• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Melissa


    ‘Ik hoor het wel,’ antwoordde Melissa. Maaya van haar probleempje verlossen had voor haar nou niet echt prioriteit. ‘Fijne dag nog.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Voor Onyx goed en wel doorhad wat ze deed, lag ze al op de grond, met haar bovenlijf tegen de muur. Hij zag haar schreeuwen, maar het geluid drong niet tot hem door en hij trapte in haar zij en nog een keer – en…
          Opeens zat hij vastgebonden op een stoel. Halfnaakt.
          Maaya stond voor hem, in een of ander afzichtelijk latexpakje en een zweep in de hand. Er lag geen krankzinnige grijns om haar lippen, zoals hij eigenlijk verwacht had. Ze keek juist in paniek om zich heen, haar wangen zo’n beetje net zo rood als haar haren en ze draaide haar weinig verhulde lichaam van hem weg.
          ‘Nee – nee dít wilde ik helemaal niet!’
          In een oogwenk veranderde haar kleding weer in haar normale kleding – en droeg hij ook weer gewoon een broek en een shirt. Als hij niet zo laaiend was, had hij waarschijnlijk gegrinnikt om haar paniek.
          ‘Haal me hier uit,’ snauwde hij in plaats daarvan.
          ‘Dan schop je me straks nog dood! En jezelf!’
          ‘Alleen jou,’ gromde hij. ‘Maak me los!’
          Ze schudde haar hoofd.
          Loste de hallucinatie op als hij haar in slaap bracht? Of zat hij hier dan nog stééds vast? Hij durfde het er niet op te gokken.
          ‘Ik maak je toch wel af. Je wilde Jester doden.’
          Bij het horen van Jesters naam, gleed er een grimmige uitdrukking over haar gezicht. ‘Stel je niet zo aan. Ik wilde alleen Azraels loyaliteit testen.’ Ze snoof. ‘En dat bleek terecht.’
          ‘Hij had het kunnen doen.’
          Ze haalde haar schouders op. ‘Dat heb je aan jezelf te danken. Jij speelde gisteren met me op een niveau dat nog smeriger is dan je ooit hebt gedaan.’
          ‘Smerig was het zeker,’ bromde Onyx. Hij bewoog zijn polsen langs elkaar, maar de touwen zouden pas meegeven als Maaya dat wilde.
          Er trilde een spiertje in Maaya’s kaak. ‘Ik dacht dat we weer vrienden aan het worden waren.’
          Onyx snoof. ‘En jij breekt al je vrienden als je je zin niet krijgt?’
          Haar ogen vlamden op. ‘Jij brak míj. Ik was goudeerlijk tegen je, kwetsbaar, en jij misbruikte dat om – ik weet niet eens waarom!’ Ze kneep haar ogen tot spleetjes. ‘Weet je nog wat jij deed, de laatste keer dat iemand op je hart trapte? Je zei dat je je liefje zou openrijten als een vís en een dag daarna sneed je je polsen door. Je bent net zo’n kluns als het op heftige gevoelens aankomt als ik, Onyx! En dat wíst je – en alsnog speelde je met me en flikkerde je me daarna opzij. Wat fucking hypocriet is gezien-‘
          ‘Ik was mezelf niet,’ onderbrak hij haar. ‘Het was mijn bedoeling niet, Maaya.’ Jesters oplossing voor hun probleem kwam nu echt als geroepen. ‘Ik had eerder die dag ruzie met Jes en hij zei dat ik een gevoelloze zak was. Per ongeluk met zijn gave. Dus de rest van de dag was ik inderdaad een gevoelloze zak. Ik kon niks voelen toen jij met je liefdesverklaring kwam en daarna heb ik ook nog het bondgenootschap met de Lions verneukt doordat het me allemaal geen moer kon schelen. En daarom voelde ik ook geen spijt toen ik vreemdging – ik kon het gewoon allemaal fucking niet voelen.’
          Ze bestudeerde een tijdje zijn gezicht. ‘En dan moet ik maar aannemen dat dit geen spelletje is?’
          ‘Het zal me m’n reet roesten wat je wel of niet aanneemt. Van mij part spreken we elkaar hierna nooit meer. Maar als je het ooit nog wáágt om Jes wat aan te doen, maak ik je af. En denk niet dat ik overdrijf.’ Hij slikte, maar zette toch door. ‘Hij stierf woensdag in mijn armen, Maaya, ik was hem bijna kwijt en dat wil ik nooit meer meemaken. Dus als ik ooit nog maar het vermoeden krijg dat je hem wat wil aandoen, dan breek ik je nek. En denk niet dat die bloedband me zal stoppen, want die is er al weken niet meer.’
          Ze staarde hem aan. ‘W-wat?’
          Hij wist niet op welk deel van zijn woorden dat een reactie was, maar dat kon hem niet schelen ook. ‘Haal me hier weg.’
          Maaya haalde diep adem, maar daarna vervaagde de omgeving en lag hij in het gras. Hij krabbelde overeind en wierp Maaya een ijzige blik toe, die tegen de muur zat en één hand tegen haar ribben gedrukt hield.
          ‘Dus de bloedband is weg?’
          ‘Ja.’
          Een paar stille seconden tikten voorbij. ‘Wauw. Oké.’
          ‘Ik denk dat ik hem heb doorgesneden.’
          Maaya wendde haar blik af. Een gevoelig onderwerp, blijkbaar.
          Dan maar over naar het volgende gevoelige onderwerp.
          ‘Jes kan je helpen, met Zebs opdracht. We kunnen proberen hem teniet te doen.’
          ‘Want hij vindt me zo aardig dat hij dat wel wil doen?’ vroeg ze spottend.
          ‘Hij vindt de gedachte dat jij over z’n vriend zit te fantaseren niet heel chill. En ik ook niet,’ voegde hij er aan toe.
          Ze keek hem niet aan. ‘Dus het heeft geen verschil gemaakt? Dat ik dat opbiechtte?’
          ‘Nee.’
          Ze zuchtte zachtjes. ‘Ik dacht echt… Ook vroeger niet?’
          ‘Néé,’ reageerde hij geprikkeld. Moest hij dat nou echt tien keer herhalen? ‘Je was mijn beste vriendin en daarna mijn aartsvijand, dat is alles. Als je ooit gedacht heb dat er meer was, dan zat dat tussen je oren. Ik val überhaupt niet op meiden.’
          Hij wist niet of dat waar was, maar dat maakte niet uit. Hopelijk zorgde dat ervoor dat ze geloofde dat het ook geen zin had om op Zebediahs aanbod in te gaan.
          Ze kauwde op haar lip en gaf toen een knikje dat ze het begreep.
          Eindelijk.
          ‘Ik zoek je morgen wel op om Zebediahs opdracht te verbreken, oké?’
          Hij voelde zich nogal lullig omdat hij net bij Fire was weggelopen en wilde Jes ook niet meteen Maaya voorschotelen.
          ‘Ja, dat is goed.’
          Hij gaf haar een knikje en liep weg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Hij lachte. 'Don't jinx it.'
          Jester liet de Rhino campus achter zich liggen en na een paar keer twijfelen zette hij uiteindelijk maar gewoon koers naar huis. Een deur jatten zonder Onyx was niet half zo leuk en wel drie keer zo ingewikkeld. Misschien moest hij daar Vienna voor vragen, een beetje team-bonding weer. Waar Onyx naartoe was verdwenen wist hij niet, maar de meest logische plek waar hij zelf gevonden zou kunnen worden door zijn vriend was op de campus. Bellen kon 'ie toch niet.
          In zijn eentje liep hij terug naar de Panthers. Hij bleef niet eens stilstaan terwijl hij toch maar zijn vest aan trok en het deuntje van 'Let it Go' dat hij probeerde te neuriën om zichzelf wat te kalmeren veranderde ook al snel in stilte. Nou brak hij alweer zijn eigen regels. Niet alleen over het terrein. Jester duwde ongemakkelijk zijn handen in zijn zakken en wierp om de drie stappen een blik over zijn schouder. Achter hem bleef het leeg, toch?

    [ bericht aangepast op 7 dec 2021 - 10:41 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



    Nee, dacht Fayr. Het gaat helemaal niet. Waarom deed Phone nou zo? Wat had ze anders kunnen doen, Yrla laten sterven? Ze wist dat ze haar zus beloofd had haar gave niet te gebruiken, maar dit was een onmogelijke situatie geweest. Ze hadden Yrla niet naar de ziekenzaal kunnen laten rennen. Jester had haar niet kunnen helpen want hij was er niet. Wat anders had ze kunnen doén dan? Haar vingers trokken wit weg om het glas.
          'Kan je niet terug in de tijd om dit ongedaan te maken? Of-- in ieder geval haar te waarschuwen voordat ik begin?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    ‘Ik denk het wel. Het is alleen… Nu is iedereen gered, toch?’ Adam wrong in zijn handen. Hij voelde zich een lafaard omdat hij zijn gave niet op een nuttige manier durfde te gebruiken. ‘Wat als het daardoor net zó loopt dat er wel doden vallen? Als Fersephone weigert naar me te luisteren en ze mij dan opblaast omdat we dan nog staan te discussiëren? Of wat als ik de jongens waarschuw en Nish zo koppig is dat hij met Kris gaat praten zonder dat Yrla in de buurt is? Er zijn zo veel variabelen…’ Hij beet op zijn lip.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish gaf een knikje en stond toen op. Hij kon Yrla’s vingers nog steeds om de zijne voelen, wat de neiging om weg te gaan alleen maar vergrootte. Zijn maag verkrampte toen hij door de gang liep, daar waar Yrla net nog voor zijn leven had gevochten. Hij zag Kris weer zo de badkamer uitkomen, zijn gitzwarte ogen vol haat. Tranen welden op en hij knipperde ze verwoed weg. Er was een tijd dat die ogen plagend naar hem keken, of vol verlangen, of vol waardering. Lang vergeten beelden schoten door zijn hoofd, van feestjes waar Kris op zijn schouder leunde en urenlang gamen op zijn bed. Een traan kriebelde over zijn wang en hij liet vlug zijn onzichtbaarheid over zich heen zakken, voordat hij Kris weer tegen het lijf liep en de jongen hem nu wel doodde. Met haastige tred liep hij de campus van de Panthers uit, zo diep in gedachten verzonken dat hij over de roodharige jongen heen keek en hem pas zag toen ze allebei van het trappetje afrolden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Hij was er bijna. Bijna. Nog even en alles was weer chill. Jester had zijn schouders al half ontspannen toen er vanuit het niets iets zwaars tegen zijn borst knalde en hij achterover van de trap van de veranda rolde. Er trok een pijnscheut door zijn rug en hij merkte het maar half, terwijl hij vloekend weer overeind krabbelde. Wat de tyfusfuck was dat? Zijn hartslag gonsde in zijn oren en hij keek wild om zich heen, maar hij zag niks raars. Dat hij niks zag betekende niet dat het er niet kon zijn. Hij— Tony was— Het was licht, dus waarom zag hij niks?
          Die gedachte was het eerste wat zijn hoofd weer ietsje helderder maakte. '...Nish?' vroeg Jester onzeker.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2021 - 11:35 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish wreef over zijn schouder, waarmee hij hard tegen de leuning was gekapt. Hij krabbelde overeind. ‘Oh shit, sorry man, ik zat niet op te letten.’ Hij liet zijn onzichtbaarheid los. ‘Niks gebroken hoop ik?’
          Fayr zou voorlopig niet veel kunnen doen – hij had vaag meegekregen dat een deel van de meidenvleugel was ingestort.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    De opluchting sloeg over hem heen als een gigantische golf en Jester deed zijn ogen even dicht. Niets aan de hand. Alles was oké. Hij had over gereageerd. 'Nee, het is ok—' begon hij, terwijl hij opkeek. De rest van zijn zin bleef haken in zijn keel alsof de woorden ineens veel te groot waren. Roodbruine vegen zaten op Nish' gezicht en zijn kleren zaten ónder het bloed. Met een knal schoot de adrenaline van net weer keihard op zijn plek. 'Watdefuck?' stamelde hij. 'Nish, is alles oké?'
          Wat—
          Hoe—
          Kris.
          Shitshitshitshit!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Er gingen een paar tellen voorbij voor Nish zich realiseerde dat hij eruitzag alsof hij net een moord had gepleegd. ‘Ja… Alles is oké,’ zei hij wat verstrooid. ‘Nu wel. Ik wilde mijn excuses aan Kris aanbieden en dat viel niet zo goed.’ Hij haalde een hand door zijn haren. ‘Yr sprong ertussen en ving de kristalscherven op. Fayr heeft hem opgelapt en ik geloof dat Fersephone de slaapkamer heeft opgeblazen. – Dus mentaal is niemand echt oké maar er is niemand meer buiten levensgevaar?’ probeerde hij er toch maar een positieve draai aan te geven, aangezien Jester zich niet écht meer zorgen hoefde te maken en al genoeg aan zijn hoofd had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Ving de kristalscherven op— Welke kristalscherven? Viel Kris je aan?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    'Ja,' gaf Nish schoorvoetend toe. Hij wendde zijn blik af. 'Het was dom om naar hem toe te gaan, maar ik... hield het gewoon niet meer. Ik dacht dat ik wel safe zat omdat Fox er was, maar uiteindelijk zag hij me op de gang, toen hij uit de badkamer kwam.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'En Yrla?' vroeg Jester vol afgrijzen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    'Die heeft twee uur geslapen. Die knul die in anderen kan veranderen heeft bloed afgestaan, maar hij moet nog wel een beetje kracht opdoen. Yr, bedoel ik dan. Maar die jongen misschien ook wel, dat weet ik niet.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Ze hadden het te lang gelaten. Ze hadden eerder moeten gaan praten. Waarom was dat niet het eerste geweest wat ze gedaan hadden? Goden, en Fersephone ook nog. Die had er vanochtend al zo doorheen gezeten, die had echt niet nog een leven kunnen redden. Het was een half wonder dat het bij één slaapkamer gebleven was. Dat was toch zo? En waar waren Vienna en Nenya, waren die oké? Was er verder niks ingestort? En Nish zag zelf ook lijkbleek.
          'Waar zijn ze nu? Fox en Kris?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.