• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Kris


    'Ik wist niet dat hij van jou was,' antwoordde Kris koeltjes. Hij snapte best dat Jester boos was, maar werd een beetje allergisch van het bezitterige dat er in zijn woorden doorklonk. 'Tenzij je Yrla bedoelt, maar die had nou niet echt aangekondigd dat hij ertussen zou gaan springen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Een beetje beteuterd keek Adam Fayr na, het glas nog vol. Was ze nu boos op hem? Of reageerde ze Fersephones gedrag gewoon op hem af? Hij zag echter in dat hij voorlopig maar geen vragen moest stellen over hun connectie. Met een bedrukt gevoel wachtte hij tot Merrin terugkwam. Zodra die de voordeur door was, gaf hij hem een stevige knuffel. Al die ellende… Het hield maar niet op en hij begroef zich gezicht even tegen Merrins borst.
          ‘Hoe voel je je?’ vroeg hij toen hij zich weer ietsje terugtrok. ‘Ben je licht in je hoofd door die bloedtransfusie?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin werd een beetje verrast door de knuffel van Adam, met zijn hoofd was hij nog bij Fersephone geweest. Ze mocht het dan wel niet toegeven, maar Merrin had het idee dat dit ook niet in de koude kleren ging zitten. Dat ze alleen al niet tegen Fayr wilde praten, tegen niemand niet, bleek wel dat Fersephone er mee zat. Hij kon alleen niets voor haar doen. Ze waren geen vrienden en hij had niet het idee dat als hij wat zou vragen er nu een verhaal uit zou komen.
          Dankbaar knuffelde hij Adam terug. Bijna begon Merrin zich af te vragen of ze geen rustige middagen meer konden hebben. Dit jaar leken de problemen zich achter elkaar op te stapelen en bijna verlangde Merrin terug naar de rustige dagen, waar hij alleen op zijn kamer had zitten studeren. Bijna Want in die tijd was Adam er nog niet geweest en hem wilde hij voor geen goud verliezen. "Een beetje," gaf hij toe. De rit naar de ziekenzaal was misschien wat wankeler geweest dan normaal, maar op zich ging het wel. "Is- Is het gek als ik nu voorstel dat we naar boven gaan en gewoon even lekker met zijn twee op bed gaan knuffelen?" vroeg hij Adam. Hij haalde even ongemakkelijk een hand door zijn haar heen. Het was misschien een gek voorstel, maar dat was iets waar hij nu echt zin in had, ook al was het op het midden van de dag.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Het was pas gek geweest als je dat met drie mensen wilde doen,’ zei Adam met een flauwe glimlach. Hij liet zijn hand in die van Merrin glijden. ‘Maar ik vind het een heel goed idee.’
          Hij wilde ook even alle hectiek achter zich laten en gewoon nog een beetje proberen te genieten van de dag. Ze liepen naar boven toe en maakten het zich gemakkelijk op het bed. ‘Hoe ging het met Fersephone?’ vroeg Adam terwijl hij zijn hoofd op Merrins schouder nestelde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin haalde zijn schouders op. "Ik heb het nog geprobeerd, maar ze zei geen woord." Hij keek even onzeker naar Adam, die tegen zijn schouder lag. Als Merrin heel eerlijk was, was zijn bed nu zo ontzettend welkom. Alleen al het zachte matras in zijn rug liet de onrust die hij voelde iets zakken. "Misschien had ze wel teveel pijn aan haar hoofd. Of.. Nou ja, kan me zo voorstellen dat als je je eigen kamer opblaast dat je daar wel flink van baalt." Ietwat afwezig streek Merrin met zijn hand door Adam zijn haar.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ze was ook erg geschrokken volgens mij, ze vroeg gelijk of ze anderen had verwond.’ Het leek hem moeilijk om een gave als haar te hebben. Hij durfde zelfs al niet terug in de tijd te springen, bang dat hij dingen veranderde en er mensen mee pijn deed. Voor Fersephone was dat misschien wel een constante angst. Hij sloot zijn ogen en genoot van de strelingen door zijn haar. ‘Ik was per ongeluk een paar jaar terug in de tijd gesprongen,’ zei hij, ‘toen ik haar moest waarschuwen. Heel raar.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Ja, doe er maar lekker droog over. Wat de fúck, man. Ze horen hier verdomme veilig te kunnen zijn, dat heb ik jou beloofd en de andere elf ook. Was ik niet duidelijk genoeg, gisteren? Had ik je moeten waarschuwen? Want ik herinner me glashelder hoe opgefokt je werd van alleen al de suggestie dat je wel eens op de verkeerde manier kon reageren op bepaalde mensen. Ik had gewoon fucking gelijk.'
          Oké. Hij was kwaad. En misschien ook wel omdat hij ergens vond dat hij zich beter had moeten indekken hiertegen dan één miezerige waarschuwing geven en het daarna maar gelaten had. Voor hetzelfde geld was Nish dood. Of Yrla. Of was de campus zo ontploft dat de helft het loodje gelegd had. Terwijl hij de zwakke plek gewoon gezien had, maar niet goed mee gedeald.
          'Ik... laat jullie wel even alleen.' Fayr stond op van het bed.
          Jester haalde een hand door zijn haren en beet op zijn tong. 'Ja, dat lijkt me beter.' Hij stapte opzij zodat ze erlangs kon. 'Nish vertelde net wat je gedaan hebt, trouwens. Shit, meid. Onze heler in shining armour.' Hij glimlachte flauwtjes en stapte opzij zodat ze erlangs kon. 'Thanks.'
          Fayr leek er niet zo blij mee te zijn, maar ze knikte en glipte de kamer uit.
          Nou, daar stonden ze dan. Jester vouwde zijn armen over elkaar. 'Voor je aan je verdediging begint—en boi zit je daar op flinterdun ijs—moet je weten dat na dit gesprek je geheugen "magisch" gefixt is en het me de reet niet kan roesten of je het daarmee eens bent of niet. Fox is een wrak. Als jij hem de waarheid niet vertelt doe ik het, want ik weet niet wat hij nog kan hebben met dit erbij.'

    [ bericht aangepast op 7 dec 2021 - 22:11 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Met een naar gevoel in haar maag haastte Vienna zich terug naar de campus. Hoewel het goed was dat ze het gesprek met Fox had afgemaakt, wilde ze nu niets liever met eigen ogen zien dat Yrla er goed vanaf had gebracht. Ze vloog haast de veranda op, haastte zich door de deur, maar voor ze de trap opstormde, staakte ze haar pad. Vol ongeloof keek ze in de richting van haar eigen kamer en de meisjesgang. "Wat the fuck." Met grote ogen liep het meisje op het puin af. Wat was er hier gebeurd?! De gang was een complete ravage! Haar eigen slaapkamerdeur kon ze niet eens bereiken, die van Nenya stond wel open, met het puin over de drempel en door het puin kon ze net de deur van Fersephone zien. "Phone?!" riep ze ietwat angstig door de gang. "Fayr! Nenya!"
          Er kwam geen antwoord... Even keek Vienna onzeker naar de trap. Dit.. dit hadden de anderen wel gezien toch? Er zou daar vast niemand meer zijn toch? Of was er verder niemand? Boven bedoelde ze dan. "Phone?!" riep ze nog een keer door de gang, net zoals ze naar Fayr en Nenya riep. Nog altijd geen antwoord. Vienna slikte even een brok in haar keel weg. Ze moest gewoon even gaan kijken... Voor de zekerheid. Als eerste liep ze naar de kamer van Nenya, aangezien de deur open was, was het makkelijker een blik in de kamer te werpen, ook al moest Vienna daarvoor onder een balk doorkruipen. Zo op het eerste gezicht was de kamer leeg, wat Vienna enorm opluchtte. Ze kwam weer overeind en focuste haar gave op de balk die de weg versperde haar eigen kamer. Met enige moeite schoot de balk los, waardoor een deel van het andere puin ook los kwam en naar beneden viel. Geschrokken stapte Vienna snel weg bij het puin. "Goed Vienna, niet te dichtbij gaan staan," sprak ze zichzelf streng toe.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin grinnikte om Adam zijn opmerking. "Stiekem ben ik wel opgelucht, want wie weet heb je daardoor de instorting wel gemist." Hij dacht even na. "We hebben elkaar toen niet gezien of wel? Dat had ik me vast wel herinnerd als zo'n leuke jongen ineens op de stoep had gestaan."


    It's never gonna happen, Guys.

    Kris


    Kris schoot overeind toen Jester over Fox begon. Het schaakbord viel op de grond en de stukken kletterden erachter aan. ‘Denk je nou echt dat hij zich béter gaat voelen als hij erachter komt dat ik loog? Dit is iets tussen mij en Fox, daar heb je niks mee te maken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Het lijkt me wel gek, als ik terugkom en dat je dan ineens een extra herinnering heb.’ Hij grinnikte. ‘Ik moet het maar eens aan Onyx vragen of hij het zich herinnert – ik liep zijn kamer binnen. Ik herkende hem amper terug.’ Met zijn vinger volgde hij de contouren van de bloemblaadjes op Merrins overhemd. ‘Buiten stonden twee onbekenden, een jongen en een meisje. Raar hoor, dat ik daar gewoon kon rondlopen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester snoof. 'Ik ben een van zijn beste vrienden, en momenteel lijk ik het beter met hem voor te hebben dan jij. Je had zo'n hele lijst met redenen waarom dit verstandig was. Je mag ze aan hem vertellen. En kom nou, het is niet alsof hij het onvergeeflijk gaat vinden dat je hem probeerde te beschermen--hetzij ongevraagd. Dat je Nish aanvliegt zodra je hem ziet is een groter probleem.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris


    Gefrustreerd balde Kris zijn vuisten. Het was te snel. Het sloeg nergens op om te doen alsof zijn herinneringen morgen opeens magisch waren teruggekomen. Jester kon pas net weer staan, er was helemaal geen tijd geweest om met zijn herinneringen aan de slag te gaan.
          ‘Je had me tot maandag gegeven,’ hield hij vol. ‘Ik heb die extra dag nodig.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx maakte nog een kleine omweg langs het meer. Hij wist niet precies waarom. Misschien omdat hij zich nogal lullig voelde tegenover zijn vriend omdat hij hem bij de Rhino’s had achtergelaten. Omdat hij weer eens de zelfbeheersing van een granaat had gehad. Nou ja – hij had zichzelf sneller onder controle gehad dan hij verwacht had. Dat was iets?
          Opeens viel zijn blik op een figuur die in zijn eentje aan de waterkant zat. Was dat Nish? Hij boog iets af en zag inderdaad dat zijn vriend daar zat, met opgetrokken knieën en starend in het water. Het was alsof er plotseling een kilo lood aan zijn nek hing.
          Hij was gister een belabberde vriend geweest. Het weerzien met Kris moest moeilijk zijn geweest – om nog maar te zwijgen over het feit dat hij Zebediah weer had moeten zien. Flarden van de droom van vannacht schoten door zijn hoofd.
          ‘Vind je niet dat ik ook een beetje liefde verdiend heb, na wat ik doorgemaakt heb afgelopen dinsdag? Dat was allemaal voor jou, Onyx. Jij wilde dat ik overliep. Iedereen moet altijd maar boeten voor de keuzes die jij maakt.’
          Onyx wist dat Nish er niet echt zo over dacht, maar er zat toch een knoop in zijn maag. Hij kreeg het ijskoud toen ook andere aspecten van de nachtmerrie zich weer aan hem opdrongen. Toch worstelde hij erdoorheen en plofte naast zijn vriend neer.
          Hij schrok toen die zijn hoofd opzij draaide. Er zaten vegen bloed op zijn gezicht.
          ‘Tering. Wat-‘
          ‘Kris.’
          Onyx voelde zijn schouders verstrakken en vloekte.
          ‘Het was mijn eigen schuld. Ik wist dat het dom was om mijn excuses aan te bieden. Maar het moest gewoon. Yrla is er tussen gesprongen.’
          ‘Wat?’ vroeg Onyx verdwaasd.
          ‘Hij ving de scherven op. Fayr heeft hem geheeld – en Fersephone heeft een deel van het huis opgeblazen.’
          Onyx wreef over zijn gezicht. ‘Als ik die tering-‘
          ‘Nee.’ Nish pakte hem bij zijn pols. ‘Het is oké zo.’
          ‘Het is oké?!’ riep Onyx uit. ‘Het is tien keer klote! Tering man, stel dat Fayr niet in de buurt was? Hij wilde je dóden.’
          ‘Dat weet ik,’ klonk het mat. ‘Maar… Je weet dat je hetzelfde zou hebben gedaan. Stel dat ik jou nu uitleverde. Dat je drie jaar opgesloten zat bij Zebediah en hij je martelde en misbruikte, terwijl hij Jes in een moordenaar veranderde en ook nog eens zijn bed warm hield. Jij zou precies hetzelfde hebben gereageerd.’
          ‘Dat maakt het nog niet goed,’ morde Onyx – al wist hij dat Nish gelijk had.
          ‘Maar wel hypocriet.’
          ‘Dus dan moet ik dit maar gewoon prima vinden?’ vroeg Onyx sceptisch. ‘Doe niet zo idioot. Kris was jaren geleden al een klootzak. Hij is niks veranderd.’
          ‘Hij was geen klootzak.’
          Onyx snoof. ‘Whatever.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Je zou tot maandag hebben tenzij Fox er diep ongelukkig van werd.' Jester schudde geïrriteerd zijn hoofd. 'Dat was de deal, dat wist je.'

    [ bericht aangepast op 8 dec 2021 - 10:18 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.