• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 7 aug 2022 - 23:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish had zijn adem ingehouden toen Kris de kamer was binnengekomen – zo veel later dan Fox dat hij het eigenlijk niet meer verwacht had. Direct spanden al zijn spieren zich. Hij zag zichzelf weer in Kris’ kamer staan, het mes in zijn handen. De tranen in Kris’ ogen, de pijn en de haat en het verdriet. Hoe hij het mes uit zijn handen sloeg zodat Nish zichzelf niets zou aandoen.
          Nee, hij was niet meer bang voor Kris. Hij geloofde niet dat hij hem kwaad zou doen, maar het veranderde niets aan dat afgrijselijke schuldgevoel. Hij was een beetje verdwaasd toen hij een hand op zijn been voelde, maar het was o zo welkom. Hij was geneigd Yrla’s hand vast te pakken, maar vond dat toch weer te stelletjesachtig en hij deed het niet, hoewel hij wel even dankbaar tegen hem aanleunde.
          Jester nam het woord en vertelde dat Adam verdwenen was. Hij wierp een blik op Onyx, die leek zich daar echter niet al te druk over te maken. Niet heel gek natuurlijk, want lang zou het niet duren voordat de jongen terugkwam en er zou alvast een reddingsteam klaarstaan. Daarna kwam Zebediah ter sprake en gelijk voelde hij een knauw in zijn maag. Onbewust gleed zijn hand naar de zak aan de zijkant van zijn broek, om te checken of het mes en zijn zonnebril daar nog in zaten. Natuurlijk had Jester wel een overtuiging in zijn geest gelegd, toch vond hij het eng om daar helemaal op te vertrouwen.
          Zijn mondhoek boog omhoog toen hij Yrla een luchtige opmerking tussendoor hoorde gooien waardoor de gespannen sfeer iets verminderde. Hij werd zich weer bewust van de hand die nog steeds op zijn been lag en wist niet zo goed waar hij zijn eigen hand moest laten. Uiteindelijk legde hij die in zijn schoot, waardoor zijn pink net die van Yr raakte en hij – als een verliefde kleuter – heel schichtig opzij keek.
          Gast, doe normaal man. Vlug trok hij zijn hand wat opzij, deed hij of er niets gebeurd was en vestigde hij zijn aandacht weer op Jester.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2022 - 19:30 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Goed, dan gaan we verder naar het volgende punt.' Jester gebaarde naar Safira, die naast Fox op de bank de vreemde blikken van de rest nog vrij rustig zat te negeren. 'Ik wil jullie graag voorstellen aan Safira, voorheen bij ons bekend als Azumi. Ze is een oud-leerlinge die de afgelopen vijf jaar vastgezeten heeft in haar drakenvorm als Dezi's huisdier, en na hulp van Fox is ze er vandaag eindelijk in geslaagd terug te veranderen naar haar eigen gedaante. Anders dan Dezi heeft Safira zelfs driemaal toe geprobeerd een leven te redden, wat ook de reden is dat ik wil voorstellen dat ze boven in de overgebleven kamer bij ons mag blijven, voor zolang ze dat prettig vindt.' Afwachtend keek hij de groep rond. 'Is dat oké?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Safira



    Safira wierp een blik om zich heen. Bij binnenkomst had ze met Fox gekletst en ze had niet zo gelet op de anderen die binnenkwamen, maar nu keek ze wel om haar heen en beantwoordde de knikjes en glimlachjes met een wat onhandige glimlach.
          Tot ze zag wie er in de linkerhoek zat. Haar kaak verstrakte. ‘Wat de fuck doet die verrader daar?’ Ze kneep haar handen tot vuisten. Waren ze echt zo dom om hier iemand uit te nodigen die Kris had úítgeleverd aan de school? Natuurlijk, ze wist dat hij bevriend was met Yrla, dat hij hier soms kwam. Maar hier nu zo open en bloot zitten, met Kris die ze voor de school verborgen moesten houden? Ze draaide zich naar Kris toe. ‘Hoe kun jíj dit oké vinden?’
          ‘Ik heb weinig keuze,’ bromde hij. ‘Als ik het er niet mee eens ben mag ik oprotten.’
          ‘En jij ook,’ vulde Onyx koeltjes aan. ‘Nish zal je niet verraden, pinky promise.’ De spot droop van zijn stem. ‘Nou, laten we niet in een herhaling van gister vervallen.’ Hij draaide zich naar zijn vriend. ‘Volgende onderwerp?’
          Safira trok haar wenkbrauwen op. Kapte hij haar nou gewoon af? Wie dacht hij dat hij –
          Een hand op haar arm leidde haar af en ze draaide zich naar Fox toe.
          ‘Ik weet wat hij gedaan heeft. Maar we hebben gepraat – en lang ook. Er zijn jaren verstreken en ik vertrouw hem nu. Echt, hij zou hier niet zitten als ik ook maar een greintje twijfel had.’
          Safira trok een gezicht, maar liet het er maar bij. Ze kende Fox als een naïeve jongen dus zijn woorden stelden haar niet helemaal gerust, maar hij had natuurlijk ook geleerd van het verleden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester knikte. 'Als je één van de andere inwonende hier niet vertrouwt, kan je dat bij ons aankaarten. Maar iedereen is hier met een reden en zou hier niet meer zijn als wij twijfelden aan hun loyaliteit. Goed, dan het volgende punt. Gisteren heeft Fersephone per ongeluk een deel van de meidenvleugel opgeblazen toen haar gave escaleerde. We hebben een oplossing nodig om de gedane schade weer te herstellen en in verband met het intense gavegebruik van Fayr van de afgelopen dagen kunnen we deze keer niet bij haar terecht. Ideeën zijn welkom. Kris, zou jij misschien in ieder geval tijdelijk iets kunnen doen om de structurele integriteit wat recht te trekken?' Hij maakte een vaag gebaar terwijl hij naast Onyx op de bank plofte. 'Een paar steunpilaren ofzo, tot we het gefixt hebben?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    --

    [ bericht aangepast op 15 okt 2022 - 21:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Kris


    Kris aarzelde. ‘Niet dat ik te beroerd ben om te helpen, maar als iemand vanbuiten deze campus het ziet dan kan ik het schudden. Hoe gaan jullie enorme kristallen pilaren verklaren?’
          ‘Ik kan ze onzichtbaar maken.’
          Nish’ suggestie was zo zacht dat Kris hem amper hoorde. Kris wierp een zure blik op de jongen, hij hoefde hem niet binnen een straal van een paar meter te hebben. Maar het was een oplossing.
          ‘Ja. Dat kan,’ gaf hij toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    "Ik kan wel samen met Fersephone wat bomen uit het bos slopen en hierheen vervoeren?" zei ze, ontevreden dat ze die klaploper voor hulp zouden vragen. Al mocht hij ook heus wel wat doen, aangezien hij de reden überhaupt was dat alles ingestort was in de eerste plaats. Toch hield ze haar standpunt vol en keek Jester aan om te zien of haar plan kon. "Als we dan aan Fire vragen of hij het hout wil drogen, dan kunnen we het hout in stukken zagen en vast gebruiken om het kapotte gedeelte te repareren."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Daar dacht hij even over na. Het was eerlijk gezegd nog helemaal niet in hem opgekomen dat Nish de creaties van Kris onzichtbaar kon maken, maar dat was eigenlijk wel ideaal. Pilaren van kristal leken hem ook wat betrouwbaarder dan hout dat altijd nog kon vergaan—maar zomaar de suggestie van Vienna afwijzen klonk ook niet zo verstandig, gezien de laatste keer dat ze elkaar spraken.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2022 - 21:59 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Of jullie gaan eerst met z’n tweeën puin ruimen? Dat scheelt ons teringveel werk,’ opperde Onyx. ‘Dan zorgen Nish en Kris dat de boel in elk geval niet elkaar dondert en dan kunnen we later kijken hoe we alles een beetje wegwerken. Want met doorzichtig steen ziet de boel er ook lame uit, als er weer een keer overbezorgde mentor binnenwandelt is dat lastig uitleggen. Dus vanavond puin weg, stabiliteit en de boel een beetje schoonmaken en dan later in de week moeten we maar kijken hoe we dat plafond en die muur weer kan dichtmaken. Misschien dat Emil wat plafondplaten en stenen kan kopiëren.’ Hij grijnsde even schalks naar Nenya. ‘Daar krijg jij vast wel voor mekaar.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



    Ze kreeg meteen een kop als een boei. 'Uhm, ja, sure,' zei ze vlug, terwijl ze nu natuurlijk alle ogen op haar gericht had gekregen. 'Kan ik wel vragen. No problemo.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna


    Vienna knikte. Wat Onyx voorstelde klonk ook als een best goed idee. Ze stak haar duim op naar Fersephone.

    [ bericht aangepast op 16 okt 2022 - 10:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester grijnsde naar Nenya. 'Top. Dat brengt me tot het laatste punt: de afgelopen tijd heb ik van drie mensen afzonderlijk van elkaar gehoord of gemerkt dat ze het toch wel moeilijk vinden dat ik met mijn gave jullie vanalles op de mouw kan spelden zonder dat jullie doorhebben dat ik jullie dingen tegen jullie wil in laat doen of geloven. Daarom leek het Onyx en mij misschien wel een goed idee als jullie de kans hadden die twijfels en vragen gewoon uit te kunnen spreken als ik mijn gave niet kan gebruiken. Met een combinatie van waarheidsserum en een halsband die iedere poging tot gebruik van een gave zeer effectief in de kiem smoort. Laat het gezegd zijn dat ik het jullie absoluut niet kwalijk neem ofzo, het is een logische bedenking bij iemand met een gave als de mijne. Dus... ja, dat. Zijn daar mensen die daar behoefte aan hebben? Roep maar.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Merrin had Jester zijn woorden bijna gemist. Hij was zo met zijn gedachten bij Adam geweest en de rest was toch niet interessant genoeg geweest, dat hij bijna dit aanbod gemist had. Hij zou Jester alles kunnen vragen, zonder dat hij ook maar enig twijfel erover hoefde te hebben. Er waren nog wel een paar dingen die hij Jester zou willen vragen en het zou fijn zijn als hij daar geen twijfels over zou hebben. Daarnaast als Adam hier gezeten had, zou die hem vast daartoe aanmoedigen, want die was er heilig van overtuigd dat Jester oké was. "Ik wel," zei hij dan ook, waarmee hij een paar leek te verrassen. "Maar mag het nadat Adam terug is?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Sure,' knikte Jester, die het vanuit Merrin's kant wel verwacht had. Merrin was immers de persoon die maanden terug Fire er al voor gewaarschuwd had, en het voorstel was zeker onder andere ook voor hem bedoeld. De haren van de jongen waren ondertussen van zwart naar grijs verkleurd en Jester zond hem een zachte glimlach.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris


    Vlak nadat hij Jester ontmoette, had hij dat inderdaad wel gewild. Vertrouwen zou voorlopig wel een issue voor hem blijven, toch merkte hij dat hij Jester toch niet meer echt wantrouwde. Hij was een overduidelijke vijand van Zebediah en het was hem nu wel duidelijk dat hij het beste met zijn huisgenoten voorhad. Sterker nog – hij stak behoorlijk zijn nek uit door hier onderdak te bieden aan twee mensen die op Experiums dodenlijst stond.
          Er waren nog wel wat andere dingen die hij met Jester wilde bespreken – wat ze verder aan Zebediah ging doen, bijvoorbeeld – maar dat hoefde niet nu met iedereen en dat hoefde ook niet met waarheidsserum. Hij liet het aanbod dan ook voorbij zich gaan.


    Every villain is a hero in his own mind.