• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen
    •Robin • The pine Tree -> The Alder • Boogschieten
    • Kassander • The Alder • Telepathie

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 4 mei 2023 - 15:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nathaniël



    Nathaniël was er niet heel gerust op. Dit huis. Ze konden elke kant op gaan, elke weg begaan waar ze maar wilden. En toch voelde hij zich opgesloten binnen vier muren, met maar weinig te doen. De jongen wist dus ook niet of hij opgelucht moest zijn dat Zebediah eindelijk contact met hen had opgenomen of dat hij het juist moest afschuren. Hij vertrouwde Zebediah absoluut niet, voor geen cent. De enige reden dat ze hier nog waren, dat hij niet er hard vandoor reed, was dat er een reële kans was dat deze gast hem in contact kon brengen met zijn broertje.
          Al had zijn zoektocht niet - helemaal- stil gestaan. In een poging nog iets informatie die van de school, had het donkere net afgezocht. Al kon hij niet veel verder komen, als hij niet de informatie vanuit inside kreeg. En daar had hij toch echt een spion voor nodig die hem daaraan hielp. Misschien kon hij Kassander vragen een bug in een van de computers te plaatsen, maar hij had geen idee hoe hij weer in contact met Kassander kon komen zonder dat hij gezien werd door de school zelf. Al zou Kassander misschien zijn nabijheid opmerken, al was dat risico groot.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    ‘Ons eerst eens flink in het zweet werken en dan afkoelen in het meer?’ stelde hij voor. Het zwembad kon ook, maar rond deze tijd was het rustiger bij het meer en hij wilde een paar dingen bespreken die niet voor andere oren bestemd waren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Fersephone knikte op dat plan. Fire en zij waren een uur flink bezig, waarbij ze soms wat samen deden en in afwisseling gewoon zelf. Uiteindelijk gingen ze bezweet in de richting van het meer. Fersephone had haar bikini niet echt bij zich, maar op zich... Fire had haar toch al een keer in ondergoed gezien. Daarnaast had geen string aan op het moment en een sport bh, dus dat overleefde ze wel. Ze trok haar shirt uit, haar broek en schoenen en dook zonder pardon in haar ondergoed het meer in. Een verfrissende duik was het zeker.
          "Nou, kom op," schreeuwde ze met een halve grijns naar Fire die nog langs de rand stond.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rory


    Rory was blij toen Zebediah en die andere dude eindelijk van zich lieten horen, want stilzitten was echt niets voor hem. Bovendien had hij nog steeds niets al te beste vibes bij die kerel en zou het hem niets verbazen als de oorspronkelijke bewoners van dit huis ergens in de kelder lagen weg te rotten of zo. Lukas hield echter vol dat ze Zebediah echt nodig hadden om zowel hem als Aaron te bevrijden en dus probeerde Rory daar maar op te vertrouwen. De afgelopen dagen had Lukas iedere avond even ingecheckt om te horen of er nog updates waren.
          Ze gingen met zijn vieren om de eettafel zitten. Rory noch Nathaniël voelde zich geroepen om drinken aan te bieden en dus nam Zebediah maar meteen het woord.
          ‘We hebben een opdracht voor jullie. Als jullie die voor elkaar kunnen krijgen, dan zorg ik dat jullie je broer en… liefje kunnen spreken.’ Hij keek even tussen Rory en Nathaniël heen en weer, maar beiden wachtten af. ‘Experium heeft zijn oud-studenten ergens… opgeslagen. We hebben één van hen nodig, nummer 629. Hij is in staat om portalen te maken en zo kunnen we alle leerlingen daar weghalen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire kleedde zich ook uit op tot zijn boxer en dook het water in. Ze zwommen wat rond, tot ze uiteindelijk met hun ellebogen op het gras in het water bleven hangen. Fire keek nog even om zich heen om zich ervan te verzekeren dat er niemand was en leunde toen iets meer naar Fersephone toe. ‘We hebben een soort… plan, om hier weg te komen. Melissa en Jester zijn het er al mee eens, morgen gaan we met de andere twee praten om te horen of zij het ook willen steunen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zaterdagochtend

    Jester Madcap



    Jester zelf had Toph nooit gekend, maar zelfs met wat hij van haar wist was het moeilijk om zich voor te stellen dat één meid zoveel had doen veranderen. Met haar in leven was Onyx nu dood. Dat idee alleen al liet een rilling over zijn rug lopen, en hij was meteen extra dankbaar dat hij nu Onyx' been tegen het zijne kon voelen. Warm, en levend.
          'Het is niet jouw schuld,' wierp hij zachtjes tegen. 'Je hebt geprobeerd haar te helpen, en het ging niet. Je hebt gedaan wat je kon.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    ‘Daar sluit ik me bij aan.’ Onyx trok zijn mondhoek iets op. ‘En ik ben blij dat je terug ben, man.’
          Adam glimlachte waterig. Hoe moest hij verder? Wat moest hij vertellen over die andere tijdlijn?
          ‘Ik uhm…’ Hij draaide zich iets meer naar Jester en Onyx toe. ‘Jullie waren in die andere tijdlijn… nou ja, afschuwelijk.’ Hij sloeg zijn blik neer. ‘Jullie hebben mij – of nou ja, de Adam voordat ik kwam – Fire laten vermoorden. En jullie hebben Nish’ ogen uit zijn hoofd gesneden en zijn lippen dichtgenaaid. En ik… ik denk dat Jester Fox ook heeft gedood, vannacht.’ Hij kauwde op zijn lip. Zebediah had daar iets mee te maken gehad. Hij zag Fox er ergens wel voor aan om Onyx – die de andere Adam tot moord gedwongen had – op die manier uit de weg te ruimen. ‘En Onyx…’ Hij keek even opzij. De ijsblauwe ogen waren niet ijzig, en zijn ademhaling die heel even gestokt was, ging weer verder. ‘Je liet Fox en mij de gruwelijkste dingen dromen. En ik weet niet… Ik weet dat júllie dat niet gedaan hebben.’ Hij kneep in Merrins hand terwijl hij zijn blik afwendde. De tranen brandden in zijn ogen. ‘Maar ik weet niet… als ik nu wel de realiteiten door elkaar haal, of een paniekaanval krijg of opeens bang ben, of woest… dan weten jullie hoe dat komt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nathaniël



    Nathaniël keek even naar Rory vanuit zijn ooghoeken en richtte zich toen weer op Zebediah. Hij hield vooral diegene in de gaten, aangezien hij het idee had dat Zebediah de baas was en zijn hulpje gaf hem de kriebels. "En hoe dacht je dat we dat voor elkaar zouden krijgen? Of mogen we die details zelf invullen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Fersephone wist niet helemaal of ze blij moest zijn met dat plan, of zich een beetje gepasseerd voelde. Het was toch zij en Fire die daar samen over gesproken hadden. Maar ze besloot niet moeilijk te doen. "Wie zijn de andere twee," vroeg ze door.


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah


    'Daar laat ik jullie vrij in. Als jullie iets nodig hebben, laten jullie het me maar weten. Ik heb de beschikking tot een hoop middelen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    'De andere leiders. Ednoces en Kijo. Ik had je verteld dat Melissa wilde praten, toch? Met mij, en met Jester. Dat hebben we woensdag gedaan en toen rolde het plan eruit om Zebediahs teleporteur te... stelen, om het zo te zeggen. Dan kan hij iedereen hier zo vandaan teleporteren.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nathaniël



    Nathaniël aarzelde. Hoewel hij Zebediah niet vertrouwde, was hij wel de manier om IN de school te komen. Hij beschikte over die middelen toch? Toch, het hoofd van die gast stond hem niet aan. Hij had gewoon iets... iets... Nathaniël kon er niet helemaal bij. Hoe langer hij naar de jongen keek en erover nadacht, hoe meer hij zijn twijfels voelde afnemen. Ach wat, wat zou het ook. Hij kon dan in ieder geval in de systemen, dan zocht hij ook eens even op naar deze gek.
          "Heb je iemand in de school voor me?" vroeg hij, terwijl hij beide wenkbrauwen optrok.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2023 - 21:58 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Klinkt risicovol," zei Fersephone naar waarheid. Ze keek even naar Fire. "En je denkt echt dat die twee te vertrouwen zijn?" Fersephone twijfelde niet snel aan de keuzes van Jester, Onyx of Fire. Maar kom op, met de andere houses hadden ze weinig te maken en ze had niet het idee dat ook iedereen te vertrouwen was. Ednoces of Kijo konden makkelijk de boel bedonderen en Kijo kon ook nog in dat enge ding veranderen en alles verneuken.
          Het was leuk al dat bloemetjes strooien in andermans haar enzo, maar dat betekende nog niet dat iedereen er leuk van werd. Melissa was gek genoeg de enige waar Fersephone niet echt aan twijfelde. Om een of andere reden had ze altijd al een flink respect voor de meid gehad.


    It's never gonna happen, Guys.

    Zaterdagochtend

    Jester Madcap



    'Ik... Wat?' Jester keek geschokt van Adam naar Onyx, naar Fox en weer terug. Hij wist dat Adam dit nooit zou verzinnen en de jongen zag er ook net zo gespannen en ongemakkelijk uit als hij geklonken had, maar... Hij kon zich niet voorstellen dat hij ooit ook maar in de búúrt zou kunnen komen van wat Adam zojuist opgenoemd had. Laat staan dat de aanwezigheid van maar één experiment extra tussen hem en die realiteit in stond.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Fox keek opgelaten naar zijn beste vriend. Het klonk als een of ander spookverhaal, dit. Maar de ingedoken houding van Adam maakte wel duidelijk dat het veel meer was dan een spookverhaal.
          ‘Daar eh, waren we vast geen vrienden?’ Er zat een lichte trilling in zijn stem.
          Zelfs als ze níét met elkaar bevriend waren, was het nogal schokkend.
          Überhaupt natuurlijk dat Jester íémand doodde – het liet toch zien dat hij daar wel toe in staat was, dat er toch een soort knop om kon. Een knop die hier hopelijk nooit gevonden zou worden.
          ‘Waarom zou hij dat in vredesnaam doen?’
          Adam keek hem niet aan. ‘Ik denk dat jij Zebediah hebt gevraagd om Onyx te doden. Als wraak op Fire. Of omdat je ze te gevaarlijk vond. Of omdat je mij wilde beschermen – ik weet het niet.’
          Fox wierp een vlugge blik op Onyx. Zebediah vragen om hem te vermoorden, nou dat was al net zo geschift. Dat zag hij zichzelf ook echt nooit doen.


    Every villain is a hero in his own mind.