• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Maaya had Jester willen vermoorden.
          Vanochtend, toen Jes zo kritiek was. Wat een laf kutwijf was het ook. Hij hoorde niet meer wat er verder werd gezegd – het enige wat hij kon denken was dat hij Maaya moest vinden, dat hij moest voorkomen dat ze óóit nog Jester in gevaar bracht.
          Dan vertelde hij het maar van de bloedband, dan wist ze dat hij haar serieus moest nemen. Was ze nou helemaal fucking gestoord geworden?
          Ergens vaag hoorde hij Jester nog praten, maar hij draaide zich om en liep de gang op. Daar botste hij na een paar stappen tegen Azrael op.
          ‘Geef me je iNet.’
          ‘W-‘
          ‘Geef me je fucking iNet!’ snauwde hij.
          Voor hij goed en wel een glimp van het toestel had opgevangen, rukte hij het ding uit Azraels handen en stormde naar buiten. Hij scrolde door de contacten, die een grijs waas waren. Alleen haar naam sprong er uit.
          ‘Waar ben je?’ grauwde hij toen ze opnam.
          ‘Wat-‘
          ‘Waar ben je?’
          ‘Onyx?’ Haar stem trilde.
          ‘Ik ga het niet nog een keer vragen.’
          Er klonk een aarzeling. ‘Bij het trainingscentrum.’
          Hij hing op en beende er naartoe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester keek naar de openstaande deur waar Onyx door was verdwenen en hoorde later de voordeur dichtslaan. 'Goed, als je me wel nog af wilde maken is dit je kans.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Melissa


    Zo hoog had ik je ook weer niet ingeschat, had Melissa willen antwoorden. Voordat dat ze dat kon doen, stormde Onyx opeens de kamer uit. De woorden over Maaya waren blijkbaar niet heel goed gevallen. Toch best lief.
          Ze wuifde zijn laatste woorden weg en besloot verder geen woord vuil te maken aan zijn opvliegerige vriendje. Die zocht het maar lekker met Maaya uit.
          ‘Wat weet je over Zebediah?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Wat weet ik niet over Zebediah.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Melissa


    Voor iemand die net weinig zin had gehad in spelletjes, veranderde hij wel snel weer van mening.
          'Daar weet je een beter antwoord op dan ik. Via Maaya weet ik dat Zebediah onlangs op het schoolterrein was en naar Romeo zocht. Behalve dat hij Maaya jouw vriendje belooft als ze een nog onbekende wederdienst doet, heb ik geen idee wat hij in zijn schild voert. Maar iemand die dood wordt geacht te zijn, laat vast niet zonder reden zijn gezicht zien.' Ze keek Jester aan. 'En aangezien Fire al van zijn aanwezigheid bleek te weten, heb ik maar de conclusie getrokken dat jij ook op de hoogte was. Wat onze goede oude Fire met de beste wil van de wereld niet kon ontkennen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Fersephone wilde ergens met haar ogen rollen, maar haar hoofd bonkte er te erg voor. "Rollen maar, Merrin," gaf ze vermoeid de jongen de opdracht. Ze voelde haar ogen dicht zakken en hoewel ze een hekel aan de rolstoel had, was hij nu niet meer welkom dan anders. Ziekenzaal, dat eerst. Dan zag ze wel hoe ze de rest oploste.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2021 - 16:47 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Yrla was wat?! Ze was al geschrokken overeind gekomen na die woorden, klaar in staat om naar het Panters house te rennen. Yrla was gewoon aangevallen en ze was er niet eens van op de hoogte. Fox praatte echter verder, dat hij oké was. Ze zag aan Fox houding dat het niet goed met hem ging. En opeens was ze verscheurd, tussen haar beste vriend verderop -die aangevallen was - en haar vriend hier, die duidelijk haar ook nodig had.
          ”Is alles echt oké met Yrla?” Vroeg ze voor de zekerheid. Als Fayr erbij was geweest, dan kon ze inderdaad erop vertrouwen dat het goed was. Al was Fayr wel uitgeput geweest gisteren. Maar Yrla genas zelf ook goed, al zou dat wel betekenen dat hij nu waarschijnlijk lag te slapen.
          Toen Fox bevestigde dat het echt goed met Yrla ging, plofte ze weer naast Fox neer. Als Yrla lag te slapen, kon ze toch niet veel doen. Ze ging weer zitten en sloeg een arm om zijn schouders heen. “Vertel me over hem, hoe die nu is nu die terug is. En wat is er precies gebeurd?”


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox leunde tegen Vienna aan. Eigenlijk had hij wel heel erg behoefte aan een luisterend oor.
          ’Het is allemaal nog erg onwennig. Ik heb hem gisteren heel veel herinneringen verteld, en we hebben samen film gekeken en gedanst op ons liedje, en we hebben ook al wel weer een paar keer gezoend - en hij zegt ook wel dat hij wel voelt dat hij van me houdt, ook al herinnert hij zich niets. Dus tussen ons zit het op zich wel goed, naar de omstandigheden gezien.’ Hij was even stil en slikte. ‘Maar praten gaat gewoon best moeilijk en zijn humeur kan heel plotseling omslaan. Hij wil niet praten over de afgelopen drieënhalf jaar en ik weet dat hij pijn heeft, maar ook daar wil hij niets over zeggen.’ Hij beet op zijn wang. ‘En dan net dat gedoe met Nish… Hij kwam naar onze kamer toe omdat hij met Kris wilde praten, maar Kris was net aan het douchen. Nish ging weer weg, maar kwam Kris toen net op de gang tegen en die werd woest. Denk ik. Ik weet het ook niet precies, ik hoorde geschreeuw en toen ik op de gang kwam, lag Yrla daar met vier grote kristallen scherven in zijn bovenlijf. Adam ging Fayr halen, Merrin zei dat Yrla snel genas en Kris heeft toen heel voorzichtig stukken steen verwijderd.’ Hij voelde weer een krampend gevoel nu hij eraan terugdacht. ‘Ondertussen had Fersephone een deel van de slaapkamers laten instorten, dus toen ben ik met Nenya naar de ziekenzaal gegaan, ze had een hoofdwond. Daarna ging ik terug naar de slaapkamer en werd boos op Kris, maar het leek hem niet veel te doen. Ik zei dat ik hem weer was kwijtgeraakt als hij Nish gedood had - en dat ik hem niet nóg een keer kan kwijtraken, maar hij staarde maar uit het raam en reageerde nauwelijks op me.’ Zijn onderlip begon te trillen en hij haalde diep adem. ‘Vroeger had hij me nooit overstuur laten weggaan, maar volgens mij mérkte hij het niet eens. En ik weet heus wel dat hij allerlei shit heeft te verwerken en dat hij super getraumatiseerd is, maar dat maakt het allemaal nog niet makkelijker. Ik heb hem terug, maar zo voelt het amper. Ik weet niet wat ik tegen hem moet zeggen of met hem moet doen, soms is het gewoon alsof het Kris helemaal niet is maar iemand die heel erg op hem lijkt en op andere momenten is het nog wel overduidelijk de Kris die ik altijd gekend heb. Ik word er echt enorm onzeker van.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Het meisje trok Fox even tegen zich aan, in een halve knuffel. Ze legde haar hoofd even tegen de zijne aan. “Dat lijkt me verschrikkelijk moeilijk.” Ze aarzelde even om erover te zeggen wat ze dacht, maar keek even naar Fox naast haar. “Ik denk dat je het gewoon wat tijd moet geven, Fox,” zei ze zachtjes. “Ik weet dat het echt een kut advies is, maar zoals je zegt er is drieëneenhalf jaar voorbij. In al die tijd heeft hij bij Zebediah gezeten en zoals we allebei weten, is dat echt niet een lieverdje.” Ze slikte even een brok in haar keel weg. “We hebben geen idee wat hij heeft doorgemaakt. Misschien vind hij het wel heel lastig om erover te praten. Over Thor praten vond ik ook niet makkelijk en dat lukte me ook pas na een lange tijd. Soms heb je eerst gewoon even tijd nodig dingen te verwerken. En Kris lijkt me iemand die veel dingen gewend is zelf op te lossen.” Ze verplaatste haar hand en wreef even over zijn schouder. “Dat is tenminste wat ik haal uit wat je me verteld hebt.” Ze zuchtte even diep. “Het helpt ook niet dat hij zijn geheugen kwijt is. Dit is niet lullig bedoeld, Fox. Maar hij heeft geen idee wie je bent als persoon, dus misschien is het daardoor wel nog lastiger om dingen te vertellen.”
          Ze tikte de jongen naast hem even aan en glimlachte naar hem. “Hee en je moet niet vergeten dat er voor jou ook drieëneenhalf jaar voorbij zijn. Jij bent ook veranderd in die jaren. Jullie zijn nu wel terug bij elkaar na zo’n lange tijd, maar voor jullie allebei zal het even zoeken zijn hoe jullie weer met elkaar matchen. Je wilt nu vast ook andere dingen van hem dan al die jaren terug, dus geef het gewoon wat tijd en praat erover. Praat er ook over met Kris dat dit je onzeker maakt. Dat je graag voor hem er bent en dat je hem wilt helpen, maar dat je hem niet wil pushen om het te vertellen. Dat helpt vast.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin keek even ongemakkelijk achterom naar Fayr. Fersephone gaf echter geen antwoord. 'Sorry' mompelde hij, aangezien hij het nogal ongemakkelijk vond dat hij er tussenin stond. Als Fersephone niet gewond was geweest, hadden Adam en hij zich vast al teruggetrokken, maar voor nu? Moest hij Fersephone laten staan? Dat voelde ook verkeerd. Merrin begreep er weinig van, maar uiteindelijk duwde hij Fersephone de voordeur uit. De veranda was even lastig en daar had hij toch de hulp van Adam nodig. Hij keek even naar zijn vriendje, maar had al snel in de gaten dat die achter zou blijven bij Fayr. "Tot zo," mompelde hij zachtjes.
          In uiterste stilte liepen ze in de richting van de ziekenzaal. Merrin voelde zich zwaar ongemakkelijk onder die stilte. Hij wilde iets vragen, maar hij wist niet precies wat hij allemaal tegen Fersephone kon zeggen. "Waarom negeerde je Fayr?" vroeg hij zachtjes, terwijl hij de rolstoel over het pad liet rollen.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2021 - 18:58 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Een goede conclusie,' gaf Jester toe, die zich afvroeg hoe ze in de eerste plaats bij Fire terecht was gekomen. 'Wat denk je dat hij hier doet?' vroeg hij, toch wel geïntrigeerd nu. De Rhino was echt niet dom, dat bleek wel uit haar woorden en haar acties. Ze had evengoed naar de Buffalo's kunnen stappen, maar die wisten natuurlijk van niks. Op Nemesis na, maar daar kreeg ze toch geen goed antwoord uit. Fire was een logische keuze. Iemand als hij zou nooit met Zebediah samenwerken en er was best kans dat hij iets wist. Als oudste student van allemaal... hij snapte wel dat ze naar hem toe gegaan was. En slimme vragen had gesteld. Jester keek haar met hernieuwde interesse zijlings aan. Hij was eigenlijk wel benieuwd hoe ver ze kwam, want het leek erop dat ze een best stel hersens daarboven had zitten. Voor een Rhino.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    Fersephone zuchtte diep. Moest hij dat nu echt vragen?! Ze gaf in eerste instantie geen antwoord op hem. Ze hoefde zich niet te verantwoorden. "Je hoeft ook niet te antwoorden als je dat niet wil," hoorde ze de jongen mompelen. Fersephone was ergens gewoon te moe om zich eraan te ergeren. Ze liepen nog een stukje door, voor Merrin opnieuw iets vroeg. "Wat is er eigenlijk gebeurd?"
          Voor heel even wilde ze zijn vraag beantwoorden, maar haar hoofd duizelde te erg. Ze wilde gewoon niet praten, ze wilde slapen en van de pijn af. Fersephone kreunde toen ze over een hobbel gingen en ze hoorde Merrin achter haar een hoop excuses mompelen. Het duurde Fersephone veel te lang voor ze in de ziekenzaal waren. Ze zag alweer zwarte vlekken, maar ze wilde absoluut niet onderuit gaan. Pas toen de artsen haar uit de rolstoel kwamen halen, gaf ze eraan over.


    It's never gonna happen, Guys.

    Melissa


    ‘Dat vraag ik me al af sinds ik het weet. Wraak op Fire? Dat had hij allang kunnen doen. Dus mijn gok – hij is ontsnapt voor hij afgevoerd kon worden en leeft nu ergens in het bos met Romeo als zijn enige bondgenoot?’ Ze schudde haar hoofd. ‘Niet heel aannemelijk met zijn gave, maar verder zou ik ook niet weten waarom hij hier nog is.’ Ze had Jesters gezichtsuitdrukking scherp in de gaten gehouden en zag dat ze niet in de buurt van de waarheid zat. ‘Ik zit ernaast, zie ik.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam vond het echt absurd hoe Fersephone op haar zus reageerde. Hij had nooit heel veel tijd met de tweeling doorgebracht, maar hij had nooit het idee gekregen dat ze elkaar niet zo goed lagen. Toch besefte hij dat ze enorm verschilden. Terwijl Fayr vriendelijk en behulpzaam was, was Fersephone juist nors en veel meer met zichzelf bezig. En dat terwijl ze een tweeling waren.
          Net als hij.
          Was Lucas ook zo anders dan hij? Hadden ze vroeger goed met elkaar kunnen opschieten of helemaal niet? Zou Lucas hem überhaupt missen? De paar herinneringen die hij aan zijn broer had, waren flarden, vlugge beelden waaruit hij niet veel kon opmaken.
          De gaven van Fayr en Fersephone waren aan elkaar verbonden. Hadden zij door hun tweeling-zijn een speciale band?Zou hij dat ook met zijn broer moeten hebben? Zou hij hem moeten kunnen voelen? Dat hij dat dat niet deed, betekende dat dan dat hij dood was? Omgekomen in dat ongeluk waar hij al zo vaak over gedroomd had?
          Hij richtte zijn aandacht op Fayr, die er wat verloren bij stond. Hij liep naar de keuken en haalde twee glazen met water, waarvan hij er eentje aan Fayr gaf.
          ‘Gaat het een beetje?’ vroeg hij. Het was niet niets als je zo plotseling iemands leven moest redden en dan deed Fersephone ook nog eens net alsof ze niet bestond…


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Fox glimlachte kleintjes. ‘Ik weet wel dat het moeilijk is om over sommige dingen te praten. Over Kris kon ik ook pas voor het eerst vertellen tegen jou en Adam.’ Hij beet op zijn lip. ‘Maar het is gewoon… Behalve over onze herinneringen, weet ik gewoon helemaal niet wat ik tegen hem moet zeggen. En ik ben zo bang dat we zo veranderd zijn dat hij nooit meer zo van me zal houden als vroeger.’ Hij slikte. ‘Of… dat ik niet kan omgaan met wie hij nu is. Iemand die écht iemand dood wil hebben. Iemand van wie anderen houden.’


    Every villain is a hero in his own mind.