• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 Energieschilden
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia The Alder Vampier - overname gaves door bloed
    Casey The Oak Mentaal binnendringen
    Robin The pine Tree -> The Alder Boogschieten
    Kassander The Alder Telepathie

    • Afgestudeerd •
    Ryan Panther Portalen maken
    Onbekend Buffalo onbekend
    Melody RhinoBanshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 4 mei 2023 - 15:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Niet in mijn eentje naar de wc gaan?’ Hij glimlachte flauwtjes. ‘Nee, ik… Ik red me wel.’ Het was nou niet zo dat hij steeds bang voor Jester en Onyx was weggerend. Integendeel. ‘Het teleporteren gaat inmiddels heel goed, dus dat helpt.’ Er was wel iets anders waar hij hartkloppingen van kreeg. ‘Wat moet ik maandag tegen mijn mentor zeggen? De waarheid?’ Hij beet op zijn lip. ‘Straks schorsen ze me. Het was me heel nadrukkelijk verboden om binnen mijn eigen leeftijd te reizen en nu heb ik ook nog met de tijd gesjoemeld.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zaterdagochtend

    Jester Madcap



    Jester schudde zijn hoofd. 'Je kan altijd nog met het nobele verhaal aankomen dat je alleen maar wilde helpen en geen kwaad in de zin had, maar Experium kennende zou ik daar niet mee inzetten. Ik zou zeggen dat je vastzat in het verleden--hoelang zou je daar dan geweest moeten zijn?' vroeg hij, al half en half bezig met het verzinnen van een goed verhaal dat logisch zou klinken en hopelijk niemand een schokband-schok op zou leveren. Na alles wat hij had meegemaakt hoefde Adam dat er echt niet ook nog bovenop te krijgen. 'Ik kan met je mee naar je mentor, als je wil.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Dan zou ik daar achtentwintig dagen moeten hebben gezeten,' zei Adam zacht. Hij zuchtte en wreef door zijn haren.
          Een teken dat de paniek omhoogkwam, wist Onyx inmiddels.
          'We zetten morgen een waterdicht plan voor je in elkaar, oké?' stelde Onyx voor. 'Vandaag heb je al genoeg te verwerken.'
          Zelf wist hij niet zo goed wat wijs was. Misschien toch de waarheid? Adam was een slimme jongen, met een nuttige gave. Hij betwijfelde of Experium daar een einde aan zou maken, puur door ongehoorzaamheid, maar hij sprak daar eerst liever met Jester alleen over.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam wreef over zijn voorhoofd. Er zat nog steeds een nare druk, alsof er iets niet helemaal goed was, zijn schedel een deuk had opgelopen ofzo. 'Ja, dat is misschien beter.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zaterdagochtend

    Jester Madcap



    'Ga voor nu inderdaad maar lekker even van de rust en je vriendje genieten,' knikte Jester.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam gaf een knikje en haalde diep adem, blij dat hij dit achter de rug had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Het was pas na de lunch dat Onyx over de andere tijdlijn begon. Andere versies van henzelf hadden verschrikkelijke dingen gedaan, maar Onyx wist van zichzelf dat hij een donkere zijde had. Jester was juist een beetje zijn morele kompas – of dat in elk geval geweest – en Onyx vroeg zich af of hij in die andere tijdlijn degene was geweest die dat kompas vernietigd had. Hij kende Jester als iemand die enorm vasthield aan wat juist was – dat bleek wel uit het feit dat hij alles met zo min mogelijk geweld wilde oplossen – en Adams woorden hadden er flink op ingehakt. Ze liepen met elkaar ergens aan de rand van het terrein, daar waar geen anderen waren en ze even helemaal op zichzelf en elkaar konden focussen. Onyx schopte een dennenappel weg, keek hoe die tegen een andere boom aan ketste en zei toen: ‘Toch bizar hè. Dat het wel of niet aanwezig zijn van één persoon zoveel in gang kan zetten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdag
    Damon



    Met opgetrokken wenkbrauwen staarde hij naar de iNet in zijn hand. Hij had geen flauw benul wat Fayr ooit van hem zou moeten, laat staan waarom ze ervoor zelf contact met hem zou zoeken. Natuurlijk had hij haar onderhand een paar keer gesproken en vorige week hadden ze ruim twintig minuten over koetjes en kalfjes zitten kletsen, maar dat was voornamelijk omdat hij zich verveelde en zij hem intrigeerde. Ze had in ieder geval alle kansen aangegrepen om weer van hem af te komen, en ook de schuld bij Azrael die hij voor haar had overgenomen was hem nou niet echt in dank afgenomen.
          Hij krabde in zijn nek.
          Hij had de opmerking over dat kidnappen maar gekscherend gemaakt, en toch klonk het bijna nog logischer dan dat Fayr echt zijn hulp wilde. Damon wierp een blik op de tijd en zwiepte zijn benen van het bed af. Hij zou het wel zien. Als hij over tien minuten bij het meer wilde zijn kon hij maar beter opschieten.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    Er zat een vervelende druk achter zijn slapen, die niet zo vreemd was na wat hij de afgelopen dagen allemaal had meegemaakt. Het gesprek had bepaalde dingen weer naar de voorgrond gehaald en hoewel het voor anderen waarschijnlijk als een soort fictief verhaal klonk, was het meer.
          Het was een alternatieve werkelijkheid geweest.
          En dat was ook de reden waarom hij het gevoel had dat hij met Yrla moest praten. In de andere tijdlijn had hij immers openlijk een relatie met een jongen gehad terwijl hij in deze tijdlijn zo door Dezi gemanipuleerd was dat hij moeite had met ánderen die gay waren – laat staan welke gevoelens van hemzelf hij misschien wel blokkeerde. Yrla en hij waren nou niet echt de beste vrienden, maar hij wist hoe het was om met je geaardheid te worstelen – nota bene óók door Dezi – dus misschien dat het Yrla toch hielp, om zoiets te horen.
          Adam bleef voor de slaapkamer van Yrla staan. Hij hoorde gepraat en gelach aan de andere kant en realiseerde zich dat daar nog iemand moest zijn, al wist hij zo-even niet wie. Hij had geen idee wie Yrla’s vrienden waren, behalve Jester en Nish. Nish dan, misschien. Dat vond hij ook gek, om die hier terug te zien. Ze hadden ontzettend diepe gesprekken gevoerd de afgelopen week, maar Nish wist daar niets meer van. Deze Nish had dat niet eens gedáán. Die wist vast niet eens dat de anderen hem Adam noemden.
          Hij haalde even diep adem en klopte toen aan.

    Yrla
    Yrla viel stil toen hij iemand op de deur hoorde kloppen. Hij keek even vragend naar Nish, om te zien of die iemand verwachtte. Nish haalde echter zijn schouders op en dus liep Yrla naar de deur. De persoon erachter was wel de laatste die hij verwacht had. “Adam?” vroeg hij verbaasd. Hij keek even de gang in, maar zag Merrin niet. “Merrin is hier niet, mocht je die zoeken,” vulde hij dan ook meteen in.

    Adam
    De laatste plek waar hij Merrin ooit hoopte te vinden, was toch wel op Yrla’s slaapkamer. Die woorden lagen zelfs op het puntje van zijn tong, zo gemoedelijk was de afgelopen week tussen Yrla en hem geweest, maar hij slikte ze in. ‘Nee uh… Ik wilde jou ergens over spreken.’ Hij keek vluchtig naar de Buffalo, die het gesprek nieuwsgierig gadesloeg. ‘Ik denk uh, dat je dat misschien prettiger vindt onder vier ogen.’

    Yrla
    Yrla keek even achterom naar Nish en weer terug naar Adam. Hij vroeg zich af wat de tijdreiziger tegen hem te zeggen had. Misschien ging die wel dood in de toekomst ofzo en kwam Adam hem nu waarschuwen. Dat was ergens toch een best beangstigende gedachte. “Oké…” stemde hij in. Yrla keek weer naar Nish. “Vind je het erg om even…? Yrla knikte naar de gang.

    Nish
    ‘Alsof ik je straks niet over dit mysterie ga uithoren,’ zei Nish grinnikend, maar hij stond op om de twee jongens wat privacy te geven. Want nieuwsgierig was hij wel. Die Adam was net een week weg geweest, misschien was de toekomst wel helemaal voor hem uitgeschreven nu. Het zou toch mooi zijn als hij wist hoe dat hele gedoe met Zebediah afliep – en aangezien Yrla hun mol was, waarvan die knul vast niet wist dat Nish dat al wist – kon het toch best eens daarover gaan. Hij sloot de deur achter zich en zette bewust een paar stappen bij de deur vandaan, voor hij iets te enthousiast een poging ging doen om per ongeluk wat woorden op te vangen.

    Adam
    Een beetje nerveus nu hij samen met Yrla was, vlocht hij zijn vingers in elkaar. Hun aanvaringen in het begin lagen niet zó ver achter hen dat hij het makkelijk vond om de jongen aan te kijken. ‘Nou eh… Je hebt vast wel gemerkt dat ik er de afgelopen week niet was.’ Zijn blik verloor zijn focus en hij keek iets langs Yrla heen. ‘Ik deed iets waardoor het verleden veranderde, en daardoor ook het heden. Het was dus een soort alternatieve tijdlijn. En in die tijdlijn… was Dezi geen Panther. Ze heeft je toen… na dat gebeuren met… hem,’ onhandig knikte hij naar de deur, ‘niet opgevangen. En je… niet gemanipuleerd in iemand die een hekel heeft aan…’ homo’s. Zelfs híj kon het woord amper uitspreken, door wat Yrla en Dezi tegen hem hadden gezegd. Hoe moest het dan wel niet voor Yrla zijn? Al gaf hij ze misschien ook wel iets te veel eer. Afgaande op zijn nieuwe, maar nare herinneringen, had hij vóór Experium ook al met zijn geaardheid geworsteld. ‘Nou ja, aan jongens die op jongens vallen,’ mompelde hij. ‘Daar uh…’ Hij besloot het er maar meteen achteraan te gooien. ‘Daar had je zelf ook een relatie met een jongen.’

    Yrla
    Yrla had Adams verhaal al nauwelijks bijgehouden. De wirwar van woorden die eruit kwam, maakten nu niet een heel duidelijk verhaal. Alleen de laatste zin dreunde echt in zijn oren. Je had een relatie met een jongen. Yrla kon er niets aan doen. Hij schoot zachtjes in de lach. Dacht Adam nu echt dat dit zou werken? “Dit is een grap, neem ik aan toch?” Dan was het wel een zeer slechte.

    Adam
    Adam keek de jongen nu wel recht aan. ‘Na alle schaamte die ik zelf gevoeld heb, is zoiets wel het laatste waar ik grappen over zou maken.’

    Yrla
    Yrla keek ongelovig naar Adam. Hij begreep nog steeds maar weinig van wat de jongen zei. “Oké.” En wat dan nu? Moest hij bedanken dat hij helemaal naar hier was gekomen met deze onzin? Yrla vroeg zich af of Adam zijn hoofd gestoten had tijdens zijn laatste tijdreis, want hij leek het niet helemaal op een rijtje allemaal meer te hebben. Hij met een jongen Yrla lachte inwendig om dat idee. Belachelijk…

    Adam
    Het was duidelijk dat Yrla er verder weinig over wilde weten. Het misschien ook wel ontkende, voor zichzelf. ‘Ik dacht… nou ja, misschien komt er een moment waarop je het fijn vindt om te weten. Als je… wel eens gevoelens krijgt voor een jongen.’ Hij glimlachte aarzelend naar de jongen.

    Yrla
    Yrla zijn blik verduisterde. Spanning kroop in zijn schouders. Onbewust ging hij breder staan en rekte hij zich uit. “Ik val niet op jongens,” zei hij donker. Hij wist niet wat voor onzin Adam hem probeerde aan te praten, maar dit hoefde hij allemaal niet te accepteren. Er lag een belediging op zijn tong, een opmerking dat hij geen freak was zoals ze rest van het house. Een stem in zijn hoofd vertelde hem dat Adam de waarheid wel erg uit het oog verloren was, dat hij die flikker wel eens heel duidelijk moest maken dat hij niet zulke rare beweringen moest maken. Een spier in zijn nek trok en Yrla moest al zijn wilskracht gebruiken om de stem in zijn hoofd niet om te zetten in woorden. Hij was Dezi niet.
          Yrla knikte naar de deur. Nu had hij zijn zelfcontrole nog. Adam mocht vlug opdonderen.

    Adam
    Adam zag Yrla’s houding veranderen. Misschien dat het hem vroeger angst had aangejaagd, maar inmiddels niet meer. Ze waren echter geen vrienden, hij zou zich hier verder dan ook niet mee bemoeien. Maar hij wist dat er in elk geval één jongen was die gevoelens voor Yrla had. In elk geval in de andere tijdlijn, maar hij kon geen reden bedenken waarom Nish ze hier niet zou hebben. En voor Yrla gold misschien wel hetzelfde.
    ‘Oké. Dat is ook prima, natuurlijk.’ Hij twijfelde even of hij het hierbij moest laten of een klein hintje moest geven. Uiteindelijk besloot hij dat niet te doen. Als die twee elkaar hier echt leuk vonden, dan vonden ze elkaar vast nog wel. Zeker nu ze zo close met elkaar waren. Hij zei Yrla gedag en wandelde naar zijn eigen kamer toe.

    Nish
    Nish ging de kamer weer binnen nadat Adam die verlaten had en plofte op zijn bed neer, terwijl hij nieuwsgierig naar Yrla keek. Die zag er niet al te vrolijk uit. ‘Oef, een doomsday-scenario voorgeschoteld gekregen?’

    Yrla
    “W-wat?” vroeg Yrla aan Nish die blijkbaar weer binnen was komen lopen. Hij was zo in gedachten geweest, dat hij niet begreep waar Nish het over had.

    Nish
    ‘Je kijkt niet zo vrolijk, dus die gast heeft je net vast niet verteld dat je over een paar jaar miljonair bent en je droomvrouw hebt gevonden en ergens hier ver vandaan in een villa woont met mij en mijn toekomstige onwijs lekkere vriend naast jullie.’

    Yrla
    Yrla snoof. Was het maar zo’n feest. “Hij spoort niet. Ik denk dat hij een tik tegen zijn hoofd heeft gekregen met het tijdreizen ofzo.” Yrla lachte spottend. “Maar nee, ik heb niet te horen gekregen dat ik straks miljonair ben. Er was niet echt een lijn aan zijn verhaal te knopen.”

    Nish
    ‘Hmm.’ Niet echt een reden om zo giftig te kijken. ‘Wat zei ie wel dan?’ Misschien konden ze het samen aan elkaar puzzelen, ofzo. Zoiets wat Jester en Onyx aan de lopende band deden.

    Yrla
    Yrla had in geen velden of wegen de behoefte de woorden te herhalen die Adam hem net vertelde. Het voelde als gif op zijn tong, die alles liet branden. Dat hij.. dat hij… Hij walgde al van zichzelf dat hij überhaupt in zijn gedachten niet eens die woorden wilde herhalen. Hij was niet zoals hen, hij viel niet op jongens. Tranen branden langs zijn ogen en Yrla merkte dat hij frisse lucht nodig had. Om zijn gevoel van Nish te verschuilen, draaide hij zijn rug naar de jongen toe.
          Ergens vond hij het lullig om zo bij Nish weg te lopen, zonder uit te leggen wat er precies gezegd was. Maar wat moest hij dan zeggen? Dat zijn hekel voor homo’s nog altijd niet helemaal weggetrokken was? Dat hij volgens Adam op jongens viel. Wat natuurlijk niet waar was. Dat die strijd in zijn hoofd nog altijd niet voorbij was en dat hij nog altijd moeite had met die stem? Yrla was bang dat hij Nish zou beledigen als hij dat alles met de jongen zou delen. Nish was zijn vriend en hij kon er niets aan doen.. dat hij.. dat hij zo was. Nee, Yrla moest dit gewoon goed doen. Het laatste wat hij wilde was nog een vriend wegjagen, omdat Dezi wat woorden in zijn hoofd had gestopt.
          Wat woorden? vroeg een haast spottende stem in zijn hoofd. Je weet ook heus wel dat je de walging zelf ook voelt, als je het ziet. Want dat is het toch? Walgelijk, smerig. Het hoort niet.
    Yrla schudde onbewust zijn hoofd. Ja, hij vond het vies. Maar dat was niet meteen een reden dat het niet hoorde toch? We gaan toch niet echt van die smerige verlangens hebben toch? Je laat je toch niet overhalen door zo’n simpele ziel als die tijdreiziger? “Ga weg,” bromde hij zachtjes tegen de stem. Alle spieren in zijn nek leken nog harder te trekken en Yrla kantelde zijn hoofd iets in een poging te ontspannen. Onrust leek vanuit zijn tenen op te komen zetten. Yrla de freak. Het past misschien ook wel ergens bij je. Genderverrader, net als al die anderen.

    Nish
    Wat kon die Adam in vredesnaam tegen Yrla gezegd hebben, dat de jongen hem niet eens meer aan wilde kijken en ook nog eens bromde dat hij weg moest gaan. Had Adam de jongen voor hém gewaarschuwd? Had hij zich wéér aan Yrla vergrepen? Dat idee maakte hem kotsmisselijk. Nee, dat zou hij nooit doen. Niet na hij had gezien hoe verwoestend dat voor Yrla was geweest, niet nadat Zebediah hém had gedwongen hem te pijpen. Zelfs als hij stomdronken was, zou de herinnering daaraan nog in zijn geest branden.
    ‘Eh, oké.’ Nish stond op, maar bleef toen een beetje verloren staan. ‘Gewoon… even? Of wil je… helemaal je kamer weer voor jezelf?’

    Yrla
    Een stem brak door de ander heen. Nish, Nish was nog hier. Wat zei hij? Zijn kamer voor zichzelf? Waarom zou hij dat willen? Ergens was hij opgelucht dat Nish was opgestaan, maar hij begreep het niet. Waarom ging Nish opeens weg? “Huh?”
          Op het moment dat hij opkeek naar zijn vriend had hij spijt. Hij wilde helemaal niet dat Nish hem zo zag, op deze manier. Zo kwetsbaar. Met geen mogelijkheid om uit te leggen wat er door zijn hoofd ging. Hij schaamde zich ervoor.

    Nish
    Nish had zijn vriend nog nooit zo gezien, het was alsof hij maar half in de kamer was. Hij zette een stap naar hem toe, zodat Yrla fysiek niet meer om hem heen kon en mentaal hopelijk ook niet. Hij ving Yrla’s blik, al was die ongefocust, bijna alsof de paniek greep op hem kreeg. ‘Yr… wat heeft die eikel tegen je gezegd?’

    Yrla
    Dat Nish een stap dichterbij had gezegd, liet zijn ademhaling omhoog schieten. Rustig maar. Het is Nish. Hij doet niets. Zijn eigen stem werd vrijwel direct overtroffen door de scherpe ander. Doet niets? Hij heeft je tegen je zin gebruikt. Yrla schudde zijn hoofd. Nee, nee. Dat was jaren geleden. Nish was veranderd, ze hadden erover gepraat.
          Yrla blikte in Nish in de ogen. Het feit dat hij zo krachtig naar hem keek, rustig wachtte op zijn antwoord, geen poging deed hem aan te raken, liet Yrla zijn ademhaling weer zakken. Hij was veilig, er was niets aan de hand. Nish was zijn vriend, hij was gewoon Yrla. Yrla, die op meisjes viel. Die de dag ervoor een date met Safira had gehad, Safira die echt een leuke meid was. Wat Adam ook gezegd had, het was onzin. Toch wist hij niet wat hij Nish moest antwoorden op die vraag. “N-niets bijzonders. I-ik liet me er een beetje door meeslepen. H-het is al weg.” Yrla schudde zijn hoofd en zakte achterover op zijn bureau. Hij trok zijn blik los van Nish. Schaamte maakte plaats voor de onrust die hij eerder gevoeld had.
          Ooit op een dag moest hij hier normaal mee kunnen omgaan toch? Dat hoopte hij althans.

    Nish
    Nish geloofde er geen barst van, maar het had geen zin om aan te dringen. Hij wist haast wel zeker dat het iets met hem te maken had en dus dacht hij dat hij dan maar beter gewoon aan Adam zelf kon vragen wat er in de toekomst gebeurde. ‘Oké dan.’ Hij ging weer achter de playstation zitten. ‘Verder spelen dan maar?’ Het was niet dat hij per se verder wilde, het was misschien zelfs meer een check om te zien hoe het écht met Yr ging. Hij vermoedde dat hij liever ging rennen, omdat er meer onrust in zijn lijf zat dan hij aan hem wilde toegeven.

    Yrla
    Yrla plofte neer naast Nish. Ergens zat er teveel onrust in zijn lichaam, wilde hij het eraf rennen. Maar hij wilde zich ook niet teveel laten kennen. Voorzichtig plofte hij weer neer naast Nish. Hij pakte de controler over van de jongen. Gamen was al niet echt zijn ding, maar het was een soort van afleiding toch? Onbewust schoof Yrla nog iets verder op, waardoor zijn zij die van Nish raakte. Gek genoeg maakte de aanraking met zijn vriend, dat hij gewoon hier met beide benen op de grond stond, dat hij rustiger werd. En voor hij het wist, was hij Adams woorden alweer vergeten.

    ==

    FOX/VIENNA

    Fox
    Fox greep zo’n beetje ieder excuus aan voor een feestje, dus Adams terugkomst was daar een prachtige gelegenheid voor. Het laatste feest was al een tijd geleden en in de tussentijd waren er genoeg nare dingen gebeurd, dus iedereen kon het vast wel gebruiken om even wat stoom af te blazen. Na de lunch zocht hij dan ook meteen Vienna op – zijn party-partner in crime. ‘Hé!’ Hij sloeg een arm om haar schouders. ‘Zin om een feestje te organiseren?’

    Vienna
    Vienna had Adam nog niet echt gesproken, op de meeting van die ochtend na. Alles wat de jongen vertelt had, dwaalde nog een beetje na door haar hoofd, waardoor ze zelf helemaal niet aan gedacht had om een welkom-terug feestje te organiseren. Al wist ze meteen dat dat het was, toen Fox erover begon.
          “Oeh! Ja. Na alles wat er gebeurd is, kunnen we allemaal wel een feestje gebruiken denk ik!” Vienna glimlachte naar Fox. “In de kast onder de trap staat nog wel een doos met oude slingers, die kunnen we vast nog gebruiken. En zo maar een tripje langs de keuken dan voor wat lekkers?”

    Fox
    Fox grijnsde. ‘Yep – that’s my girl.’ Ze lieten de drukte van het schoolgebouw achter zich, op weg naar de campus van de Panthers. ‘Aangezien jij net zo goed bent in feestjes organiseren als ik… wilde ik je nog wat vragen.’ Hij liet zijn arm van haar rug glijden en hield die voor zich uit, met zijn hand omhoog. ‘Kris heeft me gister ten huwelijk gevraagd. Dus Vie… zou jij – als mijn allerbeste vriendin die ik me nog compleet herinner – onze ceremoniemeester willen zijn?’

    Vienna
    Vienna knipperde een paar keer met haar ogen. De woorden van Fox kwamen maar nauwelijks binnen. Het duurde dan ook even voor ze echt tot haar doordrongen. “Kris heeft je wat?” vroeg ze verbaasd. Ze greep Fox hand vast en keek naar de ring die om de vinger zat. Het was een prachtig ding, met een enorme, prachtige steen erin. “Uh, maar ja. Natuurlijk. Natuurlijk wil ik dat zijn!” Het idee om ceremoniemeester te zijn voor haar vriend leek haar geweldig. En ze probeerde haar enthousiasme voor dat de kant te laten overschaduwen dat ze zich toch wel een beetje zorgen maakte. Fox was een toffe gozer en die Kris… Echt gesproken had ze hem niet, maar hij had haast een moord gepleegd bij hun in de gang! Ze had echter al van tevoren een soort van beloofd dat ze Fox zou steunen rondom Kris, dus ongeacht wat ze van hem vond, zond ze Fox een brede grijns.

    Fox
    Fox grijnsde breed terug. Dat werd vast fantastisch! Jester die het vrijgezellenfeest organiseerde en getuige wilde zijn, Vie als ceremoniemeester… Nu moest hij alleen Safira nog als zijn andere getuige vragen – en vragen of Fire het huwelijk wilde voltrekken. Tegen dat laatste zag hij stiekem nog wel een beetje op… maar hij wilde graag geloven dat zijn vriend dat wel voor hem over had, zelfs al had hij Kris nooit gemogen. Hij haakte zijn arm dit keer langs die van Vienna en vertelde in geuren en kleuren over het aanzoek van gisteren.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2023 - 11:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Woensdagmiddag

    Fayr



    Damon was er eerder dan zij. Hij zat op het bankje met een koptelefoon om zijn nek, alleen was zijn iNet er duidelijk niet op aangesloten want de muziek dreef haar al van een afstandje op de wind tegemoet. Hij stond niet op toen hij haar zag maar bleef gewoon zitten kijken terwijl ze naar hem toe liep, met zijn hoofd een stukje schuin. Met zijn slungelige bouw leek hij zo nog het meest op een kraai die haar zat aan te staren. Het deed Fayr haar wangen branden en ze klemde haar vingers extra stevig om de wasknijper die ze had meegenomen terwijl ze naar de wachtende Rhino toeliep.
          'Fayr,' begroette Damon haar, toen ze dichtbij genoeg was.
          'Damon.'
          Hij zette de muziek uit en wreef zich in de handen. 'Mysterieuze shit dit, hoor.'
          Fayr zwiepte haar haren over haar schouders. 'Ik wil dat je je gave tegen me gebruikt.'
          Damon's wenkbrauwen schoten zo ongeveer de lucht in.
          'Het is een win-win,' ging Fayr vlug verder, voordat hij iets kon zeggen. 'Ik wil mijn gave ook kunnen gebruiken als ik bang ben en dat kan alleen maar als ik ga oefenen, en jij bent op deze manier voorzien van een redelijke... lunch, ofzo. Misschien smaak ik niet helemaal meer zoals eerst, maar vast nog wel goed genoeg.' Haar hart bonkte in haar keel en ze slikte, terwijl ze hem zo vastberaden mogelijk aankeek. 'Nou?'



    Damon


    Damon staarde verbluft terug naar het meisje tegenover hem. Hij kon zich niet heugen dat er ooit iemand was geweest die hem had gevraagd zijn gave op zo'n manier op ze te gebruiken—iedereen wilde dat juist altijd koste wat het kost voorkomen. Maar Fayr keek alleen maar ongeduldig. En tja, wie was hij om dit te weigeren? Het was niet alsof ze geen punt had. En als ze dit zelf wilde ging hij dat heus niet afwijzen.
          Hij haalde zijn schouders op en stak zijn hand naar haar schouder uit. 'Oké,' zei hij, en liet zijn gave over haar heen klappen.



    Fayr


    Fayr hapte naar adem. Een ijzige kou stortte zich over haar lichaam heen en ineens keek ze recht in Romeo's kille ogen en verdween de grond onder haar hakken in het luchtledige.
          'Eén gil naar Vienna en ik gooi je direct vanaf de rand naar beneden,' siste hij in haar gezicht, terwijl zijn vingers in haar nek boorden. Angst explodeerde door haar borst heen en Fayr klauwde naar zijn arm—alles om niet naar beneden te vallen. Tranen gleden langs haar wangen naar beneden en het enige wat ze door de waas heen nog kon zien was de hatelijke blik op Romeo's gezicht terwijl hij haar keel fijnkneep. Pijn schoot door haar nek, en ze hoorde haast een wervel kraken.
          Ze ging dood. Als— Als hij haar niet van het dak duwde dan wel omdat hij haar nek straks brak, expres of niet.
          'Luister goed, stom wicht. Ik ben nog niet klaar met jou,' zei Romeo, en Fayr jammerde van angst.
          En toen was alles ineens weer weg.
          Een zacht briesje streek langs haar betraande gezicht en klam gras kriebelde tegen haar enkels. Fayr hapte struikelend naar adem en keek om zich heen, maar het dak van de school was weg en in plaats daarvan strekte het meer zich achter haar uit, kalm en met een vage schittering van het waterige zonnetje. Er stond iemand tegenover haar, en even schoot haar hart in haar keel, maar het was Damon. Niet Romeo.
          Fayr schudde haar hoofd. 'Wat— Waarom deed je dat?' viel ze uit, terwijl ze bruusk de tranen van haar wangen veegde. 'Waarom stopte je nou?'
          'Je was aan het huilen.'
          'Dus?' beet ze vinnig terug. 'Dit was precies wat ik nodig had, welk deel van "ik wil oefenen om mijn gave ook te gebruiken als ik bang ben" was niet duidelijk voor je?'
          'Het zag er niet echt uit alsof je nou heel veel wist uit te halen,' schamperde Damon boven haar.
          'Nee, want jij gaf me de kans niet eens!'
          'Dit is nou niet echt wat ik bedoelde met therapie, dat weet je?'
          Fayr keek woest naar de Rhino omhoog. 'Kan me de reet niet schelen. Doe het nog een keer.'
          Damon zuchtte, maar hief zijn hand. 'Wat je wil,' mompelde hij, en het voelde alsof iemand haar in een ijsmeer dumpte, en Romeo was terug.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Woensdagmiddag

    Damon


    Damon keek toe hoe Fayr onder zijn gave weer ineen kromp en naar haar keel klauwde. Hij begreep het idee wel om te willen oefenen in een situatie waarin ze de vorige keer helemaal niets had kunnen uithalen, maar dit was misschien wel een tikje extreem. Sowieso begreep hij al niet helemaal hoe Fayr met haar gave een verschil dacht te maken tegenover Romeo.
          Het was een vreemde situatie, met Fayr zo huilend aan zijn voeten. Damon keek van haar weg en richtte zich op de gouden draadjes die nu boven haar zweefden, onaangetast door de wind. In ieder geval waren die nog altijd fijn. Hij warmde zijn handen aan eentje en speelde wat met een andere streng, maar misschien voor het eerst in een lange tijd zat het hem niet helemaal lekker om aan de rest te komen. Voornamelijk omdat "de rest" nou niet echt veel voorstelde.
          Fayr snikte gesmoord, en hij keek naar beneden. Voorzichtig probeerde hij zijn gave een háártje terug te trekken. Niet zoveel dat het contact verloren ging en ze met een paar seconden weer tegen hem stond te gaan, maar misschien net genoeg dat het haar niet helemaal opslokte. Om iets van ruimte open te laten voor... een heldere gedachte, ofzo.



    Fayr


    'Dus we gaan dit doen. Jij gaat zo naar beneden en vertelt Vienna dat we alles uitgepraat hebben. Dat er een misverstand was en dat alles weer koek en ei is. Voorlopig spelen we het gelukkige stelletje.' Hij trok haar iets dichterbij en Fayr hapte naar adem, misselijk van angst. Ze probeerde met haar tenen nog betere houvast te krijgen aan de rand, maar Romeo's arm voorkwam dat ze ook maar iets kon doen om zichzelf weer in veiligheid te krijgen.
          'Jij gaat me helpen, Fayr,' siste hij in haar gezicht. 'En als je dat niet doet, pak ik alles van je af wat je lief is. Ik laat jullie leider verdrinken in zijn eigen plas bloed, laat je zuster met een vingerknip van school verwijderen. Ik laat Vienna lijden, haar smeken om het feit dat ze dood wil omdat ze de pijn niet meer aankan.' Zijn wenkbrauwen zakten nog een stukje verder naar beneden en ze wist dat hij het meende en haar maag draaide zich om.
          Ze wilde gillen, ze wilde schreeuwen, ze wilde Romeo zo hard achteruit trappen dat hij zou vallen en nooit meer overeind zou komen, maar hij hield haar vast daar boven het niets zo vastberaden dat ze wist dat er maar één seconde van irritatie voor nodig was en ze zou door het luchtledige naar beneden kelderen en alles breken wat er te breken viel wanneer ze de grond raakte.
          Romeo's vingers knepen zo hard om haar keel dat ze haast niet meer kon ademen en tranen gleden in stilte over haar wangen, maar toen voelde ze ineens een vage echo van stevige grond onder haar knieën. Gras, dat tegen haar huid kriebelde. Koele wind die door haar haren gleed. En ze keek naar Romeo en haar gave flakkerde in haar vingers, onzeker maar daar. Klaar om iets te doen. Om haar te helpen.
          'O-oké,' wist ze verstikt over haar lippen te krijgen. 'Ik h-help je wel. L-laat de anderen met r-rust.' Haar benen trilden, maar het enige wat ze hoefde te doen was zorgen dat ze weer vaste grond onder haar voeten had. Want dan... Dan zou ze de fucking rollen omdraaien. De angst brandde nog altijd als gal in haar keel, maar ze was niet meer hulpeloos. Ze kon dit wel. Ze zou dit overleven.
          'Jij wint,' loog ze schor. 'S-stop nu. Ik- ik help je wel.'
          Romeo grijnsde. En na nog een paar ijzingwekkende seconden, trok hij haar terug het dak op en liet los. Hoestend struikelde Fayr verder bij de rand vandaan, maar nog voordat ze een meter was gekomen sloten Romeo's armen alweer om haar heen, verstikkend en onverbiddelijk. En Fayr klemde haar vingers om de wasknijper in haar handen en stuurde haar gave er met volle kracht heen, terwijl ze zich inbeeldde zich in dat het Romeo's hartkleppen waren die ze aan elkaar liet groeien tot het één massief geheel was.
          'Genoeg zo, Damon,' perste ze er moeizaam uit, en Romeo's armen verdwenen in het niets.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Woensdagmiddag

    Damon



    De spanning trok langzaam uit haar figuur toen hij zijn gave weghaalde. Damon wist niet echt wat hij nu moest doen, dus hij bleef maar zwijgend wachten tot Fayr weer iets zou zeggen. Er hingen nog steeds wat dunne gouden draadjes van haar in de lucht en bij gebrek aan wat beters te doen trok hij die maar naar zich toe. Op de grond verschoof Fayr iets en keek omlaag naar het voorwerp dat ze uit haar zak had gehaald. Wat het was kon Damon niet goed zien, maar er gloeide wel een klein vonkje goud weer bij het meisje op.
          'En?' vroeg hij, terwijl hij besloot om dat nieuwe goud van haar een beetje te voeden met wat van zichzelf.
          Fayr keek op en een kleine glimlach krulde om haar lippen. 'Het is gelukt.'
          Ze stak hem een wasknijper toe.
          Bij gebrek aan een beter idee nam Damon het ding maar aan. Hij had geen idee wat dit nou te maken had met wat ze net gedaan had, tot hij zag hoe de twee balkjes hout aan de ene kant volledig aan elkaar gefuseerd waren. Er zat geen gat meer in, en hij kreeg de kleine balkjes met geen mogelijkheid meer van elkaar. 'Cool?' zei hij vragend, terwijl hij de knijper weer teruggaf.
          Fayr knikte grijnzend. 'Best wel cool, ja.'
          Damon had geen idee, maar ze leek er zelf in ieder geval tevreden mee. Dus dan was hij dat ook, toch? Eigenlijk had hij er ergens wel respect voor dat ze zover ging om haar angsten te overwinnen. In een opwelling zond hij een nieuw gouden draadje haar kant weer uit. Een kleintje maar, ze zou heus niet merken dat het van hem kwam. Een beetje ter bemoediging, ofzo. Ze kon het in ieder geval gebruiken.
          Fayr veegde haar tranen weg en kwam overeind. Extra gouden draad of niet, ze zag alsnog bleek en moe en niet zo stabiel, maar toen ze haar schouders rechtte en hem vastberaden aankeek, wist hij wel beter dan er wat van te zeggen.
          'Goed, bedankt.' Ze stak de wasknijper in haar zak. 'Morgen na school nog eens?'
          'Uh,' zei Damon. 'Sure?'
          'Top.' Fayr knikte. 'Zie ik je dan. Oh, en je vertelt dit aan niemand. Ooit.'
          Damon trok zijn wenkbrauwen op.
          'Tegen niemand,' herhaalde Fayr scherp.
          'Tering man. Ik zal het meenemen m'n graf in, nou goed?'
          Fayr knikte tevreden. 'Tot morgen.'
          En Damon keek haar verbouwereerd na terwijl ze van hem wegliep zonder ook maar één keer om te kijken.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Zaterdag, na de lunch

    Jester Madcap



    'Zeg dat,' zuchtte Jester. 'Ik kan er gewoon niet bij met m'n hoofd--en niet alleen omdat ik zo klein ben. Ik bedoel, nouja, ergens een soort van wel, maar dan toch ook weer absoluut niet. Dat we Adam zouden gebruiken om Fire te vermoorden? Wat de fuck?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Met z'n teleportatie is dat best een slimme zet, dus dom zijn we daar in elk geval niet.' Onyx trok een mondhoek op. Niet dat hij zich een domme versie van Jes kon voorstellen. Dan was het gewoon Jes niet meer.

    [ bericht aangepast op 19 aug 2023 - 17:27 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zaterdag, na de lunch

    Jester Madcap



    Onwillekeurig moest hij daar toch om lachen. 'Da's waar. En we zijn daar dan dus ook samen, ondanks de enerverende route die het hier al kostte om dat voor mekaar te krijgen. Zijn we toch meant to be.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.