• ̷ᗯEᒪᑕOᗰE
    to      Sommervale



          Somewhere, tucked away in America, there's a quaint town called Sommervale. It's the perfect place for those who want to escape the noise of the big city.
          Or those who want to bury their secrets.

    Here, we do not judge you for your past actions. Heck, we might even share some skeletons in the closet. Because behind those mowed lawns, white picket fences, and helpful neighbors, terrible things have been happening. If you don't watch your back, you might be the next to vanish without a trace.

          And, remember – be a good neighbor, or all the things you tried so desperately to hide, will storm out before you get a grip of yourself. Because, here in Sommervale, nothing is what it seems.

          We hope you enjoy your stay, here in Paradise!
         
    ̷IᑎᖴOᖇᗰᗩTIOᑎ
    De RPG draait om het dorpje Sommervale. Sommervale heeft mooie natuur met grote bossen rond zich, samen met wat meertjes. Langs de centrale weg vind je wat winkeltjes, een bureau voor de hulpdiensten, een kerkje met community center, een arcade met bioscoop, een ouderwetse diner, en toeristeninformatie. Verder zijn er de Sommervale Elementary School, Sommervale Middle School, en Sommervale High School, die elk aan een eigen zijstraat liggen.

          Jarenlang heeft het op rij bekend gestaan als de ‘veiligste plek van Amerika’, wat toeristen heeft getrokken ― eveneens door de prachtige plek waar het zich bevindt. De afgelopen twee jaar echter, zijn er steeds meer dubieuze dingen gaande, waaronder verdwijningen. De goede naam van het dorpje is nu aangetast, en enkele weken geleden heeft het nieuws zelfs gewaarschuwd hier vandaan te blijven.
          Wat alleen de lokale bevolking verder weet, is dat Sommervale is opgedeeld in twee kampen: North en South. In het noordelijke gedeelte zijn de wijken duidelijk opgeknapt in tegenstelling tot het zuidelijke gedeelte, waar ze strijden met armoe en bendes zich gevestigd hebben.

    Ondanks de recente gebeurtenissen, is het er vrij rustig. Het is een dorpje waar iedereen elkaar kent en niemand geheimen heeft. . . Maar is dat wel zo? Zijn je buren wel echt wie je denkt dat ze zijn? En weet je wel echt wat er gebeurt achter de gesloten deuren van het kleine dorpje?

    Het dorpje kan vergeleken worden met Riverdale, alleen ik heb geen map kunnen vinden. Dus wie zich geroepen voelt, be my guest!


    ''HAVE YOU
    SEEN HER?
    ''


    ̷ᖇOᒪEᔕ
    x      Naam:
    x      Leeftijd:
    x      Status: (Wat voor reputatie heb je in het dorpje? Woon je in North of South Sommervale?)
    x      Baan:
    x      Innerlijk:
    x      Uiterlijk:
    x      Verleden: (Heb je een partner of ben je single? Hoeft niet heel uitgebreid te zijn, gewoon een paar zinnen is goed genoeg. Het is wel handig om te weten wat er allemaal met deze persoon is gebeurd.)
    x      Geheim(en):
    x      Relaties:
    x      Extra:
    ✑      Evangelina Sánchez | The fun-loving Baker (North) | Mabon | 1,1
    ✑      Joel Ellis | son of the Mayor (North) | Madej | 1,1
    ✑      Celeste Howard | step=daughter of the Mayor (North) | glowfaery | 1,4
    ✑      Vincent Madden | Realtor (North) | Ken_ | 1,4
    ✑      Richard Ellis | The Mayor (North) | Madej | 1,4
    ✒      Jack Summers | The Sheriff (South) | Madej | 1,2
    ✒      Kit Hall | Drag Queen (South) | Tolkien | 1,1
    ✒      Jacqueline Summers | Blogger (South) | Tolkien | 1,3
    ✒      Tobias Madden | Gym-owner (South) | Ken_ | 1,4
    ✒      Bash Hall | Newbie Gangmember (South) | glowfaery | 1,4
    ✒      Nikolas Angelov | The Good Samaritan (Neutral) | Mabon | 1,3
    ✑      Name | Role | User
    ✒      Name | Role | User
    ✑      Name | Role | User
    ✒      Name | Role | User


    ̷ᖇᑌᒪEᔕ
    — In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet.
    — Minimaal 200 woorden per post.
    — Deze RPG is samen met Brokkenpap.
    — Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's, hou het zo realistisch mogelijk.
    — We schrijven in het Nederlands, maar voor degenen die dit willen, mogen dialogen wel in het Engels.
    — 16 / 18 + is toegestaan, maar zet er wel een waarschuwing in het rood boven.
    — Karakters mogen in de RP ruzie krijgen, maar probeer geen ruzie te maken buiten de RP. Sluit niemand buiten.
    — Er is een max van 3 karakters, waaronder één man. Meer personages zijn, met overleg, mogelijk nog toegestaan.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2023 - 17:17 ]


    How far is far

    Elleu. Ik probeer vanavond Jack en Kit af te hebben maar feel free om al ideëen voor relaties te sturen


    help

    Tolkien schreef:
    Elleu. Ik probeer vanavond Jack en Kit af te hebben maar feel free om al ideëen voor relaties te sturen

    I'll discord you one of these days.


    [ heaven knows ]

    Hello,

    Ik heb een klein plattegrondje gemaakt ter overzicht! Ik heb ook woonwijken toegevoegd, so if you guys would let me know welk huis jullie personage in zou wonen? Would help a lot!

    Jullie kunnen het terug vinden in de beginpost onder MAP.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2023 - 22:11 ]


    How far is far

    My topics :3


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    mt <3


    --

    Hi,

    Wij willen graag het speeltopic vanavond openen. Dit om het enthousiasme er een beetje in te houden!
    Het zou fijn zijn als jullie de relatielijstjes ook even in het praattopic plaatsen. Dit hoeft uiteraard niet direct vandaag, is gewoon een handigheidje om de relaties makkelijk terug te kunnen vinden.


    How far is far

    ik ben vanavond pas weer thuis dus hoop morgen Celeste af te kunnen maken 😭


    --

    Is goed voor mij! Sorry dat ik mijn personages nog steeds niet heb afgewerkt. Ik hoop het in de nabije toekomst te doen but can't promise, want met mijn wijsheidstanden die verwijderd zijn heb ik echt heel weinig energie. Op mij hoef je dus zeker nog niet te wachten (:


    help

    Tolkien schreef:
    Is goed voor mij! Sorry dat ik mijn personages nog steeds niet heb afgewerkt. Ik hoop het in de nabije toekomst te doen but can't promise, want met mijn wijsheidstanden die verwijderd zijn heb ik echt heel weinig energie. Op mij hoef je dus zeker nog niet te wachten (:

    Is oké. Ik moet die van mij ook nog afmaken, zal waarschijnlijk een mix worden tussen Engels en Nederlands coz I be lazy 😂


    [ heaven knows ]



    EVANGELINA
    SÁNCHEZ

    ▪ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ▪






    VINCENT MADDEN      (Ken_)
          At first — “Mi Corazon (means, my heart), Sweet Stuff, Honey Bear/Bun, My Boo, Sweetheart, Baby/Babe, Sugar, (all kind-of food related nicknames), Papi, Vinicio (means, to conquer).”
          Now — “Vinny, Vince, Vinz, Vinicio (means, to conquer), Mr. Madden, Asshole (as well as other swear words when she’s pissed at him), Sweetheart (when she has to).”

    ➵      Her husband.
    Ze heeft een gecompliceerde relatie met haar man, die niet altijd zo geweest is. Pas na het overlijden van hun zoontje veranderde de verbinding compleet tussen hen, waardoor ze vaker geen flauw idee heeft waar ze nou precies voor vecht. Als haar levenspartner haar opeens liet vallen, hoe moest zij dan nog weten wat het huwelijk waard was?
          Vincent was altijd al gericht op zijn werk en status, alleen scheen dit te zijn verergerd en had hij zich hier ingegooid —bijna alsof hij zich trachtte te verdrinken om niets meer te hoeven voelen. Hoewel Tobias er voor het echtpaar was in hun rouwverwerking, was vooral Evangelina degene die een poging deed steun te bieden aan haar man —ondanks het feit dat ze hem nochtans de schuld gaf niet te hebben opgelet en dat ze daardoor hun zoontje zijn verloren. Hierdoor groeide de afgunst in haar, wat door de jaren heen gevoed werd door zijn afwezigheid en onverschillige antwoorden. De vrouw probeerde er voor hem te zijn, moedigde hem aan zichzelf open te stellen en meer over zijn gevoelens te praten — Vincent wilde hier echter niets vanaf weten.
          Er was een tijd dat ze enorm aanhankelijk was, en er niet voor schroomde hem te laten weten dat ze van hem hield. Er was zelfs een tijd dat ze van alles deed om hem tevreden te houden, eigenlijk liet ze simpelweg over zich heen lopen —alles zodat hij geen scheiding aan zou vragen en iets qua liefde zou uiten. Eve houdt nog steeds van hem, alleen heeft dit een nieuwe betekenis gekregen daar ze zich realiseert dat het nooit ofte nimmer meer zoals vroeger zou worden. Voornamelijk het laatste jaar is ze gestopt met hem te geven wat hij wil, grotendeels op aanraden van haar familie.
          Alle keren dat ze naar hen is teruggekeerd “om het restaurant” een handje te helpen, liet hen argwanend worden. Na haar verhaal aangehoord te hebben, was haar moeder in alle staten en had de telefoon al opgepakt om de man zijn huid vol te schelden — waar haar vader ook boos was maar voornamelijk de stem van rede had. Ze moest een scheiding aanvragen. Een scheiding die Vincent de eerste keer niet ondertekende, noch de tweede of de derde keer. Evangelina had bij de derde keer haar ring afgedaan en was zeker een halfjaar bij haar familie gebleven totdat Tobias belde over Laurel.


    TOBIAS MADDEN      (Ken_)
          “Tobi, Tobes, Toblerone, Tobi-Wan Kenobi, Toby-Bun, Mr. Madden.”
    ➵      Her brother-in-law.
    Ze hebben elkaar ontmoet op één van zijn vaders verjaardagen, die elk jaar gegeven werd —en waar Evangelina naartoe ging als Vincent’s vriendin. Evangelina, die toen enkel gehoord had van Vincent dat zijn broer een “bruut” is, en dat ze “hem niet zoveel aandacht moest geven”, had geen idee dat ze een eeneiige tweeling waren. Dit zorgde voor een beschaamd momentje wanneer de vrouw in kwestie Vincent was kwijtgeraakt door zichzelf onder de familieleden te begeven, en daarop Tobias was tegengekomen —die ze voor haar man aan had aangezien.
          Haar hand was in zijn achterzak gegleden terwijl ze in zijn oor de woorden “Ola papi, you look so sexy with your rugged look” had gefluisterd. Tobias, die op zijn beurt behoorlijk verbaasd was, had gemompeld Vince zijn broer Tobias te zijn — en Evangelina kon op dat moment wel door de grond zakken. In haar haast om weg te stappen, had ze zelfs een aantal dingen omver gestoot, waardoor Vincent aan was komen rennen en aan haar had gevraagd of alles wel goed ging. Met een hoofd zo rood als een biet verstopte ze zich de rest van de avond achter Vincent’s rug —huiverig om Tobias opnieuw tegen te komen.
    De keren daarna hadden ze kunnen bonden over Laurel (Tobias’ dochtertje, toentertijd 9 jaar) en Cain (haar eigen zoontje, pasgeboren), die eveneens goed samen wisten te spelen. Ze behandelde Laurel als een eigen kind, ging geregeld langs om samen activiteiten te ondernemen, te koken, of zelfs geld te geven mocht Tobias dit nodig hebben gehad. Het enige wat ze terug verwachtte was dat hij haar mee uit eten nam of zelf iets voor hen kookte, als gezelligheid. Vroeger ging Vincent nog wel mee, en de relatie tussen de twee broers scheen ook te verbeteren —zeker toen Cain geboren was. Echter, na Cain’s overlijden, stortte hij zich op zijn werk en was nog amper bij zijn broer te vinden.
          Laurel, die sporadisch een opmerking had gemaakt of had gevraagd of Evangelina niet haar moeder kon zijn, was vaker dan eens naar de vrouw toegegaan voor “vrouwenprobleempjes”. De twee hadden het over van alles, ook over serieuze problemen of wanneer ze eens ruzie had met haar vader.
          Dus het moment dat Tobias naar haar belde, en zij zijn angstige woorden over zijn dochter hoorde, liet ze alles vallen om linea recta terug te gaan naar Sommervale (waar ze al bijna een halfjaar niet meer was geweest door een ruzie met Vincent). Ze wist al te goed hoe het was om een kind te verliezen, dat het voelde als een deel van jezelf kwijtraken — en een kat in het nauw maakt rare sprongen, dan ben je tot alles in staat. Vanaf dat moment hielp ze Tobias met zoeken, zorgde ze ervoor dat hij at en zijn ei kwijt kon, ze probeerde van alles te doen om hem wat meer kalmte te geven —net zoals hij bij haar had gedaan jaren geleden.
          Ze heeft het hem nooit rechtstreeks verteld, maar ze heeft onwijs veel respect voor de man en ziet in hem iemand die ze volledig kan vertrouwen. Eigenlijk is het, voor haar, simpelweg haar beste vriend —daar ze gelooft dat dit de ware betekenis van genegenheid is. Tobias is haar veilige haven.


    LAUREL MADDEN
          “Peanut, Sweet pea, Jellybean (as well as her own child, Cain)”
    ➵      Daughter of Tobias Madden.
    Het meisje was slechts negen jaar toen ze elkaar voor het eerst zagen. Evangelina was al snel verknocht aan haar, hoe onschuldig doch doelgericht ze door het leven fladderde. Elke keer wanneer ze over de vloer kwam, kon de vrouw het niet laten aandacht aan haar te schenken alsof ze haar eigen kind was — daar een vrouwelijke rolmodel niet in haar leven aanwezig was momenteel. (Zie Tobias Madden relationship.)
          Samen ondernamen ze geregeld activiteiten, gingen ze eropuit, kookten ze samen of probeerde Evangelina haar advies te geven waar nodig. Ze betaalde het jonge meisje zelfs als ze de vrouw in haar bakkerij meehielp, zelfs al deed ze dat vanuit het goeds van haar hart. Het was niet altijd koek en ei echter, natuurlijk hadden de twee soms ook discussies —zoals toen Eva haar gered had uit de handen van één of andere viezerik. Laurel’s dienst bij de Diner zat er net op toen ze lastiggevallen werd, en Evangelina — die haar sterrenbeeld als Leeuw eer aandoet, niemand zit aan haar welpjes — viel de man praktisch aan. Nu was Laurel niet specifiek boos vanwege dat, maar eerder doordat Eva haar had gezegd het tegen Tobias te vertellen, of dat zij het anders zou doen — een vader hoort het te weten.
          Samen met Cain waren deze twee de lichtpunten in haar leven. Nu ze beide uit haar leven gerukt zijn, kan ze door de bomen het bos niet meer zien. Haar gedachten blijven teruggaan naar de laatste keer dat ze elkaar gesproken hadden, vlak voordat ze (opnieuw) naar haar ouders vertrok, was ze namelijk langsgegaan om dit nieuws aan hen mee te delen. In een apart gesprek met Laurel had het meisje haar gevraagd of ze haar ook zou verlaten, en dat had Eva’s hart gebroken — voor Laurel, niet voor zichzelf. Ze had haar beloofd terug te komen, want ze zal altijd naar haar wederkeren, maar dat ze simpelweg even wat tijd nodig had. Nu betreurt ze die beslissing om weg te gaan, ze had moeten blijven. Voor Laurel. Al die verloren tijd kan ze nooit meer inhalen.


    JACK SUMMERS      (Motion)
    TEKST


    JACKIE SUMMERS      (Tolkien)
    TEKST

    [ bericht aangepast op 24 sep 2023 - 21:53 ]


    [ heaven knows ]

    Celeste is zo goed als af, maybe dat ik haar secrets nog wat aanvul als er nog iets in me op komt :)
    Zal morgen mijn relatieslijstje maken!


    --

    Speeltopic!


    How far is far

    Ik drop morgen mijn relatielijstjes! ^^


    How far is far

    ‿︵‿︵‿︵‿︵‿︵‿︵

    CELESTE
    HOWARD

    ‿︵‿︵‿︵‿︵‿︵‿︵



    ══ Evangelina Rose Sánchez ══
    Venkman
    tekst
    tekst


    ══ Kit Hall ══
    Tolkien
    Co-worker of the year, i guess?
          Eerst kende Celeste Kitt enkel als de ex van. En daar had ze nooit problemen mee. Tot hij ineens in de diner stond en ze de opdracht kreeg hem in te werken. What could go wrong? Gelukkig niet een heleboel, op het feit na dat hij de slechte collega tot op heden was. Het nam niet weg dat Celeste het heel goed met hem kon vinden. Zelfs al pakt hij haar sigaretten af.
          En (op Laurel na) is hij nog steeds een van de leukste collega's die ze heeft gehad. Ze kan het dan ook nog steeds goed met hem vinden, zelfs als ziet ze hem nu vrij weinig. Hij heeft haar genoeg geleerd, waarvan ze niet eens wist dat ze het wilde leren, zoals make-up. En (alleen als hij het echt wil weten) is ze een wandelende Joel-life-update voor Kit.



    ══ Joel Elijah Ellis ══

    Motion
    World's Okayest Stepbrother
          Celeste zat al absoluut nie te wachten op naar een hele nieuwe buurt te verhuizen en bij vreemde te gaan wonen. Ze zat nog minder te wachten aan ineens een stiefbroer te hebben. (okay ze heeft er eigenlijk drie, maar van twee ontkent ze simpelweg het bestaan). De eerste paar maanden sprak ze uberhaupt al bijna niet in het huis, veel meer dan alleen een hallo kwam er niet uit tegen Joel.
          Ze had dan ook echt niet verwacht dat hij haar op school juist tegemoet leek te komen na een tijdje. Het meisje zat vreselijk in der vel op haar nieuwe school, kon met niemand van haar klasgenoten bonden en was al snel het aangewezen pest-slachtoffer daardoor. Dat Joel degene was die dat wist te stoppen had ze niet aan zien komen.
          De tijd die ze vervolgens steeds meer in de pauzes samen doorbrachten, zorgde ervoor dat ze snel er achter kwam dat ze zag dat hij heel anders was dan ze bij de naam Ellis had verwacht. En dat ze juist veel meer op elkaar leken dan ze dacht.
          Thuis trokken ze daarom ook steeds meer naar elkaar, een combinatie die de nachtmerrie van hun ouders was. Het maakte het leven thuis net wat beter te overleven en draagbaar. Het zorgde ervoor dat ze niet helemaal doordraaide.
          En ze wist dat hij geen keuze had toen Richard hem eruit zette, maar ze toch deed het meer pijn dan ze hardop zou toegeven. Gelukkig is het - het digitale tijdperk en was hij maar een textmessage away. En was haar moeder niet zo cruel dat ze het haar verbood langs te gaan bij de jongen, toen hij eenmaal gesettled was in New York.
          Joel voelde dan ook als de enige optie om naar toe te gaan toen ze echt weg moest. Weg van haar moeder en stiefvader, weg van het hele dorp. Ze hoopte dat het vertrekken zo voorkomen dat ze echt volledig zou instorten. En zelfs al was Joel zeker niet zo'n stabiele factor op dat moment als dat ze gehoopt had, het hielp zeker.
          Het was een goede keuze geweest, zelfs al was niet iedereen het daar mee eens. Ze hielp hem wat orde te scheppen in zijn appartement, vond haar plekje op het luchtmatras meer dan genoeg, en Joel liet haar de hele stad zien, en zijn vrienden ontmoetten. Voor het eerst in een lange tijd voelde ze zich ergens thuis.
          Eerst wist ze nog de berichten van haar moeder te negeren. Toen ze dreigender werden stuurde ze enkel dat ze okay werd en thuis kwam als ze daar klaar voor was. Ze had nooit verwacht dat ze de dreigementen over de politie bellen ook oprecht zouden uitvoeren.
          Ze was de enige die de ironie in de situatie zag, het feit dat ze weglopen was omdat ze aangehouden was voor diefstal, en ze dan nu de politie bellen. Het was grappig, maar niemand lachte toen ze in de auto terug naar hel Sommervale zat.
          Het brak haar hart om Joel achter te moeten laten, hoewel het haar een klein beetje rust gaf dat hij hopelijk de juiste hulp kreeg. Ze probeerde zoveel mogelijk het contact in stand te houden in hoe verre het kon. Celeste was dan ook helemaal gelukkig zodra Joel weer terug was in Sommervale. En met hoe groot haar kamer is, en de geimproviseerde sloten die ze ondertussen op de deur had gekregen, kon ze hem tenminste een dak boven het hoofd aanbieden, zoals hij dat ook voor haar had gedaan.



    ══ Richard Ellis ══

    Motion
    Living example that Satan does walk this earth
          Celeste kan niet eens in woorden omschrijven hoe erg ze deze man haat. Ten eerste is hij de reden dat ze haar vertrouwde buurt moest verlaten om naar het noorden van de stad te verhuizen. Ze haatte de blikken die ze kreeg als hij haar voorstelde als haar stiefdochter, wetende dat iedereen hem als een soort held zag voor het 'redden' van het meisje. Terwijl ze in het noorden alleen maar beter hun slechte kant weten te verstoppen.
          Daarnaast heeft ze nooit het gevoel gehad dat ze zichzelf kon zijn in zijn huis. Ze werd meegesleurd naar kerkdiensten waar ze niet onderuit kwam. Werd opeens verplicht om naar bible study te gaan, terwijl ze daarvoor net aan wist wie Jesus moest voorstellen.
          En zodra ze zich begon af te zetten, leek zijn masker tenminste helemaal af te komen. De man is veel wreder dan mensen denken, en het maakte haar haat voor haar stiefvader alleen maar erger. Hij staat voor alles wat ze haat aan het rijke gedeelte van de stad, alles wat er mis is met het onderscheid tussen de twee kanten.
          Pas toen Richard en haar moeder aangifte deden van ontvoering, en ze uit New York werd opgehaald, veranderde haar houding naar de man. De haat zat er zeker nog, vast gegroeid in haar hart voor de rest van haar leven, maar voor het eerst voelde ze oprechte angst voor de man. Als hij zijn eigen zoon zou laten oppakken, was ze alleen maar banger wat hij eventueel bij haar kon doen als ze echt te ver ging.
          Het meisje probeert nu dan ook veel actiever de confrontatie te ontlopen. Hoewel ze soms haar mond gewoon echt niet kan houden. Ze probeert haar cijfers zo hoog mogelijk te houden, hoewel ze sommige dage haar bed niet eens uit kan komen, alles om te zorgen dat ze zo snel mogelijk weg kan zijn zodra ze haar High School af heeft, en zo ver mogelijk bij hem vandaan kan gaan.
    open for exclusive sneakpeak of the family chat



    ══ Daphne Alcántara ══

    Nazyalensky
    tekst
    tekst

    ══ Jack Summers ══

    Motion
    I have a uno reverse card, sheriff
          De kans is groot dat als ze Sheriff Summers niet kende, ze vaker aangehouden was ondertussen. Niet op een manier dat ze niet aangehouden werd omdat ze hem kende ofzo. Maar ze is bang om hem teleur te stellen.
          Ze kende de heer al voor hij Sheriff werd, van de tijd dat ze met Jackie omging. Toen ze eenmaal naar het Ellis huishouden verhuiste, heeft ze hem wel eens in de zoveel tijd gezien, maar het meisje besteedde het liefst zo min mogelijk aandacht aan de volwassenen die ze tegen kwam.
          Nu ze weer dikke vrienden is met Jackie, komt ze vaker in het Summers' huis langs. De sheriff straald iets comfortabels uit, wat Celeste op haar gemak maakt bij hem. En het is fijn om nog een plek te hebben waar ze naar toe kon, wat dichterbij haar eigen huis. Mensen te kennen die ook weten hoe het is om van de Southside, opeens in de wereld van North terecht te komen.



    ══ Jackie Summers ══
    Tolkien
    You're my best friend now, you don't have a choice
          Als kind beschouwde Celeste Jackie als een goede vriendin, maar zodra het oudste meisje meer naar North verhuiste en van school wisselde, verwaterde dit contact heel snel. De buurt waar Jackie nu woonde was te ver lopen voor Celeste, en voor een bus kaartje had ze geen geld.
          Zodra Celeste drie jaar later zelf naar North verhuiste, zag ze het meisje soms wel in de gangen maar daar hield het ook bij op. Ze zat een jaar lager dan Jackie en deelde geen enkele les samen waardoor ze nooit echt in gesprek wist te komen met het meisje. En
          Tot ze een jaar geleden bij elkaar in de klas terecht kwamen. Ze groeide snel weer naar elkaar toe. Voor Celeste hielp het veel om weer iemand te hebben die ze aardig vond op school, nadat ze het al een lange tijd zonder Joel moest overleven. Jackie maakte de dagen op school draagbaarder, waar ze anders niet had geweten hoe ze de dag door kwam.
          Vooral na Laurel's verdwijning werd Jackie het slachtoffer die constant overal naar meegesleurd werd door Celeste. Al is het naar thriftshops, of andere dorpen rijden. Alles om maar niet stil thuis te hoeven zitten. Jackie maakt die momenten zoveel fijner aanvoelen, Celeste het gevoel geven dat haar 'normale zelf' er echt nog wel is.



    ══ Nikolas Angelov ══

    Venkman
    tekst
    tekst

    ══ Tobias Jacob Madden ══

    Ken_
    unofficial adoptive father
          Celeste komt al vanaf jongs af aan bij het gezien Madden over de vloer. Laurel sleepte haar al snel mee na school tijden, vooral als Celeste haar moeder toch niet thuis zou zijn, en ze heeft dan ook vele uren er doorgebracht.
          Het heeft dan ook altijd natuurlijk aangevoeld om gewoon op haar gemak te zijn bij Tobias, de heer straalde altijd zo'n rust uit dat ze zich bij hun thuis vaker zichzelf voelde dan in haar eigen huis. Het voelde als een veilige haven en met hoe vaak ze er was - was het oprecht een tweede huis (soms meer een eerste huis).
          Ze zou ook nooit in woorden kunnen uitdrukken hoe dankbaar ze is voor de heer. Voor de veilige plek en de hulp die hij haar over de jaren heeft geboden. Ze is er vrijwel zeker van dat hij meer invloed heeft gehad in haar opvoeding dan haar eigen ouders.
          Des te pijnlijker was het moment dat hij haar belde om te vragen of Laurel nog bij haar was. Ze had samen met haar de dinner verlaten na hun dienst, en nog extra het meisje nagekeken voor ze naar haar eigen huis was vertrokken.
          Haar bezoeken werden iets minder na de verdwijning van haar beste vriendin. Ze zocht echt redenen om langs te gaan, omdat het huis haar rustig wist te houden en het zo voelde alsof Laurel er een beetje was, maar ze wilde Tobias absoluut niet tot last zijn. Zelfs als hij blijft benadrukken dat ze nooit een last is en altijd kan langs komen.


    ══ Laurel Madden ══

    Partner in crime
          Als ze niet complete tegenpolen waren in uiterlijk, hadden mensen echt gezworen dat ze een tweeling waren of iets. Laurel en Celeste waren bijna onafscheidelijk tijdens hun middle school tijd. De meisjes waren altijd samen, ergens aan het giechelen of gewoon plezier maken. Celeste was vaker bij Laurel thuis te vinden dan haar eigen huis.
          Zelfs toen Celeste verplicht naar de andere kant van de stad gesleurd werd, zat het hun niet in de weg. De meeste dagen maakte ze gewoon de weg naar het zuiden, haar beste vriendin opzoekend om toch zoveel mogelijk tijd samen door te brengen. Laurel was dan ook altijd haar steun en toeverlaat over alles in het leven, en Celeste net zo goed voor haar.
          Laurel was de enige persoon bij wie het echt voelde alsof ze alles kwijt kon, no judgement. Zelfs geen advies als Celeste aangaf dat ze daar geen behoefte aan had. Zelfs met twee compleet verschillende thuis situaties, gingen ze overal samen door heen. Ze gingen zelfs samen aan de slag bij de lokale dinner zodra ze oud genoeg waren.
          De twee vonden het vermaak in alle kleine dingen in het leven, van haar vader opbellen in verschillende stemmen, tot altijd hun naamplaatjes verwisselen op werk.
          Het waren die kleine dingen die Celeste nog iets op de rails wisten te houden na New York. Laurel wist haar het meest als zichzelf te laten voelen op de momenten dat het slecht ging.
          Het naamplaatje met de naam Laurel Madden ligt nog steeds achter in de lade van haar nachtkasje. Waar ze het in gegooid had net na Laurel's verdwijning omdat ze het niet meer kon dragen zonder dat de tranen in haar ogen schoten. En nadat ze haar lichaam eindelijk hadden gevonden, durfde ze de lade niet eens meer te openen.



    ══ Vincent James Madden ══
    Ken_
    imposter
          De eerste keer dat ze Vincent zag, ontstond er een kleine paniek bij Celeste. Alleen al omdat ze volledig nog moest wennen aan alle stomme events waar ze ineens heen moest. Maar ook omdat ze overtuigd was dat Tobias zojuist binnen gekomen was, maar het niet klopte.
          Het werd alleen maar erger toen Laurel weigerde uit te leggen over berichtjes wat de situatie was, tot ze alleen nog maar lach emojis kreeg en ze bekende dat het haar oom was.
          Voor de rest heeft ze de heer nooit een kans gegeven. Want als je met Satan Richard samen werkt, dan ben je direct net zo een eikel, in de ogen van het toen twaalfjarige meisje.



    [ bericht aangepast op 3 okt 2023 - 21:45 ]


    --

    𝐽 𝑂 𝐸 𝐿      𝐸 𝐿 𝐼 𝐽 𝐴 𝐻      𝐸 𝐿 𝐿 𝐼 𝑆










    𝐸𝑣𝑎𝑛𝑔𝑒𝑙𝑖𝑛𝑎      𝑆𝑎́𝑛𝑐𝘩𝑒𝑧            I've seen you around...

    Joel zijn vader en Evangelina haar man, Vincent, zijn beste vrienden. Richard is nogal fan van borrels en pretentieuze onderonsjes plannen, waar Evangelina ook voor uitgenodigd wordt. Ondanks dat Joel altijd het liefst zo ver mogelijk uit de buurt blijft van zijn vader en zijn rijke vriendjes en vriendinnetjes, heeft hij Evangelina wel eens gezien. Zij leek hier net zoveel van te genieten als Joel zelf; namelijk niet.



    𝐶𝑒𝑙𝑒𝑠𝑡𝑒      𝐻𝑜𝑤𝑎𝑟𝑑            No one will ever be as entertained by us as us

    Bijna zes jaar geleden is Celeste in Joel zijn leven gekomen. Waar hij jaren lang het huis enkel met zijn vader deelde, waren daar nu een stiefmoeder en stiefzus. Een hele aanpassing. Een waar hij in het begin niets van moest weten.
    De eerste paar maanden kon er niet meer vanaf dan enkel gedag zeggen. Dit veranderde echter toen Joel door kreeg dat Celeste helemaal niet zo verkeerd was als hij in eerste instantie dacht. Net als hij zelf leek zij de complete tegenpool van haar eigen moeder te zijn. Toen hij door kreeg dat ze het moeilijk had op school, besloot hij haar een handje te helpen.
    Het begon met ervoor zorgen dat de pesterijen op hielden. Joel had destijds nogal een reputatie, waardoor hij dingen makkelijk voor elkaar kreeg. En zo niet, zorgde hij daar wel voor.
    Toen hij zag dat ze zich nog altijd in een hoekje verschool, begon hij met haar gezelschap te houden tijdens de pauzes. Doordat ze nu meer tijd met elkaar spendeerde, werd het steeds duidelijker dat ze eigenlijk helemaal niet zoveel van elkaar verschilde. Ze hadden beiden een moeilijk band met hun ouder en voelde zich beiden niet begrepen. Langzaam maar zeker begon Joel Celeste echt als zijn zusje te zien.
    Hun contact, wat eerst enkel op school plaats vond, bleef nu ook thuis bestaan. En al snel had Joel een betere band met Celeste dan hij ooit met zijn eigen broers had gehad. Hij is dol op het meisje en zou zonder aarzelen alles voor haar doen.
    Het deed hem dan ook het meeste pijn haar achter te laten toen hij vertrok naar NYC. Ze waren elkaars enige steun in het belabberde huishouden van de familie Ellis.
    Joel drukte haar op het hart dat ze altijd welkom was en dat ze hem altijd mocht bellen. Celeste is hem dan ook regelmatig een dagje op komen zoeken, iets waarvan Joel hoopte dat het haar een beetje hielp. Iets langer dan een jaar geleden stond Celeste bij hem op de stoep. Het ging toen absoluut niet lekker met Joel, wie midden in een langdurige depressieve episode zat. Zijn appartement was één grote bende, hij zag er zelf niet uit en zijn telefoon was al dagen niet opgeladen geweest.
    Hij was verrast toen Celeste voor zijn deur had gestaan, maar desalniettemin was ze meer dan welkom. Celeste heeft hem geholpen zijn shit weer together te krijgen, iets waar hij haar nog altijd dankbaar voor is. Hij wil er niet eens over nadenken hoe het met hem afgelopen was als Celeste er niet was geweest.
    De reden dat Celeste plotseling bij hem aanklopte met haar koffers was omdat ze het niet meer volhield thuis. Iets waar Joel al bang voor was en tevens iets wat hij zichzelf nog altijd kwalijk nam. De drie weken die volgde waren geweldig geweest. Hij had zijn zus de beste plekken van New York laten zien en had haar geïntroduceerd bij zijn vrienden. Hij had het niet erg gevonden als ze vast bij hem was ingetrokken.
    Helaas dacht het thuisfront hier anders over. Richard en Sandra waren er helemaal niet zo blij mee dat Celeste met de noorderzon was vertrokken, en hiermee volop tegen hen in ging. Na vele dreigementen hebben ze uiteindelijk de politie op hun ongehoorzame kroost afgestuurd, omdat Joel Celeste zogenaamd ontvoerd zou hebben. Gelukkig voor Joel liet de politie Celeste ook haar kant van het verhaal vertellen, iets wat er tevens voor zorgde dat Joel een onderzoek kreeg voor zijn psychische gezondheid gezien zijn eigenaardige gedrag van de laatste tijd. Hier kwam uiteindelijk uit dat hij aan dezelfde stoornis als zijn moeder leid; Bipolar 1.
    De eis van de rechtbank was dat hij een jaar opgenomen zou worden in een kliniek om dit te laten behandelen zodat hij geen gevaar voor de samenleving zou vormen, gezien die er nog altijd van overtuigd waren dat hij zijn zusje daadwerkelijk had gekidnapt.
    Celeste en Joel waren praktisch elkaars beste vrienden geworden, waardoor ze altijd contact met elkaar hebben gehouden. Nu Joel weer terug is, is zij ook de persoon die hem stiekem mee naar binnen smokkelt zodat hij toch een slaapplek heeft.



    𝐷𝑎𝑝𝘩𝑛𝑒      𝐴𝑙𝑐𝑎́𝑛𝑡𝑎𝑟𝑎           





    𝑉𝑖𝑛𝑐𝑒𝑛𝑡      𝑀𝑎𝑑𝑑𝑒𝑛            The handsome maybe not so douchebag

    Al zo lang Joel zich kan herinneren komt Vincent vaak bij hen over de vloer. Hij is de beste vriend en tevens de rechterhand van zijn vader Richard.
    Joel heeft nooit echt veel met deze man gehad. Hij heeft hem altijd erg afstandelijk en sluw gevonden. Echter veranderde dit beeld van Vincent toen hij hem twee weken voor hij vertrok naar NYC tegenkwam in The Cage.
    Joel had het destijds net uitgemaakt met Kit en was het huis uitgetrapt. Hij was een mess. Hij zat absoluut niet lekker in zijn vel, wat er in resulteerde dat hij zodra er ook maar iemand op een bepaalde manier naar hem keek hij deze persoon direct aanvloog.
    Zo raakte hij verstrikt in een gevecht, waar Vincent tussen beiden kwam. En van het een kwam het ander. Door middel van flirten toonde Joel zijn dankbaarheid aan de man, waar hij maar al te graag op in leek te gaan.
    De twee hebben twee weken lang een affaire met elkaar gehad, tot Joel vertrok naar NYC.
    little did he know it was actually Tobi



    𝑇𝑜𝑏𝑖𝑎𝑠      𝑀𝑎𝑑𝑑𝑒𝑛            I don't even know you exist




    𝐽𝑎𝑐𝑘      𝑆𝑢𝑚𝑚𝑒𝑟𝑠            Wannabe Clint Eastwood

    Joel is nogal regelmatig in aanraking gekomen met hun sheriff, Jack Summers. Hij is ervan overtuigd dat Jack zich beter kan focussen op de daadwerkelijk ernstige zaken dan zich te bemoeien met zijn "onschuldige" misstanden.



    𝐶𝘩𝑟𝑖𝑠𝑡𝑜𝑝𝘩𝑒𝑟      𝐻𝑎𝑙𝑙            Ur dead 2 me

    Kit is Joel zijn ex vriendje. Ze hebben bijna drie jaar een relatie gehad, welke abrupt tot een einde kwam iets langer dan vier jaar geleden. Wanneer je Joel vraagt wat er precies tussen hen is gebeurd, zou hij het eigenlijk niet weten.
    Het heeft tussen de twee altijd al spaak gelopen als het op communicatie aankwam. Het was dan ook niet ongewoon dat ze dagen lang wel eens ruzie met elkaar hadden. Ondanks dat bleven ze elkaar altijd weer vinden. Een typisch gevalletje van: ze kunnen niet met maar ook zeker niet zonder elkaar.
    Joel heeft Kit ontmoet toen hij schamteloos met Kit zijn vader aan het flrten was in The Cage. Zodra zijn blik Kit had gevonden, was hij spontaan alles rondom hem vergeten. Hij moest meer te weten komen over deze jongen. En dat is hem ook gelukt. Het duurde dan ook niet lang voor de twee aan het daten waren. Ze hebben altijd een vrij ontstuimige relatie gehad, maar Joel had nog nooit zoveel van iemand gehouden als van Kit.
    Hij was te vinden op de eerste rij tijdens al zijn shows en was met liefde zijn proefkonijn wanneer Kit weer eens wat nieuws wilde proberen op het vlak van cosmetica en fashion.
    Joel voelde zich veilig bij Kit, maar ondanks dat heeft hij zich nooit volledig open weten te stellen. Iets wat op een gegeven moment steeds meer begon te wringen. Beiden jongens waren te koppig het achterste van hun tong te laten zien, wat onder andere in achterdocht resulteerde. Zo begonnen ze elkaar ervan te verdenken vreemd te gaan. Dit deed hun relatie absoluut niet ten goede en eindigde zelfs in de break up.

    Still is in love with him



    𝐽𝑎𝑐𝑞𝑢𝑒𝑙𝑖𝑛𝑒      𝑆𝑢𝑚𝑚𝑒𝑟𝑠            Ugh, you're so annoying... But I still love u

    Jackie en Joel hebben elkaar leren kennen op een van de eerste feestjes welke ze samen gaven in het landhuis toen hun ouders een weekendje naar Milaan waren. Joel had wel eens van Jackie gehoord, gezien het de beste vriendin van Celeste is. Maar nu had hij pas voor het eerst een gezicht bij de naam.
    Ze leek een verlegen typ te zijn, verscholen op de hoek van de bank achter een dik boek. Maar niets bleek minder waar te zijn. Joel kwam hier snel op terug toen er op praktisch elke gebeurtenis commentaar geleverd werd vanuit diezelfde hoek. Joel en Jackie hebben een wat moeizame start met elkaar gehad, gezien ze beiden moeite hebben hun mond te houden. Dit heeft dan ook in de nodige cat fights geresulteerd. Echter begon Joel haar al snel te mogen. Hij kon haar eerlijkheid en humor wel waarderen.
    Ook begon Jackie zich steeds vaker bij hem en Celeste aan te sluiten, waardoor hij haar automatisch beter leerde kennen. Ook haar zocht hij wel eens op wanneer hij een tussenuur had, of doelloos door de gangen aan het dwalen was om de les maar te kunnen ontwijken. Hij is er altijd al gek op geweest zijn neus in andermans zaken te steken, en door zijn uitermate aanwezige nieuwsgierigheid is hij per ongeluk te weten gekomen dat Jackie Croissant is.
    Ondanks dat de jongen zijn mond soms nogal snel voorbij praat, kan hij wel degelijk een geheim bewaren. Vanaf dat moment is hij de grootste aandrager van de roddels gewijd aan Richard welke op Croissant haar blog verschijnen.



    𝑁𝑖𝑘𝑜𝑙𝑎𝑠      𝐴𝑛𝑔𝑒𝑙𝑜𝑣           


    [ bericht aangepast op 26 sep 2023 - 20:13 ]


    How far is far