• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 jan 2021 - 22:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish vond zo’n gesprek eerder iets wat hij liever alleen met Kris voerde, maar het was iets om in zijn achterhoofd te houden als hij het er levend vanaf wilde brengen. Wat hij toch ook wel gewoon wilde.
          ‘Nou ja – wat ik voor Zebediah heb gedaan. Boodschapper spelen tussen Fox en hem en uitgelegd waarom ik dat deed en waar Zebediah mee dreigde, de eerste en de tweede keer. Dus praktisch alles?’ Hij haalde zijn schouders op. ‘En uiteindelijk heb ik ook verteld wat ik Kris heb aangedaan. All cards on the table. Het lucht wel op, eerlijk gezegd.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla glimlachte kort. "Dat begrijp ik," zei hij met een glimlach. "Dus je hebt hen verteld dat we samen naar Romeo moesten zoeken. En dat ik dus ook lid ben van Zebediah zijn bende." Juist ja, dus dat zou nu officieel ook bekend worden over zijn rol. Hij zou Nish terug moeten gaan 'haten', want hij had hem 'verraden' nadat ze samen naar Romeo zouden zoeken. "Goed, en nu is het aan mij om mooi weer te spelen met Zebediah. Al enig idee wat ik hem kan vertellen?"

    [ bericht aangepast op 14 jan 2021 - 22:41 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    ‘Eén keer onderaan de trap, en een keer op de veranda. Maar dat is al een lange tijd geleden, gelukkig. Het gebeurt me sowieso niet heel vaak meer – of misschien heb ik het gewoon niet door. Ik zit al even zonder kamergenoot, dus niemand die dingen voor me in de weg gaat leggen enzo.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester plofte op zijn bed neer en liet zich even achterover vallen in zijn kussen. Met Onyx erbij leek hij veel meer energie te hebben dan zonder hem en ook nu klonk het bijzonder aantrekkelijk om voor een paar minuutjes zijn ogen dicht te doen, gewoon om ze voor een seconde of wat rust te kunnen geven. Hij deed ze heus wel weer open. En dát was een valkuil waar je intrapte en vervolgens zes uur later halverwege een post-apocalyptische oorlog wakker werd.
          Met een kreun kwam hij weer overeind (veel, veel te weinig slaap ging een mens niet zo gemakkelijk af als je zou willen) en als Azrael in een aardiger afdeling had gezeten dan was de mogelijkheid om nog eens bij hem langs te gaan best een goeie geweest. Maar helaas. Fayr was misschien het beste alternatief—in ieder geval eentje waarbij hij niet "per ongeluk" doodging ofzo. Misschien straks.
          Onyx en Nish waren vast wel even zoet met praten (zeker als Nish woord zou houden en nu over Kris vertelde) dus in ieder geval het komende uur had hij voor zichzelf. Of nouja, voor het geheugen-wis-plan dat dringend een betere naam nodig had en voor het expres overslaan van aardrijks-, natuur- en scheikunde. De les van Maxwell was ondertussen al bezig en de hele campus was natuurlijk braaf leeg. Terwijl het water kookte voor de thee die hij aan het zetten was, typte hij gauw een berichtje naar Fayr (die met níemand van Zebediah, Experium of whatever andere shady shit iets te maken had, dus wiens antwoord ook 100% zeker niet gecomprimeerd zou zijn) met de vraag of alles in de klas nog oké ging.
          Gewapend met een collegeblok, een kop thee, een normale pen én een rode stift voor bijzonder geniale uitspattingen schoof Jester uiteindelijk aan zijn bureau. De rest van de campus was doodstil en voor de verandering had hij de deur van zijn kamer deze keer maar wijd open laten staan, zodat hij het tenminste kon horen als iedereen weer helemaal veilig terug kwam. Azumi was ondertussen weer terug van haar logeerpartijtje bij Yrla (en na een kleine check was ook Maaya nergens meer te bekennen, wat hij maar zag als een goed teken) en lag rustig in haar nest terwijl Jester begon met schrijven.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish liet zijn gave automatisch ietsje terugtrekken om Yrla aan te kunnen kijken. ‘Maar dat had je ze gisteren zelf toch al verteld? Dat je naar Romeo moest zoeken? En ze wisten toch ook al dat je dingen voor Zebediah deed?’ Hij groef in zijn geheugen naar de vorige avond, hij zou zwéren dat Yrla gezegd had dat Onyx en Jester al van zijn dubbelrol afwisten. Of had hij nu zijn mond voorbijgepraat en Yrla’s vertrouwen beschaamd?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Onwillekeurig vroeg ze zich af of Thor obstakels voor Darian zou neerleggen. En helaas moest ze die vraag beantwoorden met 'ja'. Thor had wel vaker dan een keer duidelijk gemaakt dat hij zijn kamergenoot niet zo mocht. Ze had toen nooit kunnen bedenken waarom, Darian was altijd aardig voor haar geweest. Maar ergens begon ze nu een flauw vermoeden te krijgen waarom Thor zo'n hekel aan Darian had. "Wel, lekker dat je nu een kamer voor jezelf hebt dan. Al heb ik ook niets te klagen met Fayr." Vienna glimlachte even kort, terwijl ze over haar beste vriendin sprak.
          Voor een moment keek ze even naar hoe ver Darian was met zijn voorgerecht en besefte al snel dat ook hij klaar was met eten. Met een zwiep van haar hand vlogen de borden in de lucht en liet ze ze voorzichtig in de wasbak zakken. "Ik zou echt nu willen dat ik wist hoe ik ze zichzelf af kon laten wassen. Net zoals die scene in de Harry Potter film. Ik heb het een aantal keer geprobeerd met mijn gave, maar ik heb de smaak nog niet helemaal te pakken."


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Huh? Oh ja, ik heb het Jes direct verteld na ons potje gamen. Maar ik was op zoek naar een verhaal wat ik straks aan Zebediah kan vertellen."

    [ bericht aangepast op 14 jan 2021 - 23:29 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Oh, zo…’ Nish haalde opgelucht adem. ‘Je kunt hem de waarheid vertellen. Dat we hem zouden gaan zoeken en dat ik terugkrabbelde. In tegenstelling tot bij jou, weet Zebediah dat ik het toch niet vrijwillig doe en heb ik al eerder gezegd dat ik niet met hem wil samenwerken. Je kan zeggen dat ik naar Onyx ben gegaan om op te biechten dat ik de briefjes naar Fox heb gestuurd om hem te beschermen en dat ik hun verteld heb dat Zebediah nog leeft en wat hij van plan is.’ Hij aarzelde even. ‘Je kan tegen hem zeggen dat ik jou er niet bij gelapt heb, omdat ik vind dat het je eigen keuze is en ik geen wig tussen jou en je vrienden wil drijven – maar dat ik je wel gewaarschuwd heb dat hij niet te vertrouwen is. Of je kunt zeggen dat ik je wel verlinkt heb aan Onyx en Jester. Dan moet je alleen wel toneelspelen dat je boos bent, denk ik, en dat Jester en Onyx boos op jou zijn. Dus misschien is dat eerste handiger.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    Darian grinnikte. ‘Nou ja, afspoelen moet lukken toch? Kraan openzetten en de borden heen en weer laten gaan? Denk je dat het je wel kan gaan lukken om twee verschillende dingen tegelijk te laten bewegen als je blijft oefenen of is één ding gewoon je limiet?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Met zijn drieën hadden ze het hele plan nog een keer doorgesproken, maar inmiddels leek Nish er toch zeker over te zijn dat hij openlijk wilde overlopen, zeker omdat Zebediah wist dat hij toch nooit echt aan zijn kant had gestaan en waarschijnlijk gewoon aan het kijken was hoe ver hij kon pushen.
          ‘Hoe staat het met ons tijdelijke-geheugenwis-plan?’ vroeg Onyx aan Jester. Hij keek Nish aan. ‘Ik weet niet of je het wil en of je Jester genoeg vertrouwt, maar we kwamen op het idee om een codewoord te verzinnen waarop we spontaan alles vergeten wat we over Zebediah – en in het verlengde daarvan Maxwell – weten, totdat een van ons het codewoord opnieuw zegt, of een ander codewoord misschien?’ Dat laatste kwam eigenlijk nu pas in hem op en hij keek Jester even vragend aan voordat hij zijn uitleg aan Nish afmaakte. ‘Als iemand ons dan de waarheid uit ons wil forceren, weten we dat simpelweg niet en kunnen we daar niets over zeggen. Handig voor tijdens een verhoor met Maxwell, maar ook als Zebediah ons eens aan de tand wil voelen om te zien hoeveel we precies weten of wat we van plan zijn om zijn plannen te stoppen.’
          Nish keek hem vertwijfeld aan. ‘Zou dat werken? Gaat Zebediahs gave daar niet dwars doorheen?’
          ‘Denk je?’ vroeg Onyx. ‘Als je niks meer weet, kan je hem ook niks vertellen. Hij kan je alleen forceren te vertellen wat je weet toch? Of kan hij ook… bevelen uitdelen op een ander niveau? Je hersenen overtuigen om weggestopt herinneringen te openbaren?’
          ‘Ik zou het niet weten,’ gaf Nish toe. ‘Misschien kan hij dat inderdaad niet. Maar als hij je opdraagt om alles te herinneren… Ik weet het niet. Misschien noem je dan wel weer dat codewoord.’
          ‘Waarschijnlijk alleen als hij wéét dat er een codewoord is.’
          ‘Ja… Misschien.’ Helemaal overtuigd leek Nish niet. ‘Het is in elk geval beter dan niks, natuurlijk. Dus het proberen waard, wat mij betreft.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Boos op jou, bedoel je?" Yrla dacht even na over de woorden. Dat werd wel een stuk lastiger, zeker nu hij geen regelrechte woede meer voelde voor Nish. En hij het eigenlijk niet wilde dat ze weer uit elkaar lagen. En dat was misschien voor de buitenwereld, maar dat maakte afspreken met elkaar wel een heel stuk lastiger. Dat Onyx en Jester boos op hem waren, moest vast niet moeilijk voor ze zijn. Dat waren ze namelijk wel vaker.
          "Ik ga wel voor dat eerste, dat is inderdaad makkelijker denk ik."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish glimlachte. Hij was blij om dat te horen, anders werd het in sociaal opzicht inderdaad wel erg ingewikkeld. ‘Oké. Misschien dat Zebediah het naïef van je vindt om te denken dat ik inderdaad niks tegen Jester en Onyx vertel, maar daar hebben jullie verder ook weinig vat op. Dan zal Zebediah waarschijnlijk alleen zeggen dat je er toch wel van uit mag gaan dat Jester en Onyx het weten, maar dat ze de indruk willen wekken van niet.’ Hij gaf een kneepje in Yrla’s pols. Ergens vond hij het wel vervelend dat Yrla er nu weer helemaal voorstond – of in elk geval alleen met Zebediah zou moeten gaan praten. Hij liet zijn gave weer wegtrekken zodat ze weer zichtbaar waren en keek de jongen aan. ‘Heb je zin om vanavond te gamen?’ Als er dan nog vragen in hem opkwamen dan kon hij die nog altijd stellen en dan kon hij het met wat afleiding nog een beetje overdenken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Nee, ik moet het wel kunnen. Maar het kost me nu gewoon nog iets teveel concentratie. Ik zou willen zeg maar dat ik ze kan betoveren met de beweging en dat ik ondertussen wat anders kan doen." Vienna glimlachte even naar Darian en stond op van de tafel. Ze pakte even een kaarsenhoudertje vast en liet een klein beetje van haar gave erin glijden. Het houdertje begon te zweven vlak boven de tafel en Vienna bracht hem iets omhoog. "Kijk, ik kan voorwerpen laten zweven voor een bepaalde tijd en dan komen ze vanzelf weer langzaam naar beneden. En dat kan ik ook met meerdere voorwerpen tegelijk. Maar dit zijn zeg maar handelingen die het voorwerp moet doen." Ze liep even in de richting van de wasbak en liet een van de bordjes van het voorgerecht zweven. "Het bord moet zeg maar van de stapel, in het sop ondergedompeld worden, in de lucht blijven zweven, zodat ze borstel er langs kan, eventueel nog een keer ondergedompeld worden en dan weer op de schone stapel." Ze liet met haar andere hand de afwasborstel zweven. "In de tussentijd doet de afwasborstel vooral rondjes draaien, dus dat zijn al twee hele verschillende bewegingen. En dan moeten ze eigenlijk ook nog samenwerken, want als ze los van elkaar in de lucht bewegen wordt er nog niets schoon."
          Ze liet even zonder water zien dat ze de afwasborstel kon laten draaien en over het bord kon laten gaan. Maar op dit moment had nog altijd zij regie in handen. "En dan moeten de borden eigenlijk ook nog weten wanneer ze aan de beurt zijn, want het kan niet allemaal tegelijk." Ze liet de spullen weer rusten op het aanrecht. "Dus dat is het vooral," zei ze zachtjes. Ze keek even naar Darian achter haar, schonk hem even een glimlach en liep toen naar de pannen. Ze wenkte Darian dichterbij met een glimlach en haalde pas de deksel van de pan, toen hij vlak naast haar stond. Een heerlijke etensgeur kwam direct uit de pan zetten en genietend snoof ze de geur op.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Ik zat te denken aan een tijdsslot,' zei Jester met een kleine glimlach. 'Want als je weet dat je een bepaald woord moet zeggen om herinneringen weer terug te krijgen, is dat een draadje waar Zebediah--of Experium, for that matter-- aan zou kunnen gaan trekken en daarmee misschien het effect van mijn gave ongedaan kan maken. Als je in plaats daarvan werkt met een bepaalde hoeveelheid tijd, is het alleen een kwestie van het codewoord herhalen als je herinneringen terugflitsen en je nog steeds in een verhoor-setting zit. Als iemand echt diep zit te graven om antwoorden te krijgen op zijn vragen, is er beter maar gewoon helemaal niks wat in verbinding staat met de weggestopte herinneringen. Misschien dat het codewoord na de derde keer gaat opvallen, maargoed; wattefuck kunnen zij eraan doen dat je dat woord zegt? Niks.' Hij keek Onyx en Nish afwachtend aan. 'En waarom zou hij je opdragen je alles te herinneren--als hij dat al effectief zou kunnen? Hij stelt een vraag en jouw enige antwoord is: "dude, ik heb geen flauw benul". Want je wéét het oprecht niet. Moet die gast eerst nog zien uit te vogelen dat we dit überhaupt gedaan hebben, voor hij kan proberen je hersenen zover te krijgen dat ze naar hem luisteren. Als hij dat dus al kan.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    "Lijkt me leuk, maar ik heb al plannen." Ergens vond hij het wel jammer dat hij Nish nu moest afwijzen, maar hij ging Evelin niet een tweede keer laten zitten. Dan werd zijn opgave al helemaal onmogelijk. "Morgen doen?" vroeg hij toch maar als wedervraag.


    It's never gonna happen, Guys.