• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen... In die tijdlijn, en in een andere.



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Prequel 1: Klik ^^
    Prequel & Alt 2: Klik ^^
    Prequel & Alt 3: Klik ^^
    Prequel & Alt 4: Klik ^^
    Prequel & Alt 5: Klik ^^
    Prequel & Alt 6: Klik ^^


    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    VRIJDAG

    Merrin


    "Oh," was Merrin zijn eerste reactie. Het duurde even voor de woorden van Adam bij hem binnendrongen. Adam was terug, zijn beste vriend was terug. Het was iets waar hij in het begin van de week nog op gehoopt had, maar wat hij nu wel erg lastig vond - juist omdat er in deze week zoveel veranderd was. Dingen die gebeurd waren met de andere Adam en niet deze.
          Merrin dwong een beetje zenuwachtig lachje op zijn gezicht. "W-w-wat is er gebeurd? W-w-waar was je heen? I-is die andere.. H-hoe.." Merrin zweeg en kreeg al gauw genoeg door dat hij al veel te veel vragen stelde. En dat hij ook nog niet echt enthousiast was over dat zijn beste vriend was teruggekeerd, hoe erg hij hem stiekem toch gemist had deze week. Gewoon iemand om mee te praten. Het was gewoon alleen vreemd dat er nu zijn oude vriend weer terug was en toch hetzelfde gezicht had van de jongen die hij gisteren nog gezoend had. Maar als dit de oude Adam was, zou dat vast niet meer gebeuren. Merrin wist zich gewoon niet hoe hij zich moest gedragen. "Welkom terug," zei hij toch met een glimlach. Hij liep op Adam af en ging op de rand van het bed zitten. "Sorry. Dit is.. dit is gewoon even veel om te bevatten. Die hele tijdlijn... Het wisselen" Merrin haalde een hand door zijn haar heen en zuchtte gefrustreerd. "Welkom terug," zei hij met een glimlach. "Ik ben blij dat je er weer bent."
          Ergens voelde dat als een leugen.


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    ‘Dank je.’ Adam wreef zijn handen langs elkaar. ‘De andere Adam… Zit nog wel in me. Ik voel zijn aanwezigheid. En soms… praat hij tegen me.’ Hij wreef in zijn nek, op het plekje waar zijn aanwezigheid broeide. ‘Ik denk dat we nog wel eens zullen wisselen.’ Hij beet op zijn lip en zocht naar Merrins blik, al wist hij niet zo goed wat hij daarvan moest maken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    VRIJDAG

    Merrin


    ”Wauw, dat lijkt me… ingewikkeld.” Merrin liet de woorden over zich heen glijden. “D-dus jij was ook nooit echt weg?”


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    'Het voelt een beetje alsof ik sliep en af en toe een glimp opvang van wat er gebeurde. Maar die dingen... kon ik niet echt aan elkaar knopen. Fox heeft me vanmiddag het meeste uitgelegd. Ook dat eh... dat je niet meer met Yrla bent. En dat je mij leuk vindt.' Adam voelde zijn wangen warm worden en sloeg zijn blik neer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    VRIJDAG

    Merrin


    Fox had al een deel uitgelegd, dat was best een opluchting. Merrin keek naar zijn voeten. “Uhm ja.” De jongen schuifelde even heen en weer. “M-maar met die…“ Merrin slikte even een ongemakkelijke brok in zijn keel weg. “Andere Adam had ik het er wel over gehad dat ik- dat we rustig aan zouden doen daarmee. O-omdat ik het denk ik ook allemaal nog niet zo heel goed begrijp.”
          Merrin vroeg zich af of het hetzelfde zou zijn met deze Adam, of dat er echt zoveel verschil in zou zitten. Ze waren toch twee andere personen, vond hij.

    [ bericht aangepast op 24 april 2023 - 21:41 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    ‘Ja… dat geldt voor mij ook.’ Er viel een beetje een opgelaten stilte, waarvan Adam niet zo goed wist hoe hij die moest opvullen. Ongemakkelijk schuifelde hij met zijn voeten. Het voelde enorm raar – net alsof de andere Adam besluiten voor hem had genomen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    VRIJDAG

    Merrin


    Merrin keek even verward op naar Adam. “H-hoe bedoel je dat?” Voor heel even maakte zijn hard een sprongetje, dat deze Adam ook voor hem zou kiezen. Maar direct hing daar een donkere wolk overheen. Dat kon helemaal niet. Deze Adam was met Fox.


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    ‘Nou ja… Er is ineens een week voorbijgegaan en opeens zijn allebei onze relaties uit,’ zei Adam. ‘Dat is… toch best wat om even te verwerken, voor je weer wat nieuws probeert toch?.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    VRIJDAG

    Merrin


    Merrin keek even bedroefd naar Adam. “Is h-het over met Fox? Ik had gedacht…” Dat Adam terug zou gaan, nu hij terug was. Maar blijkbaar niet. En gek genoeg luchtte hem dat iets op. Al vond hij het sneu voor zijn vriend die alles gemist had. Merrin kwam overeind van het bed. Een beetje voorzichtig duwde hij het tekenblok in Adams handen aan de kant. Ze waren vrienden, dit kon best. Dus sloeg Merrin zijn armen om zijn beste vriend heen en trok hem stevig tegen zich aan. “Het spijt me voor je. Wat moet dit gruwelijk verwarrend voor je zijn.”


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    Adam kreeg het warm toen de jongen zijn armen om hem heen sloeg en deed hetzelfde. Een tijdje hielden ze elkaar vast.
          ‘Fox vertelde dat Kris nog leeft. En… dat hij gister met iemand anders naar bed is geweest. Dus… nou ja, dat laat wel zien dat zijn gevoelens niet zó serieus voor me waren. En ik… Ik vond jou al vanaf het begin al leuk. Ik duwde het alleen weg, want je was al bezet.’ Vluchtig keek hij de jongen aan. ‘Maar misschien heeft Fox… en die andere Adam… wel gelijk, en horen wij inderdaad bij elkaar.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    In de buurt van de school bleef Jester staan. Welke dag was het ook alweer vandaag? Het voelde als een onbenullig iets om zich druk om te maken. Hij haalde zijn iNet uit zijn zak en toetste het nummer van Yrla in.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    VRIJDAG

    Merrin


    Merrin voelde een blos naar zijn wangen stijgen bij het horen van de woorden van zijn beste vriend. Had Adam hem al langer leuk gevonden? Het feit dat Adam naar hem opende, liet Merrin ook aarzelend zijn gevoel onder woorden brengen. “D-die andere Adam.. confronteerde me er een beetje mee dat ik blijkbaar sterke gevoelens voor jou had. S-sterkere dan voor Yrla.” Merrin sloeg zijn blik naar beneden. “I-ik heb me daar best schuldig onder gevoeld. Het voelde echt heel gemeen.. dat ik iemand anders boven hem verkoos na alles wat hij voor me gedaan heeft.” Merrin schoof met zijn linkervoet. “Maar echt ontkennen kan ik het ook niet.”


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    ‘Dat is ook moeilijk,’ zei Adam. ‘En ik kan me je twijfels goed voorstellen. Die zou ik ook gehad hebben.’ Misschien had geen van hen dan wel de stap durven nemen, als niemand hen er echt mee geconfronteerd had. ‘Voel je je nog steeds schuldig erover?’ vroeg Adam voorzichtig, denkend aan het feit dat Yrla vannacht met Fox naar bed was geweest.


    Every villain is a hero in his own mind.

    VRIJDAG

    Merrin


    Merrin haalde een schouder op. Ergens wel, al had hij zich in de date met Adam zichzelf ook helemaal proberen over te geven aan de -andere- Adam. Dat had juist wel goed gevoeld, ook al vond Merrin het lastig om Yrla aan te kijken en hem zijn ex te noemen. Ergens miste hij Yrla ook wel, maar hij had wel door dat dat niet in de manier was van een relatie. Gewoon Yrla als persoon, een vriend.
          Merrin glimlachte kleintjes naar Adam. “Ik kan er nu toch al niets meer aan veranderen en dat wil ik ook niet.”
          Merrin nam Adams handen in de zijne. “Wat heeft Fox je allemaal verteld over deze week? Moet ik je nog helpen met dingen die je hebt gemist,” vroeg hij vlug, om het maar niet over zijn ex te hoeven hebben.


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    ‘Niet zo heel veel, eigenlijk,’ zei Adam, kijkend naar Merrins handen om die van hem. Ze leken wat groter dan die van Fox. ‘Ik heb Fox volgens mij niet zo veel gezien deze week. Hij vertelde me dat ik af en toe met ene Nish had afgesproken. Ik heb er wel een paar vage herinneringen aan, maar echt veel kan ik er niet van maken. En ik was veel met jou.’ Hij beet op zijn wang, Merrin zou dat vast niet leuk vinden om te horen. ‘Maar daar herinner ik me ook heel weinig van. Wel dat we in een paars meer waren. En een plek met… vlinders.’


    Every villain is a hero in his own mind.