• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen... In die tijdlijn, en in een andere.



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Prequel 1: Klik ^^
    Prequel & Alt 2: Klik ^^
    Prequel & Alt 3: Klik ^^
    Prequel & Alt 4: Klik ^^
    Prequel & Alt 5: Klik ^^
    Prequel & Alt 6: Klik ^^


    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Nou dat was wel heel makkelijk. Blijkbaar was hij alleen een brief waardig, een brief waarvan niet eens gecontroleerd werd of hij hem wel had gekregen. Dus dit konden net zo goed leugens zijn. Niet bewees dat Nish ook maar een poging had gedaan iets goed te maken. Dit was gewoonweg laf en slap.
          Heel even viel het stil tussen hen. Yrla keek even naar Nish en schudde zijn hoofd. Hij had hier eigenlijk ook niets te zoeken. "Was dat wat je te zeggen had? Iets te klagen over een zogenaamde brief die ik nooit gezien heb? Daar heb ik nu ook niet veel aan." Tijdverspilling dit.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2023 - 14:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish keek hem kort aan. Wat kon hij verder zeggen? Hoe had die Nish in die andere tijdlijn dit in vredesnaam klaargespeeld?
          'Nee. Daarover had ik je al verteld.' Hij zuchtte. 'Jij stelde dit voor. Om te praten. Ik neem dan aan dat er iets is wat je wil weten?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla dacht na over die vraag. Vroeger waren er vast wel vragen geweest, nu voelde hij vooral een enorme stilte. "Nope," zei hij, terwijl hij zijn schouders ophaalde. "Jij was degene die tot twee keer toe ineens in mijn kamer stond. De tweede keer dronken. Het leek me beter om sober met je te spreken. Aangezien de vorige keer dronken niet heel lekker ging niet?" Yrla kneep even zijn ogen samen en stak toen zijn handen in zijn zakken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    'Oké,' zei Nish stilletjes. 'Dan laten we het hierbij.'
          Een steek trok door zijn maag. Toch had hij er geen spijt van dat hij Yrla had opgezocht. Hij had het in elk geval geprobeerd, maar de omstandigheden mochten er niet naar zijn in deze tijdlijn. Het was niet anders.

    [ bericht aangepast op 2 mei 2023 - 22:34 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla schudde zijn hoofd. Had hij vier jaar lang moeten wachten op dit...? Een paar nutteloze, holle woorden in hun vorige gesprek. Een dronken Nish die dingen had gezegd die hij liever vergat? In geen enkel op zicht zag Yrla de jongen terug die hij ooit dacht te kennen. Iets wat diep van binnen toch sneed. "Wel, dat is dan ook weer duidelijk. Vier jaar lang moeten wachten op een of ander slap, nutteloos woordje waar je toch niets van meent. En dan heb je de kans om uit te leggen wat er volgens jou die avond gebeurd is, en dan geen woord."
          Yrla snoof en zette een stap achteruit, om genoeg afstand tussen hem en Nish te kunnen creëren om voor een seconde zich om te kunnen draaien en weg te flitsen. Hij vertrouwde Nish er niet goed genoeg voor dat hij dat zonder afstand deed. "Ja, bedankt dat je het nog eens duidelijk hebt gemaakt dat ik niets voor je betekende. Zet dingen weer recht in mijn hoofd."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Je betekent wél wat voor me, Yr,’ antwoordde Nish. ‘Ik kwam maandag niet voor niks naar je toe om me te verontschuldigen en ik meende het toen ik zei dat ik graag weer vrienden met je zou willen zijn en dat ik hoopte dat je me ooit nog een kans zou geven. En ja – ik weet dat dat vier jaar te laat is.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘En ook dat de kans te verwaarlozen is dat je dat ooit nog zou willen, maar ik wilde het er toch op wagen.’ Hij slikte een brok in zijn keel weg. ‘Zeker toen ik ontdekte dat we in een andere tijdlijn wél veel voor elkaar betekenen, ondanks wat ik je heb aangedaan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Heel even, heel even maar, raakte Nish woorden Yrla. Hij voelde zijn hart heel even opspringen, waarna er een donkere schaduw overheen trok. Yrla klapte even langzaam in zijn handen. “Ja, ja. Mooi gespeeld, applausje voor jou. Geloofde het bijna. Waar zitten die andere twee mutsen? Wat heb je ervoor verwed dat het zou lukken me voor de gek te houden? 50? 100?”
          Yrla keek even omhoog, in de verwachting Vienna daar te zien. Er was echter niets, ook niet toen Yrla zijn ogen over het veld liet gaan en de enkele boom en bosjes in de gaten hield.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Natuurlijk geloofde Yrla hem niet. Hij snapte het volledig, maar dat nam de frustratie niet weg. ‘Waarom verdoe je je tijd aan me als je er toch al van uitgaat dat ik je probeer te manipuleren?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Goede vraag. Wat deed hij hier eigenlijk? Merrin had hem hiertoe aangezet, maar nu Yrla tegenover Nish stond... Hij had er ergens iets meer van verwacht, en toch wist hij ook niet zo goed wat dan. Hij vertrouwde Nish voor geen ene meter en was bang dat als hij ook maar iets kwetsbaarheid zou laten zien, Nish die kans zou grijpen hij terug zou zakken in iets wat pijnlijk was. Nish sprak zijn woorden niet eens tegen. "Omdat ik een idioot ben." Die hoopte dat er in ieder geval nog iets van waar zou zijn. Maar had Nish hem niet eigenlijk altijd al gemanipuleerd. Waarom zouden dingen nu dan toch anders zijn?


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish vond zichzelf een al even grote idioot, aangezien die woorden toch de hoop deden opflakkeren. De hoop dat Yrla gehoopt had hier iets uit te halen. De hoop dat een weggestopt verlangen om hun vriendschap te herstellen hem hierheen gedreven had. 'Waarom vind je jezelf een idioot?' vroeg Nish aarzelend.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla trok een wenkbrauw op. Alsof hij die vraag ging beantwoorden. "Omdat ik overduidelijk hier wat anders van had verwacht dat het daadwerkelijk is. En ik me niet over had moeten laten halen door Merrin om überhaupt dit gesprek aan te gaan, terwijl dit - hoe noemde je het ook alweer - verspilling is van mijn tijd."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    'Wat had je dan wel verwacht? Wil je horen wat er in de brief stond? Al heb je wel duidelijk gemaakt dat je het bestaan daarvan al betwijfelt, dus veel zin heeft dat waarschijnlijk ook niet.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "In ieder geval meer dan een klaagzang over een een stom stukje papier dat verdwenen is," beet hij de jongen toe. "En nee, inderdaad ken ik die inhoud niet van je zogenaamde papiertje niet. Ik heb hem nooit gezien! Ik heb alleen een paar loze woorden van maandagmiddag." Yrla voelde woede sidderen in zijn maag. En oh, wat was het heerlijk om even ongegeneerd op iemand te mogen afgeven na de afgelopen dagen. "Yrla, het spijt me," deed hij met een kinderachtig stemmetje, terwijl hij zwaaide met zijn handen. Yrla leunde iets achterover en trok er een gekke bek bij. "Ik wil weer vriendjes zijn."
          Yrla trok een wenkbrauw op en sloeg zijn armen over elkaar. "Dacht je echt dat dat zou werken? We zijn geen acht meer."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish wist heus wel dat hij die sneren had verdiend, toch klemde hij zijn kiezen op elkaar en voelde hij ook woede naar de oppervlakte komen. Woede die niet op Yrla was gericht – eerder op zichzelf, of doordat hij zich door Adam had laten overhalen om dit te doen.
    ‘Nou dan niet hè.’ Nish rommelde in zijn zak en haalde er een pakje sigaretten uit, waarna hij er een opstak. ‘Ik dacht dat jij het misschien ook ergens miste. Maar hé, ga lekker naar je vriendje dan.’ Hij lachte een beetje schamper. ‘Al lijkt dat ook net een achtjarige, dus zo raar was mijn insteek niet.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Zijn ex, al ging hij dat Nish niet aan zijn neus hangen. "Merrin is tien keer volwassener dan jij. Staat in ieder geval niet als een kleine kleuter te kniezen als hij zijn zin niet krijgt." Yrla snoof. Nish had wel weer bewezen dat zelfs in vier jaar hij geen spot veranderd was, en dat hij dus inderdaad die excuses niet zo nauw hoefde te nemen. Dit was een grote vergissing geweest. Hij deed alleen maar zichzelf pijn door dit aan te gaan.
          Yrla draaide zich om en stoof weg. Hij kon niet geloven dat hij dit gedaan had, dat hij alsnog dat gesprek aan was gegaan. Het liep toch op niets uit. Hij had niet anders kunnen verwachten van Nish toch? Hij was hoe dan ook dom geweest om er ook maar een glimp in te geloven dat Nish andere bedoelingen had gehad. Klootzak.
          Yrla daalde op een muurtje dat vlak langs de school stond. Terug naar zijn kamer gaan had hij geen zin in, met de mogelijkheid dat Merrin nu nog wakker was en sowieso naar zijn bui zou vragen als hij het zou zien. Terug naar Fox werd hem ook niet echt met die rare adam-situatie. Verdomd, wat hij zin in die fles drank van Cherry op het moment. Gewoon alles even vergeten. Cherry zag hem echter aankomen na die klap in het gezicht van haar vriend deze ochtend, dus erg succesvol zou de poging vast niet worden.


    It's never gonna happen, Guys.