• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 25 juni 2021 - 16:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Arithmancy lokaal naast Casper • Achter Elsie en Noah


    "Echt?" Vroeg ze verbaasd. Ze lachte een beetje nerveus. Het was dus een grap geweest, van - nou ja, Casper had een mooie omschrijving - die trollen. Isabella kneep even haar hand tot een vuist. Waarom zouden ze dat doen? "Wat een.. Feeksen," zei ze bedeesd. Even staarde Isa nors voor zich uit. Dit was echt een zieke grap. En eigenlijk wilde ze hen wel eigenlijk met gelijke munt terug betalen.
          Ze keek even naar Casper naast haar. Meestal ging ze hem gewoon uit de weg, maar echt hoogte had ze nooit van hem gekregen. Ze wist alleen dat hij Rosalie blind had gemaakt. Ze hoefde niet zoiets extreems, maar hij had vast meer in zijn mars. Isa zweeg even voor een moment en wachtte tot hun professor weer verder ging met zijn verhaal. Isabella leunde iets naar Casper toe en fluisterde om niet betrapt te worden door de leerkracht. "Je hebt vast wel een mooi idee waarmee ik het ze betaald kan zetten," probeerde ze te vissen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth


    ‘Ik zou dat pakje gewoon lekker naar de lunch aantrekken en Daphne vragen of ze de volgende keer een ander kleurtje kan regelen ofzo,’ reageerde Casper. ‘Over je kleren heen,’ zei hij toen hij haar gezichtsuitdrukking zag veranderen. ‘De volgende keer in elk geval niet zo hysterisch reageren, dan is de lol er snel af.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    NORA PENELOPE LESTRANGE
    slytherin • slytherin common room • daphne
    Nora beet aarzelend op haar lip en schoof dichter naar Daphne toe. De common room was grotendeels leeg, maar alsnog. "Over mijn geheim... kan jij daarbij helpen? Of hoe ik daar hier aan kan komen?" Nerveus friemelde ze met de zoom van haar rokje.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Isabella Fitzgerald
    Arithmancy lokaal naast Casper • Achter Elsie en Noah


    Smeerpijp! Viespeuk! Dat was wat door haar hoofd schoot en wat ze hem wilde toegooien, toen hij gehaast over haar kleren toevoegde. Isabella rolde met haar ogen en sloeg nors haar handen over elkaar. "Ja, dat heb ik echt onder controle," bromde ze als antwoord. Ze zweeg even, liet haar ogen even over het bord gaan, zodat ze voorbereid was op de volgende vraag. "Dat kan ik echt gewoon even uitzetten, alsof het niets is," beet ze hem toe. Ze liet even haar blik over hem glijden. "En ik heb hem niet meer, dus dat kan je vergeten."


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth


    ‘Tja, jij vraagt aan mij wat een goeie wraak zou zijn. Nou, dat dus. Je niet laten kennen.’ Casper haalde zijn schouders op. ‘De volgende keer dat ze je wat flikken – en dat komt vast, want blijkbaar scoorde je tien punten – moet je je gewoon afvragen hoe je ze kan verbazen. Weet je, het is net zoiets als een boeman bevechten. D’r gewoon een gekke draai aangeven, zelfs al doet het pijn of ben je bang. Kun je best.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    Arithmancy lokaal naast Elsie • Voor Casper en Isabella


    Terwijl hij zich probeerde te concentreren op de uitleg van de professor, vonden die gozer en zijn lieftallige Isabella het blijkbaar nodig om te analyseren wat er daarnet in de Great Hall gebeurd was. Helaas ving hij ook een paar zinnen op, die voornamelijk uit Casper zijn mond kwamen en hij trok een grimas.
    Gelukkig reageerde Isabella even ontzet zoals hij zich voelde waardoor zijn mondhoeken lichtjes omhoog krulden. Net als hij dacht dat hun mateloos irritante gesprek erop zat, begonnen ze plots weer te fluisteren tegen elkaar. OMG, BEK DICHT! Hij klemde zijn tanden op elkaar en begon halsstarrig woorden op zijn perkament te krabbelen, maar hij was zodanig opgefokt waardoor zijn veer krom trok. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
    Hij gooide zijn veer aan de kant, en draaide zich half om op zijn stoel om een nieuwe veer uit zijn tas te halen. Hij onderdrukt een diepe snuif, en nam de gelegenheid om in dat moment een geïrriteeerde, level 1000, blik op de twee te werpen.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2021 - 22:40 ]

    Daphne Saunders


    Daphne keek haar even peilend aan en knikte toen. ‘Ik zal kijken wat ik voor je kan doen. Dan moet ik wel weten om welke pillen het gaat.’ Ze gaf een bemoedigend kneepje in Nora’s knie. ‘Waarom slik je ze?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Arithmancy lokaal naast Casper • Achter Elsie en Noah


    Ze wilde ergens op hem knorren, een gemene opmerking maken. Maar Casper zei woorden waar ze ergens wel iets in zag zitten. Plus nu wist ze van wie het kwam en dat ze nog een nieuwe grap kon verwachten. Ze was voorbereid en zou (hopelijk) niet zo snel in paniek raken. Even keek Isabella peilend naar de jongen naast haar. Hij stond misschien wel bekend als de grootste creep van de school, maar tot noch toe zag ze er niets van. En daar verbaasde ze zichzelf mee.
          Ze wilde net weer iets tegen hem zeggen, toen ze de blik van Noah opving. Isabella zweeg meteen, wetende dat de les heilig voor Noah was en dat hij alles mee wilde krijgen. En dus zweeg ze. Hun gesprek was toch wel klaar. Toen na een minuut de deur weer op ging, keek Isa even op naar wie nog later dan haar binnen kwam. Toen ze zag dat het Justin was, voelde ze zich toch even ongemakkelijk, terugdenkend aan het moment van net. Ze volgde hem met haar ogen en ving voor heel even zijn blik. Toen hij naar haar glimlachte voelde ze heel even een schokje in haar buik. Haar mondhoek trok even kort, voor ze zich weer op de les focuste.
          Na een kwartier uitleg moest ze samen met Casper aan de slag voor een opdracht. Met een zucht stemde ze toe. Even keek ze naar de opdracht en toen naar Casper. Het idee van wraak was nog niet echt weg. "Waar is Daphne bang voor?" Vroeg ze nieuwsgierig

    [ bericht aangepast op 26 juni 2021 - 23:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Cole Esworthy

    Cole liet de woorden even op hem inwerken.
    Dus toch!
    Daarna beantwoordde hij haar glimlach en schudde hij haar hand. 'Cole. Het moet vervelend zijn om constant ongewenste aandacht te krijgen, dus het spijt me oprecht dat ik daaraan meegeholpen heb. Lijkt me een start op een nieuwe school niet makkelijker worden. Maar je hebt aan Isa een goede beschermengel, volgens mij.' Hij grinnikte.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth


    Casper bekeek eerst de opdracht voordat hij antwoord gaf, maar het klonk niet zo ingewikkeld dat hij dacht dat ze keihard moesten bikkelen om dat voor elkaar te krijgen. Isabella was niet dom, en hij ook niet.
          ‘Oh da’s eigenlijk wel een mooie.’ Hij grinnikte bij de herinnering terwijl hij met zijn duim langs de veer streek. ‘Het was in de eerste – bij die boeman-opdracht, weet je wel. Kwamen echt wel gruwelijke dingen voorbij en toen Daphne aan de beurt was, zagen we een fucking vis.’ Zijn grijns werd breder. ‘Je had haar moeten zien. Ze raakte compleet in paniek – en het was niet eens een haai ofzo, gewoon een dikke baars die met z’n uitpuilende ogen een beetje naar lucht zat te happen – en ze stapte op haar eigen gewaad en scheurde ‘m toen ze weg probeerde te rennen.’ Hij leunde met zijn elleboog op de tafel terwijl hij haar aankeek. ‘Ze durft nog steeds niet in de buurt van het meer te komen en als er vis wordt geserveerd, veegt ze dat altijd eerst van ’n afstandje van tafel.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Arithmancy lokaal naast Casper • Achter Elsie en Noah


    Ze keek Casper ongelovig aan en peilde eerst of hij dit verzon, maar de manier waarop hij het vertelde, liet niets blijken van een leugen. Ze kon er niets aan doen, maar schoot toch zachtjes in de lach. "Dat meen je niet," zei ze grinnikend. "Nu snap ik hoe je het voor elkaar krijgt elke dag tegenover haar te zitten. Als ze iets kuts doet, denk je gewoon daaraan."

    [ bericht aangepast op 26 juni 2021 - 23:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah

    Arithmancy lokaal naast Elsie • Voor Casper en Isabella


    Goed zo, ze had duidelijk zijn blik begrepen aangezien het gesprek abrupt stil viel. Een kleine grijns verscheen op zijn lippen. Het volgende kwartier zat hij ijverig te schrijven, deze keer niet met de neiging om zijn veer krom te trekken, en hij keek wat goedkeurend naar zijn notities. Maar dan sperden zijn ogen wijdopen als hij Isa hoorde lachen. En nog wel een welgemeende lach. Zit ze nou te lachen met één van de meest gestoorde studenten op Hogwarts? Een schampere snuif verliet zijn neus. 'Mij ziet ze niet staan, maar wel zitten lachen met een gozer die ff een meisje blind maakt.' Meisjes en foute jongens. Zijn ogen rolden haast uit zijn oogkassen en gooide haast nog een meer pissed off face, over zijn schouder, naar de twee.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2021 - 23:56 ]

    NORA PENELOPE LESTRANGE
    slytherin • slytherin common room • daphne
    Ze gaf Daphne een kleine glimlach. "Um, xanax of valium zou prima moeten zijn," murmelde Nora. "En alles met Jeweetwel, en laatstejaar, en Marcus, en familiegedoe."


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Casper Ainsworth


    Het was Casper opgevallen dat het ventje voor hem nu al voor de derde keer een giftige blik over zijn schouder wierp. Blijkbaar kon hij niet hebben dat zijn vriendinnetje eens naast een ander zat. Hij leunde iets naar voren over de tafel. ‘Hé knul.’ Hij wachtte tot de jongen omkeek. ‘Als je iemand mee uit wil vragen, kan je dat ook gewoon zeggen in plaats van steeds achterom te kijken en hopen dat je crush de hint snapt. Ik heb dan wel een druk rooster, maar voor jou maak ik wel een uurtje vrij hoor.’ Hij gaf hem een knipoog.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm


    Daar moest Rhae om lachen. ‘Ja, die hemelt jongens niet al te hoog op.’ Haar glimlach zwakte iets af. ‘Het is inderdaad niet al te makkelijk. Gelukkig neemt het effect bij de meesten wel na een tijdje af. En de anderen…’ Ze trok haar schouders op. ‘Nou ja, ik ben niet graag alleen, zullen we maar zeggen.’


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Every villain is a hero in his own mind.