• ORPG Lidil


    Op een Amerikaanse highschool worden acht senior-studenten uitgeloot die een week lang naar een superluxe hotel op een eiland in de Atlantische oceaan gaan. Zij mogen één iemand meenemen. Door een storm maken ze een noodlanding op een ander eiland . Ze schuilen die nacht in een grot en vinden daar een portaal naar een nog onbekende wereld.



    PERSONAGES

    Bryce James
    Caleb Foster
    Cillian Grimes
    Elliott Winchester
    Jake Hill
    Kai Jones
    Nick Robbins
    Rudie Avila
    Shane Hill
    Timothy Shephard
    Wesley Miller
    Annalisa "Anna" Walton
    Florentine "Flo" Gooly
    Ivy Copeland
    Jennifer Goldstein
    Maisey Osborne
    Samira Crosby

    Spreadsheet

    VERDELING
    Wes, Samira, Caleb, Nick, Ivy // Shane, Cillian, Rudie, Elliott, Maisey // Bryce, Jake, Anna, Jen, Kaj

    [ bericht aangepast op 12 nov 2021 - 12:19 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Timothy Shephard

    ‘Feesten is voor watjes,’ zei hij met een flauwe grijns. ‘Maar goed nieuws klinkt interessant?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ivy Copeland

    Ivy grinnikte. Hoe waren zij familie van elkaar? Ze konden niet meer van elkaar verschillen!
    'Nou, je mag dit watje wel bedanken. Ik heb een hele mooie envelop ontvangen vandaag, waarin stond dat ik een prachtig reisje naar een mooi eiland heb gewonnen. En raad eens? Ik mag iemand meenemen! En ik neem natuurlijk niemand liever mee dan mijn oersaaie neefje, die feesten voor watjes vindt.' Ze grijnsde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rudie Avila

    ‘Dat – dat lijkt me leuk,’ hakkelde Rudie met hoogrode wangen.
          En heel spannend.
          Maar het leek hem wel slim om eerst eens een paar uur samen door te brengen, voor ze meteen een week weggingen. Als Elliott wilde terugkrabbelen kon dat nog.
          Rudie kwam overeind, waardoor Elliotts hand van de zijne gleed. ‘Dan eh, ga ik maar?’ Nerveus beet hij op zijn lip, niet goed wetend hoe hij afscheid moest nemen. Moest hij als eerst door de deur gaan? Of… wachtend tot Elliott dat deed?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elliot Winchester

    Zijn moeder was nog steeds niet van het toilet afgekomen, dus dat gaf Elliott de gelegenheid om het afscheid uit te stellen tot het moment dat ze bij de voordeur stonden. Rudie legde met veel aarzeling de hand op de deurknop. Voor hij echter naar buiten kon stappen, pakte Elliott opnieuw Rudie's hand. Die voelde klam en werd er nog klammer op toen Elliott langzaam naar hem toe leunde. Hij kon nu Rudie's geur ruiken en voelde de vlinders door zijn maag fladderen toen hij zich realiseerde dat Rudie ontzettend goed rook - en zonder aarzeling drukte hij een heel klein kusje op Rudie's lippen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Shane Hill


    Shane had zijn handdoek om zijn middel geknoopt – schone kleren trok hij op z’n kamer wel aan. Inmiddels had hij het badkamerkastje al drie keer doorgekeken, maar zijn deo was nergens te vinden. Hij was niet iemand die heel veel om uiterlijke verzorging gaf – niet zoals zijn tweelingbroer – maar hij rook wel graag lekker en wat deo betrof was hij flink kieskeurig en had hij een bus die veertig euro kostte.
          En die zijn broer zo te zien weer eens gejat had omdat hij z’n eigen ergens had laten slingeren. Hij vond het heus niet erg om iets uit te lenen, maar die lul spoot zichzelf zo’n zes keer per dag onder en daar was het hem veel te kostbaar voor.
          Nog steeds geprikkeld door het gesprek met Cillian, beende hij naar de kamer van zijn broer, waar zijn gebruikelijke teringherrie uit kwam en gooide de deur open.
          ‘Waar de fuck –’ Hij haperde even toen hij zag dat zijn broer niet alleen was, maar dat Bryce er was. In een reflex greep hij naar zijn heup om er zeker van te zijn dat de stof niet van elkaar af gleed en hij hier straks in z’n blote reet stond. ‘Is mijn deo,’ vulde hij iets minder overtuigend aan.
          Zijn blik dwaalde naar Bryce en hij gaf hem met enige tegenzin een knikje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bryce James

    Bryce voelde zich een beetje overrompeld toen Shane plotseling in Jake's slaapkamer stond. Hij merkte zijn wangen gloeien bij het zien van het vrijwel naakte lichaam, waarbij zijn zaakje enkel bedekt werd door een kleine handdoek. Heel kort schoot het beeld door zijn hoofd dat Shane zijn handdoek per ongeluk zou afglijden - en hij voelde zijn gezicht verwarmen en stootte die gedachte vlug weer af.
    Hij beantwoordde Shane's knikje en keek toen een andere kant op. Hij had niet per se zin om naar een mannenlichaam te kijken - zo hield hij zich voor.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jake Hill


    ‘Oh, die heb ik hier ergens.’ Jake tastte naar zijn tas en zocht naar de deobus, al gaf hij die niet meteen terug. Erg vrolijk klonk z’n broer niet voor iemand die net een reis had gewonnen. Kwam het door Bryce? Hij snapte echt niet waarom er altijd een rare spanning tussen die twee hing. Hij kon zich niet herinneren dat er ooit écht iets noemenswaardigs was gebeurd. Of was het een imbeciele soort wraak omdat hij Cillian uitschot vond?
          ‘Wat ben je snel terug?’ Hij keek broertje peilend aan. Had Cillian geen zin om mee te gaan? Zou dat even mooi zijn.
          Shane meed zijn blik en haalde zijn schouders op. ‘Wilde nog effe sporten.’
          Hm-hm…
          Zijn broer stak zijn hand uit en Jake reed zijn bureaustoel iets dichterbij. Hij gaf de deobus nog niet terug. ‘Hoe reageerde hij op de prijs?’
          ‘Prima.’
          ‘Maar?’
          ‘Hij is gewoon een lul.’ Shane griste het ding uit zijn hand.
          Jakes mondhoeken krulden omhoog. ‘Dat zeg ik al jaren.’
          ‘Jij bent net zo goed een lul,’ reageerde Shane met rollende ogen. ‘Daar heb ik blijkbaar een zwak voor.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Shane Hill


    Soms… rolde een opmerking als dat er zomaar uit. Een gevolg van te veel met Cillian omgaan waarschijnlijk, met zijn scherpe opmerkingen en zelfspot. Op een ander moment had hij er niet zo lang bij stilgestaan, maar na de opmerkingen van zijn broer na het eten én de opmerkingen van Cillian én het feit dat Bryce een paar meter verderop zat en met zijn veel te knappe kop deed alsof hij niet bestond, leken zijn woorden in de lucht te blijven hangen. Hij haalde ongemakkelijk een hand door zijn natte haren. Eigenlijk moest hij zich omdraaien, maar dat durfde niet, bang dat de woorden hier achterbleven en zich in Jakes hoofd nestelden. Of in die van Bryce.
          De blik in Jakes ogen kon hij niet zo goed peilen, maar wegkijken wilde hij niet.
          ‘Gross.,’ zei Jake uiteindelijk en gooide een shirt die op de hoek van zijn bureau lag naar hem toe. ‘Kleed je aan, dan kunnen we nog een potje darten.’
          Shane voelde zich best naakt met alleen de handdoek om zich heen en in een reflex wilde hij bijna Jakes shirt aantrekken – die hij waarschijnlijk alleen gegooid had om het ongemakkelijke momentje te verbreken – totdat hij bedacht dat er dan best een kans was dat die handdoek afgleed. Hij hield het ding maar in zijn hand.
          ‘Nah.’
          Hij zag de teleurstelling op Jakes gezicht, maar schudde het van zich af. Hij had echt geen zin om met Bryce te chillen. Dat werd alleen maar ongemakkelijk.
          ‘Wat ga je dan doen?’
          Hij trok zijn schouders op. ‘Film kijken ofzo. Ik zie wel.’
          ‘Is ook best.’ Jake draaide zich naar Bryce toe. ‘Of niet?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rudie Avila

    Rudie had best vaak gefantaseerd over Elliotts lippen. Over hoe zacht ze zouden zijn, of ze een beetje zoet zouden proeven, of het een vlinderlichte aanraking was of een vastberadenere kus.
          Wat daarvan waar was, was onmogelijk te zeggen.
          Het was gewoon alsof de wereld even op til sloeg toen Elliots gezicht dichterbij kwam en hij hem kort kuste. Alsof er kortsluiting in zijn hersenen was.
          Voordat er een paniekstorm opstak waarin hij zich afvroeg wat hij moest doen en hoe hij moest zoenen, trok de jongen zich alweer terug. Er lag een roze zweem over zijn wangen – al moest dat in het niet vallen bij zijn eigen donkerrode gezicht.
          Een beetje onwerkelijk bewogen zijn vingertoppen naar zijn lippen.
          Ze tintelden.
          Zijn hart sputterde in zijn borstkas, alsof dat nu pas besefte wat er gebeurd was. Hoewel het hem niet lukte om de jongen aan te kijken, glimlachte hij wel van oor tot oor.
          ‘Dag,’ fluisterde hij bijna onhoorbaar – op van de zenuwen.
          Zodra de jongen de deur opendeed, ging Rudie vlug naar buiten, hopend weer een beetje normaal adem te kunnen halen. Hij voelde zich wat licht in zijn hoofd. Zijn gevoelens schommelden tussen euforisch en beschaamd heen en weer, twee uitersten die hem verwarden. Met zijn vingers streek hij over de hand die Elliott net had vastgehouden.
          Lieve, knappe Elliott.
          Hij kon het nog steeds niet helemaal geloven.
          Hij was zo in de wolken dat hij zonder op te letten de weg overstak. Een auto toeterde en hij stapte vlug weer terug de stoep op. Overreden worden was wel een hele trieste afloop van iets wat misschien wel een echte relatie zou kunnen worden.
          Hij durfde niet te kijken of de jongen zijn blunder had gezien – al had hij het vast gehoord – en wachtte zenuwachtig tot hij veilig de straat kon oversteken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bryce James

    Bryce voelde zich verre van op zijn gemak terwijl Shane hier halfnaakt stond; het idee om een film met de jongen te kijken, ook al was hij dan wel aangekleed, stond hem dan ook flink tegen. 'Ik heb meer zin om een potje te darten,' zei hij. Hij zou Shane er waarschijnlijk ook nog een plezier mee doen, want die had vast ook geen zin in zijn gezelschap.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Timothy Shephard

    ‘Wat, jij ook al?’ reageerde Timothy verrast. ‘En maar liefst twéé mensen vragen me mee. Nog even en ik ga me afvragen waarom Bryce tot prom king is verkozen, in plaats van ik.’ Hij zwaaide even naar Rudie toen die de deur uitkwam en slaakte een kreet van schrik toen hij zomaar voor een auto stapte. In een flits dacht hij dat de jongen prompt weer suïcidaal was geworden, maar aan Rudies grote ogen zag hij dat dat geen bewuste keuze was geweest, maar dat hij gewoon niet had zitten opletten. ‘Dat was een bíjna-aanrijding, zo voor mijn neus,’ mompelde hij. ‘Maar hé – ja, ik weet niet, het lijkt me best leuk, maar denk je dat het voor jezelf niet leuker is om en eh, wat groter feestbeest mee te nemen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jake Hill


    ‘Top.’
          Voor Jake verder nog iets kon zeggen, was zijn broertje alweer de kamer uit.
          Hoofdschuddend keek hij zijn vriend aan. ‘Waarom is het altijd zo weird tussen jullie?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ivy Copeland

    'Ah joh,' wuifde Ivy het weg. 'Aan het eind van die vakantie ben jij net zo'n feestbeest als ik ben.' Ze lachte. 'Nee joh, grapje. Ik red me sowieso wel, en ik denk dat jij wel een vakantie kan gebruiken. Voel ik me goed omdat ik aan liefdadigheid doe, en voel jij je goed omdat je op het strand van het zonnetje aan het genieten bent.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Bryce James

    Bryce haalde zijn schouders op. 'Hij mag mij niet, daar kan ik niks aan doen.' Hij wist eigenlijk niet hoe het gelopen was - was het vreemd geweest vanaf het moment dat hij hier over de vloer kwam? Of was het zo gegroeid?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jake Hill


    ‘En hij zegt hetzelfde, dus dat is een fucking domme reden.’


    Every villain is a hero in his own mind.