• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen
    •Robin • The pine Tree -> The Alder • Boogschieten
    • Kassander • The Alder • Telepathie

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 4 mei 2023 - 15:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Vienna knipperde even met haar ogen, toen ze de woorden van Adam hoorde. Wauw, dat klonk past echt als een verknipte Jester, dan viel deze nog wel mee. Haar ogen gingen onbewust in de richting van Jester. Ergens was ze altijd al iets op haar hoede geweest rondom Jester. Zijn gave was gewoon krachtig en vond ze eigenlijk gewoon maar niets. Het idee dat iemand een overtuiging in je hoofd kon stoppen, gaf al genoeg reden om iets afstand te houden. Natuurlijk had ze heus wel geprobeerd gewoon normaal te doen, Jester was aardig. Maar met wat de laatste tijd gebeurd was... Hij had haar dan wel overtuigd dat het allemaal niet zo bedoeld was, en als ze Adam zo hoorde, geloofde ze haast nog meer in Jester. En toch, er zou altijd iets blijven knagen. Wat als hij op een dag wel zo werd? Blijkbaar zat het toch in hem.
          Vienna schudde het van zich af. Doemdenken was nu niet echt wat ze kon gebruiken. Ze moest zich focussen op Adam, al had ze geen idee waarom ze hier zat. Het verhaal had nog niet echt iets met haar te maken, al had ze het vermoeden dat zijzelf ook niet ongeschonden uit dit verhaal zou komen. Zeker niet aangezien Fox blijkbaar ook dingen had gedaan.
          Maar misschien was ze hier voor wat extra steun. Of dat hoopte ze vooral. Het deed haar zeer om het vriendje van haar broertje zo te zien, -hoe erg ze hem ook had gevonden,- wat nog versterkt werd door de zorgen op Merrins gezicht. Hoewel hij zich sterk hield voor Adam kon Vienna aan hem zien dat deze informatie voor hem ook nieuw was en dat hij zich echt zorgen maakte om Adam. Het klonk dan ook echt als een verknipte werkelijkheid, alsof je gewoon een vleugje horror over de tijdlijn had gestrooid.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2023 - 22:21 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    ‘Nee. Daarom gaan we eerst met ze praten. Maar Ednoces’ gave is cruciaal. Die kan de tijd stilzetten en zo kan hij de schokband bij de teleporteur omdoen. En Kijo…’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Nou ja, dat is toch iemand die ik liever naast me dan tegen me hebt. Jester kent haar beter dan ik, ik geloof dat hij er wel vertrouwen in heeft.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zebediah


    'Dat kan ik regelen, ja. Maar ik denk niet dat ze de oud-leerlingen op school bewaren. Er is ook een groot onderzoekscentrum dat streng bewaakt wordt. Ik denk dat ze daar zijn. De locatie daarvan heb ik alleen nog niet kunnen ontdekken,' gaf hij met tegenzin toe. Hij had zich dan ook vooral op de twee scholen gefocust en van zijn vrijheid genoten, hij kon niet alles in een jaar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    "Ik weet niet." Fersephone snapte ook wel waar Ednoces hier in het plan voor nodig was, maar dat betekende nog niet dat ze dat snotjong ook erop zou vertrouwen het te doen. Ze zag hem er wel voor aan dat als Zebediah een lekker stukkie vlees voor hem hield, dat hij er als een dolle hond achteraan ging. Of gewoon zelf met de buit ervandoor ging. Ze kende Ednoces dan wel niet zo goed, maar de arrogante houding waarmee hij soms door de school liep, zei al genoeg. Maar misschien wantrouwde ze ook wel teveel mensen buiten de Panthers om en zei het nog niets.
          "Ik denk dat we een fout maken ermee, maar goed. Jullie zijn niet voor niets de leiders. Heb ik ook nog een aandeel? Of moet ik vooral ver uit de buurt blijven?"

    [ bericht aangepast op 16 juni 2023 - 22:28 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nathaniël



    Nathaniël greep in zijn tas en schoof over de tafel een klein plastic doosje naar de donkerharige jongen. "Zorg ervoor dat een van je mensen dit in een van de computers steekt. Vaste computer, geen laptop. Dan kan ik het wel voor elkaar krijgen je locatie te vinden."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    'Denk je dat het het risico niet waard is?' vroeg hij zich af. Het was nou niet alsof ze overliepen van de alternatieven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    "Ik denk dat Zebediahs wraak groot is, als we falen en hij erachter komt dat we zijn teleporteur hebben proberen te ontvoeren." Fersephone zuchtte. "Maar nee, het is nu niet dat ik er een alternatief voor heb." Haar gave mocht misschien sterk zijn, maar hij leek altijd nutteloos als ze hem uitprobeerde op het krachtveld. Zelf het mini kleinste scheurtje kreeg ze er niet in. En dat gelde waarschijnlijk voor al hun gaves. Willekeurig vroeg ze zich af of er een scheur zou ontstaan als ze allemaal hun gave focuste op dezelfde plek, maar ze had geen idee hoeveel mensen daarvoor nodig waren en of ze daar wel genoeg sterke gaves voor hadden. Experium had vast rekening gehouden met zo'n scenario.


    It's never gonna happen, Guys.

    Zaterdagochtend

    Jester Madcap



    Jester tikte nerveus met zijn been. Hij wilde zeggen dat hij alsnog nooit zoiets zou doen, maar nu was er ergens vanbinnen toch een vonkje twijfel in een draadje wol geslagen. Natuurlijk zou Fox nooit Onyx de pijp uit wensen bij Zebediah, maar stel dat het ooit eens echt misging--en dan ook echt onherstelbaar mis, en het gebeurde wel? Het was niet dat Jester het zichzelf zag doen, maar... Als Fox--als iemand, überhaupt--Onyx liet vermoorden? Hij stond niet voor zichzelf in. En hij was die Jester niet en die Jester was duidelijk tot veel meer gruwelijks bereid dan hij ooit zou zijn, maar anders dan het ogen uitsnijden of het rondsturen van nachtmerries was dit laatste iets wat hij toch ergens... begreep.
          'Hoelang was je daar?' vroeg hij uiteindelijk. 'Tijd loopt anders voor je als je met je gave weg bent, toch?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Zebediah


    Zebediah gaf een goedkeurend knikje. 'Zal ik doen.' Met de nieuwe dosis bloed kon Adrasteia dat vast wel voor elkaar krijgen. Hij haalde een telefoon uit de binnenzak van zijn jas en schoof die naar de oudste jongen toe. 'Gebruik deze maar om me te bellen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    De spanning trok een klein beetje uit Adams schouders weg en hij liet zijn grip op Merrins hand een beetje vieren. ‘Als ik in het verleden ben, verloopt de tijd inderdaad anders. Maar ik was nu in het heden, dus ik was daar bijna een week. Zo lang als ik hier weg ben geweest.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    'Ja,' gaf Fire toe. 'Maar ik sta toch al bovenaan zijn dodenlijstje en Jester ook.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nathaniël



    Nathaniël knikte, maar zei verder geen woord.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx vond het lastig om het allemaal een beetje te behappen. Hoe kon Toph nou voor zulke grote veranderingen hebben gezorgd? Het scheelde wel dat het Fóx idee was geweest om hem te vermoorden, want dat zag hij hier echt niet gebeuren. Toch had-ie liever dat Kris er niet van hoorde. Dat vond hij nog wel het type dat alle mogelijke what-ifs uit de weg wilde ruimen.
          ‘Waren er verder nog grote veranderingen?’ vroeg Onyx. ‘Iets waar we iets mee kunnen? Iets over onze grote vriend? Heeft die Jes nog geprobeerd te vermoorden?’
          Adam schudde zijn hoofd. ‘Jullie wisten niets van Zebediah. Dachten dat hij dood was.’ Adam keek hem aarzelend aan. ‘Jij kon in elk geval dromen aan elkaar knopen. Van een afstand. Misschien uhm, misschien kun je daar nog wat mee. Mensen elkaar op die manier laten ontmoeten ofzo.’ Hij haalde zijn schouders op en viel even stil. ‘En uh… Vienna…’ Adam keerde zich de andere kant op. ‘Ik eh, nou ja, ik wilde jou ook waarschuwen. In die andere tijdlijn was je samen met Romeo. Hij uh, hij had je gevoelens gemanipuleerd. En toen je je daarvan losmaakte… liet hij je kiezen tussen twee mensen om wie je gaf. En eentje… eentje schoot hij dood.’
          Onyx wisselde een blik met Jester. Nu Romeo weer op vrije voeten was, was zo’n waarschuwing inderdaad wel op zijn plaats. Hij wist zeker dat die lul nog wel een keertje op kwam dagen om wraak te nemen op zijn lange gevangenschap.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Wauw," zei Vienna nogal onder de indruk van Adams waarschuwing. Ze kon niet geloven dat ze met die lul van een Romeo samen kon zijn, zeker niet na wat hij Fayr had aangedaan. Maar als Romeo echt zo erg je gevoelens kon manipuleren, wanneer wist je dan of iets echt was wat je voelde? Het idee liet een rilling over haar rug lopen. "Wel, ik heb wel een erg slechte smaak wat jongens betreft," Probeerde ze een beetje met een grapje haar werkelijke gevoel te verbloemen.
          Twee mensen om wie je gaf, hij liet je kiezen. Dat idee greep haar om het hart. Haar ogen vielen direct op Merrin. Was hij een van die twee geweest? Of Fayr? Yrla? Darian? Als ze samen met Romeo was geweest, dan vast niet met Darian. Al kon ze zich niet voorstellen dat ze daar niet net zulke sterke gevoelens had voor hem daar als nu hier. Of Romeo moest ze daar inderdaad manipuleren.
          Vienna haar hoofd draaide er gewoon van. Het idee dat iemand je zo erg kon bespelen was gewoon doodeng. En ze hoopte verschrikkelijk dat ze die klootzak nooit meer hoefde te zien.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2023 - 23:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Zaterdagochtend

    Jester Madcap



    Jester gaf een knikje naar zijn vriend. Ze moesten maar eens een plan opstellen om die lul op te vangen zodra hij dom genoeg was om zijn kop hier weer te laten zien. Ze konden hem net zo goed weer in die bunker opsluiten--of beter nog, ergens in een mooi kristallen huisje van Kris in de krochten van het bos. Daar waar hij lekker iedereen met rust liet en waar ze hem weer tegen Zebediah konden uitspelen als dat nodig bleek.
          Of hij... oefende de herprogrammatie van bad-guy naar normaal mens alvast. Ofzo. Hij bleef het een naar idee vinden, maar het was nog altijd beter dan dood, toch?
          Daar dacht hij later wel weer over na.
          Jester richtte zich weer op Adam. 'Kunnen we iets doen om je te helpen een beetje te kunnen landen in deze realiteit? Voordat je je straks een hartinfarct schrikt als je me 's vanavond in de gang tegenkomt onderweg naar de badkamer,' voegde hij er met een flauwe glimlach aan toe.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2023 - 23:27 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.