• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 jan 2021 - 22:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    (Middag)


    Nish


    ‘Een tijdslot is wel tricky als we een Romeo-treatment krijgen,’ antwoordde Nish. ‘Maar goed. In dat geval zijn we toch al fucked.’ Een codewoord voor het terughalen van herinneringen waarvan je vergeten was dat je die had, leek hem ook erg ingewikkeld. Als dat al mogelijk was. ‘Of iemand anders moet jouw codewoord hebben,’ peinsde hij. ‘Stel dat Zebediah me een maand opsluit. Dan valt na drie keer wel op dat je een codewoord zegt, dus de volgende keer verbiedt ie je het gewoon om het codewoord uit te spreken. Al valt volgens mij die opdracht weer weg als hij je de opdracht geeft om de waarheid te spreken, dus dan kan je het evengoed weer herhalen.’ Hij streek langs zijn kin. ‘Dus misschien kan het werken, ja.’ Hij liet zijn blik even op Jester rusten. ‘Zou je zoiets ook bij Romeo kunnen doen? Maar dan andersom? De herinneringen aan Zebediah – of wat dan ook – blokkeren?’ Een grijns speelde om zijn lippen. ‘Als hij een Romeo terugkrijgt die niet meer weet wie Zebediah is, levert dat hem onwijs veel extra gedoe op. Waarschijnlijk weet hij niet eens dat jij het hebt gedaan, maar ziet hij het als een gevolg van een paar weken eenzame opsluiting.’

    [ bericht aangepast op 15 jan 2021 - 12:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    (Avond)

    Nish


    ‘Dan gaan Onyx en ik onze marathon afmaken,’ antwoordde hij. Inclusief de creepy spookhuisdroom die hem beloofd was. ‘Nou ja – het komt wel een keer dan. Wat ga je vanavond doen?’ vroeg hij toch wel een beetje nieuwsgierig. ‘Niet nog cosy-er worden met Maaya hè?’ Hij trok zijn mondhoek op. ‘Dan moet ik toch echt mijn stookkunsten gaan afstoffen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij schoot in de lach. "Jij bent serieus al de tweede die dat vandaag zegt," zei hij grijnzend. Hij keek even naar Nish naast hem. "Het klinkt bijna als een uitdaging om uit te proberen. Ben benieuwd wat je doet. Maar goed, als je een andere date voor me regelt is dat ook goed," zei hij gekscherend.

    [ bericht aangepast op 15 jan 2021 - 18:23 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian keek in de pan en zag er donkere stukjes vlees waar een heerlijke geur vanaf kwam. ‘Nou, je verwent me wel hè?’ Hij duwde plagerig zijn schouder tegen die van haar. ‘Straks ga ik nog denken dat je wat van me wilt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    (Avond)

    Nish


    ‘Een andere date voor je regelen? Man, de dames liggen hier voor het oprapen voor je. Je kan beter een leuke date voor míj regelen.’ Hij grijnsde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Misschien wil ik dat ook wel," zei ze plagend terug. "Volgens Yara was dit het gerecht om ervoor te zorgen dat je nooit meer iemand anders wil." Ze keek hem even zijdelings aan met een ondeugende grijns op haar gezicht. Vienna probeerde de onzekerheid weg te drukken die aan haar knaagde. Darian had al aan haar verteld dat hij haar leuk vond. Het mocht ook wel tijd worden dat ze dat terug vertelde, ook al vond ze dat spannend.
          Ze dook naar beneden om borden tevoorschijn te halen en schepte de borden vol. Ze keek even naar Darian hoeveel hij wilde. Ze had Rendang gemaakt, een soort Indisch gerecht. De rijst en de boontjes waren het makkelijkst geweest, maar het stoofvlees was toch wel aardig bewerkelijk geweest. Samen met Darian liep ze terug naar de tafel en toen ze eenmaal zat, overvielen de zenuwen haar. "Ik hoop wel dat het smaakt. Dit is het meest ingewikkelde recept wat ik tot noch toe gemaakt heb," zei ze met een flauwe glimlach.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2021 - 13:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "De meeste dames hier zijn oersaai," zei hij met een lichtelijk arrogante blik. Hij trok zijn knie op de bank en legde zijn hand erop. "Ik weet niet of je dat aan mij over moet laten," zei hij grijnzend. "Je weet maar nooit wat je dan krijgt."


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Ondanks dat dit een date was en hij dus diep vanbinnen heus wel wist dat Vienna in elk geval interesse in hem had en waarschijnlijk meer dan vriendschap voelde, verraste het hem toen ze zei dat dit gerecht ervoor zorgde dat hij nooit meer iemand anders wilde. Natuurlijk bedoeld als een grapje – maar het veroorzaakte wel een warm gevoel vanbinnen. Zou ze na al die jaren toch echt voor hem gevallen zijn? Hij durfde er niet echt in te geloven, ergens was hij nog veel te bang voor wat zijn afdelingsgenoten haar aan zouden doen als ze erachter kwamen. Daar probeerde hij nu niet aan te denken – het laatste wat hij wilde was dat de mood omsloeg.
          ‘Het smaakt echt goed,’ verzekerde Darian haar na een paar happen. ‘Ze kunnen je wel een baan in de keuken aanbieden,’ zei hij met een knipoog.


    Every villain is a hero in his own mind.

    (Avond)

    Nish


    Dat de dames hier saai waren, hoefde hij Nish niet te vertellen. Daar was hij in de loop der tijd ook wel achter gekomen. Bij gebrek aan niet-hetero jongens had hij toch wát willen proberen, maar dat was niet zo bevallen.
          ‘Ik zou niet weten aan wie ik het anders moest overlaten,’ antwoordde Nish. ‘Zelf heb ik ook nog niet zo veel succes geboekt de afgelopen jaren en Nemesis en Damon zijn nou ook niet echt vrienden aan wie je een leuke date toevertrouwt. Ben wel benieuwd wie jij zou kiezen,’ zei hij met een grijns. ‘Aangezien je in je campus door gays omringd wordt, kun je dat misschien wel beter aanvoelen dan ik.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Nadat Darian haar ervan overtuigd had dat het goed smaakte, durfde ze zelf ook een hap te nemen. Ze werd verrast door de smaak en was stiekem toch behoorlijk trots op zichzelf dat ze dit neergezet had. Een tijdje aten ze in stilte, wat voor Vienna een teken was dat ze allebei genoten van de maaltijd. Maar ook vloog er nu en dan een vraag over de tafel. Bijvoorbeeld over wat Darians lievelingseten was en ze vroeg aan hem waar ze hem nog een keer heel blij mee kon maken als ze dat voor hem zou maken. Maar ook over gewone dagelijkse dingen als hun lievelingsvak en waar ze wel en niet goed in waren. Darian bleek goed te zijn in natuur/scheikunde, een van de vakken waar Vienna absoluut in faalde naast geschiedenis. Ze had al grappend geopperd dat hij haar daar wel een aantal keer bij kon helpen.
          Met dat hun beide borden leeg waren, nam Vienna de spullen van tafel en opeens was ze zenuwachtig. Nu moest ze haar plan uit gaan voeren. Ze keek even nerveus om naar Darian en liep iets dichter naar hem toe. "Ik heb ook een toetje," begon ze zachtjes. Kom op, Vie! Ze grijnsde. "Nu is alleen de vraag. Hoe erg vertrouw je me?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Hij liet een spottende snuif horen. Kon hij het beter aanvoelen dan Nish? Nou hij had niets aangevoeld. Het maakte hem nog altijd een beetje ongemakkelijk dat hij de enige hetero man was in het huis, al had Jester ooit eens een relatie gehad met een meisje. Dus misschien viel die op beiden. Nee, als hij aangevoeld had dat iedereen in het house op jongens viel, behalve hij, dan was hij misschien niet in Dezi haar praatjes getrapt dat homo mannen zeldzaam waren en freaks. Dat het niet normaal was je zo te voelen. Of misschien had hij haar alsnog gelooft en wel veel ergere dingen gedaan als nu met Adam. Dan had hij waarschijnlijk ruzie gemaakt met Jester of Onyx.
          "Alsof ik zoveel succes heb. Ik weet waar ik mijn zak kan legen als dat nodig is, maar dat zijn nooit degene die blijven hangen." Hij keek even voor zich uit. "Maar ik zal mijn ogen voor je openhouden," zei hij met een kleine glimlach.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2021 - 14:23 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    (Avond)

    Nish


    “Ik weet waar ik mijn zak kan legen als dat nodig is.”
          Zijn maag kromp samen bij het horen van die zin. Onmiddellijk schoten zijn gedachten terug naar de gangen van het Rhino-house waar ze lachten om de meiden die zo dom waren om in de doorzichtige leugens te trappen, die simpelweg door Romeo gemanipuleerd waren of die compleet de zeggenschap over zichzelf waren verloren door Zebediahs toedoen.
          Hij lachte net zo hard mee.
          In Yrla’s woorden klonk hetzelfde gebrek aan respect door. Een lichaam dat je gewoon kon gebruiken. Met alle macht probeerde Nish zichzelf eraan te herinneren dat Yrla nooit iets tegen de wil van een ander zou doen – zeker niet nadat het hem zelf was overkomen – maar toch bleef er een stekelig gevoel in zijn maag hangen. Het woedende gezicht van Vienna flitste voorbij, die hem gisteren voor het eerst sinds lange tijd in de ogen had gekeken.
          Destijds had hij niet veel anders naar meisjes gekeken – of naar jongens misschien ook wel niet, aangezien hij zelf ook iemand had aangerand – en hij walgde er nu van. Toen had hij om de tranen kunnen lachen. Nu maakten zulke opmerkingen hem misselijk.
          Nish kwam overeind en strekte zijn rug terwijl hij niet probeerde te laten merken wat voor shit die opmerking in hem naar boven haalde. Yrla had het heus niet op zo’n manier bedoeld en het was vooral de confrontatie met zijn eigen verleden die hem nu naar de keel greep.
          ‘Dat zou ik vanavond dan maar niet tegen je date zeggen, mocht je die inderdaad hebben. Dan snap ik wel dat het nooit meer wordt.’ Met een scheve grijns gaf hij een knipoog, maar de spanning in zijn schouders ging niet weg. ‘Veel plezier straks.’

    [ bericht aangepast op 16 jan 2021 - 15:28 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Was het zo duidelijk?" vroeg hij rollend met zijn ogen. Hij keek lichtelijk spottend op naar Nish. "Ik heb nog wel een beetje fatsoen," zei Yrla, terwijl hij opstond en zijn schouder tegen die van Nish aanstootte. "Beetje maar." Hij maakte het gebaar met zijn handen en keek grijnzend naar Nish.
          "Maar goed, ik zal me gedragen vanavond. Ik wil ook wel eens een keer wat anders," gaf hij toe. Dat hij dat toegaf vond hij al heel wat. Blijkbaar had zijn verliefdheid op Fersephone zijn hoofd toch lichtelijk aan het denken gezet. Een afwijzing was niet iets wat hij eerder gehad had, niet op deze manier althans. En hoewel hij weer kans erop liep, als hij zo naar Vienna keek die weer helemaal oplichtte als ze over Darian sprak, wilde hij dat risico wel weer lopen.
          Hij liep twee stappen van Nish vandaan en draaide zich toen terug om naar Nish. "En als het op niets uitloopt, kan ik natuurlijk nog altijd mijn oude project oppakken. Ik ben benieuwd hoe Maaya zoent of dat ik ter plekke dood neerval als ik het probeer. Moet een beetje uitdaging in blijven zitten toch?"
          Hij grijnsde. Hij wist nog niet zeker of hij dat echt uit wilde proberen, maar als Evelin echt niets werd dan moest hij het ergens interessant blijven houden.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2021 - 16:18 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian was niet zo goed van vertrouwen, maar Vienna vertrouwde hij wel. In elk geval hier in deze kamer en in deze setting. ‘Jou vertrouw ik blind,’ zei hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    (Avond)

    Nish


    De opmerking over Maaya zat hem niet lekker. Vooral omdat hij het Yrla wel serieus zag doen – dat was wel gebleken uit het feit dat hij met haar naar het bal was gegaan. Hij dacht aan de manier waarop Maaya Kris jaren geleden onder druk had gezet om ervoor te zorgen dat hij met Onyx brak. Je moest wel heel geschift zijn om zoiets te doen. Eigenlijk wilde hij gewoon dat Yrla uit Maaya’s buurt bleef – net als Onyx. Dat Maaya toch weer toenadering tot hem probeerde te zoeken, zat hem helemaal niet lekker.
          Voor hij het doorhad, zette hij een paar stappen naar Yrla toe totdat ze heel dichtbij stonden. Bezorgd keek hij in Yrla’s blauwe ogen, die een stuk donkerder en zachter waren die van Onyx.
          ‘Ik meen het,’ zei hij zacht. Even raakten zijn vingertoppen Yrla’s wang. ‘Ik weet dat je het allemaal als een grote uitdaging ziet, maar ze is écht… gestoord op een niveau dat bijna niemand weet. Hou je gewoon uit haar buurt.’
          Heel even was het blauw lichter geworden, had het gevoeld alsof hij in de ogen van Onyx keek. Zijn beste vriend – bij wie hij een aanraking als dit nog wel kon maken. Maar zijn hand voelde loodzwaar toen hij doorhad het Yrla was die hij aankeek en dat hij veel te dichtbij stond en dat hij dat weke gevoel niet hoorde te voelen. Verward stapte hij naar achteren tot hij de persoonlijke ruimte van de jongen niet meer overschreed.
          ‘Sorry,’ mompelde hij en hij voelde zijn gave trekken, alsof die hem maar wat graag uit het zicht wilde nemen. Opgelaten haalde hij een hand door zijn haar. ‘Ze heeft gewoon te veel van mijn vrienden pijn gedaan – op het traumatische af.’


    Every villain is a hero in his own mind.