• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 7 aug 2022 - 23:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Daar hoefde Nish niet lang over na te denken. Het was iets waar hij zich vreselijk voor geschaamd had, maar inmiddels was het ook zo lang geleden dat hij die schaamte allang voorbij was.
          ‘Genant is nog zacht uitgedrukt. Het was gewoonweg vernederend.’ Grinnikend schudde hij zijn hoofd. ‘Ik was vijftien volgens mij, de afdelingen waren er net. Samen met Kris speelde ik Truth or Dare en ik moest iemands ondergoed stelen. Van een meisje. Ik wilde een beetje stoer doen, dus domme vijftienjarige Nish ging voor Melissa. Helaas betrapte ze me en ze wikkelde van die lianen om me heen, waarmee ze me ondersteboven en met alleen nog een gescheurde boxer aan midden in de woonkamer van de Rhino’s hing. Elke keer dat ik mijn gave wilde gebruiken om onzichtbaar te worden, gleed er zo’n liaan naar m’n keel tot ik ermee ophield. Het was een harde les, laten we het daarop houden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla schoot in de lach, maar probeerde hem in te houden. Het leek hem een hilarisch beeld. “Oké, goed onthouden dus. Nooit Melissa aanpakken.” Hij had de meid nooit gehad met een van zijn grapjes, maar dat leek nu toch ergens super spannend. Niet slim. Maar hee, dat hoefde je niet perse te zijn.
          Yrla zijn ogen gleden over het huis in de verte. Zijn maag zonk voor even naar beneden en Yrla voelde een misselijke golf door hem heen gaan. Hij kon dit best. Misschien moest Nish hem gewoon bezig houden. “Oké, goed boek of goede film?” Probeerde hij zichzelf af te leiden met zulke vragen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Het is niet echt een geheim dat ik lezen haat,’ antwoordde Nish en hij gaf zijn vriend een schouderduwtje. Door zulke basisvragen realiseerde hij zich dat ze elkaar niet eens goed zo goed kenden. ‘Dus absoluut een film. Met veel actie en zo min mogelijk gezwijmel.’
          Tot nu toe had hij zijn blik een beetje naar beneden gericht, bang dat het felle groen van het gras hem net zoals op de heenweg een beetje zou duizelen. Nu wierp hij toch wel een vlugge blik naar voren, waardoor hij zag dat het niet ver meer was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla grijnsde. “Nee geen gezwijmel? Dus je bent niet zo’n romantisch type?” Yrla haalde even scherp adem, terwijl hij zo min mogelijk naar het Panthers house keek.


    It's never gonna happen, Guys.

    Damon



    Onyx zat op het bed alsof het uit spijkers bestond, maar Jester leek nergens last van te hebben en ging op zijn dooie gemakje door naar de volgende vraag, alsof hij niet eens een antwoord nodig had om alle informatie uit een screening te kunnen halen die hij nodig had. 'Is er iets wat Zebediah je kan bieden waardoor je zou overwegen naar zijn kant over te stappen?' vroeg hij
          'Nee.'
          'Je vrijheid, bijvoorbeeld.'
          'Nee.'
          'Weet je het zeker?' Jester bestudeerde zijn gezicht. 'Wat als hij je ook je herinneringen terug kon geven?'
          Dat kostte hem twee seconden voordat hij het echt zeker wist. 'Nee.'
          'Of een eindeloze aanvoer van dat?' vroeg Jester, met een knikje naar de gloeiende bal op zijn kussen.
          'Nee.'
          'En als hij aanbied je familie voor je te vinden?'
          Damon weerstond de neiging om wat goud uit de bal los te trekken en liet zich in plaats daarvan achterover op zijn bed neervallen terwijl hij zijn iNet uit zijn broekzak viste, meer om iets voor zijn vingers te doen te hebben dan dat hij echt interesse voor het scherm had. Op automatische piloot had hij de muziekapp geopend en scrolde nu langs zijn playlists. 'Ook niet.'
          Even bleef het stil.
          'En wat als hij dreigt je familie iets aan te doen als je niet doet wat hij wil?'
          Damon's vinger bleef hangen boven de zoekbalk. Een half beeld van een smekende vrouw en een huilend klein jongetje flitste over zijn netvlies, en zijn maag vertrok. 'Hij heeft toch zijn gave?' vroeg hij uiteindelijk, terwijl hij zijn oude zoekopdrachten doorkeek. 'Als hij me iets wil laten doen gebruikt hij die wel. Werkte vroeger ook altijd.'
          Jester gaf geen antwoord.
          Onyx zei ook niks.
          Dus bleef het stil.
          Het werkte op zijn zenuwen. Damon deed alsof hij heel geconcentreerd was op het scherm en haalde zijn schouders op. 'Whatever. Ik ken ze toch niet. Hij zoekt het maar uit.' Hij vond eindelijk de playlist die hij zocht en zette hem aan op shuffle—en spoelde de eerste zeven direct door tot de reverbed versie van Achilles come Down zachtjes door de speakers klonk. Of Jester en Onyx het vervelend vonden kon hem de reet niet schelen, en hij legde het apparaatje naast zijn hoofd. Ze zouden hem waarschijnlijk toch niet eens willen. Zijn familie. Wie zou hem nou als kind, of als broer willen? Hij zoog létterlijk de vreugde uit mensen hun leven. Dat was niet iemand waarvan je blíj was dat je hen terug vond. Integendeel.
          'Echt?'
          'Dat zeg ik toch,' zei hij scherp. Was hier dat stomme waarheidsserum niet voor? 'Ik ken ze niet. Nish ken ik wel en ik laat hem niet in de steek. En er is niks wat dat zou veranderen. Ik zei het al, ik doe dit gebeuren ook alleen maar vanwege hem. Dat ik niet aan Zebediah's kant sta betekent niet dat ik bij die van jullie schaar. Ik sta aan Nish' kant. Als ik één van jullie zou moeten omleggen om hem te redden doe ik dat.' Damon hief zijn hoofd wat en keek Jester en Onyx allebei spottend aan. 'En ga nou niet in een stuip liggen, want jullie zouden exact hetzelfde doen voor elkaar.'
          'Maar jij en Nish zijn niet—'
          'Nee. Moet dat? Híj is mijn familie. Klaar.' Damon liet zijn hoofd weer zakken en beet een tikje geïrriteerd op zijn tong. Dat laatste had hij niet willen zeggen, maar ze begrepen gewoon niet wat Nish voor hem was. Misschien was familie wat overdreven—en hij wist zelf ook dat Nish minder sterk voor hem zou kiezen dan andersom—maar Nish was alles wat hij had. Damon meende het. Als hij iemand zou moeten afmaken om zijn vriend terug te krijgen, dan zij dat zo. Hij kon beter leven met een moord op zijn geweten dan zonder zijn beste vriend.
          'Als je niet zo geïnteresseerd bent in je verleden of je familie, waarom wil je dan in je dossier kijken?'
          'Ik wil weten wat Experium over me weet,' antwoordde Damon kortaf.
          'Niets meer, niets minder?'
          Nee, dacht Damon, en 'Jawel,' zei zijn tong. Hij trok een zuur gezicht. 'Oké. Misschien ben ik wel nieuwsgierig naar die zooi. Is iedereen dat niet? Ik ben benieuwd, maar ik kan er ook prima mee leven als ik er nooit achterkom. Ik zit hier goed. Ben ook niet geïnteresseerd in "vrijheid". Wat de fuck moet ik daarmee doen dan? Misschien dat de wereld een paar superhelden als Fayr geen probleem vindt, en dat ze kunnen doen alsof ze met gaven als de jouwe en die van Fire of Melissa kunnen leven, maar die van mij? Vergeet het maar. Ik vind mijn leven hier zo wel best. Volgende vraag.'

    [ bericht aangepast op 13 aug 2022 - 23:35 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    'Dát zei ik niet,' antwoordde Nish, al geloofde hij dat er hier wel grotere romanticussen rondliepen. 'Maar ik wordt net zo blij van heteroseks als jij van gayseks wordt. En gelukkig voor jou wordt dat zeer zelden met enig detail getoond, wat andersom nou niet bepaald het geval is.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla had net opgekeken naar het Panthers house. Om een of andere reden bleef het woord gayseks in zijn hoofd hangen. ‘Wij… gaan jouw hobby vannacht maar eens uitproberen.’ Yrla voelde een rilling over zijn rug lopen. Gal leek omhoog te komen, maar spugen ging allang niet meer. Hij wilde het niet weten, wilde het absoluut niet weten. Zolang ze maar uit zijn buurt bleven. Hij wilde er niets mee te maken hebben niets. Want hij was niet zo, niet op die manier.
          Yrla stapte op de rem, liet Nish los en probeerde een pas achteruit te zetten. Hij sloot zijn handen om zijn hoofd heen, in de hoop dat dat de gedachten tegen zou houden. Hij wilde hier niet zijn, niet met al die flikkers. Misschien kon hij toch beter naar de Lions gaan, vragen aan Emil of die een kamer wilde delen. Die viel gewoon op Nenya.
          Hij wilde dit niet. Echt niet.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx wist dat hij het Damon moest vertellen. Dat ze broers waren. Zeker als hij toch zijn dossier in ging kijken. Maar echt een tactische manier had hij nog niet gevonden, hij kon het toch moeilijk nu voor zijn voeten werpen. Bovendien vorderde de dag al hard, en hij moest nog een zwaar gesprek met Fire voeren en voor zover hij wist was Adam ook nog steeds verdwenen, wat ook al een zorg op zich was. Als hij dan toch met Damon moest praten, wilde hij er wel de tijd voor nemen.
          Hij was onder de indruk van hoe standvastig zijn broertje was en hoeveel Nish voor hem betekende. Dat hij alles voor hem over leek te hebben, sterkte ook zijn vertrouwen in hen. Hij hoefde niet aan hun zijde te strijden omdat hij hen nou zo aardig vond – als hij zijn motivatie in Nish vond, vond Onyx dat ook helemaal best.
          ‘Wat mij betreft is het wel goed zo,’ zei hij tegen Jes.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Een beetje verdwaasd keek Nish naar Yrla, die zich ineens lostrok. ‘Hé, wat is er? Als je wel zulke films wil kijken dan zijn daar zat anderen voor toch?’ Hij haalde zijn schouders op. ‘En als je favoriete film nou toevallig een pikante scène heb kan ik die heus wel aan hoor. Het voegt voor mij gewoon weinig toe, that’s all.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester vroeg nog of Damon iemand anders had verteld over wat hij wist, maar toen de jongen antwoordde van niet had hij ook genoeg gehoord. Hij knikte en stond op. 'Dan heb je het officieel overleefd, gast. Welkom bij de inner-circle.'
          'Sure.'
          'Nounou, een beetje enthousiast mag ook wel.'
          'Ah, lief dat je dat voor me over hebt. Even blijven staan, het is zo voorbij.'
          Jester grinnikte en stootte zijn vriend aan. 'We gaan al, we gaan al.'
          Ter antwoord zette Damon zijn muziek harder, en ze lieten hem alleen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘En zo was ik dus ook vijf jaar lang, maar dan keer tien? Arme jij,’ zei Onyx hoofdschuddend toen ze op de gang stonden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Ik accepteer excuses op blote knietjes en met veel schaaltjes tiramisu.' Jester grijnsde.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Nou als alleen mijn knieën bloot hoeven, heb ik het er nog wel voor over.' Grinnikend duwde hij zijn schouder tegen die van Jes. Nu ze dit gesprek achter de rug hadden, voelde hij zich weer een stuk lichter.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Jou kennende hou je het daar alleen niet lang bij,' zei Jester plagend. Hij merkte wel dat er een flinke lading spanning van Onyx afgleed nu, en was er blij om. Hij had zich wel een beetje zorgen gemaakt over hoe Damon's onverschilligheid wat het zijn familie betrof aan zou komen, maar het leek erop dat Onyx er niet zo heel erg mee zat. Tegelijkertijd had het namelijk ook van een gigantische loyaliteit gesproken die ze waarschijnlijk allebei niet verwacht hadden te vinden in een Rhino.
          Jester reikte naar Onyx zijn hand en verstrengelde hun vingers. 'Wat nu?' vroeg hij, terwijl ze de Rhino campus uit liepen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Ik denk dat ik maar eens iets harder mijn best ga doen om Nenya te vinden om te horen of ze iets van Adam opvangt, daarna check ik hoe het met Merrin gaat? Misschien kan jij ondertussen die Klaus opzoeken, een beetje uitzoeken wat voor kerel het is?' Nish had zich daar wel zorgen om gemaakt, dus hij wilde niet te lang wachten. 'En dan daarna maar horen wat Fire besloten heeft over ons bondgenootschap.'
          Ze werkten dan wel lekker als een team en dat had ook wel zijn voorkeur, maar tegelijkertijd konden ze apart van elkaar wel twee keer zo veel dingen gedaan krijgen en op zich vond hij het wel lekker als ze vanavond ook nog een uurtje weekend over hielden.


    Every villain is a hero in his own mind.