodig." Hij luisterde even naar het antwoord aan de andere kant van de telefoon. "Zou je naar mijn kamer kunnen komen? Een vriend van mij - Uhm-" Hij wist even niet hoe het te formuleren. "Heeft een ongelukje gehad," maakte hij er maar van om niet Fayr of anderen via de telefoon op stang te jagen. Hij glimlachte even naar Nish. Als Fayr was geweest, dan zag het er allemaal niet zo ellendig meer uit en had hij echt geholpen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester hield nog even iets langer vast en schudde zacht zijn hoofd. 'Het is oké,' zei hij terug. 'We zijn er allemaal ingetrapt, ik net zo hard als jij. In de zaal met Fox deed hij al raar en ik had er meteen naar moeten vragen.' Hij liet voorzichtig los en keek zijn vriend ernstig aan. 'Het maakt niet uit wat hij weet. Nu is hij op Yrla's kamer, straks kunnen we hem uithoren met het serum. Desnoods houden we hem een nacht hier en wis ik zijn geheugen in de ochtend.' Hij zond Onyx een waterige glimlach en streek een haarlok uit zijn ogen. 'Je bent geen idioot. Ratty was ons misschien even te slim af, maar nu hebben wij twee van z'n handlangers te pakken, toch? Team Jenyx is niet zo snel verslagen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



    Een beetje verrast haalde Fayr haar schouders op. 'Dezi vond het niet zo leuk dat ik haar date gestolen had. Maar Damon had gewoon niet weg willen gaan.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "Heb je haar date dan gestolen?" vroeg hij niet begrijpend. Hij kon zich niet bedenken wat Fayr van Damon wilde. Maar goed, als ze hem leuk vond, wie was hij om daar wat van te zeggen?


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



          Ze schudde haar hoofd. 'Nee. Damon was naast me komen zitten. En, nouja, hij ging gewoon niet weg.'

    [ bericht aangepast op 23 dec 2020 - 14:00 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Ondanks dat Onyx het weer grandioos verknald had, was er nog steeds zoveel warmte en liefde in Jesters ogen dat hij er verlegen van werd. Ondanks het verraad van Nish voelde hij zich weer iets lichter bij de gedachte dat hij Jester wel terug had. Hij leunde iets naar voren en voelde zijn lippen trillen toen hij een klein kusje tegen zijn mond drukte. ‘Ik hou van je,’ fluisterde hij toen hij Jesters blik weer vond. ‘Je hebt gelijk. Samen komen we er wel uit.’
          Hij raakte afgeleid toen hij opeens voetstappen hoorde en realiseerde zich toen pas dat Fox er nog naast had gezeten. Hij onderdrukte een zucht, wetend dat de jongen ook nog steeds gevoelens voor Jester had en dat dat misschien pijnlijk was om te horen, zeker als hij vanavond nog had gedacht dat hij Kris zag. Medelijden vulde zijn hart omdat hij zich niet kon voorstellen hoe het was om constant te hopen op een liefde die er al heel lang niet meer was en die je niet kon loslaten.


    Every villain is a hero in his own mind.