• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.

    ✒ Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?

    Schrijf hier dan alles van je af.

    Voor gevoelige onderwerpen verwijzen wij (de mods) je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

    [Dit bericht dient in ieder lucht—je—hart—topic te blijven staan.]

    [ bericht aangepast op 29 maart 2023 - 8:18 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Derks schreef:
    (...)


    Wel echt super fijn om te lezen dat je er geen last meer van hebt nu! Is dat vanzelf gegaan of was er iets specifieks?

    Ik ben hier als tiener (13) mee naar de huisarts geweest omdat een super plus formaat tampon met een kwartier helemaal vol en verzadigd was (menstrueerde regelmatig), toen de pil gehad waar ik acuut mee moest stoppen vanwege suïcidale neigingen. Verder moest ik er maar mee leven, bij heftige pijn slik ik 3x per dag 50 mg diclofenac (maximale dagdosering).

    In 2019 opnieuw naar de huisarts geweest (een andere) en in 2019/2020/2021 alle huisartsen in de praktijk gezien. Van alles geprobeerd, van minipil tot anticonceptiepleister en verschillende pillen maar niks werkte. Volgens m'n huisarts moet ik maar een spiraaltje nemen en als ik dat niet wilde was het allemaal niet zo erg en stelde ik me gewoon aan. Een andere huisartsenpraktijk is helaas geen optie, alles zit vol.

    Dus tja, ik accepteer de pijn maar en dat ik ongeveer 2 dagen nauwelijks wat kan doen. Soms zijn m'n menstruaties regelmatig, soms komen ze om de week, soms is het de hele maand door. Meestal duurt het 8 dagen. En het is kut, maar ja, zolang ik niet eraan doodga moet ik er maar mee dealen.

    Afgelopen december belandde ik met hele hevige buikpijn op de spoed en toen hebben ze gecheckt dat het geen blindedarmontsteking was en mocht ik weer naar huis. Maar heb wel regelmatig buikpijnen, ook buiten de menstruaties om. En zodra er bloed bij m'n ontlasting zit, weet ik dat ik twee dagen daarna ongesteld ben. Dat kan ik inmiddels herkennen.

    't is nogal kut ja. Om deze reden vind ik het heel kut om vrouw te zijn, to be honest. Waarom laten ze niet gewoon de mannen lijden, hebben wij er geen last van.


    Holy fucking shit man, dit is absoluut niet oké. De combinatie van zo veel pijn, overmatig bloeden, rare cyclus en bloed in je ontlasting is niet normaal. Je kan overwegen om een huisartsenpraktijk buiten je regio waar wel plek is te vragen om een second opinion. Als je bijv. op vakantie bent en je kan niet zomaar naar huis moeten andere huisartsenpraktijken je namelijk ook gewoon kunnen helpen (bron: eigen ervaring). Als je dit verhaal uitlegt kan ik me al helemaal niet voorstellen dat ze je weigeren. Want de huisarts die je nu hebt... ik wilde een omschrijving posten waarvoor ik waarschijnlijk geband zou worden.

    Als je in de buurt van Groningen woont kan ik je mijn huisarts aanraden, hele respectvolle en fijne man die zelfs loopholes probeert te vinden om je nog een stapje te helpen. Vriendin van mij heeft nu morfine- en oxycodon voor dezelfde klachten.

    Ik hoop echt dat je geholpen kan worden. Niemand zou zo hard moeten vechten om serieus genomen te worden, al helemaal niet met zo veel pijn.

    [ bericht aangepast op 11 april 2023 - 14:34 ]

    Baby.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Alle kaasflips nog aan toe


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ain't that unfortunate


    Dramatic

    Ik ben gewoon zoooo moe :c


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Het was ook fijn geweest als je vanaf het begin eerlijk was. Uiteindelijk heb je jezelf hier meer mee als je het niet leert eerlijk te zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik doe niet vaak aan zelfsabotage, maar het valt niet te ontkennen dat ik eigenlijk echt mijn cv moet opsturen voor deze stage en dat ik een veel te grote schijtluis ben om dat te doen. why (cat)

    WaywardSon schreef:
    Ik doe niet vaak aan zelfsabotage, maar het valt niet te ontkennen dat ik eigenlijk echt mijn cv moet opsturen voor deze stage en dat ik een veel te grote schijtluis ben om dat te doen. why (cat)


    Do it do it do it do it *O*
    you can do it :33


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Do it do it do it do it *O*
    you can do it :33


    Thank you :3
    Maar ik probeer het liever niet dan dat ik faal rip

    ik moet morgen wel écht mijn paper schrijven en inleveren... rip aan het vandaag gedaan willen hebben, maar ik ben volledig uitgeput dus laat maar zitten


    because i knew you, i have been changed for good

    WaywardSon schreef:
    (...)

    Thank you :3
    Maar ik probeer het liever niet dan dat ik faal rip


    Ik weet echt precies waar je het over hebt, maar trust me: beter wel geprobeerd dan niet. Ik zat er uiteindelijk meer mee toen ik de stage niet kreeg omdat ik te laat was of het niet geprobeerd had, dan toen ik afgewezen werd. En nu heb ik mijn *droom*stage en dat was niet gelukt als ik het niet geprobeerd had! You got this!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Ik weet echt precies waar je het over hebt, maar trust me: beter wel geprobeerd dan niet. Ik zat er uiteindelijk meer mee toen ik de stage niet kreeg omdat ik te laat was of het niet geprobeerd had, dan toen ik afgewezen werd. En nu heb ik mijn *droom*stage en dat was niet gelukt als ik het niet geprobeerd had! You got this!


    Aahhg damn it, you're right. (cat)

    De zoveelste inzinking van vandaag? Check ✔️


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik moet een keuze gaan maken.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ah, ik zie dat we een nieuwe url hebben~!


    [ heaven knows ]