• 𝑒𝓉𝒶𝓃𝑜𝒾𝒶 𝒰𝓃𝒾𝓋𝑒𝓇𝓈𝒾𝓉𝓎
    "The journey of changing one's mind, heart, self or way of life"



    "Welcome to Metanoia University, a place where all our students can work on their happy endings."

    Vestigo University is een grote campus waar de afstammelingen van welbekende sprookjesfiguren aan studeren. Naast hun avonturen moeten ze zo af en toe ook met hun neus de boeken in zodat ze de wereld kunnen verbeteren.
    Deze school bied hun studenten alle richtingen aan waar ze maar van kunnen dromen. Om hun loopbaan zo soepel mogelijk te laten verlopen, zijn er een flink aantal regels waar men zich aan dient te houden.
    De school zorgt goed voor haar studenten en staat dan ook als beste aangeschreven. Iedereen is welkom en krijgt een kans de beste versie van zichzelf naar boven te halen.

    Zo ook de studenten van Ira University. De school waar het kroost van de zogenoemde Villains hun studie volgen.
    In tegentelling tot Metanoia stond Ira alles behalve goed aangeschreven. De hallen en lokalen van het duistere kasteel leken standaard gevuld met pure chaos. Ook hier golden regels maar of deze ook daadwerkelijk nageleefd werden is maar de vraag. Er werd meer stennis geschopt dan dat er daadwerkelijk iets werd geleerd. Het is dan ook geen wonder dat het uiteindelijk fout is gegaan. Na het zoveelste incident werd de Universiteit gesloten. Hierdoor belandde er een groot aantal studenten plotseling op straat.
    Zoals de meesten zich bewust zijn bestaat er geen licht zonder duister en hebben The Heroes hun Villains nodig, anders zou alles uit balans raken. Zo besloot Metanoia haar rivalen te helpen weer op de been te komen door ze op hun school onderdak en lessen aan te bieden.
    Je kunt je vast voorstellen dat beiden kanten flink moeten wennen aan deze situatie...

    In deze RPG volgen we de levens van de kinderen van verscheidene sprookjesfiguren en hoe de twee compleet verschillende werelden geforceerd worden kennis te maken met elkaar. Het verhaal speelt zich af op Metanoia University, welke zich aan de rand van de bergen bevind omringt door prachtige natuur.
    De school heeft een groot terrein waar verschillende sporten beoefend kunnen worden en waar je lekker een luchtje kunt scheppen in de mooie en netjes onderhouden kasteeltuinen.
    Een aantal kilometer verderop bevindt zich een dorp waar de studenten naartoe kunnen voor recreatie en waar ze hun school benodigdheden kunnen aanschaffen.

    Ook ligt het kasteel aan de rand van een groot magisch woud, waar allerlei wezens, zowel magisch of niet, zich schuilhouden. Maar er liggen ook genoeg gevaren op de loer...














    Metanoia University

    Amor-Beau Desrosiers Son of Belle and Adam 23 1.6 Ken_
    Arthur Percy Darling son of Peter Pan and Wendy Darling 23 1.5 DreamerN
    Brianna Seraphina Charming daughter of Cinderella and Prince Charming 22 1.3 glowfeary
    Caleb Augustus Robin son of Christopher Robin 20 1.5 Schweetz
    Candace "Candy" Carmella von Schweetz daughter of Vanellope von Schweetz 23 1.3 Schweetz
    Daisy Adlai Parr Rydinger daughter of Violet Parr and Tony Rydinger 19 1.4 bubbles
    Dawn Gypsophila Dormant daughter of Princess Aurora and Prince Phillip 21 1.3 DreamerN
    Ilyas Cassim of Agrabah son of Aladdin and Princess Jasmine 23 1.4 Ken_
    Kai Marmoris son of Princess Ariel and Prince Eric 20 1.6 Tolkien
    Lajaria Ocán De Châteaup Daughter of Esmeralda and Phoebus 21 1.6 glowfeary
    Lucas "Luke" Jules Philip 23 son of Giselle Philip 1.6 SpiderPunk
    Lyraine Zephyra daughter of Hercules and Megara 19 1.5 Saureus
    Maya Eudora Ranallo daughter Of Tiana and Naveen 20 1.7 Tolkien
    Naia Oriphine Marmoris daughter of Princess Ariel and Prince Eric 20 1.4 Frodo
    Nathaniel Charming son of Cinderella 23 1.8 Yeobo
    Olivia Belle Romanov Pavlovich Daughter of Anastacia and Dimitri 19 1.8 filosofie
    Poppy de Vil daughter of Cruella 22 1.2 Yeobo
    Theo Azlin Dormant Son of Princess Aurora and Prince Philip 20 1.7 Frodo
    Lucia Marietta Paguro 19 daughter of Luca Paguro 1.7 bubbles
    Hudson Fillmore McQueen 24 son of Montgomery McQueen and Sally Carrera 1.7 Tolkien
    Nash Lizzie McQueen 22 daughter of Montgomery McQueen and Sally Carrera 1.7 glowfeary
    Asha 21 daughter of Mufasa and Sarabi 1.7 Vesmemir
    Dorelle Elinor DunBroch-Desrosiers 22 daughter of Merida DunBroch 1.7 Tokien
    Dimitri Dimitrovich Antonov 26 son of Anastasia Romanova and Dimitri Antonov 1.7 SpiderPunk



    Ira University

    Adeline "Addy" LeGume Daughter Of Gaston 20 1.7 Venustic
    Ash De Vil son of Cruella 22 1.2 SpiderPunk
    Crimson Red Heart son of The Queen of Hearts 25 1.3 Schweetz
    Dominic/March "Dom" Tarrant Liddell son of Alice 24 1.1 SpiderPunk
    Elio Armano Beneviento son of Captain Hook 25 1.2 SpiderPunk
    Elodie Facilier daughter of Dr. Facilier 21 1.2 glowfeary
    Larsen Niklas Oldenburg son of Princess Elsa 22 1.2 SpiderPunk
    Lucien Etienne Richard son of Gaston 22 1.5 Venustic
    Neirin Daughter of Malificent 22 1.7 Vesimir
    Marius Victor Legume son of Gaston 24 1.4 Ken_
    Methuselah "Seth" son of the Grim Reaper 24 1.2 Yeobo
    Percival Ashley Hook Son of Captain Hook 21 1.7 Ken_
    Thessalonica Daughter of Hades 22 1.7 Tommi
    Qamar Bahiya An-Najjar daughter of Jafar 22 1.6 bubbles
    Red Rose "Lilith" 23 daughter of Snow White Yeobo





    MAJORS






    A Spoon full of sugar
    Nathaniel

    A Star is born
    Lajaria de Châteaupers

    A Whole New World
    Ash De Vil
    Be Prepared ✧
    Dawn Dormant
    Ilyas of Agrabah
    Crimson Heart

    Be our guest
    Maya Ranallo

    Bibbidi Bobbidi Boo

    Larsen Oldenburg
    Elodie Facilier
    Thessalonica
    Qamar
    Lilith

    Colors Of The Wind

    Arthur Darling
    Candace von Schweetz
    Caleb Robin
    Daisy Parr Rydinger
    Dominic Liddell
    Olivia Pavlovich
    Poppy De Vil
    Neirin

    Hakuna Mattata
    Brianna Charming
    Kai Marmoris
    Theo Dormant

    Make A Man Out Of You
    Marius Legume
    Lucien Richard
    Lyraine Zephyra

    Once Upon A Time
    Adelaide LeGume
    Methuselah
    Amor-Beau Desrosiers
    Lucas Jules Philips

    Son Of Man
    Felicitas Rider

    Under The Sea
    Naia Marmoris
    Elio Beneviento
    Percival Hook



    CLUBS


    School clubs/activiteiten:

    Art Club

    Ash
    Dominic
    Felicitat
    Lilith
    Lucas
    Neirin
    Olivia



    Baking Club

    Addy
    Candy
    Daisy
    Dawn
    Felicitas
    Lyraine
    Maya

    Book Club
    Amor
    Kai

    Care Of Magical Creatures
    Dawn
    Dominic
    Ilyas
    Lilith
    Seth

    Drama Club
    Brianna
    Olivia
    Poppy

    Drink buddies club (Not an official club)
    Kai
    Lyra
    Marius

    Macho Club (also not an official club)
    Marius
    Elio

    Music Club
    Ash
    Layla
    Qamar


    Choir
    Dawn

    Technology Club

    Ash

    SPORTCLUBS

    Archery
    Lilith
    Lucien
    Marius
    Neirin

    Boxing
    Nathaniel


    Cheer Club
    Poppy (head)

    Horseback riding
    Addy
    Amor
    Dawn
    Larsen
    Nathaniel

    Sailing
    Elio
    Percy

    Swim Club
    Felicitas
    Kai
    Lucien
    Naia (?)
    Nathaniel
    Percy

    Swordfighting
    Addy
    Arthur
    Brianna
    Kai
    Larsen
    Layla
    Lyraine
    Marius
    Percy
    Qamar
    Thessalonica


    KAMERINDELING


    DAMES

    C: Daisy, Dawn, Naia, Brianna

    D : Élodie, Poppy, Candy,

    F: Lyraine, Qamar, Thessalonica

    G: Lilith, Neirin, Lajaria,

    J: Adelaide , Maya, Olivia

    HEREN

    A: Ash, Crimson, Dominic, Marius

    B: Seth, Elio, Larsen, Ilyas

    E: Arthur, Caleb, Kai, Lucien

    H: Lucas, Amor, Theo

    I: Nathan , Percy





    METANOIA



    - CASTLE

    - DORMS 1

    DORMS 2

    - COMMON ROOMS

    - LIBRARY

    - DINING HALL

    - TRAINING GROUNDS

    - STABLES

    - LAKE

    - FOREST

    - TOWN


    Er wordt hier geleidelijk aan meer aan toegevoegd. Mocht je ideeën hebben, please let me know!
    DEZE ILLUSTRATIES ZIJN NIET VAN MIJ



    RULES



    In deze RPG gelden natuurlijk de huisregels van Quizlet.
    Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Je probeert minstens 1 keer per week te posten mits je het druk hebt, gelieve het ons dan te melden.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Geen max aan personages per persoon. Denk er echter wel goed over na of je tijd gaat hebben voor het aantal rollen dat je aan gaat maken.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen Locky maakt nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Als je heftige onderwerpen wilt verwerken in je post, vraag dan even aan je medespelers of zij hier oké mee zijn. Dit wordt ook boven de post duidelijk aangegeven.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2023 - 21:41 ]


    How far is far

    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    HIS ROYAL HIGHNESS__________________________________
    Kai Leomaris
    of House Marmoris
    ________________________SOMETHING SOMETHING OF TIRULIA
    ___________20 | OUTSIDE THE HEADMASTER'S OFFICE (LARSEN)

    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲


    Climb through the dark
    Fire in my arms
    Keep the pain coming
    Shot through the heart
    Broken and Scarred
    Keep the pain coming


    And when the dagger's closest
    When I feel it on my skin
    That's when I get viscious
    Wake the animal within


    edgy song lyric for the edgy boi
    Kai hoorde Larsens razernij in de donkere, lage pianonoten, hoorde de walging in de harmonie van de scherpe akkoorden. Larsens blik boorde zich in die van Kai; priemende ijskristallen in een verraderlijke, helblauwe zee. Kais mondhoeken gingen er nog hoger van klimmen. Hij moest zijn best doen om er geen knipoog bij te gooien.
          "God, je bent zo fucking arrogant," siste Larsen tussen zijn tanden door, de piano op de achtergrond stil, dreigend. Kais ogen glinsterden. "Je leert ook nooit hé?"
          De verstikte grinnik die uit zijn keel kroop, kon Kai niet tegenhouden. Toen Larsens lichaam zich toch wat ontspande, trok Kai zijn hand weg van zijn gezicht. Hij kruiste zijn armen en leunde met zijn hoofd tegen de muur terwijl het bloed nog steeds uit zijn neus gutste. Hij voelde hoe het in zijn nek kroop en keek bijna sip naar zijn geruïneerde T-shirt.
          "Ik snap eigenlijk niet waarom ik mijn energie hier nog in stop," zuchtte Larsen, waarna hij de brug van zijn neus tussen zijn duim en wijsvinger nam. "Maar je maakt het me zo aanlokkelijk je tanden eruit te slaan."
          "Ach, Larsje," zuchtte Kai, terwijl hij een nonchalante handbeweging maakte. Het bloed liep opnieuw in zijn mond en Kai trok de onderkant van zijn shirt naar boven om het bloed even weg te vegen terwijl hij zijn blik op die van Larsen gericht hield. "Niet doen, je hebt ze duidelijk gemist," vervolgde hij gedempt, waarna hij de hoeveelheid bloed op de stof even nakeek en zijn tong opnieuw over zijn lippen en daarna zijn tanden liet gaan om het overgebleven rood weg te krijgen. Niet dat het veel uitmaakte, het bloed zou nog wel even blijven lopen. Aan dit tempo had hij binnenkort geen enkel T-shirt meer dat er nog min of meer deftig uitzag. Hij voelde even aan de brug van zijn neus. Een pijnscheut ging door zijn hele gezicht en Kai vroeg zich af hoe hij deze zou uitleggen aan mevrouw Potts, die diezelfde neus gisteren nog maar gefixeerd had. De breuk voelde erger dan die van gisteren, maar het was eigenlijk een pijn die Kai onderhand al gewoon was geworden. Alleen spijtig van dat T-shirt. Het was één van zijn favorieten geweest.
          Kai, die glimlach nog steeds op zijn gezicht, hield zijn hoofd schuin en vernauwde zijn ogen toen hij een tweede melodie in Larsens zachte, kwade piano hoorde binnensluipen - bijna alsof er een tweede paar handen boven was beginnen improviseren. Het was nauwelijks hoorbaar - eerst dacht hij dat hij het zich had ingebeeld - maar het was er wel, werd heel langzaam indringender. Kai had het eerder gehoord. Zo'n drie jaar geleden.
          Larsen kwam weer dichterbij, zijn gezicht zo dicht bij dat van Kai dat die laatste eigenlijk gewoon zijn lippen had moeten tuiten om de jongen voor hem te kussen. Hij trok een wenkbrauw op, weigerde het om naar beneden te kijken, weigerde toe te geven aan zijn jeukende handen. Kais eigen viool, stil op de achtergrond van Larsens piano, ging de diepte in. De melodie trok aan hem, probeerde de kwaadheid van daarnet weer naar voren te duwen, spon gouden draden die zich door die van Larsen heen weefden. Ze verankerden zich in Kais gedachten, wilden hem over het randje duwen. Ze boorden zich recht doorheen zijn schedel, drongen aan om zich te laten gebruiken - smeekten Kai om zijn kracht recht op Larsen los te laten. Het was zo overdonderend dat hij bijna toegaf. Zijn glimlach werd killer.
          "Geef me één goeie reden waarom ik me in zou moeten houden," sprak Larsen laag, zijn ademhaling zwaar. De temperatuur was zo sterk gedaald dat de wolkjes van hun adem zich met elkaar mengden, dat Kai er kippenvel van kreeg.
          "Een reden?" zei Kai zacht. Hij humde even en keek naar het plafond, alsof hij er even over moest nadenken. Hij haalde zijn schouders op, want eigenlijk was er geen reden. Eigenlijk was Kai stiekem benieuwd wat Larsen echt in zijn mars had. Ondanks alle tijd die ze door de jaren heen met elkaar hadden doorgebracht, was er nooit een gevecht van gekomen. (Die in bed telden niet mee.) "Mijn neus heb je al gebroken," vervolgde hij. "Laat het los, zou ik zeggen."

    [ bericht aangepast op 14 sep 2023 - 17:48 ]


    help


    𝐿𝑎𝑟𝑠𝑒𝑛      𝑁𝑖𝑘𝑙𝑎𝑠      𝑂𝑙𝑑𝑒𝑛𝑏𝑢𝑟𝑔

    Pure tweestrijd, dat was waar ik me nu in bevond. Het was enorm verleidelijk daad bij woord te voegen en hem van zijn parel witte gebit af te helpen. Om hem, ondanks dat zijn neus nog altijd niet was gestopt met bloeden, hem er nog een te slaan. Maar tegelijkertijd bleef mijn blik afglijden naar zijn met rood besmeurde lippen.
    Mijn handen jeukten mijn nagels in zijn gezicht te zetten, smeekte me bijna om zijn lichaam opnieuw te mogen verkennen. Het was inmiddels alweer drie jaar geleden dat we elkaar voor het laatst hadden gezien. Er was veel veranderd in die tijd. Onder andere de situaties, ons uiterlijk etc. Hij was altijd al een arrogante kwal geweest, maar het was nu erger dan ik het me kon herinneren.
    De nonchalante houding welke hij aan had genomen toen ik hem los liet, bevestigde dit. Vergelijkbaar met een puber wie zijn zin niet kreeg.
    De minimale reactie op mijn woorden maakte dat ik me geen houding wist te geven. Ik barstte bijna uit elkaar van woede, maar wat ik ook deed of zei; het lijkte niet binnen te komen. Hoofdschuddend had ik een hand over mijn gezicht gehaald en staarde ik voor een moment naar mijn voeten. Wat moest ik hier nu mee? Ik wilde hem laten voelen wat hij Amor had aangedaan. Ik wilde hem laten voelen dat hij een onuitstaanbare etter was. Ik wilde hem het liefst met de grond gelijk maken. Maar tegelijkertijd was er dat zeurende gevoel in mijn onderbuik. Was er die vlam welke sterk tegen mijn frustratie in ging.
    Toen hij eindelijk weer begon te spreken schoten mijn ogen weer omhoog, vol vuur. Mijn eerste ingeving was geweest hem een kopstoot te geven, al werd ik tegelijkertijd afgeleid door het shirt wat omhooggetild werd. Op de automatische piloot schoten mijn ogen naar het stuk ontblootte buik wat zichtbaar werd. De woorden, gepaard met deze handeling, lieten me moeizaam slikken. Mijn tanden had ik in de binnenkant van mijn wang gezet, een poging mezelf in bedwang te houden. Wat de verwrongen gevoelens ook waren, ik mocht ze niet de overhand laten nemen.
    Telkens als ik mijn blik over zijn gezicht liet glijden, brachten mijn gedachten me automatisch terug naar taferelen van drie jaar terug. Ik probeerde met al mijn macht deze uit mijn hoofd te verbannen, al wilde dat nog niet echt lukken. Waar hij me met ieder woord wat hij sprak meer uitdaagde mijn vuist weer in zijn gezicht te planten, nodigde hij me uit te proeven door met zijn tong het rood van zijn tanden te likken.
    Ik lachte schamper, waarna ik zijn kaak in mijn handen nam en zijn gezicht eens goed van beiden kanten bekeek. "Het liefst breek ik meer dan enkel je neus..." mompelde ik alvorens ik kort op mijn lip beet, zijn lippen mijn naam roepend.
    Ik merkte hoe mijn ademhaling minder zwaar werd en hoe mijn hartslag weer een razend tempo kreeg. "Al moet ik toegeven dat rood je niet verkeerd staat." sprak ik met een kleine grijns, plots tegen al mijn principes ingaan. Het onderbuikgevoel was aan het winnen. Het was een teken van zwakte, en ik haatte het. Echter liet het gevoel wat los kwam toen ik mijn lippen gunde te proeven me dit al snel weer vergeten. Iets te snel misschien.
    Afgezien van de sterke ijzersmaak - en geur - was er in die drie jaar niet veel veranderd. Ze smaakten nog altijd naar meer. Ik had nog altijd zijn kaak stevig in mijn handen geklemd, en hoe dieper ik in ging op de kus, hoe dieper ik mijn nagels in zijn huid zette. Eenmaal ik weer een beetje bij zinnen leek te zijn en door begon te krijgen waar ik nu daadwerkelijk mee bezig was, trok ik me abrupt terug. Met nog altijd dezelfde kille blik keek ik hem recht in zijn ogen aan, waarna ik het bloed wat had afgegeven op mijn lippen met de rug van mijn hand afveegde.


    How far is far

    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    HIS ROYAL HIGHNESS__________________________________
    Kai Leomaris
    of House Marmoris
    ________________________SOMETHING SOMETHING OF TIRULIA
    ___________20 | OUTSIDE THE HEADMASTER'S OFFICE (LARSEN)

    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲


    Caught in a fire, oh heavenly father
    Said he's takin' a smoke, but he never came home
    Musta fell off the world
    The rise and the fall, a shift in the faults
    The ultimate violence, conspiracy of silence




    Larsens vingers waren nog kouder dan zijn ogen, alsof hij net in de sneeuw had gespeeld zonder handschoenen. De walging in zijn pianospel had een hoogtepunt bereikt, het verlangen nu ook duidelijker hoorbaar, maar Larsen leek zich in te houden, alsof hij nog steeds niet beslist had aan welke emotie hij het liefst zou toegeven. De vingertoppen op Kais kaak waren vederlicht en zonden een vibrato door zijn zachte viool, die harder in Larsens richting begon te duwen. Waarom hou je je in? leek het te fluisteren. Laat dat masker helemaal vallen. Toon waartoe je in staat bent. Kai wilde wat hij hoorde in daden zien - wilde meer dan dit onnozele spelletje waarvan hij wist dat hij het toch allang gewonnen had. Larsen leek die waarheid echter nog te ontkennen. Misschien had hij even tijd nodig. Helaas was Kai niet zo geduldig - zijn glimlach verdween terwijl hij Larsens gezicht bestudeerde.
          "Het liefst breek ik meer dan enkel je neus," zei Larsen na een schampere lach. Hij beet op zijn lip en de muziek die uit zijn hoofd stroomde, sloeg om. "Al moet ik toegeven dat rood je niet verkeerd staat." De grijns om zijn lippen en de blik in zijn ogen vertelden Kai alles dat hij moest weten, en de manier waarop zijn eigen ogen blonken, de manier waarop die ene wenkbrauw arrogant naar boven ging, toonden duidelijk dat Kai zichzelf tot winnaar gedoopt had. De kus die Larsen hem schonk, was enkel een bevestiging. Kai liet hem de leiding nemen, zoals hij voordien zo vaak gedaan had, liet Larsen nemen wat hij wilde zonder dat hij zelf meer moest geven, al kon hij het niet laten zijn tanden over Larsens onderlip te laten schampen toen diens nagels zich in Kais kin boorden. Hij proefde zijn eigen bloed, metaalachtig op zijn tong, proefde Larsen die na drie jaar nog steeds exact hetzelfde smaakte.
          Toen de ijsprins zich abrupt terugtrok, alsof hij plotseling tot het besef kwam dat hij één of andere zonde beging. Kai keek hem quasi-onschuldig aan toen Larsen zijn bloed van zijn lippen veegde. Tegelijkertijd was er die duivelse glinstering, dat pretentieuze, bijna berispende lichtje dat kun je je nu echt niet even inhouden? leek te zeggen. Het was bijna te makkelijk geweest - en toch bleef Larsens gezicht een kwaadheid in Kai los te maken. Misschien schemerde die echte Larsen ergens wel door in de manier waarop hij handelde, in de razernij die hem nu leek op te branden, maar het bleef een front. Een front dat Kai haatte, dat hij zelf ook had opgehouden, dat iedereen rond hem bleef ophouden. De rebellie die zo nu en dan naar boven kwam drijven, was niets meer dan een zielige poging van dat wat onder het masker zat om aandacht te vragen. Kijk naar mij. Maar heel even.
          Het zorgde nooit voor verandering. Het was een zwak afgietsel van een verlangen naar authenticiteit, naar verlossing, naar alles wat jongens als Larsen en Kai nooit konden (en nooit zouden) krijgen. Ze waren beiden het boegbeeld van een verrotte macht die enkel tot doel had zichzelf in stand te houden en het leven van iedereen daarbuiten vooral niet beter te maken.
          Kai fronste licht bij die gedachte. Zijn gezicht werd serieuzer terwijl hij op zijn onderlip kauwde. Hij streek in een gebaar dat bijna afwezig leek even onder zijn neus, veegde het bloed aan zijn T-shirt dat nu toch geruïneerd was en keek Larsen bedachtzaam in de ogen.
          "Heb je er ooit eens aan gedacht om op te houden met doen alsof?" zei hij stil.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2023 - 18:36 ]


    help

    ÉLODIE FACILIER
    ☾ You did some bad things, but I'm the worst of them


    ⋅•⋅⊰∙∘☽ outfit ┊Dining hall w/ Maya ☾∘∙⊱⋅•⋅

          ”Ik denk dat ik sneller sterf van een gebroken hart omdat het eten hier zo triest is,” sprak Maya, haar stem zacht. Élodie fronste iets terwijl haar blik afzakte naar haar bord. In haar ogen was het eten hier een van de weinige dingen die ze kon waarderen aan deze school, al helemaal na de troosteloze gerechten die ze op Ira gewend was geraakt. Maar zodra haar gedachten terug schoten naar de snacks en gerechten die Maya vroeger wel eens mee had genomen van haar huis, kon ze zeker in denken dat dit daar niet aan kon toppen.
          ”Okay, het zijn niet jouw moeders beignets,” stemde ze in met het meisje. “Maar het is beter dan brood waar je een raam mee kan inslaan,” glimlachte ze vervolgens. “Ik zou je willen gerust stellen dat slechter eten makkelijk went, maar ik weet niet of je heel blij bent met dat idee.” Met hoe blij Élodie was geweest om gewoon een plek te hebben waar ze kon verblijven, zodra ze naar Ira kon, had ze niet lang stil gestaan bij de kwaliteit van het eten. De eerste dagen had ze zeker Mama Odie’s gumbo gemist, maar die dingen, zoals heerlijk eten, werden snel herinneringen die weggestopt waren in haar hoofd.
          Waarvoor Élodie de drama van gister niet heel veel indruk achter laten, besefte ze bij het zien van het verband om Maya’s arm, dat het niet voor iedereen zo ‘normaal’ was. Het meisje tegenover haar zette haar mok neer, en knikte, voor ze met haar vork een druif over haar bord bewoog.
          ”Glasscherf,” sprak ze als uitleg. ”Ik snap eigenlijk nog steeds niet helemaal wat er precies gebeurd is..” Haar ogen waren op Élodie gericht terwijl ze sprak, hoewel het niet echt leek alsof ze haar echt aankeek. ”Ik heb de afgelopen paar jaar ook helemaal niet met magie te maken gehad - had niet verwacht er meteen weer zo mee geconfronteerd te worden,”. Een verlegen glimlach speelde op haar lippen.
          De druif schoot plotseling van het meisje haar bord, rollend over de tafel. Het was een soort automatisme voor Élodie, ze hoefde haar hand niet eens meer uit te steken in de richting het kleine stuk fruit, om deze tot een halt te brengen, en terug te laten rollen tot het tegen de rand van Maya’s bord tot stilstand kwam.
          ”Meestal maak je maar weinig magie mee hoor,” probeerde ze haar wat gerust te stellen. “Dat van gister is tenminste de rest van het jaar nog niet gebeurd.”
          “Maar, nu vraag ik me stiekem toch wel af, waarom je nu hier bent,” sprak ze. “De laatste keer dat ik je naam voorbij zag komen waren het lovende recensies over jouw restaurant.”




    --


    𝐿𝑎𝑟𝑠𝑒𝑛      𝑁𝑖𝑘𝑙𝑎𝑠      𝑂𝑙𝑑𝑒𝑛𝑏𝑢𝑟𝑔

    Mijn hart was zo kil dat het bijna pijn deed. Met ieder blik welke ik op hem wierp, werkte er zich een ijzige steek door mijn lichaam. De kou verspreidde zich niet enkel door mijn lichaam. Met elke gefrustreerde zucht vormde zich een groter wolkje in de lucht.
    Maar toch bleef daar het zeurende gevoel in mijn onderbuik. Het liefst had ik mijn handen rond zijn keel gesloten, ervoor gezorgd dat die arrogante blik van zijn gezicht af zou glijden. Maar stiekem wist ook ik dat ik de strijd al verloren had.
    En met deze realisatie hadden mijn lippen, zonder dat ik er erg in had, die van Kai al gevonden. Alsof het oude vrienden waren. Mijn handen hadden nog precies de weg over zijn lichaam geweten, net als dat mijn tong nog precies zijn smaak wist te herinneren. De metaalachtige smaak enkel een toevoeging. Een subtiel souvenir te danken aan mijn razernij.
    Het smaakte naar meer, maar ik gunde mezelf dit pleziertje niet. Nee, ik gunde Kai de volledige overwinning niet.
    Vol walging veegde ik het laatste spoor van Kai van mijn lippen. Ik walgde van zijn zelfingenomenheid, maar het meest walgde ik toch van mezelf.
    "Heb je er ooit eens aan gedacht om op te houden met doen alsof?"' Dit waren de woorden welke me wakker maakte uit mijn zelfmedelijden. Ik snoof spottend en maakte me klaar het zoveelste bijdehante antwoord op hem af te vuren. Echter heb ik hier nooit de kans voor gekregen. Mijn aandacht werd plots naar iets, of eigenlijk iemand, verderop in de gang getrokken.
    Het was lang geleden dat ik voor het laatst bij Kai thuis was geweest, maar het kostte me niet veel moeite meteen zijn ouders te herkennen.
    Automatisch schoot mijn blik angstvallig door de rest van de gang, versnelde mijn hartslag zich weer. Op zoek naar mijn eigen ouders. Ira vond ouderavonden een lachertje, wetend dat de meeste ouders toch nooit op zouden komen dagen. Logischerwijs wist ik ook wel dat het zeer onwaarschijnlijk was dat ze hier ineens op de stoep zouden staan. Voor zover zij wisten was ik dood.
    Het hersenspinsel had er bijna voor gezorgd dat ik de plotselinge confrontatie met de ouders van Kai was vergeten.
    Inmiddels was Ariël naar haar zoon toegesneld, waar ze een verwoede poging deed Kai zijn gezicht te ontdoen van het bloed.
    Ik had geen idee wat ze precies gezien hadden, maar ze richtte zich voornamelijk op Kai.
    Eric schonk mij een strenge blik, alvorens hij begon met Kai te ondervragen en ferm toe te spreken.
    Ik zag mijn kans schoon om de benen te nemen, helaas werd er al snel roet in het eten gegooid. Voor ik me er tegen kon verzetten werd ik bij mijn nekvel gegrepen en werd ik meegesleurd richting het rectoraat. Het was de zoveelste keer al. Het liet me afvragen of ik misschien niet beter mijn biezen kon pakken en naar dit kantoor kon verhuizen.
    "Zit en blijf zitten." werd me georderd toen ik in de stoel tegenover het bureau werd gedrukt. Tamelijk gedesoriënteerd blikte ik rond het kantoor, alsof er nog iets op te merken was wat de laatste week was veranderd. Niet veel later werd Kai in de stoel naast me gedrukt. Ik schonk hem een kille blik, alvorens in mijn nagels in de leuningen van de stoel zette.
    "Kan iemand mij vertellen waarom het zo is dat wanneer er trammelant is altijd één van jullie de aanrichter is?" zuchtte de rector diep, alvorens hij plaats nam in zijn eigen stoel.
    Ik hield mijn kaken stijf op elkaar, en het leek er op dat Kai precies hetzelfde deed. De rector schraapte zijn keel en ik hoorde zijn vulpen krassen op het perkament. "Goed, gezien jullie beiden niet erg informatief zijn lijkt het me het beste maar meteen ter zake te komen." sprak hij, waarna hij zijn bril op zijn neus zette en aandachtig naar het stuk perkament keek wat hij zojuist had bekrast. "Meneer Oldenburg en meneer Marmoriis. Dat wordt een maand lang samen de stallen uitmesten, heren."


    How far is far

    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    HIS ROYAL HIGHNESS__________________________________
    Kai Leomaris
    of House Marmoris
    ________________________SOMETHING SOMETHING OF TIRULIA
    ___________20 | OUTSIDE THE HEADMASTER'S OFFICE (LARSEN)

    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲


    Excuse me while I run
    I really gotta get out of here
    Reach out for anyone
    And they will tell you get outta here


    I'm asking everyone
    You gotta help me get out of here
    Excuse me while I run
    I really gotta get out of here




    Larsen snoof spottend, maar voordat een zoveelste sarcastische opmerking over zijn lippen rolde, ging de deur van het rectoraat weer open. Kai reageerde niet echt, maar Larsen schrok op en deinsde achteruit toen Kais ouders de gang in kwamen. Kais wenkbrauw schoot even weer de lucht in, de neiging om te glimlachen net zo snel weer onderdrukt toen zijn moeder naar hem toe snelde. Hij ving een glimp op van Naia, de rector en zijn vader achter haar, maar hij kon hun gezichten niet zien en raakte afgeleid door de vingers van zijn moeder op zijn kaak.
          "Kai, wat is er in hemelsnaam gebeurd?" zei ze ontzet. Kai wilde nijdig zijn gezicht wegtrekken, maar hij klemde zijn kaken op elkaar. Hij maakte zich geen illusies; Kai wist best dat het schoolhoofd niet dom was, dat die wist hoe vaak hij in de ziekenboeg belandde en hoe slecht zijn punten er voor stonden - de man had het hem deze ochtend zelf nog gezegd. Hij wist echter ook dat het schoolhoofd hem nog steeds min of meer mocht - of op zijn minst eerder medelijden voor hem voelde dan walging - en vertikte het om hem een directe reden te geven om hem net als zoveel anderen te haten. Kai was enkel onbeschoft wanneer hij helemaal alleen in een ruimte was met mensen die zijn onbeschoftheid best te zien mochten krijgen - zijn ouders en zijn zussen, bijvoorbeeld, of Larsen, die eruitzag alsof hij zich uit de voeten wilde maken.
          Ariels blik verplaatste zich achter zich, volgde die van Kai (die min of meer schuldbewust was) naar Larsen. Kai hoorde de teleurstelling in de muziek die uit haar hoofd stroomde; teleurstelling die zich meer op Larsen leek te richten dan op Kai (die op zijn lip beet om zijn lach in te houden). Toen zijn moeder zich terugdraaide, plooide zijn gezicht zich keurig weer in een uitdrukking die meer op pijn leek. Ze haalde een zakdoek uit haar mouw en deed een poging om het bloed onder zijn neus weg te deppen.
          "Heeft hij..." begon ze, maar Eric onderbrak haar. Kai kon Larsen niet meer zien toen zijn vader ook voor hem kwam staan.
          "In godsnaam, Kai," snauwde hij. "Kun je geen twee seconden..."
          "Geloof me, het was niet mijn plan om een dreun op mijn neus te krijgen zodra ik de deur uit ging," mompelde Kai bedrukt. De blik van zijn vader verzachtte. Hij hief zijn hand, alsof hij Kai over zijn hoofd wilde strelen, zoals hij zo vaak gedaan had toen hij klein was. Heel even klonken de muzieknoten van Erics kant nostalgisch - en toen was het weer weg.
          Kai nam de zakdoek van zijn moeder over en duwde hem onder zijn neus terwijl hij met zijn andere hand in zijn neusbrug kneep. De pijn die door zijn gezicht schoot, vertelde hem dat die, inderdaad, weer gebroken was.
          "Uwe majesteiten," klonk de stem van het schoolhoofd achter Kais ouders. Kai liet zijn schouders hangen en leunde met zijn achterwerk tegen de muur terwijl ze zich omdraaiden. Hij volgde niet echt wat er gezegd werd, was te diep in gedachten verzonken terwijl hij zich afvroeg hoe hij in deze situaties bleef terechtkomen. Voordat hij wist wat er gebeurde, werd hij opnieuw het kantoor van het schoolhoofd in begeleid en waren zijn ouders verdwenen.
          "Zit en blijf zitten," blafte de rector tegen de twee jongens. Kai keek Larsen zijdelings aan. Heel even schoot er iets hatelijks door zijn blik - als de rector me niet meer leuk vindt, is het jouw schuld. Helaas kon Kai het niet alleen horen in de muziek van het schoolhoofd, maar kon hij het ook zien in diens blik. De wankele relatie die hij met de man gehad had, lag aan diggelen. Zijn zucht ging verloren in de zakdoek die hij voor zijn gezicht hield. Hij deed geen poging om de brokken nog te lijmen. Daar was het nu duidelijk te laat voor. Ergens had hij de drang zich te verontschuldigen ten opzichte van het schoolhoofd - maar tegelijkertijd bedacht hij dat hij helemaal niets had om zich voor te verontschuldigen. Hij had helemaal niets gedaan - Larsen had hem vanuit het niets aangevallen.
          Kai leunde dan ook dichterbij toen het schoolhoofd hun straf meedeelde. Hij liet zijn hand zakken. "Excuseer?" zei hij, vinniger dan de bedoeling geweest was. "Ik ben me ervan bewust dat ik gisteren in de fout gegaan ben - waarvoor ik me nogmaals verontschuldig." Hij had nauwelijks zijn zin af of er liep weer bloed in zijn mond. Hij veegde het geïrriteerd weg. "Maar ik zie oprecht niet in waarom ik gestraft moet worden omdat Larsen het nodig vond zonder reden mijn neus te breken."


    help





    MAYA EUDORA RANALLO




    Princess of Maldonia • 20 • Mess hall (Élodie)

    Maya's verbijstering nam toe toen de druif uit zichzelf stopte, hoewel die sowieso van tafel had moeten vallen, en toen terug tegen de rand van haar bord rolde. Haar ogen gingen heen en weer tussen Élodie en het stukje fruit, de nieuwsgierigheid duidelijk. Ze wist dat Élodie altijd al met magie was bezig geweest, maar het meisje had zelfs geen vinger uitgestoken. Stilaan begon ze zich af te vragen of ze wel de goeie school gekozen had - en stiekem vroeg ze zich ook af of er magie bestond die met eten te maken had, en of ze daarmee haar gerechten nog beter zou kunnen maken.
          "Meestal maak je maar weinig magie mee hoor," zei Élodie geruststellend. "Dat van gister is tenminste de rest van het jaar nog niet gebeurd." Nog niet? vroeg Maya zich in stilte af. "Maar nu vraag ik me stiekem toch wel af waarom je nu hier bent," vervolgde ze. "De laatste keer datik je naam voorbij zag komen, waren het lovende recensies over jouw restaurant."
          Maya voelde hoe haar wangen warm werden. Ze legde haar bestek neer en hield haar handen tegen haar wangen om de blos te verbergen. Niet dat Élodie haar niet goed genoeg kende om haar door te hebben. Maya staarde naar haar bord en deed haar best om niet weer met stukjes fruit te beginnen spelen.
          "Ik, eh," begon ze. "Ik heb in het afgelopen jaar beseft dat ik eigenlijk te weinig kennis over management enzo heb - het koken zelf is nog altijd wat ik het liefst doe, maar ik moest mijn zaak zo'n beetje uit handen geven aan mensen die er meer van kenden omdat ik er zelf teveel stress van kreeg omdat ik er zelf te weinig van kende en dat was dus, ja, enorm stresserend." Ze was aan het ratelen, merkte ze. Ze propte de druif in haar mond en ging verder. "Maarja, mama en ik hadden het er toen over en we waren het erover eens dat het niet doenbaar was dat zij me alles zou gaan leren of me überhaupt zou bijstaan in de zaak, want we waren het er allebei over eens dat het beter was als ik op mijn eigen benen stond enzo, dus heb ik me hier ingeschreven." Ze voelde hoe haar hoofd nog roder werd. "Ik had er eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan dat Ira en Metanoia nu één geworden zijn, anders had ik een berichtje gestuurd. Of een brief ofzo." Ze beet even op haar lip en flapte er toen nog uit: "Ik heb je al zo lang niet meer gezien, het leek me... raar? Maar goed, Metanoia is vast helemaal anders dan Ira. Hoe bevalt het jou?"


    help


    ✧ daughter of Lightning Montgomery McQueen ✧ outfit ✧ at the parkinglot w/ Hudson ✧


    ════ ⋆🏁⋆ ════
    𝙸 𝙳𝙴𝙲𝙸𝙳𝙴 𝚆𝙷𝙴𝙽 𝙸'𝙼 𝙳𝙾𝙽𝙴
    ════ ⋆🏁⋆ ════

    NASH
    MCQUEEN
    𝙻𝙸𝙶𝙷𝚃𝙽𝙸𝙽𝙶 𝙱𝙾𝙻𝚃

    ╴╴╴╴╴╴╴╴╴╴╴╴

          ”Daar ben je niet alleen in,” klonk het zachte gemompel van Hudson. En het meisje moest zachtjes lachen, ze wist nog net haar hand voor haar mond te slaan om het geluid iets te dempen. Het was soms gewoon niet te bevatten hoe anders het hier was van wat ze gewend waren. Ze kon simpelweg niet snappen hoe magie werkte, het maakte niet uit hoe vaak ze het zag. Ze was er misschien wel te praktisch voor ingesteld of iets.
          Zodra ze vertelde over de ziekenboeg, zag ze meteen Hudson zijn houding iets veranderen, en ze rolde haar ogen kort. Ze wilde dat ze nooit over het onderwerp begonnen was, ze had gewoon moeten wachten of Hudson er zelf over begon. Daarom wilde ze ook zo snel mogelijk het onderwerp veranderen, en gelukkig wist ze precies wat Hudson zijn gedachten kon verzetten.
          Precies zoals ze had verwacht, trok de blos over zijn wangen. De jongen draaide zich weer naar zijn motor, terwijl er een grijns op Nash haar lippen speelde.
          ”Niet zo vreemd,” klonk zijn stem, hoger dan ze gewend was. Het meisje wist met moeite haar gezicht weer in de plooi te krijgen. ”Ze gaat hier al drie jaar ofzo.”
          “Ja, maar je praat nooit met haar,” kaatste ze terug. Als Hudson nou helemaal klaar was met de dame, dan had Nash hem nooit gepusht. Maar alles aan hem maakte duidelijk dat hij echt nog niet over haar heen was, en Nash mocht Asha te veel om niet te hopen dat ze niet weer bij elkaar kwamen.
          “Je denkt er te veel over na als het op Asha aankomt,” zuchtte ze. Niet dat ze nou de juiste persoon was die advies kon geven. Ze had zelf nog nooit een vaste relatie gehad. Al helemaal niks serieus.
          Nash’ blik volgde de jongen terwijl hij overeind kwam, hem vragend aankijkend. ”Zin in een ritje?” vroeg hij, knikkend naar de motor waar hij aan gewerkt had. Het enthousiasme sprong meteen op haar gezicht. ”Ik moet even een vervangstuk in de garage zoeken, maar we kunnen even een rondje rijden - de omgeving is bijna even mooi als die van Radiator Springs,”
          ”Ja!” sprak ze meteen enthousiast, nog net niet in haar handen klappend. Ze vertrouwde zichzelf dan misschien niet voor het besturen van twee wielen, maar Hudson vertrouwde ze er genoeg mee om achterop te durven. En dat terwijl ze in de auto het haten om passagier te zijn, zelfs al was het gewoon op de normale weg. Als het aan haar lag, was ze altijd degene in controle van welke auto ze dan ook maar inzaten, maarja die kans heeft ze al heel lang niet gehad.




    ⚡️

    ◤◢◤◢◤◢◤◢◤◢◤◢◤◢


    --

    They whispered to her, You can't withstand the storm. She whispered back, I am the storm.

    Asha






          21      ✦      Metanoia      ✦      Somewhere      ✦      With Hudson & Nash


          Hoewel ze overwogen had om terug te gaan naar het feest, of hetgeen er nog van over was, was Asha uiteindelijk een geheel andere kant op gegaan. Vlak nadat ze Kai’s kamer had verlaten was de brunette naar buiten gegaan voor een frisse neus. De kou tegemoet en met haar vingers woelend door een dunne deken van sneeuw dat over alles heen gespreid was. Haar verstand op nul en haar gedachten in een vrije gang gezet. Asha wist niet hoelang ze buiten gelopen had, of welke gangen ze daarna binnen in het kasteel bestudeerd had. Uiteindelijk was ze in bed beland, met haar mobieltje ontgrendeld en het gespreksvenster naar Hudson geopend, zonder hem daadwerkelijk een berichtje te sturen.
          Nu hing ze loom in een luie stoel, haar ogen gesloten terwijl een flauw straaltje zon precies op haar gezicht scheen — haast als een echte kat die lag te zonnen in de zon. Het was vroeg geweest toen ze weer wakker werd, waardoor ze al gauw verlangde naar wat luieren in een stoel tot ze op een iets gezonder tijdstip wat mensen kon gaan vervelen. Haar lichaam was wat beurs en stijf, maar niets noemenswaardig. Asha had een warme douche tussendoor genomen, een vroeg ontbijt verorberd en uitgekeken naar een nieuwe brief vanuit haar familie thuis. Zazoo was echter nog altijd niet verschenen, waarop de brunette met een luie tred uiteindelijk van de stoel afkwam. Terwijl ze haar lange lichaam een keer uitrekte, gapend en waarbij in de verste verte de zachte geeuw van haar leeuwin in haar keel hoorbaar was, bewoog Asha naar de deur toe. Misschien kwam de vogel later vandaan, of misschien was Simba te druk op het moment om zo snel al weer iets van zich te laten horen. Zijn laatste bericht per slot van rekening nog maar een paar dagen geleden.
          Met een zweem van een glimlach rond haar lippen daalde de brunette de trappen af, liep ze de lange gangen door en glipte ze via de grote deuren in het midden van de binnenkomsthal naar buiten toe. Haar telefoon had ze in haar hand geklemd, dit keer het beeldscherm weer terug vergrendeld. Meerdere keren had ze eraan gedacht eens daadwerkelijk een berichtje te sturen, om echt iets in het geopende gesprek te zeten, in plaats van hetgeen terug te lezen wat ze zo al besproken hadden, maar wat? Asha wilde niets liever, desondanks wist ze de juiste woorden nog niet precies te vinden. En dus besloot ze om maar eens een kijkje te gaan nemen bij een van de weinige plekken waar ze altijd wel een van de twee McQueens wist te vinden. Dit keer hoorde ze hen echter al, nog voordat ze de siblings daadwerkelijk zag.
          Stilletjes sloeg Asha haar armen over elkaar heen, trok ze haar dikke wollenvest nog wat verder dicht terwijl haar donkere kijkers naar het brullende voertuig gleden dat in de verte terug kwam gereden. “Ah, wat jammer nou,” mompelde Asha zacht, binnensmonds en meer tegen zichzelf dan iemand anders. Het was lang geleden dat ze zelfs weer eens een ritje had gemaakt in een auto of op een motor. Ze kon de wind nog door haar donkere lokken voelen, de koelte langs haar wangen strijken en het gebrul van de moter in haar oren. Misschien dat Asha niet geboren was op het racecircuit zoals Nash en Hudson dat waren, maar ze was er wel degelijk van gaan houden. Al helemaal nadat ze er meer en meer op te vinden was geweest.
          Wanneer de motor langzaam weer tot stilstand komt besluit Asha hen loom tegemoet te lopen. Haar blik flitsend van de ene sibling naar de andere, waarbij hij ongemerkt iets langer op de bestuurder blijft hangen. “Hey jullie,” begroette ze het tweetal zodra ze binnen gehoorafstand was. Een zweem van een glimlach trok langs haar lippen. “En, hoe was de rit?” vroeg ze vervolgens, waarbij Asha kundig het verlangen in haar stem probeerde te weren.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    ÉLODIE FACILIER
    ☾ You did some bad things, but I'm the worst of them


    ⋅•⋅⊰∙∘☽ outfit ┊Dining hall w/ Maya ☾∘∙⊱⋅•⋅

          Misschien was het statement dat Maya weinig magie zou meemaken niet helemaal goed te onderbouwen, aangezien Élodie een seconde daarvoor nog magie gebruikte. Misschien had ze specifiek zo’n soort extreme magie, zoals gister, moeten benoemen.
          Nu het tenminste niet leek alsof Maya een hekel aan haar had, durfde ze wat meer door te vragen naar hoe het met haar ging. Hoewel het voelde alsof er geen tijd verstreken was tussen de twee, hoewel ze ondertussen beide volwassen waren geworden. Genoeg jaren voorbij gegaan waarvan ze niet zou weten wat Maya had gedaan in die tijd.
          De manier hoe het meisje tegenover haar ineens bewoog, verraadde de blos voordat Élodie hem op haar wangen zag. Ze wist een grijns in te houden, in plaats daarvan alleen maar het meisje aanmoedigend aan te kijken. Ze was in de jaren zo gewend geraakt om op een afstandelijkere of plagende manier op mensen te reageren, dat het haar verbaasde hoe anders ze automatisch op het meisje reageerde. Het liet haar zich afvragen of er ergens nog diep verbogen resten waren van het meisje wat ze ooit was aanwezig waren.
          “Ik, eh,” begon Maya. “Ik heb in het afgelopen jaar beseft dat ik eigenlijk te weinig kennis over management enzo heb - het koken zelf is nog altijd wat ik het liefst doe, maar ik moest mijn zaak zo’n beetje uit handen geven aan mensen die er meer van kenden omdat ik zelf teveel stress van kreeg omdat ik er zelf te weinig van kende en dat was dus, ja, enorm stresserend,” legde ze uit, terwijl Élodie een hap van haar toast nam. Ze knikte op haar woorden, een teken dat ze luisterde.
          “Maarja, mama en ik hadden het er toen over en we waren het erover eens dat het niet doenbaar was dat zij me alles zou gaan leren of me überhaupt zou bijstaan in de zaak, want we waren het er allebei over eens dat het beter was als ik op mijn eigen benen stond enzo, dus heb ik me hier ingeschreven,” legde ze nog uit.
          Het benoemen van Maya haar moeder gaf Élodie een naar gevoel in haar maag, en ze kon niet goed benoemen waarom precies. Ze had de vrouw altijd super aardig gevonden, en eigenlijk had ze nooit stil gestaan met hoe Maya haar moeder nu over Élodie zou denken.
          “Maar runt nu iemand anders de keuken in jouw restaurant?” vroeg Élodie plagend, maar met een glimlach op haar lippen. “Ik had niet verwacht dat je zoiets uit handen kon geven, overleven ze het nu wel?” lachte ze zachtjes.
          “Ik had er eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan dat Ira en Metanoia nu één geworden zijn, anders had ik een berichtje gestuurd. Of een brief ofzo,” sprak het Maya. “Ik heb je al zo lang niet meer gezien, het leek me…raar? Maar goed, Metanoia is vast helemaal anders dan Ira. Hoe bevalt het jou?
          “Ik haal nooit mijn post op, want krijg geen brieven. Dus dan had ik het waarschijnlijk niet eens gelezen,” lachte Élodie zachtjes. “Ik ben nog steeds niet de grootste fan van het samenvoegen,” gaf ze toe, hoewel ze hiervoor haar mening ook duidelijk had gedeeld.
          “Het zal vast voor toekomstige studenten heel goed zijn ofzo, maar als je Ira als thuis hebt gehad, gaat dit nooit zo aanvoelen denk ik,” probeerde ze uit te leggen. Het zou vast iets goed doen over een paar jaar om verschillen kleiner te maken of wat voor bullshit ze bedenken. Nu voelde het eerder alsof die verschillen alleen maar meer zichtbaar werden.
          “Maar, het voordeel hier is dat ik geen permanente lekkage in mijn kamer heb, en dat de wind niet keihard door alle ramen en kieren komt,” probeerde ze iets positiefs te bedenken.




    --


    𝐿𝑎𝑟𝑠𝑒𝑛      𝑁𝑖𝑘𝑙𝑎𝑠      𝑂𝑙𝑑𝑒𝑛𝑏𝑢𝑟𝑔

    Geïrriteerd blies ik een paar van mijn inmiddels te lang geworden lokken uit mijn gezicht. Alles aan deze dag was tenenkrommend. Hardhandig verwijderde ik het zadel van Chris zijn rug af, iets wat hij niet zo leek te waarderen. Ik zuchtte en mompelde vlug een "sorry".
    Ik merkte dat ik met mijn gedachten nog bij het voorval van vanmorgen zat. Iets wat met steeds opnieuw weer op wist te fokken. Ik kon Kai zijn bloed wel drinken. Hij was een wervelwind, wie alles en iedereen om zich heen mee trok in zijn vernietigende gedrag. Ik had met mijn mond vol tanden gestaan toen hij plots begon zoete broodjes te bakken tegenover de rector. Ik was me er goed van bewust dat ik zelf ook niet al te voorbeeldig te werk ging, maar nu draaide Kai het zo dat het allemaal op mijn bordje terecht kwam. Alsof hij de heilige maagd Maria was... We wisten allemaal beter dan dat.
    Kai had de gebeten hond gespeeld, maar kwam gelukkig niet onder zijn straf uit. Helaas hield dat in dat ik de komende paar uur met hem opgescheept zat. Gelukkig was de stal groot genoeg om elkaar te kunnen ontlopen, iets waar ik mijn zinnen op had gezet. Eén van de dingen die me hielpen relativeren was een ritje maken met Chris. De kille herfstlucht had me enigszins doen afkoelen, al leek dit slechts een druppel op een gloeiende plaat was. Helaas voor hem was Chris de geen die het moest ontgelden.
    Daarom besloot ik hem maar een extra snack toe te stoppen en was ik hem inmiddels gaan borstelen, wanneer mijn gedachten afdwaalden naar prins zeebaars nog altijd wat hardhandig.
    Als je het over de duivel hebt, dan trap je hem op zijn staart... - daar kwam Kai aan geslenterd. Dezelfde nonchalante houding met dezelfde achteloze glazige blik, verstopt achter een brandende sigaret. Ondanks dat ik hem liever uit mijn gedachten wilde verbannen, wist ik mijn blik niet van hem af te houden. Alles aan hem viel me plotseling op. De muts die over zijn oren getrokken was, de laatste sporen van opgedroogd bloed, zijn turquoise gekleurde nagels tot hoe hij loom de sigaret tussen zijn lippen vandaan haalde en in een hoopje sneeuw gooide. De laatste rook die hij uitblies opgaand in de ijzige lucht.
    Eenmaal hij de stallen binnen kwam, schraapte ik snel mijn keel en deed ik of ik met iets heel serieus bezig was. Met een diepe frons focuste ik op het borstelen van mijn paard, al kon ik het niet laten zo nu en toch dan een blik te werpen.
    Eenmaal ik klaar was met het borstelen van Chris, ging ik op zoek naar een schep. Ik had me mijn avond vanochtend anders ingebeeld dan poep scheppen. Normaliter zou ik me ook niet zoveel hebben aangetrokken van het vonnis van onze lieftallige rector, maar ik begaf me op glad ijs. Ik kon me een schorsing niet permitteren.
    Toen ik voorbij Kai liep kon ik me wederom niet inhouden en keek ik naar waar hij zich mee bezig hield. Iets wat tot mijn verbazing leek op niets. Ik stond stil en trok één van mijn wenkbrauwen op. Het leek wel of deze jongen met de dag arroganter werd. Me eerst beschuldigen en me vervolgens ook nog eens al het werk in mijn eentje laten doen. Ik schudde mijn hoofd, alvorens ik naar hem toe liep, het metalen blad van de schep kletterde hard op de stenen. "Ben je van plan nog wat te gaan doen? Of is onze prins bang zijn handen vuil te maken?" verliet mijn mond op een lichtelijk opgefokte toon. "Waarom zou je ook, als je de schuld toch wel op een ander kan afschuiven."


    How far is far


    ┏━━━ ━━━┓
    𝚆𝙾𝙽𝙳𝙴𝚁𝙵𝚄𝙻, 𝙽𝙾𝚆
    𝙶𝙾 𝙰𝚆𝙰𝚈.

    ┗━━━ ━━━┛




    HUDSON MCQUEEN
    𝙻𝙸𝚃𝚃𝙻𝙴 𝙻𝙸𝙶𝙷𝚃𝙽𝙸𝙽𝙶
    24 | parking lot | nash & asha


    Hudson was stiekem opgelucht dat zijn afleidingsmanoeuvre gewerkt had. Het voelde stom om te moeten beseffen dat Asha hem nog steeds wat deed, ook al had hij de relatie beëindigd en was dat onderhand ook al langer dan een jaar geleden geweest - en ook al had hij het contact weer heropgestart. Hij vroeg zich nog steeds wekelijks (meestal zelfs dagelijks) af waarom hij dat gedaan had. Deel van hem hield zichzelf voor dat hij haar gewoon als vriend miste - dat hij een beetje vereenzaamd was in dat jaar weg van zijn vrienden. Nash zou altijd een deel van hem zijn en zou altijd zijn beste vriendin zijn, maar soms voelde Hudson zichzelf zielig omdat hij soms ook echt alleen maar haar had. Hij was niet goed in vrienden maken en had zich er bij zijn start aan Metanoia ook bij neergelegd dat hij hier ook helemaal niet was om vrienden te maken. Hij wilde gewoon zijn studies afwerken en er voor Nash zijn (en een oogje op haar houden, zonder dat ze dat helemaal doorhad; al was hij vrij zeker dat ze dat wél doorhad).
          Hij probeerde zijn gedachten te focussen op het herstellen van zijn motor, waarvoor hij even de garage opzocht om een vervangstuk mee te grissen en een sleutelset die hoogstwaarschijnlijk aan iemand anders toebehoorde. Hij hield zichzelf voor dat hij de spullen later zou terugbrengen, maar toen hij en zijn zus hun helmen op hun hoofd zetten en op de oude BMW van de schoolcampus vertrokken, werd zijn hoofd heel even zalig leeg.
          Hoewel het oude beestje slechts 95 km/u haalde en Hudson net iets te onzeker was over de staat van de motor om hem nog te durven verder duwen, was de rit precies wat hij nodig had. De omgeving waar Metanoia lag, kon verlaten genoemd worden, al gaf dat de indruk dat het iets triest was. In feite was het er prachtig; niet echt iets wat Hudson vaak tegenkwam op de westkust van Amerika, maar tegelijkertijd deed het hem thuis voelen. Ondanks zijn liefde voor mechaniek, auto's en alles wat een motor had, voelde Hudson zich nog steeds het meest van al thuis in de natuur. Soms vroeg hij zich af of dat nog steeds zijn moeders invloed was, die het steeds zo belangrijk gevonden had om zich even niet te haasten en te genieten van het uitzicht rond zich. Hudson miste haar meer dan hij vaak wilde toegeven.
          Met zijn hoofd leeg en zijn lijf weer opgeladen, parkeerde Hudson zijn motor weer waar die net gestaan had. Hij had pas door dat er iemand stond te wachten toen hij afstapte en zijn helm van zijn hoofd trok.
          "Hey jullie," begroette Asha hen. Hudson kon er niets aan doen. Hij bleef stokstijf stilstaan, zijn helm nog in de lucht zwevend. "En, hoe was de rit?"
          Een vreemd, verstikt geluid kwam uit Hudsons keel. Hij fronste toen hij het zelf hoorde, klemde de helm uiteindelijk tussen zijn arm en zijn heup en probeerde bijna wanhopig om niet in Asha's richting te kijken - heel onbeleefd, al besefte hij dat pas een paar seconden later. Zijn ogen flitsten heel even boos naar Nash, alsof zij Asha hier net magischer wijze had doen verschijnen door het over haar te hebben, en richtten zich toen weer op Asha. Hij deed een poging er iets vriendelijker uit te zien, maar uiteindelijk was het enige dat uit zijn mond kwam een schorre 'hoi'.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2023 - 14:49 ]


    help





    MAYA EUDORA RANALLO




    Princess of Maldonia • 20 • Morning • Mess hall (Élodie)

    Het was maar heel, heel even, maar ondanks de jaren dat ze elkaar niet gezien hadden, kende Maya Élodie bijna beter dan zichzelf. Ze merkte op hoe het meisje voor haar heel, heel even een wenkbrauw optrok toen Maya over haar moeder begon - en meteen voelde ze zich schuldig. Ze voelde hoe het bloed naar haar wangen liep, werd meteen teruggekatapulteerd naar die ene avond dat haar vader haar slaapkamer was binnengekomen, niet eens zo heel lang geleden, met de angstaanjagende woorden 'mama en ik willen even met je praten'.
          Maya had niets te maken met de dood van Élodie's vader, maar toch had het schuldgevoel haar maandenlang aan haar gevreten. Het kostte haar nu ook enorm veel moeite om niet in elkaar te krimpen - maar helaas was ze niet zo goed als Élodie in het verstoppen van haar emoties. Ze had prompt geen honger meer en moest zichzelf inhouden om niet aan haar nagels te beginnen pulken.
          "Ik haal nooit mijn post op, want ik krijg geen brieven. Dus dan had ik het waarschijnlijk niet eens gelezen." De woorden kwamen binnen bij Maya alsof ze ze in een droom hoorde. Op Élodies gezicht was helemaal niets af te lezen van een beschuldiging, of een of andere wrok naar Maya en haar ouders toe - maar Maya zat al in de spiraal, en daar geraakte ze altijd heel erg moeilijk uit. Ze voelde de schaamte, de paniek, in haar keel branden. "Ik ben nog steeds niet de grootste fan van het samenvoegen," ging Élodie verder. Maya knipperde met haar ogen in een poging op te letten. Eigenlijk had ze geen idee meer waarover ze het hadden. Mijn ouders hebben je vader vermoord. Dat was het enige dat momenteel nog door haar hoofd ging. "Het zal vast voor toekomstige studenten heel goed zijn ofzo, maar als je Ira als thuis hebt gehad, gaat dit nooit zo aanvoelen denk ik. Maar, het voordeel hier is dat ik geen permanente lekkage in mijn kamer heb, en dat de wind niet keihard door alle ramen en kieren komt."
          Maya had niet goed door dat ze Élodie aanstaarde alsof ze een geest had gezien. Ze schraapte haar keel, maar de woorden die volgden klonken een beetje verstikt, alsof ze ongelooflijk veel medelijden voor Élodie had, alsof het idee dat ze 's nachts in een ondergeregend bed moest liggen haar aan het huilen bracht. Ergens was dat ook wel een beetje zo; ze snapte niet waarom Metanoia niet sneller aan het welzijn van Irastudenten gedacht had. Het was één van de vele redenen geweest waarom Maya in eerste instantie niet had willen gaan studeren - tot nu.
          "Wat vreselijk," zei ze dan ook, veel triester dan waarschijnlijk nodig was geweest. "Waarom ben je niet meteen gewoon naar Metanoia gegaan?" Ze flapte het eruit voor ze er erg in had en wenste meteen dat ze de woorden kon terugnemen, wenste dat de grond zou opensplijten en haar met stoel en al opslorpte.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2023 - 16:29 ]


    help

    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    HIS ROYAL HIGHNESS__________________________________
    Kai Leomaris
    of House Marmoris
    ________________________SOMETHING SOMETHING OF TIRULIA
    ___________20 | EARLY EVENING | STABLES (LARSEN)

    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲


    Let the silence ease the wildness
    Your embrace clears the storm in my head
    Why do I love you more when I'm wasted?
    I only welcome care when I'm wounded


    You are a promise of brightness
    The triumph of life over self-hate
    But I take all you give for granted
    What really matters I keep breaking




    TW: Mentions of attempted suicide.

    Ondanks de medelevende blikken die Kai toegeworpen kreeg langs de kant van het schoolhoofd, bleek dat niet genoeg te zijn om zijn straf te ontlopen - zelf niet toen Kai heel subtiel zijn kracht had ingezet om de man ervan te overtuigen dat hij onschuldig was.
          Bijna had hij kwaad gesnoven toen de rector hem erop wees dat hij het zich niet kon permitteren om nog meer problemen te veroorzaken (dat Kai Larsen niet eens als eerste had aangeraakt, deed er blijkbaar niet toe) na wat er gisterenavond met Amor gebeurd was, maar dat lukte niet omdat zijn neus nog vol bloed zat en hij anders braakneigingen zou krijgen omdat het zijn keel in liep. In plaats daarvan had hij zijn kiezen op elkaar geklemd en zijn armen over elkaar geslagen als een klein kind dat zijn zin niet kreeg. Pretenties deden er toch niets meer toe.
          Hij had gehoopt de paar uur voordat hij samen met Larsen (hoera!) op zijn gemak op het dak zou kunnen doorbrengen. Eventjes een jointje roken met Theo, zijn gal spuwen over de wereld - want daar begon hij stilaan toch heel erg behoefte toe te krijgen. Toen Kai echter na zijn bezoekje bij de ziekenboeg om (nog maar eens) zijn neus te fiksen en een heleboel blikken van andere studenten te negeren op zijn kamer aankwam, gooide hij bijna zijn bureaustoel door het raam.
          Zijn kamer was op magische wijze opgeruimd. Iemand had aan zijn spullen gezeten en ze op plekken weggestopt waar hij ze zelf nooit zou leggen. Zijn nachtkastje, waar gewoonlijk condooms, zijn verzameling sigaretten en een fles drank weggestopt waren, stond ostentatief open. Leeg. De boodschap was duidelijk, al kon Kai de gedachte dat zijn ouders hiermee het signaal gaven dat ze liever het risico namen dat hij onveilige seks met mensen had, niet wegduwen.
          Zijn viool hing weer mooi op zijn plaats, maar Kais gitaren (waar hij vijf jaar geleden zelf voor betaald had met het geld dat hij van zijn grootouders gekregen had) waren verdwenen. Zijn laptop, die daarnet op de grond had gelegen, was nergens te bekennen, en zijn schoolboeken lagen keurig op zijn bureau te wachten. Het ergste van alles was dat de wrok niet eens tot hem doordrong totdat hij doorkreeg dat het wietplantje op zijn vensterbank verdwenen was - en dat de schoenen die hij gisterenavond door het raam gegooid had, netjes naast de deur stonden.
          Kai wist niet helemaal zeker of hij wilde lachen of huilen, deed niet de moeite om een ander T-shirt aan te doen en trok driftig zijn jas aan en een muts over zijn oren. Hij hoorde half hoe één van zijn suitegenoten hem aansprak, maar negeerde die en liet zijn deur open staan toen hij vertrok, de suite uit, de gang in, het schoolgebouw uit. Ga even zwemmen om af te koelen, zei een irritant stemmetje in zijn hoofd, dat verdacht veel als Naia klonk. Kai negeerde het en baande in plaats daarvan zijn weg naar het paviljoen dat in het overwoekerde, afgelegen deel van de campus lag. Studenten mochten er niet komen vanwege instortingsgevaar, maar Kai had er de afgelopen maand een heleboel ochtend en namiddagen met Élodie doorgebracht wanneer hij Theo niet op het dak van de westvleugel kon vinden. Hij hoopte dat ze op z'n minst een sigaret zou willen delen, maar het paviljoen was verlaten. Een trieste, lege bierfles stond op het trapje. Kai ging er naast neerzitten, zijn hoofd in zijn handen.
          Hij was zo moe. Hij was het zo beu om niemand aan zijn kant te hebben. Hij was boos op zijn ouders, op Naia, op de wereld - en heel even, terwijl hij zich op zijn rug tegen de gebroken tegels achter zich liet vallen, zijn handen nog steeds over zijn ogen, dacht hij terug aan anderhalve maand geleden. Had hij de keuze gemaakt om er een einde aan te maken? Of had hij gewoon een gokspelletje gespeeld? Het maakte niets uit; hij herinnerde zich niets meer na het moment dat hij over de rand gestapt was. Alles tussen dan en het moment dat hij met zijn wang in het natte zand lag, Markus naast zijn hoofd, was een zwarte vlek. Kai had nooit echt uitgevogeld waarom; had hij zoveel gedronken dat hij zich bijna niets meer herinnerde van één van de wanhopigste momenten van zijn leven? Hij wist het niet goed. Hij wist alleen nog dat hij suf overeind gekropen was en tot het besef gekomen was dat hij nog leefde, dat hij zijn knieën tegen zijn borst getrokken had en agressief de tranen had weggeknipperd. Dat Markus heel even zijn kop tegen Kais knokkels geduwd had om dan mee te delen dat het tijd was om naar huis te gaan. Er klonk een zachte pets naast hem op de tegels.
          "Hang je nog steeds de ezel uit of ben je in een dragelijkere stemming vandaag? klonk een stem naast zijn hoofd - want uiteraard hoefde Kai amper aan Markus te denken voordat de vogel er was. Hij haalde heel even zijn handen van zijn ogen en schonk het dier een kwade blik, die mooi geaccentueerd werd door de nog steeds rode (ondanks dat hij toch grotendeels genezen was) snee die van zijn wenkbrauw tot bijna aan zijn mondhoek liep.
          "Ezel. Duidelijk." Toch vloog hij niet weg toen Kai met zijn ogen rolde en overeind kwam. Hij vloog ook niet weg toen Kai terloops het pakje sigaretten dat Markus naast hem gedumpt had naar zich toe schoof en er één tussen zijn lippen stopte, of toen hij heel even panikeerde wanner hij zijn aansteker niet in zijn broekzak vond en toen hij kalmeerde wanneer hij er één uit zijn jaszak wist te diepen.
          Het was zo'n beetje de enige keer dat de vogel gewoon bij hem bleef zitten zonder nutteloos commentaar te bieden. Hij vloog pas weg toen Kai tegen zijn zin opstond om naar de stallen te vertrekken.
          Hij besefte dat hij honger had toen hij de derde sigaret van die middag in de sneeuw doofde wanneer de stallen in zicht kwamen. Omdat hij maar half opgerookt was, stopte hij hem terug in het doosje, aangezien hij geen idee had wanneer hij er weer eens zou kunnen bemachtigen. Hij betwijfelde dat Markus hem een dagelijkse levering zou brengen.
          Kai was te moe om nog kwaad te zijn bij het zien van Larsens gezicht, maar voelde toch hoe de irritatie opflikkerde wanneer de kleine ijsprins hem negeerde en verder deed waarmee hij bezig was. Zelf leunde Kai tegen de muur achter Larsen - nam zich voor dat dat maar heel even was, om de moed te verzamelen aan het werk te beginnen. Zijn maag gromde terwijl hij Larsen met zware oogleden gadesloeg. Het was sinds gisterenmiddag geleden dat hij iets gegeten had. Zijn hoofd deed er pijn van - of misschien was dat de kater. Kai was er bijna verbaasd over dat die nu pas begon door te breken.
          Het gekletter van metaal op steen deed Kai wakker schieten op hetzelfde moment dat een luid pianoakkoord door zijn hoofd sneed. Hij keek geërgerd op naar Larsen, die zijn hoofd schudde, en besefte dat hij misschien net iets te lang niets had staan doen. Niet dat dat hem iets zou moeten schelen, want hij had helemaal niets gedaan om dit te verdienen.
          "Ben je van plan om nog wat te gaan doen? Of is onze prins bang zijn handen vuil te maken?" blafte Larsen, waarop Kai een wenkbrauw optrok. "Waarom zou je ook, als je de schuld toch wel op een ander kan afschuiven?"
          Waar Kai deze ochtend te opgefokt en zelfvoldaan was geweest om echt kwaad te worden, was hij er nu te moe voor. Hij staarde Larsen even aan - ook te moe om hem actief uit te dagen. Helaas zat sarcasme ingebakken in Kais systeem; hij daagde mensen uit of hij het nu bewust deed of niet.
          "Was er dan iets mijn schuld?" mompelde hij terwijl hij zich losmaakte van de muur. Hij meende het ook echt; hij had de schuld alleen maar geschoven waar die hoorde. "Ik dacht, ik kijk even hoe de meesterlijke stalknecht het aanpakt voordat ik de paarden wegjaag."
          Het was niet eens helemaal een leugen. Kai was niet in het zadel opgegroeid zoals Larsen. Hij had het wel geleerd, maar hij had meer tijd doorgebracht op schepen, met touwen in zijn handen, had zich als kind toegewijd alle knopen te leren leggen die er te leggen vielen. Hij was geen slechte ruiter, hield evenveel van paarden als van andere dieren, maar hij had nog nooit van zijn leven een stal uitgemest omdat hij dat nooit had moeten doen. Er waren best wel koninklijke jachten geweest waaraan hij had deelgenomen en hij had ook een paar ritjes met Amor gemaakt, maar paardenverzorging? Hij schoor zijn eigen haar kort zodat hij het niet moest borstelen, maar dat leek hem niet de meest acceptabele oplossing voor een paard.
          Zijn blik gleed van Larsen naar het paard in de stal achter hem, dat ondertussen al helemaal uitgekuist was. Het dier kauwde tevreden op voedsel - en Kais maag gromde luider.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2023 - 16:19 ]


    help

    Brianna Seraphina Charming
    ❁ "I’m sorry that people are so jealous of me. But I can’t help it that I’m popular.” ❁

    ❀₊˳˚‧ outfit ┊hallway w/ Dorelle ‧˚˳₊❀

          Brianna wist niet wanneer ze in slaap gevallen was, want het voelde of ze de hele nacht naar het plafond gestaard had. Maar ineens scheen de zon en ging haar wekker af. Het was al even dat ze zo slecht geslapen had als deze nacht, en hoe vermoeid haar lichaam ook voelde, haar hoofd wilde niet tot rust komen om te slapen.
          Uiteindelijk wist ze zichzelf uit bed te krijgen om een douche te nemen. En op een of andere manieren wist een goede douche haar keer op keer weer een stuk beter te laten voelen. Het frisse gevoel wist al de narigheid van de avond ervoor van haar af te spoelen. Het meisje nam de tijd om haar haren rustig te krullen, haar make-up te doen, voor ze ook maar dacht aan naar de ontbijtzaal te vertrekken.
          Ze wist niet of ze de drukke ontbijtzaal hier, of de stille eenzame ontbijten thuis meer haatte. Beide waren niet iets waar ze naar uit keek. En het gebeurde vaak genoeg dat ze het ontbijt gewoon oversloeg, of enkel wat fruit haalde en weer vertrok. Ze was er ook echt nog niet over uit wat vandaag haar plan was.
          Terwijl ze haar telefoon van haar nachtkastje haalde viel haar oog op de jas die nog over de stoel hing. Een zucht rolde over haar lippen voor ze het kledingstuk van haar broer oppakte en over haar arm sloeg. Nu had ze tenminste iets te doen voor ze een poging ging wagen zich op haar huiswerk te richten. Als ze erachter kon komen waar Nate uithing, want dat leek soms overal en nergens te zijn.
          Nog half in gedachten gezonken liep ze over de gangen, als eerst maar onderweg naar de ontbijtzaal om te kijken of hij daar was, al schatte ze de kans klein.
          De gedaante die ineen keer op leek te doemen toen ze de hoek om ging liet haar opschrikken uit haar gedachten, nog net op tijd stil staand zodat ze degene niet helemaal omver liep. Haar hart leek te bonken in haar keel van de schrik.
          “Oh my god, sorry,” bracht ze meteen uit. “Ik zat helemaal niet op te letten,” verontschuldigde ze zich verder, haar ogen die van het meisje vindend. Ze moest haar hersenen even kraken voor ze de naam weer wist te vinden bij het gezicht. Ze had Dorelle al zo lang niet gezien dat ze er niet meteen op kwam.





    [ bericht aangepast op 13 okt 2023 - 11:55 ]


    --