• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen... In die tijdlijn, en in een andere.



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Prequel 1: Klik ^^
    Prequel & Alt 2: Klik ^^
    Prequel & Alt 3: Klik ^^
    Prequel & Alt 4: Klik ^^
    Prequel & Alt 5: Klik ^^
    Prequel & Alt 6: Klik ^^


    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    VRIJDAG

    Merrin


    Het besef kwam pas een beetje aan, toen Azrael het hard op zei. Eigenlijk ging Merrin elke avond bang naar bed, bang dat er iemand binnen zou komen en hem iets aan zou doen, dat hij niet beseft had wat er eigenlijk gebeurd was. Maar vaak was de angst ook weggegaan, vanwege het feit dat hij altijd een kamergenoot had gehad, iemand die hem kon beschermen als het nodig was. "Is het ook," zei Merrin zacht. "Maar ik ben ook nooit alleen, dus dat helpt wel een beetje tegen de angst." Merrin glimlachte even naar Azrael.


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Azrael had zich even afgevraagd of hij nu alleen zou slapen, nu het uit was met zijn vriend, maar door deze woorden vermoedde hij dat die andere jongen die zijn naam nog niet had gehaald, hem gezelschap was gaan houden.
          ‘Ja, dat is wel een beetje fijn. Al sliep de rest natuurlijk ook niet alleen. En hun kamergenoten hadden toch ook best… gevaarlijke gaven. Maar het is natuurlijk wel prettig als er een ander is. Eentje die je zou willen helpen, dan.' Want dat zag hij Peter niet doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    VRIJDAG

    Merrin


    Merrin kreeg een beetje medelijden met Azrael, en wenste dat hij iets kon zeggen wat Azrael een beetje blij zou stemmen, maar Merrin had geen idee hoe hij de jongen op moest vrolijken of hoe hij deze realistische angst weg moest nemen. Merrin keek even naar Azrael, schoof iets dichterbij en tikte de jongen aan met zijn arm. "Misschien moeten we de dag dan maar extra goed laten zijn. Leuke dingen gaan doen enzo en meer ervan genieten." Merrin probeerde een glimlach naar de jongen. Misschien was dat ook wel een goed idee om zijn eigen humeur op te liften. "Wat zou jij leuk vinden om te doen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    ‘Dat klinkt als een goed idee!’ Hij dacht er even over na. Wat zou hij leuk vinden om met Blue te doen? Ondanks zijn verliefdheid had hij daar toch niet heel vaak over nagedacht. Een eerste ontmoeting had hem al een wonder geleken. ‘Ik hou wel van een beetje actieve dingen. Basketballen of voetballen… of tafeltennis. Mijn vrienden zijn niet zo sportief. Maar als jij daar ook niet van houdt, kunnen we natuurlijk ook wat anders doen,’ zei hij gauw.


    Every villain is a hero in his own mind.

    VRIJDAG

    Merrin


    "We.. kunnen wel een potje voetballen? Ik kan niet beloven dat ik daar echt goed in ben, maar het lijkt me wel leuk," zei hij met een glimlach. Dan moest hij alleen nog erachter komen waar ze een bal vandaan konden halen. "Heb jij een bal?" vroeg hij met een blos.


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    'Nee, maar die liggen vast in het materialenhok.' Hij keek even twijfelend naar het kaarsje, maar besloot hem hier te laten staan totdat het uit zichzelf doofde. Zodra hij opgestaan was, overwoog hij nog of hij Blue een hand moest aanbieden, maar uiteindelijk aarzelde hij veel te lang en kwam de jongen zelf al overeind. Samen liepen ze in de richting van de sportvelden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester had geen idee wat er met Adam gebeurd was, maar hij had geen zin in een partner in crime die alles in het honderd zou schoppen. Dus voordat de jongen iets kon doen hield hij al sussend een vinger tegen zijn lippen. 'Ga jij maar eens lekker met je vingers in je oren en je ogen dicht hier zitten. Je werd al helemaal misselijk bij het ene lichaam van net, dus stel je voor dat je straks nog iemand de pijp uit ziet gaan en onze aanwezigheid verraadt. Dan ga je zelf ook dood en dat wil je niet. Blijf jij hier nou maar rustig liggen met je ogen dicht en je vingers in je oren en dan kom je hier weer helemaal ongeschonden uit. Je vingers in je oren steken waar ik bij ben voelt sowieso wel veilig, is het niet? Ik knijp in je neus wanneer de kust veilig is, dan kan je stoppen.'

    [ bericht aangepast op 4 maart 2023 - 14:01 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    AltAdam
    ———

    Nog iemand de pijp uit? Hè, maar wie dan?
          ‘Maaya.’
          Verwilderd keek hij om zich heen. Maaya? Wie was dat? En die stem – waar kwam die vandaan? Hij hoorde Jesters stem wel op de achtergrond, maar de woorden gingen langs hem heen als water.
          ‘Waar ben je?’
          ‘In je hoofd, denk ik. Ben jij… Adam?’
          ‘Wat is dat nou voor vraag?’ riep hij met overslaande stem. ‘Natuurlijk ben ik Adam.’ Hij bracht zijn bevende handen naar zijn hoofd en trok aan zijn haren, alsof hij de stem daardoor eruit kon trekken. Iets kriebelde in zijn hersenpan, bijna alsof zijn hersenen zich bewogen, als slangen langs elkaar heen glibberden.
          ‘Ik ook.’
          ‘Hè?’ Weer wreef hij met zijn vingertoppen over zijn hoofdhuid, een nare druk bouwde zich achter zijn slapen op. ‘Maar… Ik word gek. Ik word helemaal gek.’
          ‘Nee. Rustig maar. Ik denk dat we gevangen raakten in hetzelfde lichaam toen ik de tijdlijn veranderde. En iets… iets heeft je wakker geschud.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester keek de jongen beneden hem onbegrijpend aan en haalde bij gebrek aan een beter plan maar gewoon nog een keer uit met zijn vuist. Een beetje van de zijkant, want hij had er niet zoveel aan als hij de tijdreiziger met zijn hoofd tegen de tegels aan ramde en hij vervolgens voor altijd twaalf uur op het heden zou achterlopen.
          Hij vloekte gedempt en checkte of ze nog steeds alleen waren. Wat er nou met Adam aan de hand was begreep hij voor geen meter, maar misschien dat dit als een soort reset werkte. Opnieuw aan-en-uitzetten zegmaar.
          Net toen hij zich begon af te vragen of hij weer op de jongen zijn wang moest gaan zitten tikken, hoorde hij achter zich ineens een zacht geluid. Achteraf wist hij niet eens precies meer wat het was waardoor hij zich omdraaide, maar over de rand van het bubbelbad zag hij ineens iemand anders in het zwembad staan.
          Jester bevroor.
          Het was moeilijk te zien in het schemerige licht, maar de lange figuur stond in zijn eentje naast de waterkant. Te wachten? Jester had geen idee waar hij vandaan gekomen was, want voetstappen had hij niet gehoord. En was dat... Zebediah?
          Voordat hij de kans kreeg om er zeker van te zijn, veranderde het scenario voor zijn ogen. Vlak voor de vreemdeling verscheen Maaya ineens vanuit het niets, een tengere jongen naast haar. Het meisje kwam languit op de grond terecht, haar voeten boven het water. Jester keek toe hoe de langste van de twee jongens voor haar neerknielde, en daarna hoefde hij diens stem al niet eens meer te horen om er zeker van te zijn.
          'Hallo, Maaya,' zei Clive. 'Dat is lang geleden.'
          Het meisje schoot met een ruk overeind, maar Clive was sneller. Hij stak een mes in haar handpalm en beviel haar direct erna om zich niet te verroeren. 'Nog niet,' voegde hij er grijnzend aan toe.
          Maaya deed wat haar gezegd was.
          ‘Je vraagt je vast af waarom je hier bent. Zo’n hekel heb ik immers nooit aan je gehad. Vat het dan ook niet persoonlijk op. Ik verleen iemand een gunst, dat is alles,' zei Clive schouderophalend. Hij wierp een blik op het mes in haar hand. 'En helaas voor jou, ben je net aan de verkeerde persoon gebonden. Tragisch, wel. Vooral omdat je nooit een tweede kans hebt gekregen, in tegenstelling tot mij.’
          Met groeiende verwarring luisterde Jester mee naar de galmende woorden. De tijdreiziger lag nog altijd volledig van de kaart aan zijn voeten, maar dat zou ook niet bar lang meer duren. Wat als hij straks een geluid maakte en hun positie verried? Jester vond dat hij veel kon, maar Clive trotseren ging een stapje te ver. Hoe was die gast überhaupt in leven? Het laatste wat hij van de jongen gehoord had was hij van school verwijderd en morsdood.
          Clive keek geringschattend op Maaya neer. 'En eerlijk gezegd,' zei hij, 'is jouw leven maar een schamel offer als ik Fox daarmee terugkrijg.' Hij reikte haar het mes aan. 'Snijd je keel door.'
          Haar vingers sloten zich om het heft.
          Als ik Fox daarmee terugkrijg.
          Jester fronste.
          Maaya bracht het mes omhoog.
          Helaas voor jou, ben je net aan de verkeerde persoon gebonden.
          Het zachte geluid van metaal door vlees, gevolgd door spetters op de grond. Clive stond op. Met zijn voet gaf hij Maaya een zet en Jester schrok bijna van de luide plons galmde door de ruimte toen ze het water in viel. Om het meisje heen kleurde alles rood.
          'Vaarwel, Maaya. Zo’n slecht einde is het niet, toch? In de naam van de liefde?’ Clive keerde haar de rug toe en wendde zich terug tot de andere jongen met een tevreden grijns. 'We kunnen terug.'
          De andere jongen pakte zijn schouder, en een seconde later waren ze verdwenen.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2023 - 17:33 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Er was een flintertje licht. Meteen dook Adam eropaf. Iemand rukte aan zijn schouders, probeerde hem terug te trekken. Met alles wat hij in zich had, klemde hij zich aan het flintertje vast. Het lichtje breidde zich uit, net alsof hij op een raam af rende.
          En toen was de duisternis weg en was alles weer gewoon.
          Of gewoon… Een woeste kreet weergalmde door zijn hoofd.
          De andere Adam. Ze zaten verdorie met zijn tweeën in zijn hoofd opgesloten. Een rilling liep langs zijn rug. De afgelopen paar minuten had hij zich afschuwelijk gevoeld, omwonden door een verstikkende duisternis, terwijl af en toe een beeld voorbij glipte of er een gedachte voorbij denderde. Had de andere Adam dat een weeklang gevoeld.
          ‘Ja!’ klonk het gefrustreerd. ‘Dus hou hiermee op! Je hebt mijn lichaam gestolen, mijn léven!
          Adam kneep zijn ogen dicht. Pijn knalde door zijn hoofd.
          ‘We vinden wel een oplossing,’ mompelde hij. Op dit moment kon hij hier echt niet over nadenken, de moordenaar van Maaya kon ieder moment opduiken. Hij keek om naar het zwembad en zag daar al een lichaam drijven. Daarna focuste hij zich op Jester, zijn stem klonk onvast toen hij vroeg: ‘Heb je gezien wat er is gebeurd?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester staarde in gedachten verzonken naar het verkleurende water. De luchtbubbels waren ondertussen gestopt. Hij snapte het nog niet helemaal wat hij zojuist afgeluisterd had, maar het begon langzaam te komen. Zebediah had Maaya vermoord. Haar zichzelf de nek door laten snijden en verdronken in het zwembad—en daar zou Nish over een paar uur over aan de bel gaan trekken. In de naam van de liefde, kennelijk. Maaya's leven als offer om Fox terug te krijgen.
          Juist. Nou herinnerde hij het zich weer. Fox en Zebediah hadden een tijdje gedated, was het niet? En dat was met ramp en al slecht afgelopen en Zebediah was van school gestuurd en Fox had afdelingsgenoten omgelegd. En... blijkbaar hadden die momenteel contact gehad en was Zebediah bezig met boetedoening. Door Maaya om te leggen.
          Hij werd zich ervan bewust dat Adam ondertussen weer bij zijn positieven was en keek opzij. 'Ja. We kunnen verder. Ooit in de docentenvleugel geweest?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Eén keer, nadat Rai hem geëlektrocuteerd gehad. 'Wat heb je ontdekt?' wilde hij weten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Dat ik Maaya's dossier wil inzien. Misschien dat het dan allemaal wat duidelijker wordt.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    'Hoezo? Heb je net niets gezien? Ik zit blijkbaar met een tweede Adam in mijn hoofd opgescheept en kreeg daardoor niet alles mee, maar jij hebt toch gewoon kunnen zien wat er hier was gebeurd?' Hij kon het niet helpen dat hij wat geïrriteerd begon te klinken, Jester deed nooit zo omslachtig. Zeker niet over belangrijke dingen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Een tweede Adam in zijn hoofd?
          Ah. Dat verklaarde misschien het vreemde gedrag van net.
          Hij hief een hand op bij het zien van Adam's blik. 'Ik heb alles gezien ja, terwijl je lag te pitten. Het was een oud-leerling.' Jester hield zijn hoofd schuin. 'De originele Adam,' stelde hij vast. 'Ja, die ontmoette ik zojuist. Gaat dat verder nog problemen geven? Ik kan proberen hem weer te laten verdwijnen. Gewoon in een doosje in je hoofd stoppen, dan heb je nergens meer last van. Nou?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.