• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen... In die tijdlijn, en in een andere.



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Prequel 1: Klik ^^
    Prequel & Alt 2: Klik ^^
    Prequel & Alt 3: Klik ^^
    Prequel & Alt 4: Klik ^^
    Prequel & Alt 5: Klik ^^
    Prequel & Alt 6: Klik ^^


    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox



    Tijdens de lunch gonsde het van de geruchten dat Onyx en Maaya dood waren en wie daar mogelijk achter konden zitten. Ondanks dat Fox het gevoel had gehad dat hij met zijn rug tegen de muur had en gestaan en weinig andere keuze had gehad, voelde hij zich er wel ongemakkelijk onder en was hij bang dat anderen dat zo aan hem konden aflezen.
          Het was zonnig buiten en Yrla kwam hem gezelschap houden.
          ‘Adam is terug,’ merkte hij na een tijdje op. ‘Die van onze tijdlijn.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    VRIJDAG

    Merrin


    Merrin vertelde zoveel mogelijk van de afgelopen dagen, waar hij dacht dat hij Adam kon invullen. Over de verhalen van de andere Adam van de andere tijdlijn, het dronken huwelijksaanzoek, wat zover hij wist wat Adam met Nish had gedaan, over hun date in de vlindertuin. Met de belofte dat ze samen nog wel een keer zouden gaan kijken, zodat Adam het zelf kon zien. Het was moeilijker te vertellen aan zijn vriend dan Merrin verwacht had, want tegelijkertijd miste hij de andere Adam, waar dingen meer als vanzelf leken te gaan.
          Als laatste vertelde hij aarzelend over Onyx, dat ze hem die ochtend hadden gevonden. Jester in het bloed op de gang. De oude adam had Onyx willen redden, iets wat nog steeds heel raar voelde na alle wreedheid die de jongen op hen had losgelaten. En ergens hoopte Merrin dat zijn beste vriend er anders over zou denken, zodat zijn eigen gedachtegang niet zo verschrikkelijk was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vrijdagochtend

    Yrla



    Yrla kon een spottend geluid niet weerhouden om over zijn lippen te rollen. "Natuurlijk." Hoewel hij het op zich met de oude adam best had kunnen vinden, voelde dit als een soort karma, waar hij niet wist waar hij die aan verdiend had. De eerste adam stripte hem van zijn eerste vriendje en deze zou waarschijnlijk Fox van hem afnemen. Adam en hij waren toch samen geweest. En hoewel Fox en hij natuurlijk gewoon vrienden waren, waren er wel dingen tussen hen gebeurd. Het was makkelijker als ze beiden heart broken waren en Fox niet nu zoetsappig ging doen met DE persoon die hij haatte.
          Hij vroeg zich af hoe Merrin zich daaronder voelde, maar schudde de jongen vrijwel direct uit zijn hoofd. Zelfs met de oude adam terug, was daar niets meer aan te redden. Hij had zich laten gaan en wie weet, was het misschien ook wel beter zo. Plotseling had hij ontzettende zin in een peuk, ook al was het jaren geleden dat hij de laatste gerookt had met Nish samen. "Is hij oké?" vroeg hij toch maar, aangezien Yrla niet wist wat er met de jongen gebeurd was in zijn afwezigheid.


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    ‘Volgens mij is het niet gelukt,’ antwoordde Adam. ‘Al kan ik me niet goed herinneren waarom.’ Hij voelde een licht bonzen achter zijn slapen door alles wat Merrin hem verteld had. Hij was bang dat hij de helft weer zou vergeten. ‘Stiekem ben ik er wel blij om,’ gaf hij toe. ‘Ik zal met een veel geruster hart kunnen slapen nu Onyx er niet meer is.’ Hij boog zijn hoofd en plukte aan een rafel in zijn broek, waarvan hij niet wist hoe die er gekomen was. ‘Hopelijk verdwijnt Jester binnenkort ook.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox



    'Hij is vooral erg in de war. Hij herinnert zich alleen flarden van afgelopen week. Volgens mij zitten ze nu met... twee zielen in één lichaam en is de een een soort van halfbewusteloos als de ander het voor het zeggen heeft. Dus best creepy.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    VRIJDAG

    Merrin


    Merrin lachte zachtjes, ietwat opgelucht. Deze adam dacht op dezelfde manier als hij. "Hopelijk," stemde hij in. Het was niet dat hij Jester perse iets ergs toewenste, maar met de jongen verdwenen, dat zou enorme wegen openen voor hen. Veel meer vrijheid, minder angst. "Misschien moet je hem gewoon ergens dumpen in de Griekse tijd of zoiets. En Toph erbij." Merrin glimlachte naar zijn beste vriend. "Weet je hoeveel goede nachten dat voor ons zou betekenen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    Adam grinnikte zacht. 'Nou, dat is nog best een goed idee. Met Jester ben ik een paar uur terug in de tijd gereisd, dus een paar eeuwen moet ook lukken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vrijdagmiddag

    Yrla



    Yrla begreep helemaal niets van dat ingewikkelde tijdreis gedoe. Nu met twee zielen in een lichaam? Dat klonk allemaal een beetje te zweverig voor hem. "Bizar," zei hij dan ook alleen maar. Op het puntje van zijn tong lag de wens dat die andere Adam gewoon zou verdwijnen, maar Yrla hield zich net op tijd in. Hij was bang dat hij Fox daar toch een soort van tegen het zere been zou stoten.

    [ bericht aangepast op 2 mei 2023 - 14:21 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish had niets meer van Yrla gehoord nadat die hun laatste afspraak had afgezegd. Deze keer besloot hij niet af te wachten en dus stuurde hij de jongen een berichtje om te horen of hij vanavond tijd had. Na een paar minuten kreeg hij een kort, bevestigend antwoord terug.
          Aan het begin van de avond wachtte Nish de jongen op aan de rand van het meer. Eerst had hij nog overwogen om in het café af te spreken, maar aangezien het toch best om persoonlijke dingen ging leek het hem beter als er geen luistervinken waren – zelfs al kon hij zich voorstellen dat Yrla liever niet met hem alleen was.
          Yrla kwam niet rustig aanwandelen – hij stond ineens voor zijn neus en keek hem kort aan.
          ‘Hé.’ Nish wendde zijn blik af en keek even uit over het meer, voor hij weer naar de Panther keek. ‘Fijn dat je gekomen bent.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Het was dat Nish hem het bericht had gestuurd, anders had hij het verder gewoon lekker laten verwateren. De hele week met Nish was onwennig geweest en ergens was hij nieuwsgierig geweest naar Nish woorden. Maar nu alles met Merrin achter de rug was, hij het gevoel had dat er wéér gezeik met een of andere adam op komst was, had hij er nu niet echt behoefte aan dit te doen. Fox had hem ook een soort van gewaarschuwd. En toch stond hij hier.
    Waarschijnlijk was dit een hele set-up geweest van die Adam, leugens vertellen over zijn eigen tijdlijn, zodat Yrla zich op iemand anders zou focussen dan Merrin. En het was hem verdomme nog gelukt ook.
          Yrla knikte alleen maar.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2023 - 14:23 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish had zich misschien iets beter moeten voorbereiden. Moeten bedenken hoe hij het gesprek wilde starten, bijvoorbeeld. Want maandag ging dat nou ook niet al te best. 'Je hebt de brief die ik geschreven heb dus niet ontvangen?' vroeg hij aarzelend. Het antwoord wist hij al, maar een betere ingang wist hij niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla trok spottend een wenkbrauw op. Opnieuw die brief. Hij vroeg zich af of Nish werkelijk een brief had geschreven of dat dit in het script stond dat hij met Adam had afgesproken. Of dat dit gewoon een verzinsel was van Nish in een poging sympathie op te wekken. Hij kon het niet helpen, dat hij lichtelijk arrogant naar Nish keek. "Ik heb de afgelopen vier jaar geen enkel woord van je gehoord of gekregen. Tot je van de week ineens voor mijn kamer stond."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish zuchtte. Dan moest Ryan het hebben weggegooid. Of Toph moest hem überhaupt niet hebben gegeven. 'Ik stuurde je het een paar dagen later. Om te zeggen dat het me speet dat ik te ver was gegaan. Maar nou ja.' Zijn blik dwaalde over het water. 'Daar heb je nu niet veel meer aan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla stootte even een spottende lach uit. "Goh. Dapper man. Een brief schrijven. Klinkt alsof je er echt veel moeite voor hebt gedaan om het goed te maken. Echt heel veel." Yrla knikte even met zijn hoofd, zijn onderlip iets uitgestoken. "Ik ben ook wel erg eng om tegen te praten."

    [ bericht aangepast op 2 mei 2023 - 20:41 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish haalde zijn schouders op. 'Toen ik niks van je hoorde, ging ik er vanuit dat je niks meer met me te maken wilde hebben, dus ik wilde me niet opdringen.'


    Every villain is a hero in his own mind.