• ORPG Lidil


    Op een Amerikaanse highschool worden acht senior-studenten uitgeloot die een week lang naar een superluxe hotel op een eiland in de Atlantische oceaan gaan. Zij mogen één iemand meenemen. Door een storm maken ze een noodlanding op een ander eiland . Ze schuilen die nacht in een grot en vinden daar een portaal naar een nog onbekende wereld.



    PERSONAGES

    Bryce James
    Caleb Foster
    Cillian Grimes
    Elliott Winchester
    Jake Hill
    Kai Jones
    Nick Robbins
    Rudie Avila
    Shane Hill
    Timothy Shephard
    Wesley Miller
    Annalisa "Anna" Walton
    Florentine "Flo" Gooly
    Ivy Copeland
    Jennifer Goldstein
    Maisey Osborne
    Samira Crosby

    Spreadsheet

    VERDELING
    Wes, Samira, Caleb, Nick, Ivy // Shane, Cillian, Rudie, Elliott, Maisey // Bryce, Jake, Anna, Jen, Kaj

    [ bericht aangepast op 12 nov 2021 - 12:19 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Timothy Shephard

    De zin over liefdadigheid zat hem niet zo lekker, maar Timothy had geen zin om daar moeilijk over te doen. Ze bedoelde het goed, dat wist hij heus wel. ‘Nou – thanks dan, moeder Theresa.’ Hij grijnsde. ‘Ik moet ophangen, ik krijg gezelschap.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bryce James

    'Als het moet, kunnen we prima tijd met elkaar doorbrengen, dat weet jij ook,' zuchtte Bryce. 'Maar we worden geen beste vriendjes. Daar heb ik jou al voor.' Hij grijnsde en gaf zijn vriend een plagerige duw.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ivy Copeland

    'Jo, ik app je nog wel voor meer info. Ciao!'
    Ze hing op en liet zich achterover vallen op haar bed. Misschien zou ze het leuker hebben met vrienden, maar nu had ze een goede daad gedaan. Dat was ook belangrijk.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jake Hill


    Jake merkte weinig van dat “prima tijd met elkaar doorbrengen” maar hij liet het er maar bij. Hij kon ze moeilijk dwingen, maar hij vond het gewoon kut. Als ze wél echt eens met elkaar optrokken, zag Shane hopelijk eindelijk in dat die Cillian een vriend van niks was.
          Een beetje halfslachtig grijnzend stond hij op. ‘Kee, nou dan zit er niks anders op dan dat ik je weer een keer ga inmaken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rudie Avila

    ‘Volgens mij ging het wel goed hè?’ vroeg Timothy met een vriendelijke glimlach.
          Rudie dacht terug aan de kus van net en de vlinders fladderden weer door zijn buik. ‘Ja,’ zei hij zachtjes. ‘Hij wil met me mee.’
          ‘Natuurlijk wil hij dat.’
          Rudie frunnikte aan de rits van zijn jas terwijl ze terug in de richting van hun huizen liepen. ‘Ik hoop maar dat alles goed gaat. Ik vind het wel spannend, helemaal samen.’
          ‘Nou jullie zijn niet hélemaal op elkaar aangewezen. Er gaan nog veertien heel gezellige mensen mee – waaronder ik.’
          ‘Jij?’ vroeg Rudie verward.
          ‘Ja, mijn nichtje belde net, Ivy. Ze heeft ook gewonnen en vroeg of ik mee ging.’
          ‘Oh!’ Dat luchtte hem wel ontzettend op, dan had hij in ieder geval nog iemand om op terug te vallen, ook als het niet ging zoals hij hoopte. Hij glimlachte naar zijn vriend. ‘Dat is fijn!’
          ‘Zeker!’ Timothy maakte zijn zonnebril los van zijn shirt toen er opeens een fel zonnetje terecht kwam en schoof die voor zijn ogen. ‘We gaan er een hartstikke leuke week van maken.’

    [ bericht aangepast op 8 okt 2021 - 22:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Caleb Foster

    Het was hoog tijd om binnenkort te stofzuigen. Voordat Bonnie langs zou komen - met Joan. Het was een hele stap, want zijn tante had hier geen voet meer over de drempel gezet sinds het incident. Bonnie had haar bijna gesmeekt om ook een keer langs te komen, zodat ze met eigen ogen kon zien dat Caleb er echt niet een zootje van maakte. En nu had ze toegezegd.
    Als Bonnie niet bij haar gewoond had, had hij haar zeker niet welkom geheten. Hij kende haar niet anders dan een onvriendelijke vrouw, maar sinds het incident met zijn vader ging ze met hem om alsof hij een varken was dat klaar was voor de slacht. Bonnie zei dat ze op zich goed voor haar zorgde - dat was ten minste nog één schrale troost.
    Hij had nu geen zin om te stofzuigen. Dat kon morgen ook wel - of de dag daarna. Ten slotte had hij vakantie, nu hij was afgestudeerd. En hij had nog niet bepaald plannen gemaakt voor daarna.
    Hij wilde wel studeren, maar met een strafblad en niet al te beste cijfers was het niet te doen om ergens binnen te komen. Hij zou wel bij de supermarkt vragen of hij daar meer uren kon maken. En anders een ander baantje zoeken. Joan had toegezegd nog tot september de huur van zijn woning te betalen, dus dat was nog enigszins schappelijk. Tegen die tijd had hij echt wel een baantje gevonden.
    Hij plofte op de bank neer en zette de tv aan, al was er niet veel interessants op tv. Zijn mobiel gaf een melding. Zijn mondhoeken schoten omhoog toen hij zag dat Bonnie hem een berichtje had gestuurd.
    Film kijken vanavond? We moeten de nieuwe James Bond nog zien.
    Hij begon te typen: Acht uur precies!
    Ze deden dat regelmatig - tegelijk een film aanzetten en dan met elkaar appen tijdens de film - over de film. Hij zag zijn zusje weinig, omdat hij niet welkom was bij Joan, en Joan het ook niet waardeerde als Bonnie te veel tijd bij hem thuis spendeerde. Die tijd kon ze beter gebruiken voor haar opleiding, vond Joan. En het ging er bij haar ook niet in dat Bonnie best bij hem thuis kon leren. Inmiddels zat Bonnie op een leeftijd dat ze ook wel eens het huis uitglipte om toch bij hem langs te gaan, maar ze moest steeds voorzichtiger zijn; Joan had haar één keer betrapt en gedreigd haar ook het huis uit te zetten.
    En dat was het niet waard.
    Toen hij op 'versturen' drukte, zag hij dat hij nog een berichtje had. Zijn wenkbrauwen schoten omhoog toen hij zag dat Samira hem geappt had. Hij las haar berichtje door.
    Hij wilde bijna direct sturen dat het hem niet uitkwam. Ten slotte had hij er niet bepaald veel zin in om zijn klasgenoten weer te zien. Maar iets hield hem tegen. Samira vroeg hém. Daar had ze een reden voor. Ze wilde gaan, maar ze durfde niet. Dat leek hem een logische verklaring, en eentje die hem ervan weerhield om direct nee te zeggen.
    Misschien moest hij het zien als een kans. Een kans om op vakantie te gaan naar één of ander tropisch eiland - hoe groot was de kans dat dat in zijn leven weer zou gebeuren? Heel vroeger was hij wel eens met zijn ouders op vakantie geweest, maar dat was naar een camping geweest in de buurt. Dit was grátis een week weg. En daarom stuurde hij terug dat hij mee wilde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cillian Grimes

    Cillian had al drie dagen niets van Shane gehoord – wat echt absurd lang was en echt compleet onnodig. Hij vond dat hij zijn vriend nu wel lang genoeg de tijd had gegeven en hij was niet het type dat in appjes ging vragen wat de fuck er aan de hand was, dus uiteindelijk ging hij maar gewoon naar Shanes huis. In tegenstelling tot bij hem thuis, was er hier geen enkele mogelijkheid om bij het raam te komen – wat hem toch best een stuk chiller leek dan dat hij die hele familie moest zien.
          Maar hij had geen keus dan op de bel te drukken. Toen Jake opendeed wilde hij woordeloos langs hem hen stappen, maar de jongen deed een stap opzij zodat hij tegen hem opbotste.
          Cillian keek hem recht aan. ‘Vind je ’t lekker, dat harde bovenlijf van me tegen je aan?’
          Jake duwde hem naar achteren. ‘Flikker op.’
          Cillians mondhoek krulde omhoog. ‘Laat me er maar gewoon langs, voor ik echt flikkertrekjes krijg. Als ik iets ga missen, is het wel dat we niet meer samen kunnen douchen. Dus voor ik m’n handen eens goed de kost geef…’
          Jakes ogen spuwden vuur. Het was ook gewoon te makkelijk.
          ‘Shane is er niet.’
          ‘Bullshit.’
          Er trok een spiertje in Jakes kaak, maar uiteindelijk leek hij niet meer tijd aan hem te willen verdoen en stapte hij opzij. Cillian liep langs hem heen en ging direct de trap op. Al boven op de gang hoorde hij dat zijn vriend film aan het kijken was. District 9, als hij een gokje moest doen. Hij roffelde met zijn knokkels tegen de deur en deed hem toen open.
          Shane wierp een achteloze blik op hem, maar ging rechterop zitten toen hij hem zag en tastte naar de afstandsbediening. Met zijn handen in zijn zakken liep Cillian dichterbij.
          ‘Dus… Ga je me een liefdesverklaring doen?’
          Shanes ogen werden groot. ‘W-wat?’
          Hij haalde zijn schouders op. ‘Waar heb je anders drie dagen de tijd voor nodig?’
          Shane wendde zijn blik af en trok niet-wetend zijn schouders op.
          Cillian zuchtte en zakte naast hem op het bed neer. ‘Je loopt nooit zomaar bij me weg.’
          Shane staarde naar beneden. Hij frunnikte aan de afstandsbediening. ‘We hebben ook nooit ruzie.’
          ‘Dat was dit toch ook niet?’
          Hij merkte dat zijn vriend niet wist wat hij moest zeggen. Hij wilde hem vertellen dat hij zijn geheim wist, dat het niets veranderde, maar hij was bang dat Shane weer in paniek zou raken en ze nog verder van huis waren.
          ‘Ik zou het kut vinden,’ zei Cillian aarzelend. ‘Als je me zou ditchen omdat ik op jongens val. Niet dat ik dat dóé,’ benadrukte hij. ‘Maar gewoon, het idee alleen. Ik dacht dat onze vriendschap wel sterker was dan dat.’
          Shane kauwde op zijn lip. Zijn ademhaling klonk zwaar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Shane Hill


    Heel even was er een absurd vlammetje hoop geweest dat Cillian dezelfde gevoelens had als hij. Zelfs al joeg hem dat angst aan, zelfs al wilde het overgrote deel van hem dat juist helemaal niet. Hij durfde zijn vriend nog steeds niet aan te kijken. Zijn woorden stelden hem gerust, al durfde Shane de waarheid nog steeds niet te zeggen. Cillian was een flapuit, straks zei hij per ongeluk iets tegen Jake… Nee – niemand schoot er wat mee op als ze zijn geheim kenden. Hij ging er toch nooit wat mee doen.
          ‘Ik zou je niet laten vallen,’ zei Shane zacht. Want dat was waar. Hij zou niet weten wat hij moest zeggen als Cillian opeens wél op jongens bleek te vallen en hij was blij (toch?) dat het niet zo was, maar hij wist ook wel dat hij zijn vriend niet écht zou laten vallen. Als hij niet meer wist hoe hij met hem moest omgaan, kwam dat door zijn eigen gevoelens en niet door die van Cillian. ‘Sorry dat ik je dat gevoel gaf.’
          Want hij snapte wel dat zijn vriend dat ruk had gevonden. Hij had niemand buiten Shane om.
          Hij durfde het weer aan om zijn vriend zijdelings aan te kijken. Die grijnsde en leunde met zijn hoofd tegen hem aan. ‘Oké dan. Ik was al bang dat ik mijn gloednieuwe mankini moest terugsturen.’
          Shane schudde grinnikend zijn hoofd. ‘Je hoeft niet iedereen op dat eiland te traumatiseren.’
          ‘Dat hangt ervanaf wie ermee gaan.’
          ‘Jake,’ mompelde hij. ‘En Bryce.’
          Cillian grijnsde lui. ‘Oh, in dat geval bestel ik er nog eentje bij glitters.’
          Shane schoot in de lach en drukte de playknop aan. ‘Hou op, voor ik het echt voor me zie.’
          Hij ging wat meer onderuit zitten, opgelucht dat alles weer goed zat tussen hen.

    [ bericht aangepast op 14 okt 2021 - 19:47 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jennifer Goldstein

    That son of a bitch!’ zei Jennifer op verhitte toon toen ze met haar twee koffers op het verzamelpunt aankwam en haar vriend daar doodleuk zag staan. Hij had al zo vaag gedaan over zijn vakantie met Jake – nou, nu begreep ze wel waarom! Hij had gewonnen en die sukkel dacht dat ze het niet kon hebben als hij iemand anders meevroeg. Alsof zíj hém zou hebben meegevraagd!
          Ze had eigenlijk al niet met haar beste vriendin willen gaan, maar die was er gisteren mee aan komen zetten, nadat ze terugkwam van vakantie, en Jennifer had zo snel geen smoes geweten. Het léék haar ook echt wel leuk, zo’n vakantie, maar ze had begrepen dat ze samen een kamer moesten delen en dat wilde ze eigenlijk niet. Uiteindelijk had ze er een klein beetje in kunnen berusten omdat ze van school waren en niemand haar na de vakantie zou uitlachen als ze een angstaanval kreeg. En misschien, met een beetje geluk, had ze deze week mazzel. Al vreesde ze het ergste, aangezien ze in een onbekende omgeving zou slapen en ze zich nú al druk over vannacht maakte.
          Ze keerde zich weer tot Anna om haar gedachten af te leiden. ‘Hij heeft gewoon helemaal niets gezegd over zijn gewonnen prijs. Wat een lul.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Anna Walton

    Anna trok haar perfect geëpileerde, én recent geverfde, wenkbrauwen op toen ze de jongen inderdaad zag staan. 'Nou zeg, wat een eikel. Silent treatment?' Anna trok haar knalrode koffer achter zich aan met haar rood gelakte nagels, en keek door haar Dolce & Gabbana-zonnebril naar de jongen die met Jake aan het ouwehoeren was. Ze begreep nooit zo goed hoe de relatie tussen Bryce en Jennifer werkte - het was voor haar gevoel vaker uit dan aan en ze waren eigenlijk alleen maar hele dagen aan het kibbelen, maar volgens Jennifer maakte de seks veel goed. 'Of scène trappen? Wat werkt beter, denk je?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jennifer Goldstein

    ‘Met een silent treatment komt hij er wel heel makkelijk vanaf.’ Ze liep naar haar vriend toe. ‘Klein detail vergeten te vertellen over je vakantie met Jake? Wat wilde je dan zo graag geheim houden? Dat jullie straks een kamer delen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rudie Avila

    Zijn moeder zou hen naar de parkeerplaats van de school brengen. Ze was net zo zenuwachtig als hij – meermaals had ze zich afgevraagd of het wel een goed idee was dat hij wegging. Hij begreep het wel, ze was nog steeds bang hem te laten verliezen.
          Het liefst blies hij ook alles af en bleef hij lekker thuis.
          Maar dat kon niet, hij had Elliott meegevraagd. Hun date had hij ook al moeten afzeggen een week geleden omdat hij zich niet lekker had gevoeld. Nu leek hij ook ieder moment te kunnen overgeven. Maar hoewel hij toen afschuwelijk zenuwachtig was geweest om Elliott weer te zien, was hij nu heel blij dat hij de jongen zo weer zou zien en dat hij daar straks niet zonder vrienden stond. Al zou Timothy er gelukkig ook zijn, maar hij wist niet of die er al was. Het liefst had hij gelijk met Elliott willen aankomen en daarom had zijn moeder voorgesteld om Elliott op te halen. Eigenlijk wilde ze gewoon weten met wie haar zoon op pad ging, al had hij haar al verteld dat Elliott ontzettend lief was en hij had een foto uit het jaarboek laten zien.
          Net als twee weken geleden drukte hij op de bel. Hij dacht terug aan de kus op de deurmat en voelde zich weer helemaal tintelen. Zijn mondhoeken kropen omhoog in een glimlach en de misselijkheid trok een klein beetje weg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bryce James

    'Hé! Dat is een onverwachte, maar aangename verrassing!' begon Bryce, al wist hij al dat hij het verpest had. Hij had heel bewust niet tegen haar gelogen - niet echt. Hij had alleen verteld dat hij met Jake een weekje wegging, maar niet waarheen, of dat het via een prijs van school was gegaan. Waarschijnlijk had ze zich beledigd gevoeld als hij haar niet mee zou vragen en daar had hij geen zin in gehad, want hij wilde veel liever met Jake.
    Het was vast niet een goed teken voor hun relatie dat hij eigenlijk baalde dat zij ook mee zou gaan. Het was altijd zo'n drama met haar. Het ene moment vond ze hem leuk, het andere moment niet - het was maar vermoeiend.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elliott Winchester

    Hij voelde ook wel een klein beetje zenuwen door zijn maag trekken toen hij naar de deuropenening liep. Hij had zijn moeder verteld over het bestaan van Rudie en dat hij met de jongen op vakantie ging - en met nog veel meer mensen. Zijn moeder had blij gereageerd en wilde Rudie ontmoeten. Elliott had gezorgd dat het bij een kort uitzwaaimoment bij de deur zou blijven.
    Maar ze was hem voor. 'Hoi! Jij moet Rudie zijn. Leuk, leuk dat je mijn Elliott hebt uitgenodigd! Elliott! Rudie is er! Ik ben Cara. Leuk om je te ontmoeten. Oh, is dat je moeder?'
    Elliott schaamde zich een beetje toen zijn moeder zo langs Rudie heen naar de auto liep, waar de moeder van Rudie zat, om met haar te gaan praten. 'Hé.' Hij grijnsde verontschuldigend. 'Sorry, mijn moeder is - nou ja, zo.' Hij knikte naar haar.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jennifer Goldstein

    Ze rolde met haar ogen. ‘Nou, ontzettend aangenaam.’
          Ze wierp een blik op de bus iets verderop. Ze haatte bussen, alleen sloebers gingen met de bus. Ze gingen verdorie naar een privé-eiland, ze had wel wat meer style verwacht.
          Hoewel ze nu wel snibbig op Bryce reageerde, vond ze het heus wel leuk dat Jake en hij er waren. Er was wel vervelender gezelschap te verzinnen. Zoals dat wat er nu aan kwam rollen op een skateboard. Die twee waren echt in de jaren negentig blijven hangen. Ze trok haar neus op toen Maisey en Nick dichterbij kwamen en wierp een verveelde blik op Anna.
          ‘We gaan naar een tropisch eiland,’ zei ze hoofdschuddend tegen de twee nieuwkomers. ‘Wilde je dat speelgoed op het stránd gaan gebruiken.’
          ‘Dit ding is multifunctioneel man.’ Maisey stapte van haar skateboard af en wipte hem met een tik van haar voet omhoog, waarna ze haar vingers tegen de voorkant liet rusten. ‘Kan er ook vervelende dronken mensen mee slaan.’
          ‘Ja, jij zal de jongens wel van je af moeten slaan,’ snoof Jennifer.
          ‘Niet zo chagrijnig doen, Doll. Het hotel heeft vast een vloer, maak je maar niet druk om ons vermaak. Hé Princess.’ Nick gaf Anna een knipoog. ‘Heb je wel genoeg zonnebrand mee voor dat tere huidje van je?’

    [ bericht aangepast op 15 okt 2021 - 15:24 ]


    Every villain is a hero in his own mind.