• T      A      M      E      V      I      L      L      E

    In the year of 1817 a small town, Tameville, was plagued by creatures of the night. Vampires. With a certain time a little group of people started to, not only get frustrated, but also get sick of the (sudden) attacks and deaths that kept happening in this little town. In that same group was a mysterious man. A gunsmith. Someone with the name of Colt Wesson. It was rumored that he could make weapons that could deal with these creatures. Together they started an agency that worked against the vampires and helping people. It worked – the attacks and killings were slowing down.

    Till this day, 1910, the agency still goes strong. But the vampires are still roaming around. Is everybody safe?
    In het jaar 1817 werd een klein stadje, Tameville, geplaagd door wezens van de nacht. Vampieren. Na verloop van tijd begon een kleine groep mensen niet alleen gefrustreerd te raken, maar ook ziek te worden van de (plotselinge) aanvallen en sterfgevallen die in dit kleine stadje bleven plaatsvinden. In diezelfde groep zat een mysterieuze man. Een wapensmid. Iemand met de naam Colt Wesson. Het gerucht ging dat hij wapens kon maken die met deze wezens kon omgaan. Samen begonnen ze een bureau dat tegen de vampiers werkten en mensen hielp. Het werkte – de aanvallen en moorden werden minder.

    Tot op de dag van vandaag, 1910, gaat het bureau nog steeds goed. Maar de vampiers zwerven nog steeds rond. Is iedereen veilig?

    Fill in
    Role:
    Name:
    Age (preferably older than 24):
    Character:
    Appearance:
    History:
    Additional:

    Regels
    • You may write in English or Dutch – your call, your fun!
    • You may create several characters, provided you do not neglect them.
    • Don't exclude anyone (no fighting). Just keep it fun!
    • No perfect chars! Be realistic. Everyone has flaws.
    • Do not control / kill / etc other characters without permission. Only your own.
    • 16 / 18+ is allowed, but put a warning above it.


    “Just 'cause trouble comes visiting
    doesn't mean you have to offer it a
    place to sit down.”


    Mirabel | Roger Ford, p2.
    Togo | Silas (vampier), p2.
    Hightower | reserveringen man & vrouw rol
    Medousa | Lawrence Houston (sheriff), p3.
    MoonchiId | Tara Mae Bellman (agency), p1.
    Chocolatier | reservering vrouw
    Syaoran | reservering vrouw

    Informatie
    Agency
    De oprichter en medebedenker van de Agency is Colt Wesson. Samen met anderen heeft hij deze agency op laten groeien tot hoe het nu is. Niet iedereen wordt geaccepteerd in de agency. De recente regels vragen voor o.a. een keuring voor je geaccepteerd wordt.
          De agency bevind zich in een hotelgebouw, waar vooral de leerlingen verblijven. Eenmaal werkende in de agency, is het vanaf dat moment je leven. You’re not only doing the job, you live the job. In de tijd dat het bedrijf net begon, startte het in een klein en simpel gebouw. In verloop van tijd was het meer uit gaan breiden. In overeenkomst met de eigenaren van het hotel, ruilden ze van gebouw. De eigenaren zijn naar het kleinere gebouw vertrokken en de agency trok in het grotere gebouw voor o.a. al het apparatuur en hoeveelheid mensen.
          Voor degenen die in de agency komen, moeten de leerlingen eerst een test doorstaan en een training volgen. Zelfs als een accountant bij de agency heb je een basis nodig voor zelfverdediging en hoe het werkt binnenin. Achter het gebouw is een wijd terrein waar de pupils getraint worden in o.a. gevechtstechnieken.
          De agency is in samenwerking met de sheriff van het stadje Tameville. Hoewel de sheriff zich meer richt op o.a. het handhaven van orde in de gemeenschap, heeft hij / zij tevens de functie om te patrouilleren en wacht te houden in het stadje. Indien de sheriff een hint krijgt van een vampier of daad van, dan neemt deze contact op met de agency en is het vanaf dat moment verder de taak van de agency het op te lossen.


    Vampires
    ✦ Vampieren zijn levend, noch dood.
    ✦ Verouderen minder snel dan de mens, maar worden zeker ouder.
    ✦ Voeden zich met mensen en / of dierenbloed.
    ✦ Bestaan voornamelijk uit Houses of Clans. Er kunnen ook Dwalers zijn. Vampieren die vanuit zichzelf werken en niet bij een clan horen.

    Verandering
    Er is een kans vampier te worden door vampierbloed te drinken. Dit is echter miniem, gezien een groot deel van de mensheid de verandering niet aan kan en daardoor sterft. Het is dus uitzonderlijk hierdoor vampier te worden. Een andere overgang, wat een grotere kans heeft, is door een bijt van een vampier. Binnen een dag ben je veranderd.
          Ieder vampier is verschillend. Toch hebben ze één ding in gemeen – hun extra lange hoektanden. Vaak hebben ze een ingevallen gelaat.

    Krachten
    Een vampier beschikt over een onmenselijke snelheid, snelle regeneratie, erg lenig (denk aan zeer hoge sprongen maken), uitzonderlijk goed gehoor en sterke ruikvermogen. Hoewel half-vampieren niet zo sterk, snel, etc zijn als origine vampieren. Origine vampieren hebben vanaf hun geboorte al hun krachten. Deze kunnen niet in een latere levensjaar activeren. Het gaat echter geleidelijk aan naarmate de jaren / ervaring verstrijken sterker worden.

    Worden vampieren sterker als ze andere vampieren doden?
    Over het algemeen, hoe ik het tot nu toe voor me zie, worden vampieren niet sterker als ze hun eigen soort doden. Dit wordt echter wel, ligt totaal aan de situatie natuurlijk, als verraad gezien.

    Zwaktes
    Dit zijn nachtwezens. Ze slapen overdag, omdat ze een afkeer hebben van daglicht. Blootstelling aan daglicht is mogelijk, echter zal dit hun verzwakken en langdurig zelfs fataal zijn. Half-vampieren hebben kans langer de zon te kunnen verdragen, voor origine vampieren gaat dit moeilijker.
          Vampieren kunnen enkel een huis betreden wanneer een van de bewoners hem uitnodigt. Eenmaal uitgenodigd kan hij een huis betreden wanneer hij dit wil en houdt niets hem nog tegen.

    De enige manieren om een vampier daadwerkelijk te beëindigen is door een houten staak (bij voorkeur meidoorn) door het hart te drijven. Het hoofd afhakken gaat niet werken. Mits je dit toch van plan bent, moet tevens het lichaam verbrand worden (of lang in de sterke zon laten). Hier heb je kort de kans voor, gezien (zeker wanneer er bloed bij komt kijken) hun regeneratie proces supersnel is. Vuur is hun Achilles heel, of een kogel van Colton Wesson.

    Rankorde
    Het verschil tussen Houses en Clans zijn groot. De Houses hebben altijd een Elder als hoofd en zijn erkend als officiële leiders in de Vampierenwereld. Deze Elders hebben het voor het zeggen in de Vampierwereld. Clans zijn als een soort van gangs. Ieder in de Vampierwereld kan ze aanmaken, maar zijn niet erkend als officiële leiders en hebben ook geen zeggen in de samenleving; alleen voor degenen die in de gang / clan zitten. Het zijn vaak vampieren die tegen de “maatschappij” van de Vampierwereld ingaan.

    Origine vampieren zijn geboren vampier-nakomelingen, wat betekend dat die zijn verwekt tussen twee vampieren. Ze worden vaak gezien als de leiders van de vampierwereld en hebben macht over de Turned (vampiers die zijn gemaakt). Vaak zijn de leiders van Houses, vampieren die al jarenlang meegaan en gezag / respect wisten op te bouwen of vanuit de vampierfamilie over is gegaan op de volgende leider (wanneer degene klaar is voor de leiderschap).
          Een vampier moet flink wat jaren (en gezag en de achtergrond) afgestreept hebben voor degene daadwerkelijk een Vampire Leader kan zijn. Erfopvolging of het kiezen door het “vampierenvolk”. Hoewel ik me eerder voor me zie dat degene die een Vampire Leader is, goedkeuring krijgen van de andere Leaders / Elders.
          Als je Blade kent, dan zou ik je graag daar naartoe sturen voor enige informatie. Hoe ik het voor me zie heeft namelijk redelijk wat weg met de regels (omtrent vampieren) in Blade. Een citaat vanaf de Blade website dat tevens in mijn RP geld is o.a.:
          “Because of the purity of their blood, and their unique nature, pure bloods are essentially the rulers of the vampire Houses and its major power-players, while non-pure bloods are essentially the lackeys, minions, and/or lieutenants within their respective Houses. Due to the gap in genetic and blood purity, pure bloods tend to look down on the non-pure bloods and the non-pure bloods look at the pure bloods with equal disdain, although many of the "turned" see the purebloods as superior, viewing them with such reverence, as to even consider them to be the gods of their world.”
    Als er sprake is van een opstand van een Higher-up, dan zou deze tot doodstraf gebracht worden en er een hogere vorm van beveiliging komen. Mits deze Higher-up meer volgers binnenin de House gekregen hebben, en het risicovol is voor de House zelf, dan zou de optie mogelijk zijn om het vampierenkind (van de House Elder) bij een andere House onder bescherming brengen. Als een origine vampier zijn / haar eigen house vormt, dan zou de House Elder toestemming (met de andere Elders) alsnog toestemming moeten geven hiervoor, aangezien hier veel regels aan vast zitten.

    Weet een origine vampier, ongeacht de situatie, altijd dat hij / zij een vampier is?
    Als een vampier niet ondergebracht is bij andere vampieren / niet bekend is met de vampierenwereld door één of andere reden dan kan het zijn dat hij / zij niet weet wat er “mis” is met zichzelf, vanwege de onnatuurlijkheden met het lichaam die hij / zij ervaart met de jaren, als diegene zichzelf vergelijkt naast een mens. Het niet weten is mogelijk, volgens mij, maar deze vampier zou dan onwaarschijnlijk een kind van een adele, origine vampier zijn. Gezien deze veel eerbied hebben in de Vampierenwereld. Dat dit vampierenkind dan alleen word gelaten in de wereld lijkt mij sterk. Diegene is namelijk de opvolger voor de “troon” van die benoemde House.


    Lay-out Tameville
    Omdat de post niet de hele ligging laat zien, schrijf ik de woorden hier op. De columns staan in de volgorde van de foto's eronder. De foto's zijn aanklikbaar, zodat ieder het beter kan zien.
    Aan de linkerkant van de voormalige saloon / hotel bevind zich de straat waar o.a. de sheriff's office en fire department zijn. Het eindigt met een binnenhof waar men bijeenkomt en eventueel, voor de doorreizigers, de paarden aan kan leggen. The Yellow Rose (bar / saloon) ligt hier vlak aan vast, met aan de andere kant het hotel.
    Bij dit voormalige hotel bevind zich de Agency. Achter het gebouw is een grote, open ruimte waar o.a. gevechtstechnieken worden beoefend.
    Aan de rechterkant bevinden zich enkele huizen en kleinere winkeltjes, zoals een simpele markt. De dokter en begrafenisondernemer van de stad zijn hier ook gevestigd.


    [ bericht aangepast op 2 april 2023 - 14:34 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk m'n huiswerk te doen wat de tijdsgeest etc betreft, maar mocht ik toch iets fout hebben of je had zelf iets anders in gedachten dan hoor ik graag wat ik kan aanpassen (ook algemeen).
    Now the impossible task of finding a fitting face claim.

    edit: bedankt voor je antwoord op m'n vraag. Hopelijk heb ik het goed ingevuld zo?

    [ bericht aangepast op 26 maart 2023 - 15:48 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Zou mijn man in The Agency mogen? 😊 Met fc Michiel Huisman dan probeer ik hem vanavond neer te pennen


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mag ik een vrouw bij de agency reverseren? FC: Jenny Boyd

    ^ Sure, ik zal je erbij zetten.
    @ Mirabel, ja hoor (:

    Note to all, er komt een pauze op de reserveringen bij de agency. Ik zou graag wat meer variatie willen zien in de rollen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik denk dat ik voor een vampier ga, moet me nog even oriënteren op de mogelijkheden. 🤔


    [ heaven knows ]

    Hallo iedereen,
          ik heb alvast wat know-how geschreven (en foto's opgezocht hoe het dorpje eruit ziet) over de 2 grote onderwerpen van deze RP: de vampieren en de agency. Hier moet nog ietsjes aan gesleuteld worden, maar ik zal de informatie asap posten, zodat iedereen op één lijn zit omtrent deze factoren in deze RP. Het zal ook meehelpen aan jullie rollen, gok ik (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    W.b.t. het grote factor in deze RP, de vampieren: wat hebben jullie liever - vampieren of weerwolven?


    Don't walk. Run, you sheep, run.



    Roger || English || "famous spear"
    Ford || English ||someone who lived by a ford, who maintained it

    'If they stand behind you, protect them, '

    40 || 27/12 || American


    INSIDE
         


    Roger is een bekend figuur in het stadje van Tameville. De grumpy doch charmante 'Lone Wolf' is wekelijks wel eens te vinden in het stadje in plek van zijn Ranch iets verder aan de buitenring. Als hij er niet is voor een goede borrel in de lokale bar dan is hij er wel voor informatie te sprokkelen over de locals. Met zijn charmantste glimlach en een whisky in de hand kan hij een echte 'Chatty Cathy' uithangen en iedereen over alles uithoren onder het mom van over koetjes en kalfjes te praten. Dit doet hij zonder enig woord over zichzelf vrij te geven- want deze man heeft enorme trustissues. De mensen die hij vertrouwd en hem ook maar een beetje kennen kan hij amper op 2 handen tellen, en dan nog zal hij een enorme brombeer uithangen als ze te veel doorvragen naar hoe hij werkelijk in elkaar zit, toch als hij je enigszins graag heeft, zal hij zeer loyaal zijn naar je toe- een soort van vaderfiguur zelf. Als dat gebeurd kan hij wel hartelijk zijn, maar evengoed koeler en strenger zijn als hij je wilt beschermen, al bedoelt hij het goed.

    Roger is een harde werker binnen en buiten de Agency. Hij heeft geen interesse om zich te nestelen of 'kids' ter wereld te brengen, wetende dat ze enkel maar een last zullen zijn en daarbij een belofte zou moeten maken dat hen nooit iets zou overkomen... Als hij die belofte niet eens kon waarmaken bij zijn jongere broer, dan was het beter dat hij nooit meer beloftes zou maken- niet tot de dood hen scheid, nooit. Dat wil niet zeggen dat Roger niet naar aandacht hunkert. De bachelor is zeker niet vies van wat vrouwelijke aandacht en rollebollen in het hooi- maar meer moet daar niet bijkomen.
    De man is een echte dierenvriend- en weet dat hij zijn zorgen bij deze beestjes mag kwijt geraken. Hij leert af en toe de jonkies uit het dorp paardrijden als hij in een goede mood is en ruilt het wol van zijn schapen in voor andere goederen.
    Toch moet je weten dat Roger hard kan zijn- zowel voor de dieren die hij graag ziet, maar ook voor andere wezens die hij noch mens noch dier kan noemen. Zijn genade is in de vorm van een Colton Wesson bullet recht door het hoofd. Een lam paard heeft niet meer om voor te leven, en de doden zouden niet meer moeten leven...

    ’ If they stand beside you,
    respect them ‘


    OUTSIDE



    Roger is een stevig gebouwde man, met zijn intimiderende lengte van 1m81 en brede bouw weet je dat je niet meteen met hem moet sollen. Hij heeft een lang gezicht met semi scherpe uitlijningen. Zijn kaken zijn iets ingevallen, wat zijn scherpe jukbeenderen meer laten uitkomen, zeker geaccentueerd met zijn donkere stoppelbaard.
    De man heeft lange donkere warrige haren , welke een speelse krul met zich meehebben ze zijn warrig en veel moeite steekt hij er ook niet in. Zijn wenkbrauwen hebben dezelfde donkerbruine kleur als zijn lokken en zijn dik van vorm. Vaak staan deze dan ook in een serieuze frons op zijn voorhoofd genesteld al heeft de men wel zachte trekken en een charmante glimlach als hij in een goede bui is. Deze grijzige kijkers hebben een soort van oceaanblauwe gloed om zich heen, waardoor mensen vaak twijfelen of de man nu blauwe of grijze kijkers heeft.
    Roger heeft doorheen de jaren vele littekens opgenomen, maar de meest prominente zijn de klauwen die Rechts in zijn hals doorlopen tot iets op zijn kaak. Al verbergt hij deze door zijn baardje en de dikke poncho van zijn broer die hij weigert weg te gooien. Het ding is versleten- al zo'n 100 keer opgelapt geweest . Zijn stijl is versleten but comfy en daar leeft hij bij.

    ’ If they stand against you,
    defeat them ‘




    HISTORY



    Prudence Ford|| Mother|| Ranch Owner || 60
    Abe Ford || Father || Part of the Agency || 62
    Abe 'Junior' Ford || Younger Brother || Part Of the Agency || Deceased at age 18


    Roger groeide op met zijn ouders en jongere broer te Tameville , USA. Iets buitend het stadje om waar de familie een tweede generatie paarden ranch heeft .
    The Ford familie maakte al 2 generaties deel uit van 'The Agency' en ook Abe's zonen zouden met overtuiging en veel training in deze groep behoren. Het vergde hen veel werk en trainen en studeren, maar voor Roger was het een hele eer om zijn stad te kunnen dienen. Het beetje vrije tijd dat de heren dan ook hadden, was te spenderen in hun Ranch waar Roger met alle liefde de paarden verzorgde.
    Roger was een klassieke hunter, voornamelijk met zijn geweer op pad en scherpshutter van dienst spelen terwijl zijn broer eerder verkoos om met houten staak zijn job te doen. In hun jaren hadden ze toch enkele keren temaken gehad met vampieren, voornamelijk dwalers die ze met z'n drieën konden neerhalen. Junior was de bolleboos van de 3 en zou een uitstekende accountant geweest zijn voor The Agency, al was het Abe's trots die ervoor zorgde dat hij zijn jongste zoon graag meenam op missies. Zo ook de missie die hen alles zou kosten...
    Het was een stormachtige avond en de heren hadden een lead gekregen vanuit de Agency. Een clan zou zich verborgen houden 4 mijl buiten het dorp om, dus de heren te paard trokken ze erheen om hun 'ambush' te plannen. Roger had er tegen geweest- er was niet genoeg info of mankracht om een nest uit te gaan roeien, maar de Koppig Abe hield hem het zwijgen op. De hevige regen, de duisternis en een veel te sterke groep vampieren hadden de mannen haast de das om gedaan. Stealth was niet meteen Juniors sterktse kant, hij gleed uit en hun aanwezigheid werd opgevangen, wat resulteerde in een bloedbad. Junior in houdgreep- Roger half bebloed terwijl een stel klauwen zijn half haast opengereten hadden en hun vader roepend naar Roger om te schieten...
    De drie heren keerden terug, missie geslaagd al voelde het niet zo... Roger's nekwonden werden verzorgd, waarbij hij enkele dagen ter observatie moest blijven bij The Agency- evenals Junior met een schouderwond...
    Diezelfde avond nog stonden de twee broers tegenover elkaar- Roger met geweer in hand terwijl Junior- lijkbleek smeekte om gespaard te worden. De jongen had gelogen over de schouderwond en werd geturned- hij liet Roger geen keus.
    Broer tegen broer- smeekbedes tegen excuses en een laatste redpoging tot het 'tweede' leven die hem de genade bracht waar hij Roger om gesmeekt had. Een Colton Wesson bullet door het hoofd. Roger was amper 22- zijn broer 18.
    Roger heeft het zijn vader Abe kwalijk genomen dat hij niet had geluisterd- en hierdoor zijn broer verloor. Sindsdien praten vader en zoon niet meer.

    How many brothers and sisters will have to die at the hand of them?

    Year 5 of his agency work:

    Roger was 27 toen hij tijdens een missie een probleem in zijn plan opmerkte- namelijk een jonge meid die met mes in hand naar zijn doelwit toesloop. Wetende dat ze niet alleen zichzelf, maar ook hem in gevaar kon brengen onderschepte hij het meisje met doodswens- en wist haar het zwijgen op te leggen, waarna hij de vampier zonder verpinken neerschoot. Eens hij zeker was dat het monster uitgeschakeld was en zijn slachtoffer veilig, wendde hij zich toe naar het jonge meisje. Slechts en puber gokte hij, maar met een vuur in haar ogen. Ze had een spark eéntje die ze zouden kunnen gebruiken bij the Agency. Enkele dagen later verzocht hij een gehoorzitting voor Tara, om te kijken of ze compatibel zou zijn voor The Agancy. Tara Mae werd zijn apprentice en kwam geregeld trainen in hun jonge jaren. Nu 13 jaar later zijn ze hunting partners en ziet hij onbewust de meid als zijn adoptie dochter.



    EXTRA


    Likes Zoethout, his horsies, door het granenveld lopen, de poncho van zijn broer, sterrenkijken, schaapjes, vrouwelijke aandacht, being a potty mouth, zijn gelijk halen, sarcasme, bargangen en een goeie borrel whiskey
    Dislikes Geloof /God , Vampire scumm, games- de man kan niet goed tegen zijn verlies, emoties oprakelen, killing, seeing disrespect, being tired, taking baths, als dametjes beginnen over dat hij moet trouwen etc, Zwemmen ...
    Allergies Bullshit or so he claims, nachtmerries, coyotes, kippen,
    Fears Ondanks dat Roger claimt nergens bang voor de zijn- kent de man vele angsten. Zo is hij bang van diepe wateren (kan niet zwemmen) en wat er allemaal on die poelen lurkt. Ook krijgt hij last van paniekaanvallen en nachtmerries zo nu en dan- anxciety die hij vaak alleen probeert te overwinnen. Het verliezen van zijn weinige dierbaren die hij nog heeft. Een groep die ook steeds kleiner word... En kippen- voornamelijk hanen.. Het is mooi in een boog rond die wezens staan they don't seem to like him...
    Guilty pleasures: Deze knorremans is igenlijk wel een sucker voor foute mopjes en lacht wel graag eens
    Talents Roger kan in recordtijd met zijn paarden sprinten. Ook is de man na enkele drankjes geen verkeerde linedancer en heeft hij een talent voor weglopen van confrontaties.
    Other Roger is linkshandig, heeft altijd zijn Colton Wesson geweer bij zich, slechte slaper, Roger kan van nature geen kinderen krijgen (hij weet dit niet), maar geeft ook geen kinderwens.
    His horse Square is een 8 jaar oude merrie en tevens Rogers loyaalste partner. Zij is één van de 5 paarden in zijn ren.



    Geschiedenis still in the works

    [ bericht aangepast op 11 aug 2023 - 18:00 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Medousa schreef:
    Hallo iedereen,
          ik heb alvast wat know-how geschreven (en foto's opgezocht hoe het dorpje eruit ziet) over de 2 grote onderwerpen van deze RP: de vampieren en de agency. Hier moet nog ietsjes aan gesleuteld worden, maar ik zal de informatie asap posten, zodat iedereen op één lijn zit omtrent deze factoren in deze RP. Het zal ook meehelpen aan jullie rollen, gok ik (:


    Medousa schreef:
    W.b.t. het grote factor in deze RP, de vampieren: wat hebben jullie liever - vampieren of weerwolven?



    Ooh awesome! ^^ Ik had al wat neergepend, dus als er iets niet klopt pas ik het graag aan ! ^^

    en mijn voorkeur gaat naar Vampieren :Y)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mijn voorkeur gaat ook naar vampieren :Y)


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Super dat er al wat rollen staan! Ik heb het globaal eens doorgekeken en ik heb wel enkele opmerkingen erover. Niets ergs hoor, gewoon wat aanpassingen (; Het liefst wil ik er nog eventjes mee wachten het te benoemen, gezien dit linkt aan de informatie die ik voor deze RP aan het schrijven ben. Ofc, I will try my best to be done asap. Met enig geluk wellicht zelfs vanavond!

    [ bericht aangepast op 29 maart 2023 - 11:39 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Agency
    De oprichter en medebedenker van de Agency is Colt Wesson. Samen met anderen heeft hij deze agency op laten groeien tot hoe het nu is. Niet iedereen wordt geaccepteerd in de agency. De recente regels vragen voor o.a. een keuring voor je geaccepteerd wordt.
          De agency bevind zich in een hotelgebouw, waar vooral de leerlingen verblijven. Eenmaal werkende in de agency, is het vanaf dat moment je leven. You’re not only doing the job, you live the job. In de tijd dat het bedrijf net begon, startte het in een klein en simpel gebouw. In verloop van tijd was het meer uit gaan breiden. In overeenkomst met de eigenaren van het hotel, ruilden ze van gebouw. De eigenaren zijn naar het kleinere gebouw vertrokken en de agency trok in het grotere gebouw voor o.a. al het apparatuur en hoeveelheid mensen.
          Voor degenen die in de agency komen, moeten de leerlingen eerst een test doorstaan en een training volgen. Zelfs als een accountant bij de agency heb je een basis nodig voor zelfverdediging en hoe het werkt binnenin. Achter het gebouw is een wijd terrein waar de pupils getraint worden in o.a. gevechtstechnieken.
          De agency is in samenwerking met de sheriff van het stadje Tameville. Hoewel de sheriff zich meer richt op o.a. het handhaven van orde in de gemeenschap, heeft hij / zij tevens de functie om te patrouilleren en wacht te houden in het stadje. Indien de sheriff een hint krijgt van een vampier of daad van, dan neemt deze contact op met de agency en is het vanaf dat moment verder de taak van de agency het op te lossen.

    Vampires
    ✦ Vampieren zijn levend, noch dood.
    ✦ Verouderen minder snel dan de mens.
    ✦ Voeden zich met mensen en / of dierenbloed.
    ✦ Bestaan voornamelijk uit clans. Er kunnen ook Dwalers zijn. Vampieren die vanuit zichzelf werken en niet bij een clan horen.

    Verandering
    Er is een kans vampier te worden door vampierbloed te drinken. Dit is echter miniem, gezien een groot deel van de mensheid de verandering niet aan kan en daardoor sterft. Het is dus uitzonderlijk hierdoor vampier te worden. Een andere overgang, wat een grotere kans heeft, is door een bijt van een vampier. Binnen een dag ben je veranderd.
          Ieder vampier is verschillend. Toch hebben ze één ding in gemeen – hun extra lange hoektanden. Vaak hebben ze een ingevallen gelaat.


    Een vampier beschikt over een onmenselijke snelheid, snelle regeneratie, erg lenig (denk aan zeer hoge sprongen maken), uitzonderlijk goed gehoor en sterke ruikvermogen.

    Zwaktes
    Dit zijn nachtwezens. Ze slapen overdag, omdat ze een afkeer hebben van daglicht. Blootstelling aan daglicht is mogelijk, echter zal dit hun verzwakken en langdurig zelfs fataal zijn.
          Vampieren kunnen enkel een huis betreden wanneer een van de bewoners hem uitnodigt. Eenmaal uitgenodigd kan hij een huis betreden wanneer hij dit wil en houdt niets hem nog tegen.
          De enige manieren om een vampier daadwerkelijk te beëindigen is door een houten staak (bij voorkeur meidoorn) door het hart te drijven. Het hoofd afhakken gaat niet werken. Mits je dit toch van plan bent, moet tevens het lichaam verbrand worden. Hier heb je kort de kans voor, gezien (zeker wanneer er bloed bij komt kijken) hun regeneratie proces supersnel is. Vuur is hun Achilles heel.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2023 - 14:02 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.


    ♦ ♦ ♦
    SILAS
    UNDER
    W
    OOD









    Silas Underwood      [ of the forest; or prayed for ] — [ under or below wood ]      Male      XXX      32 yrs. — His birthday is on the 19th of May, which makes him a Taurus in zodiac sign.

          SILAS tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
    tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
    HISTORY —
    QUOTE
    ▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁
    Silas werd geboren op een zonnige 16 mei, 1800, als enig kind. Zijn hele leven lang was hij al een buitenbeentje geweest, had andere ideeën, te moderne uitspraken voor die tijd, en velen ontkenden dat van hem. Voor hem lag het echter anders, daar hij zich niet herkende zoals zijn familie hem beschreef of zag, en bij veel vrienden voelde hij zich tot last. Silas genoot van de wonderen van het leven, zoals de natuur, muziek en kunst, en kon hier dagenlang van genieten. Zijn vader was een zwijgzaam persoon, rigide wellicht een beetje, onbeschaamd zeker —en ondanks de botsingen die ze soms hadden, leerden ze veel van elkaar, zelfs al gaven ze dit niet met woorden toe. Tot het noodlot toesloeg in 1825, en zijn vader overleed door een vampier-aanval. Hij besloot wraak te zoeken, waar zijn moeder streng op tegen was —ze had net haar man verloren, ze wilde niet ook haar kind kwijt. Sterker nog: ze wilde niet dat hij zijn beste vriend erin meesleurde, die hem had aangeboden hem te helpen. Desalniettemin ging hij tegen deze regel in, en, terwijl hij voor zijn moeder zorgde, die op haar eigen manier aan het rouwen was, besloot hij tevens meer kracht en kennis te vergaren over het incident betreffende zijn vader —hopende op enige vorm van vergelding.
          Uiteindelijk, op (insert data), was het moment daar —hij en zijn beste vriend zouden belangrijke intel krijgen van een vampier (b) die wilde praten. Echter, daar aangekomen, ging het allemaal finaal mis — en scheen het een hinderlaag te zijn. De vampier (b) was gevolgd door enkelen van zijn clan, die het onderonsje kwamen verstoren, waardoor hij zich tegen de twee keerden en hen aanviel. Silas had door zijn blinde haat aan de aanval op zijn vader niet helder kunnen denken en zich in een gevaar gestort, iets dat hij doorgaans anders niet zo snel had laten gebeuren. De vampier (b) had echter wel iets kunnen delen —de clan die hij zocht was klein, maar grootte vertelde niets over een dreiging, daar deze clan (insert name) gevaarlijke wezens huisde. Dit was echter één van de weinige informatie die hij wist te delen —het leverde desalniettemin te weinig op om te zegevieren. Zijn beste vriend overleed namelijk aan de verwondingen en Silas zelf was tot vampier veranderd en als dood achtergelaten. Hij overleefde de verandering maar zwierf nu rond als kersverse vampier met vaardigheden die hem onbekend waren, een honger die hij nooit kon stillen, en hartenpijn door het verlies van een andere dierbare (na zijn vader én moeder te hebben verloren).

    „𝕴 𝖆𝖒 𝕾𝖎𝖓.
    ℑ 𝔞𝔪 𝔱𝔥𝔢

    𝔣𝔬𝔯𝔠𝔢 𝔬𝔣 𝔩𝔲𝔰𝔱.
    𝔗𝔥𝔢 𝔣𝔬𝔯𝔠𝔢 𝔬𝔣 𝔭𝔩𝔢𝔞𝔰𝔲𝔯𝔢.‟
    ▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁
    Alles schreeuwde om er botweg een einde aan te maken, om het lijden dat hij had veroorzaakt voor eens en altijd af te handelen. Het bloedvergieten en de moorden die hij had aangericht door de onbekende kracht als vampier probeerde hij te vergeten, maar onervarenheid is geen excuus voor het gedane leed. Dit hoofdstuk van zijn leven was zonder licht, een inktzwarte, stroperige smurrie van pure wanhoop. Echter, hij wilde niet stoppen met zoeken, dat was het enige wat hem nog enigszins op de been hield. Maanden later bracht dit hem bij de clan (insert name) die zijn vader al die jaren geleden vermoord had, en dankzij zijn nieuwe identiteit kon hij zich gemakkelijk toevoegen aan de groep.
          Jarenlang hield hij zich gedeisd, zichzelf omhoog werkend, wachtend op het juiste moment om toe te slaan. En, eens het moment daar was, greep hij deze met beide handen aan ―en vermoordde hen stuk voor stuk. Met alle jaren training, kennis, en lust voor vergelding was hij een stuk krachtiger en gewiekster geworden. Waar hij had gehoopt op rust in zijn lichaam als zowel geest scheen dit nog vies tegen te vallen dus besloot hij terug te gaan naar waar het allemaal begon. Naar waar de vampiers als eerste kwamen, “Tameville” ―waar hij sinds een paar maanden als wapensmid werkt.


    ══ † ══╡°˖✧†✧˖°╞══ † ══

    IF YOU NEED ME, I'LL BE IN MY COFFIN.

    PERSONALITY —
    QUOTE
    ▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁
          — kalm — ongevoelig — afgesloten —geheimzinnig — wreed —
    Zijn karakteristieken die hij voor de buitenwereld heeft aangenomen, daar door al deze jaren heen zijn wezen nogal afgestompt lijkt te zijn. Hij heeft een boel meegemaakt waardoor hij zichzelf niet meer permitteren, of hij nu wil of niet, iemand dichtbij te laten komen. Er zijn te veel dierbaren van hem overleden, en om dat hele riedeltje opnieuw mee te maken, zit hij niet op te wachten. Daarnaast is hij enigszins verleerd om iemand te hebben, levensgezel of niet, en staat het niet hoog op zijn verlanglijstje —zijn prioriteiten zijn aangepast naarmate de jaren en ervaringen verstreken. Het beest dat in hem huist, en de vorm van een vampier aanneemt, kan hem bij ernstige woede nog weleens overnemen en dat wilt hij niet op zijn geweten hebben mocht hij dan iemand pijn hebben gedaan. Hij tracht met elk greintje van zijn binnenste z’n menselijkheid vast te houden. Desalniettemin noemt Silas zichzelf een monster voor hetgeen dat hij is —een bloeddorstige vampier zonder medelijden, zonder schuldgevoel, een beest die alles afpakt.
          Wanneer hij zich moet voeden, doet hij dit met dierlijk bloed in plaats van menselijk —dit heeft hij al decennia op deze manier gedaan. Om te voorkomen dat het wrede monster boven komt drijven, houdt hij meerdere flessen rood goed in geval van nood. Silas heeft een hekel eraan om afhankelijk hieraan te zijn, het is een nachtmerrie die hij elke dag opnieuw beleeft.


          —charmant — gracieus — denker — praktisch — betrouwbaar —
    Silas heeft een sterk verlangen om omringd te worden door liefde, schoonheid, en voelt zich aangetrokken tot de materiële wereld, hedonisme en fysieke genoegens. Hij is sensueel, tactiel en hecht veel belang aan aanraking en smaak als zijn primaire zintuigen —in feite het mooie van het leven, zoals hij het zegt. Verder is hij toegewijd aan de keuzes die hij neemt, en zal hiervoor gaan totdat hij een punt van persoonlijke tevredenheid bereikt.
          Deze man is voornamelijk zwijgzaam, daar hij gelooft eerst goed te luisteren voordat hij praat. Toch verliest hij zich zo min mogelijk in zijn gedachten, aangezien het hem rust geeft om te weten wat er rondom hem gebeurt —wetende dat hij dan beter voorbereid is. Eén van de dingen waar hij een hekel aan heeft, zijn verrassingen, dat zijn dingen die hij niet kan controleren.
    ── ⋅ ⋅ ── ♦ ── ⋅ ⋅ ──

    ── ⋅ ⋅ ── ♦ ── ⋅ ⋅ ──

    ── ⋅ ⋅ ── ♦ ── ⋅ ⋅ ──

    tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

    [ bericht aangepast op 8 april 2023 - 13:35 ]


    [ heaven knows ]

    Zijn genade is in de vorm van een Colt Wesson bullet recht door het hoofd. Een lam paard heeft niet meer om voor te leven, en de doden zouden niet meer moeten leven...

    Bij de rol “Other”

    De volgende ochtend lagen twee Colton Wessons op de tafel, hun vader verklaarde dat dit het enige was wat die monsters tegen hield. Dat de jongens ze enkel mochten gebruiken om zichzelf te verdedigen, maar niet achter hen aan konden gaan.
    @ Mirabel      Zonder functie bij de Agency en connecties bij de wapensmid, kan je niet zo gemakkelijk (zelfs bijna onmogelijk) aan Colt Wesson wapens / kogels / e.d. komen. Er zijn meerdere redenen hiervoor waarom enkel degenen bij de Agency of in samenwerking met, aan de wapens en kogels kan komen, waaronder dat het bedrijf is opgestart om mensen (in het stadje) te beschermen. Dit lukt niet als mensen hier zo gemakkelijk aan kunnen komen en zelf, als een kip zonder kop en geen nodige informatie over de wezens e.d. weet, op jacht gaat. Daarnaast zijn de wapens en kogels op een speciale manier gemaakt, enkel de wapensmid weet hiervan. De informatie hierover is met elke generatie meegegeven.
          Een andere reden is, dat het daadwerkelijk illegaal is om (zelf) aan de wapens te komen / op jacht te gaan naar de vampieren als je niet bij de Agency of de sheriff werkt. Indien je hieraan toch (op een of andere manier) komt, is er een koud nachtje in de cellen gereserveerd voor je. Voor repetitief gedrag zijn er andere sancties natuurlijk.
          Voor (andere) vragen kun je me altijd contacteren, ik zal proberen z.s.m te reageren.


    Tara Mae werd zijn apprentice en kwam geregeld trainen in hun jonge jaren. Nu 13 jaar later zijn ze hunting partners en ziet hij onbewust de meid als zijn adoptie dochter.

    They chatted back and forth some more, and by the end of the night Tara'd found herself recruited as a trainee for an underground (ha!) vampire hunting organisation called The Agency.
    @ Moonchild & Mirabel      Nu ik de informatie grotendeels klaar heb, kan ik beter reageren op de rollen. Ik heb jullie rollen bekeken en allereerst – het zijn mooie rollen en zeker goed gekeurd. Er zijn echter wel wat correcties erover vanuit mij. Deze reactie voeg ik voor jullie samen, omdat ik een idee heb dat deze kwestie koppelt met elkaar.
          Hetgeen wat enige aanpassingen nodig heeft, heb ik gequote. Ik weet niet wie de “stranger” is in Moonchilds’ rol, maar van wat ik opvat vanuit Mirabels’ rol is dit Roger? Het ding is dat wanneer er gerekruteerd wordt – dat (tevens wanneer het gebeurd in zulke hachelijke posities) de goedkeuring enkel gedaan kan worden door de hogere in rank. Ex: de baas, rechterhand. In speciale gevallen kan er een uitzondering gemaakt worden, maar dat moet dan sws eerst langs de Higher-ups gegaan zijn. Higher-ups zijn meestal afstammelingen van het groepje die het bedrijf heeft gestart.
          Het kan wel gebeurd zijn, maar dat betekend dat Roger langs een Higher-up gegaan moet zijn voor Tara Mae en Roger een goedkeuring krijgen. Het kan niet zo impulsief gebeuren en Roger hierover mag / kan besluiten. Corrigeer me vooral als ik het verkeerd heb opgevat over deze situatie (:

    @ A side-note for Moonchild      Eerlijk gezegd weet ik niet of het een inside joke is vanwege de ha, maar het is geen ondergrondse organisatie. Het bevind zich in een oud hotelgebouw. Of is het eerder bedoeld als een synoniem voor “illegaal” of iets? Want dan klopt dat ook niet echt over de Agency.

    De foto’s zal ik later posten en dan zal ik mijn best doen om de ligging van het stadje duidelijker te maken.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2023 - 9:09 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Omdat de post niet de hele ligging laat zien, schrijf ik de woorden hier op. De columns staan in de volgorde van de foto's eronder. De foto's zijn aanklikbaar, zodat ieder het beter kan zien.

    Aan de linkerkant van de voormalige saloon / hotel bevind zich de straat waar o.a. de sheriff's office en fire department zijn. Het eindigt met een binnenhof waar men bijeenkomt en eventueel, voor de doorreizigers, de paarden aan kan leggen. The Yellow Rose (bar / saloon) ligt hier vlak aan vast, met aan de andere kant het hotel.
    Bij dit voormalige hotel bevind zich de Agency. Achter het gebouw is een grote, open ruimte waar o.a. gevechtstechnieken worden beoefend.
    Aan de rechterkant bevinden zich enkele huizen en kleinere winkeltjes, zoals een simpele markt. De dokter en begrafenisondernemer van de stad zijn hier ook gevestigd.


    [ bericht aangepast op 30 maart 2023 - 12:15 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.