• De stelling van deze week luidt:
    Alle musea moeten gratis worden voor jongeren

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oneens.

    Jongeren t/m 18 kunnen al voor spotgoedkoop (€32,95 dacht ik, iets in die richting in ieder geval) een Museumkaart nemen en dat heb je in veel gevallen na 2 bezoeken er al uit (Openluchtmuseum is bijvoorbeeld al €19,50).

    Musea hebben het al zwaar, moeten bezuinigen, krijgen niet superveel subsidies van het Rijk. Een vriend van mij werkte vrijwillig bij een museum en hoorde daar bij vergaderingen enzo dat er wederom bezuinigd moest worden, dat de vrijwilligersvergoeding zou stoppen enzovoorts.

    Studenten kunnen vaak al studentenkorting krijgen, met CJP (€17,50 voor een jaar, regelmatig kortingsacties voor te vinden) kun je ook een heleboel korting krijgen (vaak nog meer dan wanneer je student bent).

    Musea hebben en eigenlijk de gehele cultuursector heeft het al zwaar genoeg, ook zeker dankzij alle coronamaatregelen en sluitingen in het verleden, jongeren zouden daarom niet gratis naar het museum moeten kunnen. Al staat het vrij als er musea anders over denken en dat wel hanteren, zoals het Rijksmuseum dat t/m 18 ook gratis is.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oneens.


    Don't walk. Run, you sheep, run.