• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 25 juni 2021 - 16:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies


    ‘Hé joh, waarschijnlijk was ze gewoon erg geschrokken. Ik zag inderdaad wat het was, het was inderdaad een stomme grap. Misschien vond ze het gewoon prettig om even met een meisje te zijn, je weet dat er waarschijnlijk eens iets is gebeurd met jongens. Dat moet je je niet persoonlijk aantrekken joh.’ Vinnie gaf zijn vriend een opbeurend schouderduwtje. ‘Je bent nog steeds de enige jongen die ze kan uitstaan, dus je hebt tal een goede voorsprong op alle andere jongens.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah


    Hij keek wat aarzelend op naar zijn beste vriend. Gelukkig kon hij altijd wel eerlijk zijn tegen hem, ongeacht over wat. Zeker over zijn irritante crush op Isabella.
    'Waarom moet ik ook gevoelens hebben uitgerekend voor haar?' Hij sloeg zijn ogen op. Zo vermoeiend allemaal. 'Maar goed, welke les heb jij?' Hij keek even op zijn horloge en kwam tot de ontdekking dat hij eigenlijk dringend moet vertrekken. 'F*ck, ik moet ervandoor of ik kom te laat.' Hij keek in de richting van Elsie om te zien of zij er nog zat. Hij zwaaide wat met zijn armen om de aandacht te trekken.

    Rhae Storm


    ‘Ik ben nog op zoek naar mensen om de tijd me te doden, maar jij valt dus af,’ zei Rhae grinnikend. ‘Maar dat geeft niet, ik vind wel iemand hoor. Misschien dat ik Jemina nog ergens kan vinden straks.’ Ze keek om zich heen en zag dat Rafaël en Justin bij de deur stonden. Blythes crush leren kennen leek haar ook wel leuk, ze kon ook vragen of een van hen zin had om haar het terrein te laten zien.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies


    ‘Zeg, niet zeuren,’ plaagde Vinnie. ‘Jouw crush weet in elk geval je naam. En je weet hoe je moet praten in haar buurt, dus je bent al honderd stappen verder dan ik.’ Hij zag dat zijn vriend naar de Ravenclaw-tafel zwaaide. ‘Succes bij je eerste les! Ik zie je bij Charms.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elsie Bee

    Elsie stond op. 'Succes!' zei ze met een glimlach. 'Je mag me met tussenuren altijd opzoeken. En wie weet kunnen we een keer samen studeren!' Ze zwaaide en liep toen vlug naar Noah. 'Komen we nog op tijd?' vroeg ze.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cole Esworthy

    Toen Roman vertrokken was, zag Cole dat als een uitgelezen kans om zijn excuses aan het nieuwe meisje aan te bieden. Hij voelde zich een klein beetje nerveus toen hij opstond en naar haar toeliep. Ten slotte was het gisteren daardoor fout gegaan, maar toen was hij zich niet zo bewust geweest van het feit dat hij ineens naar hen toegestapt was. Toen had hij het ineens gedaan.
    Hij zorgde ervoor dat hij zeker wist dat ze niet met iemand anders in gesprek was toen hij vroeg: 'Hé!' Hij glimlachte aarzelend. 'Ik wilde nog even mijn excuses voor gisteravond aanbieden. Dat was niet per se een lekkere start, dus eh - sorry daarvoor.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders


    ‘Vertel?’ vroeg Daphne zoetjes, hopend dat ze nu niet wilde terugkrabbelen van de weddenschap.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Roman Keegan


    ‘Lee kan heus wel over dat ongemak heen stappen, hoor. Onder zijn vrienden zijn wel meer jongens die hem hebben afgewezen, zo bijzonder ben je nou ook weer niet. En je maakt mij niet wijs dat jullie je hier níét kut over voelen.’ Roman bleef het gevoel behouden dat zijn vriend iets voor hem achterhield en het frustreerde hem enorm. Hij kon geen enkele reden bedenken waarom de jongen hem níét in vertrouwen zou nemen.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2021 - 19:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm


    ‘Oh.’ Rhae had net willen opstaan om naar de twee Gryffindors toe te lopen. ‘Het eh, geeft niet. Ik reageerde ook nogal overdreven.’ Even aarzelde, daarna vertelde ze het toch maar. Hoe eerder iedereen van haar Glarmorgana-bloed wist, hoe meer ze er rekening mee konden houden. ‘Ik ben deels Glamorgana,’ verklaarde ze. ‘Soms… doen jongens wel vaker dingen die ze normaal niet zouden doen. Vlak daarvoor vroeg je vriend me ook al mee in bad, dus ik was al een beetje geprikkeld. Ik weet wel dat ik dat effect op anderen heb, maar dat maakt ermee omgaan niet per se gemakkelijker.’ Ze glimlachte. ‘Dus dan maar een nieuwe start?’ Ze stak haar hand uit. ‘Ik ben Rhae.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah


    Hij glimlachte zwak. Oké, daar had Vinnie wel een punt. Maar af en toe wou hij gewoon lekker zeuren, punt.
    'Tot in Charms.' Hij keek zijn vriend na, maar algauw stond Elsie voor zijn neus. 'Als we een kleine spurt doen, moet het wel lukken.'

    Isabella Fitzgerald
    Arithmancy lokaal naast Casper • Achter Elsie en Noah


    Gehaast kwam ze voor het lokaal tot stilstand. Isabella nam een diepe teug adem en deed voorzichtig de kleurklink naar beneden. Gehaast liep ze het klaslokaal in en probeerde achter haar de deur voorzichtig dicht te doen. Heel even blikte ze door het lokaal heen, op zoek naar Noah. Al gauw zag ze - tot haar teleurstelling - dat Elsie naast hem was gaan zitten. De stoel achter hem was wel vrij. Om niet teveel aandacht te trekken, schoot ze snel naar de lege stoel en legde haar tas op de grond. Gehaast pakte ze haar spullen erbij en legde ze op tafel. Pas toen ze het gevoel had dat ze zat, keek ze even opzij.
          Oh, great. Ze was naast Casper gaan zitten. Isabella onderdrukte een zucht en keek naar Noah die vlak voor haar zat. Ze schonk hem even een glimlach en probeerde toen zich op de professor te richten. Ze was er. Dat was het belangrijkste.


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth


    Casper had de stille hoop gehad dat hij alleen kon zitten, maar nee. Isabella vond het nodig om naast hem te komen zitten. Hij had net half meegekregen wat er in de eetzaal was gebeurd – zijn twee favoriete afdelingsgenoten hadden het in elk geval hilarisch gevonden. Iedereen aan tafel had moeten horen wat er in het pakketje had gezeten en de Ravenklauwer was voor preutse hoer uitgemaakt toen ze zaal was uitgestormd.
          Hij vroeg zich af of ze de betekenis van die woorden dan wel kenden.
          Maar ja, ze zaten zelf dan ook niet in Ravenklauw.
          ‘Naast mij gaan zitten is haast net zo’n groot entree als je exit net was,’ merkte hij op. ‘Je vond het cadeautje van die twee opgedirkte trollen niet zo hilarisch als zij zelf?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Arithmancy lokaal naast Casper • Achter Elsie en Noah


    Ze voelde zich heel even verstijven toen Casper over het cadeautje begon. Ergens wilde ze naar hem snauwen, wilde ze op hem katten dat hij zich er niet mee moest bemoeien, tot de betekenis van de woorden tot haar doordrong. "Van welke opgedirkte trollen?" Vroeg ze, terwijl ze haar ogen samen kneep. Ze keek even nieuwsgierig naar Casper, wist hij van wie het kwam?

    [ bericht aangepast op 26 juni 2021 - 20:51 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth


    Er gleed een scheve grijns over zijn lippen. ‘Je hebt gelijk, daar barst het hier van. Daphne en Prudence in dit geval.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    Arithmancy lokaal naast Elsie • Voor Casper en Isabella


    Na een spurtje, kwam hij samen met Elsie in het lokaal aan en vlug namen ze de eerste beschikbare tafel in beslag.
    Tot zijn verwondering was Isabella er blijkbaar nog niet. Veel te vertellen tegen Blythe zeker?
    Net als hij zijn boek openklapte, kwam Isabella binnen en hij glimlachte geforceerd terug, als ze zelf zat, aangezien ie nog altijd wat gekwetst was.
    Maar dan besefte hij dat ze naast Casper was gaan zitten, en hij onderdrukte nog net een schampere snuif. Great, zit ze nu naast één of andere gozer. Goed gedaan, smartass.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2021 - 21:46 ]