• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 25 juni 2021 - 16:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tilly James

    'Roos?'
    Tilly had niet goed meegekregen wat er gebeurd was, maar Rosalie was plotseling naar boven gegaan.
    'Is alles oké?' vroeg ze, toen ze Rosalie in Novalie's arm naar de badkamer zag lopen. Ze vroeg zich af wat Lee gezegd had, want Rosalie zou niet snel van haar eigen feestje vertrekken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Common Room met Justin


    "Ik kijk wel even?" Vroeg hij, terwijl hij met opgetrokken wenkbrauw om keek naar de jongen naast hem. "Dat klinkt niet heel enthousiast." Rafaël keek even peilend naar de jongen naast hem. Normaal had Justin geen problemen met meiden, maar nu leek hij haast nerveus.
          "Vraag haar anders naar het feest van morgen," zei hij met een grijns, trots op zijn eigen idee. "Dan hebben jullie alle tijd om bij te kletsen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams
    Slaapkamer met Novalie en Tilly


    "Ja, hoor. Gaat prima," zei ze met een kleine glimlach. Nu haar vriendinnen er weer waren, voelde ze de paniek weer iets zakken. Ze moest gewoon gaan tanden poetsen en slapen. En alles kwam vast wel goed....

    [ bericht aangepast op 20 juni 2021 - 20:39 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lane Favian Thornton
    Seventeen      •       Gryffindor      •       @ room of requirement      •       with Kyra & Andreas > just Andreas

          De jongen keek lachend toe hoe Kyra in het water terecht kwam en enkele seconden daarna bovenwater kwam. Zijn lachende gezicht veranderde snel toen hij Andreas opmerking hoorde en hij rolde zijn ogen. "Niet zo'n grote mond, Andreas, anders bungel jij ook zo ondersteboven." waarschuwde hij hem grijnzend terwijl zijn blik bij Kyra bleef hangen uit het bad klom. Vervolgens richtte hij zijn aandacht weer op Andreas toen hij zijn plan hoorde, daar kon hij zich wel in vinden. Zeker toen Kyra de discussie leek op te geven en hen dus groen licht gaf. Lane draaide zich om naar de deur toen hij Kyra hen gedag zei en hij zwaaide uitgebreid haar kant op. "Fijne avond lieverd!" zei hij haar gedag en draaide zich dan ook om naar Andreas. "Dus? Tijd om te gaan lijkt me?" stelde hij voor, terwijl hij naar de plek liep waar zijn kleding zou moeten liggen. Lane rolde met zijn ogen en draaide zich om richting Andreas, die had zijn spullen waarschijnlijk ergens in de kamer verstopt "Heel grappig Andreas" begon hij dan ook. "Je mag m'n kleding wel teruggeven als je zo graag nog een bezoekje wilt brengen aan Isabella."



    "I choose being real over being perfect."


    • Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. •

    Jordyn Mariah Kingsley


    Het kon Jordyn bijzonder weinig schelen wat die twee aantrokken, al liepen ze in hun blote reet rond. Ze was wel benieuwd hoe sommige leraren daarop zouden reageren. Wie weet kwam Snapes gay-side omhoog, dat leek haar wel lachen.
          Ze richtte zich op haar ellebogen op om haar vriendin aan te kijken. ‘Best hoor.’ Zij grijnsde scheef. ‘Jus weet wel hoe hij iets goed moet maken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    'Ze zal het vast leuk vinden om dan bij te praten. "Ja, gisteren lag ik nog met Jordyn in bed..." Vindt ze vast fijn om te horen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Common Room met Justin


    Nogal geamuseerd kwam Rafaël iets omhoog. "Sinds wanneer kan het je iets schelen wat iemand vind van jouw bed-avonturen?" Vroeg hij plagend. Hij had Justin er altijd opscheppend over gehoord en hij had ook heus wel eens een meisje gekwetst, omdat hij al bij de volgende lag. Dus dat Rosalie blijkbaar anders was... "En je hoeft niet bij iedereen meteen over je seksleven te beginnen. Ik hoop dat je de afgelopen twee jaar wel meer gedaan heb dan dat, anders ben ik een slechte beste vriend." Eigenlijk had Rosalie niets te zeggen over wat Justin had gedaan in de afgelopen jaren. Ze hadden geen relatie gehad. Toch? Rafaël twijfelde daar opeens aan, nu Justin zich zorgen leek te maken.
          "Vind je haar nog leuk?" Vroeg hij met een nieuwsgierige glimlach.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2021 - 22:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    Justin haalde zijn schouders op. 'Weet ik veel. Ik heb haar jaren niet gezien.' Hij keek Rafaël niet aan. 'Ik heb haar af en toe nog eens een brief gestuurd.' Dat had hij niet eerder verteld en hij haalde het nu flink naar beneden, want af en toe was toch wel vrij regelmatig - vooral omdat hij het zo lang had volgehouden. 'Ik zie het allemaal wel. Hoe was het nou met jou en Blythe?' stapte hij van het onderwerp af.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    'Hé.' Tilly raakte even voorzichtig Rosalie's schouder aan. 'Als er iets is... Je weet dat we er voor je zijn, hè.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Common Room met Justin


    "Echt?" Vroeg hij verrast. "Ik denk dat je je niet zo druk moet maken. Als jullie leuk brief contact hadden, zal dat hier ook heus wel zijn." Hij vond het ergens wel grappig dat Justin er nerveus voor was. Hij had dus ook echt wel door dat Justin expres van onderwerp wisselde. "Prima," zei hij met een grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    'Prima is niet genoeg. Geef mij ook eens wat meer informatie.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Common Room met Justin


    Rafaël keek met een glimlach naar de bovenkant van zijn bed. "Het gaat goed. Het was beetje vreemd weerzien, maar we gaan komende tijd kijken of het voor een keertje was of dat we wat meer ervan willen." Waarom hij niet vertelde over de kus van vandaag wist hij niet zo goed. Het voelde ergens als opscheppen tegenover Justin en dat was niet wat ze ermee wilde bereiken. Het voelde niet als iets waarmee je hoorde op te scheppen "Ik zat me te bedenken dat ik woensdag even samen met haar mijn nieuwe bezem wil uitproberen." Dan kon hij er wel een soort van date van maken toch? En ze hielden allebei van Quidditch en vliegen, so.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams
    Slaapkamer met Novalie en Tilly


    Ze schrok even van de lichte aanraking op haar schouder. "Natuurlijk," zei ze liefjes. Ze had geen idee waar Tilly precies stond, maar ze hoopte dat ze haar glimlach kon zien. "Jullie zijn zo lief voor me. Ik kan me echt niet voorstellen wat ik zonder jullie moet op school hier." En dat was echt zo, ze wist niet wat ze moest zonder haar vriendinnen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    'Oh, die ga je met háár uitproberen in plaats van je buddy die al járen voor je klaarstaat met zwerkbal?' Justin grijnsde. 'Nee man, leuk. Dat lijkt me een hartstikke geschikte date, gewoon lekker bezig zijn en elkaar tegelijk wat beter leren kennen.' Hij had zelf zijn Vuurflits nog veel gebruikt de afgelopen zomer. Hij moest wel; hij had in het begin van de vakantie een brief gekregen dat hij aan de play-offs van het nationale team mocht meedoen. Dat zou in november al zijn - vlak na de eerste zwerkbalwedstrijd op school - dus had hij de hele zomer al zijn frustraties en energie in vliegen, gooien en vangen gegooid. Nu hij het Merk kwijt was, had hij bovendien heel hard zijn best gedaan om een spreuk uit te vinden die de slurk schoten op het doel zou laten schieten, want echt maatjes om te oefenen had hij niet. Zijn vader had vroeger nog wel eens met hem gespeeld, maar die had het nu te druk met andere dingen. De spreuk die uiteindelijk had gewerkt, had weliswaar schoten op doel geschoten, maar ze waren niet bepaald uitdagend helaas. 'Wij moeten trouwens wel echt trainen, hoor. Ik heb deze vakantie veel te weinig gedaan en wil bij de play-offs niet falen.'
    Toen hij de brief had binnengekregen, had hij het als allereerste in een brief naar Raf geschreven. Het liefst was hij diezelfde dag nog naar Raf gegaan om het erover te hebben, maar dat kon niet. Daarna had hij het twijfelend aan zijn vader verteld en daarna had hij nog een brief gestuurd naar Rosalie, die ook had gereageerd dat ze heel blij voor hem was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Common Room met Justin


    "Wij hebben morgen dan stiekem al proef gedraaid toch?" haakte hij maar in op het antwoord van Justin. Om heel eerlijk te zijn had hij alleen in zijn hoofd gehad dat morgenavond niet kon vanwege het feest. En was hij vooral bezig geweest met het bedenken van een leuke date en niet het uitproberen van zijn bezem. Maar in de middag was vast tijd om hem uit te proberen. "Hoe meer ik op mijn nieuwe bezem kan zitten hoe beter." Zei hij met een grijns. Rafael kwam overeind en zocht naar zijn tandenborstel. "Dus, morgen maar meteen even een rondje doen? Kijken of je er nog wel wat van kunt."

    [ bericht aangepast op 21 juni 2021 - 16:41 ]


    It's never gonna happen, Guys.