• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.

    ✒ Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?

    Schrijf hier dan alles van je af.

    Voor gevoelige onderwerpen verwijzen wij (de mods) je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

    [Dit bericht dient in ieder lucht—je—hart—topic te blijven staan.]

    [ bericht aangepast op 29 maart 2023 - 8:18 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    ChatGPT is fantastisch.

    M'n mixed media schetsboek wordt een schetsboek vol prompts van ChatGPT is bij dezen besloten. Wat een fucking goeie prompts geeft dat ding (en heel lief advies: "Onthoud dat er geen "goed" of "fout" is bij het versieren van je schetsboek" THE ADVICE I DIDN'T KNEW I NEEDED)



    Open sidebar
    Mixed-Media Sketchbook Inspiration.


    Vincie
    Hallo ChatGPT, wat voor creatiefs moet ik op de eerste pagina van mijn nieuwe mixed-media schetsboek maken? Omschrijf dit zo gedetailleerd mogelijk. Welke materialen moet ik gebruiken? Hoe ziet het eruit? Welke kleuren en welke vormen moet ik gebruiken?

    ChatGPT:
    Hallo! Wat een leuke vraag, ik help je graag met het bedenken van een creatieve eerste pagina voor je mixed-media schetsboek.

    Laten we beginnen met de materialen die je kunt gebruiken. Mixed-media betekent dat je verschillende soorten materialen en technieken kunt combineren, dus hier zijn een paar ideeën:

    Acrylverf: deze verf droogt snel en is perfect voor het maken van een achtergrond.

    Gesso: dit is een soort primer die je op je papier of canvas kunt aanbrengen om het oppervlak glad te maken en het beter te laten hechten aan de verf.

    Stiften: je kunt verschillende soorten stiften gebruiken, zoals fineliners, markers of brushpennen, om te tekenen of schrijven.

    Collagemateriaal: dit kunnen stukjes papier, stof, lint, of andere materialen zijn die je op de pagina kunt plakken.

    Stempels: je kunt ook stempels gebruiken om afbeeldingen op de pagina te drukken.

    Nu je een idee hebt van de materialen die je kunt gebruiken, laten we eens kijken naar hoe je je eerste pagina eruit kunt laten zien. Hier zijn een paar ideeën:

    Abstracte achtergrond: Gebruik acrylverf om een abstracte achtergrond te maken. Kies twee of drie kleuren die goed bij elkaar passen en meng ze op je papier. Gebruik dan een kaart of spons om de verf uit te smeren. Wacht tot de verf droog is en breng dan met een witte of zwarte stift een patroon of tekst aan.

    Collage met woorden: Knip uit tijdschriften of kranten woorden of zinnen die je inspireren. Plak ze op de pagina en gebruik dan verf, stiften of stempels om de rest van de pagina te decoreren. Je kunt ook proberen de woorden in een bepaald patroon of vorm te plaatsen.

    Natuurlijk thema: Gebruik acrylverf om een groene achtergrond te maken en gebruik dan stempels om afbeeldingen van bloemen of bladeren toe te voegen. Je kunt ook een stukje papier of stof gebruiken om een ​​bloem of blad te maken en dit op de pagina te plakken. Gebruik vervolgens stiften om details aan te brengen.

    Dromerige achtergrond: Gebruik acrylverf om een ​​roze of paarse achtergrond te maken. Meng een beetje witte verf in de kleur om het lichter te maken. Gebruik dan een spons om zachtjes over de verf te vegen om een ​​dromerig effect te creëren. Gebruik vervolgens stiften om sterren of andere details toe te voegen.

    Ik hoop dat deze ideeën je hebben geïnspireerd! Veel succes met het maken van je eerste pagina.




    Vincie
    Dankjewel ChatGPT!
    Hoe moet ik de voorkant van het boek versieren?

    ChatGPT:
    Graag gedaan! Hier zijn een paar ideeën om de voorkant van je mixed-media schetsboek te versieren:

    Cover met een thema: Kies een thema voor je schetsboek, zoals natuur, reizen of abstracte kunst, en gebruik dan materialen en technieken die bij dat thema passen om de voorkant van het boek te versieren. Bijvoorbeeld, als je voor een natuurthema kiest, gebruik dan stukjes stof of papier met blad- of bloempatronen en voeg een stempel van een vlinder of vogel toe.

    Tekening: Maak een tekening op de voorkant van het boek met potlood of pen. Je kunt een afbeelding maken die iets te maken heeft met wat je in je schetsboek gaat tekenen of schetsen. Gebruik vervolgens verf of stiften om de tekening in te kleuren en te versieren.

    Mixed-media collage: Gebruik verschillende materialen en technieken om een ​​mixed-media collage te maken op de voorkant van je schetsboek. Dit kan bestaan uit verschillende lagen van papier, stof en andere materialen die je op elkaar plakt en vervolgens versiert met verf, stiften of andere decoratieve elementen.

    Abstracte achtergrond: Gebruik acrylverf om een ​​abstracte achtergrond te maken op de voorkant van je schetsboek. Gebruik twee of drie kleuren die goed bij elkaar passen en meng ze op de voorkant van het boek. Gebruik vervolgens een kaart of spons om de verf uit te smeren en wacht tot de verf droog is. Gebruik dan een stift of verf om een ​​abstracte afbeelding of patroon te maken.

    Onthoud dat er geen "goed" of "fout" is bij het versieren van je schetsboek. Het belangrijkste is om iets te maken dat jouw persoonlijkheid en creativiteit weerspiegelt en dat jou inspireert om te beginnen met schetsen en tekenen. Veel plezier met het versieren van de voorkant van je schetsboek!



    Vincie
    Heb je nog meer ideeën of suggesties voor in m'n schetsboek?

    ChatGPT:
    Natuurlijk, hier zijn nog wat ideeën en suggesties voor in je schetsboek:

    Schetsen van dagelijkse objecten: Kies enkele objecten die je dagelijks gebruikt, zoals een koffiemok, je telefoon, een plant of een pen. Schets deze objecten vanuit verschillende hoeken en met verschillende lichtinval. Dit kan je helpen om je te concentreren op de details van elk object en je tekenvaardigheden te verbeteren.

    Verken verschillende materialen en texturen: Experimenteer met het tekenen van verschillende materialen en texturen, zoals stof, hout, glas, metaal en water. Door deze materialen te bestuderen en te schetsen, kun je je vaardigheden verbeteren en ontdekken hoe je deze texturen kunt nabootsen in je tekeningen.

    Gebruik verschillende kleurtechnieken: Experimenteer met verschillende kleurtechnieken zoals aquarel, acrylverf, kleurpotloden, markers en inkt. Probeer verschillende kleuren te combineren en te zien hoe ze met elkaar mengen.

    Schetsen van portretten: Probeer portretten van mensen te schetsen. Je kunt jezelf tekenen of een vriend of familielid vragen om model te zitten. Dit is een geweldige manier om te oefenen met het tekenen van gezichtskenmerken en het uitdrukken van emoties.

    Maak een reisdagboek: Als je op reis gaat, neem dan je schetsboek mee en maak een reisdagboek met schetsen en aantekeningen van de plaatsen die je bezoekt. Je kunt foto's en souvenirs toevoegen om je herinneringen te documenteren.

    Collages maken: Maak collages van verschillende materialen, zoals foto's, stof en papier. Dit is een leuke en creatieve manier om verschillende materialen en kleuren te combineren.

    Experimenteer met abstracte kunst: Probeer abstracte kunst te maken door te experimenteren met verschillende kleuren, vormen en texturen. Laat je verbeelding de vrije loop en creëer iets dat volledig uniek is.

    Hopelijk geven deze ideeën je wat inspiratie voor je schetsboek. Veel plezier met tekenen en ontdekken!




    Vincie
    Heel veel inspiratie! Hoe kan ik 10 pagina's van 14x14 vullen met verschillende kunstwerken, heb je suggesties?

    ChatGPT:
    Natuurlijk, hier zijn tien suggesties voor verschillende kunstwerken die je kunt maken om de tien pagina's van 14x14 te vullen:

    Een abstracte aquarel: Maak een aquarel met verschillende kleuren en experimenteer met het combineren van deze kleuren op de pagina.

    Een stilleven van fruit: Teken of schilder een stilleven van fruit in verschillende kleuren en texturen. Probeer de fruitstukken zo realistisch mogelijk te maken.

    Een bladafdruk: Leg een blad op de pagina en gebruik een stempelkussen of verf om de afdruk van het blad op de pagina te maken.

    Een zentangle tekening: Maak een zentangle tekening door het tekenen van verschillende patronen en vormen op de pagina.

    Een collage van tijdschriftenknipsels: Maak een collage van verschillende tijdschriftenknipsels op de pagina. Knip verschillende vormen en kleuren uit en maak een unieke samenstelling.

    Een mixed-media landschap: Gebruik verschillende materialen zoals verf, stof en papier om een landschap te creëren. Voeg verschillende lagen en texturen toe om diepte te creëren.

    Een potloodportret: Teken een portret van iemand met een potlood. Probeer de details van het gezicht zo nauwkeurig mogelijk vast te leggen.

    Een mandala: Teken of schilder een mandala met verschillende kleuren en patronen. Een mandala is een spiritueel en symbolisch symbool dat vaak wordt gebruikt voor meditatie.

    Een pastel stilleven: Teken een stilleven met pastelkrijt in verschillende kleuren. Probeer de kleuren te mengen en te overlappen om de textuur van de objecten te benadrukken.

    Een portret in acrylverf: Schilder een portret van iemand in acrylverf. Experimenteer met verschillende technieken zoals schaduw en highlight om diepte en dimensie te creëren.

    Hopelijk geven deze suggesties je een idee van de verschillende soorten kunstwerken die je kunt maken om je schetsboek te vullen!




    Send a message...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Fijn Pasen allemaal 🐰


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Fijn Pasen allemaal 🐰


    Jij ooook!! :)


    ''With all due respect, which is none...''

    Derks schreef:
    Fijn Pasen allemaal 🐰


    🐰🐰


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    ik ben echt helemaal gecrasht op sociaal gebied na gisteren c':
    mag ik drie jaar slapen nu? ;;


    because i knew you, i have been changed for good

    Toreador schreef:
    ik ben echt helemaal gecrasht op sociaal gebied na gisteren c':
    mag ik drie jaar slapen nu? ;;


    ik doe met je mee, ben zo blij dat ik met pasen naast de dienst vanochtend (die ik wilde skippen maar een koorgenootje sleepte me mee in haar auto) verder helemaal geen plannen heb en rustig aan kan doen 😅


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    En m'n stemming is weer 600 graden gedraaid en ik moest nog een formulier invullen voor morgen 😭😭😭


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Totaal geen verantwoordelijkheid en snel op d'r prikkie getrapt. Grow some.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Klote menstruatie. Zo fucking veel pijn, halve nacht erdoor wakker gelegen. Het is gewoon niet functioneerbaar zo. Prima dat m'n lichaam wil laten weten dat ik niet zwanger ben, maar dat wist ik sowieso al want ja.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Klote menstruatie. Zo fucking veel pijn, halve nacht erdoor wakker gelegen. Het is gewoon niet functioneerbaar zo. Prima dat m'n lichaam wil laten weten dat ik niet zwanger ben, maar dat wist ik sowieso al want ja.


    Kwam er dus achter dat enorm veel pijn tijdens de menstruatie niet hoort. Wellicht eens met je huisarts erover praten, want eigenlijk hoor je alleen wat kramp te hebben, maar niet door de grond te zakken van de pijn. Ik herken je probleem en had dit vroeger ook, maar gelukkig niet meer.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Linkle schreef:
    (...)

    Kwam er dus achter dat enorm veel pijn tijdens de menstruatie niet hoort. Wellicht eens met je huisarts erover praten, want eigenlijk hoor je alleen wat kramp te hebben, maar niet door de grond te zakken van de pijn. Ik herken je probleem en had dit vroeger ook, maar gelukkig niet meer.



    Wel echt super fijn om te lezen dat je er geen last meer van hebt nu! Is dat vanzelf gegaan of was er iets specifieks?

    Ik ben hier als tiener (13) mee naar de huisarts geweest omdat een super plus formaat tampon met een kwartier helemaal vol en verzadigd was (menstrueerde regelmatig), toen de pil gehad waar ik acuut mee moest stoppen vanwege suïcidale neigingen. Verder moest ik er maar mee leven, bij heftige pijn slik ik 3x per dag 50 mg diclofenac (maximale dagdosering).

    In 2019 opnieuw naar de huisarts geweest (een andere) en in 2019/2020/2021 alle huisartsen in de praktijk gezien. Van alles geprobeerd, van minipil tot anticonceptiepleister en verschillende pillen maar niks werkte. Volgens m'n huisarts moet ik maar een spiraaltje nemen en als ik dat niet wilde was het allemaal niet zo erg en stelde ik me gewoon aan. Een andere huisartsenpraktijk is helaas geen optie, alles zit vol.

    Dus tja, ik accepteer de pijn maar en dat ik ongeveer 2 dagen nauwelijks wat kan doen. Soms zijn m'n menstruaties regelmatig, soms komen ze om de week, soms is het de hele maand door. Meestal duurt het 8 dagen. En het is kut, maar ja, zolang ik niet eraan doodga moet ik er maar mee dealen.

    Afgelopen december belandde ik met hele hevige buikpijn op de spoed en toen hebben ze gecheckt dat het geen blindedarmontsteking was en mocht ik weer naar huis. Maar heb wel regelmatig buikpijnen, ook buiten de menstruaties om. En zodra er bloed bij m'n ontlasting zit, weet ik dat ik twee dagen daarna ongesteld ben. Dat kan ik inmiddels herkennen.

    't is nogal kut ja. Om deze reden vind ik het heel kut om vrouw te zijn, to be honest. Waarom laten ze niet gewoon de mannen lijden, hebben wij er geen last van.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Zoveel dingen te doeeeeen


    @Derks, Een tijdje terug kreeg ik de tip mee om Aleve Feminax te gebruiken. Klapte zelf eerst ook dubbel van de pijn, nu is het draagbaarder geworden. Sterkte ermee, weet hoe het is (flower)

    [ bericht aangepast op 10 april 2023 - 22:58 ]


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    10 uur slaap totaal in de afgelopen 2 nachten. Vanavond maar even op tijd naar bed.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    So tired.


    [ heaven knows ]

    Ik wou dat ik meer zoals mijn papa was.


    Don't walk. Run, you sheep, run.