• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    Lane Emily
    Rafael Beater/Prefect Danique
    Justin Keeper Marjanne
    Andreas Demi
    Brenn Katrijn
    Jordyn Beater Natas
    Kyra Chaser/Prefect Cheryl
    Arianna Noa


    Ravenclaw

    Nomad Marjanne
    Roman Keeper/Headboy Natas
    Noah Katrijn
    Cole Marjanne

    Blythe Chaser Marjanne
    Isabella Danique
    Jemina Cheryl
    Rhae Natas
    Elsie Marjanne
    Slytherin

    Casper Natas
    Mosh Seeker Natas
    Marcus Beater Noa
    Thomas Danique
    Evan Demi
    Prudence Katrijn

    Daphne Natas
    Zoya Head girl Marjanne
    Nora Cheryl
    Hufflepuff

    Lee Chaser Natas
    Theo Chaser/Prefect Noa
    Vinnie Natas


    Mavis Beater Marjanne
    Rosalie Danique
    Tilly Marjanne
    Maddie Katrijn
    Novalie Prefect Danique

    [ bericht aangepast op 25 juni 2021 - 16:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Nou... Dan had ik gewoon... Dan had ik kunnen zeggen dat het niet kon!' zei Nomad gefrustreerd. Hij zakte meer onderuit in de stoel en sloot zijn ogen - en toen viel hij in slaap.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders


    'Mm, misschien kun jij stoorzender spelen? Na zijn lange aanwezigheid wil je vást wel weten hoe zacht die krullen voelen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Roman Keegan


    Roman slaakte een zucht en stond toen op. Dat het niet kón, betekende dat wel dat Nomad het zou wíllen? Of viel hij gewoon niet op jongens? Maar dat leek hem nou ook weer niet het recept voor dronkenschap. Lee kon heus wel met een afwijzing omgaan, in elk geval wanneer die vriendelijk was.
          Hij zou morgen nog maar eens vragen wat er gebeurd was.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Prudence


    Ze trok haar wenkbrauwen op naar Daphne, maar haar mondhoeken krulden algauw omhoog. 'Hm, ja. Af en toe vind ik krullen wel leuk. Poedels zijn ook heel aaibare beestjes.' Ze haalde een onschuldige grijns boven en schudde gretig met haar haar vooraleer ze richting Evan en Nora ging.

    Ze gooide haar beste glimlach naar hen toe, en streek een look haar achter haar oor. 'Evan, als ik zo eerlijk mag zijn... Wat ben jij knap geworden zeg.' Ze knipperde onschuldig met haar ogen terwijl ze even op haar onderlip beet.

    Rafaël Wilson
    In de Room of Requirement


    "Ja, Ja gast. Houd je bek nu maar. Ik begrijp het nu wel," zuchtte Rafael geïrriteerd. Konden ze nu echt niet eens een keer over iets anders praten? Rafaël liet zich terug in de kussens zakken en sloeg zijn armen over elkaar. Voor een moment wenste hij dat hij bij Arianna in het bad was blijven zitten, dat was gezelliger dan dit.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 19:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams


    Hij wilde les? Van Casper? Waarom moest hij dat aan haar vragen? Het herinnerde Rosalie er alleen maar aan dat hij hier ergens rondliep. En ze wist niet of ze bang voor hem moest zijn of niet. Maar als ze heel eerlijk toegaf, vond ze het idee dat hij zo dichtbij was en dat ze hem niet kon zien, toch wel eng. Wat als hij nog steeds boos was? Of nu juist boos was, omdat ze terug was? Zou hij haar komen opzoeken? Wat moest ze doen als ze alleen was en ze hem niet herkende? Ze wist ook nog steeds niet wie die nep Zoya was geweest.
          Nogal ongemakkelijk trok ze zich los van Lee. "Ja, dat vind ik vervelend," zei ze toch wel een beetje uit het veld geslagen. Lee was haar vriend, hoe kon hij dit haar vragen? Misschien lag het aan de drank. Het lag vast aan de drank... "Waarom zou je dat uberhaupt willen?" Vroeg ze toch wel lichtelijk van streek.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2021 - 17:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams


    Lee sloeg zijn ogen neer en haalde zijn schouders op. ‘Nomad noemde me een vieze flikker,’ zei hij zacht. ‘Dus hij wil geen gitaarlessen meer geven. En ik was boos en verdrietig en ik gooide mijn gitaar van de rotsen maar Casper zag het en maakte hem weer en zei dat hij me wel gitaarles kon geven.’ Hij had het dansen even voor gezien gehouden en tuurde naar zijn voeten. ‘Hij was net best lief. Tot ik over jou begon en vroeg of hij het moeilijk vond dat je er weer was. Toen werd hij boos. Ik heb medelijden met hem omdat hij geen vrienden heeft. Natuurlijk had hij je niet mogen vervloeken, dat is afschuwelijk… maar geen vrienden hebben… dan gaat het alleen maar verder bergafwaarts met zo’n jongen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley


    Jordyn wierp een blik op Raf, maar begreep niet waarom hij opeens zo pissig reageerde. Het was maar een grapje… Was het omdat ze net was weggegaan?
          ‘Relax, gast, het was maar een geintje. Alsof hij zou durven opscheppen waar ik bij ben. Anyway, ik ga maar naar m’n kamer voor Dumb en Dumber terugkomen en ik nog meer sterke verhalen moet aanhoren. En ik ben nog naakt, dus je bent gewaarschuwd.’
          Toen Raf zijn hoofd wegdraaide, sloeg ze dekens terug en trok ze in elk geval haar lingerie weer aan. Daarna glipte ze met haar kleding onder haar arm de kamer uit.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2021 - 18:11 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams


    "Wat gemeen!" zei ze geschrokken. Ze kende Nomad niet echt, maar het was ronduit gemeen dat hij dat gezegd had. Voor ze hem verder gerust kon stellen, denderde Lee al verder. Haar hart zakte in haar tenen en ze voelde zich ijskoud worden bij de woorden van Lee. Casper wàs boos! Kwam hij haar nu opzoeken? Zou hij het nog erger maken dan het al was? Vanuit thuis had het nog zo ver weg geleken, maar nu voelde Rosalie de paniek onder haar huid kruipen. Had ze hem weer boos gemaakt door terug te keren?
          "Wel, je doet maar wat je niet laten kunt als je het zo goed weet," beet ze Lee toe. Ze deed angstvallig een paar stappen achteruit. "Zolang je hem maar heel ver uit mijn buurt weg houdt en nooit hier samen met hem komt. En kom niet straks bij mij uit huilen als hij iets kuts bij je gedaan hebt!"
          Rosalie wakkerde Ravi aan en liep zo snel als ze kon achter de uil aan in de richting van de meisjesslaapzalen.Het feestje was voorbij

    [ bericht aangepast op 17 juni 2021 - 18:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams


    ‘Rosalie!’ riep Lee verschrikt.
          Hij wilde achter haar aan gaan, maar hij struikelde en botste tegen iemand aan en viel daarna bijna over een tafel. Tegen de tijd dat hij bij de deur naar de slaapvertrekken kwam, zag hij haar al niet meer.
          Zijn lip trilde.
          Kon hij dan helemaal niets goed doen? Eerst werd Nomad zo kwaad en dan nu ook nog Rosalie… Hij had haar feestje verpest – hij verpestte echt alles. Geen wonder dat niemand hem leuk vond.
          Hij wist dat hij Novalie moest waarschuwen zodat ze er voor haar vriendin kon zijn, maar de tranen stonden in zijn ogen en hij wilde niet huilen met alle anderen erbij. Ervan uitgaande dat haar vriendinnen zelf wel poolshoogte zouden nemen, stommelde hij zijn eigen slaapzaal binnen en viel op zijn bed neer. Hij drukte zijn gezicht in zijn kussen. Het hield de tranen niet tegen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    NORA PENELOPE LESTRANGE
    slytherin • secret balcony • prudence and evan
    Toen Nora Evan voor het eerst weer zag bij het avondeten, had ze niet verwacht dat ze diezelfde avond al op zijn schoot zou zitten. Of überhaupt ooit op zijn schoot zou zitten. Ze was nu wel blij dat Marcus druk was met alcohol drinken. Omdat ze niet van zijn schoot wilde vallen, legde ze voorzichtig haar arm rondom zijn schouder. "Hoe was je avond?" vroeg ze, terwijl ze met haar vingers voorzichtig over het kopje van de slang gleed. "Sorry dat ik plots weg moest na het eten."
          Haar blik gleed van Evan naar Pru toen ze plots de stem van het andere meisje hoorde. "Oh, Merlin," mompelde ze binnensmonds. Ze wilde Pru echter ook niet zomaar wegsturen zonder een fatsoenlijke reden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Vinnie Davies


    Bezorgd keek Vinnie naar de deur, waar zowel Rosalie als Lee doorheen waren verdwenen. Wat er precies was gebeurd had hij niet meegekregen, maar het moest wel ernstig zijn aangezien hij Rosalie nog nooit boos had horen worden. Na even aarzelen liep hij naar zijn slaapkamer toe. Lee lag languit in zijn bed te snikken, zijn gezicht in zijn kussen.
          Vinnie beet op zijn lip. Als hij ergens slecht tegen kon, was het wel tegen het verdriet van anderen. Zachtjes liep hij dichterbij en een beetje besluiteloos bleef hij naast Lee’s bed staan. Hij wist niet zo goed hoe hij iemand moest troosten. Als hij verdrietig was, ging hij meestal met zijn kat knuffelen.
          Lee hield ook van dieren. Zou hij Cooper halen?
          Hij keek om zich heen en vond zijn kat gelukkig op de vensterbank, waar ze naar buiten keek. Hij pakte het dier op en ging daarna op de rand van Lee’s bed zitten, terwijl hij Cooper op schoot zetten.
          En nu?
          Zijn kat kon niet praten. Woorden moesten toch echt van Vinnie zelf komen.
          Had Lee door dat hij er zat maar negeerde hij hem gewoon? Of moest hij zichzelf aankondigen?
          ‘Je – je mag Cooper wel even vasthouden als je wilt?’ zei hij aarzelend. ‘Mij – mij helpt dat soms. Om haar te knuffelen als ik verdrietig ben.’
          Nerveus sloeg hij zijn ogen neer terwijl hij gespannen op antwoord wachtte.
          Er weerklonken nog een paar snikken door de kamer voordat de jongen zich half omdraaide en iets overeind kwam. Hij veegde de tranen uit zijn ogen.
          Voorzichtig zette Vinnie zijn kat op het bed neer.
          Er schoot een droevige glimlach over Lee’s gezicht. ‘Je bent lief, Vinnie.’
          Vinnie voelde zijn wangen gloeien. Hij wist niet wat hij verder moest zeggen. Tussen zijn wimpers door zag hij dat de jongen Cooper begon te aaien, waardoor de kat luid begon te spinnen.
          ‘Waarom vindt niemand mij leuk?’ vroeg Lee zachtjes. ‘Ik snap niet wat ik steeds fout doe.’
          Vinnie vroeg zich af of hij dat wel goed had verstaan. Hoezo vond niemand Lee leuk? Hij had toch hartstikke veel vrienden?
          ‘Waarom denk je dat niemand je leuk vindt? Je bent hartstikke populair.’
          ‘Ja, ik heb wel veel vrienden,’ zei hij weifelend. Zijn vingers gleden door de grijze en zandkleurige vacht. ‘Maar ik zou zo graag eens willen dat iemand ook op mij verliefd werd.’
          Vinnie herinnerde zich weer dat hij iets met Nomad had willen doen. Dat was dus niet afgelopen zoals hij had gehoopt. ‘Er komt echt wel een keer een jongen die jou ook leuk vindt,’ zei Vinnie. ‘Dat weet ik zeker.’
          Lee staarde naar beneden en haalde zijn schouders op. ‘Dat weet je niet. Misschien blijf ik wel altijd alleen. Met honderd katten en padden.’
          Vinnie glimlachte flauwtjes om die rare combinatie. ‘Ik vind het wel heel knap dat je tegen Nomad hebt gezegd dat je hem leuk vindt. Dat zou ik echt niet durven.’
          ‘Ik had het beter niet kunnen zeggen,’ mompelde Lee. ‘Hij zei dat ik een vieze flikker was.’
          Er schoot een steek door Vinnies borstkas. Hij kon heel goed begrijpen dat dat ontzettend kwetsend was.
          ‘Sommige mensen hebben gewoon geen hart. Zij verdienen niet zo’n leuk iemand als jij.’
          Lee’s hand gleed van Cooper weg. Vinnie schrok toen Lee’s vingers over die van hem gleden. ‘Jij hebt wel een groot hart.’
          Vinnie aarzelde, hij wist niet wat hij moest doen. Hij wilde Lee niet kwetsen, maar hij wilde hem ook niet aanmoedigen. Hij had het zich weleens afgevraagd – of hij er spijt van had dat hij destijds zijn relatie met Lee had beëindigd. Maar hij had nooit gevoeld wat hij wel voor Nora voelde.
          ‘Iemand anders heeft mijn hart al gestolen,’ bekende hij. ’S-Sorry.’
          Misschien dat het Lee iets afleidde.
          Lee grinnikte zachtjes en trok zijn hand terug. ‘Ja, dat weet ik wel. Ik zie je wel altijd dromerig naar de Slytherin-tafel kijken.’
          Vinnie schaamde zich opeens zo erg dat hij hoopte dat Lee spontaan in slaap viel.
          ‘Waarom werd Rosalie boos?’ vroeg hij voor ze daar over konden doorgaan.
          Lee zuchtte terwijl hij Cooper wat dichter tegen zich aan trok. Zijn vingertoppen bewogen heel voorzichtig langs de verminkte staart. ‘Ik vroeg of ze het erg vond als Casper me gitaarles zou geven en toen werd ze heel boos. Ik dacht…’ Hij zuchtte weer. ‘Ik weet niet wat ik dacht. Casper kwam me vandaag troosten en ik vond hem eigenlijk wel aardig maar het voelt verkeerd om hem aardig te vinden door wat hij Rosalie heeft aangedaan. Maar volgens mij vindt hij het zelf ook erg wat hij Rosalie heeft aangedaan. En hij is altijd zo alleen… Volgens mij is het helemaal niet zo’n slecht persoon als hij gewoon leuke mensen om zich heen zou hebben.’
          Vinnie wist niet wat hij daarop moest zeggen. Hij vond Casper maar een engerd. Als hij geen vrienden had, was dat vast zijn eigen schuld.
          ‘Ik ga maar slapen,’ mompelde Lee. ‘Hopelijk is morgen een betere dag.’
          ‘Vast wel. Dan leren we nieuwe dingen tijdens de lessen en hebben we ’s avonds een feest. En je mag me helpen om de boekenclub op te starten.’
          ‘En ik moet nog een date in elkaar zetten voor Roman en Novalie.’ Hij knikte tevreden. ‘Ja, morgen wordt een betere dag…’
          Hij liet zijn hoofd weer in zijn kussen zakken.
          Vinnie stond ook op en ging zijn tanden poetsen. Toen hij terugkwam, hoorde hij Lee al diep ademhalen. Heel voorzichtig trok hij de dekbed onder de jongen vandaan en legde die over hem heen, daarna trok hij zijn pyjama aan en kroop in zijn eigen bed.


    Every villain is a hero in his own mind.

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • room of requirement • lane and andreas
    Soms vroeg Kyra zich af hoe ze het al zes jaar met deze jongens uit hield. Dit was een van die momenten. "Uhu, heel net. Oefen die behoefte maar op elkaar uit in plaats van op meiden als Isa." Anders konden er nog wel eens klappen gaan vallen.
          Enkele momenten later was ze opgestaan en had ze Lane het water ingeduwd. Dramatisch kwam de jongen weer boven water en niet veel later lag ze over zijn schouder. "Hey pff, een nettje jongen zou dit niet doen." Kyra gaf een klap op Lane's rug. Ze richtte haar ogen op Andreas. "En een nette jongen zou ook een dame in nood redden."


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Rosalie Williams


    Nogal in paniek liep ze boven in de kamer rond. Ze had geen idee welk bed het hare was, geen idee waar haar spullen stonden. Waar moest ze heen? Moest ze nu toch naar huis? Wat als ze morgen in de les zat? In dezelfde les als Casper? Ze zou hem dan wel niet zien, maar hij zou er zijn. Onder de neus van docenten zou hij niets durven toch? En komende tijd moest ze maar gewoon altijd met Novalie of Tilly lopen. Dan konden zij haar waarschuwen. Was dit wel een slim idee geweest?
          "Roos?" Rosalie hoorde achter haar de deur opengaan en ze was blij de stem van haar vriendin te horen. "Noof, welk bed is van mij?" Ze schrok even toen ze de hand van Novalie op haar schouder voelde. "Roos, wat is er aan de hand?" Hoorde ze Novalie zachtjes vragen. "Niets," ging ze meteen in de ontkenning. Ze wilde niet dat jaar vriendinnen zich zorgen om haar maakten. Ze deden al zoveel voor haar, het voelde ondankbaar om te zeggen dat ze bang was.
          "Ik kan mijn spullen gewoon niet vinden en dat vind ik niet fijn," maakte ze er gauw van. Het bleef even stil, maar uiteindelijk voelde ze hoe Novalie haar pols in haar hand nam en haar meenam naar een van de bedden in de kamer. Toen ze het hout onder haar vingers voelde, luchtte het iets op. "Dank je wel, Novalie," zei ze met een kleine glimlach. Ze maakte voor een moment haar hand tot een vuist. "Doen we samen tanden poetsen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    EVANDER | EVAN | HALE
    Slytherin common-room | Nora

    Het voelde beter dan Evan had gedacht, om Nora gewoon even voor hemzelf te hebben. Al trok ook bob haar aandacht, maar dat kon ook niet anders. Nora had haar arm om Evan's schouder geplaatst, waardoor hij haar even zoet aankeek. Ze vroeg dan ook hoe zijn avond was geweest.
          'Nou, het eten was leuk, tot jij weg werd gesleurd,' begon Evan. 'en ja, Marcus en Thomas hebben me verteld over Casper...' vervolgde hij met een hele lichte teleurstelling.
          'Maar het is oké, ik heb al met Casper gesproken, zoals je zag.' Evan grinnikte even en deed zijn uiterste best om goede zinnen te vormen voor Nora, tot nu toe leek het aardig te gaan.

    Evan wilde net vragen hoe Nora's avond was geweest, tot hij een stem hoorde "Evan, als ik zo eerlijk mag zijn... Wat ben jij knap geworden zeg." Evan draaide zijn hoofd richting de stem en zag Prudence staan, al bijtend op haar lip. Evan was even stil, niet wetend wat hij hier op moest antwoorden.
          'Bedankt Prudence,' antwoordde hij dan maar. Evan legde zijn focus weer op Nora, die niet al te blij leek te zijn met Prudence haar aanwezigheid.
          'Hoe was jouw avond,' glimlachte hij naar haar terwijl zijn hand over haar bovenbeen kriebelde.


    - thank you for existing -