• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Mt


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———
    Adam beet op zijn lip toen hij zag dat Merrin het meende en dat het hem heel veel pijn zou hebben gedaan. Iets wat hij heus wel had geweten, maar wat in die negatieve brij verward had gezeten. Hij vlocht zijn vingers langs die van Merrin en vroeg zich daarna pas af of dat iets was wat nog steeds mocht of niet. Toch liet hij niet los en ving Merrins blik. ‘Ik beloof dat ik je nooit op zo’n manier in de steek zal laten.’
          En dat meende hij.
          Merrin had zijn vader al verloren, en zijn moeder ook, zijn zus was van hem afgenomen… Hij zou liever iedere dag pijn lijden dan dat Merrin dat moest doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Het voelde vreemd om Adams vingers door de zijne vervlochten te voelen. De enige met wie hij soms hand in hand stond, was Yrla. Al had hij ook wel eens met zijn beste vriend hand in hand gestaan, al voelde het nu gek wetende dat deze Adam gevoelens voor hem had. Toch liet hij het voor wat het was. Het was ergens wel fijn om een of andere reden, even dit contact, even het gevoel hebben dat Adam er nog was, ondanks alles. Aan de andere kant durfde hij ook zichzelf niet goed weg te trekken, bang dat hij Adam ermee zou beledigen of juist de jongen steun onttrok die hij nu nodig had. En dus liet hij hun handen voor wat het was, ook al voelde het onwennig.
          Hij keek even dankbaar op naar Adam. "Fijn," zei hij zachtjes. Hij aarzelde. "En ik weet niet of ik het van je mag vragen." Hij voelde een hoogrode blos naar zijn wangen stijgen, die zelfs tot in zijn haarpunten te zien was. "Maar ik zou het ook wel fijn vinden als je jezelf geen pijn meer doet. Dat als-- als je de volgende keer daar behoefte aan hebt je gewoon naar mij komt of zoiets. Ik kan vast wel helpen." Dat hoopte hij althans.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2021 - 21:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Oke..." Yrla had even een paar tellen nodig om het nieuws van Zebediah te verwerken. Hij kende de jongen niet zo goed, maar wist alleen dat het een enorme creep was, dat het de ex van Fox was, die verschrikkelijke dingen had gedaan door die idioot. "Dat is... kut... idioot.... " Hij wist het absoluut niet beter hoe te omschrijven, omdat hij Zebediah alleen van reputatie kende. Een reputatie die schreeuwde dat je weg moest blijven.
          "Misschien kunnen wij dat ook doen? Romeo ontvoeren en vragen of Zebediah hem wil ruilen voor Kris? Zou die daar hier ook voor vallen denk je? Of misschien kan je Zebediah voor de gek houden. Al heb ik werkelijk geen idee hoe we dat moeten doen." Hij kende de jongen amper, maar Fox wist het misschien wel beter.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2021 - 21:11 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———
    ‘Ik heb het maar twee keer eerder gedaan,’ zei Adam bedachtzaam. ‘Eén keer om mezelf te… straffen en één keer vanwege hele nare herinneringen.’ Hij dacht na. Kon hij die belofte maken? ‘Maar vandaag…’ Er ging een trilling door zijn borst toen hij weer dacht aan welke beelden hem geplaagd hadden. Hij haalde diep adem en wreef zijn armen automatisch langs zijn opgetrokken benen, zodat de wonden schuurden. ‘Ik denk niet dat jij iets kunt doen aan de beelden in mijn hoofd.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    ‘Misschien wel? Dan moeten we wel een plek hebben waar we hem zeven weken kunnen opsluiten – na die tijd wilde Zebediah hem in ieder geval terug. Misschien weet Adam waar ze hem de vorige keer gelaten hebben.’ Fox keek zijn vriend peinzend aan. ‘Ik zal nog eens de details aan Adam vragen.’ Zou hij hem over maandag vertellen? Hij kon hem moeilijk over Onyx vertellen toch? Of zou Yrla het wel begrijpen? Hij betwijfelde of die Onyx zou waarschuwen en hij dacht ook niet dat hij het Adam kwalijk zou nemen. Zeker niet nu die Adam er niet meer was. ‘Hij zocht me maandag op,’ biechtte hij toch op. ‘Om zijn excuses aan te bieden. Ik wist niet echt wat ik ermee moest, maar misschien dat hij nog een keer komt en ik op die manier een beetje contact kan houden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Ik kan het proberen toch?" zei Merrin schouderophalend. "Soms helpt het alleen al als ik luister. Dan ben je het in ieder geval kwijt."


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Klinkt als een mogelijkheid," zei Yrla bedenkelijk. Hij keek even naar de jongen met de krulletjes naast hem. "Als je maar oppast, want die gast is volgens mij voor geen enkele centimeter te vertrouwen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———
    ‘Ja, dat is waar.' Hij beet op zijn lip. Moest hij gewoon vertellen waar hij aan gedacht had? Dan moest hij over Dezi vertellen. Dat vond hij lastig, maar het zorgde waarschijnlijk wel voor een sterkere band. 'Ik kan je wel vertellen wat voor beelde het waren?' stelde hij aarzelend voor. 'En waarom... Ik daar zo heftig op reageerde?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin knikte, keek naar de jongen met een glimlach en gaf even een bemoedigend kneepje in zijn hand. Hij kon het vast wel.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    'Nee, dat is hij zeker niet.' Maar als het zijn enige kans was om Kris terug te krijgen, greep hij die met beide handen aan. Hij keek opzij naar Yrla. 'Hoe gaat het met jou? Ben je een beetje van de schrik bekomen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Oké dan.’ Adam haalde even diep adem. Hij begon niet meteen met vertellen, maar probeerde eerst voor zichzelf helder te krijgen welke informatie Merrin nodig had om hem goed te kunnen volgen. Hij wist dat zijn vriend de informatie het liefst gedoseerd kreeg, maar het leek Adam in dit geval het makkelijkst als hij in één keer door kon vertellen, voordat hij te lang bij bepaalde dingen bleef stilstaan en teruggetrokken werd naar herinneringen die hij wilde vergeten. Als hij langzaam praatte en voldoende in de gaten hield of zijn woorden bij Merrin binnenkwamen, geloofde hij wel dat hij het zou kunnen volgen. ‘Het begon eigenlijk al op de eerste dag, doordat ik zo plotsklaps verliefd was geworden op jou. Jij was mijn kamergenoot, dus ik deed heel erg mijn best om niet naar je te kijken als je je omkleedde en zelf wendde ik me ook altijd al af. Maar ’s nachts… droomde ik vaak over je.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Ik schaamde me ervoor. Ik was bang dat je het vies vond dat een andere jongen zo over je dacht.’
          Hij sloeg zijn blik neer. Zijn wangen werden weer warm – hij kon de schaamte opnieuw voelen, vooral omdat hij bang was dat deze Merrin het wel naar zou vinden.
          ‘Niet veel later ontdekte Yr-iemand,’ verbeterde hij zich vlug, hopend dat de jongen de -r niet gehoord had. Hij wilde niet kwaadspreken over degene die nu zijn rivaal bleek, ‘dat ik op je verliefd was. Die vertelde mij dat homo’s een fout waren van het experiment en dat ik een spuit zou krijgen waar anderen gek van waren geworden of zelfs door gestorven waren.’ Hij beet op zijn lip. ‘Ik weet nu wel dat het absurd klinkt, maar ik was toen net nieuw en er waren helemaal geen andere jongens waarvan ik wist dat zij ook op jongens vielen. Ik geloofde diegene, die zei dat hij me wel wilde helpen. Ik ging dus echt geloven dat het verkeerd was om op jongens te vallen en dat ik niet mocht voelen en niet mocht denken wat ik voelde en dacht. Omdat de verlangens en fantasieën niet weggingen, strafte ik mezelf door in mijn armen te snijden bij het oproepen van zulke beelden, zodat ik er een negatieve associatie mee kreeg en ze hopelijk wegbleven. Dat lukte niet,’ vervolgde hij zachtjes. ‘Dat leidde er uiteindelijk toe dat ik me door Dezi liet overhalen om me door haar te laten helpen, zij zei dat ze me kon leren om van een vrouwenlichaam te houden. Ik ging met haar naar haar kamer om met haar naar bed te gaan, maar toen ik daar eenmaal was wilde ik niet meer. Ze bedreigde me – en jou – en uiteindelijk heeft ze me verkracht.’ Er zat nog steeds een steen in zijn maag, maar het praten leek wel steeds ietsje makkelijker te gaan. ‘Ik kreeg daarna soms flashbacks. Twee dagen daarna heeft Fox me dronken gevoerd op wat ik dacht dat een vriendschappelijke date was en manipuleerde hij me op zo’n manier dat ik met hem zoende. Hij stak zijn hand onder mijn shirt en door de paniek haalde ik de realiteit en dat wat er met Dezi was gebeurd door elkaar en dacht ik dat ik werd aangerand. Ik flitste toen in paniek naar het meer, waar ik weer de hele tijd de beelden zag van die nacht met Dezi. Het – het was afschuwelijk.’ Zijn stem haperde nu toch en hij moest diep ademhalen voor hij weer verder kon praten. ‘Ik wilde niet meer terugdenken aan die verkrachting, dus ik deed mezelf pijn zodat ik me daarop kon focussen. En… dat hielp iets, het was niet langer of ik bij haar in bed lag.’ Hij slikte moeizaam. In plaats van naar Merrins gezicht, keek hij naar hun verstrengelde vingers. ‘Dat zijn de enige twee keren dat ik het heb gedaan.’
          Hij was even stil om Merrin de ruimte te geven om alles te laten bezinken voor hij over net vertelde.
          ‘Voor mijn gave moet ik altijd heel goed ruimtes visualiseren. Ik denk dat dat de reden is waarom ik dingen heel scherp voor me zie en ik ze moeilijk kan loslaten. Een uur geleden… keek ik uit het raam en bedacht ik dat het de eerste nacht was zonder jou. Toen realiseerde ik me dat jij verderop wel met Yrla in bed lag…’ Zijn onderlip begon te trillen en hij klemde zijn lippen op elkaar tot hij weer verder kon praten. ‘En jullie zijn een half jaar samen, dus ik realiseerde me dat jullie wel seks hebben gehad. En – en door die stomme gedachten van mij, kon ik hele letterlijke beelden zien van hoe jullie met elkaar seks hadden. Natuurlijk deed dat pijn, wat Fox aan me zag. Toen hij vroeg of het wel ging, vroeg ik me opeens af hoe ver Fox en ik waren gegaan. Want… Door die verkrachting, had ik nogal een negatieve associatie met seks, dus Merrin en ik waren het nog rustig aan het opbouwen. Toen vertelde Fox me dat wij twee weken geleden seks hadden gehad.’ Zijn binnenste verkrampte. ‘En de gedachte dat ik dat met Fox had gedaan… dat maakte me zo misselijk. Dat ik met hem al had gedaan wat ik met jou nog zo graag wilde doen…’ Hij schudde zijn hoofd. ‘Het voelde alsof er weer iemand zonder mijn toestemming seks met me had gehad. Alsof mijn lichaam weer gebruikt was. En ik – ik wil helemaal niemand behalve jou.’ De tranen begonnen weer langs zijn wangen te rollen en hij veegde ze vlug weg terwijl hij zichzelf weer bij elkaar probeerde te rapen. ‘Nou ja, die beelden bleven me achtervolgen. Van Yrla en jou samen, van Fox en mij… Beelden die pijn deden, die benadrukte dat ik jou kwijt ben, dat onze liefde weg is en dat wij nooit op zo’n intieme manier onze liefde aan elkaar hebben getoond… Het deed zoveel pijn dat ik de beelden wilde stoppen en door mezelf pijn te doen, hielp dat.’ Hij slaakte een diepe zucht. ‘In elk geval voor even.’

    [ bericht aangepast op 27 mei 2021 - 14:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish lag languit op zijn bed, zijn hand onder zijn hoofd geschoven.
          Het gesprek met die knul van de Panthers bleef maar door zijn hoofd spoken.
          Dat er een andere tijdlijn was geweest, voor deze. Eentje waar Yrla hem vergeven had. Waar ze vrienden waren. Zo close dat Yrla voor hem had willen stérven – iets wat hij Vienna, Rhyn en Toph echt niet zag doen.
          En daar was hij al jaren mee bevriend – en als hij die knul moest geloven waren Yrla en hij pas weer twee weken bevriend.
          Was er dan toch iets speciaals tussen hen geweest, al die jaren geleden? Iets wat hij met zijn dronken harses gigantisch had verknald?
          Maar wat dus wel weer geheeld kan worden?
          Als het pasgeleden in die andere tijdlijn kon, kon het dan ook hier?
          Hoe werkte zoiets eigenlijk? Was hij gisteren eigenlijk nog bij Yrla geweest, maar was ieders geheugen nu gewoon herschreven? Andere herinneringen erin?
          Het was eigenlijk te bizar – hij dacht niet dat iemand dat ooit écht zou kunnen bevatten. Veel zin om er over na te denken had het dus niet; in elk geval niet over het proces.
          Maar over de verschillen tussen de tijdlijnen?
          Moest hij inderdaad ook hier proberen om met Onyx bevriend te raken? En zich nogmaals tegenover Yrla verontschuldigen? En – moest hij echt met die kleine Panther gaan daten? Of moest hij het hem lekker laten uitzoeken met die andere jonge Panther, zodat die elkaar hier ook vonden?
          Zodat het misschien Yrla was met wie hij kon daten?
          Hoor jezelf nou. Daten met de jongen die je áángerand hebt.
          Maar als het dáár kon, waarom hier dan niet?
          Hoe was het weer goed gekomen? Had hij daar toen het initiatief genomen? En wat had hem er dan toe aan gezet?
          Hij zuchtte. Het maakte niet uit wat toen de aanleiding was geweest. Feit was dat er een zeer ongewenste tinteling door zijn buik ging bij de gedachte dat Yrla hem zou kunnen vergeven. Dat er misschien nog steeds iets was. Misschien dat Yrla hem wel vergeven had en hem miste, maar dat op hem afstappen nog een te grote stap was.
          Was het mogelijk dat Yrla toch iets voor hem voelde, ondanks dat hij zijn vertrouwen zo erg had beschaamd? Gevoelens gingen niet altijd weg door de klotestreek van een ander. Er waren momenten dat hij Kris had gehaat – maar zijn liefde was altijd weer de kop op gestoken.
          Of was hij nu zo verliefd op die Merrin dat dat eventuele gevoelens voor hem compleet liet verdampen.
          Ergens kon hij zich niet echt voorstellen dat hij zo gelukkig met die Merrin was.
          Het leek hem maar een saaie drol.
          Niet iemand die hij vond passen bij iemand die met nauwelijks vijftien jaar meeging naar verboden feestjes, die met hem naar het gevaarlijkste deel van het bos ging en daar zijn leven redde, die nieuwe dingen spannend vond, maar alles wel gewoon deed.
          Hij verwachtte eerder iemand die hem uitdaagde, die samen met hem regels overtrad, iemand die aan hem gewaagd was.
          Maar wegen die dingen op tegen de pijn die ik hem heb aangedaan?
          Misschien dat ze inderdaad bij elkaar hadden gepast, maar Nish was er na die klotenacht niet bepaald leuker op geworden. Hij had nog veel meer dingen gedaan waar hij zich voor schaamde.
          En Merrin was dan misschien slaapverwekkend – maar hij was wel een goeie jongen.
          En toch…
          In de andere tijdlijn had hij Yrla ook aangerand, had hij Kris ook verraden, had hij ongetwijfeld ook allerlei nare dingen uitgehaald.
          En toch was hij bereid om voor me te sterven.
          Dan moest je toch echt wel van iemand houden.
          Hij beet op zijn lip.
          Morgen zocht hij hem gewoon op. Als Yrla hem een klap in zijn gezicht gaf, was dat ook prima. Maar dan had hij in elk geval een poging gedaan om te krijgen wat hij ook in die andere tijdlijn had gehad.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2021 - 16:00 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij had de vraag van Fox niet verwacht. "Ja. Het gaat wel weer," zei hij droog. Hij keek even aarzelend naar Fox, maar nu Adam er niet bij was... Fox was toch zijn vriend en zeker een betere luisteraar dan Fersephone dat was. "Ik ben gewoon bang Merrin kwijt te raken. Met al die idioten hier." Het was gek genoeg makkelijker te vertellen tegen Fox, dan tegen Merrin zelf. "En dan komt er ineens een idioot langs die zegt dat in een andere tijdlijn hij het vriendje was van jouw vriendje. Kon ik even niet gebruiken."


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin was wel wat gewend. Hij wist niet zo goed wat hij had kunnen verwachten, maar niet... niet dit. Hij was nogal sprakeloos van het verhaal. Hoewel Toph, Vienna en Rhyn echt verschrikkelijk waren, waren ze die grens gelukkig nooit over gegaan. "Ik.. " Hij wist echt niet wat hij moest zeggen. Het verhaal van Adam deed hem pijn, op meerdere manieren.
          Adam mocht dan wel over iemand praten, maar hij had al eerder gezegd dat Yrla hem veel pijn had gedaan. Dus het was niet moeilijk geweest voor Merrin om de optelsom te maken. 1 +1 = 2, toch? Hij kon zich absoluut niet voorstellen dat zijn Yrla zo'n verschrikkelijke hekel aan homo's had en dan ook nog eens in staat was dit te doen. Maar het verhaal was te bizar en er waren teveel emoties bij Adam, die ervoor zorgden dat het verhaal geen leugen kon zijn.
          En dan nog het verhaal van de verkrachting, van alles bij elkaar. Deze Adam was overduidelijk echt verliefd op hem, het moest hem echt pijn doen om hem met Yrla te zien, terwijl Merrin zich er niets van voor kon stellen dat hij een relatie zou hebben met Adam. "Ik heb nog geen seks gehad met Yrla," flapte hij eruit. Merrin voelde een hoogrode blos naar zijn wangen trekken, die helemaal doortrok in zijn haren. Adam vertelt jou zo'n verhaal en dan zeg jij dat. Maar hij hoopte ergens dat dat feit Adam zou helpen, want het leek hem echt pijn te doen. Maar dit was ook het laatste waar Adam op zat te wachten na zo'n verhaal. "Ik bedoel," zei hij nog steeds bloedrood. "W-w-wat een verschrikkelijk verhaal." Merrin durfde Adam bijna niet aan te kijken. "Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat voor je geweest moet zijn of hoe machteloos je je gevoelt moet hebben." Nu de eerste woorden eruit waren, lukte zijn reactie aardig aan elkaar te knopen.
          "M-m-maar hier hoef je niet bang te zijn van Dezi hoor. Die doet niets. E-e-en toen met Fox, ik weet zeker dat - nou ja, mijn beste vriend zeg maar - het was niet.. hij wilde het ook zeg maar." Merrin sloeg zichzelf inwendig voor zijn hoofd, dat wilde deze Adam misschien helemaal niet weten. "Ook al maakt dat het voor jou niet anders."


    It's never gonna happen, Guys.