• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 jan 2021 - 22:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Ik heb nooit gezegd dat ik het erg vind dat je daarom het aan Onyx verteld hebt." Hij snapte niet zo goed waar Adam dat vandaan haalde. Hij snapte dat als het om iemand zijn veiligheid ging dat je diegene ging waarschuwen. "Ik heb alleen gezegd dat ik het niet leuk vind dat je direct naar Onyx bent gerend om te vertellen over Maxwell, terwijl we afgesproken hadden dat je het niemand zou vertellen. Dat voelt vervelend." Eerlijk gezegd deed het dat nog steeds, maar nu om een andere reden. "Ik wist toen nog niet de reden waarom je dat deed," verdedigde Merrin zichzelf toch lichtelijk, bang dat Adam het verkeerd op zou pakken. Hij dacht na over elk woord en probeerde het zo zorgvuldig mogelijk te formuleren. "Het voelde voor mij alsof je iets aan mij beloofd, maar dan het direct verbreekt door het toch te doen. Alsof je er geen vertrouwen in had dat ik er iets mee ging of kon doen. En ik sprak wel over alles, over het hele gebeuren met Maxwell. Ik wilde niet dat mensen wisten dat ik daar geweest ben, want zoals ik al zei ik wil niet dat mensen zich nu zorgen maken. En vooral mijn zus niet. Dat wil niet zeggen dat ik alleen over haar sprak."
          Hij zuchtte even. Moest hij nu doorgaan? Want er was nog zoveel wat hij nu tegen Adam wilde zeggen, maar hij wist niet of hij te hard van stapel liep als hij er nu alles uit zou gooien. Hij had het idee dat Adam ook hem totaal niet begreep, maar misschien had hij het eerder in emotie tussen hem en Adam het niet goed genoeg gezegd.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2021 - 11:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ik snap wel dat dat vervelend voelde,’ zei Adam. ‘Zeker toen je nog niet wist waarom.’
          Daarom had hij het ook zo frustrerend gevonden dat zijn uitleg niet overkwam. Of dat in elk het gevóél had gehad dat zijn uitleg niet overkwam.
          Verder wist Adam niet zo goed wat hij moest zeggen, nu hij Merrin al had verteld dat het niet zozeer om bezorgdheid om hem was gegaan – zelfs al maakte Adam zich wel zorgen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij aarzelde over zijn volgende woorden. Want dit gesprek met Adam was niet leuk geweest en had totaal anders uitgepakt dat hij zich voorgenomen had. Hij had gewoon willen zeggen dat de volgende keer Adam iets niet moest beloven als hij het niet kon houden, maar Adam had het veel zwaarder opgepakt dan hij dacht. "Ja, en het voelt nog steeds wel een beetje vervelend. Want nu door dit gesprek heb ik het idee dat ik had moeten weten waarom je dat deed en dat ik het nooit had mogen zeggen dat ik het vervelend vond. Het voelt voor mij nu een beetje alsof je me verwijt dat ik nooit van je had mogen vragen om het geheim te houden, want meer mensen waren in gevaar en dat had ik moeten weten. Maar om eerlijk te zijn wist ik gisteravond nog niet eens dat er gevaar was." Als dat er al was, maar hij begon nu met deze nieuwe informatie steeds meer te denken dat hij voorzichtig met Maxwell moest zijn. "Ik wist alleen wat Maxwell me vertelt had en dat ik degene was met dit probleem. Ik denk niet dat het zo goed doorgedrongen was dat je Maxwell niet vertrouwt als je nu laat overkomen. Ik had niet het gevoel dat Jester of Onyx in gevaar was, want Maxwell praatte goed over hen. En ik wist ook niet dat blijkbaar die elektrocutie je veel meer dwars zat, want om eerlijk te zijn heb je dat gisteravond niet echt laten blijken." Hij durfde Adam niet echt aan te kijken. Hij vond het moeilijk de woorden te vinden, waarbij hij niet Adam zou beledigen. Dat was namelijk niet zijn bedoeling, hij wilde gewoon zijn gevoel kwijt en Adam was waarschijnlijk degene die dit weg kon nemen. En hij hoopte te bereiken dat ze na dit misschien meer open naar elkaar konden zijn. "Heel veel informatie heb ik vandaag pas gekregen en ik weet nog niet goed wat wel waarheid is en wat niet." Merrin keek toch even naar zijn vriendje en gaf even een kneepje in zijn hand.
          "Ik kan begrijpen dat je je vriend wilde beschermen. Maar ik kan niet in je hoofd kijken, Adam. Je zegt net dat we alles met elkaar moeten kunnen delen, maar door dit gesprek heb ik het gevoel een beetje dat je dat helemaal niet zo voelt. Dat je helemaal niet voelt dat je dingen met me kan delen, de dingen waar jij je zorgen over maakt. Sorry, dat ik dat zeg." Hij wreef even afwezig met zijn duim over Adam zijn hand. "Ik had gewoon willen praten over dat we de volgende keer het misschien iets anders moesten doen en ik bedoel dit alles niet als kritiek. Maar ik begreep jou ook halverwege het gesprek niet meer zo goed, waarom je je zo aangevallen voelde, terwijl ik gewoon duidelijkheid op de situatie probeerde te krijgen. Maar misschien heb ik in emotie dat niet op de goede manier gevraagd." Hij schonk Adam een glimlach en hoopte dat hij nu niet teveel had gezegd.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2021 - 12:17 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ik neem je niks kwalijk, Merrin, en ik begrijp dat je wilde weten waarom ik het gedaan had. Geen moment heb ik gedacht dat je zelf wel kon bedenken waarom ik het tegen Onyx heb gezegd, want ik weet dat het een chaos in je hoofd is geweest de afgelopen uren. Juist daarom probeerde ik het zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Dat was alles wat ik probeerde – uitleggen waarom ik het gedaan had. Maar misschien reageerde ik inderdaad te veel uit emotie toen ik het gevoel kreeg dat je me niet begreep en raakte ik onbewust extra gestrest doordat je vanochtend zo woest werd en ik niet wilde dat dat weer zou gebeuren.’ Hij was even stil om de andere woorden op zich in te laten werken. ‘En het zat me gisteren inderdaad al dwars, van Maxwell, maar je werd vlak voor het feest wakker en ik wilde gewoon een leuke avond hebben en je daarna vertellen wat er precies was gebeurd, niet wetend dat Maxwell dezelfde avond nog een poging zou doen om je in zijn kantoor te krijgen. Ik dacht dat Jester en Onyx ervoor hadden gezorgd dat je voorlopig veilig was. En wat de elektrocutie betreft… Dat was gewoon vervelend. Ik denk gewoon dat de impact ervan – dat iemand mij, nou ja, pijn deed om jou bij Maxwell te krijgen, gewoon pas later kwam. Vlak nadat hele gebeuren in Maxwells kantoor had je eerst tijd nodig om zelf dingen op een rijtje te zetten en daarna namen we dat door – en daarna was ik gewoon moe. Dus het is niet zo dat ik het gevoel heb dat ik bepaalde dingen niet tegen je kan zeggen, maar soms komt het gewoon niet tot die gelegenheid. Gisteravond toen ik terugkwam op het feest zag ik je nergens, daarna was Zebediah veel belangrijker, toen ik je vanmorgen wilde vertellen wat ik ontdekt had toen beende je woest weg, verder was je de hele dag verdwenen – er was gewoon even geen ruimte voor mijn gevoelens. En dat geeft niet,’ zei hij snel. ‘Je kon er gewoon niet zoveel bij hebben. En daarom voeren we nu dit gesprek, omdat we het allebei wat meer op een rijtje hebben.’ Hij glimlachte voorzichtig, hopend dat zijn woorden nu wel goed overkwamen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    De woorden die Adam nu hardop zei brachten hem om een of andere manier zo'n opluchting. "Sorry, het was gisteravond gewoon zoveel. Ik heb nog niet eens alles aan jou kunnen vertellen, omdat het zoveel was," zei hij zachtjes. Hij keek even op naar Adam naast hem. "Je weet dat ik niet boos was op jou toch? Het.. Het was gewoon even teveel vanmorgen. Na Maxwell en Zebediah gisteravond." Misschien was dit toch wel even een goed moment om erover te beginnen. Merrin had beloofd dat hij niets aan Adam zou vertellen over het contact tussen Fox en Zebediah, maar dat was nu eigenlijk al bekend toch? Bij iedereen? Hij schudde even nauwelijks zijn hoofd. Nee, hij zou er alsnog niets over zeggen, niet over de inhoud van het gesprek. Dat was allemaal aan Fox om dat te vertellen. Maar wel dat hij Zebediah had gesproken. "Ik heb Zebediah gesproken gisteravond, Adam. En langer dan die tien minuten dat ik aan de anderen vertelde. Hij is best wel eng, ook al heb ik dat hopelijk niet laten merken." Merrin viel voor een seconde stil. "Hij deed me denken aan mijn stiefvader."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Er liep een rilling langs Adams rug toen Merrin zei dat hij met de jongen gesproken had, zelfs al wist hij dat Zebediah niet zo gevaarlijk voor hen was als voor de meeste anderen. ‘Fox vertelde vanmiddag over zijn ontmoeting met zijn ex en dat je een enorme steun voor hem was, al wist ik niet dat je hem zelf ook had gesproken. Waar praatten jullie over? Of bedoel je het gesprek met Fox waar jij je als kat vermomd had?' Hij glimlachte kleintjes naar zijn vriend. 'Dat was trouwens ongelofelijk moedig.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Heeft Fox alles verteld?" vroeg hij lichtelijk verbaasd. Als Adam van de kat wist, dan moest het wel dat Fox alles verteld had toch? Dat maakte voor hem het wel makkelijker om erover te praten. "En dank je," zei hij met een lichte blos op zijn gezicht. Hij moest nadenken over waar het gesprek precies over gegaan was. "Ik denk dat ik hem vooral heb geprobeerd duidelijk te maken dat hij een beetje laat was en dat hij uit de buurt van Fox moest blijven," zei hij met een lichte blos op zijn wangen. "Ik weet niet, ik deed dat gewoon." Nu hij er zo over na dacht was het inderdaad wel aardig dapper geweest.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2021 - 16:18 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam grinnikte zacht. Als Zebediah niet zo'n creep was geweest had hij daar stiekem wel getuige van willen zijn. 'En hoe reageerde hij daar dan op?' vroeg hij zich af. Het was moeilijk om een beeld van Zebediah te vormen. Enerzijds was het natuurlijk een vreselijke klootzak, maar er moest een reden zijn dat Fox het zo lang met hem uitgehouden had. 'Bedreigde hij je?' vroeg hij toen hij zich herinnerde dat Merrin had gezegd dat hij hem aan zijn stiefvader deed denken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Uh, nee," zei hij na een kleine stilte. "Maar het was gewoon de manier van praten waardoor ik de kriebels van hem kreeg." Hij keek even naar Adam en kreeg een blos op zijn wangen. "Sorry dat ik je dat gisteravond niet gezegd heb, maar ik wilde het niet vertellen waar iedereen bij was. En ik was zo moe na alles gisteravond." Hij stak ietwat aarzelend zijn armen naar voren. "Knuffel?" vroeg hij zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Drank, verveling.." zei hij schouderophalend. "Kijken wat ik kon maken. Het is nogal een uitdaging om met Maaya om te gaan" zei hij grijnzend. Yrla tikte de bal uit Emil zijn handen en liep het veld op. Hij liet de bal een paar keer stuiteren. "Heb ik nog meer redenen nodig?" vroeg hij met een glimlach. Yrla schoot een keer op de basket en tot zijn teleurstelling miste hij zijn eerste worp.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Het geeft niet. Het waren weer twee heftig dagen. Wat een beetje de norm is volgens mij, op Experium.’ Hij glimlachte flauwtjes, trok zijn vriendje in een omhelzing en kuste zijn slaap. ‘Vanavond moeten we maar lekker vroeg gaan slapen. Misschien kunnen we na het eten nog een film kijken samen? Of is je hoofd daar nog te vol voor?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emil


    Emil ving die bal af en dribbelde een stukje voor hij zelf ook schoot – op de rand.
          ‘Wat het uiteindelijk een leuke uitdaging?’ vroeg hij zich af. Hij kon zich echt heel moeizaam een leuke avond met dat griezelige wijf voortellen. ‘Als je haar leuk blijkt te vinden ga ik echt een leukere meid voor je uitzoeken hoor.’ Hij stak zijn tong uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Adam zijn armen voelden zo veilig. Het was zo fijn zijn vriendje naast hem te hebben. "Nee, het lijkt me fijn om samen een film te kijken," zei hij zachtjes. Het was juist fijn om even wat anders te doen. "Ik moet alleen nog wel met Jester praten, denk ik. En ik wil je graag laten zien wat ik aan Maxwell wil gaan doen. Maar dat laatste kan ook eventueel morgen."
          Hij keek even opzij naar Adam. "Het was fijn toch even om gepraat te hebben. Ondanks dat we elkaar net niet begrepen," zei hij met een blos op zijn wangen. Merrin drukte zijn lippen als gevolg op die van Adam. Hij legde zijn hand om Adam zijn linkerwang heen en trok zo zijn vriendje dichterbij.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Ja, nog steeds. Maar gek genoeg was gisteravond best grappig, zodra er wat alcohol in gaat, heb je ineens een andere Maaya." Hij grijnsde naar Emil en moest lachen om zijn laatste opmerking. Hij gooide de bal gehaast in de richting van de jongen. "Ik zie het je graag proberen. Ik ben benieuwd met wie je komt aanzetten voor mij."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam beantwoordde de kus en streelde daarna zijn wang terwijl hij hem aankeek. ‘Ik ben benieuwd naar je plan met Maxwell. Geef zelf maar aan wanneer je daar in wilt duiken. En ik wilde zelf ook nog even langs Onyx en Jester gaan – horen of ze een plan hebben bedacht en mezelf ervan verzekeren dat ze er überhaupt nog zijn,’ gaf hij aarzelend toe.


    Every villain is a hero in his own mind.