• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 Energieschilden
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia The Alder Vampier - overname gaves door bloed
    Casey The Oak Mentaal binnendringen
    Robin The pine Tree -> The Alder Boogschieten
    Kassander The Alder Telepathie

    • Afgestudeerd •
    Ryan Panther Portalen maken
    Onbekend Buffalo onbekend
    Melody RhinoBanshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 4 mei 2023 - 15:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdagavond

    Fayr



    Hij had er in ieder geval weinig zin in, dat was haar wel duidelijk. 'Astrologie,' stelde ze voor.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ONYX - KRIS

    Onyx
    Bij een feestje dat door Fox werd georganiseerd hoorde natuurlijk een reeks Disney- en musicalnummers, maar Onyx had nog lang niet genoeg drank op om dat ook maar een beetje te kunnen waarderen. Dat was hij ook niet van plan. Niet zo lang Zebediah zijn vriend dood wilde hebben. Ieder moment kon hij een Romeo met een machinegeweer midden in de kamer laten verschijnen. Als hij dan stomdronken was en daardoor niet snel genoeg kon reageren, zou hij het zichzelf nooit vergeven. Wel gaf het hem een klein beetje rust dat Adam terug was. Zolang hij op tijd wegsprong, kon het weer rechtgezet worden.
          Zijn blik dwaalde de kamer rond. Hij zag dat Fox bij Kris wegliep om met Vienna en Safira te dansen. De Buffalo stond aan de zijkant, zo te zien net zo blij met de muziek als hij zelf. Het liet een flauwe glimlach om zijn lippen komen.
          Ze zouden hun vriendschap een nieuwe kans geven, hadden ze gezegd. Doordat Kris amper zijn kamer uit kwam, was het daar nog niet echt van gekomen. En Onyx had nog wel toegezegd een vrijgezellenfeest te organiseren. Een soort van, dan.
          Onyx draaide zich naar Jester toe. ‘Ik ga de toekomstige bruidegom maar eens feliciteren.’
          Jester stak zijn duimen op. 'Enjoy.'
          Onyx haalde eerst twee biertjes uit de keuken en stak er toen eentje naar Kris uit. ‘Ik geloof dat ik je moet feliciteren.’ Zodra Kris het flesje aanpakte, tikte Onyx de onderkant van de zijne ertegen. ‘Trouwen, hier op Experium. Nou, dat kan verder niemand zeggen.’
          Kris trok een mondhoek op. Zijn blik dwaalde even af naar het dansende groepje, waarna er een zachte uitdrukking op zijn gezicht kwam. Toen hij Onyx weer aankeek, leek hij zich niet echt een houding te kunnen geven. ‘Ik gun hem iets veel groters,’ zei hij toen met een zucht. ‘Dan ergens stiekem in een bos, waarbij iedereen voor de avondklok terug op de campus moet zijn. Maar goed. Wachten tot we hier weg zijn… ik weet niet. Het voelt alsof onze levens al lang genoeg stil hebben gestaan. En we weten niet hoelang we hebben.’
          Er kwam een verbitterde uitdrukking op Kris’ gezicht. Onyx begreep hem wel.
          De kans dat Fox een weduwnaar werd, was groter dan dat ze hun vijfjarig jubileum haalden. Zebediah zou Kris niet in leven laten. Onyx besloot hem straks in te lichten over het plan om de teleporteur gevangen te nemen. Misschien dat Kris nog op- en aanmerkingen had – misschien kende hij die gast wel.
          ‘Er zijn meer opties dan het bos.’
          ‘Zoals? Hier in de woonkamer?’
          ‘Technisch gezien wel, ja.’
          Vragend trok Kris zijn wenkbrauwen op. ‘Ga je nou al net zo in raadselen praten als je vriend?’
          Onyx grijnsde. ‘Dacht dat dat beter zou bevallen dan dat ik ook I just can’t wait to be king meeblèr?’
          ‘Dat je de titel kent, vind ik al best verontrustend.’
          ‘Zebediahs lijflied. Je moet je toch een beetje in je vijand verdiepen.’
          Kris grinnikte hoofdschuddend en nam een slok van zijn bier. ‘Ik zie hem toch eerder als die schele hyena.’
          ‘Touché.’ Onyx grijnsde. Ze waren wat van het onderwerp afgedwaald, maar het idee dat net in hem opgekomen was, liet hem nog niet los. Tot nu toe waren ze slechts met z’n tweeën in een droom geweest, maar wat als hij dat nou met veel meer mensen zou doen? Waar zou de grens liggen? Dat was best iets wat hij wilde onderzoeken. Niet op de bruiloft zelf natuurlijk – het zou toch lullig zijn als de maximumcapaciteit vier bleek te zijn en het noodgedwongen tóch in de woonkamer moest – maar het was altijd fijner om naar een doel toe te werken. ‘Kom, ik wil je wat laten zien.’
          Hij verliet de woonkamer en ging via de trap naar boven, naar zijn slaapkamer. Hoewel Onyx naar binnen liep, bleef Kris voor de deuropening staan.
          ‘Toe maar. Is dit een beproeving om te zien of ik wel de trouwe echtgenoot zal zijn?’
          ‘Ik wilde je wel vragen om samen op bed te gaan liggen ja.’
          Kris’ wenkbrauwen kropen naar elkaar toe.
          Onyx grijnsde. ‘Wat? Bang dat je je handen niet kan thuishouden?’
          ‘Terwijl jij een vriend hebt die me ervan kan overtuigen dat het een goed idee is om die handen er daarna af te hakken? Nou, niet echt.’
          ‘Ik dacht dat je wel van een beetje risico hield.’
          Kris liet een droog lachje horen. ‘Daar ben ik wel een beetje klaar mee.’
          Onyx pakte zijn gitaar en knikte met zijn hoofd naar het bed. ‘Je mag ook blijven staan, maar dan val je zo hard.’

    Kris
    Argwanend keek Kris naar Onyx’ gitaar. Hij had te veel meegemaakt om hier zomaar aan mee te doen. Onyx had dan wel gezegd dat ze een nieuwe poging konden doen om vrienden te worden, maar dat maakte nog niet dat hij die gast vertrouwde. Dat hij de controle over zichzelf kwijt wilde raken.
          ‘Wat ga je doen?’
          ‘Gitaar spelen.’
          ‘Ga je me in slaap toveren?’
          ‘Uhu. En mezelf. Waar zou Fox wel zijn bruiloft willen vieren, denk je?’
          Er was een behoorlijke spanning in zijn nek en schouders gekropen. Met zijn rechterhand kneep hij in de stramme spieren. De bruiloft? De omslag was een beetje abrupt. Aarzelend zette hij toch een stap over de drempel.
          ‘Hoezo?’
          ‘Nou wat denk je?’ snoof Onyx, en hij hief zijn gitaar iets. ‘Dan breng ik je daarheen.’
          Kris wilde bijna nog een keer hoezo zeggen, maar hield het woord net op tijd binnen. Hij bestudeerde Onyx’ gezicht. Met zijn gave kon hij mensen nachtmerries sturen, zo veel wist hij. Dromen misschien ook wel. Maar wat had het voor zin om hem een plek te laten zien waar hij nooit mét Fox heen kon?
          Nog niet helemaal zeker van wat hij nu wilde, ging hij op de rand van het buitenste bed zitten. Onyx hing zijn gitaar om.
          De hele situatie vond hij maar raar. Ooit, op een andere kamer, had hij zo toegekeken hoe Fox de ene goocheltruc na de andere uit zijn mouw schudde. Was dit hoe Jester en Onyx hun tijd vulden? Doordat Onyx hem serenades bracht? Onyx kon best aardig zingen, dat wist hij nog wel van vroeger.
          Onyx sloeg een paar snaren aan. ‘Jij kijkt alsof je bang voor me bent.’
          Kris grimaste. ‘Ik haat verrassingen.’
          De Panther haalde zijn schouders op. ‘Het hóéft geen verrassing te zijn. Ik vraag je niet voor niks waar je heen wilt, maar als je boze fronsen blijft oefenen dan verzin ik wel wat.’
          ‘Best,’ bromde hij, voor Onyx een of ander door hongerige wolven bevolkt bos koos. Je wist maar nooit. ‘Doe maar… boven op een berg.’
          Onyx gaf een knikje. Daarna leken de tonen die hij met zijn gitaarspel voortbracht dikker te worden. Ze maakten hem slaperig en hoewel hij ertegen vocht, kon hij zijn oogleden niet openhouden.

    Wind liet zijn haren wapperen. Beneden hem schitterde een meer en daarachter verrezen bergen zich, met verschillenden stroken groen en grijze rots. De toppen waren zelfs wit van de sneeuw.
          Sneeuw.
          Kris realiseerde zich nu ook dat hij in de sneeuw zát. Dat merkte hij alleen door naar beneden te kijken, want hij had een skibroek aan en droeg handschoenen.
          Kris kon zich niet herinneren dat hij zijn ogen open had gedaan, of dat hij wakker was geworden. Opeens had hij hier gezeten. Vanuit zijn ooghoek zag hij een schaduw. Gelijk riep hij zijn gave aan, maar door de handschoenen kon hij die niet goed geleiden. Niet dat hij zijn handen nodig had – hij kon ook kristallen uit de grond omhoog laten komen - maar het maakte het wel moeilijker om het met zijn handen te sturen. Zodra hij Onyx zag, liet hij zijn gave weer wegzakken. De jongen plofte naast hem neer, maakte een sneeuwbal en gooide die naar beneden.
          Veel sneeuw had Kris niet gezien. Misschien dat het tijdens zijn tijd op Experium twee keer had gesneeuwd? En zo’n dik pak als hier had er niet gelegen. Fox zou het vast geweldig vinden, een sneeuwpop maken, een sneeuwballengevecht.
          ‘Dus hier zit je met Jes als jullie het gewone leven willen ontvluchten?’
          Het was bizar om hier samen met Onyx te zijn, maar goh, jaloers was hij wel.
          ‘Niet op deze berg. Jes kan niet tegen kou.’
          Right. Daarom had Zebediah natuurlijk die Dezi op hem afgestuurd.
          ‘En je kan gewoon alles creëren wat je wil? En meenemen wie je wil?’ Hij floot. ‘En er vast ook mensen in opsluiten?’
          Onyx trok een mondhoek op. ‘Denk je dat het een goeie oplossing zou zijn, Zebediah en Romeo samen op deze berg neerzetten?’
          ‘Als ze uiteindelijk springen van ellende, zijn ze dan dood?’ Hij keek de diepte in. ‘Dan worden ze wakker zeker?’
          ‘Ik kan een uitgang inbouwen. Boven op een wolk ofzo, waar ze nooit bij kunnen komen.’ Onyx grinnikte. ‘Als ze springen, denk ik dat ze gewoon met verbrijzelde botten op de grond blijven liggen.’
          ‘Klinkt als een passend einde voor ze. En in real life verhongeren ze uiteindelijk, ofzo?’
          ‘Waarschijnlijk? Het is nou niet dat ik dit al op iemand heb uitgeprobeerd.’
          Kris grinnikte. ‘Niet? Vond ik best wat voor jou.’
          ‘Ik kan dit nog maar kort. Mensen vastzetten in een droom. Meegaan in een droom. Anders had ik het vast eens op Maaya uitgeprobeerd.’
          ‘Dat kan nog steeds.’
          Onyx keek hem kort aan. ‘Ik heb het haar wel beloofd. Dat als ze me ooit nog eens dwars zit, ik haar opsluit in een kamer met Barnes.’
          Ja – dat was hard.
          Maar wat hem betrof verdiende ze het.
          ‘Wat voor plekken heb je nog meer gemaakt?’ vroeg hij nieuwsgierig. Want als Onyx écht meer mensen in een droom kon krijgen, kon hij inderdaad zorgen dat Fox zijn droombruiloft kreeg. Een beetje inspiratie kon hij wel gebruiken.
          ‘Een strand, op een onbewoond eiland.’ Onyx wendde zijn blik af. ‘Disneyland,’ mompelde hij.
          Kris schoot in de lach. ‘Dísneyland?’
          Onyx haalde duidelijk gegeneerd zijn schouders op, al herstelde hij zich al snel. ‘Alsof jij dat niet voor Fox zou doen. Ik hoorde van die vlindertuin die je voor ‘m hebt aangelegd.’
          ‘Touche. Wat een softies maken ze toch van ons.’ Hij streek over zijn ring en glimlachte. Hij vroeg zich af of dat ooit naar buiten was gekomen als er al die jaren geleden wél wat tussen hen was gebeurd, maar hij kon het zich niet echt voorstellen. Fox en Jester waren juist hun tegenpolen, die daagden hen uit om zichzelf dieper te verkennen dan ze anders ooit zouden doen.
          ‘Disney zou hij ook wel wat vinden.’
          Onyx schoof met zijn voet sneeuw opzij. ‘Weet ik. Maar… het is iets van Jes en mij. We zijn er ook pas één keer geweest en hij heeft nog niet eens alles gezien.’
          Kris’ mondhoek krulde omhoog. ‘Je hebt gelijk. Daar mogen jullie je bruiloft aan vieren.’ Hij gaf Onyx een schouderduwtje. ‘En wat verder nog?’
          ‘Ehh. Een hutje bij een bergmeer. Met het noorderlicht.’
          Kris wilde een plagende opmerking maken, maar hij zag Onyx’ houding veranderen, alsof hij naar binnen keerde. ‘Geen goeie herinnering?’ vroeg hij voorzichtig.
          Onyx reageerde eerst niet, maar zei uiteindelijk: ‘Het laatste wat hij wilde zien. Voor hij…’ Hij zweeg, kneep zijn handen samen.
          ‘Voor hij doodging,’ concludeerde Kris. Het was niet echt een natuurlijk gebaar voor hem, maar hij sloeg toch een arm om Onyx’ schouders. Het was nog niet eens twee weken geleden toen Jester was gestorven. Het idee dat Fox in zijn armen zou sterven… Hij dacht terug aan de avond dat Zebediah Fox had vergiftigd, aan de wanhoop die hij gevoeld had.
          ‘Hij heeft Fox eens vergiftigd. Gaf alleen het tegengif als ik een pistool voor hem regelde.’ Hij grimaste. ‘Ik zweer dat hij zal boeten. Voor wat hij onze jongens heeft aangedaan.’
          Onyx keek hem aan. Kris zag in zijn ogen dat hij niets liever wilde dan dat Zebediah stierf, maar er was ook aarzeling op zijn gezicht te zien. Jester wil het niet. Net zoals dat Fox het moeilijk zou vinden. Zelfs al liepen ze beiden meer gevaar dan wie dan ook.
          Het was bizar, hoe hun situaties op elkaar leken.
          ‘We zijn bezig met een plan om hier vandaan te komen. We willen de teleporteur van Zebediah scheiden en ons dan één voor één hiervandaan laten halen,’ vertelde Onyx. ‘Ken je ‘m? Die teleporteur?’
          ‘Fort.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Niet heel goed.’
          ‘Wat is hij voor type?’
          ‘In elk geval geen Romeo-type. Ik krijg altijd een beetje de indruk dat hij niet weet wat hij met zijn leven aanmoet nu hij niet meer in handen van Experium is. Ik geloof niet dat hij zijn geluk bij Zebediah heeft gevonden – maar hij moet wat. En hij zal vast een opdracht in z’n kop hebben dat hij Zebediah niet kan dubbelcrossen, ofzo.’ Zo gehaaid was Zebediah wel. ‘Dus als je ‘m inderdaad van Zebediah kan scheiden en je vriend hem kan overtuigen om ons naar een andere plek te brengen? Dat werkt vast, ja. Al zou ik hem zelf voor geen cent vertrouwen na afloop.’ Het was zachtjes begonnen te sneeuwen en Kris veegde een pluk nat haar voor zijn ogen weg. ‘Hoe wil je het doen dan?’
          ‘We lokken Zebediah ergens heen. Met Yrla, misschien. Of Fox.’
          Kris’ gezicht betrok bij het horen van Fox’ naam, maar hij begreep wel dat dat inderdaad kon werken.
          ‘Nish is er dan bij, die houdt Ednoces onzichtbaar. Die zet de tijd stil en schakelt Zebediah uit.’
          Kris trok zijn neus op bij het horen van Ednoces’ naam. ‘Sinds wanneer zit die in het complot?’
          ‘Nog niet,’ gaf Onyx toe. ‘Maar met z’n gave maken we een goeie kans. En hij spant niet samen met Zebediah, toch?’
          ‘Niet dat ik weet, nee. Het is best een aardig plan. Maar, nou ja. Niet echt door de meest zekere mensen uitgevoerd.’
          Fox toneelspel was vast erbarmelijk. Nish kon zomaar weer van kant switchen en Ednoces… dat was nou ook niet echt een teamplayer.
          ‘Ik kan hem ook vastzetten. Fort. Maak ik ‘m met steen gewoon vast aan de grond. Zebediah ernaast. Kan je vriend erop los gaan met z’n gave.’
          ‘Weet je zeker dat hij dan niet weg kan?’
          ‘Denk dat z’n benen dan van z’n romp scheuren.’
          ‘Dan hebben we straks een dooie teleporteur. Ook niet handig.’
          ‘Daar hebben we die tijdreiziger voor, toch?’ Kris trok zijn mondhoek op. ‘Dan proberen we het net zo lang tot het lukt.’
          Onyx glimlachte flauwtjes. ‘Ik kan het opperen. Maar we zijn met meer mensen dan alleen Jes en ik. Fire weet ervan, Emil. Melissa. Wil je dat die weten dat je hier bent?’
          Kris slaakte een zucht. Die hele Emil kende hij niet, en Melissa… die had hij ook al jaren niet gesproken. Ze kon vast net zo’n verraderlijk kutwijf zijn als Maaya. ‘Oke. Dan ben ik wel plan B.’
          Onyx trok een mondhoek op, daarna kwam hij overeind. ‘Oké, genoeg serieus gedoe. Daarom nam ik je hier niet mee naartoe.’
          Kris stond ook op en draaide zich met Onyx mee. Iets verderop stonden twee sneeuwscooters.
          ‘Wat de fuck?’
          Onyx grijnsde. ‘Eens zien of dit een verborgen talent van ons blijkt.’
          Kris grijnsde terug en klom op de scooter. Dit was echt… ongelofelijk.
          Misschien kon hij tijdens al die lange schooldagen toch wat anders zien dan de vier muren van zijn slaapkamer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vision


    'Prima. Als jij nou een paar deelvragen uitwerkt, duik ik vrijdag de bibliotheek wel in.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdagavond

    Fayr



    Fayr betwijfelde het ten zeerste, maar ze zei, 'Prima.' Ze haalde haar iNet tevoorschijn. 'Wat is je nummer?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vision


    Vision somde zijn nummer op en sloot af met: 'Geen pikante foto's sturen hè? Ik denk niet dat mijn vriendin dat zal waarderen.' Hij gaf haar een dubbelzinnige knipoog.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdagavond

    Fayr



    Fayr stak haar middelvinger op terwijl ze het nummer opsloeg. 'Ik dacht het niet. Goed, ik app je later wel met jouw deelonderwerpen.' Ze trok haar collegeblok naar zich toe en glimlachte liefjes. 'En als je het in je hoofd haalt om zaterdag aan te komen met het excuus dat je er per ongeluk helemaal geen tijd voor hebt gehad, vraag ik mijn leider wel of hij je even van gedachten kan laten veranderen, kay? Geniet van je avond.' Ze stond op en liep naar de deur.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vision


    Vision snoof. Stoer hoor, je leider op iemand afsturen. Het lag al op zijn tong, maar hij hield de woorden binnen. Hij had geen zin in gedoe, niet terwijl zijn vriendin boven in bed op hem lag te wachten. Hoe eerder het gezeur van deze opdracht voorbij was, hoe beter.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Tegen de tijd dat hij bij Damon was, was de ergste frustratie wel weer weggezakt, al wist hij nog steeds niet goed hoe hij nu met Yrla moest omgaan. Met hem op één kamer blijven leek hem helemaal niet handig, maar hij kon dat niet verklaren zonder de waarheid te vertellen en dat vond hij meer een plan B. Nu nog een plan A.
          Dat diende zich pas een stuk later aan, toen hij inmiddels met Damon aan het gamen was zonder dat hij echt wat had hoeven zeggen over zijn wat bedrukte humeur. Damon was niet zo´n vrager en op zich had Nish dat ook niet nodig. Zijn gedachten waren meer bij zijn probleem dan bij de game, maar aangezien het spel verre van ingewikkeld was, was dat niet zo’n probleem.
          ‘Ik heb tegen Yr verteld dat ik je leuk vind.’ Misschien dat hij dat Damon allang verteld had, hij wist het niet meer. Ze waren immers beiden high geweest en doordat hij al in geen dagen fatsoenlijk geslapen had, waren zijn herinneringen ook nogal een blur. ‘Want als hij erachter komt dat ik hem leuk vind, gaat onze vriendschap eronder lijden. Dus… problemen mee om een tijdje mijn vriend te spelen?’

    Damon



    Damon haalde zijn schouders op. ‘Sure.’ Hij voegde meteen daad bij woord en schoof al gamend zo dichtbij zijn vriend dat hij wel ongeveer op schoot zat.

    Nish


    Nou, dat ging makkelijk. Niet dat hij anders had verwacht van Damon, maar soms verbaasde het gemak waarop bepaalde dingen liepen hem wel. ‘Top.’ Hij leunde met zijn schouder tegen Damon aan terwijl hij zich weer op de game concentreerde. Hij had nog niets gezegd over het paintballen – misschien moest hij dat nu maar doen. ‘Yr had laatst een date, toen heeft Darian paintball-guns voor hem gemaakt. Ik mag ze lenen, kunnen we ze morgen eens uitproberen.’

    Damon



    ‘Vet,’ vond Damon. Hij grijnsde. ‘Ik maak je in man. Mag je bij Yrla zitten kniezen dat je vriend te strijdlustig is om rekening te houden met je zachte perzikhuidje.’

    Nish


    ‘Eerst zien, dan geloven.’ Nish schudde grinnikend zijn hoofd. ‘Misschien ben jij wel degene die z’n blauwe plekken bij z’n nieuwe vriendinnetje moet gaan helen. Wat moest ze eigenlijk van je?’

    Damon



    ‘Wie? Fayr?’ Damon grinnikte. ‘Ik vroeg me al af hoe ze aan m’n nummer was gekomen.’

    Nish


    ‘Ja, ze kwam hem vragen. Bloedserieus. En blijkbaar niet om toe te zien hoe jij alle happiness uit iemand trok.’

    Damon



    Nou had hij beloofd om Fayr’s geheim mee te nemen zijn graf in, maar dit was Nish en zoveel waarde hechtte hij nou ook weer niet aan zijn woord. Maar aan de andere kant wilde hij Fayr eigenlijk niet teleurstellen, want het was ergens wel leuk om haar te jennen met schuine grappen en te zien hoe ze rood werd. En hey, misschien vond hij het ook wel eens leuk om nodig gevonden te worden door nog iemand dan alleen Nish.
          Dus hij haalde zijn schouders op. ‘Ze had behoefte aan wat emotieregulatie. Veel uitleg kreeg ik er ook niet echt bij. Wel een stel commando’s.’ Hij trok een mondhoek op. ‘De volgende keer dat ze belt heb ik weer een nieuwe opening nodig. Het crematoriom had d’r voor een goeie vier seconden stil.

    Nish


    ‘Emotieregulatie? Wilde ze een hapje geluk dan?’ Hij pruilde. ‘Ik maar denken dat dat ons ding was.’

    Damon



    Damon grijnsde. ‘Jaloers?’

    center]Nish[/center]


    'Eerder vreselijk gedesillusioneerd.'

    Damon



    Damon liet de controler met een hand los en klopte semi-troostend tegen Nish’ wang. ‘Arme jongen toch.’

    Nish


    Nish grijnsde. Dat moest wel een mooie deal voor Damon zijn dan – eerst haar geluk afnemen en het vervolgens samen oppeuzelen. Hoe graag hij zelf ook een beetje high werd van dat spul, hij had daar echt geen herbeleving van zijn meest nare herinneringen voor over.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2023 - 22:33 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zondag 13 november

    [ bericht aangepast op 20 aug 2023 - 22:34 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Echt vast sliep hij niet. Steeds schrok hij weer wakker uit nachtmerries, dacht hij aan de vlammen die het Lions house verslonden, of aan Onyx’ lichaam in een poel van bloed. Merrin hield hij ook wakker met zijn gewoel, maar die was heel lief voor hem en hielp hem om weer te kalmeren, totdat hij weer begreep dat hij de tijdlijn terugveranderd had. Dat iedereen nog steeds in leven was en Merrin nooit met Yrla was geweest.
          Tegen de ochtend was hij nog steeds ontzettend moe. Het was alsof zijn gedachten gewoon geen rust konden krijgen, de gebeurtenissen van de voorgaande week bleven maar door zijn hoofd spoken, compleet willekeurig en vergezeld van zo’n beetje alle gevoelens die je je kon indenken. Het leek haast of hij op barsten stond. De angst voor wat het bestuur zou gaan doen en welke sancties ze zouden gaan treffen, kwam daar ook nog eens bovenop. De kans was groot dat ze zijn komende tijdreizen streng gingen monitoren, dus als hij Rory nog wilde bezoeken dan kon hij dat maar beter vandaag doen. De gedachte alleen al liet zijn maag in een knoop draaien. Ergens wilde hij zich daar veel beter op voorbereiden, maar de tijd begon te dringen. En na wat hij over zijn verleden ontdekt had, vond hij dat hij het Rory ook verschuldigd was.
          Vanuit zijn ooghoek zag hij dat Merrin zich bewoog en Adam draaide zich op zijn zij.
          ‘Hé,’ zei hij zacht. Hoewel hij wist dat Merrin het hem niet kwalijk nam, vond hij het toch vervelend dat hij diens nachtrust zo verstoord had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish
    Het sloeg helemaal nergens op dat hij ertegenop zag om naar Yrla’s slaapkamer te lopen. Ze hadden niet eens ruzie gehad, en waren geen eens boze woorden gevallen. Als Vienna hem niet had geconfronteerd met het feit dat zijn gevoelens voor hem blijkbaar één grote trigger voor Yrla waren, had hij niet gedacht dat er überhaupt een probleem was.
          Maar ze hadden afgesproken om vandaag te gaan paintballen en dat idee wilde hij nog steeds doorzetten. Niet alleen om twee van zijn beste vrienden te helpen, ook omdat hij gewoon zelf zin had om dat eens te doen. Hij had alleen geen flauw idee waar hij die guns eigenlijk vandaan moest halen. Bij Vienna, waarschijnlijk. Nou, het leek hem beter als Yrla dat dan fixte. Vienna schoot hem waarschijnlijk nog liever overhoop dan dat ze hem zou helpen.
          Hij klopte even aan en deed toen de deur open.

    Yrla
    Yrla had behoorlijk slecht geslapen. En zodra Nish de kamer binnen stapte, voelde hij de nervositeit omhoog schieten. Hij voelde zich nog steeds lullig over de avond ervoor, terwijl Vienna juist had gezegd dat hij trots op zichzelf moest zijn. Dat was hij ook wel, ergens. En toch vond hij het lullig. Hij had Nish toch wel een beetje voor schut gezet voor Safira, al had hij misschien zelf niet moeten beginnen met het stellen van die vraag.
          Toch maakte het dat Yrla zich niet echt lekker voelde. Zeker omdat Nish niet gewoon naar hun kamer was gekomen achteraf. Hij vroeg zich af of Nish boos op hem was. En om een of andere reden kon hij maar lastig met dat idee omgaan. “Hee,” begroette hij zijn vriend zacht. “Was het leuk bij Damon?” Niet dat hij dat echt wilde weten, maar voor de vorm.

    Nish
    ‘Jawel.’ Hij aarzelde. Was dit al het moment om te vertellen over zijn neprelatie? Het was toch een glasharde leugen en hoewel het voor hun beider bestwil was, kreeg hij hem niet zomaar over zijn lippen. ‘Gewoon een beetje film gekeken enzo.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Was het feestje nog leuk?’

    Yrla
    “Niet meer geweest. Geen zin in…” Yrla wees met zijn vinger richting de kamer van Safira. Yrla aarzelde en zei toen: “Het spijt me als ik je voor schut heb gezet gisteravond. Dat was niet mijn bedoeling.”

    Nish
    ‘Voor schut?’ vroeg Nish met opgetrokken wenkbrauwen. ‘Nee joh. Alsof het mij wat kan schelen wat die trien van mijn zoenkunsten vindt.’ Het eerst deel van Yrla’s reactie verraste hem al net zo erg. Hoezo had Yrla geen zin gehad in Safira? Ze waren toch zo’n beetje aan het daten?

    Yrla
    Dan begreep hij niet zo goed waarom Nish niet gewoon naar boven was gekomen en ineens naar Damon was gegaan. Maar misschien zocht hij er meer achter dan er was. Ze vechten om je aandacht. Yrla vroeg zich nog steeds af wat dat betekende.
          ”Is er iets gebeurd tussen jou en Safira?”

    Nish
    ‘Dat kun je beter aan haar vragen dan aan mij. Zij is degene met herinneringen aan vroeger en blijkbaar heb ik haar wat misdaan ofzo, want ze mag me duidelijk niet.’
          En goed, misschien kwam er ook wel een beetje jaloezie bij kijken. Al wilde hij graag geloven dat hij daar overheen gegroeid was. Jester vond hij ook een topgast, ondanks dat Nish misschien zelf wel met Onyx was geweest als Jester niet op Experium had gezeten.

    Yrla
    “Zal ik doen,” Mompelde hij zachtjes. Hij borg zijn boek op en kwam overeind. Op zich was hij wel blij dat Nish er niet zo mee zat. Al was hij toch behoorlijk gekwetst geweest over Yrla zijn antwoord. Yrla aarzelde of hij er eerlijk over moest zijn, of hij moest uitleggen wat er door zijn hoofd was gegaan.
          Een blik op Nish echter zorgde ervoor dat hij het niet wilde vertellen. Waarom zou hij het lastiger nu maken dan het was? En wat moest hij vertellen? Yrla was bang dat hij het met de waarheid er alleen maar lastiger op zou maken. “Paintballen dan maar?” vroeg Yrla een beetje onhandig.

    Nish
    ‘Ja… De vorige keer had Vienna de paintballgeweren en verf voor je geregeld toch? Kun je vragen of we die mogen lenen? Want eh, nou ja.’ Hij trok een scheve grijns, al voelde hij zich wat ongemakkelijk. ‘Zij is ook al niet echt fan van me.’

    Yrla
    Yrla knikte. “Dat kan ik wel regelen.” Ergens zat de neiging om Nish te vertellen dat hij zich niet zoveel van Vienna zou moeten aantrekken, dat die nog wel bij trok. Al wist hij niet helemaal of dat wel de waarheid was. Dus slikte hij de opmerking in.
          Een beetje ongemakkelijk en zacht mompelend dat hij zo terug was, liep Yrla de kamer uit. Hij had geen idee waarom dingen ineens akward waren en hij hoopte dat het vlug weer over was. Waarschijnlijk was even paintballen met elkaar een goed idee. Binnen tien minuten was hij terug. Vienna had gelukkig niet al te moeilijk gedaan over de geweren en dus stond hij met een grote koffer terug in zijn kamer. “Ik heb ze, maar het zijn er maar twee.”

    Nish
    ‘Misschien kan Emil ze kopiëren?’ opperde Nish. ‘Tjee, ik moet toch ook eens rondkijken naar nutterigere vrienden.’ Hij grijnsde scheef en een beetje verontschuldigend.

    Yrla
    Yrla grijnsde ook. “Ik regel het dus allemaal wel. Ik ontmoet je straks wel bij het hek, met de spullen.”

    Nish
    Nish grijnsde. ‘Je bent een held. Dan spring ik nog even onder de douche.’



    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Nou wish me luck,’ zei Onyx met een zucht nadat hij van Nish een berichtje had gekregen dat hij naar het hek moest komen. ‘En mocht Damon nou toch liever een dooie dan een levende broer blijken te hebben; verander dan alsjeblieft niet in je duistere alter ego.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Ik beloof niks.' Jester drukte een kus op zijn wang. 'Maar als je deze reünie overleeft mag je samen met me komen douchen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'En dat is ieder risico waard,' antwoordde Onyx met een grijns. 'Succes met je opperhoofd-bespreking.' Onyx wist nog niet echt of hij blij was dat hij daar niet bij hoefde te zijn of dat hij dat ergens wel irritant vond. Hij zat niet te wachten op een ellenlang gesprek met de andere leiders. Maar er niet bij zijn voelde ook... raar ofzo. 'Ik sprak Kris trouwens over de teleporteur gister. Volgens hem is het een beetje een sneu type dat niet weet wat hij met zijn vrijheid aan moet. Geen waarachtig brein, in elk geval.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Dan moest het hopelijk ook niet zo moeilijk zijn om hem van een nieuwe levensrichting te overtuigen. 'Awesome, ik geef het door.' Jester gaf zijn vriend een klein duwtje richting de deur. 'Hup, Scary Vibes. Straks kom je te laat.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.