• The Path to War
    It's changing out there. There's a storm coming, Harry... just like last time.









    TIMES ARE CHANGING
    Voldemort is terug. Nadat zelfs minister van Toverkunst Droebel het moest toegeven lijkt er geen weg meer terug. De tovenaarsgemeenschap bevindt zich op de vooravond van een oorlog. Inmiddels is Droebel afgetreden en daar is Schobbejak voor in de plaats gekomen. De gemeenschap heeft de hoop dat hij hun door deze donkere tijden zal leiden. Tot dus ver heeft hij echter weinig succes gehad. Een massauitbraak uit Azkaban, dementors die de tovenaarsgevangenis hebben verlaten en zich hebben aangesloten bij Hij Die Niet Genoemd Mag Worden en de vele moorden die worden gepleegd... Het lijkt alsof deze storm nog lang niet gaat liggen.

    De zesdejaars leerlingen keren na een donkere zomer terug op Hogwarts, wat gaat dit jaar hun brengen? En is iedereen veilig?
    Hoe reageert de school na dreigementen aan het adres van leerlingen en wat uiteindelijk leidt tot de vermissing van één van hen?


    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Afdeling
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie
    Relaties
    Extra

    Gryffindor
    ♂ Aster Muir — Adrien Sahores — Lerwick— 1.1
    ♂ Ashley Joseph Jones — Cole Sprouse— calice — 1.3
    ♂ Castor Aelius Black — Faceclaim — Morrigann— 1.5
    ♂ Joakim Ake Berglund — Rafael Miller— Helvar — 1.7
    ♀ Jordyn Mariah Kingsley — Dasha Taran— Veda — 1.3
    ♀ Kyra Aliyeva — Faceclaim — Morrigann— 1.8

    Hufflepuff
    ♂ Aidan Tomas Fenwick — Max Barczak — Helvar — 1.3
    ♂ Julian Nolan Lartius — Faceclaim — Fika —1.4
    ♂ Theseus Owen Scamander — Faceclaim — Epione —1.7
    ♀ Alina Maedows — Karol Queiroz— Lerwick— 1.7
    ♀ Sasha Diggory — Zoe Kravitz — calice— 1.2
    ♀ Novalie Aria Fitzgerald — Elle Fanning — Veda — 1.3
    ♀ Aiofe Zara O'Conner— Isabel Moner — Iotte— 1.1

    Ravenclaw
    ♂ Adrastos Quillon Montague — Maxence — Epione — 1.8
    ♂ Ilias Eisenberg— Louis Partridge— amren — 1.7
    ♂ Shane Montgomery — Nick Pervak— Helvar — 1.7
    ♀ Jemina Gauthier— Zendaya — Morrigann— 1.3
    ♀ Pandora Lovegood — Sabrina Carpenter — Calice — 1.4
    ♀ Josephine Montgomery — Faceclaim — Veda — 1.8
    ♀ Avalon Isolde Fitzgerald — Elle Fanning — Iotte — 1.4

    Slytherin
    ♂ Dimitri Viktor Volkov — Timur Simakov— calice — 1.1
    ♂ Zaheer Aceves Selwyn— Iotte — 1.2
    ♂ Maximus Lovegood — calice — 1.7
    ♂ Miran Perceval Crawfort — Epione — 1.7
    ♀ Zoya Elaine Crawfort— Faceclaim— Veda— 1.4
    ♀ Amira Lucretia Black — Faceclaim— Epione— 1.4
    ♀ Madigan Zephyrine Elingston — Morrigann — 1.7

    VAKKEN

    • Astronomy
    • Charms
    • Defence Against the Dark Arts
    • Herbology
    • History of Magic
    • Potions
    • Transfiguration
    • Alchemy
    • Arithmancy
    • Care of Magical Creatures
    • Divination
    • Muggle Studies
    • Study of Ancient Runes


    QUIDDITCH

    Gryffindor
    • Captain: Jordyn Kingsley
    • Keeper: Joakim Berglund
    • Chaser: Kyra Aliyeva
    • Chaser: Jordyn Kingsley
    • Chaser: Ashley Jones
    • Beater: Aster Muir
    • Beater: Castor Black
    • Seeker:

    Hufflepuff
    • Captain: Sasha Diggory
    • Keeper:
    • Chaser: Julian Lartius
    • Chaser: Theseus Scamander
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: Sasha Diggory

    Ravenclaw
    • Captain: Adrastos Montague
    • Keeper: Adrastos Montague
    • Chaser: Avalon Fitzgerald
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: Shane Montgomery

    Slytherin
    • Captain: Dimitri Volkov
    • Keeper:
    • Chaser: Amira Black
    • Chaser: Dimitri Volkov
    • Chaser:
    • Beater: Maximus Lovegood
    • Beater: Miran Crawfort
    • Seeker:


    PREFECTS
    Prefects

    Gryffindor
    Joakim Berglund
    Kyra Aliyeva

    Hufflepuff
    Aidan Fenwick
    Novalie Fitzgerald

    Ravenclaw
    Ilias Eisenberg
    no female prefect

    Slytherin
    Amira Black
    Zaheer Selwyn



    VERHAAL OVERZICHT
    ϟ pandora • DADA Classroom • alone / waiting for zaheer
    ϟ madigan - max • DADA Classroom • madigan
    ϟ kyra - sasha • DADA Classroom • kyra
    ϟ dmitri - miran • DADA Classroom • dmitri
    ϟ aster - joakim • DADA Classroom • joakim
    ϟ jordyn - theo • DADA Classroom • theo
    ϟ ash - aidan • DADA Classroom • aidan
    ϟ adrastos - novalie - julian • DADA Classroom • julian
    ϟ shane - josie • DADA Classroom • shane
    ϟ amira - castor • DADA Classroom • castor
    ϟ zoya - ilias • DADA Classroom • ilias
    ϟ alina • DADA Classroom • alone
    ϟ aster - jem • Hallways • jem

    nowhere yet: avalon,


    VAKANTIES/AFWEZIGHEID SCHRIJVERS

    Als je geen vakantie plannen hebt dan is dat ook oké, dit schema kan miss een beetje een FOMO effect hebben. maar fuck fomo haha.
    Anway, ben je afwezig, geef het door (: Blijf je thuis deze zomer; awesome.

    ϟ Lerwick: 17 tot 31 juli.
    Alina, Aster
    ϟ Helvar: 19 tot 23 juli en 1 tot 16 augustus.
    Joakim, Aidan, Shane
    ϟ Fika: 12 tot 19 juli.
    Julian
    ϟ Calice: 29 juli tot weet niet, ik denk 8 augustus, ofzo
    Ashley, Sasha, Pandora, Max, Dmitri
    ϟ Veda: 12,13 en 14 juli
    Josie, Zoya, Novalie, Jordyn




    [ bericht aangepast op 21 juli 2021 - 11:36 ]

    Margo Graves
    17 › Gryffindor › Great Hall › op dit moment bij Ashley & Pandora (& Ilias komt joinen)

    Margo lachte dankbaar toen Ashley zei dat hij gehoopt had dat zij captain zou worden. ‘Wel,’ grapte ze, ‘mocht ik het oprecht verpesten, schuw in elk geval niet het te zeggen.’ Ze had er bepaald geen twijfels over dat het team input zou geven indien ze een beslissing absurd achtten. Aan kritische geesten had Gryffindor geen tekort, en dat was precies waarom ze van haar afdeling hield. Een bende vurige karakters in één afdeling gooien - de personen die daarmee ingestemd hadden, moesten ofwel high, ofwel visionairs geweest zijn. Het had doorheen de geschiedenis van Hogwarts genoeg problemen opgeleverd, maar met de huidige sfeer kon de school wel wat moed gebruiken.
          De blauwe drank veranderde abrupt van kleur toen Pandora er een scheut uit haar flacon aan toevoegde. ‘Paars, huh. Interessant. Ik ga tijdens de eerste les Toverdranken eens aan die nieuwe professor vragen wat dat blauw spul precies is, dan kunnen we uitpluizen wat daar nog bij zou passen. Dit ziet er in elk geval heerlijk uit.’ Ashley had daar blijkbaar zijn bedenkingen bij, te oordelen naar zijn wantrouwige blik. ‘Gelukkig loopt Moody hier dan niet meer rond,’ antwoordde ze lachend op zijn opmerking. ‘Wel, niet dat hij hier ooit rondgelopen heeft, natuurlijk. Mocht dit tafereel zich twee jaar geleden afgespeeld hebben, dan zou deze mengeling heus niet het gevaarlijkste drankje in de Grote Zaal geweest zijn.*’ Ze nam een slok. ‘Pandora, dit is echt een heerlijke combinatie, dankjewel. Als Moody hier punten voor afgetrokken had, het was het waard geweest.’
          ‘Zo mag ik het horen, nou dan wordt het een fantastisch jaar,’ antwoordde Ashley . 'En maak je over mijn chaser kunsten maar geen zorgen. Met alle ontwikkelingen deze zomer heb ik extra motivatie gekregen om de Slytherins af te maken.' Margo lachte opnieuw. Ze had het gevoel dat ze de hele tijd niet anders deed dan lachen, maar dat was een leuke afwisseling met de sfeer die na Dumbledore’s speech in de grote zaal gehangen had. Dit gevoel van zorgeloosheid, pijs en vree mocht nog even mocht aanhouden. Zorgen kwamen later wel.
          ‘Het is wel de bedoeling dat we ze niet in stukjes bij elkaar moeten vegen na de match, natuurlijk. Fysieke mutilatie is iets wat we kunnen houden voor later.’ Ze stond lichtjes versteld van haar eigen woorden en had geen idee waarom die zin over haar lippen gekomen was. Ze hield zich al de hele dag zo zorgvuldig bezig om niet over de hele oorlogssituatie te spreken, kwam dat er nu uit. Misschien was het omdat Ashley net een geïrriteerde opmerking had gegeven over Zaheer Selwyn, zowat de grootste eikel die op Hogwarts rondliep. Misschien was het omdat er diep vanbinnen toch wat speelde, en die optie vond ze minder fijn om over na te denken. Ze wist best dat ze het topic niet zou kunnen blijven vermijden, maar Jezus, waarom had ze dát gezegd? Het was een stereotiepering van Slytherin waar ze niet eens achter stond. ‘Grapje, natuurlijk. Hun ego en hoogheidswaan aan brokken slaan is uiteraard perfect aanvaardbaar.’ Ze kende Ashley goed genoeg om te weten dat hij waarschijnlijk geen aanstoot ging nemen aan die opmerking, maar het voelde niet goed. Haar hoofd werd waziger, bedampt, alsof er net een hele grote wolk haar brein binnengedrongen was. ‘Ja, Dmitri wordt inderdaad knap lastig. Ik neem aan dat Slytherins primair doel ook gewoon is om ons te verslaan, dus daar gaan we een goeie strategie voor moeten uitdokteren,’ zei ze wat afwezig. Neen, dacht ze. Nee, Margo, je gaat niet nú een paniekaanval krijgen. Niet nu. Doe kalm. Adem in. Adem uit. Maak je later zorgen. Ze kneep haar ogen even dicht om de prikkels even buiten te sluiten. Kalm. Doe kalm. Zó’n ramp is die opmerking nu ook weer niet. Je bent naar alle waarschijnlijkheid de enige Gryffindor ooit die zo’n opmerking ongepast vindt. Ze deed haar ogen weer open. ‘Sorry daarvoor, is een kwestie van vermoeidheid waarschijnlijk,’ loog ze, lachend. Ze hoopte dat die lach haar excuus wat waarschijnlijker ging doen lijken, en plaatste voor de show haar hand voor haar mond terwijl ze er een geeuw uit liet. ‘Is altijd een beetje het probleem met de eerste schooldag, nietwaar? Er gebeurt zo veel en alles is zo aangenaam dat we niet willen dat het afloopt, maar het zijn altijd zulke lange dagen. Ik vraag me af hoe verwaaid we eruit gaan zien in de eerste les morgen.’

          Ashley maakte een goed punt over DADA, en ze proestte het uit toen Pandora het beeld opwekte van Snape in het roze. Erger dan Umbridge was wellicht zowat onmogelijk. ‘Snape in het roze ... dat zou zowaar nog prachtiger zijn dan die keer bij Lupin dat iemands Boggart veranderde in Snape met een bondjas.’ Mooie tijden waren dat. Snape was er niet opgezet mee geweest, maar iedereen had toch eens goed gelachen. ‘Schoolwerk daargelaten, hoe gáát het eigenlijk met jullie? Hebben jullie je wat door de zomer kunnen slaan, ondanks alles?’


    * sorry voor opnieuw een opmerking, maar ik vond het moeilijk hier meer verduidelijking in te verwerken zonder het awkward te laten klinken, haha. Jullie hadden het wellicht door, maar dit is dus een verwijzing naar Barty Crouch jr.'s Veritaserum.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ⌘ Dmitri Viktor Volkov ⌘
    16 years old • Slytherin • Quidditch Captain • Astronomy Tower • Grey joggers, Black sweatshirt • Avalon


    𝓢amen met Avalon proostte Dmitri op hemzelf als Quidditch Captain en Avalon als Headgirl. Ondanks alle duistere ontwikkelingen, hadden ze die twee functies al in de pocket.
    "Dat lijkt me een goed idee, proost!" Avalon nam een grote slok van haar boterbiertje. "Mister Captain, dat heb je echt wel knap voor elkaar gekregen! Ik ben trots op je," Dmitri keek verlegen naar de grond, de complimenten van Avalon deden hem goed. Het betekende veel voor hem om Captain te worden, dus het feit dat zij dat erkende voelde extra goed.
    “Ik kan niet wachten om je te zien spelen, I’ll be your biggest fan.” vervolgede ze. “Als we niet tegen elkaar hoeven.”
    Dmitri grijnsde. "Goede toevoeging." Gaf Dmitri toe. "Je weet dat ik je wilt inmaken he, helemaal nu we allebei Captain zijn. Dingen worden nu pas echt interessant op het veld."
    "Ik ben benieuwd of je Slytherin naar de overwinning kan leiden, je hebt natuurlijk wel fikse concurrentie." Grapte ze, waarschijnlijk doelend op haar eigen team.
    "Dat is wel mijn doel, maar het is natuurlijk even afwachten hoe het team dit jaar samen speelt... Helaas is samenwerken niet de sterkste kwaliteit op mijn afdeling." Gaf Dmitri toe, het zou een uitdaging zijn om alle neuzen binnen het team dezelfde kant op de krijgen.

    "Ik heb jou ook gemist van de zomer, ik ben blij dat we weer herenigd zijn." Avalon nam een slok en Dmitri wachtte om kort een arm om haar heen te slaan. "Jammer dat we elkaar niet hebben kunnen zien, maar dat maakt onze tijd op Hogwarts extra speciaal."
    Dmitri knikte. "Wacht maar tot ik op mezelf woon, dan zal dat wel anders zijn... Dan ben je altijd welkom, of kom ik naar jou toe." Hij besteedde er verder geen tijd aan, hij had het niet graag over zijn ouders of thuissituatie. Niet dat het zo verschrikkelijk was, maar hij kon er toch nooit voor zorgen dat zijn ouders minder streng zouden zijn.

    “Bij de grootste losers natuurlijk!" Opperde Avalon. Ze hadden al jaren de traditie om aan het begin van het jaar al hun klasgenoten te ranken. Het was altijd leuk om te zien of de lijst aan het eind van het jaar nog klopte, of dat mensen waren geklommen op de sociale ladder.
    "Ik heb een vermoeden dat Zaheer, ondanks zijn populariteit, toch het minst geliefd is, vooral bij de jongens uit ons jaar. Als ik de verhalen mag geloven wordt hij eerder gevreesd. Jij gaat met hem om, wat vind jij nou van hem? Eerlijk?”
    Dmitri haalde zijn schouders nonchalant op. "Hij is prima." De vriendschap met Zaheer was door de jaren heen ontstaan. Het was niet zijn favoriete persoon in het kasteel, maar kon het goed met de jongen vinden. "Maar hij draagt er zelf ook wel aan bij dat zoveel mensen hem niet mogen." Dmitri had niet het gevoel dat hij zijn vriend verraadde door dat te zeggen, het was algemeen bekend dat Zaheer niet de makkelijkste was. "Maar jij vindt hem dus bij de grootste losers behoren?" Vroeg Dmitri aan Avalon. "Aangezien je met de losers wilt beginnen en als eerst Zaheer oppert." Dmitri keek Avalon geamuseerd aan, benieuwd naar haar mening over de beruchte afdelingsgenoot van hem.

    [ bericht aangepast op 12 mei 2021 - 19:40 ]

    ILLIAS EISENBERG
    ravenclaw • 16 • beater • Great Hall • with Pan, Ash & Margo

    Zijn eerste avondmaal van het jaar had hij gedeeld met zijn long term vriendin Jemima, met wie hij interessant genoeg ook een neppe relatie mee had. Het voelde heel onnatuurlijk voor Illias, gezien hij geen romantisch bot in zijn lijf had en daarnaast ook niet veel geëindigde relaties als voorbeeld kon nemen. Illias had er welgeteld één, en die relatie was zo slecht afgelopen, dat hij haar niet eens normaal kon aankijken. Het hielp ook niet dat Jemima evenmin wist wat ze precies moest doen.
          Illias speelde met de zilveren envelop in zijn handen. Een uitnodiging voor de Slug Club. Hij had niet anders verwacht, met zijn intelligentie en hoge cijfers. Hij stopte de uitnodiging weg in een van de vele zakken die zijn uniform had en stond op van zijn plek. Jemima was inmiddels al lang vertrokken naar wie dan ook en Illias had weinig zin om de rest van de avond eenzaam door te brengen, dus ging hij op zoek naar een club mensen die hij kon infiltreren.
          Hoewel de Great Hall aan het leegstromen was, zag Illias nog een groep mensen die geen inclinatie gaven te willen vertrekken. Tot zijn geluk waren het mensen die in zijn jaar zitten, waarvan Pandora zelfs tot dezelfde afdeling behoorde. Het enige minpunt betrof Ashley, een jongen waarmee het een nogal gespannen liep. Hij mocht de jongen wel, maar de twee hadden hun momenten. Toch zette Illias zich er overheen en liep hij op het drietal af. Zodra hij dichterbij kwam, kon hij vlagen van hun gesprek opvangen, maar niet genoeg om spontaan tussenbeide te komen.
          “Goedenavond iedereen, nemen jullie genoegen met de verrijking op jullie leven dat mijn gezelschap zal hebben?” kondigde Illias zijn aanwezigheid aan, terwijl hij breed glimlachte en zonder te wachten op antwoord erbij kwam zitten. Hij zag dat ze wat te drinken hadden, maar hij was respectvol genoeg om dat niet zomaar te pakken. “Dus, zeg eens, waar hadden jullie het over voordat ik jullie zo onbeschoft onderbrak?” vroeg Illias aan het drietal, een grijns nog steeds op zijn gezicht.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2021 - 20:11 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Aster Muir

    17 • Gryffindor • Beater • just outside of the great hall • with Jem & Sasha

    “When angry, count four. When very angry, swear.”


    'Oh, ik ben altijd bloedserieus, dat weet je toch?' Aster rolde even met zijn ogen voor dramatisch effect. Eigenlijk was het maar goed dat ze niet altijd serieus was, dat vond hij net zo leuk aan haar. Langs de andere kant was ze dan weer net serieus genoeg om met zijn humeur om te kunnen gaan. 'Hoewel...' Zijn blik versprong naar zijn voeten toen hij een licht tikje voelde. 'Jouw schoenen zijn zo groot, ik denk niet dat je bang hoef te zijn om die kwijt te raken.'
          'Wauw, je hebt precies een hele zomer aan beledigingen in te halen zie ik?' Niet dat hij de "beledigingen" serieus nam, maar het viel wel op dat Jem on fire was. Het zorgde er in ieder geval dat hij de speech van Dumbledore even vergat en kon lachen. Iets wat hij op dit moment zeker en vast kon gebruiken.
          Zijn handen zakten zachtjes weer na de opmerking over Zaheer. 'Ik. En Zaheer. Vrienden.' Niet dan? Naar zijn ervaring leek Jem geen problemen met de jongen te hebben en dat kon niet over veel andere mensen gezegd worden. Allerminst over zichzelf. 'Nou, dan weet jij meer dan ik.'
          Aster grijnsde kort. 'Zoals altijd dus,' grapte hij vlug, wetende dat hij daar sowieso een reactie of een mep tegen zijn arm mee uitlokte. So worth it.
          'En ik nog wel denken dat ik een goede smaak had. Ik ben nu stiekem wel benieuwd hoe je tot deze conclusie gekomen bent.' Misschien zag hij het zelf te zwart-wit, maar in zijn hoofd bestonden er maar twee soorten mensen op Hogwarts: vrienden van Zaheer en de niet zo vrienden van Zaheer.
          'Wel, het lijkt alsof iedereen hier ofwel een vriend, ofwel een vijand van hem is. Iets daartussen lijkt niet te bestaan. Aangezien jij niet tot de vijand categorie behoort, moet het dus wel vriendschap zijn,' was zijn logische verklaring. Althans, hij vond 'm zelf in ieder geval heel erg logisch.
          Voor hij er nog iets aan kon toevoegen, voegde Sasha zich bij het duo. Eigenlijk was ze niet direct iemand waarmee hij wou praten. Hij had niets tegen haar, maar het feit dat ze nog niet zo heel lang geleden haar broer had verloren aan Voldemort, deed hem heel erg denken aan de situatie met zijn vader. Het duurde dan ook enkele seconden vooraleer hij zijn woorden weer vond.
          'Ik zou vluchten nu je nog kan, Sasha. Straks rekruteert ze je nog als één van haar rebellen,' sprong hij in op Jem's plan tot revolutie. Aster probeerde in ieder geval om niet als een eikel over te komen door haar te negeren. Nu ze er was kon hij ook net zo goed proberen haar bij het gesprek te betrekken. Zolang ze beiden het gevreesde onderwerp niet zouden opbrengen zou het vast wel goedkomen.
          'Ik had niets anders verwacht van hem. Slapend weet hij nog een perfect score te halen.' Illias was zijn best guy friend, iets wat veel mensen op het eerste zicht niet zouden verwachten. Ze hadden niet superveel gemeen, maar toch klikte het tussen de twee jongens.
          'Zouden we de uitnodigingen door kunnen verkopen? Er zijn vast wel wat mensen die naar binnen willen glippen.' Hij moest kort lachen om haar, lichtjes geniale, idee. Het zou in ieder geval een goede manier zijn om niet zelf te moeten gaan.
          'Ongetwijfeld. Ik denk dat het op de zwarte markt in deze school heel wat geld zou opbrengen.'


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    [face=times]

    ︽ ︾ SASHA DIGGORY ︾ ︽
    16 years old • Hufflepuff • Quidditch Captain • Just outside of the Great Hall • Yellow pyjama pants and grey sweater • Jem and Aster


    "Als het aan mij ligt gooien we de hele brut omver. Viva la revolution." werd Sasha door Jem begroet. “Illias heeft ook een uitnodiging gekregen, de nerd.”
    "Ik zou vluchten nu je nog kan, Sasha. Straks rekruteert ze je nog als één van haar rebellen,"
    Sasha haalde haar schouders op. "Prima voor mij. Ik heb niets te verliezen." zei ze tegen het tweetal. "Ik heb geen uitnodiging ontvangen." Dat was ook
    “Illias heeft ook een uitnodiging gekregen, de nerd.” Vertelde Jem. Ilias zat in Ravenclaw wist Sasha te herinneren. Ze kende de jongen verder niet goed.
    "Ik had niets anders verwacht van hem. Slapend weet hij nog een perfect score te halen." Voegde Aster toe over de jongen.

    "Zouden we de uitnodigingen door kunnen verkopen? Er zijn vast wel wat mensen die naar binnen willen glippen." vroeg Jem zich af.
    Aster lachte. "Ongetwijfeld. Ik denk dat het op de zwarte markt in deze school heel wat geld zou opbrengen."
    Sasha keek hem aan, terwijl ze haaf hoofd schuin hield. "Het ligt er natuurlijk allemaal aan hoe leuk die feestjes gaan zijn die Slughorn gaat organiseren..." speculeerde ze. "Als ze echt boeiend zijn, zou zelfs ik wel geïnteresseerd zijn... al moet ik dan wel mijn garderobe iets aanpassen.." en ze keek naar haar gele pyjamabroek. "Slug zag er niet uit als iemand die houdt van casual chique."

    ♠ Ashley Joseph Jones ♠
    - Ready to start a Revolution -
    17 years old • Gryffindor • Progressive • Great Hall • Pandora, Margo and Ilias



    *weet niet of het duidelijk was, maar zo dus: klik


    "Gelukkig loopt Moody hier niet meer rond." Antwoordde Margo lachend op Ashley zijn wantrouwen over het blauwe en dampende drankje. "Wel, niet dat hij hier ooit rondgelopen heeft natuurlijk."
    Ash lachte. "Goed punt." Het was cru dat ze hierom lachten, maar de opmerking was té waar om niet grappig te zijn. Helaas waren de consequenties van dat hele voorval niet zo grappig geweest...
    "Pandora, dit is echt een heerlijke combinatie, dankjewel." bedankte Margo Pandora.
    Ash keek nog steeds een beetje wantrouwig naar de, inmiddels paarse, substantie in Margo haar glas.
    "Als Moody hier punten voor afgetrokken had, het was het waard geweest." zei ze.

    "Het is wel de bedoeling dat we ze niet in stukjes bij elkaar moeten vegen na de match, natuurlijk. Fysieke mutilatie is iets wat we kunnen houden voor later." zei Margo. "Grapje, natuurlijk. Hun ego en hoogheidswaan aan brokken slaan is uiteraard perfect aanvaardbaar."
    Pandora haalde nonchalant haar schouders op en bestudeerde het paarse drankje nog steeds.
    Ash daarentegen kneep zijn ogen samen. "Maar we kunnen ook niet beloven dat onze beukers ze van hun bezems gaan stoten toch?" zei hij, nu met een grijns. "Dat is lichtelijke fysieke mutilatie. Niks mis mee."
    Pandora keek om en keek Ash vragend aan.
    "Dat is toch zo!" verdedigde Ash zichzelf. "Dat hoort bij Quidditch, anders moet je niet op een bezem stappen."
    "Precies de reden dat ik dat ook niet doe." vertelde Pandora.

    "Ja, Dmitri wordt inderdaad knap lastig. Ik neem aan dat Slytherins primair doel ook gewoon is om ons te verslaan, dus daar gaan we een goeie strategie voor moeten uitdokteren," zei Margo. Ze kneep haar ogen kort dicht. Ash dacht dat ze vast Dmitri visualiseerde op het veld, om alvast een beeld te krijgen van waar ze mee te maken zouden krijgen dit jaar. "Sorry daarvoor, is een kwestie van vermoeidheid waarschijnlijk," zei Margo toen ze haar ogen weer geopend had.
    "Is altijd een beetje het probleem met de eerste schooldag, nietwaar? Er gebeurt zo veel en alles is zo aangenaam dat we niet willen dat het afloopt, maar het zijn altijd zulke lange dagen."
    "Waauw.." zei Pandora, die Margo intens leek aan te staren. Ashley gaf haar een por, hij had al zo vaak tegen haar gezegd dat ze mensen niet te lang recht in de ogen moest aankijken. Daar werden de meesten ongemakkelijk van. "Hoe lang heb je over die zin nagedacht?" Ashley kende Pandora goed genoeg om te weten dat dit een oprechte vraag was, en geen steek. Toch zou het bij anderen wel eens verkeerd kunnen aankomen.
    "Ik vraag me af hoe verwaaid we eruit gaan zien in de eerste les morgen."
    "Ik ook!" Speelde Ashley meteen in op Margo haar vraag, in de hoop dat ze niet beledigd zou zijn door Pandora haar woorden.

    Margo en Ashley moesten beiden lachen om de opmerking over Snape in een roze Umbridge outfit.
    "Snape in het roze ... dat zou zowaar nog prachtiger zijn dan die keer bij Lupin dat iemands Boggart veranderde in Snape met een bondjas.." herinnerde Margo de anderen aan de prachtige les DADA die ze hadden in hun derde jaar.
    Ashley knikte instemmend.
    "Schoolwerk daargelaten, hoe gáát het eigenlijk met jullie? Hebben jullie je wat door de zomer kunnen slaan, ondanks alles?" Dat was nou zo fijn aan Margo, ze was zo'n oprecht aardig persoon.
    Ashley wou antwoorden, maar voordat hij zijn mond wou openen verstoorde een stem hun gesprek.
    “Goedenavond iedereen, nemen jullie genoegen met de verrijking op jullie leven dat mijn gezelschap zal hebben?” Ilias Eisenberg wachtte niet op een antwoord op die vraag en ging bij hen zitten. Ash was niet al te blij met de aanwezigheid van de jongen, maar het kon dingen ook interessanter maken. Time will tell....
    “Dus, zeg eens, waar hadden jullie het over voordat ik jullie zo onbeschoft onderbrak?”
    Hij had ten minste genoeg zelfreflectie om te weten dat hij inderdaad onbeschoft hun gesprek verstoorde.
    "Goedenavond Ilias." begroette Ashley de nieuwkomer galant. Hij had misschien een strijd met deze jongen, maar die was puur van intellectuele aard. Bovendien genoot Ashley er stiekem wel van. Een beetje competitie. "Margo vroeg zojuist heel vriendelijk naar onze zomers." informeerde Ashley Ilias.
    Ashley wendde zich tot Margo. "Ik heb eigenlijk een hele leuke zomer gehad, dankjewel voor het vragen. " Hij meende het, de wereld had meer mensen zoals Margo nodig. "Al me al denk ik drie dagen in mijn eigen bed geslapen en verder alle nachten doorgebracht met deze hier." Hij gaf Pandora een kus op haar wang.
    Pandora glimlachte. "Mijn zomer was ook leuk, op de vele saaie verplichte diners na dan..." vertelde ze. "Hoe was jullie zomer?"

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 16:12 ]

    ❂ Pandora Lovegood ❂
    Experimental Witch
    17 years old • Ravenclaw • Free Spirit • Great Hall • Ravenclaw Uniform • Ashley, Margo and Ilias


    "Gelukkig loopt Moody hier niet meer rond." Antwoordde Margo lachend op Ashley zijn wantrouwen over het blauwe en dampende drankje. "Wel, niet dat hij hier ooit rondgelopen heeft natuurlijk."
    Ash lachte. "Goed punt."
    "Pandora, dit is echt een heerlijke combinatie, dankjewel." bedankte Margo Pandora.
    Pandora glimlachte naar Margo. Het was fijn om iets voor iemand ander ste kunnen doen.
    "Als Moody hier punten voor afgetrokken had, het was het waard geweest." zei ze.

    "Het is wel de bedoeling dat we ze niet in stukjes bij elkaar moeten vegen na de match, natuurlijk. Fysieke mutilatie is iets wat we kunnen houden voor later." zei Margo. "Grapje, natuurlijk. Hun ego en hoogheidswaan aan brokken slaan is uiteraard perfect aanvaardbaar."
    Pandora haalde nonchalant haar schouders op. Ze was eerder geïnteresseerd in het drankje van Margo dan in de grap over Slytherin. Wat had veroorzaakt dat het drankje paars was geworden? Het wakkerde haar nieuwsgierigheid aan om verder te experimenteren met drankjes en de gevolgen van het mengen ervan.
    "Maar we kunnen ook niet beloven dat onze beukers ze van hun bezems gaan stoten toch?" hoorde Pandora Ashley zeggen "Dat is lichtelijke fysieke mutilatie. Niks mis mee."
    Pandora wierp Ashley een veroordelende blik, iets wat ze niet vaak deed. Maar soms had Ash het nodig om een beetje geremd te worden in zijn haat voor Slytherins.
    "Dat is toch zo!" verdedigde Ash zichzelf. "Dat hoort bij Quidditch, anders moet je niet op een bezem stappen."
    "Precies de reden dat ik dat ook niet doe." Hij had het punt begrepen, het was niet nodig om er verder op in te gaan.

    "Ja, Dmitri wordt inderdaad knap lastig. Ik neem aan dat Slytherins primair doel ook gewoon is om ons te verslaan, dus daar gaan we een goeie strategie voor moeten uitdokteren," zei Margo. Pandora hoorde eigenlijk alleen het woord knap en leek even af te glijden in haar gedachten en herinneringen over de Slytherin ploeg op het veld.
    "Sorry daarvoor, is een kwestie van vermoeidheid waarschijnlijk," zei Margo, zonder dat Pandora goed begreep waarvoor ze haar excuses aanbood. "Is altijd een beetje het probleem met de eerste schooldag, nietwaar? Er gebeurt zo veel en alles is zo aangenaam dat we niet willen dat het afloopt, maar het zijn altijd zulke lange dagen."
    "Waauw.." zei Pandora en ze keek Margo vol bewondering in haar ogen aan, wat gebeurde in haar hoofd om tot zo'n conclusie te komen over de eerste schooldag. Ze namelijk helemaal gelijk! Pandora voelde een por in haar zij van Ashley, als reminder om mensen niet te lang aan te staren. "Hoe lang heb je over die zin nagedacht?" zei ze, zonder
    "Ik vraag me af hoe verwaaid we eruit gaan zien in de eerste les morgen." speculeerde Margo
    "Ik ook!" zei Ash.

    Margo en Ashley moesten beiden lachen om de opmerking over Snape in een roze Umbridge outfit.
    "Snape in het roze ... dat zou zowaar nog prachtiger zijn dan die keer bij Lupin dat iemands Boggart veranderde in Snape met een bondjas.." herinnerde Margo de anderen aan de prachtige les DADA die ze hadden in hun derde jaar.
    Pandora grinnikte, dat was inderdaad een leuke les geweest.
    "Schoolwerk daargelaten, hoe gáát het eigenlijk met jullie? Hebben jullie je wat door de zomer kunnen slaan, ondanks alles?" Wat een vriendelijke vraag....
    “Goedenavond iedereen, nemen jullie genoegen met de verrijking op jullie leven dat mijn gezelschap zal hebben?” Pandora keek op en zag dat Ilias Eisenberg zich bij het drietal had gevoegd.
    "Hallo." begroette ze haar afdelingsgenoot.
    “Dus, zeg eens, waar hadden jullie het over voordat ik jullie zo onbeschoft onderbrak?” ging Ilias verder.
    "Goedenavond Ilias." klonk Ashley zijn stem vriendelijk. "Margo vroeg zojuist heel vriendelijk naar onze zomers."
    Pandora knikte instemmend.
    "Ik heb eigenlijk een hele leuke zomer gehad, dankjewel voor het vragen. " beantwoordde Ashley de vraag van Margo. "Al me al denk ik drie dagen in mijn eigen bed geslapen en verder alle nachten doorgebracht met deze hier." Hij gaf Pandora een kus op haar wang. Het was heerlijk geweest om Ash ook in de zomervakanties te kunnen zien voor hun dagelijkse logeerpartijtjes. Inmiddels een vaste prik in hun zomervakantie. Pandora liet haar dakraam open en Ash klom ergens op de avond naar binnen om op Pandora te wachten.
    Pandora glimlachte, terwijl ze terugdacht aan die avonden. "Mijn zomer was ook leuk, op de vele saaie verplichte diners na dan..." vertelde ze. "Hoe was jullie zomer?"


    A I D A N      F E N W I C K


    16 jaar ~ Hufflepuff prefect ~ Hufflepuff Common Room ~ met Novalie




    Novalie kon zo smekend kijken als ze wilde, Aidan zou er nu niet intrappen. Hij vond het ook zeker wel jammer om haar teleur te moeten stellen, maar in dit geval moest hij voor zichzelf kiezen. Ze keek al gauw naar hem op naar zijn antwoord en keek hem ernstig aan.
          'Sorry, Aidan. Ik had er helemaal niet...' stamelde ze. 'Sorry. Ik had niet van je mogen vragen om tijd te spenderen met Zaheer en Zoya.' Ze voelde zich duidelijk schuldig om dat ze dit gevraagd had.
          Aidan grimaste even, maar drukte haar vervolgens weer tegen zich aan. 'Kan gebeuren,' mompelde hij, waarna hij de geur van haar haren in zich opnam. Om één of andere reden bracht het hem altijd tot rust.
          Nova's bril kraakte verontrustend, maar hij had geleerd het te negeren. Dat was het voordeel van magie, als je per ongeluk iets sloopte, kon je het zo weer repareren. Novalie had blijkbaar besloten dat ze het fijner vond om van zijn omhelzing te genieten dan om te reageren, want het bleef verder stil bij haar tot hij haar een voorstel deed tot een toverschaak avond.
          Ze lachtte hardop en hij moest juist extra breed grijnzen daardoor. Het was fijn om haar weer te zien lachen na al deze bedroevende serieusheid. 'Weet je het zeker? Moet ik je soms herinneren aan ons laatste potje?' Ze glimlachte bescheiden, terwijl ze hem daaraan herinnerde. Ja, au, ze had hem inderdaad goed ingemaakt, maar hij wilde dit plan daardoor niet laten verpesten. Hij liet zich met liefde inmaken als dit betekende dat ze blij bij hem zou zijn in plaats van sip bij een ongemakkelijk diner. 'Ik wil je best nog wel een keer in maken,' zei ze alsof ze zijn gedachten had kunnen lezen.
          Hij zag haar haar schouders omhoog halen om zichzelf te beschermen en dit deed hem grinniken. Hij was niets van plan geweest, maar op deze manier daagde ze hem alleen maar uit. Dus greep hij haar vast en ging met zijn vrije hand uitgebreid door haar haar, er een zooi van makend.
          'Nah, deze keer ga ik jou inmaken. In ben heus wel in staat om je af en toe ook op intelligentie in te maken, niet alleen in fysieke stoeipartijen.' Hij lachtte hard en uitgebreid, terwijl hij haar in de houdgreep bleef houden. Tevreden legde hij zijn hoofd op het hare.
          'Dus, hebben we een deal?' grinnikte hij, zich er niet aan storend dat haar antwoord waarschijnlijk toch moeilijk te verstaan zou zijn, zo tegen hem aangedrukt. Daar moesten ze beiden maar mee leven.


    Stenenlikker

    Jordyn Mariah Kingsley◂
    16 years ▲ Gryffindor Chaser ▲ The Great Hall ▲ w. Archer & Julian

    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

    Not all girls are made of sugar and SPICE & everything nice.
    Some girls are made of ADVENTURE, fine butterbeer, BRAINS and no fear.
    ▸“Jeez, jou boeren zijn nog luider dan mijn scheten,” zei Archie tussen het hikken door. Ik gaf hem een verontwaardigende por in zijn ribben en legde uit dat mijn boer gewoon een teken was dat het gesmaakt had. Hij vervolgde me de woorden: “Ik weet het, ik zeg altijd hoe vettiger, hoe prettiger.” Ook hij legde zijn handen tevreden op zijn buik en ging iets onderuit gezakt zitten.
          “Dikzakje,” plaagde ik hem en verdraaide mijn bovenlichaam zodat ik plagend in zijn wangen kon knijpen. “Jij raakt zo nooit je babyvet kwijt, hoor.” Ik stak mijn tong naar hem uit alvorens ik me uitrekte. Mijn blik gleed over de afdelingstafels en bleef uiteindelijk steken bij één persoon in het bijzonder aan de Hufflepufftafel, Julian. Het feit dat hij in gesprek was compleet negerend, stak ik mijn handen in de lucht en zwaaide enthousiast naar hem. Mijn trotsheid kon ik niet geheel verbergen terwijl ik naar hem schreeuwde of hij gehoord had van de stinkbom die voor veel opschudding had gezorgd in de klassenoudstencoupé.
          Julian stond op en begroette mijn pleegbroer met een knikje voordat hij zijn ene been over de bank heen gooide om naast me plaats te nemen. “Gehoord én geroken. Ik had het kunnen weten dat jij daarachter zat,” begon hij lachend. Ik zette mijn meest onschuldige glimlach op en vroeg: “Hoe kom je daar nou bij?”.
          “Het was echt verschrikkelijk ik ging nog net niet over mijn nek, wat zat erin?” vervolgde Julian. Een mysterieuze grijns gleed over mijn gezicht, maar Archer was me voor methet geven van zijn antwoord. “De geur van Jordyn haar boertjes was alvast een inspiratiebron,” lichtte hij toe met een prik in mijn zijde waardoor mijn lichaam spastisch van hem weg bewoog. “Hey!” riep ik verontwaardigd uit als reactie. “De rest is confidentaal, misschien dat de Weasley twins ons idee als product wilt verkopen,” ging Archer verder.
          “Blijft wel onder ons,” fluisterde ik samenzweerderig. “Gelukkig ben ik een kampioen in niet opvallen.” Ik leunde nog iets dichter naar Julian toe en gaf hem een overdreven knipoog. “Maar als je het echt wilt weten, kattenkots en slakkenslijm vormden de basis. Een waar meesterwerk.”

    [ bericht aangepast op 5 mei 2021 - 23:01 ]


    I have seen my own sun darkened

    𓆙       Zoya Elaine Crawfort      𓆙

    When you are not fed love on a silver spoon you learn to lick it off knives

    16 years ⋆ Slytherin Common Room ⋆ with Zaheer, Rowle & Rosier





    Mijn ogen versmalden zich terwijl ik Zaheer in me opnam: van de manier waarop hij zijn hand naar me uitstak tot aan zijn natte shirt die plakte tegen zijn welgevormde lichaam. Een korte stilte volgde voordat ik hem met een lichte argwaan in mijn stem vroeg waarom hij mijn hulp niet ingeschakeld had. Ik voelde aan mijn water dat het iets geweest moest zijn waarvan Zaheer zou weten dat ik het er niet mee eens was.
          “Wat ken je me toch goed, Crawfort, dat is precies de reden waarom ik het hen gevraagd heb. Maar maak je geen zorgen, voor jou heb ik in de toekomst vele leukere dingen in petto. Spannendere dingen.” De knipoog die daarop volgde, maakte zijn gedrag alleen meer verdachter. Gewoon loslaten, Zoya. Dit is waarom jij de intelligentie meebrengt in deze vriendschap. Vandaar dat ik mijn hoofd licht kantelde en vroeg waar de My Queen gebleven was – een grapje tussen ons tweeën.
          “Wow Zoya, take a chill pill. Je weet toch dat je de enige voor mij bent.” Zaheer wierp me een kushandje toe en niet onder de indruk trok ik mijn wenkbrauw naar hem op. Ik moest de neiging onderdrukken om zijn ‘kus’ niet uit de lucht te slaan met mijn duim en wijsvinger. “Never forget, you are and will always be my Queen!”
          “Oké, dat maakte het er niet beter op,” verzuchtte ik en stond op uit de zachte kussens van de sofa. Zijn hand negeerde ik. Ongeduldig vroeg Zaheer me of ik nog meekwam. “Ik wil namelijk ook graag iets droogs aantrekken,” voegde hij er grimmig aan toe. Ergens voelde ik irritatie opkomen; het laatste resterende deel van zijn temperament dat ik normaal gesproken makkelijk kon onderdrukken. Deze keer daarentegen rolde de opmerking al over mijn lippen voor ik er erg in had.
          “En hoe oud ben je? Vijf? Zes? Ik dacht dat je inmiddels geen hulp meer nodig had bij het aankleden.” Ik kruiste mijn armen voor mijn borst, waarna ik met een zucht mijn boek van de sofa achter raapte en weer overeind kwam. “En als je hulp nodig hebt met uitkleden, weet je dat je dat ergens anders moet gaan zoeken. . . Maar goed. Wat wilde je me laten zien?”

    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 0:06 ]


    I have seen my own sun darkened

    Amira Lucretia Black
    Sixteen years old | Slytherin| Prefect & Chaser | Slytherin uniform + hair | With Eileen | Great Hall




    Amira nam nog een slok van haar pompoen sap. Haar ogen vielen op een stel tweedejaars Slytherin studenten, die dachten dat ze de Great Hall nog in mochten sluipen, hoewel er duidelijke regels waren dat de tweedejaars op dit tijdstip in de Common Room moesten blijven, tenzij er een Astronomy les was. Met één opgetrokken wenkbrauw keek ze naar het stel en maakte ze een gebaar dat ze terug moesten gaan.
    Vervolgens legde Amira haar aandacht weer bij Eileen die het met haar eens wat over de zooi wat zich het Ministry noemde, waarna ze het gesprek leidde naar de lessen. ''Ik kijk er ook naar uit. Ik hoorde professors McGonagall en Sprout kort over hem praten toen ik hiernaar terug liep en die klonken voornamelijk positief. Hopelijk worden we wat beter uitgedaagd dit jaar.'' Nu kon Amira opzich wel prima overweg met professor Snape, maar voor haar waren de lessen wat eentonig en niet uitdagend genoeg om echt goed te leren. Wat zonde was gezien Potions op zich erg interessant was. Vooral als het mooi passend was met Herbology. ''Oh ja, ik hoop ook zo erg dat we zelf ingrediënten verzamelen mogen. Want inderdaad, dat spul in de voorraadkast is verschrikkelijk.''
    ''Slug Club, hmm?'' Amira had er op de trein wat van gehoord, maar er niet al te veel aandacht aangegeven. Ze had het druk genoeg met de eerstejaars begeleiden.

    ''Misschien moeten we ze vertellen dat telkens als de Giant Squid ziet dat je naar hem kijkt, hij je gezicht onthoudt en er een vinger af bijt de eerstvolgende keer je te dicht bij het meer komt? Of misschien dat hij verre familie is van de basilisk en dat recht in zijn ogen kijken fataal kan zijn.'' Amira moest lachen bij het idee. De meeste eerste jaars waren zo goedgelovig dat ze geen eens moeite zouden hoeven doen om zoiets hen wijs te maken.
    ''Klinkt eerlijk gezegd als een goed plan.'' gaf ze toe.

    ''Ik wil inderdaad ook wel kijken wat het inhoud en van hoe en wat,'' antwoordde Amira op Eileens vraag of ze ook heen zou gaan. ''Met z'n tweeën heen gaan zou inderdaad leuk zijn.'' vervolgde ze. Ook Amira hoopte dat deze Duelleerclub het langer volhield dan die van het tweedejaar. Dat was echt een tegenvaller geweest. En alleen omdat Malfoy en Potter niet fatsoenlijk konden duelleren met elkaar én omdat de laatst genoemde van de twee zonodig met een slang moest praten.

    ''Waar kijk jij eigenlijk het meest naar uit dit jaar?'' vroeg Eileen. Amira dacht kort even na. ''Naast Potions denk ik het meest naar Defence Against the Dark Arts én Care of Magical Creatures. Bij DADA gaan we als het goed is non-verbale spreuken behandelen en dat lijkt me wel wat. En natuurlijk gaan we meer de diepte in met de lessen, dus daar kijk ik erg naar uit. Natuurlijk kijk ik ook uit naar Quidditch. '' antwoordde ze. ''Heb jij nog andere dingen waar je naar uit kijkt?''

    [ bericht aangepast op 21 mei 2021 - 21:43 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.


    Margo Graves
    17 › Gryffindor › Great Hall › op dit moment bij Ashley & Pandora (& Ilias komt joinen)

    Ze bleven nog even verder praten over Quidditch en Margo moest wat lachen met Ashleys ideeën over hoe Bludgers bijzonder toevallig tegen een meute Slytherins konden vliegen. Margo was zelf altijd meer van de overtuiging geweest dat Bludgers ingezet moesten worden om het pad van spelers te onderbreken in plaats van ze er los tegen te meppen, maar ze wist evenwel dat ze op dat vlak behoorlijk in de minderheid was. Pandora leek Ashleys ideeën over hoe en waar Bludgers heen moesten vliegen iets te agressief te vinden, te oordelen naar haar blik en commentaar.
          ‘Waaaauw,’ zei Pandora, ‘hoe lang heb je over die zin nagedacht?’ Margo onderdrukte een lachje, maar er verscheen toch een glimlach op haar gezicht. Hoewel ze haar Pandora niet bijzonder goed kende, had ze wel vaker, als Margo haar op een verwaaide keer tegenkwam, een air van zweverigheid over zich hangen. Margo hield er wel van.
          ‘Bedenking die ik me aan het einde van het avondmaal gemaakt heb, om eerlijk te zijn. Was wat aan het dagdromen over onze hemelbedden en toen realiseerde ik me dat. Niet dat het zo’n diepgaande gedachte is, natuurlijk,’ zei ze. ‘Geen inzicht die de filosofieboeken halen zal, vrees ik.’
          Net op dat moment kwam Ilias – een jongen die ze kende van op het Zwerkbalveld, maar verder niet echt – aan tafel bijschuiven. ‘Goedenavond iedereen, nemen jullie genoegen met de verrijking op jullie leven dat mijn gezelschap zal hebben?’ vroeg hij. Margo glimlachte.
          ‘Natuurlijk niet!’ zei ze. ‘Hoe meer zielen, hoe meer vreugde,’ wilde ze hem verwelkomen aan de tafel.
          ‘Ik heb eigenlijk een hele leuke zomer gehad, dankjewel voor het vragen,’ zei Ashley, en ook Pandora bleek een fijne zomer gehad hebben. ‘Al me al denk ik drie dagen in mijn eigen bed geslapen en verder alle nachten doorgebracht met deze hier.’
          ‘Groot gelijk,’ zei Margo tegen Ashley. ‘Altijd fijner om samen tijd door te brengen dan alleen te zitten wegrotten,’ grapte ze. ‘Maar super om te horen dat je een fijne zomer gehad hebt, ben oprecht blij voor je. Met de stress die de laatste tijd in de lucht hangt, verdienden jullie absoluut een aangename zomer,’ glimlachte ze. Ze hield van zomerverhalen. Over het algemeen waren haar eigen zomers vrij saai – ze sprak amper af met mensen, niet omdat ze niet wilde, maar omdat ze zowat in het midden van nergens woonde in Wales, en echt letterlijk niemand dicht genoeg woonde om mee af te spreken. ‘Welke diners, trouwens, als ik vragen mag? Het soort verplichte familiedinertjes, of wat anders?’ Ze wist niet goed af te leiden uit Pandora’s toon of ze er wel over wilde praten. ‘Als je het er liever niet over hebt, ook goed, hoor,’ voegde ze er snel aan toe.
          ‘Mijn zomer was oké,’ antwoordde ze op Pandora’s vraag. ‘De rotsen van Wales voor de 17de zomer op rij kunnen bestuderen, waarlijk fascinerend,’ zei ze, lichtjes sarcastisch. ‘Maar goed, over het algemeen. Leuke vakantietrip gedaan, ook. Allemaal behoorlijk gewoontjes, geen wilde avonturen of iets dergelijks.' Dat was ook niet echt iets waar ze naar smachtte. Er zat al genoeg spanning in haar leven zonder dat ze daar nog eens wilde avonturen bij hoefde. Iéts meer activiteit in haar zomer was wel welkom geweest, maar liever een doodgewone zomer dan één met te veel actie. 'En jij, Ilias? Fijne vakantie gehad? Klaar voor het nieuwe jaar?’


    (Heb hier en daar niet gereageerd op bepaalde opmerkingen, omdat we anders bezig kunnen blijven, maar voel je vrij er weer over te beginnen als jullie het liever daarover hebben! ’t Is gewoon zodat we met Ilias een gesprek zouden kunnen aanknopen zonder bezig te blijven over ander dingen, haha.)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried


    CASTOR AELIUS BLACK
    sixteen • gryffindor • beater • with aiofe • somewhere outside

          “Misschien wel een goed idee,” antwoordde Aiofe op zijn opmerking over het trappetje.
          Cas gaf haar een brede grijns terug. “Perfect. Er zullen vast wel ergens opvouwbare trappetjes te vinden zijn.” Dat maakte het wel zo makkelijk. Hoewel hij zichzelf er ook wel voor aan zag om rond te sjouwen met een daadwerkelijke trap. Misschien voor een volgende date… Cas stopte het idee weg in zijn hoofd voor later. Hij wilde het doen, alleen al om te zien wat haar reactie er op zal zijn. Nu moest hij eerst nog een zien te vinden… Of die van Filch stelen, maar dat was wel een ontzettend onding.
          Ze namen plaats op een van de bankjes en al het geluid van het kasteel was nauwelijks te horen. Een fel contrast met de herrie van hoe de Gryffindor boys’ dorm normaal was. Nog even rust, nu het nog mogelijk. En voordat een stel Aurors hen kon bevelen om terug het kasteel in te gaan. Cas had geen idee of ze überhaupt alleen buiten mochten zijn. Daar zouden ze vanzelf wel achter gaan komen. Wie niet waagt, wie niet wint. Het was niet alsof de Aurors hun ook daadwerkelijk straf of punten in de mindering kon geven.
          “Dat maakt niet uit, ik ben reuze benieuwd naar jouw versie van onze Melkweg.” De dingen die haar grote bruine ogen met hem deden…
          “Nou uh…” Cas keek omhoog naar de vele sterren boven hem. “Meestal met astronomie schrijf ik gewoon het meest dramatische op wat ik kan bedenken, dat doet het vaak wel goed,” lachte hij. Het was makkelijker én sneller dan daadwerkelijk het huiswerk maken. “Maar ik zal je die onheilspellende verhalen besparen. In plaats daarvan.” Hij dacht enkele seconden na. “De melkweg is ontstaan door een boze god, iemand had net zijn laatste chocolade opgegeten. Vond hij niet zo leuk, dus als wraak gooide hij al het melk op aarde de lucht in, zodat niemand ooit nog chocolade kon eten,” besloot hij.
          “Mijn treinreis was niet zo spannend, zoals gewoonlijk samen met Darryn. Ik heb Darryn nog niet verteld over dit.. Ons. Hoe was jouw treinreis?” Juist. Oudere broers. Groot alarm. Cas had nog nooit veel gedoe gehad met oudere broers van meisjes, wat ook ergens wel een wonder was. Het voelde ergens als een opluchting dat haar broer het nog niet wist, maar het stak ergens ook. Wat had ze Darryn vertelt de keren dat ze met Cas had afgesproken?
          “Oh ja, natuurlijk, we willen natuurlijk niet dat hij dit onweerstaanbare gezicht met een blauw oog versierd,” grijnsde hij, zijn lichtelijke teleurstelling verbergend. “Niet dat ik hem daar reden toe zal geven, natuurlijk,” voegde Cas nog snel. “Mijn treinreis was wel okay, Amira lastig gevallen, jouw snoepjes opgegeten...” Plus nog veel eten van de snoepkar.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    JEMIMA GAUTHIER
    to quote hamlet, act III, scene iii, line 87 – no
    sixteen • ravenclaw • with aster&sasha • just outside of the great hall
    “Wauw, je hebt precies een hele zomer aan beledigingen in te halen zie ik?”
          “Hmm. Ik heb een heel boekje vol beledigingen, speciaal voor jou,” antwoordde ze met een grijns. Reacties zoals die van Aster waren het leukst. Lekker plagend terug, heerlijk. “Ik ga ze nog niet allemaal verklappen, dus je moet nog even geduld hebben.” Jem gaf hem een quasi-medelijdend klopje op zijn schouder.
          Aster zelf kon er ook wat van. Jem stak haar tong uit en gaf hem een klap op zijn arm na zijn ‘ik weet meer’-opmerking. “Oh, maar ik ben niet zomaar iedereen.” Met wat gespeelde flair zwiepte ze haar lokken over haar schouder, wat er niet zo soepel uitzag bij krullen als bij steile lokken. “Ik denk dat ik gewoon een tolerantie voor hem heb opgebouwd door al die tijd met hem als kind. Ik raad dat verder niet aan, overigens.” En eerlijk, Zaheer was vaak een stuk beter om mee te praten wanneer ze ‘s avonds één op één met hem was dan wanneer hij omringd werd door al zijn slaafjes.
          Al snel werden ze vergezeld door Sasha. Jem keek onopvallend van het meisje naar Aster. Gezien waar ze allebei mee te maken hebben gehad, was dit niet hele denderende combinatie. De korte stilte van de jongen was haar niet ontgaan.
          “Prima voor mij. Ik heb niets te verliezen.”
          Jem negeerde de andere manier waarop die opmerking opgevat kon worden en sloeg haar arm om Sasha’s schouder. “Nou, Astepoester. Als zelfs onze Puffpuffs de rebellie in willen, dan verwacht ik ook wel iets van jou.” Ze trok uitdagend haar wenkbrauw op. “En complimenteer Illias alsjeblieft niet over zijn goedwerkende hersens, het ego van die jongen is nu al groot genoeg om een heel Quidditch team te vullen.” Was je echt beste vrienden als je elkaar niet kon beledigingen? Eigenlijk niet.
          Haar plan om de Slugclub-uitnodigingen door te verkopen werd goed ontvangen. Misschien moest ze het nog echt doen ook. Het was niet alsof ze het geld nodig had, maar ze was stiekem wel benieuwd naar de oude man’s reactie wanneer er ineens andere mensen dan uitgenodigd zouden komen. Of, uitnodigingen vervalsen. Haar ogen gleden voor enkele seconden terug de zaal in, naar Ashley. Daar kon hij vast later wel bij helpen brainstormen.
          “Ongetwijfeld. Ik denk dat het op de zwarte markt in deze school heel wat geld zou opbrengen.”
          "Het ligt er natuurlijk allemaal aan hoe leuk die feestjes gaan zijn die Slughorn gaat organiseren… Als ze echt boeiend zijn, zou zelfs ik wel geïnteresseerd zijn... al moet ik dan wel mijn garderobe iets aanpassen.. Slug zag er niet uit als iemand die houdt van casual chique,” deed Sasha een duit in het zakje.
          Was dit echt de stille meid van vorig jaar? Jem was lichtelijk trots op haar, want dit kon niet makkelijk zijn. “Sasha, als jij in je gele pyjamabroek naar de Slugclub gaat, dan ben je nu al mijn held van het jaar,” lachte Jem. “Of we gaan allemaal in onze pyjama.” Ze keek op naar Aster. “Ben jij daar ook voor te porren?” Met een kleine revolutie als deze kon ze voorlopig ook wel leven.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Theseus Owen Scamander
    Seventeen years old | Hufflepuff | Chaser | With no-one | Castle grounds -> Great Hall |



    Theo liep door de gangen van het kasteel richting de Great Hall na een kort bezoek te hebben gebracht aan het nabijgelegen bos. Aan het einde van het vorige schooljaar waren er enkele magische wezens geboren en dus moest hij daar heen om te checken van hoe en wat. Op de terug weg was hij via het Quidditch veld terug gelopen en hij kon niet wachten op de eerste wedstrijd. In de zomervakantie was Theo met zijn zusjes naar enkele wedstrijden geweest door het land en dus had hij er genoeg gezien. Het spelen was natuurlijk veel leuker.
    Al met al was hij blij om terug te zijn op Hogwarts. Zelfs met de controles van de Aurors of Dumbledore zijn speech. Hier was het makkelijker om onbezorgd te zijn, of zich voor te doen.

    De hele zomer had hij zich onbezorgd voor gedaan voor Cata en ondanks dat hun vader amper thuis kwam van werk, had hij het gezellig gehad met zijn moeder en zusje.
    Hij had goed kunnen doen alsof in de vakantie. Alsof er geen lichte paniek was bij de Aurors. Augustus had Theo in vertrouwen genomen over de situatie daar, met de belofte dat hij absoluut niets mocht zeggen tegen de rest van het huishouden. De woorden die gesproken waren zijn ook alleen uitgesproken vanwege de Firewhiskey die de twee zaten te drinken, evenals de vermoeidheid en verslagenheid bij zijn vader. Eén collega en tevens goede vriend van Augustus was verdwenen in de zomer, vermoedelijk door Je-Weet-Wel-Wie. Gelukkig voor die collega had hij geen vrouw of kinderen thuis zitten die zich zorgen maakten.
    Maar Theo had dus belooft zijn mond te houden en had zich voorgenomen om alles thuis beter in de gaten te houden.

    Hij naderde de Great Hall en nam plaats aan de Hufflepuff tafel. Tot dus ver zag hij niemand zitten die echt alleen was met wie hij kon praten en dus opende hij zijn schetsblok die hij bij zich had. Met zijn linkerhand pakte hij het potlood vast en begon met schetsen.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2021 - 21:58 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.