• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 7 aug 2022 - 23:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Yrla was enorm opgelucht toen Jester vrijwel direct antwoordde. Het was fijn te weten dat zijn oude vriend even mee zou helpen denken wat hij tegenover Zebediah kon doen of zeggen, want nu zo zonder gave had hij helemaal geen behoefte eraan om Zebediah te zien eigenlijk. Maar hij kon niet anders.

    Voor zover dat kan na gisteren, stuurde hij terug naar Jester, opeens nerveus dat de roodharige jongen eraan kwam.
    Hij probeerde elke gedachte aan gisteren te verbannen, niet te denken aan de zwartharige jongen en de opmerking die hij had gemaakt. Hij had nu zijn focus voor hele andere dingen nodig.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Eenmaal terug op de campus waste Jester eerst kort zijn handen in de keuken, en liep daarna omhoog naar Yrla’s kamer. Daar klopte hij eerst netjes aan, voor hij de klink omlaag duwde en de deur alvast een stukje opendeed. ‘Yr? Hee.’


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Yrla keek om naar Jester aan de deur. "Hee," begroette hij Jester terug. Hij keek even onwennig naar Jester. Misschien had hij een beetje overdreven. "Sorry," viel hij met de deur in huis. "Ik heb een gemiste oproep van Zebediah en ik stress hem nu een beetje door.. nou ja." Yrla wees even naar zichzelf dat hij in bed lag, met waarschijnlijk diepe kringen onder zijn ogen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nathaniël



    Ergens was hij het wel eens met Rory, maar ook weer niet. Misschien moesten ze een kruimelspoor achterlaten, zodat als zij niet vonden wat ze moesten hebben of daar niet meer van terug kwamen, dat er in ieder geval iets voor anderen te vinden was. Die gedachte sprak hij echter niet uit, bang dat het zijn eigen paranoia van de jaren was die tegen hem sprak. Stilzwijgend reed hij met Rory terug in de richting van hun hotel.
          "Morgen maar eens te voet proberen dan meer op te vangen?" vroeg hij uiteindelijk met een diepe frons op zijn hoofd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rory


    Aangezien hun drone net uit de lucht was geknald en ze probeerden bij een geheim instituut te komen dat jongeren ontvoerde, voelde het wel als een heel dom plan om te voet dichterbij te komen. Toch kon hij geen alternatieven bedenken. Het was nou niet alsof ze er met een bepantserde wagen heen konden rijden. ‘Ik zie er niet echt naar uit,’ gaf hij toe. ‘Maar ik geloof niet dat we dit verder op een véílige manier kunnen doen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nathaniël



    Nathaniel keek ernstig. "Na de drone zullen ze ons verwachten. We kunnen even een tijd niets doen, zodat ze minder waakzaam zijn, maar ik heb geen idee of ze in die tussentijd maatregelen nemen, zodat we hen niet meer kunnen vinden. Maar vroeg of laat moeten we dichterbij komen dan alleen wat videobeelden." Hij was niet bang voor die gasten, hij zou zo naar binnen stormen als het zou helpen Gabriël terug te krijgen. Nathan wist echter ook wel hoe dom dat was en ze moesten dit eerder slim aanpakken dan met ruw geweld.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rory


    Natuurlijk had de jongen gelijk. Hoe langer ze wachtten, hoe meer voorzorgsmaatregelen ze zouden nemen. 'Misschien moeten we over een paar uur gaan, als het donker is. Dan vallen we in elk geval niet zo op.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester knikte meteen, terwijl hij de deur achter zich dicht trok. 'Omdat je niet makkelijk wegkan, en hem zo ook niet onder ogen wil komen,' vulde hij aan. Het kostte hem niet echt moeite om zich in die situatie in te leven. Hij stapte verder de kamer in, toen zijn oog op het blauwe draakje viel aan Yrla's voeteneinde. Hij verstijfde, kille vingers als een berenklem om zijn ruggengraat.
          IJselijk gekrijs. Onyx met het touw in zijn handen. Scherpe nagels die zich in zijn schouder boorden.
          Dat kutbeest heeft nogal loyaliteitsissues.
          'Azumi,' zei Jester, nogal uit het veld geslagen. Hij knipperde de herinneringen weg en trok onwillekeurig zijn hand een paar keer samen. 'Ze is terug.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    "Maar ik kan ook niet uit zijn buurt blijven. Zebediah is best ongeduldig. Plus ik heb geen idee wat ik hem mag/kan vertellen. Mijn hoofd is nu gewoon even niet in staat te filteren wat ik wel en niet kan vertellen. Ik kan niet met niets komen, maar ik 'weet' natuurlijk ook niet alles." Yrla maakte even aanhalingstekens met zijn handen bij het woord weet, want hij wist ook wel dat hij meer wist dan de bedoeling was geweest.
          Yrla volgde Jesters blik toen hij naar Azumi keek. "Ja, ze komt hier nog wel eens." Hij schudde zijn hoofd en keek toen lichtelijk wanhopig naar zijn oude vriend. "Gisteren heeft gewoon een beetje de boel op zijn kop gezet. Dus.. Kun je me helpen even -ja, uhm.." Yrla wist niet zo goed hoe hij het moest zeggen, maar Jester wist vast in welke richting hij wilde. Om een of andere reden liep het schaamrood op zijn kaken, maar Yrla wist echt even niet hoe hij zonder de hulp van zijn vriend hieruit moest komen.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2022 - 20:20 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Het draakje leek zijn binnenkomst niet opgemerkt te hebben, opgekruld als ze lag op Yrla's dekens. Jester stond nog steeds op dezelfde plek als net en kon zichzelf er nog niet van overtuigen dat het veilig genoeg was om te bewegen—maar Azumi sliep rustig verder en deed verder niets. Niet dat... Azumi was Dezi niet. Deel van, maar niet helemaal. Het kwam zelfs door haar dat hij juist nog wel leefde, want als zij de tape nooit van zijn mond getrokken had waren ze nu misschien allemaal wel dood geweest.
          Vaag registreerde Jester dat Yrla was gestopt met praten en hem nu afwachtend aankeek.
          Juist.
          Ja.
          Yrla had hulp nodig.
          Jester schudde kort zijn hoofd en richtte zijn aandacht nu weer helemaal op zijn vriend, en probeerde zich te herinneren wat de jongen net gezegd had. Met een laatste onzekere blik op het draakje ging Jester op het andere bed zitten. Hij schudde even met zijn hoofd in een poging zich te concentreren. 'Je helpen met wat je nu het beste kan doen en wat je straks wel en niet kan zeggen, bedoel je?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Yrla knikte, opgelucht dat Jester het begreep. Dat maakte de paniek die lichtelijk was boven komen drijven bij het zien van het gemiste telefoontje al minder. "Hij zal sowieso naar Kris vragen bijvoorbeeld. En misschien wel naar jou?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester knikte. 'Ervan uitgaande dat Onyx en ik in al onze wijsheid wel tot de conclusie zijn gekomen dat het onmogelijk zou zijn om Kris' verblijf voor je geheim te houden weet je er vanaf dat we hem terug hebben. De vraag is alleen waar we hem gelaten zouden hebben. Hier in de campus is een optie, maar als hij ernaar vraagt en je vertelt waar hij Kris kan vinden neemt hij hem zo meteen weer mee. Ditto voor als hij vraagt naar Nish, trouwens.' Hij zweeg even. 'Maar er ook vanuitgaande dat in al onze wijsheid Onyx en ik er allang achter zijn dat jij voor Zebediah werkt... hoe betrouwbaar ben je als informatiebron? Ik kan je alles laten zeggen wat ik wil.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Yrla volgde geen ene drol van wat Jester nu uitkraamde. Misschien dat zijn hoofd gewoon niet meewerkte na alle ellende van de vorige dag, of misschien was hij gewoon te dom ervoor. "Maar gaan we er dan vanuit dat Zebediah denkt dat jij en Onyx het al weten? Want hoe moeten jullie dat weten dan? En ook al zouden jullie het weten in dat Zebediahs hoofd...?" vervolgde hij aarzelend zijn vraag, want Yrla merkte dat hij met zijn eigen vraag in de knoop kwam en eigenlijk niet zo goed wist wat hij moest vragen. "uhm bekend is dat ik spion ben, wat kan ik dan op eigen kracht ontdekt hebben?" vroeg hij aarzelend, hopend dat hij Jester goed begreep.
          Want Yrla begreep niet zo goed wat Jester nu wilde. "Waarom gaan we er eigenlijk vanuit dat Zebediah weet dat jij weet van mijn rol?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Omdat—' Jester stopte bij het zien van de onzekerheid op Yrla's gezicht. De vraagtekens zweefden haast boven zijn hoofd zo. '...Wil je er mét mij over nadenken, of heb je liever dat ik erover nadenk en je straks in één keer een helder antwoord kom brengen?' vroeg Jester daarom maar met een kleine glimlach.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Yrla wuifde even naar Jester. "Jij bent altijd al het brein van ons twee geweest. Ik wil je heel graag helpen denken, maar ik weet niet of ik je altijd kan volgen." En of ik dus wel kan helpen. Yrla onderdrukte een gaap. Hij vond het verschrikkelijk om zo van anderen afhankelijk te zijn, maar het zag ernaar uit dat hij op dit moment geen enkele keuze had. En als het dan iemand moest zijn, dan was zijn oude vriend wel een van de weinigen waar hij echt op durfde te vertrouwen.


    It's never gonna happen, Guys.