• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 jan 2021 - 22:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze schoot in de lach. Ergens had ze wel zo'n antwoord verwacht. Ze wilde al iets terugzeggen op zijn antwoord, tot ze besefte wat hij precies gezegd had. Als ze het nu een beetje verdraaide... Een ondeugende grijns gleed over haar gezicht. Een beetje plagen mocht wel toch? "Toe maar," zei ze. "Meneer heeft meteen wel heel erg wilde plannen als hij me wil onderdompelen in chocola." Ze trok uitdagend een wenkbrauw naar hem op.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian grinnikte. ‘Hé, vier jaar hopeloos verliefd zijn doet wat met een man, hoor. Dan glipt er soms een wat minder onschuldige fantasie tussendoor.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze voelde een hoogrode blos over haar gezicht trekken, tot aan haar oren. Ze had Darian willen plagen, maar het antwoord wat hij gaf had ze totaal niet van hem verwacht. Ze wist absoluut niet wat ze erop terug moest zeggen en wist even niet zo goed waar ze moest kijken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Dat is nog steeds zo?' vroeg Jester verrast. 'Hij kan geen twee opdrachten tegelijk geven?' Vroeger was dat bij Clive inderdaad zo geweest, maar dat die beperking Zebediah nu nog steeds zou tegenhouden had hij niet verwacht. Jester dacht even na over Nish voorstel en schudde toen langzaam zijn hoofd. 'Dan dagen we hem wel heel erg uit, vind je niet? Jij loopt over, ik doe irritant, hij raakt Kris kwijt en krijgt daar alleen Romeo voor terug--die ook nog eens zeven weken in complete isolatie heeft gezeten. Het is opzich een best tof idee maar ik weet in eerste instantie niet hoe goed mijn permanente wis-skills zijn en als tweede wil ik het risico niet lopen dat hij erachter komt dat we hem alweer genaaid hebben. We hoeven hem geen inspiratie te geven voor extra kutmanieren om ons terug te pakken.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Darian


    Darian sloeg een arm om haar middel en trok haar iets naar zich toe om haar een kus op haar wang te geven toen ze vuurrood werd. Hij grinnikte. ‘Zeven jaar tussen de Rhino’s wonen zorgt soms voor een scherpe tong,’ zei hij plagend. Hij liet zijn hand op haar onderrug rusten. ‘Wat wil je verder vanavond doen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Jester had een punt. Ze moesten Zebediah niet te veel ideeën geven om wraak te nemen. Hij zag het al gebeuren dat Onyx straks niet meer wist wie hij was – of vergeten was dat hij vrienden had gemaakt en niet meer een einzelgänger was. ‘Je hebt gelijk. Ik was misschien ietwat te optimistisch.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze keek naar hem terug met een kleine glimlach op haar wangen. "Wel, we moeten nog afwassen. Als ik zelf kook, moet dat ook helaas. Maar voor de rest van de avond had ik nog niet echt ideeën." Vienna had haar handen maar op zijn schouders gelegd, niet wetende waar ze ze anders moest laten. Ze zat nu zo dichtbij dat ze zijn ademhaling hoorde als ze stil was. "We kunnen een rondje lopen om het eten weer een beetje te laten zakken. Of een film kijken?" Ze keek even in de groengrijze kalmte voor haar. "Al weet ik niet of ik mijn aandacht bij de film kan houden," zei ze zachtjes grinnikend.
          Vienna draaide haar hand zo dat ze hem in de nek van Darian kon leggen. "Maar ik zou het niet erg vinden om dit nog een paar keer te doen vanavond," zei ze zachtjes, waarna ze haar lippen opnieuw de zijne liet ontmoeten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester wuifde het weg. 'Ideeën zijn altijd welkom.' Hij keek even heen en weer tussen de twee jongens. 'Over optimistisch gesproken; we gaan er natuurlijk vanuit dat Kris het wel ziet zitten om door ons gered te worden, maar ik kan me zo voorstellen dat hij niet heel vrolijk zal zijn om jou weer terug te zien?' Voor hij zijn zin verder afmaakte of uitlegde trok hij even kort een wenkbrauw op naar Nish, om hem nog één laatste moment te geven zelf op te biechten wat er tussen hem en zijn vroegere beste vriend gebeurd was, voordat Jester dat zou doen (als hij het nog niet gedaan had).


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    ‘Nope, waarschijnlijk niet. Ik hoop maar dat hij zo blij is om terug bij Fox te zijn dat hij het niet heel nodig vindt om direct naar mijn campus te rennen en me met honderd kristalscherven te doorzeven. Ik weet niet waar jullie hem gaan laten – ik vermoed in de geheime kamer met een roommate-switch – maar ik denk dat het wel zo verstandig is als ik hier niet meer kom.’
          Of het genoeg was, betwijfelde Nish. Kris wilde ongetwijfeld wraak nemen. Hij hoopte maar dat het feit dat Nish had geholpen hem terug te krijgen zijn moordneigingen iets temperde, al had hij er een hard hoofd in. Onder zijn schouder had hij al een litteken dat hij aan een ruzie met Kris had overgehouden, maar dat was ver voordat hij zijn vriend drie jaar lang kwijt was geweest en Nish hem verraden had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    ‘Rondjes om het meer lopen kan alleen ’s nachts, vrees ik,’ mompelde Darian na nog een lange zoen. Hij onderdrukte een zucht. Hij begreep dat het niet leuk was, maar hij wilde niet dat zijn afdelingsgenoten van Vienna en hem wisten. ‘Maar met de afwas kan ik wel alvast beginnen. Dan kun jij ondertussen bedenken waar we veilig een film kunnen kijken.’ Hij keek om zich heen. Er waren best wat lokalen met tv-schermen, maar deze was er daar niet een van.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Juist ja. Ze moesten maar eens kijken hoe succesvol Jesters maak-van-gevaarlijke-jongens-een-softie skills waren als hij niet op de andere partij verliefd was. Hoewel Fox er natuurlijk ook nog was, maar dat Nish nu iedere dag voor zijn leven moest gaan vrezen ging hem ook wel een beetje ver. Het was alleen wel enorm lastig om te voorspellen hoe Kris zou reageren. Ze wisten níks van die gast en drie jaar gevangenschap deed wat met een mens. Misschien viel er wel helemaal geen verstandig woord mee te wisselen. Over optimistisch gesproken.
          Jester blikte even opzij naar Onyx. 'Of in ieder geval niet tot er een poging is gedaan om het uit te spreken ofzo. We kunnen het natuurlijk niet hebben dat Kris uit wraak je ijskoud vermoordt ofzo.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    ‘Ik denk dat je de hoop dat zoiets valt uit te praten maar moet laten varen,’ antwoordde Nish. Hij keek even opzij naar Onyx. Voor hem had hij betere hoop. Misschien dat Kris hem nu wel kon vertellen waarom hij hem al die jaren geleden had laten vallen. Iemand als Onyx kon Kris vast gebruiken – zeker nu zijn sociale skills die van een aardappel overstegen. ‘Maar goed – Kris hierheen halen vind ik hoe dan ook een goed plan. Het was mijn eigen fout om hem te verraden en ik zal op de blaren moeten zitten.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Het zal in ieder geval een verdiend einde zijn.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "We kunnen ook naar het bos?" zei ze aarzelend, terugdenkend aan haar date met Fox. "Ik weet daar alleen niet heel goed de weg." Ze stond op van Darians schoot. "Ik ga je echt niet alleen laten afwassen, met zijn twee zijn we veel sneller klaar. En we kunnen vast wel een van de lokalen op de bovenste verdieping gebruiken, daar komt vrijwel niemand meer."
          Ze dacht even na. Ze konden ook nog altijd naar het theater gaan, maar daar hadden ze geen mogelijkheid om via een tv te kijken. Al kon ze haar laptop gaan halen en konden ze daar eventueel gaan kijken. In het theater wist ze zeker dat niemand hen kwam storen. Vienna liep al in de richting van de gootsteen en liet het water erin lopen om te starten aan de afwas.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Grapjas, zo makkelijk laten we mensen niet aan hun lot over. Blaren zijn verdiend, maar afgehakte hoofden ben ik nog altijd fundamenteel op tegen. Maargoed, daar maken we ons wel weer druk om als het daadwerkelijk is gelukt Kris terug te halen. Niet de huid verkopen voor de Zebediah geschoten is zegmaar, en van die dingen.' Jester ging iets rechterop zitten. 'Codewoorden verzinnen dan maar? Het moet makkelijk in een zin te verwerken zijn, maar ook zo uniek dat je hem niet in dagelijkse conversatie per ongeluk triggert.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nenya Agami



    Ze was nerveuzer dan gisteren. Emil had haar 's avonds opgehaald bij de campus en ze liepen nu samen over het pad, maar ze wist niet zo goed wat ze nu kon zeggen. Ze wist nu natuurlijk dat zijn hoofdpijnaanvallen door haar kwamen--misschien als ze teveel praatte ofzo? Of kwam het door haar gave? Dat hij daar ook allergisch voor was, net zoals voor de kleur roze? Agami plukte weer aan het einde van haar vlecht. Aan de ene kant wilde ze laten zien dat ze om hem gaf door te vragen of het nu beter ging, maar aan de andere kant wilde ze het onderwerp liever niet aansnijden. Alsof ze het op die manier kon uitstellen ofzo. Ze wist het zelf ook niet.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.