• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    'Nope,' zei Jester vrolijk. 'Dat doe ik nou eenmaal graag met jou, dan worden alle ideeën twee keer zo goed. Ze had zelf al twee mooie voorstellen. Iets actiefs, en met weinig kleren aan. Niet hyperspecifiek, maar dat klinkt als een haar-probleem.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Oeh, ik ben altijd dol op stripteases. Had een leuk cadeautje voor je pa kunnen zijn, die knikkert je toch niet van school.' Hij grinnikte. 'Mooi vader en zoon-momentje. Maar die zit vanavond vast niet meer in z'n kantoor.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester grinnikte. 'Ik had ook al het idee om een horny Sogat op d'r los te laten.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Altijd leuk. Maar hoe krijgen we die op het terrein?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Goed punt.' Jester dacht even na. 'Of we sturen haar naar hem? Via het bos kan ze er wel komen, als ze een beetje vastberaden is.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx schoot in de lach. 'Ja, laat haar maar een wanhopige manier zoeken om bij 'm te komen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Valt ze misschien nog een beetje af ook, ze is ons maar beter dankbaar.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx grijnsde. 'Klinkt als een plan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Onyx kwam niet opdagen voor het avondeten. Het was hem opgevallen dat Jester en hij elkaar al de hele tijd links lieten liggen. Hadden ze ruzie? Was dit wel het goede moment om dan met hem te praten? Adam kon echter niet meer terug. Hij at dan ook snel zijn avondeten op – zo prettig voelde hij zich toch niet bij Merrin en Yrla, bij wie hij zich voor het eerst echt een beetje het vijfde wiel aan de wagen voelde – en liep naar de campus toe. Daar klopte hij op Onyx’ deur.
          ‘Wat?’ klonk het geïrriteerd.
    Nú praten was misschien echt wel een stom idee. Moest hij toch weglopen?
          Hij dacht terug aan de flashbacks die hij vlak voor het eten had gehad. Hij was in zijn leven al vaak genoeg voor dingen weggelopen. Zo wilde hij niet meer zijn.
          Hij duwde de deurkruk omlaag en zwaaide de deur open. ‘We zouden praten.’
          ‘Ik moet nog eten, man.’
          ‘Zal ik het voor je halen? Ik ben zo heen en weer geflitst.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx trok zijn wenkbrauwen op, door zowel het aanbod als het feit dat hij wilde teleporteren.
          ‘Het is niet de bedoeling dat iedereen weet dat je dat kan, weet je nog?’ reageerde hij droogjes.
          8175 haalde zijn schouders op. ‘Wie let daar nou op.’
          Voor Onyx nog wat kon zeggen, verdween de Naamloze.
          Een paar minuten later kwam de jongen terug met een dienblad met daarop een bord spaghetti. Hij schonk Onyx een glimlach waar hij de kriebels van kreeg. Had die gast gister soms ook een dreun voor zijn harses gekregen?
          ‘Nou, brand los,’ zei Onyx terwijl hij op zijn bureaustoel zakte en aan zijn spaghetti begon.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam ging op het voeteneinde van het buitenste bed zitten. Nu het puntje bij paaltje kwam, wist hij nog niet goed hoe hij moest vertellen wat er gebeurd was. ‘Ik heb gisteren een tijdreis gemaakt,’ begon hij aarzelend. ‘Ik hoorde van een leerling die zes jaar geleden van school werd gestuurd door een ongeluk en ik besloot dat ongeluk te voorkomen.’ Hij keek naar zijn handen, die hij in zijn schoot had gelegd. ‘Maar toen ik terugkwam, was alles compleet anders. Mijn vrienden waren mijn vrienden niet meer, mijn vriendje is met een ander, iemand is dood…’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx wist niet waar hij het beste zijn aandacht op kon richten: zijn spaghetti of het bullshit-verhaal van de Naamloze. Waarom kwam hij hem dat vertellen? Of -
          Hij schoot in de lach bij de gedachte die in hem opkwam. ‘Je gaat nu toch niet zeggen dat wij ‘t met elkaar doen hè, in die andere tijdlijn? Want dan help ik je maar meteen uit die droom; ik vind je nogal een zielig scharminkel.’
          ‘Nee, je was daar ook samen met Jester. Dat is zo ongeveer het enige wat hetzelfde is gebleven.’
          Onyx grijnsde. Dat stond hem wel aan; Jester en hij als stabiele factor van het universum. ‘Oké dan. Die wereld klinkt nog niet helemaal lame. Nou, vertel me meer? Kussen jullie daar allemaal onze voeten? Ik heb er weleens over nagedacht, weet je. Dat Jes hier de boel overneemt en we met druiven gevoerd worden en voetmassages van jullie krijgen. Lijkt me wel wat.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam wreef zijn handen langs elkaar. Hij had niet het gevoel dat Onyx hem serieus nam, al kon hij dat ergens wel begrijpen. Fox, Merrin en Yrla hadden hem ook niet gelijk geloofd.
          ‘Wij waren beste vrienden,’ zei hij. Hij had besloten niet over Nish te vertellen. Als dit niet uitpakte zoals hij hoopte, was dat nog een extra kans om Onyx tot inkeer te brengen.
    Adam keek naar Onyx op.
          De minachting op zijn gezicht deed pijn.
          ‘Waarom dat?’ snoof hij.
          Adam haalde zijn schouders op. ‘Aanvankelijk begrepen we dat allebei niet echt. Je had gewoon een soort beschermingsdrang over me.’
          Onyx schoot in de lach. ‘Die wereld van jou klinkt als een grote komedie, vriend. Volgens mij zuig je dit allemaal uit je duim.’
          Adam schudde zijn hoofd. ‘Nee, ik kan het bewijzen. Ik heb foto’s. En ik weet dingen die je me hier nooit hebt verteld. Dat Maaya en jij elkaar hebben bestookt met nachtmerries en hallucinaties. Je vertelde me bijvoorbeeld dat ze je eens een hallucinatie heeft gegeven waar sommige afdelingsgenoten zich aan de touwen in de gymzaal hadden opgehangen, en dat je een keer tijdens gym een herbeleving had waardoor je een paniekaanval kreeg. Zo liet je me zien dat niet alleen ik trauma’s had, maar jij ook. Je hebt me enorm geholpen. En - en je vertelde me ook over je bloedband met Maaya.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx verstijfde. Die nietsnut weet van de bloedband met Maaya?!
          Dat had hij aan niemand verteld, zelfs niet aan Jester.
          Had Maaya het hem gezegd? Dat kon hij zich ook niet voorstellen. Het was voor haar net zo nadelig als voor hem. Betekende dan dat hij de waarheid sprak? Dat er inderdaad een ander universum was en dat die knul zo veel macht had dat hij dat kon veranderen? Dat was… interessant.
          ‘Heftig man.’ Hij kon zich nog steeds niet voorstellen dat hij zo goed bevriend was met een Naamloze. Aan de andere kant straalde deze knul veel meer zelfverzekerdheid uit dan zijn vorige versie. ‘Vertel me eens meer over die wereld van je?’

    Er rolde een heel verhaal uit. Hoe meer hij hoorde, hoe meer hij een hekel kreeg aan zijn andere versie. Hij was echt een pussy van de bovenste plank. Dat Jester überhaupt wat met zo’n zeiknicht moest was een wonder, al klonk zijn vriend zelf ook als een overbezorgde moederkip. Het deel over Zebediah trok z’n interesse, al kon hij moeilijk geloven dat ze die gast tégenwerkten. Wat hem betrof mocht hij lekker de school platbranden. Jes en hij konden het dan wel op een akkoordje met hem gooien. Praatte Jes de docenten wel om, ofzo. Hij vond het best als die kerel hier dictatortje ging spelen; als hij Jes en hem maar liet gaan. Verder gaven ze toch om niemand. En aangezien Zebediah en Jester vroeger als broers waren geweest, was er vast ergens nog wel een zwakje over.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Er viel weinig van Onyx’ gezicht af te lezen. Adam was gewend dat de emoties daar direct vanaf spatten en een beetje ongemakkelijk drukte hij zijn duimnagels tegen elkaar.
          ‘En wat wil je nu? Dat we hier ook vrienden gaan worden? Je hebt vast al gehoord dat Jes en ik hier niet van die softies zijn. Zo leuk vind je me hier niet.’ Hij kneep zijn ogen iets samen. ‘Of hoop je me te kunnen veranderen?’
          … ja?
          Maar dat kon hij moeilijk hardop zeggen, hij wist ook wel dat Onyx dat niet waardeerde.
          Uiteindelijk haalde hij zijn schouders op. ‘Ik weet dat je meer inhoud hebt dan iedereen denkt. Dat je ook een gevoe-’
          ‘Wáág het niet om die zin af te maken,’ kapte Onyx hem af.
          ‘Maar…’
          ‘Zo is ie wel weer mooi geweest.’ Onyx bewoog met zijn hand alsof hij een vlieg weg wilde jagen. ‘Dat is een oprot-gebaar, voor het geval je dat niet doorhebt. Ik geef niks om jou en ook niks om die tijdlijn die je nu verneukt hebt en ik wil nu graag m’n bord spaghetti eten zonder naar jouw lelijke bakkes te hoeven kijken.’
          Adam slaakte een zucht en stond op. Dat was niet uitgepakt zoals hij gehoopt had.



    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Every villain is a hero in his own mind.