• The Path to War
    It's changing out there. There's a storm coming, Harry... just like last time.









    TIMES ARE CHANGING
    Voldemort is terug. Nadat zelfs minister van Toverkunst Droebel het moest toegeven lijkt er geen weg meer terug. De tovenaarsgemeenschap bevindt zich op de vooravond van een oorlog. Inmiddels is Droebel afgetreden en daar is Schobbejak voor in de plaats gekomen. De gemeenschap heeft de hoop dat hij hun door deze donkere tijden zal leiden. Tot dus ver heeft hij echter weinig succes gehad. Een massauitbraak uit Azkaban, dementors die de tovenaarsgevangenis hebben verlaten en zich hebben aangesloten bij Hij Die Niet Genoemd Mag Worden en de vele moorden die worden gepleegd... Het lijkt alsof deze storm nog lang niet gaat liggen.

    De zesdejaars leerlingen keren na een donkere zomer terug op Hogwarts, wat gaat dit jaar hun brengen? En is iedereen veilig?
    Hoe reageert de school na dreigementen aan het adres van leerlingen en wat uiteindelijk leidt tot de vermissing van één van hen?


    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Afdeling
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie
    Relaties
    Extra

    Gryffindor
    ♂ Aster Muir — Adrien Sahores — Lerwick— 1.1
    ♂ Ashley Joseph Jones — Cole Sprouse— calice — 1.3
    ♂ Castor Aelius Black — Faceclaim — Morrigann— 1.5
    ♂ Joakim Ake Berglund — Rafael Miller— Helvar — 1.7
    ♀ Jordyn Mariah Kingsley — Dasha Taran— Veda — 1.3
    ♀ Kyra Aliyeva — Faceclaim — Morrigann— 1.8

    Hufflepuff
    ♂ Aidan Tomas Fenwick — Max Barczak — Helvar — 1.3
    ♂ Julian Nolan Lartius — Faceclaim — Fika —1.4
    ♂ Theseus Owen Scamander — Faceclaim — Epione —1.7
    ♀ Alina Maedows — Karol Queiroz— Lerwick— 1.7
    ♀ Sasha Diggory — Zoe Kravitz — calice— 1.2
    ♀ Novalie Aria Fitzgerald — Elle Fanning — Veda — 1.3
    ♀ Aiofe Zara O'Conner— Isabel Moner — Iotte— 1.1

    Ravenclaw
    ♂ Adrastos Quillon Montague — Maxence — Epione — 1.8
    ♂ Ilias Eisenberg— Louis Partridge— amren — 1.7
    ♂ Shane Montgomery — Nick Pervak— Helvar — 1.7
    ♀ Jemina Gauthier— Zendaya — Morrigann— 1.3
    ♀ Pandora Lovegood — Sabrina Carpenter — Calice — 1.4
    ♀ Josephine Montgomery — Faceclaim — Veda — 1.8
    ♀ Avalon Isolde Fitzgerald — Elle Fanning — Iotte — 1.4

    Slytherin
    ♂ Dimitri Viktor Volkov — Timur Simakov— calice — 1.1
    ♂ Zaheer Aceves Selwyn— Iotte — 1.2
    ♂ Maximus Lovegood — calice — 1.7
    ♂ Miran Perceval Crawfort — Epione — 1.7
    ♀ Zoya Elaine Crawfort— Faceclaim— Veda— 1.4
    ♀ Amira Lucretia Black — Faceclaim— Epione— 1.4
    ♀ Madigan Zephyrine Elingston — Morrigann — 1.7

    VAKKEN

    • Astronomy
    • Charms
    • Defence Against the Dark Arts
    • Herbology
    • History of Magic
    • Potions
    • Transfiguration
    • Alchemy
    • Arithmancy
    • Care of Magical Creatures
    • Divination
    • Muggle Studies
    • Study of Ancient Runes


    QUIDDITCH

    Gryffindor
    • Captain: Jordyn Kingsley
    • Keeper: Joakim Berglund
    • Chaser: Kyra Aliyeva
    • Chaser: Jordyn Kingsley
    • Chaser: Ashley Jones
    • Beater: Aster Muir
    • Beater: Castor Black
    • Seeker:

    Hufflepuff
    • Captain: Sasha Diggory
    • Keeper:
    • Chaser: Julian Lartius
    • Chaser: Theseus Scamander
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: Sasha Diggory

    Ravenclaw
    • Captain: Adrastos Montague
    • Keeper: Adrastos Montague
    • Chaser: Avalon Fitzgerald
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: Shane Montgomery

    Slytherin
    • Captain: Dimitri Volkov
    • Keeper:
    • Chaser: Amira Black
    • Chaser: Dimitri Volkov
    • Chaser:
    • Beater: Maximus Lovegood
    • Beater: Miran Crawfort
    • Seeker:


    PREFECTS
    Prefects

    Gryffindor
    Joakim Berglund
    Kyra Aliyeva

    Hufflepuff
    Aidan Fenwick
    Novalie Fitzgerald

    Ravenclaw
    Ilias Eisenberg
    no female prefect

    Slytherin
    Amira Black
    Zaheer Selwyn



    VERHAAL OVERZICHT
    ϟ pandora • DADA Classroom • alone / waiting for zaheer
    ϟ madigan - max • DADA Classroom • madigan
    ϟ kyra - sasha • DADA Classroom • kyra
    ϟ dmitri - miran • DADA Classroom • dmitri
    ϟ aster - joakim • DADA Classroom • joakim
    ϟ jordyn - theo • DADA Classroom • theo
    ϟ ash - aidan • DADA Classroom • aidan
    ϟ adrastos - novalie - julian • DADA Classroom • julian
    ϟ shane - josie • DADA Classroom • shane
    ϟ amira - castor • DADA Classroom • castor
    ϟ zoya - ilias • DADA Classroom • ilias
    ϟ alina • DADA Classroom • alone
    ϟ aster - jem • Hallways • jem

    nowhere yet: avalon,


    VAKANTIES/AFWEZIGHEID SCHRIJVERS

    Als je geen vakantie plannen hebt dan is dat ook oké, dit schema kan miss een beetje een FOMO effect hebben. maar fuck fomo haha.
    Anway, ben je afwezig, geef het door (: Blijf je thuis deze zomer; awesome.

    ϟ Lerwick: 17 tot 31 juli.
    Alina, Aster
    ϟ Helvar: 19 tot 23 juli en 1 tot 16 augustus.
    Joakim, Aidan, Shane
    ϟ Fika: 12 tot 19 juli.
    Julian
    ϟ Calice: 29 juli tot weet niet, ik denk 8 augustus, ofzo
    Ashley, Sasha, Pandora, Max, Dmitri
    ϟ Veda: 12,13 en 14 juli
    Josie, Zoya, Novalie, Jordyn




    [ bericht aangepast op 21 juli 2021 - 11:36 ]

    A I D A N      F E N W I C K


    16 jaar ~ Hufflepuff prefect ~ Hufflepuff Common Room ~ met Novalie




    'Héél schattig. Je kon nauwelijks uit je woorden komen,' vertelde Novalie aan Aidan, de twinkeling in haar ogen zichtbaar en hij had al zo'n vermoeden waar ze aan dacht. Hun ontmoeting was niet volledig soepel gelopen.
          'Ja, al helemaal toen je een kom soep over me heen gooide. Ik kon alleen maar de boel opruimen in plaats van je te vervloeken.' Hij grijnsde breed, onder andere door de herinnering. Hij had, net zoals Novalie, inderdaad alleen maar kunnen stamelen en was toen maar de situatie gaan oplossen in plaats van zich druk te maken over woorden. Niet dat hij haar echt had willen vervloeken, daar was hij te verbaasd en beleefd voor geweest, maar overdrijven om Nova te plagen was altijd leuk.
          Hun gespreksonderwerp verschoof uiteindelijk naar de Slug Club, iets waarvan ze beiden eigenlijk niet helemaal wisten wat ze ermee aanmoesten. Ze knikte slechts op zijn vraag of het inderdaad om de Slug Club ging en ze ging er alleen maar ongelukkiger door uitzien.
          Hij stak zijn hand naar haar uit, maar ze was er zo door afgeleid dat ze niet doorhad wat hij bedoelde en hem in plaats daarvan de envelop wilde aanreiken. Aidan fronste en schudde met zijn hoofd.
          'Oh,' stamelde toen ze haar fout doorhad. In plaats van zijn hand aan te nemen stond ze op en kwam ze naast hem zitten. Hij glimlachte tevreden toen ze haar hoofd op zijn schouder legde. Haast automatisch sloeg hij zijn arm om haar heen en drukte haar lichtjes tegen zich aan, waarna hij haar wat van zijn goedbedoelde advies gaf.
          'Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen en je weet hoe moeilijk ik het vind op dingen af te wijzen,' luidde haar antwoord en hij knikte voorzichtig. Hij wist dit, snapte dit, maar zag ook hoezeer ze ertegenop zag. Ze worstelde zich een beetje los uit zijn omhelsing om hem hoopvol aan te kunnen kijken. Aidan voelde de bui direct al hangen, maar hij liet haar spreken. 'Zou ik je kunnen overhalen om met me mee te gaan?'
          'No way,' sputterde hij direct tegen. 'Dat gaat een super ongemakkelijk etentje worden. Ik moet niets van de meesten van hen hebben en die mensen ook niets van mij.' Hij was bereid om veel te doen voor Nova, maar dit ging hem net een stap te ver. Hij wist dat hij zichzelf alleen maar intens zou haten aan het einde van zo'n avond, zeer waarschijnlijk extra aangemoedigd door Zaheer en Zoya. Als hij goed op de hoogte was van wie uitgenodigd waren, zou hij het, naast Nova, alleen ook kunnen vinden met Jemina, maar hij betwijfelde of ze op zo'n avond voldoende oog voor hem zou hebben.
          'Zeg gewoon dat je je geëerd voelt voor de uitnodiging, maar dat je niet de behoefte voelt om daarheen te gaan of dat je je er niet echt bij vind passen, ofzo. Bij welke reden jij je het meest comfortabel vindt.' Hij drukte haar weer even tegen zich aan om haar alvorens weer los te laten. Een geniaal idee had zich in zijn brein gevormd.
          'We zouden in plaats daarvan een toverschaak avond kunnen houden?' Hij grijnsde breed, hopend haar daarmee over de streep te kunnen trekken. Ergens voelde hij zich ook niet heel comfortabel om haar alleen te moeten laten tussen al dat pretentieuze telg.

    [ bericht aangepast op 30 april 2021 - 22:02 ]


    Stenenlikker

          AVALON ISOLDE FITZGERALD     
    Be known for your kindness and grace
    Sixteen years • Ravenclaw • Head Girl • Quidditch Captain & Chaser • with Dmitri • at Astronomy Tower

    Op haar hoede was Avalon onderweg naar de Astronomy Tower waar ze, zoals iedere eerste dag van het nieuwe schooljaar, Dmitri zou ontmoeten. Ondanks dat ze in haar vijfde jaar tot Prefect was benoemd en dit jaar de rol als Head Girl had bekleed, konden ze deze jaarlijkse tradities niet aan hun voorbij laten gaan. Na de speech van Dumbledore had Avalon, samen met Anthony Goldstein, de eerstejaars naar de slaapvertrekken begeleid. Toen iedereen zich aan het installeren en uitpakken was, had ze gewapend met wat boterbiertjes stilletjes de leerlingenkamer verlaten. Op de gang was de rust nog niet wedergekeerd en desondanks ze haar taken erg serieus nam, moesten de lawbreakers vanavond maar even wachten. Ze had andere dingen te doen, leukere dingen.
          In gedachten verzonken dacht ze terug aan haar eerste avond op Hogwarts zes jaar geleden. De vele indrukken en prikkels die die dag met zich mee hadden gebracht waren Avalon 's avonds laat te veel geworden. Ze kon de slaap niet vatten en was nog vol adrenaline. Ze was haar bed uitgeglipt en had besloten dat een kleine nachtwandeling geen kwaad kon. Faith had haar naar Dmitri geleid. Ze waren elkaar tegengekomen in de holst van de nacht en besloten samen de gangen van Hogwarts te verkennen. Zo eindigde ze op de Astronomy Tower, waar ze stilzwijgend de vele sterren bewonderde. From that moment, the friendship was born. Dmitri was haar vriend geweest toen ze nog onderaan de sociale ladder stond en zou haar vriend blijven door dik en dun.
          “Nou mijn duties accomplished, de eerstejaars hebben de slaapzaal bereikt.” Ze zette de boterbiertjes op de grond en nam naast hem plaats. “Dit jaar gaat anders dan andere jaren worden, he?” Vroeg ze hem terwijl ze naar de lucht boven hen staarden. Ze dacht terug aan de woorden van Dumbledore en de rillingen liepen over haar rug. “Laten we maar proosten op iets gezelligers.” Probeerde ze de nare gedachten weg te wuiven. “Zullen we dit jaar maar inluiden met het ranken van onze classmates, zoals gewoonlijk?”


    someone out there feels better because you exist

    Margo Graves
    17 › Gryffindor › Great Hall › op dit moment bij Ashley & Pandora

    'Mijn Quidditch Captain kan mij onmogelijk storen!' antwoordde Ashley, waaraan Pandora al snel felicitaties toevoegde. Margo grijnsde breed en probeerde haar gebloos wat te verbergen - ze had nooit goed met complimenten om kunnen gaan.
          'Laat ons hopen dat McGonagall een goede keuze heeft gemaakt,' zei ze grappend, maar ze kon zich goed voorstellen dat er hier en daar een teamlid niet al te opgezet zou zijn met de keuze van hun afdelingshoofd. 'Angelique heeft grote schoenen nagelaten om te vullen, vrees ik.' Margo had alle liefde van de wereld voor de man die tijdens haar eerste drie jaren op Hogwarts hun captain geweest was, maar Angelique was er vorig jaar ondanks alle tegenslagen en tegenwerking van het roze monster* op één of andere manier toch in geslaagd de cup binnen te halen. Die prestatie evenaren, zou hard labeur vereisen en bijzonder lastig worden.
          'Wil je ook iets drinken?' vroeg Pandora stil.
          'Oh, graag, dankje!' antwoordde Margo. Ze kende Pandora niet goed, maar naar Margo's ervaring was ze altijd bijzonder sympathiek als ze haar op een verwaaide keer eens sprak. Ze wierp een blik over de lange Gryffindortafel heen om te kijken wat er nog stond. Het meeste was al van tafel afgeruimd naar de keukens, maar hier en daar stond nog een karaf met wat drinken. Ze trok de dichtsbijzijnde karaf naar zich toe en zag er een blauwe substantie in zitten - een van haar favoriete dranken tijdens het feestmaal. 'Weet je, dit is letterlijk één van de lekkerste dranken die Hogwarts ons te bieden heeft,' zei ze terwijl ze een grote scheut in een beker goot, 'en ik heb na al die jaren oprecht nog steeds geen idee wát het is.' De drank dampte alsof ze kokend heet was, maar in realiteit was hij bijzonder verfrissend. Ondertussen was ook Jem even langs de tafel gepasseerd om goedendag te zeggen, en was ze al even snel weer verdwenen. 'Tot later eens!' riep Margo haar nog na.
          'Dat ligt eraan,' antwoordde Ashley op haar vraag of hij zin had in dit jaar. De vertwijfeling in zijn stem verbaasde Margo. Hoezo, dat ligt eraan? Waar lag dat aan? 'Hoe hard gaan we Slytherin afmaken op het veld?' Margo brieste een lach uit.
          'We gaan ze in de pan hakken, ik twijfel er niet over.' Hopelijk, dacht ze. Ik ben niet van plan de eerste captain in drie jaar tijd te worden die de Quidditch cup verliest. En al helemaal niet tegen Slytherin. 'Zo lang jij je Chaserkunsten deze zomer niet verloren bent, uiteraard.' Ze grijnsde even. Ashley was een bijzonder goede Chaser, en zonder hem zou het team niet op hetzelfde niveau kunnen spelen. 'Ik heb trouwens gehoord dat Avalon jullie nieuwe captain is?' vroeg ze aan Pandora. Ze kende Avalon enkel van tijdens wedstrijden in de voorbije jaren, en ze vond het moeilijk in te schatten hoe Ravenclaw zou spelen onder haar leiding. Ze was absoluut een getalenteerd speelster, maar niet iemand die gemakkelijk te lezen was. Toch niet op vlak van Quidditch. 'Ravenclaw wordt ook geen eitje om te kloppen, denk ik.' Het was één ding om tegen een team te spelen met een goede strategie, maar iets helemaal anders om tegen een team te spelen waarvan je de strategie niet kende. 'Al ben ik er natuurlijk van overtuigd dat we het wel gaan doen,' voegde ze er glimlachend aan toe. 'Ik heb er trouwens absoluut zin in, ja,' antwoordde Margo op Ashleys vraag. Soort van, dacht ze. Quidditch: zeker. De rest van het schooljaar: ook, maar die speech heeft nou niet bepaald een jolige toon gezet. 'Het wordt vast een topjaar. Ik kijk vooral uit naar de N.E.W.T-lessen Defense Against the Dark Arts. Misschien leren we in tegenstelling tot vorig jaar eens wat bij.'


    * (was wellicht duidelijk, maar indien niet: da's uiteraard een referentie aan Umbridge, haha)

    [ bericht aangepast op 30 april 2021 - 0:08 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    16 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Huffelpuff Common Room      —       w. Aidan


    "for the healers and feelers of the world: — "

    " — be kind to yourself first."


    Ik zag Aidan fronsen en met zijn hoofd schudden terwijl ik de zilveren uitnodiging van Slughorn naar hem uitstak. Even viel ik stil in mijn bewegingen tot ik doorkreeg wat hij wilde: mijn hand. Een gestamelde ‘Oh’ rolde over mijn lippen, maar in plaats van het geven van mijn hand stond ik op om naast hem plaats te nemen en mijn hoofd op zijn schouder te leggen. Zoals we eigenlijk al ontelbare keren hadden gedaan. Haast automatisch sloeg hij dan ook zijn arm over mijn schouder en drukte me stevig tegen hem aan. Ik krulde mezelf op naast hem, al bleef de bezorgde rimpel op zijn plaats zitten tussen mijn wenkbrauwen.
          Mijn smekende blik bleek zoals verwacht niet te werken bij mijn beste vriend die al een immuunsysteem daarvoor ontwikkeld scheen te hebben. “No way,” kwam er vrijwel direct uit nadat ik hem vroeg of ik hem over zou kunnen halen met me mee te gaan. “Dat gaat een super ongemakkelijk etentje worden. Ik moet niets van de meesten van hen hebben en die mensen ook niets van mij.” Even kon ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Natuurlijk kon ik niet van Aidan verlangen dat hij naar zo’n diner ging met zijn voormalige pesters.
          Ik ging rechterop zitten zodat ik mijn vriend goed aan kon kijken. “Sorry, Aidan. Ik had er helemaal niet. . . Sorry. Ik had niet van je mogen vragen om tijd te spenderen met Zaheer en Zoya.” De ernst in mijn ogen was zichtbaar en ik beet lichtelijk gefrustreerd op mijn lip. Wat was er mis met me dat ik zoiets belangrijks vergat?
          “Zeg gewoon dat je je geëerd voelt voor de uitnodiging, maar dat je niet de behoefte voelt om daarheen te gaan of dat je je er niet echt bij vind passen, ofzo. Bij welke reden jij je het meest comfortabel vindt,” vertelde Aidan me terwijl hij me nogmaals tegen zich aandrukte waardoor mijn bril een vreemd krakend geluid maakte. Het deerde me vrij weinig. Met een spreuk was dat ding toch zo weer gemaakt en ik vond het veels te fijn in de armen van mijn beste vriend om me daar druk over te maken. Te snel, naar mijn idee, liet hij me weer los waardoor ik hem vragend aankeek.
          “We zouden in plaats daarvan een toverschaak avond kunnen houden?” Ik schoot in de lach bij het zien van zijn jongensachtige grijns. “Weet je het zeker? Moet ik je soms herinneren aan ons laatste potje?” Als ik het me goed herinner, stonden we op een score van 13 tegen 9 en ik was aan de winnende hand. Een bescheiden en toch plagende glimlach gleed over mijn gezicht, voor een kort moment mijn zorgen vergetend. “Ik wil je best nog wel een keer in maken,” klonk mijn stem ietwat verlegen en trok mijn schouders omhoog om mijn hoofd te beschermen voor als Aidan mijn haar door de war wilde gooien.

    [ bericht aangepast op 29 april 2021 - 23:49 ]


    I have seen my own sun darkened

    Eileen Greengrass
    16 › Slytherin › Great Hall › bij Amira

    'Ja, zeg dat wel,' zuchtte Eileen. Eerst die jongen die vermoord werd twee jaar geleden, dan vorig jaar dat hele drama met Umbridge en een paar zelfingenomen idioten die zo nodig naar het Ministerie van Toverkunst moesten vliegen om daar alles aan gort te slaan. Het had haar geen beetje verbaasd dat het voornamelijk Gryffindors waren die dat geflikt hadden. Mochten die leeuwen zich nu eens gewoon lekker met hun eigen zaken kunnen bemoeien, dan was er niets ernstigs gebeurd. Nu was er wéér iemand gestorven, en in Lene's ogen hadden ze dat puur aan zichzelf te wijten. 'Helemaal akkoord, trouwens, het Ministerie heeft zich al genoeg gemoeid de afgelopen jaren. Even over iets heel anders, ik kijk echt uit naar Potions. Als het even meevalt met die nieuwe professor, kunnen we echt aan de leuke dingen beginnen dit jaar. Ik heb al eens door de boeken gebladerd, ik denk dat Herbology en Potions echt bijzonder goed op elkaar aansluiten. Ik hoop dat ze ons eens zelf aan de slag laten gaan met het verzamelen van ingrediënten. Verse ingrediënten uit de kassen zijn zó veel beter dan die gortdroge, jarenoude brol in de kasten. Misschien vraag ik er wel even na tijdens de eerste samenkomst van de Slug Club. Ik vraag me af wie daar nog voor uitgenodigd is, het lijkt me een beetje vaag.' De uitnodiging die ze op de trein gekregen had, had haar in eerste instantie verbaasd, maar ze voelde haar ego erdoor gestreeld. 'Lijkt me wel leuk.'
          'Druk,' beschreef Amira de eerstejaars. 'Erg enthousiast over Hogwarts en de Giant Squid. Sommigen waren wat bang, maar ik denk dat ik ze goed heb afgeleid door te zeggen dat ze morgen een heerlijk ontbijt krijgen hier in de Great Hall en over de andere wezens die we kunnen zien door de ramen in de Common Room.' Eileen grijnsde. Eerstejaars die niet wisten waar ze eerst moesten kijken of hoe ze moesten reageren op de wonderen van Hogwarts, dat was een jaarlijkse traditie.
          'Misschien moeten we ze vertellen dat telkens als de Giant Squid ziet dat je naar hem kijkt, hij je gezicht onthoudt en er een vinger af bijt de eerstvolgende keer je te dicht bij het meer komt? Of misschien dat hij verre familie is van de basilisk en dat recht in zijn ogen kijken fataal kan zijn.' Eileen hield zich over het algemeen niet bezig met eerstejaartjes te jennen, maar de gedachte aan hun reactie was te mooi om er geen grappen over te maken. 'Oeh, dat had ik nog niet gezien neen,' antwoordde ze. 'Duelleerclub, zeg je? Klinkt interessant. Ik hoop wel dat hij wat langer meegaat dan die keer in het tweede jaar dat dat joch opeens tegen die slang begon te praten.' Die duelleerclub had na een halve sessie of iets dergelijks al de deuren dichtgedaan, tot spijt van wie het benijdde - en Eileen had het zeer benijd. 'Ik ga zeker eens gaan kijken wat het inhoudt, ja. Ga jij? Zou wel leuk zijn om met z'n tweeën te kunnen gaan. Waar kijk jij eigenlijk het meest naar uit dit jaar?'

    [ bericht aangepast op 15 mei 2021 - 22:58 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried


    CASTOR AELIUS BLACK
    sixteen • gryffindor • beater • with aiofe • somewhere outside

          “Als je me niet halsoverkop had ontvoerd, hadden we daar nog wel tijd voor gehad,” lachte Aiofe.
          “Hmmmh, maar dan hadden we ook nog langs de keukens gemoeten.” Hoewel, dat had ook de kans gegeven om nog eten te pakken. Het feestmaal was slechts een klein half uur geleden, maar er kon nu alweer eten zijn lichaam in. Misschien kon hij Jordyn later overtuigen om op voedseltocht te gaan in de keukens. De Gryffindor kennende was daar überhaupt weinig ‘overtuigen’ voor nodig. Cas wilde binnenkort ook weer eens nieuwe recepten uitproberen. Nu terug op Hogwarts kon hij weer zijn volle gang gaan met vreemde creaties. “Ik zal de volgende keer wel wat regelen.” Het scheelde dat het nog niet heel koud was, maar Schotland kennende zou het lang duren voor het weer om ging slaan.
          Aiofe moest duidelijk haar lach inhouden toen hij haar het zakje liet zien. En eerlijk, het was ook vrij belachelijk, maar iedereen die hem kende wist dat hij niet bepaald te vertrouwen was met het bewaren van eten. “My favorites! Wat lief van je, dat had je echt niet hoeven doen!”
          Een kleine glimlach verscheen op zijn gezicht toen hij zijn armen om haar heen sloeg. Ondanks dat hij eerder kleine vriendinnen had gehad – het was wel duidelijk dat hij een type had – was Aiofe de kleinste tot nu, maar ze hadden in de zomer genoeg tijd gehad om te oefenen.
          “Ik heb helaas geen verrassing voor jou, maar ik zal het goed maken!” Het lengteverschil werd nog weer eens duidelijk toen een kus op zijn kaak drukte.
    Cas' arm gleed rondom haar middel om te zorgen dat ze niet omviel. “Je hebt niks om goed te maken. Ik zag ze liggen en …” Hij haalde zijn schouders op. Nee, hij ging niet zeggen dat hij toen aan haar moest denken. “Misschien moeten we volgende keer wel maar een trappetje voor je meenemen,” grinnikte hij terwijl zijn hand plagerig door haar donkere lokken ging.
          Ze liepen nog een stukje verder bij de kasteeldeuren vandaan. Het gras was al lichtelijk vochtig, maar het moest maar. De plafond in de Great Hall had de buitenlucht weerspiegeld, alleen echt buiten was toch beter. “Ik zou je graag wat over de sterrenlucht vertellen maar uh.” Zijn donkerblauwe ogen gleden omhoog. “De kans dat ik je iets vertel dat niet klopt is vrij groot.” Met een beetje geluk wist hij helderste ster, Sirius, te vinden. Een van gestoorde zijn familieleden was er naar vernoemd, maar een van zijn andere, nog gestoorde familieleden had hem van alle Black familiestambomen gebrand. Cas volgde er eerlijk gezegd niet veel van.
          “Hoe was je treinreis?”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ⌘ Dmitri Viktor Volkov ⌘
    16 years old • Slytherin • Quidditch Captain • Astronomy Tower • Grey joggers, Black sweatshirt • Avalon


    𝓕uck yeah. Dit jaar ging goed zijn, ging erdoor Dmitri zijn hoofd terwijl hij door het kasteel liep. Met zijn captain badge op zak voelde Dmitri zich de koning van het kasteel. Tuurlijk, de speech van Dumbledore was een downer geweest. Waarschijnlijk had hij het laatste daarvan nog niet gehoord. Zaheer en Zoya zouden vast hun mening al hebben gevormd. Zelf hield Dmitri zich liever buiten de politiek van dit land. Thuis werd er ook weinig tot niet over gesproken. Engeland voelde niet als zijn thuis, ondanks het feit dat hij sinds zijn jeugd hier al heeft gewoond. Het deed er ook niet toe, in Quidditch ging het niet om welke taal je spreekt of wat je afkomst is. Je kunt spelen of niet. Simple as that. En Dmitri kon spelen. Vanaf het moment dat hij als kind een bezem in zijn handen gedrukt kreeg, wist hij dat hij daar thuis behoorde. In de lucht, op het veld. Momenteel had hij maar één echte ambitie; het schoppen tot professioneel Quidditch player. Met zijn Captain Badge in de pocket was hij weer één stap dichterbij het verwezenlijken van die droom.

    Wel was het dit jaar essentieel dat hij zich niet liet afleiden. Kort dacht hij terug aan vorig jaar. Toen hij Archie in een dronken bui zoende. Het ergste was niet eens het feit dat hij dat heeft gedaan.. het ergste was dat het goed voelde. Sinds die zoen heeft hij Archie ontweken en hopelijk heeft niemand hen gezien. Archie ontwijken bleef ook dit jaar een strategie. Hij moest zich focussen.

    Eenmaal op de Astronomy Tower liet hij zich op de grond zakken tegen een pilaar, om te kunnen genieten van de sterrenhemel boven hem. Deze plek was zo sereen, zo kalm, het was bij uitstek zijn favoriete plek van het kasteel. Het duurde niet lang voordat Avalon zich bij hem voegde. Zij was al jarenlang zijn beste vriendin. Avalon wist de afgelopen jaren de sociale ladder te beklimmen. Inmiddels was ze het populairste meisje uit hun jaar en had ze het dit jaar geschopt tot Head Girl. Hun vriendschap was echter onveranderd gebleven, iets wat hij enorm aan haar waardeerde.
    “Nou mijn duties accomplished, de eerstejaars hebben de slaapzaal bereikt.” Avalon zette een paar boterbiertjes op de grond en ging naast Dmitri zitten. “Dit jaar gaat anders dan andere jaren worden, he?” Avalon staarde naar de sterrenhemel boven hen.
    Dmitri knikte. "Waarschijnlijk wel ja." Waren de enige woorden die hij eraan vuil wou maken. Dit was niet de avond voor Ava en hem om zich zorgen te maken.
    “Laten we maar proosten op iets gezelligers.” Stelde Avalon voor.
    "Absoluut." stemde Dmitri erbij in. "Ik heb je gemist deze zomer." zei hij tegen haar. Zijn ouders waren erg streng en lieten het niet toe dat hij zou gaan logeren bij een vriendin. Het was ironisch dat zijn ouders waarschijnlijk bang waren voor dingen die toch niet gingen gebeuren. Zijn relatie met Avalon was puur vriendschappelijk.
    "Op jou als Head Girl en ik als Quidditch Captain dan maar?" stelde Dmitri voor, terwijl hij zijn boterbiertje hief om met Avalon te toosten.
    “Zullen we dit jaar maar inluiden met het ranken van onze classmates, zoals gewoonlijk?” vroeg Avalon.
    Dmitri moest lachen. Het was inmiddels een traditie te geworden om ieder jaar hun klasgenoten te ranken. "Natuurlijk, waar beginnen we? Top down? of starten we met de grootste losers?"


    MT


    That is a perfect copy of reality.

    ♠ Ashley Joseph Jones ♠
    - Ready to start a Revolution -
    17 years old • Gryffindor • Progressive • Great Hall • Pandora and Margo



    *weet niet of het duidelijk was, maar zo dus: klik


    "Mijn Quidditch Captain kan mij onmogelijk storen!" Begroette Ashley Margo. Pandora feliciteerde Margo met het worden van Quidditch Captain.
    Margo grijnsde en - bloosde ze nu ?
    "Laat ons hopen dat McGonagall een goede keuze heeft gemaakt," grapte ze. "'Angelique heeft grote schoenen nagelaten om te vullen, vrees ik."
    "Dat is waar, maar ik hoopte dat jij het zou worden, dat zeg ik je eerlijk."
    Pandora bood Margo ook wat te drinken aan.
    "Oh, graag, dankje!" ging Margo op Pandora haar aanbod in.
    Inmiddels had Ashley al een aantal slokken van zijn eigen glas op en speelde hij nog steeds nonchalant met Pandora haar haren, een gewoonte die hij al had sinds hij Pandora had leren kennen in hun eerste jaar.
    Margo zocht naar een drankje om de drank van Pandora mee te vermengen. De dichtstbijzijnde karaf met een blauwe substantie was the one. Ze trok hem naar zich toe.
    "Weet je, dit is letterlijk één van de lekkerste dranken die Hogwarts ons te bieden heeft.." vertelde ze. "en ik heb na al die jaren oprecht nog steeds geen idee wát het is."
    "Weet je wel zeker dat je het dan moet drinken? Professor Moody zou je nu een flink aantal punten aftrekken." grapte Ashley.
    Er kwam een dampende rook van het glas af en Ashley keek er wantrouwig naar.
    Pandora nam het glas naar zich toe en voegde de drank erbij. Het vermengde zich en de drank nam meteen een paarse kleur aan, in plaats van blauw.

    "Hallo daar, stelletje, stiekemerds." klonk de stem van Jem en Ashley begon meteen te grijnzen terwijl hij zich omdraaide. "Een flesje 'water' of ene onschuldige thermoskan doet ook wonderen." Natuurlijk had Jem meteen door wat er gaande was bij dit drietal. “Ik zie jullie later wel weer."
    "Jem! Wij moeten praten, oke! Genoeg te bespreken!" riep Ashley Jem na, lhij wees met zijn wijsvinger en middelvinger van zijn eigen ogen naar die van Jem.*

    "We gaan ze in de pan hakken, ik twijfel er niet over." zei Margo en Ashley grijnsde breed. "Zo lang jij je Chaserkunsten deze zomer niet verloren bent, uiteraard."
    "Zo mag ik het horen, nou dan wordt het een fantastisch jaar." zei Ashley tevreden. "En maak je over mijn chaser kunsten maar geen zorgen. Met alle ontwikkelingen deze zomer heb ik extra motivatie gekregen om de Slytherins af te maken."
    "Ik heb trouwens gehoord dat Avalon jullie nieuwe captain is?" vroeg Margo aan Pandora. "Ravenclaw wordt ook geen eitje om te kloppen, denk ik."
    Ashley wist een lach te onderdrukken, Pandora was nooit op de hoogte van Quidditch ontwikkelingen. Ze hield zich alleen bezig met de wedstrijden, die ze altijd trouw kwam kijken met of naar Ash.
    "En Slytherin met Dmitri... " Ashley grimaste kort. "Dat maakt de zaak iets ingewikkelder dan vorig jaar."
    "Oh hij is knap..." Zei Pandora dromerig. "Het is leuk als hij en Zaheer samen langslopen."
    "Ja, ja, ja ..." zei Ash geïrriteerd . "Jij wou het toch niet meer hebben over Selwyn?"
    Ashley fronste zijn wenkbrauwen en keek haar wantrouwig aan.
    "Dat is waar." Gaf Pandora toe en ze nam een slok van haar drankje.
    "Al ben ik er natuurlijk van overtuigd dat we het wel gaan doen." Margo had zo te zien vertrouwen in hun team en dat moedigde Ashley nog meer aan. "Ik heb er trouwens absoluut zin in, ja.. Het wordt vast een topjaar. Ik kijk vooral uit naar de N.E.W.T-lessen Defense Against the Dark Arts. Misschien leren we in tegenstelling tot vorig jaar eens wat bij."
    "Ik zou het heel knap vinden als je slechter kan lesgeven dan Umbridge vorig jaar.. al hoewel Snape nou niet mijn eerste keuze zou zijn geweest." Ash had nog niet echt gedacht aan de Snape als hun nieuwe docent DADA. Het was in ieder geval niet iets waar hij naar uit keek.
    "Nou, voor mijn gevoel was Umbridge een Snape in het roze.. dus ik weet niet of het veel verandering gaat brengen." zei Pandora.
    Ashley moest lachen. "Ik zou Snape best een keer in het roze willen zien..."

    ❂ Pandora Lovegood ❂
    Experimental Witch
    17 years old • Ravenclaw • Free Spirit • Great Hall • Ravenclaw Uniform • Ashley, Margo and Ilias


    "Gelukkig loopt Moody hier niet meer rond." Antwoordde Margo lachend op Ashley zijn wantrouwen over het blauwe en dampende drankje. "Wel, niet dat hij hier ooit rondgelopen heeft natuurlijk."
    Ash lachte. "Goed punt."
    "Pandora, dit is echt een heerlijke combinatie, dankjewel." bedankte Margo Pandora.
    Pandora glimlachte naar Margo. Het was fijn om iets voor iemand ander ste kunnen doen.
    "Als Moody hier punten voor afgetrokken had, het was het waard geweest." zei ze.

    "Het is wel de bedoeling dat we ze niet in stukjes bij elkaar moeten vegen na de match, natuurlijk. Fysieke mutilatie is iets wat we kunnen houden voor later." zei Margo. "Grapje, natuurlijk. Hun ego en hoogheidswaan aan brokken slaan is uiteraard perfect aanvaardbaar."
    Pandora haalde nonchalant haar schouders op. Ze was eerder geïnteresseerd in het drankje van Margo dan in de grap over Slytherin. Wat had veroorzaakt dat het drankje paars was geworden? Het wakkerde haar nieuwsgierigheid aan om verder te experimenteren met drankjes en de gevolgen van het mengen ervan.
    "Maar we kunnen ook niet beloven dat onze beukers ze van hun bezems gaan stoten toch?" hoorde Pandora Ashley zeggen "Dat is lichtelijke fysieke mutilatie. Niks mis mee."
    Pandora wierp Ashley een veroordelende blik, iets wat ze niet vaak deed. Maar soms had Ash het nodig om een beetje geremd te worden in zijn haat voor Slytherins.
    "Dat is toch zo!" verdedigde Ash zichzelf. "Dat hoort bij Quidditch, anders moet je niet op een bezem stappen."
    "Precies de reden dat ik dat ook niet doe." Hij had het punt begrepen, het was niet nodig om er verder op in te gaan.

    "Ja, Dmitri wordt inderdaad knap lastig. Ik neem aan dat Slytherins primair doel ook gewoon is om ons te verslaan, dus daar gaan we een goeie strategie voor moeten uitdokteren," zei Margo. Pandora hoorde eigenlijk alleen het woord knap en leek even af te glijden in haar gedachten en herinneringen over de Slytherin ploeg op het veld.
    "Sorry daarvoor, is een kwestie van vermoeidheid waarschijnlijk," zei Margo, zonder dat Pandora goed begreep waarvoor ze haar excuses aanbood. "Is altijd een beetje het probleem met de eerste schooldag, nietwaar? Er gebeurt zo veel en alles is zo aangenaam dat we niet willen dat het afloopt, maar het zijn altijd zulke lange dagen."
    "Waauw.." zei Pandora en ze keek Margo vol bewondering in haar ogen aan, wat gebeurde in haar hoofd om tot zo'n conclusie te komen over de eerste schooldag. Ze namelijk helemaal gelijk! Pandora voelde een por in haar zij van Ashley, als reminder om mensen niet te lang aan te staren. "Hoe lang heb je over die zin nagedacht?" zei ze, zonder
    "Ik vraag me af hoe verwaaid we eruit gaan zien in de eerste les morgen." speculeerde Margo
    "Ik ook!" zei Ash.

    Margo en Ashley moesten beiden lachen om de opmerking over Snape in een roze Umbridge outfit.
    "Snape in het roze ... dat zou zowaar nog prachtiger zijn dan die keer bij Lupin dat iemands Boggart veranderde in Snape met een bondjas.." herinnerde Margo de anderen aan de prachtige les DADA die ze hadden in hun derde jaar.
    Pandora grinnikte, dat was inderdaad een leuke les geweest.
    "Schoolwerk daargelaten, hoe gáát het eigenlijk met jullie? Hebben jullie je wat door de zomer kunnen slaan, ondanks alles?" Wat een vriendelijke vraag....
    “Goedenavond iedereen, nemen jullie genoegen met de verrijking op jullie leven dat mijn gezelschap zal hebben?” Pandora keek op en zag dat Ilias Eisenberg zich bij het drietal had gevoegd.
    "Hallo." begroette ze haar afdelingsgenoot.
    “Dus, zeg eens, waar hadden jullie het over voordat ik jullie zo onbeschoft onderbrak?” ging Ilias verder.
    "Goedenavond Ilias." klonk Ashley zijn stem vriendelijk. "Margo vroeg zojuist heel vriendelijk naar onze zomers."
    Pandora knikte instemmend.
    "Ik heb eigenlijk een hele leuke zomer gehad, dankjewel voor het vragen. " beantwoordde Ashley de vraag van Margo. "Al me al denk ik drie dagen in mijn eigen bed geslapen en verder alle nachten doorgebracht met deze hier." Hij gaf Pandora een kus op haar wang. Het was heerlijk geweest om Ash ook in de zomervakanties te kunnen zien voor hun dagelijkse logeerpartijtjes. Inmiddels een vaste prik in hun zomervakantie. Pandora liet haar dakraam open en Ash klom ergens op de avond naar binnen om op Pandora te wachten.
    Pandora glimlachte, terwijl ze terugdacht aan die avonden. "Mijn zomer was ook leuk, op de vele saaie verplichte diners na dan..." vertelde ze. "Hoe was jullie zomer?"


    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 16:13 ]


    ARCHER EDWARD ST.JAMES

    Gyffendor - With Jordyn & Jullian




    Hoewel ik me zeker geamuseerd had op mijn laatste treinrit naar Hogwarts was het onmisbaar geweest hoe hard de sfeer veranderd was sinds -You know -Who- de sfeer had verbrod. Jordyn was de afgelopen dagen wat afstandiger geweest tegen me, al leek dat als sneeuw voor de zon verdwenen geweest toen we ons eerste kattenkwaad van het jaar hadden uitgehaald. Een ferme stinkbom in de coupé van Zaheer laten afgaan. Hoe hilarisch was het om Heer arrogant met zijn handlangers dumb en Dumber de ruimte te zien ontvluchten. Geweldig toch? Vol trots en stankloos had ik me dan in de coupé met Jem kunnen sluipen zonder gevonden te worden. En maar misschien beter ook, hoewel het zelf mijn droom was om Auror te worden , was het toch minder fijn om helemaal onderzocht te worden door één. Nu ja het was *Duncan (npc) geweest die enkele jaren geleden nog in Gryffendor zat en hoewel ik al Lachend wat spul wilde meesmokkelen moest ik het genadeloos ingeven. -vaarwel Knalbonbons-
    Spijtig, maar goed, ik was enorm Blij Jem weer te zien en eindelijk weer de school onveilig te maken met Jordyn en deze laatste was dan ook ongegeneerd bezig geweest. Een giga boer verleit haar lippen war me haar met grote ogen deed aankijken, waarna we beide luid in de lach schoten. Geen idee hoe de dame het deed, maar ze leek haast op commando zelf het alfabet te kunnen boeren. "Jeez , jou boeren zijn nog luider dan mijn scheten." hikte ik van het lachen, wat ik moest bekopen met een por tussen mijn ribben. Een spastisch lach geluidje verliet dan ook mijn lippen terwijl ze verklaarde dat het een waardering was van het heerlijke schooleten. “Je moeder is een schat van een vrouw, maar al dat gezonde voedsel komt me op een gegeven moment echt mijn keel uit.” Ik trok even mijn neus op en knikte in eenstemming. "Ik weet het, ik zeg altijd hoe vettiger hoe prettiger." grijnsde ik, waarna ik mijn handen op mijn volgegeten buikje te wrijven. Mijn blik viel even nieuwsigerig op Ashley Pandora & MArgo die wat aan het zuipen waren, al trok Jordyn mijn aandacht weer om voor de hele zaal te gaan roepen .“HEY JULIAN! HEB JE HET AL GEHOORD VAN DE STINKBOM?” Ah ja suptiel, mijn blik volgde naar Julian waardoor ik ook even naar de jongen grijnsde. Ik kende hem niet echt goed maar hij was best oké. De jongen voegde zich bij ons waardoor ik hem met met een 'cool kid handzwaaitje' begroette. Haf mij nog zo'n dreuzelzonnebril en ik was haast 'te cool'. Nee geintje, de lichte grijns om mijn lippen haf aan dat hij meer dan welkom was
    ''Gehoord én geroken. Ik had het kunnen weten dat jij daarachter zat.'' Zei de jongeman lachend terwijl hij ook aan de tafel kwam zitten. ''Het was echt verschrikkelijk ik ging nog net niet over mijn nek, wat zat erin?'' Ik moest lachen. " De geur van Jordyn haar boertjes was alvast een inspiratiebron." begon ik terwijl ik de dame in haar zij stak. "De rest is confidentiaal, misschien dat de Weasley twins ons idee als product wilt verkopen." grapte ik, wetende dat Jordyn vast wel vol trots alle ingrediënten eruit zou flappen. Stinksokkensap en slakkenslijm daarbij ingebrepen.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2021 - 21:23 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    JEMIMA GAUTHIER
    to quote hamlet, act III, scene iii, line 87 – no
    sixteen • ravenclaw • with aster&sasha • just outside of the great hall
    Ashley’s luide stem schalde door de Great Hall. "Jem! Wij moeten praten, oke! Genoeg te bespreken!"
          Voor enkele seconden bleef ze stil staan, waarna ze een blik over haar schouder op de schreeuwerd wierp. “Hmm, ik zal er over nadenken.” Hij wist toch wel dat het antwoord ‘ja’ was, en door al haar slaap in de trein, was er toch geen enkele mogelijkheid dat ze voor twee uur ‘s nachts in slaap zou vallen. Te laat komen tijdens de eerste les van het examenjaar was wellicht niet zo handig, maar het was niet alsof de professoren ondertussen anders gewend waren.
          Het was niet lang hierna dat ze Aster vond. Bij het zien van de glimlach op zijn gezicht begon Jem zelf ook te glimlachen.
          “Astepoester? Serieus?”
          “Oh, ik ben altijd bloedserieus, dat weet je toch?” antwoordde ze nuchter. “Hoewel…” Haar blik gleed omlaag naar zijn schoenen. Ze gaf een zacht tikje met haar voet tegen de zijne. “Jouw schoenen zijn zo groot, ik denk niet dat je bang hoef te zijn om die kwijt te raken.” Jem stak haar tong uit, om vervolgens de zilveren envelop te pakken die ze eerder die dag in de trein had gekregen. Tot haar grote opluchting, had Aster een soortgelijke envelop.
          “Ik weet niet of eten het oh zo gezellige gezelschap kan overtreffen. Die Slughorn weet zijn elite wel uit te kiezen met mensen zoals Zaheer en Zoya.” Zijn handen gleden omhoog. “Sorry, ik weet dat je vriendjes bent met Zaheer, maar het glipte eruit?”
          Jem staarde hem aan. “Ik. En Zaheer. Vrienden.” Was dat de indruk die mensen hadden? Het was niet alsof een hekel aan hem had, zoals enkele van hun klasgenoten, maar ze beschouwde hem ook zeker niet als een vriend. Ze snapte alle heisa om de jongen niet. “Nou, dan weet jij meer dan ik,” grinnikte ze. “En ik nog wel denken dat ik een goede smaak had. Ik ben nu stiekem wel benieuwd hoe je tot deze conclusie gekomen bent.”
          Het gesprek werd onderbroken door Sasha, gekleed in een knalgele pyjamabroek. House spirit. “Hee! Oh fuck, look at you. Dat is some elite shit. Klaar om Minister van Toverkunst te worden zie ik?”
          Meerdere hoofden in de gehoorsafstand-radius keken om naar het drietal. Sasha had niet veel gesproken in het afgelopen jaar, maar dat was nog geen reden om haar aan te kijken alsof ze een ontsnapt dier in de dierentuin was. Jem wierp een dodelijk blik op een vijfdejaars wiens mond een stukje open hing.
          “Als het aan mij ligt gooien we de hele brut omver. Viva la revolution.” Het ministerie was niet iets waar ze zeer over te spreken was. Ze betwijfelde of de nieuwe minister veel beter was dan die oude papzak. “Illias heeft ook een uitnodiging gekregen, de nerd.” Het was nog wennen om fake-relatie hebben. Als neppe relaties al zoveel energie kostten, dan wilde ze niet eens beginnen aan een echte relatie. Merlin wat een gedoe. Maar het hield hun ouders op afstand, voorlopig in elk geval. "Zouden we de uitnodigingen door kunnen verkopen? Er zijn vast wel wat mensen die naar binnen willen glippen."

    [ bericht aangepast op 1 mei 2021 - 22:08 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

          ZAHEER ACEVES SELWYN     
    The beast inside is sleeping, not dead
    Seventeen years • Slytherin • Prefect • with Zoya, Rabastan & Walden • at Slytherin Common room

    Zoals verwacht snoof Zoya bij het horen van zijn woorden, wat haar een grijns opleverde. Op zo’n reactie was hij uit geweest. Hij vond het heerlijk hoe Zoya altijd precies op de manier zoals hij gehoopt had op zijn opmerkingen hapte. Ze leunde nonchalant naar achteren terwijl ze zijn ogen vond. “Het ligt eraan. Wat is de reden dat ik hier niet vanaf weet? Jouw kennende is het iets waarvan je weet dat ik het afkeur anders zou je het niet aan Rowle en Rosier hebben gevraagd.” Ze kantelde haar hoofd terwijl ze zijn gezicht bestudeerde. “Wat ken je me toch goed, Crawfort, dat is precies de reden waarom ik het hen gevraagd hebt. Maar maak je geen zorgen, voor jou heb ik in de toekomst vele leukere dingen in petto. Spannendere dingen.” Hij gaf haar een knipoog, terwijl zijn hand nog steeds uitnodigend voor Zoya zweefde. “Het vinden en straffen van de daders van de stinkbom bijvoorbeeld.” Als iemand dat kon, dan was Zoya dat wel. Dat was daarom ook één van de vele redenen dat Zaheer haar graag bij zijn groep wou hebben. Rowle en Rosier waren oke, maar stuk voor stuk leeghoofden, Zoya was daarentegen een echte aanwins en zou het nog verschoppen in dit leven.
          “En sinds wanneer ben ik je lady. Waar is de My Queen gebleven, hmm?” Ging ze ietwat gepikeerd verder, nog steeds niet ingaand op zijn uitnodiging. “Wow Zoya, take a chill pill. Je weet toch dat je de enige voor mij bent.” Grinnikte Zaheer en blies een kushandje. “Never forget, you are and will always be my Queen!” Kots. Tussen Zaheer en Zoya was er echter nog nooit iets voorgevallen op het gebied van liefde, hun relatie was altijd vriendschappelijk geweest, this king don’t need a queen. Toch hing er een soort van spanning tussen hen wat Zaheer uitermate interessant leek te vinden. Voor nu was het treiteren van Zoya zijn favoriete bezigheid, allemaal voor de grap natuurlijk. Hij mocht haar graag en daarnaast knapte zij zijn vuile klusjes op; wat haar bonuspunten opleverde. Goed personeel was tegenwoordig schaars. “Maar ga je nou nog mee?” Ongeduldig hield schudde hij met zijn hand. “Ik wil namelijk ook graag iets droogs aantrekken.” Voegde hij er grimmig aan toe, terwijl hij nog steeds stond uit te druipen van haar betovering.


    someone out there feels better because you exist

          AIOFE ZARA O'CONNOR     
    Only the gentle are ever truly strong
    Sixteen years • Hufflepuff • with Castor • at somewhere outside

    Je hebt niks om goed te maken...” Cas zijn arm gleed om haar middel, terwijl ze hem een kus op zijn kaak drukte, ging hij verder “..Ik zag ze liggen en …” hij haalde zijn breedgeschouderde schouders op en stopte abrupt zijn zin, niet van plan om verder te praten. Weer grinnikte ze. Castor kennende zou het iets schattigs zijn geweest, waar hij zonder over na te denken over begonnen was, niet goed nadenkend dat dat misschien niet stoer over zou kunnen komen. Dat vond Aiofe nou juist het leukste aan hem. Hij was soms zo innocent. “Misschien moeten we volgende keer wel maar een trappetje voor je meenemen,” grinnikte hij vervolgens, en ging met zijn hand plagerig, maar liefkozend, door haar donkere lokken. Hij was slim, door over een geheel ander onderwerp te beginnen, hoefde hij zijn zin niet af te maken. “Misschien wel een goed idee.” Stemde ze in. Ze wist dat ze niet de aller langste was, maar met Cas werd haar lengte extra benadrukt.
          Ze liepen verder over het terrein, waar op dit moment geen ander levend wezen te vinden was. Aiofe wist niet wat het was, maar Hogwarts was na al die jaren nog steeds magisch. Telkens weer werd ze verrast door haar schoonheid en de hele ambiance die er hing. Ze kon er gewoon niet aan wennen. Het gras maakte haar schoenen en de zoom van haar gewaad vochtig, maar het deerde niet. Ze was hier op haar lievelingslocatie met haar favoriete persoon. Voor even leek de aankomende oorlog ver weg, ze zou willen dat dit voor altijd zou kunnen duren. “Ik zou je graag wat over de sterrenlucht vertellen maar uh…” de stem van Cas haalde haar uit haar gedachten, en ze volgende zijn blik die naar de sterren boven hen gleden. “De kans dat ik je iets vertel dat niet klopt is vrij groot.” Hij viel even stil terwijl hij naar de lucht tuurden. “Dat maakt niet uit, ik ben reuze benieuwd naar jouw versie van onze Melkweg.” Moedigde ze hem aan. Ze ging op een bankje zitten en keek hem met haar grote bruine ogen verwachtingsvol aan.
          ”Mijn treinreis was niet zo spannend, zoals gewoonlijk samen met Darryn (NPC).” Beantwoordde ze zijn vraag nadat hij zijn verhaal had gedaan. “Ik heb Darryn nog niet verteld over dit.. ons.” Ging ze ietwat verlegen verder, terwijl haar wangen kleurde. Het was niet dat ze zich voor Castor schaamden, integendeel. Ze wist gewoon maar al te goed hoe haar broer dacht over jongens en vriendjes. Ze was er zeker van dat Darryn het omgaan met jongens niet goed zou keuren en wou ruzie voorkomen. “Hoe was jouw treinreis?”


    someone out there feels better because you exist

          AVALON ISOLDE FITZGERALD     
    Be known for your kindness and grace
    Sixteen years • Ravenclaw • Head Girl • Quidditch Captain & Chaser • with Dmitri • at Astronomy Tower

    Absoluut.” Stemde Dmitri in. “Ik heb je gemist deze zomer.” Op dat moment hief hij zijn flesje boterbier. “Op jou als Head Girl en op mij als Quidditch Captain dan maar.” Stelde hij voor. Ze tikte haar biertje tegen dat van hem “Dat lijkt me een goed idee, proost!” En nam vervolgens een flinke teug van haar drinken. “Mister Captain, dat heb je wel echt knap voor elkaar gekregen! Ik ben trots op je.” Prijsde ze hem. Dmitri was altijd bezig met Quidditch en dit jaar had hem dat eindelijk de titel Captain opgeleverd. Ze was blij voor haar vriend en gunde hem dit van harte, want ze wist hoeveel dit voor hem betekende. “Ik kan niet wachten om je te zien spelen, I’ll be your biggest fan.” Ging ze door. “Als we niet tegen elkaar hoeven.” Voegde ze er grinnikend aan door. Zij had haar titel als Captain niet zo fair and square verdient. Iets wat ze zelfs niet tegen Dmitri durfde te vertellen. Zijn hart lag zo bij het spel, dat ze zich ervoor schaamden als hij dit zou weten en daar kon ze nog niet mee leven. “Ik ben benieuwd of je Slytherin naar de overwinnen kan leiden, je hebt natuurlijk wel fikse concurrentie.” Grapte ze verder, doelend op haar eigen team. Wetend dat wat de uitkomst van Quidditch ook zou zijn, het nooit of te nimmer tussen hun vriendschap in zou komen.
          “Ik heb jou ook gemist van de zomer, ik ben blij dat we weer herenigd zijn.” Weer nam ze een slok en voelde hoe het drankje een heerlijk warmgevoel van binnen achterliet. “Jammer dat we elkaar niet hebben kunnen zien, maar dat maakt onze tijd op Hogwarts extra speciaal.” In de jaren dat ze Dmitri kende had de jongen maar weinig losgelaten over zijn thuis en zijn familie. Avalon had snel doorgehad dat zijn ouders erg streng waren en had het natuurlijk jammer gevonden dat ze haar beste vriend ieder jaar voor zo’n lange periode moest missen. “Zullen we dit jaar maar inluiden met het ranken van onze classmates, zoals gewoonlijk.” Vroeg ze hem terwijl ze haar boterbiertje wegzetten. Hij lachte. “Natuurlijk, waar beginnen we? Top down? Of starten we met de grootste losers?”
    “Bij de grootste losers natuurlijk! Ik heb een vermoeden dat Zaheer, ondanks zijn populariteit, toch het minst geliefd is, vooral bij de jongens uit ons jaar. Als ik de verhalen mag geloven wordt hij eerder gevreesd. Jij gaat met hem om, wat vind jij nou van hem? Eerlijk?”


    someone out there feels better because you exist